دیلی اکسپرس انگلیس: انگلیس در توانایی‌های نظامی از ایران عقب‌تر است

گروه ترجمه الف،   3980505121 ۱۰۴ نظر، ۰ در صف انتشار و ۳۶ تکراری یا غیرقابل انتشار

روزنامه دیلی اکسپرس چاپ لندن در گزارشی با اشاره به تنش میان انگلیس و ایران بر سر توقیف نفت کش ها، نوشت مقایسه ی توانمندی های نظامی دو کشور، تهران را در موقعیت برتر قرار می دهد.

انگلیس در توانایی‌های نظامی از ایران عقب‌تر است

مشروح این گزارش را به قلم " آلیس اسکارسی" بخوانید:

به دنبال توقیف نفت کش انگلیسی استنا ایمپرو  در خلیج فارس که ایران و انگلیس را یک قدم به مناقشه ای شدید نزدیک تر کرد، تنش بین دو شدت گرفته است.

جرمی هانت و فیلیپ هاموند، هر دو تایید کرده اند که دولت ترزا می برای جلوگیری از جنگ بین لندن و تهران، به هرگونه راه حال دیپلماتیک متوسل شده است. اما بعد از روی کار آمدن بوریس جانسون به عنوان نخست وزیر انگلیس و استعفای وزیر خارجه و همچنین وزیر دارایی، اقای جانسون باید نشان دهد که چگونه می تواند این بحران را حل کند.

اما با ادامه ی تنش ها و خودداری ایران از آزاد کردن خدمه ی استنا ایمپرو، تحلیل گران به توانایی های نظامی ایران و انگلیس نظر دوخته اند.

سایت "گلوبال فایر پاور" با بررسی توانمندی های نظامی تهران و لندن، به آنها در بین 137 کشور در امسال، رتبه ی 14 و 8 داده است.

مقایسه ی توانایی های نظامی ایران و انگلیس نشان می دهد از لحاظ نیروی انسانی، قابلیت های سطح و نیروی دریایی و همچنین منابع نفتی، انگلیس از ایران عقب تر است.

ایران جمعیت بیشتری دارد، یعنی کل جمعیت ساکن این کشور بیش از 83 میلیون نفر است در حالی که جمعیت انگلیس 65 میلیون و 105 هزار نفر است.

در میان این جمعیت، ایران حدود 40 میلیون نفر نیروی آماده برای خدمت دارد، یعنی 48 درصد  کل جمعیت خود. اما در انگلیس 36.8 درصد از جمعیت ظاهرا آماده ی ورود به یک مناقشه ی نظامی هستند، یعنی چیزی حدود 24 میلیون نفر.

تعداد نفرات ارتش ایران 873 هزار نفر و این رقم برای انگلیس 233 هزار نفر است. توانمندی ایران در خشکی برتر از انگلیس است، زیرا ایران هزار و 634 تانک نظامی در اختیار دارد در حالی که انگلیس 331 تانک دارد.

ایران تعداد بیشتری توپخانه ی خویش آتش، توپخانه ی یدک کشی شده و پرتاب کننده های موشک دراختیار دارد، در حالی که انگلیس وسایل زرهی جنگی بیشتر دارد.

تجهیزات دریایی ایران از جمله کشتی های امداد آن، به 398 دستگاه می رسد در حالی که انگلیس تنها 76 کشتی جنگی دارد که شامل 22 کشتی گشتی، 13 ناو پاسور و 6 رزمناو است.

انگلیس ظاهرا از نظر توان هوایی برتر از ایران است، زیرا 811 فروند جنگنده دارد در حالی که ایران 509 جنگنده ی هوایی در اختیار دارد. اما بیشترین توان  ایران از منابع نفتی آن تامین می شود، که از منظر سایت GFP "شریان حیاتی جنگ" خوانده شده است.

کارشناسان امور جنگی ثابت کرده اند که ایران روزانه 4 میلیون و 469 هزار بشکه نفت تولید می کند در حالی که انگلیس 910 هزار و 500 بشکه.

استنا ایمپرو هفت روز پیش در تنگه ی هرمز توقیف شد، یعنی دو هفته پس از آنکه نیروی دریایی سلطنتی انگلیس یک نفت کش ایران را در جبل الطارق، به ظن این که در حال نقض تحریم های اتحادیه ی اروپا علیه سوریه است، توقیف کرد.

محمد جواد ظریف، وزیر خارجه ی ایران اخیرا در یک کنفرانس خبری خطاب به فرد پیشرو در انتخابات رهبری حزب محافظه کار انگلیس گفته بود: " برای بوریس جانسون پس از ساکن شدن در دفتر نخست وزیری انگلیس بسیار مهم است که دریابد ایران به دنبال تقابل نظامی نیست، و این که تهران خواستار روابط عادی براساس احترام متقابل است."

ظریف اما انگلیس را متهم کرد که برای حفظ منابع آمریکا در جبل الطارق عمل کرده است.

