در نامه‌ای به اژه‌ای مطرح شد: تاکید دیده‌بان شفافیت و عدالت بر رسیدگی به پرونده تخلف دادگستری قزوین در هفت سنگان

گروه اجتماعی الف،   3980528124 ۵ نظر، ۰ در صف انتشار و ۲ تکراری یا غیرقابل انتشار

احمد توکلی رئیس هیات مدیره دیده بان شفافیت و عدالت با ارسال نامه ای به معاون اول قوه قضائیه بار دیگر بر تخلف برخی از قضات و کارکنان دادگستری استان قزوین در تجاوز به اراضی کشاورزی منطقه هفت سنگان تاکید کرد و خواستار رسیدگی هرچه سریعتر به جرائم ارتکابی ذینفعان این اراضی شد.

تاکید دیده‌بان شفافیت و عدالت بر رسیدگی به پرونده تخلف دادگستری قزوین در هفت سنگان

به گزارش الف متن این نامه بدین شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

برادر ارجمند جناب آقای محسنی اژه‌ای
معاون اول محترم قوه قضاییه

سلام علیکم

دیده‌بان شفافیت و عدالت طی نامه به شماره 111-198-در مورخ 09/04/1398 اعلام جرمی در موضوع تعرض به منابع کشاورزی و اراضی مزروعی تصرف شده به دست قضات و کارکنان دادگستری و برخی دیگر از مسئولان استان قزوین و بستگان آنان را منتشر و به قوه قضاییه تقدیم کرد. در این اعلام جرم، تغییر غیرقانونی کاربری این اراضی و تبدیل آنها به ویلا برای این اشخاص و همچنین نقش مسئولین متخلف استان در این موضوع را با استنادات کافی همراه ساخته و خواستار پیگیری موضوع و برخورد با عوامل این تخلف و جرم تغییر کاربری اراضی کشاورزی شدیم. بیان این نکته لازم است که این قانون‌شکنی را تعاوني مسكن كاركنان قضایی و غیرقضایی دادگستري قزوين مرتکب شده است. در حالی که دادگستری خودش مسئول حسن اجرای همین قانون بوده است، بنابراین زشتی عمل بیشتر و مقابله با آن اهميتي دو چندان مي­يابد.

متأسفانه اظهارنظر سخنگوی قوه قضاییه در تاریخ 08/05/98 در خصوص موضوع بیانگر تقلیل اهمیت موضوع و عادی بودن آن از منظر ایشان است که آینده خوبی را از برخورد با موضوع ترسیم نمی­کند.

آقای دکتر اسماعیلی با بیان اینکه این پرونده قدیمی است و پیشینه آن به قبل از انقلاب و به کارخانه نخ استان باز می­گردد، موضوع را در حد یک پرونده قدیمی و در ارتباط با جای دیگری عنوان نمود. در حالیکه همان‌طور که سابقاً بیان شد سابقه قبل از انقلاب مربوط به تفکیک این اراضی با کاربری باغی و کشاورزی است و ارتباطی به ویلاسازی در این اراضی توسط برخی مقامات قضایی و غیرقضایی دادگستری قزوین به شکل تعاونی کارکنان، ندارد. سخنگو بیان کرد همان زمان (قبل از انقلاب) این زمین‌ها نقل‌وانتقال پیدا کرده است. در حالی که این چنین نیست و زمینها در سال 85 به حکم دادگاه اصل 49 به ملکیت ستاد اجرایی درآمده و در سال 93 به تعاونی مسکن کارکنان دادگستری انتقال پیدا کرده است؛ و از همان زمان نیز به دلیل تغییر غیر مجاز کاربری اراضی کشاورزی مورد اعتراض و شکایت جهاد کشاورزی استان و وزرای راه و شهرسازی و جهاد کشاورزی و رئیس سازمان بازرسی کل کشور و... قرار گرفته است. البته شکایت مراجع تخصصی مربوط با مقاومت شهرداری قزوین و تصمیم دادگستری به جایی نرسیده است.

موضوع کارخانجات نخ استان نیز مربوط به مصوبه شورای عالی شهرسازی و معماری است که اجازه احداث مسکن کارگری برای کارگران این شرکت در قطعات 200 متری بوده که اجرایی نشده و ارتباطی به تغییر غیرمجاز کاربری این اراضی و ساخت ویلاهای 2000 متری ندارد.

