پهباد ۲۰۰ میلیون دلاری آمریکا شکار شد

گروه عکس الف،   3980330089 ۵۱ نظر، ۰ در صف انتشار و ۷ تکراری یا غیرقابل انتشار

روابط عمومی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در اطلاعیه ای اعلام کرد: نخستین ساعات بامداد پنجشنبه ۳۰ خرداد یک فروند پهپاد جاسوسی "گلوبال هاوک "امریکا بعد از تجاوز به حریم سرزمینی جمهوری اسلامی ایران در منطقه روبروی کوه مبارک استان هرمزگان، هدف آتش پدافند نیروی هوا فضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی قرار گرفت و سرنگون شد.

 

گلوبال هاوک (RQ-4 global Hawk) که توسط نیروی هوایی ایالات متحده و نیروی دریایی ایالات متحده به عنوان یک هواپیمای شناسایی به کار برده می‌شود. این نام‌گذاری از سوی گروه نگهداری این پهپاد به سبب زمان درازی که در روی زمین بابت نگهداری از آن صرف می‌شود انجام شده است. این مدل می‌تواند تا ارتفاع ۶۵ هزار پا پرواز کند و کنترل آن بر عهدهٔ ۴ خدمه است.

برد عملیاتی این پهپاد حدود ۱۲ هزار و ۳۰۰ ناتیکال مایل (بیش از ۲۲ هزار کیلومتر) است و قادر به اجرای ماموریت در تمام شرایط آب و هوایی خواهد بود.بر اساس اطلاعات منتشر شده توسط شرکت سازنده «گلوبال هاوک» از جمله ویژگی‌های بارز این پهپاد، مداومت پروازی زیاد (بیش از ۳۲ ساعت بدون سوختگیری) در ارتفاع پروازی زیاد (۶۰ هزارپا معادل با ۱۸ کیلومتر از سطح زمین) برای انجام ماموریت اصلی خود یعنی تصویربرداری و نقشه‌برداری آنلاین مناطق وسیع به وسیله دوربین‌ها و سنسورهای مختلف است به طوری‌که قادر است محوطه ای به مساحت ۱۰۰ هزار کیلومتر مربع را در یک روز اسکن و نقشه برداری کند و اطلاعات خود را با استفاده از تجهیزات ارتباطی با سرعت ۵۰ مگابایت بر ثانیه ارسال کند.

گلوبال هاوک را می‌توان از جمله تسلیحات گران قیمت ارتش آمریکا برشمرد چراکه قیمت هر فروند از این پهپاد با احتساب هزینه‌های عملیاتی و نگهداری آن، به بیش از ۲۲۰ میلیون دلار می‌رسد و از این حیث یکی از گران‌ترین پهپادهای آمریکا محسوب می‌شود.

