آقای ظریف این هم بجا نبود

محمد صفری،   3980305022 ۱۲۷ نظر، ۰ در صف انتشار و ۲۴ تکراری یا غیرقابل انتشار
آقای ظریف این هم بجا نبود

چند سال پیش که رئیس‌جمهور و وزیر خارجه به همراه هیئت سیاسی کشورمان برای شرکت در اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل به نیویورک رفته بودند، تصمیمی از سوی آقای روحانی و آقای ظریف گرفته شد که بازتاب‌های انتقادی و حمایتی زیادی درپی داشت. 

آقای روحانی پس از پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری سال ۱۳۹۲، نخستین سفر خود را در مهرماه همان سال به آمریکا انجام داد تا در مجمع عمومی سازمان ملل شرکت کند، او برای نخستین‌بار بود که در جایگاه ریاست جمهوری به نیویورک سفر کرد، در این سفر آقای محمدجواد ظریف نیز همراه او بود. ظریف سال‌ها در سازمان ملل نماینده جمهوری اسلامی ایران بود و اکنون۶ سال است که وزیر خارجه است. هنوز فرایند مذاکرات هسته‌ای به سبک دولت تدبیر و امید شکل نگرفته بود، اما دولت سعی داشت تا زمینه را هر چه بیشتر برای این منظور آماده کند، برای همین در سفر هیئت سیاسی دولت تازه کار به آمریکا، اتفاقاتی افتاد که باعث شد، باب مذاکرات مستقیم و رودرروی مقامات آمریکا و مقامات ایران باز شود. در سفر هیئت سیاسی ایران به نیویورک برای شرکت در مجمع عمومی سازمان ملل، آقای محمدجواد ظریف وزیر خارجه ایران و جان کری وزیر خارجه وقت آمریکا در زمان باراک اوباما با هم دیدار و گفت‌وگویی داشتند. 

مخابره این دیدار در رسانه‌های جهان بازتاب‌ها و واکنش‌های زیادی را درپی داشت؛ در ایران برخی جناح‌های سیاسی و احزاب، رسانه‌ها و روزنامه‌های کشور از این اتفاق سیاسی حمایت کردند برخی دیگر انتقاد، اما این دیدار تنها اتفاق نخستین سفر آقای روحانی و ظریف به نیویورک نبود. هنگام بازگشت رئیس‌جمهور کشورمان به ایران پس از سخنرانی در سازمان ملل متحد، یک تماس تلفنی میان باراک اوباما و آقای حسن روحانی رئیس‌جمهور ایران در فرودگاه جان اف کندی انجام گرفت. آمریکایی‌ها ادعا کردند که این تماس از سوی ایران گرفته شد، اما این ادعای دروغ روشن بود که برای تحت تأثیر قرار دادن فضای سیاسی کشور و افکار عمومی جهان صورت گرفته است. 

گفت‌وگوی تلفنی اوباما با روحانی ۱۵ دقیقه طول کشید و از این ۱۵ دقیقه مکالمه تلفنی، اخبار و اطلاعات زیادی از محتوای آن بازگو و منتشر نشد. اما پس از بازگشت هیئت ایران از نیویورک، با وجود این که برخی در داخل گفت‌وگوی تلفنی رئیس‌جمهور ایران و اوباما را یک واقعه تاریخی توصیف کردند و از دیدار ظریف و کری نیز استقبال نموده و آن را زمینه‌ای برای پایان دادن به اختلافات یاد کردند، اما همه این تصورات به خاطر غیرقابل اعتماد بودن آمریکا تحقق نیافت.

پس از آن بود که حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب که از ابتدا نیز به غیرقابل اعتماد بودن آمریکا تأکید داشته و دارند، در ۱۳ مهرماه سال ۹۲ در مراسم مشترک دانش‌آموختگی، تحلیف و اهدای سردوشی دانشجویان و دانش‌آموختگان دانشگاه‌های ارتش با اشاره به برخی از مسائلی که در سفر رئیس‌جمهور به نیویورک پیش آمد، با بیان این که دولت آمریکا غیرقابل اعتماد است و خود برتربین و عهدشکن است، تأکید کردند؛ از آنچه در سفر اخیر بود حمایت می‌کنیم البته برخی از آنچه در سفر نیویورک پیش آمد به نظر ما بجا نبود لکن ما به هیئت دیپلماسی دولت عزیزمان خوشبین هستیم ولی به آمریکایی‌ها بدبینیم. 

اشاره ایشان به آن دو پیش آمدی بود که ذکر آن رفت، دیدار ظریف و کری، گفت‌وگوی تلفنی اوباما و روحانی؛ پس از این دو پیش آمدی که بجا نبود مذاکرات هسته‌ای شکل گرفت، توافق به دست آمد و اکنون همگان شرایط برجام را می‌بینند که چگونه است. آمریکا و اروپا همانگونه که رهبر معظم انقلاب فرموده بودند، غیرقابل اعتماد بودن خود را به آنهایی که تصور می‌کردند می‌توان اعتماد کرد، ثابت کردند. 

پس از همه اتفاقاتی که به خاطر برجام پیش آمد و آمریکا با خروج رسمی خود از توافق هسته‌ای همه تصورات و آرزوهای مدافعان برجام را نابود کرد، رهبر معظم انقلاب تأکید کردند که مذاکره نخواهیم داشت، جنگ نخواهد شد؛ ایشان حتی تأکید کردند که مذاکره با دولت فعلی آمریکا سم مضاعف است. با این وجود اخباری منتشر شده که آقای محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه ایران با دایان فاینشتاین سناتور دموکرات آمریکا، در سازمان ملل دیدار و گفت‌وگو کرده است. این دیدار و گفت‌وگو در حالی انجام شده که رهبر انقلاب تأکید کرده‌اند که با آمریکایی‌ها مذاکره انجام نشود، اما چرا دیدار و گفت‌وگو صورت گرفته، زمان آن است که آقای ظریف در این‌باره توضیح دهد و بگوید چه روالی وجود داشته که با این سناتور دموکرات دیدار انجام شده است؟ 

