مردم کشوری که خانه‌هایشان راهرو ندارد

گروه جهان الف،   3980501010

خانه‌ها در کشورهای مختلف به شیوه‌های گوناگون و با متراژهای مختلف ساخته می‌شوند و در هر کشوری منازل سبک خاص خود را دارند.

به گزارش ایسنا، محققان در کمبریج با انجام بررسی‌هایی دریافتند که افراد در کشورهای مختلف چگونه خانه‌های خود را تجهیز می‌کنند و معمولا به چه مواردی بیشتر اهمیت می‌دهند. در ذیل ویژگی‌های خانه‌ها در برخی کشورها آمده است:

ژاپن

توکیو یکی از گران‌ترین و پرجمعیت‌ترین شهرهای جهان است، به همین دلیل است که فقط افراد ثروتمند می‌توانند در این شهر خانه‌های بزرگ داشته باشند، در حالی که بیشتر مردم ژاپن در آپارتمان‌های کوچک زندگی می‌کنند.

تنها یک اتاق در آپارتمان، به عنوان اتاق خواب، نشیمن و ناهار خوری استفاده می‌شود. در گوشه‌ای از اتاق، یک یخچال قرار دارد و تنها راه رفتن به بالکن، عبور از روی تخت‌خواب است. با این‌حال، اتاق، نور کافی دارد. در راهرو؛ گنجه، حمام و حتی یک آشپزخانه کوچک می‌تواند همه نیازهای فرد را برآورده سازد.

اسپانیا

اسپانیایی‌ها ترجیح می‌دهند در بلوک‌های آپارتمانی زندگی کنند. بیشتر آپارتمان‌ها در اسپانیا، شامل دیوارهای سفید، کف سنگ و پنجره‌های کرکره‌ای است. این موارد برای گذراندن ماه‌های گرم تابستان بسیار موثر است، با این‌حال، از آنجایی که خانه‌ها در اسپانیا مجهز به سیستم حرارت مرکزی نیستند، در زمستان بسیار سرد هستند.

بسیاری از افراد از بخاری برقی در زمستان استفاده می‌کنند و چون مصرف برق اسپانیا در بین سایر کشورهای اروپایی بالاست، این روش گرمایشی کارآمد نیست.

سوئد

یکی از ویژگی‌های متمایز شیوه زندگی در سوئد، استفاده از فضای زیرزمین است. افراد اغلب از این مکان‌ها برای نگهداری از دوچرخه، به عنوان اتاق شست‌وشو و گاهی قرار دادن وسایل ورزشی استفاده می‌کنند.

هر زیرزمین، یک اتاق خاص به عنوان انباری دارد و ساکنان از آن، برای نگهداری مواردی مانند اسکی، چمدان و سایر موارد فصلی که کمتر مورد نیاز است، استفاده می‌کنند. بالکن آپارتمان هم، به عنوان مکانی برای استراحت محسوب می‌شود.

دیوارهای سفید و مبلمان سفید، نشانه‌ای از طراحی اسکاندیناوی که در جهان مشهور است می‌باشد.  فضای داخلی ساختمان‌ها در سوئد، رنگ روشن دارد و پنجره‌های بزرگی که بدون پرده است.

بریتانیا

بیشتر افراد در بریتانیا، ترجیح می‌دهند در آپارتمان زندگی نکنند و تمایل دارند در حومه شهر و در خانه‌های ویلایی زندگی کنند.

با توجه به اینکه، سیستم گرمایش مرکزی در همه ساختمان‌ها  وجود ندارد، بریتانیایی‌ها خانه‌هایشان را با وسایل گرمایشی گرم می‌کنند؛ فرش، پتو و شومینه از اجزای ضروری هر خانه محسوب می‌شود.

کره جنوبی

بیش از 80 درصد افراد در کره جنوبی در ساختمان‌های آپارتمانی مرتفع زندگی می‌کنند. از ویژگی‌های متمایز در این کشور وجود تعداد زیادی ساختمان است. ممکن است عجیب به نظر برسد، اما آپارتمان‌ها در کره، هیچ راهرویی ندارند. حتی کلمه راهرو برای آنها نا آشناست.

ورودی آپارتمان‌ها معمولا بسیار کوچک است(حدود یک متر)، بنابراین در ورود به آپارتمان، بلافاصله درهای آشپزخانه یا اتاق نشیمن را خواهید دید. اکثر ورودی‌ها کاشی شده‌اند و این جایی است که قبل از رفتن می‌توانید کفش‌های خود را بپوشید.

آپارتمان‌ها در کره معمولا کوچک هستند، با این حال، اتاق‌ها با داشتن پنجره‌های بزرگ، بسیار روشن هستند. 

استرالیا

استرالیایی‌ها معمولا در خانه‌های ویلایی زندگی می‌کنند. بیشتر استرالیایی‌ها در خانه‌های بزرگ با سه اتاق خواب زندگی می‌کنند. متوسط اندازه خانه‌ها در این کشور حدود 80 تا 120 متر است. غیر از اتاق خواب، خانه معمولی دارای یک اتاق نشیمن، آشپزخانه، حمام، دو توالت و یک گاراژ است.

برخی از خانه‌ها یک اتاق شست‌وشوی کوچک و یک اتاق نشیمن دارند و همه درها معمولا از شیشه ساخته شده‌اند.

هند

اگر خانواده ثروتمند باشد، یک خانه بزرگ با اتاق‌های بسیاری دارد و این خانه‌ها معمولا در دو طبقه‌اند که طبقه بالا، یک حیات خلوت بزرگ دارد. طراحی داخلی ساختمان‌های هندی، ترکیبی از سبک‌های مدرن غربی و شرقی است.

طبقه پایین برای انبار و نگهداری وسایل استفاده می‌شود و اتاق‌های برگزاری مراسم پذیرایی از مهمانان در طبقه دوم است.

کوبا

خانه‌ها در کوبا عمدتا از بتن ساخته شده و یک یا دو طبقه هستند و اکثر آنها پنجره شیشه‌ای ندارند و از کرکره‌های چوبی یا فلزی استفاده شده است. اگر وارد یک خانه در هاوانا (پایتخت کوبا) شوید، مشاهده می‌کنید که خانه‌ها با سقف‌های بلند، مبلمان قدیمی و مواردی طراحی شده که به نظر شاهکار واقعی است.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  2. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  3. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  4. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  5. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  6. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  7. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  8. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  9. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  10. دیر اما قابل‌توجه ...

  11. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  12. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  13. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  14. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  15. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  16. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  17. قبور لاکچری

  18. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  19. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  20. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  21. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  22. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  23. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  24. یمنی ها فراتر از تصور !

  25. واکنش صدیقی به موضوع زمین‌خواری در حوزه‌علمیه ازگل: امضا‌یم جعل شده؛ دادستان ورود کند

آخرین عناوین