دیدگاه کاربران

ناشناس۹۶۱۶۶۱۱۳:۰۲:۲۹ ۱۳۹۸/۳/۳۰
گرانترین جنگنده جهان که اف 32 است 200 میلیون دلار نیست ...چطور یه پهباد 200 میلیون دلاره ؟؟؟!!!
ناشناس۹۶۱۸۸۳۱۵:۲۹:۲۲ ۱۳۹۸/۳/۳۰
خبر رو نبر تو حاشیه حالا فک کن گران حساب کردن
ناشناس۹۶۲۲۷۳۲۰:۳۰:۳۲ ۱۳۹۸/۳/۳۰
گزارش مجلات جنگی را بخوان بله ۱۰ برابر بویینگه قیمت
ناشناس۹۶۲۳۲۱۲۱:۲۳:۴۱ ۱۳۹۸/۳/۳۰
از ترامپ بپرس
ناشناس۹۶۲۳۶۲۲۱:۵۲:۱۹ ۱۳۹۸/۳/۳۰
به جای چرند گویی و مثبت زدن کیلویی مجازی اول ی سرچ ساده بکنید https://en.wikipedia.org/wiki/RQ-4_Global_Hawk
فواد۹۶۲۶۳۱۰۲:۱۵:۰۰ ۱۳۹۸/۳/۳۱
درسته، ویکی پدیا میگه: Each aircraft was to cost US$60.9 million in 2001,[3] but this had risen to $222.7 million per aircraft (including development costs) by 2013.[1] The U.S. Navy has developed the Global Hawk into the MQ-4C Triton maritime surveillance platform.
ناشناس۹۶۲۶۴۷۰۲:۳۷:۰۳ ۱۳۹۸/۳/۳۱
ترجمه فارسی گوگل : هر هواپیما در سال 2001 به 60.9 میلیون دلار رسید [3]، اما تا سال 2013 این مبلغ به 222.7 میلیون دلار در هر هواپیما (از جمله هزینه های توسعه) افزایش یافته است. [1] نیروی دریایی ایالات متحده Global Hawk را به پلت فرم نظارت MQ-4C Triton دریایی توسعه داده است.
ناشناس۹۶۲۳۶۳۲۱:۵۲:۳۳ ۱۳۹۸/۳/۳۰
یعنی همیشه باید کارهای وطنی خودمون را ی جوری ببرید زیر سوال بی ارزش کنید خجالت بکشید بابا
ناشناس۹۶۲۳۶۶۲۱:۵۳:۵۸ ۱۳۹۸/۳/۳۰
مزدوران از آلبانی فعال برای کدخدا
فواد۹۶۲۶۳۵۰۲:۱۶:۲۱ ۱۳۹۸/۳/۳۱
ویکی پدیا در معرفی این جنگنده میگه: Each aircraft was to cost US$60.9 million in 2001,[3] but this had risen to $222.7 million per aircraft (including development costs) by 2013.[1] The U.S. Navy has developed the Global Hawk into the MQ-4C Triton maritime surveillance platform.
ناشناس۹۶۴۰۷۹۰۸:۳۳:۱۷ ۱۳۹۸/۴/۱
به خاطر تكنولوژي هاي پيشرفته تصويربرداري و راداري خيلي گرون هست وگرنه اين پهپاد از نظر هوايي نه رادارگريزه و نه سرعت بالايي داره. در حد يه هواپيماي مسافربري ولي در ارتفاع بالاتره.
ناشناس۹۶۱۶۶۶۱۳:۰۳:۳۹ ۱۳۹۸/۳/۳۰
این چجور پهپادیه ؟ اندازه بمب افکنه ! باید از لاشه و قطعاتش برای ساخت یک نمونه شبیه به این استفاده کنیم
ناشناس۹۶۲۱۲۵۱۸:۲۶:۴۴ ۱۳۹۸/۳/۳۰
گرانترین پهپاد دنیا هم توسط ایران شکار شد. حالا اصلاح طلبانی چون زیباکلام و سایر دلباختگان امریکا که ترس از امریکا آنها را وادار به عقب نشینی و مذاکره می کرد کجا هستند؟ کمی مقاومت بیشتر ترامپ را وادار به عذرخواهی و بازگشت به برجام خواهد نمود.
ناشناس۹۶۲۹۶۰۱۱:۵۹:۱۸ ۱۳۹۸/۳/۳۱
100 سال سیاه می خواهیم برنگرده به برجام!
رضا۹۶۱۷۲۴۱۳:۴۰:۳۱ ۱۳۹۸/۳/۳۰
نگران قيمت نباشيد پولش ازپول هاي مسدود شده ما در امريكا قبلا پرداخت شده
ناشناس۹۶۲۰۵۹۱۷:۲۶:۲۳ ۱۳۹۸/۳/۳۰
پولش از جیب اعراب حاشیه خلیج فارس پرداخت میشه . پس بهتره تا میتونیم این مگسهای دویست میلیون دلاری رو بزنیم .
ناشناس۹۶۲۲۶۵۲۰:۲۲:۱۰ ۱۳۹۸/۳/۳۰
پولش را دو سه برابر بیشتر از مردم ایران خواهد گرفت
ناشناس۹۶۲۴۹۸۰۰:۰۱:۱۰ ۱۳۹۸/۳/۳۱
مگه گاو شیرده مرده که از ایران بگیرن؟!!
ناشناس۹۶۱۸۰۴۱۴:۳۹:۰۳ ۱۳۹۸/۳/۳۰
بابا کجاش دویصت و بیست میلیون دلاره. عدد معقول برای دروغتان بنویسید
ناشناس۹۶۲۰۶۱۱۷:۲۷:۲۵ ۱۳۹۸/۳/۳۰