آیا مفهوم روال این است که چنین دیدارها و گفت‌وگوهایی با دیگر سناتورهای آمریکایی هم انجام شده است؟ اگر توجیه این باشد که سناتورهای دموکرات یا حتی جمهوری‌خواه جزو دولت آمریکا با ریاست جمهوری ترامپ نیستند، این توجیه و منطق قابل پذیرش نیست، مفهوم دولت، در بحث ممنوعیت مذاکره با آمریکایی‌ها یک مفهوم کلی است که شامل همه مسئولین و دست‌اندرکاران این رژیم می‌شود که قطعا شامل سناتورهای آمریکایی نیز هست. مذاکره با آمریکا در هر سطح و اندازه‌ای که باشد با توجه به سیاست‌هایی که علیه ایران اتخاذ کرده، به دور از رفتار دیپلماسی حرفه‌ای است. این دیدار را نیز می‌توان بجا ندانست.

منبع: سیاست‌روز

دیدگاه کاربران

معلم۹۲۲۴۵۸۰۸:۳۱:۳۷ ۱۳۹۸/۳/۵
برای همین است که می گویند ظریف کاره ای نیست.
بایرام۹۲۲۶۶۲۱۰:۱۵:۳۶ ۱۳۹۸/۳/۵
اگر کاره ای نبود و اختیاری ندارد چرا راحت دست میدهد و گپ میزند؟ اصلا چه فایده داشت تا الان جز تشدید تحریمها؟ بهانه موقوف لطفا
ناشناس۹۲۲۷۱۳۱۰:۳۵:۲۸ ۱۳۹۸/۳/۵
یا بچه سالی یا بی سواد
رسول۹۲۲۸۷۲۱۱:۴۹:۱۰ ۱۳۹۸/۳/۵
حرفش درسته بجای توهین جواب منطقی بده اگه داری
ناشناس۹۲۲۸۷۳۱۱:۴۹:۴۸ ۱۳۹۸/۳/۵
این همان سخن حسن روحانی درباره منتقدان برجام بود. ولی زمان درستی سخن منتقدان را نشان داد
ناشناس۹۲۲۸۹۱۱۱:۵۹:۲۹ ۱۳۹۸/۳/۵
بچه سال یا بیسواد آنهایی هستن که در شب امضاء برجام با اسکناس یک دلاری و پانصد تومانی تو خیابون قر می دادند و خیال می کردند با توافق هسته ای دلار مفت می شود !
ناشناس۹۲۳۱۰۷۱۳:۴۰:۰۵ ۱۳۹۸/۳/۵
دمت گرم به مولا
ناشناس۹۲۴۵۰۵۱۳:۳۹:۴۲ ۱۳۹۸/۳/۶
کاش برجام نبود تا ببینیم دلار چند میشد.
ناشناس۹۲۲۶۶۷۱۰:۱۶:۵۷ ۱۳۹۸/۳/۵
کسانی که امروز علیه دولت می نویسند، در راستای جنگ روانی دشمن حرکت می کنند.
ناشناس۹۲۲۸۸۵۱۱:۵۵:۱۲ ۱۳۹۸/۳/۵
هیچ نوشتاری به اندازه عملکرد ضعیف دولت بر علیه دولت نیست. با بستن دهان منتقدان عملکرد دولت در اذهان عمومی اصلاح نمیشود
ناشناس۹۲۲۸۹۲۱۲:۰۰:۴۳ ۱۳۹۸/۳/۵
کسانی که دیروز علیه دولت قبل می نوشتند چه می کردند ؟!
ناشناس۱۱ض۹۲۲۷۱۰۱۰:۳۵:۰۹ ۱۳۹۸/۳/۵
اگر کاره ایی نیست چرا قبول کرد و اگر این موضوع درست باشه نشون میده ایشون جاه طلب هستش و برای رسیدن به پست و مقام حاضره دست به هر کاری بزنه
ناشناس۹۲۲۸۰۲۱۱:۱۴:۳۶ ۱۳۹۸/۳/۵
برای یکبار هم شده فکر کن شاید شاید دلش می سوزه
ناشناس۹۲۲۸۹۶۱۲:۰۱:۴۹ ۱۳۹۸/۳/۵
برای کی دلش میسوزه ؟ برای مردم یا برای خودش و مولود ناقص الخلقه خودش برجام؟
ناشناس۹۲۲۹۲۵۱۲:۱۴:۰۵ ۱۳۹۸/۳/۵
خودش گفته بود که سربازه و یه سرباز دستور را اجرا می کنه
تبریزی۹۲۲۷۳۹۱۰:۵۱:۰۰ ۱۳۹۸/۳/۵
مدیونید اگه منتشر نکنین. تا وقتی که در کشور رئیس جمهور شخص حرفش حرف نیست و این قدرت و اختیار رو نداره که هیچ کدوم از خواسته های مردم رو برآورده کنه همه این تشکیلات دراز و بلند دولتی تشریفاتی و فقط بهانه ای برای پر کردن جیب خودشون و خاندانشونه. ریاست جمهوری تو کشوری مثل آمریکا معنی می ده که آزاده و طرف با هر عقیده و از هر طیف و جناح و با هر گرایش جنسی و رنگ پوست و مذهبی میاد و رک می گه برنامه هام اینه قدرت و اختیارش رو هم دارم مردم رای می دن و اون هم دقیقا خواسته های مردم رو اجرا می کنه مثل ترامپ که به تک تک وعده های انتخاباتیش عمل کرد حتی به اونهایی که به نظر دیوانگی و بعید می رسید.
ناشناس۹۲۳۷۱۵۱۸:۴۸:۰۷ ۱۳۹۸/۳/۵
عجب! تا دیروز که ترامپ دیوانه بود حالا شده رئیس جمهوری که به همه وعده هاش عمل کرده؟! روسای جمهور آمریکا فقط عروسک خیمه شب بازی هستن و بس، که اگر غیر از این بود اون اوباما که با شعار تغییر سر کار اومد به وعده هاش عمل میکرد و حداقلش گوانتانامو رو تعطیل میکرد! نتونست جز منتخب صهیونیستهاست نه مردم آمریکا. ترامپ هم اگه میتونه کاری بکنه دلیلش حمایت صهیونیستهاست. هیچکدوم از خودشون اراده ندارن وگرنه به سرنوشت کندی دچار میشن
ناشناس۹۲۳۷۴۵۱۹:۱۹:۱۴ ۱۳۹۸/۳/۵