وی گفت:" از ابتدا مشخص بود که انگلیس به دنبال منافع دولت ترامپ است. آنچه انگلیسی ها و مقامات جبل الطارق انجام دادند، نقض قوانن بین المللی بود. آنها مرتکب دزدی دریایی شدند."

ظریف همچنین این اتهام را که ایران تحریم های اتحادیه ی اروپا را علیه سوریه نقض کرده است، "بی اساس" خواند و گفت انگلیس در اعمال قوانین اروپا "کاسه ی داغ تر از آش" شده است.

دیدگاه کاربران

ناشناس۱۰۲۲۷۶۰۰۰:۱۲:۱۴ ۱۳۹۸/۵/۶
ههههه توهم تا کجا برید جنگ جهانی رو ببینید نیروی هوایی و دریایش چه بلایی سر المان و ....اورده و چطوری در نصف روز چطوری المان رو بمباران کرده
ناشناس۱۰۲۳۱۳۶۰۹:۴۱:۱۱ ۱۳۹۸/۵/۶
انگلیس سلاح هسته ای دارد. یک بمب هسته ای برابر است با ده هزار موشک.
ناشناس۱۰۲۳۳۳۴۱۰:۵۸:۱۸ ۱۳۹۸/۵/۶
خوب ما هم موشک داریم و هم اورانیوم داریم نیم ساعته میریزیم توش
ناشناس۱۰۲۳۵۲۱۱۲:۰۷:۵۵ ۱۳۹۸/۵/۶
به سیمان و بتون تبدیل شده با برجام
ناشناس۱۰۲۳۵۳۴۱۲:۱۴:۴۸ ۱۳۹۸/۵/۶
نیم ساعت میریزی توش ؟!!!!!!!!!
حسام۱۰۲۳۵۷۹۱۲:۳۷:۴۶ ۱۳۹۸/۵/۶
اورانیوم تو چی میریزن؟؟ اصلا میدونی اورانیوم چیه و چه کاربردی داره؟
فرزاد آزاد۱۰۲۴۴۶۰۲۲:۴۳:۵۳ ۱۳۹۸/۵/۶
نیروگاه هسته ای هم داره , یک نیروگاه هسته ای اونها را بزنیم از صد تا بمب اتم هم قویتر عمل میکنه , در ضمن کافیه 10 تا موشک به جزیره گرینلند بزنیم تا یخهاش آب بشه , کل بنادر اروپا و نصف کانادا و بنادر شرقی آمریکا میره زیر آب دوران بزن در رو تموم شد.
ناشناس۱۰۲۳۱۴۰۰۹:۴۲:۴۱ ۱۳۹۸/۵/۶
دوخط تاریخ خوندی فک میکنی انگلیسی ها قوی هستن آلمانی ها تو چند جبهه همزمان میجنگیدن جبهه روسیه فرانسه و لهستان تازه آمریکاهم پشتیبانی میکرد
ناشناس۱۰۲۳۳۰۹۱۰:۵۰:۰۰ ۱۳۹۸/۵/۶
الانم همونجوری میشه که شما گفتی ،ناتو میاد وسط
ناشناس۱۰۲۳۳۷۶۱۱:۱۱:۱۲ ۱۳۹۸/۵/۶
شما ملاحظه کن کشتی تایتانیک در چه سالی ساخته شد و چه عظمتی داشت ولی الان ما هنوز لنج چوبی می سازیم.
ناشناس۱۰۲۳۷۱۴۱۳:۳۲:۵۲ ۱۳۹۸/۵/۶
بله عظمت را در این سالها داریم می بینیم عزیزم الان قرن ۲۱ است و شما در قرن ۲۰ جا ماندی!م
ناشناس۱۰۲۳۷۲۸۱۳:۳۸:۰۱ ۱۳۹۸/۵/۶
این حرف شما ناشی از کم اطلاعی است. ما کشتی جنگی (جماران، موج) و زیردریایی (فاتح) ساختیم، آن هم نه یکی یا دوتا، چندین مورد.
ناشناس۱۰۲۳۹۹۹۱۶:۲۱:۰۲ ۱۳۹۸/۵/۶
تو محله شما لنج چوبی می سازند مشکل از خودتون است ولی در محله ما لنج اقیانوسی می سازند
ناشناس۱۰۲۳۳۷۲۱۱:۱۰:۲۴ ۱۳۹۸/۵/۶
به شما بر خورد
ناشناس۱۰۲۳۵۰۵۱۲:۰۲:۵۱ ۱۳۹۸/۵/۶
ما باید جنگ را بگذاریم با جنگ با مفسدان دانه درشت بستگان مسعولین و صلح را با کشورهای منطقه
ناشناس۱۰۲۳۹۷۵۱۶:۰۴:۱۱ ۱۳۹۸/۵/۶
چرا همش جنگ جنگ جنگ جنگ ...پس کی صلح
ناشناس۱۰۲۳۹۸۰۱۶:۰۷:۱۹ ۱۳۹۸/۵/۶
چرا اینقدر خودباختگی دارید ، توی جنگ جهانی اول ما هیچ تجهیزاتی به جز تفنگ برنو نداشتیم ، ولی رئیس علی دلواری با همین تجهیزات کم و با 300 نفر در برابر ارتش انگلیس که توپ ، مسلسل ، چندین هزار نفر نیرو و حتی تانک داشت ایستادگی کرد و آنها را شکست داد و هیچگاه از آنان شکست نخورد تا اینکه خائنی داخلی از پشت به او تیر زد ، با این وجود باز هم انگلیس نتوانست وارد شیراز شود و فقط در جنگ جهانی اول توانست بندر بوشهر را تصرف کند ، هر چند مزدوران وخود باختگان داخلی آنان در کشور وجود داشتند .
