زنگ خطری که با ۵ هشدار «سید حسن نصرالله» به صدا درآمد/ بوی خطر به مشام می‌رسد!

گروه جهان الف،   3980306007 ۰ نظر، ۰ در صف انتشار و ۵ تکراری یا غیرقابل انتشار

منطقه خاورمیانه این روزها شاهد تحولات شتابزده ای است که از آن بوی توطئه و سازش و خطر می‌آید و محور دونالد ترامپ و نتانیاهو به دنبال تحقق خواسته‌های خود در منطقه هستند.

مهر نوشت: منطقه خاورمیانه این روز‌ها شاهد تحولات شتابزده‌ای است که از آن بوی توطئه و سازش و خطر می‌آید. این روز‌ها محور دونالد ترامپ و نتانیاهو به دنبال تحقق خواسته‌های خود در منطقه هستند.

از سویی شاهد تشدید اقدامات آمریکا و غرب و رژیم صهیونیستی علیه سوریه هستیم تا آنچه از طریق نظامی و جنگ چند ساله نتوانسته اند به آن دست یابند از طریق دیگر به آن برسند که از جمله آن‌ها می‌توان به تشدید فشار‌ها و تحریم‌ها علیه نظام سوریه اشاره کرد. آن‌ها از سویی نمی‌خواهند که آوارگان سوری به سوریه بازگردند و از هیچ تلاشی در این زمینه دریغ نمی‌کنند و از سوی دیگر سناریو‌های شیمیایی و تهدید‌ها را مطرح می‌کنند.

همزمان شاهد اجرایی شدن مراحل نخست معامله قرن هستیم که از بحرین کلید می‌خورد و در قالب نشست یا کارگاه اقتصادی به دنبال این هستند که آنچه می‌خواهند را پیاده کنند. همه چیز به سرعت پیش می‌رود و در این میان ترامپ نهایت خدمت را به رژیم صهیونیستی می‌کند. ترامپ برای معامله قرن به دنبال فشار حداکثری بر همه کشور‌های عربی است، اما در این میان کشور‌های حوزه خلیج فارس را به هیچ می‌انگارد و فقط به آن‌ها دستور می‌دهد که هر آنچه آمریکا می‌گوید باید اجرایی شود.

در این شرایط سید حسن نصرالله دبیر کل حزب الله در سخنرانی روز گذشته خود به موارد مهمی اشاره کرد که می‌توان سرفصل آنرا به شرح زیر بیان کرد؛

هشدار درباره معامله قرن و هدف شوم آنکه نابودی آرمان فلسطین است.

-هشدار درباره حذف حق بازگشت آوارگان فلسطینی و توطئه‌ای که آمریکا و رژیم صهیونیستی به دنبال آن هستند.

- مرحله نخست معامله قرن از طریق نشست منامه آغاز می‌شود.

-توصیه به مسئولان لبنانی و فلسطینی برای ارائه طرح‌هایی برای مقابله با حذف حق بازگشت آوارگان فلسطینی به سرزمین مادری شأن.

-تاکید بر مقاومت به عنوان تنها راه بازدارندگی در برابر رژیم صهیونیستی.

رأی الیوم در مطلبی به واکاوی سخنان روز شنبه سید حسن نصرالله دبیر کل حزب الله لبنان پرداخته و آورده است: «سخنرانی سید حسن نصرالله همواره آکنده از اطلاعات و تحلیل‌هایی است که تحولات اوضاع منطقه را بررسی می‌کند.

سخنرانی روز گذشته نصرالله به مناسب سالروز پیروزی مقاومت در نوزده سال قبل یعنی سال ۲۰۰۰ هم از این قاعده مستثنی نبود و نکات کلیدی به همراه داشت، اما دو نکته را مورد توجه قرار می‌دهیم؛ نخست، تاکید سید حسن نصرالله بر اهمیت قدرت بازدارندگی که تضمین کننده واقعی برای لبنان در زمانه‌ای است که قانون بین المللی محلی از اِعراب ندارد.

اگر قدرت بازدارندگی نبود، ترامپ جنوب لبنان را به اسرائیل می‌داد در زمانه‌ای است که قانون بین المللی محلی از اِعراب ندارد؛ اگر قدرت بازدارندگی نبود، ترامپ جنوب لبنان را به اسرائیل می‌داد همانطور که درباره قدس و جولان اشغالی انجام داد.

دوم، اصرار آمریکا-غرب و کشور‌های حوزه خلیج فارس بر عدم بازگشت آوارگان سوری به کشورشان قبل از انتخابات ریاست جمهوری.