بی سواد ، رقمش رو خود امریکا اعلام کرده موقع رونمایی . حالا تو با یک نگاه تشخیص دادی ؟ فکر کردی پراید بابا جونته ؟
ناشناس۹۶۲۳۷۰۲۱:۵۵:۵۷ ۱۳۹۸/۳/۳۰
اولا دویست دوما به جای چرند گویی و مثبت زدن کیلویی مجازی اول ی سرچ ساده بکنید https://en.wikipedia.org/wiki/RQ-4_Global_Hawk
ترجمه لینک۹۶۲۶۴۹۰۲:۳۸:۲۹ ۱۳۹۸/۳/۳۱
هر هواپیما در سال 2001 به 60.9 میلیون دلار رسید [3]، اما تا سال 2013 این مبلغ به 222.7 میلیون دلار در هر هواپیما (از جمله هزینه های توسعه) افزایش یافته است. [1] نیروی دریایی ایالات متحده Global Hawk را به پلت فرم نظارت MQ-4C Triton دریایی توسعه داده است.
ناشناس۹۶۲۳۷۲۲۱:۵۶:۱۹ ۱۳۹۸/۳/۳۰
شما تو اینترنت یک سرچ ساده بکن بعد ببین خبر دروغه یا اخبار دشمنان ایران
ناشناس۹۶۲۰۶۳۱۷:۲۸:۲۳ ۱۳۹۸/۳/۳۰
با ارز جهانگیری ؟
ناشناس۹۶۲۱۱۵۱۸:۱۸:۵۹ ۱۳۹۸/۳/۳۰
اينها هيچگاه فكر نمي كردند اين پرنده زيبا وقدرتمند روزي شكار شير مردان ايران شود
سامان۹۶۲۱۶۵۱۸:۵۲:۵۸ ۱۳۹۸/۳/۳۰
این رقم قیمت اشتباهه. یک دهم این هم نیست
مجید۹۶۲۵۶۵۰۱:۰۱:۵۰ ۱۳۹۸/۳/۳۱
خودشون میگن هست ، تو میگی نیست؟ طرف فرق ژ3 و کلاش رو نمیدونه بعد درباره قیمت پهباد نظر میده!!!
ناشناس۹۶۲۱۹۳۱۹:۲۰:۲۲ ۱۳۹۸/۳/۳۰
..چرا پراید رو نتونستیم ارتقا بدیم .
ناشناس۹۶۲۵۶۷۰۱:۰۲:۳۸ ۱۳۹۸/۳/۳۱
خودروسازی دست سپاه نیست
ناشناس۹۶۲۲۰۵۱۹:۲۷:۴۷ ۱۳۹۸/۳/۳۰
عجب هدف خوشگلی است انشالله سری بعد سالم شکار می کنیم آمریکا این تازه اولشه!!!!!!!
مجتبی۹۶۲۲۴۹۲۰:۰۹:۴۷ ۱۳۹۸/۳/۳۰
..این موضوع احتمال جنگ رو بیشتر میکنه
سید حسام۹۶۲۳۲۰۲۱:۲۳:۱۷ ۱۳۹۸/۳/۳۰
در علم سیاست جنگ وقتی رخ میده که عدم توازن قوا باشه ویک طرف در طرف مقابل احساس ضعف کنه. به رخ کشیدن اقتدار مانع جنگه. اما حیف که غرب زده ها از علم بی بهره هستند.
ناشناس۹۶۲۳۴۹۲۱:۴۴:۲۷ ۱۳۹۸/۳/۳۰
من مشتاق جنگ نیستم اما اگر این پهباد در آسمان ایران شکار شده کار کاملا درستی بوده. اینطوری دار و دسته ترامپ خودشون رو جمع میکنند.
اراکی۹۶۲۲۳۳۱۹:۵۵:۰۹ ۱۳۹۸/۳/۳۰
کاش چهارتا تصویر واقعی از آنچه سرنگون شده ارائه می کردید! نه تصاویر منتشره سایت های امریکایی را!! یعنی تصویر خبر اصلی را ندارید یا کل قطعات پهپاد نابود شده؟
ناشناس۹۶۲۴۴۸۲۳:۱۱:۲۲ ۱۳۹۸/۳/۳۰
به پول ایران میشه حدود ۳ هزار میلیارد تومان ( با دلار حدود ۱۳ و خرده ای)
ناشناس۹۶۲۴۴۹۲۳:۱۲:۲۹ ۱۳۹۸/۳/۳۰
نکته مهم نقطه برخورد موشک و محل سقوط هست فعلا چی بوده و چقدر قیمت داره مهم نیست
ملبان زبل۹۶۲۴۶۰۲۳:۲۷:۲۰ ۱۳۹۸/۳/۳۰
بابا شماها چقدر ساده ید ۲۰۰میلیون دلار کجابود بابا داستان اون چپونیه که رفته گربه شکار کرده از دروغ گفته من ۷تا شیر رو یک نفری شکار کردم حالا درسته پهباد زدن ولی آنقدر ها هم قیمتش نیست یکم چشماتون باز کنید بوگاتی دیوو مدل۲۰۱۹قیمتش۶میلیون دلاره جت جنگی که النورد خرید ۴۶میلیون دلار بود. همین خبرای دروغ رو پخش میکنن که تورم ایجاد میشه از فردا پهباد های ایرانی رو تو دیوار میکنن ۱۰یا بیست میلیون
میثم۹۶۲۵۹۱۰۱:۳۱:۲۷ ۱۳۹۸/۳/۳۱
ضمن حمایت از اقدام ایران در پاسخ به تجاوزگری آمریکا، فقط یه سوال اذیتم میکنه اینکه آیا ما نتوانستیم کنترل این پهباد رو مثل آرکیو به دست بگیریم که قطعا سالم فرود آوردن اون بهتر از خورد و خاکشیر کردنش بود یا نه اصلا خبر کنترل و فرود آوردن سالم آرکیو اساسا نبود و بنده خدا به خاطر نقص فنی تو ایران فرود اومده بود؟