ناشناس۱۰۲۲۷۶۷۰۰:۲۰:۵۵ ۱۳۹۸/۵/۶
حواسمان باشد که ارائه این امارها گمراهمان نکند مضافا اینکه در منطقه و دنیا تقریبا تنها هستیم.
ناشناس۱۰۲۳۳۲۹۱۰:۵۷:۲۴ ۱۳۹۸/۵/۶
ایران در طول نیم قرن گذشته هیچ گاه تا این حد قدرتمند نبود، ایران تقریبا در سراسر غرب آسیا و خاورمیانه عمق استراتژیک دارد، یعنی در کشورهای مختلف از عراق، سوریه، لبنان، یمن، افغانستان و حتی پاکستان، احزاب، گروهها، اقوام و مردمی هستند که حاضرند برای دفاع از ایران کشته شوند، در حالی که در جبهه مقابل چنین چیزی وجود ندارد، نمونه اش در جنگ یمن که ائتلاف عربی با هزینه های چند ده میلیارد دلاری مزدورانی را از سراسر دنیا اجاره کرده تا بجنگند ولی بعد از 4 سال حمله بی رحمانه و غیر انسانی از زمین و دریا و هوا و داشتن پشتیبانی آمریکا، انگلیس و فرانسه و اسرائیل بازهم نتوانست یک گروه شبه نظامی را شکست دهد. امروز ایران در منطقه به درجه ای از قدرت بازدارندگی رسیده است که با ابرقدرتهای جهان مثل آمریکا و انگلیس به توازن قوا دست یافته، هواپیمای جاسوسی 200 میلیون دلاریشان را سرنگون کردیم و کشتی شان را در مقابل چشمان ناو جنگیشان توقیف کردیم اما جرأت نکردند که پاسخ دهند. یادتان نیست تا چند وقت قبل همینکه کشتی جنگی آمریکا از سواحل خودش استارت میزد که به سمت خلیج فارس حرکت کند در بازار ما قیمت ارز جهشی زیاد می شد، اما حالا با وجود چند حادثه ای که در خلیج فارس افتاده (سرنگونی هواپیمای جاسوسی و توقیف نفت کش انگلیسی) ارزش ریال حدود 12 درصد تقویت شده؟ چون مردم ایران به قدرت دفاعی کشورشان باور پیدا کردند، خیالشان از بابت قدرت دفاعی کشورشان راحت شد، به این نتیجه رسیدند که با این توازن قوایی که ایران برقرار کرده هیچ کشوری جرأت براه انداختن جنگ بر ضد ایران را ندارد.
ناشناس۱۰۲۳۵۱۴۱۲:۰۵:۱۵ ۱۳۹۸/۵/۶
اتفاقا چون تنها نیستیم حمله نمیشه... به برکت داعش! الان حشد شعبی عراق، سوریه، فلسطین لبنان و یمن آنقدر قوی هستند که نیازی نیست مرزهایمان را مشغول کنیم... مرزهای ما هزاران کیلومتر دورتر تعریف میشوند
ناشناس۱۰۲۲۷۸۳۰۰:۳۵:۳۱ ۱۳۹۸/۵/۶
این مطلب ، دیلی اکسپرس انگلیس ، همان هندوانه زیر بغل گذاشتن معروف خودمان است .
ناشناس۱۰۲۳۱۴۳۰۹:۴۳:۲۴ ۱۳۹۸/۵/۶
فقط این نیست. اصل مطلب اینه که صنایع نظامی برای بودجه نظامی تنگلیس دندان گرد کرده اند.
ناشناس۱۰۲۲۷۹۴۰۰:۵۸:۵۳ ۱۳۹۸/۵/۶
حتما همینطور است
ناشناس۱۰۲۲۸۱۰۰۱:۳۴:۱۹ ۱۳۹۸/۵/۶
آبکی ترین تحلیلی که تا کنون دیده ام رویا روئی ایران و ابنگلیس آنهم در عرصه نظامی و بقیه دنیا ناظر این برخورد و امریکا و شرکایش هم در کناری نشسته و تماشاگر . این تحلیلگر بهتر است دست از این کار بردارد که آینده ای ندارد .
ناشناس۱۰۲۲۸۱۲۰۱:۳۹:۵۸ ۱۳۹۸/۵/۶