اونی که ما دیدیم رئیس جمهور آمریکا هم هر اختیاری رو نداره. کنگره مجبورش کرده برای جنگ مجوز بگیره و این یعنی در هر زمینه ای لازم باشه میتونن محدودش کنن. هیچ جای دنیا اینطوری نیست. شما یه بار دقت کن چرا هربار یه چیزی مد میشه و همه راجع به یه چیز حرف میزنن. یه بار گشت ارشاد یه بار کنسرت یه بار حضور بانوان در ورزشگاه یه بار اختیارات رئیس جمهور یه بار .... این یعنی افکار عمومی داره از یه جا هدایت میشه!
ناشناس۹۲۳۷۴۷۱۹:۲۰:۳۶ ۱۳۹۸/۳/۵
اگر اختیار نداشت چرا موقع امضای برجام گفت همه مسئولیتش با منه حالا که گندش دراومده میگه کی بود کی بود من که اختیار نداشم.
ناشناس۹۲۴۰۴۷۰۱:۵۵:۰۵ ۱۳۹۸/۳/۶
بالاخره هر کشوری یک نهاد نظارتی برای کنترل رییس جمهور داره همون آمریکا هم وقتی ترامپ صحبت از حمله نظامی علیه ایران کرد کنگره با یک طرح اختیار صادر کردن دستور جنگ رو از رییس‌جمهور گرفت این طور نیست که رییس‌جمهور هر کاری که خواست قدرت انجام دادنش رو داشته باشه
ناشناس۹۲۴۰۸۰۰۳:۴۱:۴۴ ۱۳۹۸/۳/۶
مثلا ترامپ به اوباما انتقاد کرده بود که چرا ایپک براش تعیین تکلیف میکنه و سیاست تعیین میکنه اما خودش هم شده مجری سیاستهای ایپک و به اوباما انتقاد میکرد که چرا میلیاردها دلار در غرب آسیا هزینه کرده و داعش را ایجاد کرده و ساپورت مالی و نظامی کرد اما بیفایده و حالا خودش داره همان سیاستها را ادامه میده اصلا تو امریکا هر رییس جمهوری که تا به حال آمده سیاستهای کلی که اجرا میشد تغییر نکرده این عجیب نیست؟ یعنی مردم امریکا فقط همین رویه را میخواهند؟ یا به هر حزبی رای میدهند نتیجه ثابته؟
ناشناس۹۲۲۷۴۰۱۰:۵۱:۳۱ ۱۳۹۸/۳/۵
نماینده جمهوری اسلامی که هست
ناشناس۹۲۲۷۴۹۱۰:۵۴:۳۹ ۱۳۹۸/۳/۵
اتفاقا مشخص شده ظریف همه کارست. هر مقامی چیزی بگه بازم ظریف کار خودش رو میکنه!!!
ناشناس۹۲۲۹۴۹۱۲:۲۵:۲۲ ۱۳۹۸/۳/۵
موقع امضاء برجام آنرا حاصل دیپلماسی دولت میدانستید و به ظریف لقب امیرکبیر می دادید اما حالا که برجام شکست خورده و تحریم ها تشدید شده میگوئید ظریف کاره ای نیست !
ناشناس۹۲۳۲۶۸۱۵:۱۰:۳۷ ۱۳۹۸/۳/۵
ظریف اگر کاره ای نیست چرا مدام به ترامپ توییت میزد که تحریک بشه ترامپ داشت نیروهاش از منطقه بیرون میبرد با توییت های تحریک آمیز آقایان باعث شد ناو لینکون بیاره سه هزار سرباز بیاره
ناشناس۹۲۲۴۶۵۰۸:۳۳:۴۸ ۱۳۹۸/۳/۵
اتفاقا به جا بود. یک دیپلمات ارشد باید از تمام توانایی هایش استفاده کند. آن هم در مو قعیت های خطیر. وگرنه با یک فرد عادی چه فرقی می کند؟
ناشناس۹۲۲۷۱۹۱۰:۳۷:۳۷ ۱۳۹۸/۳/۵
تشخیص خیر وشرّ برای کسیکه دائماً در مسیر مغالطه و اعوجاج گام برمیداره هرگز ممکن نیست. ______
ناشناس۹۲۲۴۶۶۰۸:۳۳:۵۰ ۱۳۹۸/۳/۵
زیرابی رفته دوباره با دستور حسن
ناشناس۹۲۲۶۲۸۱۰:۰۲:۱۴ ۱۳۹۸/۳/۵
احیانا از آلبانی کامنت نمی ذاری؟
ناشناس۹۲۲۹۵۲۱۲:۲۶:۲۷ ۱۳۹۸/۳/۵
حامیان برجام نافرجام از آلبانی کامنت میگذارند.
ناشناس۹۲۲۶۹۵۱۰:۲۹:۱۸ ۱۳۹۸/۳/۵
اگر یادتان باشد پس از صحبت تلفنی روحانی و اوباما، فقط 4 روز بعد آقای خامنه ای اعلام کردند کاردرستی نبود، الان نماز جمعه تهران هم برگزار شد و حرفی زده نشد، پس ظریف همه هماهنگی ها راانجام داده بود.
ناشناس۹۲۲۹۵۵۱۲:۲۷:۵۵ ۱۳۹۸/۳/۵
وقتی رهبری فرمودند مذاکره با شیطان بزرگ سم مهلک است یعنی هرگونه مذاکره با یانکی ها ممنوع میباشد.
ناشناس۹۲۲۹۹۵۱۲:۴۷:۱۰ ۱۳۹۸/۳/۵
الان قبلاً اعلام شده که نباید با آمریکا مذاکره کرد > شورای عالی امنیت ملی هم این را تصویب کرده
ناشناس۹۲۲۴۶۹۰۸:۳۵:۲۱ ۱۳۹۸/۳/۵
عده ای نشسته اند . نه هنری دارند نه کاری می کنند. فقط نق می زنند. ظریف کارش را بلد است.
ناشناس۹۲۲۵۶۶۰۹:۳۳:۴۴ ۱۳۹۸/۳/۵
خیلی بلده نمونه اش برجام
ناشناس۹۲۲۵۹۹۰۹:۴۸:۴۵ ۱۳۹۸/۳/۵
در طول برجام و مذاکرات قیمت دلار ثابت بوده. تحریم ها ربطی به دولت نداره
ناشناس۹۲۲۷۲۶۱۰:۴۰:۴۶ ۱۳۹۸/۳/۵
عزیزم مگر الآن در عرض برجام هستیم.
ناشناس۹۲۲۹۶۳۱۲:۳۰:۳۹ ۱۳۹۸/۳/۵
قبل از برجام بی فرجام دلار 3 هزار تومان و گوشت 25 هزار تومان بود با برجام قیمت همه چیز 5 برابر شد.
