بوداپست مقصد جدید مسافران اروپا

گزارش بازرگانی،   3980313098 ۱ نظر، ۰ در صف انتشار و ۰ تکراری یا غیرقابل انتشار

سال‌های اخیر سفر به اروپا به آرامی جای خود را میان گزینه‌های سفر در بین مردم ایران باز کرده است با اینکه نوسانات نرخ ارز تاثیر مشهودی بر این امر می‌گذارد اما اعتبار ویزای شنگن و علاقه بسیار مردم ایران که درصد زیادی از آن نشئت گرفته از پیش نیاز بودن آن برای اخذ ویزای کانادا نیز می‌باشد، هنوز اروپا را در صدر مقاصد محبوب ایرانیان قرار داده است. در این بین تور مجارستان در چند سال اخیر خود را بین این کشورها سرآمد کرده است. کشوری که تا همین چند وقت پیش کمتر شناخته شده بود اما امروز در صدر لیست تورهای اروپا قراردارد. اما مجارستان چه زیبایی هایی دارد؟ بیایید کمی با این کشور آشنا شویم.

بوداپست شهر شگفتی‌‌هاست و برای هر خواسته و سلیقه‌ای جاذبه‌‌هایی جذاب رو می‌کند. ساختمان‌ها و بناهای تاریخی، رود دانوب، چشمه‌های آبگرم، طبیعت بکر خارج شهر، موزه‌های اسرار آمیز، رستوران‌هایی با قدمت بیش از صد سال و خیابان‌های تاریخی و مدرنی که شما را یاد لوکیشن بیش از 50 فیلم سینمایی خواهند انداخت بخشی از جاذبه‌های بوداپست هستند. جالب است بدانید که سال‌ها پیش مظفر‌الدین‌شاه قاجار به بوداپست سفر کرده است و سفر او و دیدار از این شهر و چند کشور اروپایی دیگر، باعث تغییرات مهمی در سرزمین‌مان بوده است. بیش از 50 فیلم سینمایی به دلیل جلوه‌ها و جذابیت‌های بوداپست در این شهر فیلم‌برداری شده‌اند. یکی از این فیلم‌ها «ماموریت غیرممکن» است که با بازی تام‌کروز، فیلم‌برداری‌اش در شهرهای گوناگون جهان از جمله بوداپست انجام شده است. به جز این قدم زدن در خیابان‌های تاریخی بوداپست کاملا رایگان است و زیبایی‌های بسیاری را از این شهر برایتان نمایان خواهد کرد.

تپه قلعه

این قلعه تماشایی و زیبا که در بالای رود دانوب قرار گرفته از سازه‌های تاریخی و دیدنی مربوط به قرون وسطای بوداپست است که موزه‌هایی هم در آن وجود دارند. زیباترین بنای این مکان قلعه بودا با ۲۰۰ اتاق است که در هنگام شب چراغ های آن را روشن می‌کنند و زیبایی خاصی به منطقه می‌بخشد. 

موزه ملی مجارستان

موزه ملی مجارستان در سال ۱۸۰۲ تاسیس شد و در سال ۱۸۴۷ به مکان فعلی خود منتقل شد. این بنا دو حیاط زیبا دارد که یادبود زیبای شاعر معروف مجارستانی Janos Arany هم در این مکان است. فضای این موضوع شبیه به پارک است و تمثیل افراد مشهور را در خود جای داده است. اشیا گرانبهای قدیمی از دوران حجر گرفته تا تاج باشکوه سنت استفن با سنگ‌های قیمتی و مروارید در این موزه نگه داری می‌شوند. 

ساختمان مجلس و جواهرات طلایی

سومین ساختمان پارلمان بزرگ در جهان، ساختمان پارلمان مجارستان است. این ساختمان با معماری بی‌نظیر نئوگوتیک با ارتفاع 96 متر، 691 اتاق و 19 کیلومتر راهرو و پله در سال 1886 افتتاح شد. ساختمان مجلس با معماری بی‌نظیر و متفاوت خود موزه ای تاریخی است. امروزه این بنا فقط محل برگزاری مجلس نیست بلکه با چشم‌نوازترین مناظر در حاشیه رود دانوب به یکی از پربازدیدترین جاذبه‌های بوداپست تبدیل شده است.

