ارسال مصوبه تشکیل انجمن محلات به دولت

گروه سیاسی الف،   3980517082

رییس شورای عالی استان‌ها از ارسال مصوبه تشکیل انجمن محلات به دولت خبر داد و گفت: امیدواریم با نهایی شدن آیین‌نامه اجرایی این مصوبه و ابلاغ آن به شهرهای مراکز استان‌ها مشکلات و معضلات در این حوزه حل و فصل شود.

به گزارش ایسنا، مرتضی الویری در بیست‌ویکمین اجلاس شورای عمومی استان‌ها با اشاره به صد و سیزدهمین سالگرد پیروزی انقلاب مشروطه گفت: انقلاب مشروطه رویدادی که به عنوان یکی از نقاط عطف تاریخ سیاسی کشور تشکیل مجلس شورای ملی، تصویب نخستین قانون اساسی و در کلامی خلاصه‌تر برقراری حکومت قانون در کشور ایران را رقم زد، محسوب می‌شود؛ تلاشی مستمر در راستای قانون‌مداری که تمامی ابعاد حیات سیاسی، اجتماعی، اقتصادی، جامعه ایرانی را متاثر کرد و شکل داد. این تلاش ستودنی باید سرلوحه اقدامات هر روزه ما باشد.

وی ادامه داد: اگرچه در این مسیر گام‌های مهمی برداشته‌ایم ولی راه‌های طی نشده زیادی فرارو داریم. بایستی چون گذشته برای حاکمیت امور بر مبنای قانون و پاسداشت عدالت، آزادی و حق مشارکت شهروندی تلاش کنیم به‌ویژه در زمینه عدالت و مشارکت مردم در اداره شهرها و نواحی سرزمین مستلزم بازنگری و اقدام شجاعانه هستیم.

رییس شورای عالی استان‌ها تاکید کرد: ما امروز بر سپهری ایستاده‌ایم که مرهون تلاش و اندیشه مشروطه‌خواهان و پس از آن آزادی‌خواهی ملی‌گرایان بوده است؛ تلاشی که با انقلاب اسلامی و مجاهدت‌های امام خمینی (ره) و مردم فهیم ایران ادامه یافت و در سال‌های دفاع مقدس تبلور عینی و مجسم حاکمیت مردم بود. حاکمیت مردم برحق تعیین سرنوشت خویش و نقش و رشادتی که آنان در حراست از وجب به وجب ایران ایفا کردند. ما مدیون این حرکت آگاهانه تاریخی هستیم و باید پرچم‌داران واقعی برای ادامه‌ این مسیر باشیم.تکلیف سنگینی را بر دوش داریم زیرا نه این‌که زمان دفاع و هوشیاری به سر رسیده بلکه دفاع از کیان میهن و دین پیچیده‌تر شده است.

الویری ادامه داد: آنچه امروز می‌بینیم که به جفا در حق دیپلمات برجسته کشور انجام می‌دهند نتیجه همین آگاهی و آزادی‌خواهی است. تیم کاردان مذاکره‌کننده کشور در میدان دیپلماسی نشان داد که ایران سرزمین زنان و مردان بزرگ است که نمی‌توان آنان را از حقوق حقه‌شان محروم کرد. برهمین اساس ضمن تبریک به آقای دکتر ظریف بابت پیروزی در عرصه گفت‌وگو و مدارای بین‌المللی امیدوارم که این هوشیاری و بیداری در همه عرصه‌ها و برای همیشه در بین ما زنده و پاینده باشد تا پاسداران واقعی منافع ملی باشیم.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود ضمن گرامیداشت یاد وخاطره خبرنگار شهید احمد صارمی از پرتلاشان عرصه خبر و رسانه تشکر و قدردانی کرد و گفت: اگر همت و پشتکار این عزیزان نباشد مهم‌ترین حلقه واسط شهروندان و مدیران گسسته خواهد شد. این جهادگران عرصه رسانه که آنگاه که نقد می‌کنند و چه آنگاه که تلاش در رشد آگاهی‌های عمومی دارند مهم‌ترین یاران و یاوران ما در کوچه به کوچه این سرزمین هستند. خبرنگاران و رسانه‌های مستقل از محورهای جدی شکوفایی سرزمین ایران اسلامی هستند.

رییس شورای عالی استان‌ها افزود: ما در شرایطی به سر می‌بریم که تحریم‌ها و فشارهای اقتصادی تحمیلی از خارج شرایط داخلی و برنامه‌ریزی برای آن را بسیار دشوار کرده است. همه ما مردم ایران در حال تجربه وضعیتی هستیم که تنها در صورت همدلی و همراهی با هم می‌توانیم از پس انبوه مسائل و مشکلات پیچیده برآییم.

الویری ادامه داد: ما به عنوان نمایندگان مردم در مدیریت امور شهرها، نواحی و روستاها که بیش از سایر نهادها با عرصه خدمات اجتماعی و شهری و روستایی سرو کار داریم خوب می‌دانیم هر تصمیم و سیاستی می‌تواند عرصه خدمت‌رسانی به شهروندان را با تغییرات جدی روبه‌رو کند. هر تصمیمی می‌تواند پیامدها و اثرات متعددی بر زندگی مردم در شهرها و روستاها داشته باشد. لذا تصمیم جدید دولت مبنی بر حذف چهار صفر از پول ملی نیز از این قاعده مستثنی نیست. اگرچه تلاش دولت برای مهار فشارهای اقتصادی قابل درک است اما باید متوجه باشیم که در شرایط تورمی فعلی نمی‌توان یک جانبه و با یک اقدام امید به حل و فصل مسائل اقتصادی پیچیده داشت.