دکتر اسماعیلی در ادامه اضافه کرد این موضوع ارتباط مستقیمی به دادگستری ندارد. وی باز هم تلاش کرد از اهمیت موضوع کاسته شود. در حالی که قبلاً نیز بیان شد هنگامی که تخلف توسط قانون‌دانان و کسانی که متولی برخورد با تخلف هستند صورت می­گیرد اهمیت بیشتری می‌یابد. آیا می­توان گفت که تعاونی مسکنی که متشکل از مقامات قضایی و قضات است ارتباطی به قوه قضاییه ندارد و تخلف آنها مرتبط با دستگاه قضا نیست! آیا هر تعاونی و یا شخص دیگری مرتکب این عمل می­شد می­توانست به سادگی در مقابل دستگاه‌های مسئول مقاومت کند و دستگاه قضایی با او همین برخورد را می­داشت؟!

سخنگو همچنین گفت نهادهایی که مدعی دفاع از حقوق عامه هستند موضوع پیگیری این امر را مصادره به مطلوب نکنند. این نحوه موضع‌گیری‌ها به امیدهای فراهم آمده از مواضع درست و انقلابی رئیس قوه آسیب میزند.

دیده‌بان شفافیت و عدالت برای دفاع از منافع عمومی و حقوق عامه با تکیه بر حق قانونی خویش اعلام جرم کرده است و پاسخ اعلام جرم قانونی را سخنگوی قوه قضائیه نمی‌دهد؛ بلکه طبق قانون اعلام جرم باید به بازپرسی متناسب ارجاع شود و سخنگو حداکثر می‌تواند نتایج دادرسی را به آگاهی مردم برساند. البته دیده‌بان باز هم بر اساس اختیار قانونی خویش در تمام مراحل دادرسی حضور می‌یابد و اگر خدای ناخواسته مانند نوبت قبلی در رسیدگی به این پرونده تخلف از قانون آئین دادرسی کیفری رخ دهد موضوع را شفاف و عادلانه به اطلاع مردم می‌رساند. البته با تحولات اخیر امید است چنین نشود. ما بر درخواست خویش و اعلام جرم قانونی که انجام داده‌ایم پافشاری داریم و از جنابعالی مصرانه تقاضا می‌کنیم که دستور سریع برای رسیدگی به جرائم ارتکابی ذینفعان از تجاوز به اراضی کشاورزی منطقه هفت‌سنگان، به ویژه مسئولان ارشد استان و بالأخص قضات و مسئولان دادگستری قزوین صادر فرمایید.

با تشکر
احمد توکلی

دیدگاه کاربران

ناشناس۱۰۵۶۶۷۶۱۶:۵۳:۲۰ ۱۳۹۸/۵/۲۸
به داد هفت سنگان قزوین برسید
هاشمی۱۰۵۶۶۹۸۱۷:۰۳:۲۸ ۱۳۹۸/۵/۲۸
جالب است که تعاونی مسکن صداوسیمای استان قزوین دارای مشکلاتی حقوقی و ملکی است و برخی از متخلفان این پرونده قول داده اند که در صورت عدم پیگیری موضوع از سوی سیمای مرکز استان، به حل این پرونده کمک خواهند کرد و البته سیمای قزوین نیز در حال پیگیری .. خویش است.
ناشناس۱۰۵۶۹۴۴۱۹:۴۶:۰۴ ۱۳۹۸/۵/۲۸
آقای توکلی مثل شما دلسوز در کشور ما کم هست. خدا شما را حفظ کند که همواره با شجاعت تخلفات را به مسئولان گوشزد می کنید.
ناشناس۱۰۵۷۲۵۱۰۰:۵۱:۳۶ ۱۳۹۸/۵/۲۹
درود بر توکلی
ناشناس۱۰۵۷۳۷۴۰۴:۱۲:۳۱ ۱۳۹۸/۵/۲۹
آقای توکلی پیگیری حق زیباست وخداوند نیز دوست میدارد به این پیگیریها ادامه دهید که خداوند یاری کننده است هرچندسخنگو مغلطه کند !!
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  2. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  3. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  4. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  5. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  6. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  7. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  8. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  9. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  10. دیر اما قابل‌توجه ...

  11. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  12. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  13. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  14. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  15. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  16. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  17. قبور لاکچری

  18. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  19. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  20. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  21. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  22. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  23. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  24. یمنی ها فراتر از تصور !

  25. واکنش صدیقی به موضوع زمین‌خواری در حوزه‌علمیه ازگل: امضا‌یم جعل شده؛ دادستان ورود کند

آخرین عناوین