در اقتصاد و رفاه و... چطور؟!
ناشناس۱۰۲۳۲۱۸۱۰:۱۰:۲۲ ۱۳۹۸/۵/۶
احسنت، قدرت نظامی منهای اقتصاد سالم و دموکراسی مثل قدرت ناشی از مواد مخدر و دوپینگ است.
ناشناس۱۰۲۳۷۱۹۱۳:۳۴:۱۷ ۱۳۹۸/۵/۶
دموکراسی؟ نکند باورت شده همه جا دموکراسی است؟!
ناشناس۱۰۲۴۲۱۸۱۸:۵۶:۵۰ ۱۳۹۸/۵/۶
آخه قدرت نظامی دست مؤمن هاست اما عدم قدرت اقتصادی مربوط به رای شماهاست
ناشناس۱۰۲۲۸۱۶۰۱:۴۴:۰۴ ۱۳۹۸/۵/۶
این مولفه های نظامی ایران را که برشمردید واقعا در رویارویی احتمالی بین ایران و انگلیس بی تاثیر هستند. به عنوان مثال تعداد تانک و توپخانه. اما نیروی هوایی و موشک های دوربرد انگلیس کاملا تاثیر گذار هستند. در حالی که انگلیس براحتی می تواند نیروهای خود را از تیررس موشکهای ایران خارج کند و سرزمین مادری انان هم که کاملا دور از ماست و دست نیافتنی.
ناشناس۱۰۲۳۴۷۹۱۱:۵۰:۴۹ ۱۳۹۸/۵/۶
خخخخه خیلی باحالی و ترسو برد موشکهای ایران به انگلیس می رسد
ناشناس۱۰۲۳۸۱۴۱۴:۲۶:۱۴ ۱۳۹۸/۵/۶
آب و برق خونت قطع بشه ميشيني گريه ميكني بعد صحبت از جنگ ميكني؟ تو اصلا ميدوني جنگ چيه؟
ناشناس۱۰۲۲۸۶۴۰۵:۵۲:۰۷ ۱۳۹۸/۵/۶
اونا عقب تر نیستن ! ما خیلی جلوتریم
ناشناس۱۰۲۳۲۱۹۱۰:۱۰:۲۳ ۱۳۹۸/۵/۶
ما با سرعت نور در حال رشد و پیشرفتیم ترمز هم نداریم جنگ هم نمیشه
متورم و له شده زیر بار گرونی۱۰۲۳۳۰۰۱۰:۴۸:۴۴ ۱۳۹۸/۵/۶
تورم ما با سرعت نور در حال پیشرفت است ترمز هم ندارد
ناشناس۱۰۲۲۸۶۵۰۵:۵۲:۴۶ ۱۳۹۸/۵/۶
به عمل کار برآید به سخنرانی نیست
ناشناس۱۰۲۲۸۶۸۰۶:۰۳:۴۶ ۱۳۹۸/۵/۶
دیلی اکسپرس انگلیس بودجه اش رو از کجا تامین میکنه ؟
ناشناس۱۰۲۳۲۶۷۱۰:۳۳:۵۵ ۱۳۹۸/۵/۶
علیزاده بهشون می ده
ناشناس۱۰۲۲۸۷۳۰۶:۱۳:۱۳ ۱۳۹۸/۵/۶
اقتصاد چی داریم....
ناشناس۱۰۲۳۲۵۱۱۰:۲۶:۵۰ ۱۳۹۸/۵/۶
یه اقتصاد مریض داریم که قابل شما رو نداره
ناشناس۱۰۲۲۸۸۶۰۶:۴۲:۲۲ ۱۳۹۸/۵/۶
امید که هر چه زودتر جنگ در خلیج فارس شروع شود و پرونده ی تحریم ها بسته شود
ناشناس۱۰۲۲۸۸۸۰۶:۴۹:۳۵ ۱۳۹۸/۵/۶
خب که چی؟
ناشناس۱۰۲۲۸۹۰۰۶:۵۷:۳۰ ۱۳۹۸/۵/۶
انگلیس دست از پا خطا کنه نیم ساعته ! از جغرافیا محوش میکنیم و به تاریخ میفرستیمش
ناشناس۱۰۲۳۱۶۳۰۹:۵۱:۱۸ ۱۳۹۸/۵/۶
نا قلا بمب اتم هم که داشتی باشی فکر کنم 7 - 8 ساعت زمان ببره
ناشناس۱۰۲۳۱۹۱۰۹:۵۹:۱۴ ۱۳۹۸/۵/۶
هیچگاه نباید دشمن را حقیر و بیچاره شمرد !
ناشناس۱۰۲۳۲۵۵۱۰:۲۷:۵۷ ۱۳۹۸/۵/۶
تنها یک مغز معیوب میتواند نسخه نیم ساعته بپیچد
ناشناس۱۰۲۳۲۹۵۱۰:۴۷:۰۴ ۱۳۹۸/۵/۶
آمریکا دست از پا خطا کند ؛ نیم ساعته انگلیس رو از نقشه جغرافیا محو میکنیم علی برکت الله
ناشناس۱۰۲۳۲۶۵۱۰:۳۳:۱۸ ۱۳۹۸/۵/۶
تو روی نقشه انگلیس رو پیدا کن کافی نمی خواد محوش کنی
ناشناس۱۰۲۳۳۷۳۱۱:۱۰:۳۳ ۱۳۹۸/۵/۶
ما موشک رو ول میکنیم توی سر انگلیس . اونجا نخوره ؛ به سر آلمان که میخوره آلمان نخوره به فرانسه که میخوره انگلیس از آلمان بدتر آلمان از انگلیس بدتر فرانسه از هر 3 تای اینا بدتر بالاخره یکی شون که از نقشه جغرافیا محو میشه
ناشناس۱۰۲۳۶۳۳۱۳:۰۳:۲۶ ۱۳۹۸/۵/۶