ناشناس۹۲۳۲۳۳۱۴:۵۵:۲۰ ۱۳۹۸/۳/۵
آدرس غلط نده! یا خارج شدن آمریکا از برجام این اتفاق افتاد نه با برجام
ناشناس۹۲۳۴۵۳۱۶:۱۵:۰۶ ۱۳۹۸/۳/۵
امریکا خارج شده عزیزم !
سید حسام۹۲۲۸۵۸۱۱:۴۱:۳۸ ۱۳۹۸/۳/۵
مگر الان برجام اجرا نمیشه؟ ما که همه تعهدات مون رو انجام دادیم. اگر اون طرف مقابل انجام نمیده نشون میده که این آقایان با امضای قرارداد یک طرفه فاجعه آفریده اند. ظریف ماشینش رو این جور معامله نمیکنه که کشور رو معامله کرد. در ضمن دلار 4 برابری نتیجه نقدينگی 4 برابری دولته. ربط مهمی به تحریم نداره.
ناشناس۹۲۲۸۹۷۱۲:۰۲:۴۴ ۱۳۹۸/۳/۵
قرار بود با برجام تحریم نباشد وقتی برجام هست تحریم هم هست یعنی خسارت محض.
ناشناس۹۲۲۹۴۱۱۲:۲۳:۱۴ ۱۳۹۸/۳/۵
آره داداش دلار 15 تومنی تقصیر منه سکه 5 میلیونی هم تقصیر خان دایی بنده است
ناشناس۹۲۲۹۶۰۱۲:۲۹:۳۱ ۱۳۹۸/۳/۵
دولت احمدی نژاد 6 سال بدون برجام و باج دادن به کدخدا ثبات اقتصادی داشت و نرخ ارز رو ثابت نگهداشته بود.
علی۹۲۳۰۳۳۱۳:۰۴:۳۳ ۱۳۹۸/۳/۵
افزایش نرخ ارز از حدود هزار تومان به سه هزار تومان زمان چه کسی اتفاق افتاد؟
امیرحسین۹۲۳۰۹۸۱۳:۳۳:۰۳ ۱۳۹۸/۳/۵
نه بابا! دلار سه برابری و پراید ۲۱ میلیونی سال ۹۱ احیانا جزء آن شش سال نبود؟ تحریم ها از ۹۰-۹۱ شروع شد...
ناشناس۹۲۳۲۷۵۱۵:۱۲:۲۹ ۱۳۹۸/۳/۵
همین هم دروغ میگی برو آمار بانک مرکزی ببین
ناشناس۹۲۳۲۷۸۱۵:۱۳:۱۴ ۱۳۹۸/۳/۵
دلار به برجام ربطی نداره به بی عرضگی ربط داره
ناشناس۹۲۳۷۵۲۱۹:۲۳:۳۹ ۱۳۹۸/۳/۵
تا اونجا که من میدونم قرار بود طول برجام 25 سال باشه نه 2 سال!!؟؟ الان خودت رو زدی به اون راه یا .....!؟
ناشناس۹۲۲۶۲۵۱۰:۰۰:۳۹ ۱۳۹۸/۳/۵
تو آمریکایی نیستی؟؟ پومپئو هم همین حرفها را علیه ظریف می زند.
ناشناس۹۲۲۹۱۷۱۲:۱۰:۳۲ ۱۳۹۸/۳/۵
پمپئو هم مذاکره را تجویز میکند. چون ناشیگری طرفش را در مذاکره تجربه کرده است
ناشناس۹۲۲۶۵۳۱۰:۱۲:۵۳ ۱۳۹۸/۳/۵
مطمئنم که از اتباع بی گانه هستی
ناشناس۹۲۲۹۲۶۱۲:۱۴:۱۴ ۱۳۹۸/۳/۵
اگر منظورت نانخورهای گاو شیرده و البانی نشینها هستن ، الان آنها بدون هیچ پرده پوشی تبلیغاتچی مذاکره شدن
ناشناس۹۲۲۶۵۵۱۰:۱۳:۳۹ ۱۳۹۸/۳/۵
چقدر می گیری هر روز می آی کامنت ها بودار می زاری؟
ناشناس۹۲۲۹۱۰۱۲:۰۷:۲۲ ۱۳۹۸/۳/۵
اگر دنبال پول گرفتن بودم برجامی میشدم و برای دستخوش دلار 4200 میگرفتم
ناشناس۹۲۲۹۱۳۱۲:۰۷:۵۱ ۱۳۹۸/۳/۵
شما کجا زندگی می کنی؟ همه چیز مونو گرفتن عوضش چی دادن؟ برجام خوب بود ؟ الان هم که برجامیم چون جوری نوشتن که مثل یه جاده یه طرفه ، دیگه نمیتونی ازش بیرون بیای
ناشناس۹۲۲۹۶۶۱۲:۳۲:۰۶ ۱۳۹۸/۳/۵
برجام خسارت محض بود زیرا زیرساخت های هسته ای ایران را نابود کرد اما زیر ساخت های تحریم ها حفظ و تقویت شدند.
سید حسام۹۲۲۷۶۶۱۱:۰۱:۰۹ ۱۳۹۸/۳/۵
نتیجه کاربلدی شو در برجام دیدیم. کسی که هیچ درکی از واقعیات جهان نداره، هر روز میره به یکی آویزون میشه، آخرشم رو دست میخوره.
ناشناس۹۲۲۴۷۱۰۸:۳۵:۲۶ ۱۳۹۸/۳/۵
اولا این سناتور فاینستاین هیچکاره است و بقول معروف نخودی است و احدی حرفش را در واشنگتن گوشنمی دهد. ظریف از نظر وظیفه وزیر خارجه بودنش کار درستی کرده و وظیفه اش این است که با همه مذاکره و رایزنی باید بکند. و اصلا نباید در ایران بماند بلکه باید دائما به کشورهای مختلف برود و با همه چه دوست چه دشمن مذاکره کند. واجازه ندهد دیپلماسی ما غیر فعال شود. البته ایشان نباید امید چندانی به آمریکا داشته باشد چون کلک می زنند.
ناشناس۹۲۲۴۷۲۰۸:۳۶:۰۳ ۱۳۹۸/۳/۵
کار ظریف درست بود.
ناشناس۹۲۲۹۵۶۱۲:۲۸:۰۲ ۱۳۹۸/۳/۵
البته برای بلند تر کردن بوق تبلیغاتی ترامپ
ناشناس۹۲۲۴۷۴۰۸:۳۷:۵۰ ۱۳۹۸/۳/۵
همین امثال شما از داخل کمک کردید تا برجام را به شکست بیانجامد.
ناشناس۹۲۲۵۸۲۰۹:۴۰:۴۱ ۱۳۹۸/۳/۵
خصوصا با ممنوع کردن فعالیت شرکت های آمریکایی پس از برجام
ناشناس۹۲۲۹۰۴۱۲:۰۴:۴۱ ۱۳۹۸/۳/۵
شکست برجام بدلیل غفلت از هشدارهای رهبری و رعایت نشدن خطوط قرمز و شروط 9 گانه ایشان بود.
ناشناس۹۲۲۹۵۳۱۲:۲۷:۰۶ ۱۳۹۸/۳/۵
