جهانگیری: شرایط مردم سخت است/ بریز و بپاش‌ از هیچ مدیری قابل قبول نیست

گروه سیاسی الف،   3980517190 ۱۶ نظر، ۰ در صف انتشار و ۳ تکراری یا غیرقابل انتشار

معاون اول رئیس جمهور گفت: من در برخی از مواقع در جایگاه خود از مردم عذرخواهی کرده‌ام چراکه واقعا همین حالا هم شرایط مردم سخت است اما با وجود تمام فشارهایی که برای ما در نظر گرفته شده بود اقتصاد ایران از هم نپاشید و از تلاطم عبور کرد.

جهانگیری: شرایط مردم سخت است/ بریز و بپاش‌ از هیچ مدیری قابل قبول نیست

به گزارش تسنیم، اسحاق جهانگیری عصر امروز در نشست مشترک شورای اداری و ستاد اقتصاد مقاومتی خراسان رضوی که در تالار شهر مشهد برگزار شد، اظهار داشت: در پرتوی این مثلثی که استاندار خراسان رضوی به آن تأکید دارند توفیقات بسیار زیادی در استان کرمان به دست آمده و در استان خراسان رضوی نیز بخش خصوصی بسیار خوبی وجود دارد که می‌توان برای بهبود عملکرد این راهکار به آنها تکیه کرد.

وی ادامه داد: در مسئولیت‌های اجتماعی نیز بخشی از وظایف را باید فعالان اقتصادی در نظر بگیرند چراکه فعالیت آنها بر روی مردمی که در اطراف آنها هستند تأثیر دارد.

معاون اول رئیس جمهور با بیان اینکه کشور ما در شرایط دشواری قرار دارد، خاطرنشان کرد: ما نباید با خودمان تعارف داشته باشیم این وضعیت می‌تواند برای کشور محدودیت‌ها و مشکلاتی را به وجود بیاورد و محدودیت‌هایی را درست کند و آمریکا‌یی‌ها وقتی اعلام کردند که جنگ اقتصادی را بر علیه ایران شروع کرده‌اند بر این باور بودند که اقتصاد ایران را از هم می‌پاشانند و نظام را از بین می‌برند و از نظر خودشان هم برنامه دقیقی داشتند و به همه هم اعلام کرده بودند که این برنامه تا چندماه بیشتر طول نمی‌کشد.

وی ادامه داد: اینکه همه بخش‌های یک نظام زیر یک سقف جمع می‌شوند و می‌گویند یک هدف دارند و آن هدف پیشرفت استان و کشور است و همین مسئله باطل‌السحر آمریکا است و در واقع مردم وقتی می‌بینند که وحدتی بین مسئولان وجود دارد که که مشکلات تحریم‌ها را از بین ببرند خود به خود بسیاری از مشکلات ما رفع می‌شود.

معاون اول رئیس جمهور با بیان اینکه با وجود همه اتفاقات افتاده از سال پیش تا کنون باید به این ببالیم که اتفاقی افتاده که کشور ما توانسته در برابر آمریکا بایستد، خاطرنشان کرد: حتما شرایط امروز کشور ما در مسائل اقتصادی کشور در مقایسه وضعیت کشور در سال گذشته همین روز بهتر است.

جهانگیری بیان کرد: من در برخی از مواقع در جایگاه خود از مردم عذرخواهی کرده‌ام چراکه واقعا همین حالا هم شرایط مردم سخت است اما  با وجود تمام فشارهایی که برای ما در نظر گرفته شده بود اقتصاد ایران از هم نپاشید و از تلاطم عبور کرد.

وی با بیان اینکه هم اکنون بخش خصوصی ایران امیدوار است، تأکید کرد:  بنگاه‌های کشور ما همگی صادرات صادرات محور هستند و نسبتا وضعیت خوبی دارند؛ بورس کشور در حال جهش است و معنی آن این است که مردم به اقتصاد اعتماد دارد و به جای اینکه پول خود را در موضوعاتی مانند دلار و سکه سرمایه‌گذاری کنند به سمت بازار بورس هدایت می‌کنند.