با این تفکرات امثال شما باید از روی زمین محو بشن دوران وحشیگری و قد بازی تموم شده
ناشناس۱۰۲۳۴۴۲۱۱:۳۲:۵۸ ۱۳۹۸/۵/۶
مگه انگلیس در جنوب افغانستان نیست ؟
ناشناس۱۰۲۳۴۹۶۱۱:۵۹:۰۷ ۱۳۹۸/۵/۶
اون آلمانه که در جنوب افغانستانه و باید از نقشه جغرافیا محو بشه
ناشناس۱۰۲۳۶۳۶۱۳:۰۳:۴۹ ۱۳۹۸/۵/۶
بالای دریای خزر
ناشناس۱۰۲۲۸۹۸۰۷:۱۴:۱۲ ۱۳۹۸/۵/۶
اینگیلیس در توانایی های اقتصادی هم از ایران عقبتره اونجا سیب زمینی کیلویی 9800 تومنه یه ماشین توی مایه های پراید اونجا 78 میلیونه به پول ایران
ملک الشعرای تابستون۱۰۲۲۹۰۳۰۷:۱۸:۱۵ ۱۳۹۸/۵/۶
تورم در انگلیس در حدود 145 درصده در حالی که همین تورم در ایران در حدود 0000.3 % درصد است
ناشناس۱۰۲۲۹۱۱۰۷:۳۲:۰۵ ۱۳۹۸/۵/۶
عصر عصر مخفی کاری هست تا رادار قادر به شناسایی پهپاد جنگنده و موشک نباشه دست برتر را داری و گرنه پهپاد پنجاه هزار دلاری با امواج منجاه دلاری شکار می کنه یعنی موشک خرجش نمی کنه یا توپخانه امواج لیزری توانمندی ایران بیشماره ولی دشمن دست بسته نمی مونه چون هم پول و هم صنعت و هم دانشمند داره آلمان دست برتر را داشت انگلیس تا مرز نابودی پیش رفت ولی امداد رسید و اآلمان در سلاح برتر ماتد ولی اونا رسیدن ژاپن همه شرق آسیا را تو توپره کرده بود ولی در مقابل سلاح های برتر کم آورد برای زندگی ده ساله معجزه لازمه ولی برای صد ساله دیگه قدرت برتر سلاح اتمی لازمه چون همش ک اوباما و ترامپ نیستن ممکن بوشی و بلری دیگر بیان اون موقع جریان نحوی ک شنا بلد نبود برای زندگی دنبال معجزه نباید بود درخت تو گر بار دانش بگیرد بزیر آوری چرخ نیلوفری را البته انرژی ایران بیش از دیگران صرف دعوای داخلی می شه پول کمه مدعی زیاد
ناشناس۱۰۲۲۹۲۶۰۷:۴۲:۱۵ ۱۳۹۸/۵/۶
دیلی اکسپرس احتمالا از اسرائیل خط گرفته است که چنین مقاله بی ربطی نوشته. قدرت نظامی با عدد و رقم قابل مقایسه نیست. ایران هنوز در حوضه نیروی هوایی و دریایی نیاز به تقویت دارد و نیاز به موشکهای هیپرسونیک دارد.
ناشناس۱۰۲۳۵۳۷۱۲:۱۵:۴۰ ۱۳۹۸/۵/۶
ای که وگفتی یعنی چه؟
ناشناس۱۰۲۲۹۴۱۰۸:۰۲:۰۰ ۱۳۹۸/۵/۶
انگلستان عضو ناتو است و بدیهی است که از نظر تحلیل استراتژیک، مقایسه باید بین ایران و ناتو انجام بشود.
ناشناس۱۰۲۲۹۴۳۰۸:۰۲:۵۳ ۱۳۹۸/۵/۶
اگر انگلیس ناتو داره ما حشدالشعبی داریم
ناشناس۱۰۲۳۲۱۴۱۰:۰۷:۵۹ ۱۳۹۸/۵/۶
حشد الشعبی هم که در ارتش ادغام شد ارتش عراق هم لابد اعلام بی طرفی میکنه
ناشناس۱۰۲۳۴۸۱۱۱:۵۱:۵۰ ۱۳۹۸/۵/۶
ونزوئلا با ماست
ناشناس۱۰۲۳۲۳۱۱۰:۱۵:۱۴ ۱۳۹۸/۵/۶
تا 1 هفته پیش برای ما بود الان برای ارتش عراقه و از ارتش اونجا حقوق و پاداش میگیره
ناشناس۱۰۲۳۳۵۰۱۱:۰۵:۴۰ ۱۳۹۸/۵/۶
شما اشتباه می کنید، کل ارتش عراق کلا حدود 50 هزار نفر پرسنل داره، در حالی حشد الشعبی در زمان اوج نیروگیری حدود 200 هزار نفر نیرو داشته، اگر قرار باشه همه حشد الشعبی به ارتش عراق ملحق بشن که ارتش عراق یک دفعه میشه 5 برابر! تنها بخشی از حشد الشعبی که حالت رسمی و کادر داشت جزو ارتش عراق شده، وگرنه بدنه مردمی حشدالشعبی مثل بسیج ما کادری یا حقوق بگیر نبودند که حالا بخوان جزو یک سازمان جدید بشن، مثل بسیج ما بخشی از مردم هستند که مشغول زندگی معمولی خودشان هستند، مثلا یکیشان فروشنده، یکیشان کارمند، دیگری مکانیک و ... ولی در روز مبادا سلاح به دست میگیرند و یک ارتش حدود 200 هزار نفره رو تشکیل می دهند، و وای اگر اون روز مبادا فرا برسه...