وی تاکید کرد: امیدوارم که دولت تمام اثرات و پیامدهای این تصمیم را قبل از اجرایی شدن به‌درستی بسنجد و برای اثربخشی مطلوب اقدامات مکمل را نیز انجام دهد. به عنوان مثال تک‌نرخی کردن ارز، منطقی کردن قیمت انرژی و شفاف کردن اقتصاد حلقه‌های بهم پیوسته‌ای هستند که در اتصال بهم می‌تواند ریسمان خروج اقتصاد از چاه معضلات فعلی باشد.

رییس شورای عالی استان‌ها با اشاره به این‌که در حال حاضر در شرایط دشواری به سر می‌بریم اما نباید نیروی شگفت‌انگیز همراهی و همدلی شهروندان را دست کم بگیریم، گفت: در شرایطی که بسیاری از پیش‌بینی‌ها نشان می‌داد که در حوزه سرمایه اجتماعی ریزش جدی را تجربه خواهیم کرد اتفاقی که در انتخابات شورایاری‌ها در شهر تهران افتاد کم سابقه بود و درس بزرگی را برای ما به همراه آورد. این انتخابات نشان داد در صورتی که بتوانیم شرایط و محیط مشارکت شهروندان را فراهم کنیم آنها همراه ما خواهند بود مشارکت بیش از نیم میلیون از شهروندان تهرانی در این انتخابات محلی قابل تقدیر و مایه قوت قلب ماست. ما توانستیم در شهر تهران کم هزینه‌ترین انتخابات را در این سطح و کیفیت برگزار کنیم.

وی افزود: انتخابات شورایاری‌ها در تهران اولین تجربه برگزاری انتخابات سبز در کشور بود. با حذف تعرفه‌های کاغذی توانستیم به حفظ محیط زیست کمک کنیم. انتخابات الکترونیک نه تنها فرآیند اخذ رای را سریع‌تر می‌کند بلکه بر صحت و سلامت انتخابات نیز می‌افزاید. دقت و سلامت این انتخابات به قدری قابل توجه است که تعداد شکایات واصل شده در مقایسه با تجربه‌های قبل و تعداد زیاد صندوق‌ها رقم بسیار پایینی است و به دلیل شمارش مکانیزه شبهه‌ای برای کسی وجود ندارد. این تجربه گرانقدر نشان می‌دهد که شهروندان فهیم و آگاه کلید توسعه و رونق سرزمین‌ها هستند.

الویری تاکید کرد: در شورایاری استان‌ها مصوبه انجمن محلات به دولت ارسال شده است که امیدواریم با نهایی شدن آن آیین‌نامه اجرایی برای شهرهای مراکز استان‌ها ابلاغ شود.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. بازی با کلمات

  3. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  4. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  5. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  6. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  7. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  8. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  9. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  10. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  11. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

  12. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  13. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  14. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  15. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  16. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  17. واکنش بلینکن به حادثه اصفهان/ به مجازات ایران پایبند هستیم!  

  18. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  19. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  20. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

  21. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  22. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  23. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

  24. موفقیت ایران در ساخت موتور بنزینی ۶ سیلندر + تصاویر

  25. اشتباه برخی گروه‌ها در مقابله با توئیت فضائلی

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  3. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  4. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  5. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  6. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  7. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  8. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  9. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  10. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

  11. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  12. اشتباه برخی گروه‌ها در مقابله با توئیت فضائلی

  13. نظرات برگزیده مخاطبان الف: آموزش و تربیت در رعایت حجاب بیشترین تاثیر را دارد/ عملیات وعده صادق یک پیروزی بزرگ برای ایران بود

  14. نظرات برگزیده مخاطبان الف: تکرار تجربیات شکست‌خورده درباره حجاب هیچ ثمری ندارد/ زیباکلام به دشمنی اسرائیل با ایران توجه نمی‌کند

  15. خسارت در «اس-۳۰۰»؛ مدرکی که نیست و افتخاری که به نام اسرائیل می‌سازند!

  16. هزینه عملیات وعده صادق به ۲۰ میلیون دلار هم نرسید/ دست آخرین توان نظامی ایران هنوز رو نشده است

  17. حمایت معاون رئیسی از تعطیلی پنج‌شنبه‌ها/ تاکید رادان بر ادامه طرح «نور» فراجا/ انتقاد روزنامه دولت از کریمی قدوسی

  18. وزیر کشور: پلیس با رعایت کرامت انسانی به عده کمی که قانون حجاب را رعایت نکنند تذکر می‌دهد

  19. توماج صالحی به حبس محكوم شد/مظلوم نمايي يك اغتشاشگر 

  20. رئیسی: مشکلات آبی و برقی کشور در حال حل‌شدن هستند  

  21. سلاح اتمی؛ جزو برنامه ریزی امنیتی و دفاعی ایران است؟ /تمام «نه»های رهبر انقلاب به سلاح هسته ای +اینفو

  22. شبيه‌سازي جنگ ايران و آمريكا

  23. یک سیلی برای تنبیه

  24. ضرب‌الاجل مجلس برای دولت / منتظر مدیریت بازار ارز هستیم  

  25. همسر سید مصطفی خمینی درگذشت

آخرین عناوین