معاون اول رئیس جمهور با اشاره به تنگناهایی که ما در کشور خود از نظر اقتصادی داریم، خاطرنشان کرد: یکی از این تنگناها فشار بر روی بخش نفت، بانک، بیمه و سایر مواردی از این دست و دیگری مشکلات حوزه بودجه و اقتصاد است.

جهانگیری تأکید کرد: کشور از نظر بودجه شرایط مناسبی ندارد و یا به عبارت دیگر شرایط سختی دارد 448 هزار میلیارد تومان بودجه سال 98 در نظر گرفته شده که  150 هزار میلیارد تومان آن از فروش نفت است که البته آمریکایی‌ها موفق نشده‌اند آن را صفر کنند اما آن را با مشکل مواجه کرده‌اند.

وی با بیان اینکه اقتصاد مقاومتی این نیست که کارهای خارق‌العاده انجام دهیم، تصریح کرد: اقتصاد مقاومتی یعنی اینکه تاب آوری اقتصاد کشور را بالا ببریم و این یک مجموعه برنامه نیاز دارد که مهم‌ترین آن این است که بودجه کشور از نفت منفک شود ما باید کاری کنیم که اگر آمریکایی ها جلوی مواد اولیه ما را بگیرند ما بتوانیم بدون نفت مواد اولیه و کالاهای اساسی و داروی مورد نیاز خود را وارد کنیم استان‌هایی مانند خراسان رضوی به دلیل داشتن مرز مشترک وظیفه بیشتری دارند ما باید روش‌های جدیدی را ابداع کنیم ما باید بتوانیم تهاتر کالا با نفت و یا تهاتر کالا به کالا را انجام دهیم.

معاون اول رئیس جمهور ادامه داد: البته این را هم باید بگوییم که هم اکنون اروپایی‌ها به دنبال این هستند که مشکلات خود را با ایران رفع کنند چراکه با همه فشارها کشور از همه نپاشیده است فرق نمی‌کند که مرز زمینی باشد یا  آبی و یا کشور همسایه مانند عراق باشد که ما قرار باشد 8 سال دفاع کنیم و یا اینکه آمریکا پهپاد خود را وارد خاک ما کند و ما آن را با اقتدار پایین آوریم ما شاهد این هستیم که انگلیسی‌ها یک اشتباهی کردند و جلوی نفتکش ما را گرفتند و ما با استدلال‌های قوی توانستیم جلوی نفتکش آنها را بگیریم و به آنها نشان دادیم که با  کشور ما با این اقتدار باید کنار آمد و با جمهوری اسلامی ایران نمی‌توان با زورگویی برخورد کرد.

جهانگیری بیان کرد: ما به عنوان مسئول باید کار خود را انجام دهیم و مسیر اقتصاد مقاومتی و تکیه بر ظرفیت‌های داخلی و انسجام در مسائل کشور را پیش ببریم و فکر می‌کنم این کاری است که در خراسان رضوی انجام شده و می‌تواند الگویی برای سایر استان‌ها باشد ما بسیاری از نیازهای کشور را در همین دوره‌ها رفع کرده‌ایم به عنوان در دوره قبلی تحریم آمریکایی‌ها جلوی واردات بنزین را گرفتند و ما حالا بهترین صادرات بنزین را از کشور خود انجام می‌دهیم.

وی با تأکید بر اینکه ما در مورد استان خراسان رضوی حساس هستیم، تصریح کرد: این استان مهم‌ترین استان کمشور است و حاشیه نشینی شهر مشهد بعد از تهران مهم‌ترین مسئله شهری در کشور است و جلسه آسیب‌های اجتماعی تا کنون چندین جلسه با حضور رهبر معظم انقلاب برگزار شده و نشان از اهمیت این مسائل دارد.