ابوالقاسم۹۶۲۹۴۷۱۱:۵۰:۲۰ ۱۳۹۸/۳/۳۱
آر کیو ۱۷۰ وسط خاک ایران بود و فرصت اخلال در سیستم های موقعیت یابیش فراهم بود دوما آرکیو۱۷۰ رو قابلیت خلبان اتوماتیک بود ولی این پهپاد روی مرز بود وسط خاک نبود دوما این پهپاد چهارتا خدمه داره و کنترلش میکنن که به راحتی قبلی نمیشه اخلال ایجاد کرد و سیستم ناوبری را گول زد.
ناشناس۹۶۲۶۴۲۰۲:۲۱:۲۳ ۱۳۹۸/۳/۳۱
ببین خبر نامه گویا چه نوشته؟انتخاب - البناء چاپ بیروت نوشت: بسیاری در مورد ماهیت سلاح سرّی ایران سوال می کنند که سپاه پاسداران این کشور تهدید کرد برای مهار آمریکا از آن استفاده می کند. در ادامه این مطلب آمده است: پاسخ این سوال پیش ایرانی هاست؛ این سلاح دو نوع است؛ نوع ویژه ای که تا زمان وقوع جنگ بزرگ ناشناخته باقی می ماند و نوع دیگری که برای دولتهای بزرگ شناخته شده است. ایران با صرف تلاش داخلی محض به هر دو نوع سلاح دست یافته است. اما سلاحی که دولتهای بزرگ با آن آشنا هستند و ایران نیز به آن دست یافته، سلاح AD و سلاح A2نام دارند، یعنی سلاح سیاست Area denial و منطقه ممنوعه و A2 به معنای Anti Access . به زبان آسانتر، این سلاح متکی بر مجموعه ای از سامانه های جنگی الکترونیکی است که نه تنها برای تشویش الکترونیکی از آن استفاده می شود؛ بلکه قادر است اهداف دشمن را به طور کامل به نابودی الکترونیکی بکشاند. این سامانه ها که در کشورهای مختلف نامه ای متفاوتی دارند، متمرکز بر تکنولوژی الکترومغناطیس هستند.
ناشناس۹۶۲۶۵۲۰۲:۴۲:۱۶ ۱۳۹۸/۳/۳۱
تشکر از رزمندگان سپاه اسلام .
ناشناس۹۶۲۶۸۶۰۴:۴۴:۴۴ ۱۳۹۸/۳/۳۱
خاوری معادل هفت تا پهباد دزدیده
نیما اس۹۶۲۷۳۳۰۸:۳۳:۴۹ ۱۳۹۸/۳/۳۱
من فک می کردم یک پهپاد رو زدن نه که یه پهباد رو زدن
مهدی۹۶۲۸۵۳۱۰:۵۸:۰۴ ۱۳۹۸/۳/۳۱
انشاله به تیم پدافندی مدال بدن، تا ترامپ بفهمه کی اشتباه کرده.
ناشناس۹۶۲۸۸۵۱۱:۱۴:۲۸ ۱۳۹۸/۳/۳۱
دست رزمندگان اسلام دردنکنه ان شاالله مقدمه ای برای فرج باشد.
مستضعف۹۶۲۹۰۳۱۱:۲۱:۱۵ ۱۳۹۸/۳/۳۱
جمع اختلاس ها و دزدی ها و حقوق های نجومی بگیران که از جیب ملت رفته است پول چند تا از این پهپاد ها خواهد شد؟؟؟
ناشناس۹۶۲۹۹۴۱۲:۲۶:۲۳ ۱۳۹۸/۳/۳۱
باتشکراز رزمندگان اسلام مابا جان ومال ازجمهوری اسلامی دفاع می کنیم
ناشناس۹۶۳۱۶۱۱۴:۴۳:۳۷ ۱۳۹۸/۳/۳۱
شماها فقط بلدید حرف پرت بزنید
RSH۹۶۳۲۵۹۱۵:۵۳:۰۴ ۱۳۹۸/۳/۳۱
کارشون عالی بود *ازبرجام نیز بیایم بیرون عالی تر میشه *الان شکر ولاستیکای نو انبار کردنو منفعت طلبا دارن تو دیوار میفروشن اونم یکاری میکردن عالی بود (خوب است به آنچه می گوییم عمل کنیم)
ناشناس۹۶۳۳۹۷۱۸:۳۰:۴۸ ۱۳۹۸/۳/۳۱
بنده بعنوان یک ایرانی و از درون خاک ایران (باز یه عده بانمک نیان بنویسن از آلبانی) از ته دل آرزو دارم بین ایران و آمریکا جنگی کامل شکل بگیره تا هموطنانم که توهم قدرت دارند بفهمند واقعیت چیست. ما که یک بار می خواهیم بمیریم، حالا بگذار در جنگ با آمریکا بمیریم.
RSH۹۶۳۵۲۵۲۰:۱۶:۲۳ ۱۳۹۸/۳/۳۱
اینکار سپاه عالی بود کاش در برجام نیز همین گونه عمل میکردند کاش مسئولان کالاهایی که الان عده ای سودجو در انبار پنهان کرده والان در دیوار وسایر بازار ها می فروشند را پیگیری کنند
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. قبل از مهاجرت، بعد از مهاجرت!