ناشناس۱۰۲۲۹۴۵۰۸:۰۶:۰۹ ۱۳۹۸/۵/۶
دلتون خوشه.سطح زندگی مردم انگلیس با ایران را هم مقایسه کنید
20 و 30 هستم از تهران تماس میگیرم۱۰۲۳۴۴۶۱۱:۳۵:۵۲ ۱۳۹۸/۵/۶
99% مردم ایران در رفاه مطلق هستند ولی 98/3 % مردم انگلیس زیر خط فقر مطلق هستند .
ناشناس۱۰۲۲۹۵۴۰۸:۱۲:۵۲ ۱۳۹۸/۵/۶
درگیری با ابرقدرت ها ی اتمی یعنی خودکشی، حالا هی بگویید ماست سیاه است.
ناشناس۱۰۲۳۳۷۸۱۱:۱۲:۲۱ ۱۳۹۸/۵/۶
اتحاد جماهیر شوروی در سال 1990 بیش از 68000 کلاهک هسته ای داشت (بله درست خواندید شصت و هشت هزار!) که به تنهایی برای بیش از ده بار نابودی کل زمین کافی بود، اما اینهمه سلاح هسته ای مانع از فروپاشی و اضمحلال آن نشد، همینطور آمریکا با وجود قدرت هسته ای اش موفقیتی در عراق و افغانستان به دست نیاورد، اسرائیل هم با وجود 400 کلاهک هسته ای در سال 2000 از یک گروه کوچک شبه نظامی با حدود تنها 1000مبارز شکست خورده و برای همیشه از جنوب لبنان فرار کرد. عصر امروز دیگر عصر سلاح هسته ای نیست.
ناشناس۱۰۲۳۶۴۳۱۳:۰۵:۲۱ ۱۳۹۸/۵/۶
دوست عزیز دلیل فروپاشی شوروی رو بخون بفهمی چی بوده
ناشناس۱۰۲۲۹۶۰۰۸:۱۷:۴۹ ۱۳۹۸/۵/۶
آلیس اوسکارسی ، منبعی معتبر و قابل اعتماد در دنیا به شمار میرود
ناشناس۱۰۲۳۳۵۲۱۱:۰۵:۵۳ ۱۳۹۸/۵/۶
احتمالا این آلیس ؛ مالک عالیس نیس ؟!!!!
ناشناس۱۰۲۲۹۶۲۰۸:۱۹:۲۳ ۱۳۹۸/۵/۶
رو پوست خربزه این گونه تحلیل ها نباید راه رفت !
ناشناس۱۰۲۳۲۰۶۱۰:۰۴:۲۰ ۱۳۹۸/۵/۶
چند دهه است که داریم روی پوست موز لیز میخوریم و خودمون حالی مون نیست !
حسن۱۰۲۲۹۸۴۰۸:۲۸:۲۰ ۱۳۹۸/۵/۶
از نظر کمی شاید ولی انگلیس اسلحه های پیشرفته و به روزتری داره
ناشناس۱۰۲۳۳۸۸۱۱:۱۴:۴۲ ۱۳۹۸/۵/۶
بله اتفاقا در روز توقیف نفتکششان هم یکی از این ناوهای پیشرفته شون همون نزدیکی بود ولی جرأت نکرد کاری کنه! شاید بنزین تمام کرده بود یا تسمه تایم پاره کرده بود نمیتونست حرکت کنه.
ناشناس۱۰۲۲۹۹۳۰۸:۳۴:۱۱ ۱۳۹۸/۵/۶
جنگ که غیر قابل انکار است ولی امید که جمهوری اسلامی تا قیام مهدی پایدار بماند.
ناشناس۱۰۲۴۱۳۳۱۷:۴۹:۵۵ ۱۳۹۸/۵/۶
چقدر آلبانی ها زیاد شدن
ناشناس۱۰۲۳۰۰۴۰۸:۴۰:۳۲ ۱۳۹۸/۵/۶
خیلی متوهم هستید
ناشناس۱۰۲۳۰۱۴۰۸:۴۵:۱۶ ۱۳۹۸/۵/۶
خب پس با این منطق بریم انگلیس رو بگیریم دیگه
ناشناس۱۰۲۳۱۳۹۰۹:۴۲:۳۲ ۱۳۹۸/۵/۶
انگلیس رو بگیریم که چی بشه اونموقع باید به اتحادیه اروپا بپیوندیم اروپا چیه دیگه !!! اه اه پیف پیف :-)
ناشناس۱۰۲۳۴۴۷۱۱:۳۶:۰۶ ۱۳۹۸/۵/۶
آخ جون من خیلی کشور گشایی دوست دارم. انگلیس رو به لیست افغانستان وترکمنستان و بحرین که قرار بود پس بگیریم اضافه میکنیم... اسمش هم خیلی زشته انگل ستان.. باید عوض بشه
ناشناس۱۰۲۳۰۱۸۰۸:۵۲:۳۲ ۱۳۹۸/۵/۶