شرکتهای اروپایی که بعنوان پیشقراول شرکتهای آمریکایی آمدن چه گلی به سرمون زدن؟ سر بزنگاه ول کردند و رفتند. درسته مردم از قرارداد با اروپاییها سودی نبردن ، ولی ژنهای خوب از کنار قرارداد جیبشان حسابی چاق شد . شرکتهای آمریکایی بهانه ای برای رساندن 18 میلیارد دلار به 50 میلیارد دلار میشد
ناشناس۹۲۳۳۳۳۱۵:۳۱:۵۴ ۱۳۹۸/۳/۵
اگر شرکت های آمریکایی وارد شدند بودند ترامپ نمی توانست از برجام خارح شود عمو جون. شرکت هاش زیان می‌کردند
ناشناس۹۲۲۹۳۵۱۲:۱۹:۴۹ ۱۳۹۸/۳/۵
خود دولت 18 میلیارد دلار را بین خواص توزیع کرد و با خالی کردن ذخیره ارزی زمینه فشار اقتصادی و شکست برجام را فراهم کرد
ناشناس۹۲۲۹۷۱۱۲:۳۴:۵۶ ۱۳۹۸/۳/۵
وقتی در معامله با یک فرد کلاهبردار پول نقد بدهی و وعده نسیه بگیری نباید انتظار برد در آن معامله داشته باشی .
dayani۹۲۲۴۷۵۰۸:۳۸:۲۵ ۱۳۹۸/۳/۵
یکی بگوید که نقش وزیر امور خارجه در این مملکت چیست؟ ارتباط با خارجیان یا انتظار برای اینکه چه بکن و چه نکن؟
ناشناس۹۲۳۰۱۸۱۲:۵۸:۵۳ ۱۳۹۸/۳/۵
آقای ظریف نماینده خودش نیست ، وزیر خارجه ایران است و باید به مصوبات شورای عالی امنیت ملی پایبند باشد
ناشناس۹۲۲۴۷۶۰۸:۳۸:۵۲ ۱۳۹۸/۳/۵
خيلی هم بجا بود.
ناشناس۹۲۲۶۸۲۱۰:۲۴:۵۷ ۱۳۹۸/۳/۵
خیلی هم نابجا بود.
ناشناس۹۲۲۴۷۷۰۸:۳۸:۵۷ ۱۳۹۸/۳/۵
کاسبان تحریم خیلی ناراحت بودند. الان خوشحال هستند.
ناشناس۹۲۲۶۱۶۰۹:۵۷:۰۱ ۱۳۹۸/۳/۵
مهره های انگلیس و روسیه
ناشناس۹۲۲۹۷۳۱۲:۳۵:۴۳ ۱۳۹۸/۳/۵
دشمن اصلی ما امریکاست / مرگ بر امریکا
حسن۹۲۳۴۱۴۱۶:۰۴:۲۴ ۱۳۹۸/۳/۵
نخیرم مرگ بر روسیه
ناشناس۹۲۳۹۵۵۲۳:۲۰:۵۲ ۱۳۹۸/۳/۵
دشمن ما همین جاست. الکی می گند آمریکاست . این همه اختلاس در تمامی سطوح و ارگانهای هم کار آمریکاست؟؟؟؟؟
ناشناس۹۲۲۹۰۶۱۲:۰۵:۵۹ ۱۳۹۸/۳/۵
کاسبان واقعی تحریم آنهایی هستن که به بهانه لغو تحریم ها رای جمع کردند.
ناشناس۹۲۲۹۶۲۱۲:۳۰:۳۷ ۱۳۹۸/۳/۵
کاسبان برجام و 18 میلیارد دلار ارز زبان بسته
ناشناس۹۲۲۴۷۹۰۸:۳۹:۴۵ ۱۳۹۸/۳/۵
باید با ترامپ مذاکره شود.
ناشناس۹۲۲۹۰۹۱۲:۰۷:۰۷ ۱۳۹۸/۳/۵
ابتدا خسارات برجام نافرجام را تسویه کنید بعد دم از مذاکره مجدد بزنید !
ناشناس۹۲۲۴۸۳۰۸:۴۳:۵۸ ۱۳۹۸/۳/۵
ظریف دیپلماتی در تراز اول جهان است. دیدید که وقتی استعفا داد تمام نمایندگان مجلس و شخصیت ها، حتی سردار سلیمانی هم از او دلجویی کردند. کسانی که امروز علیه ظریف می نویسند، در راستای جنگ روانی دشمن حرکت می کنند.
ناشناس۹۲۲۹۱۴۱۲:۰۸:۵۴ ۱۳۹۸/۳/۵
ظریف اگر کاربلد بود برجام شکست نمی خورد روحانی و ظریف باید پاسخگو باشند که چگونه ترامپ بی هیچ هزینه ای از برجام خارج شد ؟!
ناشناس۹۲۲۹۷۰۱۲:۳۴:۳۱ ۱۳۹۸/۳/۵
اگر تراز اول که چه عرض کنم اگه تراز دوم هم بود با یک استعفای بی موقع بوق تبلیغاتی دشمن را شارژ نمیکرد. ولی امثال سردار سلیمانی با حمایت بموقع خرابکاری ظریف را اصلاح کردند
ناشناس۹۲۲۴۸۴۰۸:۴۴:۱۳ ۱۳۹۸/۳/۵
درود بر ظریف
ناشناس۹۲۲۴۸۸۰۸:۴۵:۴۷ ۱۳۹۸/۳/۵
40 سال با آمریکا مذاکره نکردن چه دست آوردی داشت؟ چرا از مذاکره واهمه دارید؟
ناشناس۹۲۲۹۱۵۱۲:۱۰:۱۲ ۱۳۹۸/۳/۵
امریکا و اروپا در مذاکرات اهداف خود را دنبال می کنند و بدنبال لغو تحریم ها و تامین منافع ایران نیستن .
ناشناس۹۲۲۹۷۷۱۲:۳۸:۵۴ ۱۳۹۸/۳/۵
اولین دستاوردش این بود که آن چیزهایی را که در برجام و مذاکره از دست دادیم ، از دست نداده بودیم .
ناشناس۹۲۳۷۵۹۱۹:۳۱:۰۶ ۱۳۹۸/۳/۵
داداش یه کم تاریخ بخون درباره: مذاکرات آزادی جاسوسهای سفارت مک فارلین حمله به افغانستان حمله به عراق هسته ای برجام اتفاقا 40 ساله که داریم مذاکرات شکست خورده انجام میدیم. بزار یه بار هم بدون مذاکره یه مسئله رو حل کنیم شاید اینطوری بهتر بود!
ناشناس۹۲۲۴۹۴۰۸:۴۷:۲۹ ۱۳۹۸/۳/۵
مردم از این یک دنده گی ها و تحلیل ها خسته اند.
ناشناس۹۲۲۷۳۰۱۰:۴۲:۳۰ ۱۳۹۸/۳/۵
با قهر کردن مشکلات مردم حل نمیشه
ناشناس۹۲۲۴۹۶۰۸:۴۸:۱۵ ۱۳۹۸/۳/۵
نشستی کنار می گی لنگش کن؟
ققنوس۹۲۲۴۹۷۰۸:۴۸:۳۴ ۱۳۹۸/۳/۵