  2. نیش و کنایه های «بومرنگی» روحانی!

  3. اصلاح‌طلبان مقابل «نصیری» سکوت نکنند

  4. «عبدالحمید» تازه از کما بیدار شده/ مواضعش تلفیقی از بی‌خردی و بی‌سوادی است/ او هیچ‌چیز نمی‌داند

  5. چرا این همه بد اخلاقی؟

  6. جدال روایت ها در ماجرای مسمومیت پزشکان شیرازی

  7. ادعای عجیب روحانی: ما بورس را رشد دادیم، اینها بورس را زمین زدند!

  8. هزینه ای که هیچ دولتی حاضر نشد بپردازد!

  9. نظرات برگزیده مخاطبان الف: دولت در گام اول باید مشکلات را انکار نکند/ رانندگان اسنپ و تپ‌سی باید حمایت شوند

  10. واکنش وزیر بهداشت به ماجرای مسمومیت پزشکان در شیراز

  11. درباره توبه تتلو

  12. بازداشت عوامل پشتیبان گروهک جیش‌الظلم در راسک

  13. هشدار دیوان کیفری بین‌المللی به آمریکا و رژیم اسرائیل

  14. حقوق خبرنگار جنجالی صدا و سیما چقدر است؟/ پاسخ «یوسف سلامی» به میزان درآمد ماهیانه خود

  15. قحطی مانتوی بلند و دکمه‌دار در تهران!

  16. کیهان: دیدید ورود زنان به ورزشگاه غلط بود؟!

  17. برای این عکس شما تیتر بزنید

  18. حکم اعدام بابک زنجانی نقض و تبدیل به ۲۰ سال حبس شد

  19. تضادی عجیب و پر ابهام!

  20. تأملي در راهبرد ائتلاف از شاهزاده تا تاجزاده !

  21. دو ناوشکن آمریکایی در دریایی سرخ شکار شدند

  22. راه‌حل ماجرای روحانی و شورای نگهبان چیست؟/ نظر ضرغامی درباره گسترش شادی و نشاط در جامعه

  23. رشد شدید بدهی‌ها در دولت روحانی/ عبور از بحران بدهی در دولت رئیسی

  24. دو چالش بزرگ در حکمرانی ها

  25. پاسخ طحان‌نظیف به انتقادات روحانی از شورای نگهبان/ رقیب جدید قالیباف برای ریاست مجلس دوازدهم

آخرین عناوین