معاون اول رئیس جمهور افزود: ما محرومیت زیاد داریم؛ امسال در مسائل بودجه‎ای از تمام مدیران انتظار صرفه‌جویی داریم و هیچ هزینه بریز و بپاشی از هیچ مدیری قابل قبول نیست تمام سفرهای خارجی ما بسیار محدود شده و ما باید کارهای مردم را دنبال کنیم در ارتباط با مسئله قطار برقی اگر راهکار دیگری وجود دارد می‌توانید به ما بگویید راهکار ما فاینانس خارجی بود و کشور چین هم برای این امر با اصرار خود چینی‌ها انتخاب شده بود اما هم اکنون به علت مشکلات به وجود آمده امور مربوط به آن متوقف شده است.

جهانگیری با بیان اینکه ما می‌دانیم که شما در استان خراسان رضوی اعتراض دارید که چرا تمرکز امور در تهران است، اظهار داشت: دوستان نماینده مجلس اعتقاد دارند اختیارات باید در اختیار افرادی باشد که نماینده بتواند از وی سوال بپرسد اداره ایران از این روش شاید هم اکنون سخت باشد و شاید یک مدل دیگر نیازمند باشد اما برای مدل جدید هم باید آزمون و خطاهایی در نظر گرفته شود.

دیدگاه کاربران

ناشناس۱۰۴۱۰۳۱۲۱:۰۹:۲۹ ۱۳۹۸/۵/۱۷
از خودت قابل قبوله!؟!؟
ناشناس۱۰۴۱۳۴۴۰۹:۰۴:۴۶ ۱۳۹۸/۵/۱۸
شما که اینگونه اظهار میکنید چراجنابعالی و دولت در خصوص تسریع و برگزاری علنی محاکمه آقایان مهدی جهانگیری و حسین فریدون را که به اتهام فساد مالی با وثیقه آزادند اظهار نظر ننموده و ...‌‌خدا به مردم ما کمک کند ...‌مسعولین ما فقط سخنرانند و در زمانی که به بستگان می‌رسد صم بکم هستند
ناشناس۱۰۴۱۰۴۲۲۱:۲۶:۱۸ ۱۳۹۸/۵/۱۷
بله از تلاطم عبور کردید اما تمام فشارش را به مردم آوردید. مسئولین اکثریت قریب به اتفاق در ناز و نعمتند.
ناشناس۱۰۴۱۰۹۹۲۲:۱۱:۴۴ ۱۳۹۸/۵/۱۷
یعنی اگر شرایط مردم خوب بشه بریز و بپاش مورد نداره؟
ناشناس۱۰۴۱۱۰۵۲۲:۱۵:۰۱ ۱۳۹۸/۵/۱۷
بیشتر مدیران این دولت, سالخورده بی انگیزه و اشرافی هستند...مگه نوبخت به صفدر نجومی نگفت ذخیره انقلاب است؟! حدیث مفصل بخوان... متاسفانه تو خودت هم اینه دق مردمی
ناشناس۱۰۴۱۱۱۰۲۲:۲۰:۴۷ ۱۳۹۸/۵/۱۷
بریزوبپاش کوچیکشه! بحران مدیریت گندهشه!
ناشناس۱۰۴۱۱۱۳۲۲:۲۶:۲۳ ۱۳۹۸/۵/۱۷
اول از همه از خودتان شروع کنید. مثلا تعداد وعده های غذایی خود را همانطور که وزیر محترمانتان گفت به 2 تا 1 وعده کاهش دهید. با تشکر
ناشناس۱۰۴۱۱۶۱۲۳:۱۳:۴۲ ۱۳۹۸/۵/۱۷
اسحاق حنات دیگه رنگ نداره
ناشناس۱۰۴۱۱۸۶۲۳:۲۸:۰۸ ۱۳۹۸/۵/۱۷
اصولگراها با شعار و موشک عامل تحریم مردم هستن
ناشناس۱۰۴۱۴۸۶۱۱:۱۸:۴۷ ۱۳۹۸/۵/۱۸
فریدون!!! به لطف داداشت خوب از اعدام تونستی فرار کنی ها !!!
ناشناس۱۰۴۱۵۳۶۱۱:۵۹:۵۶ ۱۳۹۸/۵/۱۸
خدا شفات بده اصلا میدونی تاثیر ارز جهانگیری بر اقتصاد کشور چی بود؟
ناشناس۱۰۴۱۵۵۳۱۲:۰۹:۰۲ ۱۳۹۸/۵/۱۸
خودت اعتراف کردی که شما در ساخت ادوات نظامی هیچ همکاری ندارید
ناشناس۱۰۴۱۳۰۶۰۶:۲۰:۳۱ ۱۳۹۸/۵/۱۸
غیر از خودم، بریز و بپاش از هیچ کی پذیرفتنی نیست، چون خیل نامردیه که هم به مردم فشار بیاد هم به من و رئیسم.
من۱۰۴۱۳۴۲۰۹:۰۱:۳۴ ۱۳۹۸/۵/۱۸
شماخودشو ناراحت نکن.
ناشناس۱۰۴۱۳۶۶۰۹:۳۱:۲۱ ۱۳۹۸/۵/۱۸
از خان داداش خودت و روحانی چطور؟ قابل قبوله؟!
ناشناس۱۰۴۱۵۷۲۱۲:۳۸:۰۳ ۱۳۹۸/۵/۱۸
بله شرایط برای مردم سخت است ولی نه برای شما و آقازاده های بی لیاقت و مفتخور
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. بازی با کلمات