با این وضعیت و موقعیتی که ما در حال حاضر در داخل و خارج کشور داریم همین اینکه پول میز شام طرف امریکایی حساب کرده باشه برای ما پیروزی است !!!!!!!
ناشناس۹۲۲۴۹۸۰۸:۴۹:۰۸ ۱۳۹۸/۳/۵
ظریف کارش درسته
ناشنناس۹۲۲۵۰۳۰۸:۵۳:۲۸ ۱۳۹۸/۳/۵
آقت یه جوری حرف نزنین که انگار سر خود کرده .اولا کار بدی نکرده دوما حتما با هماهنگی بوده
ناشناس۹۲۲۵۰۴۰۸:۵۳:۳۰ ۱۳۹۸/۳/۵
اينها بدون اجازه اب هم نمي خورند ! اين فيلمها چيه !
ناشناس۹۲۲۵۰۵۰۸:۵۵:۳۴ ۱۳۹۸/۳/۵
مذاکره بین دو دولت میتونه اتفاق بیافته، اتفاقی از جنس دیددار ظریف و سناتور آمریکایی (که عضو دولت نیست) از نوع لابی گری و رای زنی است نه مذاکره.
ناشناس۹۲۲۵۴۰۰۹:۲۱:۳۲ ۱۳۹۸/۳/۵
عدو شود سبب خیر اگر خدا خواهد همیشه جواب نمی ده ملاقات با سناتور و پیام ضعف فرستادن که با یک موشک کلیه سامانه های دفاعی ایران فرو می ریزد سنا را به فشار به ترامپ برای حمله وادار می کنه
ناشناس۹۲۲۵۴۱۰۹:۲۱:۵۲ ۱۳۹۸/۳/۵
معمولا همه دیدارها با هماهنگی قبلی و با مجوز انجام می گیرد
رسول مشهدي۹۲۲۵۴۲۰۹:۲۲:۰۹ ۱۳۹۸/۳/۵
مفهومي اينكه مردم به يكنفر بعنوان رييس جمهور راي ميدهند اين است كه وي از طرف ملت وكالت دارد تا در جهت منافع ملي هر تصميمي را اتخاذ و اجراء نمايد.آقاي روحاني بعنوان رييس جمهور و وكيل همه مردم ايران و آقاي ظريف بعنوان بازوي سياست خارجي دولت قانوني ايران حق دارند تا در جهت منافع ملي ايران عزيز هر كجا و با هركس كه صلاح دانستند ملاقات و مذاكره نمايند.براي دفع شر از سر كشور و مردم عزيز ايران اتفاقا" تصميم بجايي بود. همانگونه كه ملاقات با جان كري و تماس تلفني با آقاي باراك اوباما نيز اينچنين بود.
ناشناس۹۲۲۹۴۲۱۲:۲۳:۱۶ ۱۳۹۸/۳/۵
چقدر هم این ها بلد بودند از منافع ملت ایران دفاع کنند!!!!!!!
ناشناس۹۲۳۶۸۲۱۸:۲۰:۳۳ ۱۳۹۸/۳/۵
بله... دیدیم وضع اقتصادی افتضاح ترین در تاریخ بشریت رو برای مملکت به ارمغان آوردند... در حالی که بتن و برجام و خاک کردن و قفل زدن روی مخ دانشمندان هم ضمیمه اش هست و ....پراید رو هم 50 ملیون قالب می کنند و همه هم راضی هستیم که خدای ناکرده اگر دیگری می آمد دلار می شد 5000 تومان ... برید خدا رو شکر کنید که من تو شش سال براتون یک واحد مسکن نه ساختم نه اجازه دادم بسازند... ما برای تخریب و بتن ریزی آمدیم نه ساختن... اصلا صنعت می خوایم چی کار بدیم بره هر چی داریم... اصلا مصدق غلط کرد دولت ملی تشکیل داد و برای چی خواست نفت رو ملی کنه... ما که مغزمون توان درست کردن آفتابه رو هم نداشت
ناشناس۹۲۲۵۴۸۰۹:۲۴:۲۳ ۱۳۹۸/۳/۵
شما که همه چیز رو سیاه یا سفید میبینند رهبری با تمام انتقاداتی که به برجام دارند هنوز خروج از انرا به صلاح نمی دانند اما عده ای با مقاصد سیاسی و گروهی اسب تنش و بهانه جویی ‌ومخالفت با دیپلماسی را میتازانند
ناشناس۹۲۲۵۵۹۰۹:۲۸:۱۲ ۱۳۹۸/۳/۵
چرا دروغ می گید هر سال رئیس جمهورهای ایران در مهرماه برای شرکت در مجمع سازمان ملل به نیویورک می روند همچون آقای خاتمی - آقای احمدی نژاد و اکنون هم روحانی پس دروغ سرهم نکنید که ایشان اولین بار رفتن آمریکا !!!!
علی۹۲۳۶۰۸۱۷:۲۴:۵۳ ۱۳۹۸/۳/۵
سلام ظاهرا این مخاطبی که چنین نظری گذاشته مطلب رو درست نخونده نوشته شده در نخستین سفر بعد از پیروزی در انتخابات سال 92 نه این که برای اولین بار. خوبه که مردم مطالب رو درست بخونن
ناشناس۹۲۳۸۸۱۲۲:۰۲:۰۷ ۱۳۹۸/۳/۵
شما متن فارسی رو هم بلد نیستی بخونی دچار سوء تفاهم میشی!؟ منظورش اینه که روحانی اولین بارش بود که بعد از ریاست جمهوری میرفت آمریکا نه اینکه اولین رئیس جمهور ایران بود که به آمریکا میرفت!!!!!!
مهدي۹۲۲۵۶۴۰۹:۳۲:۰۵ ۱۳۹۸/۳/۵
الان بعني ميخواييد بگيد اين ديدار خود سر بوده يا فقط دولت در جريان بوده؟ شما شوي كمدي اجرا كنيد حتما به جايي ميرسيد از خبرنگاري و تحليل سياسي كه چيزي نشديد
ناشناس۹۲۲۵۷۶۰۹:۳۸:۵۱ ۱۳۹۸/۳/۵
خیلی کارخوب وبجایی کرده تاکی بایدباتمام دنیاسرجنگ داشته باشیم
ناشناس۹۲۲۹۲۰۱۲:۱۲:۲۰ ۱۳۹۸/۳/۵