نصرالله درباره نکته اول خواست بگوید که بهترین راه برخورد با اشغالگران اسرائیلی رفتن به سازمان ملل یا مذاکرات سازش نیست بلکه مقاومت است، زیرا تنها زبانی است که اسرائیل آنرا می‌فهمد.

جانفشانی‌های بزرگ مردان مقاومت در جنوب لبنان معادلات را تغییر داد و ایهود باراک نخست وزیر وقت اسرائیل به عقب نشینی یکطرفه وادار کرد. آنچه درباره کمربندی امنیتی در جنوب لبنان صدق کرد، باید که درباره بلندی‌های جولان و قدس، مزارع شبعا، الغجر و بلندی‌های کفرشوبا و دیگر اراضی اشغالی عربی هم صدق کند.

اما درباره نکته دوم یعنی بازگشت آوارگان به کشورشان، آمریکا و متحدان عرب و غربی آن نمی‌خواهند و بلکه برنامه ریزی می‌کنند که آوارگان سوری به کشورشان بازنگردند، زیرا آن‌ها خواهان بهره برداری از این برگه به عنوان تحمیل خواسته خود و تغییر نظام سوریه هستند یعنی آنچه از جنگ نتوانسند از این طریق به آن برسند.

تصادفی نیست که تحریم سوریه در این روز‌ها با هدف بی ثبات کردن سوریه تشدید شده است به ویژه که ارتش سوریه موفق بر سیطره بر بخش اعظم اراضی سوریه و برقراری امنیت در آن شده است. در اوج بحران سوریه و چند سال قبل مشکل سوخت نبود و همه کالا‌های ضروری وجود داشت و آنهم به قیمت معقول، اما هم اکنون اوضاع کاملاً متفاوت شده است و صف‌های طولانی چند کیلومتری در برابر پمپ بنزین‌ها ایجاد شده است.

شاهد هستیم که وابسته تجاری سفارت آمریکا در اردن، بازرگانان را فرا خوانده و آن‌ها را تهدید به تحریم در صورتی کمترین بنزینی به سوریه صادر کنند، کرده است.

رأی الیوم: وابسته تجاری سفارت آمریکا در اردن، بازرگانان را فرا خوانده و آن‌ها را تهدید به تحریم در صورتی کمترین بنزینی به سوریه صادر کنند، کرده است و همه این کار‌ها برای این است که تصویری بد از اوضاع معیشتی در سوریه ارائه دهند تا آوارگان بازنگردند.

در همین راستا باید اشاره کنیم که نظامیان آمریکایی از سیطره نیرو‌های قسد بر ذخایر نفت و گاز سوریه در شرق فرات حمایت می‌کنند تا مانع بازگشت این مناطق به سوریه شوند تا بحران سوخت ادامه داشته باشد و پیچیده‌تر هم بشود. همکاری که از لبنان برگشته اند فاش کردند که نظامیان آمریکایی به شکل مخفیانه مراقب مرز‌های لبنان و سوریه هستند و تردد خودرو‌ها را زیر نظر دارند و حتی گالنی بنزین اگر به سوریه قاچاق شود آنرا مصادره می‌کنند. ما از صحت این اطلاعات بی خبریم، اما در صداقت این همکار شک نداریم، زیرا از حامیان نظام سوریه نیست.

توطئه بر سوریه و فلسطین یکی است و آنکه مانع از بازگشت آوارگان سوری می‌شود، همان کسی است که قدس و جولان اشغالی را به نتانیاهو می‌بخشد و همان کسی است که در پشت توطئه نابودی آرمان فلسطین در منامه با عنوان بخش اقتصادی معامله قرن قرار دارد و به همین دلیل پایگاه مردمی محور مقاومت و سید حسن نصرالله در میان ملت‌های عربی افزایش پیدا می‌کند، زیرا تنها کسی است که زنگ خطر را به صدا در آورده است و واقعیت را با شجاعت تمام می‌گوید و این در حالی است که برخی دیگر به دنبال نابودی آرمان فلسطین هستند».

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  2. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  3. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  4. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  5. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  6. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  7. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  8. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  9. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  10. دیر اما قابل‌توجه ...

  11. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  12. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  13. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  14. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  15. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  16. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  17. قبور لاکچری

  18. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  19. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  20. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  21. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  22. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  23. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  24. یمنی ها فراتر از تصور !

  25. واکنش صدیقی به موضوع زمین‌خواری در حوزه‌علمیه ازگل: امضا‌یم جعل شده؛ دادستان ورود کند

آخرین عناوین