نامه‌ مقامات سیاسی و نظامی سابق آمریکا به ترامپ درباره ایران

گروه جهان الف،   3980305032 ۰ نظر، ۰ در صف انتشار و ۲ تکراری یا غیرقابل انتشار

ده‌ها نفر از مقامات سیاسی و نظامی سابق آمریکا طی نامه‌ای به رئیس جمهور این کشورخواستار بازگشت به روند دیپلماسی باایران شدند.

نامه‌ مقامات سیاسی و نظامی سابق آمریکا به ترامپ درباره ایران

به گزارش الف به نقل از یورونیوز، 76 تن از مقامات سیاسی و نظامی بازنشستۀ ایالات متحده آمریکا در نامه‌ای سرگشاده خطاب به دونالد ترامپ، رئیس جمهور این کشور دربارۀ سرانجام تنش‌های ایران و آمریکا هشدار دادند.

این نامه با هماهنگی «کالج آمریکایی رهبران امنیت ملی» تهیه شده است و امضاکنندگان آن نگرانی عمیق خود را از افزایش تنش‌ها با ایران در منطقۀ خلیج فارس اعلام کرده‌اند.

کالج آمریکایی رهبران امنیت ملی، کنسرسیومی متشکل از ژنرال‌ها، دریاداران، سفرا و مقامات دولتی بازنشسته آمریکا است و اعضای آن متعهد به تقویت امنیت ملی آمریکا از مسیرهایی همچون برگزاری جلسات گفتگو و تاثیرگذاری بر تصمیم‌گیران و سیاستگذاران، اطلاع رسانی و آموزش عمومی هستند.

در این نامه آمده است: «خصومت متقابل ایران و آمریکا، اعزام شتابندۀ هواپیماهای جنگنده و بمب افکن‌های B-52 به منطقه و دریافت گزارش‌هایی مبنی بر آمادگی ایران برای حمله به تاسیسات نظامی و دیپلماتیک آمریکا، بسیار نگران کننده است و باعث یک رویارویی بالقوه مرگبار می‌شود.»

امضا کنندگان در ادامه هشدار می‌دهند که جنگ با ایران، چه یک انتخاب باشد و چه حاصل یک محاسبۀ غلط، پیامدهایی غم‌انگیز در منطقۀ خاورمیانه که هم اکنون بی‌ثبات است به همراه دارد و آمریکا را وارد درگیری مسلحانۀ دیگری آنهم با هزینه‌های سنگین نظامی، انسانی و ژئوپولیتیک می‌کند.

آنها می‌نویسند: «ما به عنوان متخصصان امنیت ملی با سابقۀ فعالیت طولانی در نیروهای مسلح آمریکا و در بخش دیپلماتیک، شاهدانی دست اول در این باره هستیم که چگونه اختلافات ممکن است به سرعت از کنترل خارج شوند.»

آنها تاکید می‌کنند که نبود ارتباط مستقیم میان آمریکا و رهبران سیاسی و نظامی ایران آنهم در دوران لفاظی‌های شدید، تنها باعث افزایش احتمال اشتباه در جمع‌بندی‌ها و در نتیجه وقوع یک درگیری نظامی ناخواسته می‌شود.

امضا کنندگان ضمن ابراز خشوندی از سخنان اخیر رئیس جمهور آمریکا مبنی بر عدم تمایلش به جنگ با ایران و علاقمندی به استفاده از راههای دیگری از جمله راههای دیپلماتیک می‌نویسند: «برخلاف تحریم‌های اقتصادی علیه ایران که تاثیر مثبتی در کاهش حماتیهای مالی این کشور از حزب الله لبنان داشته، تهدیدات نظامی علیه ایران با هدف تغییر رفتار رژیم خیلی موثر نبوده و احتمالا باعث تایید باورهای عناصر سرسخت در تهران شده است که سازش با آمریکا را غیرممکن می‌دانند.»

در ادامۀ نامه خطاب به دونالد ترامپ آمده است: «شما به عنوان رئیس جمهور و فرمانده کل قوا، قدرت قابل توجهی دارید تا بلافاصله تنش‌های منطقه‌ای را که به سطح خطرناکی رسیده است، کاهش دهید. تدابیر برای کاهش سطح بحران باید [با همکاری] رهبری ایران در عالی‌ترین سطوح دولت اتخاذ شود.»

امضاکنندگان این نامۀ سرگشاده در پایان بار دیگر یادآوری می‌کنند که «برای حفاظت از منافع ملی آمریکا در خاورمیانه و امنیت دوستان و متحدانمان، باید یک زمامدار متفکر و یک دیپلماسی تهاجمی داشت و نه یک درگیری مسلحانه غیرضروری.»

اعضای کالج آمریکایی رهبران امنیت ملی پیش از نیز در ماه مارس با اشاره به پایداری ایران به توافق هسته‌ای سال 2015 میلادی و گزارش‌های سازمان بین‌المللی انرژی اتمی، خواستار بازگشت آمریکا به این توافق شده بودند.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  2. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  3. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  4. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  5. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  6. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  7. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  8. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  9. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  10. دیر اما قابل‌توجه ...

  11. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  12. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  13. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  14. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  15. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  16. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  17. قبور لاکچری

  18. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  19. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  20. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  21. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  22. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  23. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  24. یمنی ها فراتر از تصور !

  25. واکنش صدیقی به موضوع زمین‌خواری در حوزه‌علمیه ازگل: امضا‌یم جعل شده؛ دادستان ورود کند

آخرین عناوین