جالبه. مگه قراره با تانک حمله بشه؟ از طرف دیگه قدرت انگلیس در نیروی دریایی اونه
ناشناس۱۰۲۳۴۳۱۱۱:۲۹:۴۳ ۱۳۹۸/۵/۶
ما قراره چی جوری با تانک به انگلیس حمله کنیم ؟!!!!
ناشناس۱۰۲۳۰۲۵۰۸:۵۶:۵۳ ۱۳۹۸/۵/۶
احتمال اینکه ایران دچار سرنوشت عراق لیبی افغانستان بشه خیلی زیاد است.
استراتژیست۱۰۲۳۱۷۷۰۹:۵۵:۵۷ ۱۳۹۸/۵/۶
ترامپ تا 1 سال آینده ایران رو در محاصره اقتصادی قرار میده بعد از انتخاب مجددش در سال 2020 ؛ بلافاصله به ایران حمله نظامی خواهد کرد
ناشناس۱۰۲۳۳۵۴۱۱:۰۶:۴۵ ۱۳۹۸/۵/۶
من اشتباه امتیاز دادم ترامپ تا حالا هر کاری می تونسته کرده....جز شکست چیزی عایدش نشده....شکست در سوریه...یمن و شکست داعش در عراق نمونه های کوچکی از موفقیت های آمریکا است....انفعال در مورد کشتی نفت کش انگلیسی هم که آخریش بود....
ناشناس۱۰۲۳۴۷۰۱۱:۴۷:۱۶ ۱۳۹۸/۵/۶
پس جنگ میشه ؟
ناشناس۱۰۲۳۰۲۹۰۸:۵۹:۰۱ ۱۳۹۸/۵/۶
ولی ماشین و هواپیماهای خوبی میسازن ...
ناشناس۱۰۲۳۰۳۰۰۹:۰۲:۲۹ ۱۳۹۸/۵/۶
شما رفتید اطلاعاتتونو از سایت GlobalFirePower برداشتید. در همون سایت گفته انگیس رتبه 8 و ایران رتبه 14! یعنی همون اطلاعات رو برداشتید اما نتیجه گیری وارون کردید. بعد هم فقط از این لحاظ که تحلیلتون دقیق تر بشه دارم میگم. ایران نیرو زیاد داره چون خودشو در شرایط جنگی تصور میکنه. صرفا گردش مالی در صنعت فیلمسازی انگلیس چند برابر بودجه نظامی ارتش ایرانه!!!
ناشناس۱۰۲۳۰۶۵۰۹:۲۲:۰۹ ۱۳۹۸/۵/۶
با همین تحلیل های طراحی شده در ام ۱۶ ما را نم نمک با پای خودمان به چاه ولی جنگ نزدیک میکنند امروز جنگ فیزیکی و تعداد نیرو ملاک نیست امروز جنگ تکنولوژیک است
ناشناس۱۰۲۳۰۸۳۰۹:۲۷:۱۲ ۱۳۹۸/۵/۶
چرا پس حمله نمی کنیم؟
ناشناس۱۰۲۳۱۸۶۰۹:۵۸:۲۲ ۱۳۹۸/۵/۶
چرا جنگ کنیم و خرج الکی کنیم ؟!!!! با تحریم اقتصادی پدر انگلیس رو در میاریم
ناشناس۱۰۲۳۱۹۲۰۹:۵۹:۵۰ ۱۳۹۸/۵/۶
فعلا در 60 روز اول داریم رحم به جوونی شون میکنیم گام بعدی و 60 روز دوم ؛ خدا بزرگه ببینیم چی میشه
ناشناس۱۰۲۳۱۶۱۰۹:۴۹:۳۶ ۱۳۹۸/۵/۶
واقعابعضی ها ....... چهارتا سرچ در باره زیر دریائی ها وکشتی ها و هواپیما ها و موشکها و توان هسته ای و توان فضائی و توان اقتصادی و توان مالی وتوان مدیریتی بکنید بدنیست کوچک شمردن دشمن حماقت است انگلیس در کل تاریخش از تمام بحرانها فقط سود برده و ما هم در کل تاریخ غارت شدیم
ناشناس۱۰۲۳۳۲۸۱۰:۵۷:۲۰ ۱۳۹۸/۵/۶
نامردها توی پوست ما می دمند جو گیر نشوید روباه پیر را دست کم نباید گرفت
ناشناس۱۰۲۳۳۸۶۱۱:۱۳:۵۰ ۱۳۹۸/۵/۶
انگلیس قطعا تجزیه خواهد شد مزدوران بدبخت به فکر نون و آب باشید
ناشناس۱۰۲۳۴۶۱۱۱:۴۲:۴۷ ۱۳۹۸/۵/۶
شتر در خواب بیند پنبه دانه ....واقعا متاسفم برای ساده لوحان..
ناشناس۱۰۲۳۵۶۱۱۲:۲۶:۰۹ ۱۳۹۸/۵/۶
الان شتر کیه ؟ ساده لوح کیه ؟
ناشناس۱۰۲۳۴۸۵۱۱:۵۴:۳۰ ۱۳۹۸/۵/۶
ضدانقلاب ها معلومه بدجور سوختن. در عمل پهباد آمریکا رو زدیم و کشتی انگلیس رو گرفتیم و اربابانتون هیچ غلطی نتونستن بکنن. برای تعبیر رویاهای خام خود به ترسوهای بزدلی دخیل بستید.هیچ غلطی نمیتونید بکنید.