با دشمن بدعهد و پیمان شکن مذاکره نخواهیم کرد جنگ هم نخواهد شد.
ناشناس۹۲۲۵۷۸۰۹:۳۹:۱۰ ۱۳۹۸/۳/۵
سیاست خارجی کشور به شما چه ربطی داره شما سر پیاری یا تهش؟
ناشناس۹۲۲۵۹۰۰۹:۴۴:۲۵ ۱۳۹۸/۳/۵
کار ظریف کاملا منطقی و درست بوده و در حقیقت نوعی یارگیری در طرف مقابل است.مثل اینکه شما خیلی دوست دارید که جنگ بشه و از طرفی به هر بهانه ای قصد تخریب ظریف رو دارید
عباس۹۲۲۶۰۱۰۹:۴۹:۳۵ ۱۳۹۸/۳/۵
به نظر می رسد ظریف همه را بسیج کرده است برایش توییت مثبت بزنن ولی برادران عزیز کمی تفکر کنید وعملکرد 6 سال او را تجزیه وتحلیل کنید
ناشناس۹۲۲۷۰۹۱۰:۳۴:۲۰ ۱۳۹۸/۳/۵
تو از آلبانی کامنت می زاری
ناشناس۹۲۳۰۵۳۱۳:۱۳:۴۸ ۱۳۹۸/۳/۵
حامیان برجام از آلبانی کامنت می گذارند.
ناشناس۹۲۲۶۳۵۱۰:۰۶:۰۹ ۱۳۹۸/۳/۵
وزیر خارجه در ایران کاره ای نیست حتما اجازه گرفته ...
ناشناس۹۲۲۷۴۸۱۰:۵۴:۳۵ ۱۳۹۸/۳/۵
چرا از مذاكره ميترسيد واقعا؟؟؟ خب يه عده سناتور و نماينده تو امريكا هستند كه فكر ميكنن ايران دقيقا همونيه كه تو رسانه هاي اونا تبليغ ميشه .خب يكي بايد با اونا حرف بزنه تا بفهمن ايران اوني نيست كه تبليغ ميكنن. خب ما سكوت كنيم تا افكار چنين ادمهايي كه اتفاقا داراي نفوذ و راي هستن تو امريكا طبق نظر افراطيون شكل بگيره؟؟؟؟؟؟
ناشناس۹۲۳۸۷۸۲۱:۵۵:۳۶ ۱۳۹۸/۳/۵
آهان !!؟؟ الان یهویی یاد آگاه سازی افتادین!؟ اون هم یهودی ها رو؟ اونوقت نتانیاهو رو ول میکنن میچسبن به ظریف!؟ زمستون هم نیست که بگیم سرت رو مثل کبک .....
احمد۹۲۲۷۵۰۱۰:۵۵:۱۱ ۱۳۹۸/۳/۵
خيلي هم به جا بود ودرست وزير امور خارجه يعني چه يعني از تمام ظرفيت هاي خود براي برداشتم مشكلات قدم بردارد
ناشناس۹۲۲۷۶۱۱۰:۵۸:۵۲ ۱۳۹۸/۳/۵
این برای هزارمین بار، وزیر امور خارجه مجری سیاست خارجی است نه سیاستگذار
ناشناس۹۲۲۷۷۳۱۱:۰۳:۴۰ ۱۳۹۸/۳/۵
مذاکره برای کسی هست که چیزی برای گفتن داشته باشه اینها تا حالا فقط در پی معامله و زد و بند بر علیه مردم خودشون بودند ولی ایندفعه دیگه به فضل خدا بستگی دارد که سنتش دفع بعضی را بوسیله بعضی دیگر انجام خواهدداد
علی 671۹۲۲۷۸۰۱۱:۰۶:۱۶ ۱۳۹۸/۳/۵
این دیدار به دستور شخص روحانی صورت گرفته تا دل کدخدا را به دست بیاورند و گوئیا موفق هم نشدند و نتیجه اش تروریست خواندن ملت ایران توسط ترامپ شد .این آقایون کی می خواهند بفهمند که مذاکره با آمریکا سم است خدا می داند .امان از دست حسن
ناشناس۹۲۲۸۱۷۱۱:۲۳:۲۳ ۱۳۹۸/۳/۵
اينجا نشستن وتحليل هاي ابكي كردن وزير پركار امورخارجه را ساده ترين كار براي افراد بيكار است قرار به مذاكره بوده كه انجام شده اينكه ديوانه اي مانند ترامپ برجام را پاره كرد مقصر ظريف نيست بلكه مجلس ودولت قوه قضاييه هستندكه اين همه ثروت خدادي در كشور داريم ولي مردم در فقر وتنگنا هستند ويك عده رانت خوار واقازاده بي كفايت همه اين ثروت را غارت كنند
ناشناس۹۲۳۸۸۰۲۱:۵۸:۳۴ ۱۳۹۸/۳/۵
اتفاقا مقصر ظریفه! تضمین! مسئله این است!
ناشناس۹۲۲۹۶۹۱۲:۳۳:۲۷ ۱۳۹۸/۳/۵
ایکاش استعفاشو قبول می کردند می رفت سرزمینش آمریکا
ناشناس۹۲۳۱۴۵۱۳:۵۹:۵۵ ۱۳۹۸/۳/۵
يعنی اگر از برجام خارج بشيم دلار برمیگرده به 3 هزار تومان؟
ناشناس۹۲۳۵۷۲۱۷:۰۶:۳۰ ۱۳۹۸/۳/۵
عزیز جان خیلی گران گفتی...همون 1000 تومان درسته!
ناشناس۹۲۴۶۲۵۱۴:۵۳:۵۶ ۱۳۹۸/۳/۶
تا چراغ سبز داخلی وجود نداشته باشه، ظریف اجازه مذاکره را نداشته، ندارد و نخواهد داشت
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  2. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  3. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  4. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  5. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  6. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  7. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  8. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  9. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  10. دیر اما قابل‌توجه ...