  3. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  4. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  5. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  6. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  7. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  8. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  9. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  10. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  11. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

  12. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  13. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  14. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  15. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  16. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  17. واکنش بلینکن به حادثه اصفهان/ به مجازات ایران پایبند هستیم!  

  18. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  19. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  20. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

  21. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  22. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  23. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

  24. موفقیت ایران در ساخت موتور بنزینی ۶ سیلندر + تصاویر

  25. واکنش ضرغامی به طرح نور و بازگشت گشت ارشاد

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  3. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  4. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  5. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  6. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  7. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  8. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  9. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  10. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

  11. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  12. اشتباه برخی گروه‌ها در مقابله با توئیت فضائلی

  13. نظرات برگزیده مخاطبان الف: آموزش و تربیت در رعایت حجاب بیشترین تاثیر را دارد/ عملیات وعده صادق یک پیروزی بزرگ برای ایران بود

  14. نظرات برگزیده مخاطبان الف: تکرار تجربیات شکست‌خورده درباره حجاب هیچ ثمری ندارد/ زیباکلام به دشمنی اسرائیل با ایران توجه نمی‌کند

  15. خسارت در «اس-۳۰۰»؛ مدرکی که نیست و افتخاری که به نام اسرائیل می‌سازند!

  16. هزینه عملیات وعده صادق به ۲۰ میلیون دلار هم نرسید/ دست آخرین توان نظامی ایران هنوز رو نشده است

  17. سلاح اتمی؛ جزو برنامه ریزی امنیتی و دفاعی ایران است؟ /تمام «نه»های رهبر انقلاب به سلاح هسته ای +اینفو

  18. حمایت معاون رئیسی از تعطیلی پنج‌شنبه‌ها/ تاکید رادان بر ادامه طرح «نور» فراجا/ انتقاد روزنامه دولت از کریمی قدوسی

  19. وزیر کشور: پلیس با رعایت کرامت انسانی به عده کمی که قانون حجاب را رعایت نکنند تذکر می‌دهد

  20. توضیحات سردار جعفری درباره تذکر رهبری پیرامون مبارزه با بی‌حجابی/ توصیه همتی درباره نرخ‌های متفاوت ارز

  21. توماج صالحی به حبس محكوم شد/مظلوم نمايي يك اغتشاشگر 

  22. به زور کسی را به بهشت نمی بریم اما در برابر ناهنجاریها ایستاده‌ایم

  23. رئیسی: مشکلات آبی و برقی کشور در حال حل‌شدن هستند  

  24. شبيه‌سازي جنگ ايران و آمريكا

  25. یک سیلی برای تنبیه

آخرین عناوین