کلیسای متیاس

یکی از دیدنی‌ترین مکان‌های تاریخی شهر بوداپست کلیسای باشکوه و دیدنی ماتیاس است که موزاییک‌های نقش‌دار و رنگارنگ آن نشان دهنده‌ی زیبایی‌های فوق العاده کلیسا است. متیاس یکی از مهم‌ترین کلیساهای بوداپست است که برای مدتی طولانی محل تاجگذاری پادشاهان مجارستانی بوده است. کلیسای ماتیاس دومین کلیسای قرون وسطی همچنین هفتمین کلیسای بزرگ قرون وسطی در مجارستان است.

کلیسای باشکوه و دیدنی متیاس که در سال 1269 تکمیل شده است به عنوان کلیسای بانوی ما در بوداپست شهرت دارد. در زمان اشغال مجارستان توسط ترکیه مردم از کلیسا به عنوان مسجد استفاده می‌کردند.

میدان قهرمان و بنای هزاره

اگر برای اولین بار به بوداپست سفر می‌کنید، پیشنهاد می‌کنیم حتما از این شاهکار بی‌نظیر بازدید کنید. میدان قهرمانان اثر معروف معمار "آلبرت شیکدانز" است از ویژگی‌های برجسته این میدان ستون 36 متری که توسط ارکستر گابریل ساخته شده و در اواخر قرن نوزدهم از آن پرده برداری شده است.

در قسمت جلوی ستون مرکزی و اصلی که مجسمه زیبای جبرئیل در بالای آن قرار دارد مجسمه های برنزی اسب سواران به یاد شاهزاده ارپاد و شش جنگجوی او ساخته شده است. 

در دو سمت دیگر که ستون‌هایی به شکل نیم‌دایره قرار دارند در بین هرکدام از این ستون‌ها مجسمه‌های یادبودی از پادشاهان و شخصیت‌های تاریخی مجارستان ساخته شده است همچنین در گوشه بالایی ستون‌ها آثار زیبای مجسمه ساز معروف "زالا" را می‌توان دید. در میدان قهرمان یک بنای یادبود از سربازان گمنام مجارستان هم ساخته شده است.

قلعه ماهیگیر

قلعه یا دژ ماهیگیر یکی از محبوب‌ترین جاذبه‌های توریستی شهر بوداپست است که دیدن را آن را نباید از دست داد. نام قلعه برگرفته از ماهیگیرانی است که در این منطقه زندگی می‌کردند و از رودخانه و شهر بوداپست دفاع می‌کردند. در این قلعه 7 برج دیده می‌شود که هر کدام نشانه‌ای از طایفه‌های مختلفی دارد که در مجارستان زندگی می‌کردند. از بالای قلعه منظره‌های زیبایی از شهر و رود دانوب را می‌توان دید. در حیاط جنوبی قلعه مجسمه‌ی برنزی از سنت استفان، اولین پادشاه مجارستان قرار دارد.

 

شرکت گردشگری ژیوار سفیر نوین از پیشگامان ترو مجارستان در ایران است که به واسطه 13 سال تجربه خود در برگزار تورهای اروپا از حرفه‌ای ترین مجری‌های سفر به بوداپست است.

دیدگاه کاربران

ناشناس۹۳۵۵۰۹۱۳:۳۶:۱۴ ۱۳۹۸/۳/۱۳
چه جوری میشه پناهنده شد ؟؟؟
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. بازی با کلمات

  3. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  4. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  5. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  6. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  7. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  8. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  9. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  10. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  11. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

  12. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  13. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  14. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  15. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  16. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  17. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  18. واکنش بلینکن به حادثه اصفهان/ به مجازات ایران پایبند هستیم!  

  19. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  20. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

  21. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  22. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  23. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

  24. اشتباه برخی گروه‌ها در مقابله با توئیت فضائلی

  25. مشکل اصلی صهیونیست ها با عملیات "وعده صادق" چه بود؟

آخرین عناوین