ناشناس۱۰۲۳۵۹۹۱۲:۴۸:۳۷ ۱۳۹۸/۵/۶
والله من ضد انقلاب نیستم من واقع بین هستم
ناشناس۱۰۲۴۴۱۰۲۱:۳۸:۲۳ ۱۳۹۸/۵/۶
جنگ که شد تو اولین نفر فرار می کنی پسر شجاع
ناشناس۱۰۲۳۷۸۸۱۴:۱۰:۰۲ ۱۳۹۸/۵/۶
همین خود کم بینی و خود باختگی افراد معلوم الحال در مملکت ما را به این روز انداخته است فخر فروشی یک عده به داشته های یک کشور که 200 سال به مردم ما خیانت کرده است اگر خود باختگی و عقده نیست اسمش چیست ؟
ناشناس۱۰۲۳۸۰۳۱۴:۱۷:۳۶ ۱۳۹۸/۵/۶
هرکشوری در خاک دیگری ضعیفه.قطعا انگلیس در یمن هم ضعیفه.اما این قدرتو داره که در هزاران کیلومتر دوراز مرزهاش بجنگه و لشگر بکشه.ائتلاف جهانی درست کنه.جنگ جزایر فالکلند یا مالویناس را فراموش نکن.آیا ناوهای ما توان لشگر کشی به ساحل انگلیس رو دارند؟ این تحلیل شما خیلی آبکی بود. البته هرگز جرات نداره هیچ ابرقدرتی دورو بر ما بگرده چون تا قطره آخر خون دفاع خواهیم کرد.
جنگ طلب۱۰۲۳۸۹۶۱۵:۱۶:۴۵ ۱۳۹۸/۵/۶
به هر دري زديم جنگي شروع بشه نشد
ناشناس۱۰۲۴۴۷۵۲۲:۵۹:۱۶ ۱۳۹۸/۵/۶
این مقایسه دو سوال برای من ایجاد کرد: 1) ایران سالانه چقدر از صنایع نظامی درآمد دارد انگلیس چقدر؟ 2) چند نفر انگلیسی حاضرند به ایران مهاجرت کنند و چند نفر ایرانی حاضرند به انگلیس مهاجرت کنند؟
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. بازی با کلمات

  3. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  4. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  5. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  6. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  7. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  8. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  9. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  10. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  11. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

  12. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  13. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  14. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  15. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  16. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  17. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  18. واکنش بلینکن به حادثه اصفهان/ به مجازات ایران پایبند هستیم!  

  19. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  20. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

  21. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  22. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  23. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

  24. اشتباه برخی گروه‌ها در مقابله با توئیت فضائلی

  25. مشکل اصلی صهیونیست ها با عملیات "وعده صادق" چه بود؟

آخرین عناوین