  11. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  12. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  13. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  14. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  15. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  16. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  17. قبور لاکچری

  18. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  19. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  20. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  21. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  22. نارضایتی عباس موزون از زمان پخش برنامه زندگی پس از زندگی

  23. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  24. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  25. یمنی ها فراتر از تصور !

پربحث‌های اخیر

    پربحث‌های هفته

    1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

    2. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

    3. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

    4. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

    5. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

    6. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

    7. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

    8. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

    9. واکنش صدیقی به موضوع زمین‌خواری در حوزه‌علمیه ازگل: امضا‌یم جعل شده؛ دادستان ورود کند

    10. چراغ سبز دوباره دولت به بازگشت معین

    11. یک استعفا و مبارزه سیستمی با فساد

    12. تتلو توبه‌نامه نوشت | می‌خواهم ازدواج کنم و پدر شوم!

    13. بی‌حجابی ارزان نشان‌دادن ارزش‌های بانوان است/ مشارکت ۴۱ درصدی، جهاد مقبول بود

    14. پاسخی به یادداشت موسوی خوئینی ها 

    15. سید نظام موسوی: قرار نیست بچه‌های انقلابی در مجلس آینده ساختارشکنی کنند

    16. پذیرش استعفای معاون اول قوه قضاییه به دلیل پرونده قضایی فرزندانش

    17. مدودف: اوکراین باید بخشی از روسیه شود

    18. قدردانی رهبر انقلاب از بانوی کارشناس اورژانس بابل

    19. واشنگتن: کانال‌های ارتباطی با تهران داریم؛ ایران مانع گسترش تنش‌ها شود!

    20. علم ‎الهدی: مردم باید لذت مهار تورم را در سفره‌هایشان بچشند

    21. واگذاری استقلال و پرسپولیس به بانک‌های غیردولتی در روزهای آینده

    22. گزارش هیات به اصطلاح حقیقت‌یاب فاقد وجاهت حقوقی و قانونی بوده و از اعتبار خارج است

    23. دولت متعهد به حمایت از فعالین اقتصاد دیجیتال است

    24. ایران بر انتخابات ریاست جمهوری روسیه نظارت دارد

    25. ایران و آمریکا به «جنگ سخت» نزدیک شده‌اند؟

    آخرین عناوین