در افطاری قالیباف چه گذشت؟/ نظر ابطحی درباره دیدار رهبری/ محمد مطهری: مردم را به لجبازی کشانده‌ایم

گروه سیاسی الف،   3980225159 ۱۳ نظر، ۰ در صف انتشار و ۶ تکراری یا غیرقابل انتشار

هر روز اخبار مهمی در رسانه ها در حوزه های مختلف منتشر می شود. بعضاً این اخبار توسط خبرگزاری ها و رسانه ها مورد توجه قرار می گیرد و تحلیل می شود اما ممکن است برخی از اخبار چندان دیده نشود. الف در نظر دارد بسته خبری ویژه ای را منتشر نماید که اخبار مهم آن روز به صورت خلاصه جمع آوری شده و مخاطبان می توانند برای اطلاع کامل تر درباره آن موضوع به اصل خبر مراجعه کنند.

 در افطاری قالیباف چه گذشت؟/ نظر ابطحی درباره دیدار رهبری/ محمد مطهری: مردم را به لجبازی کشانده‌ایم

انتقاد یک اصلاح‌طلب از شیرین عبادی

شیرین عبادی، وکیلی بود که با ادعای دفاع از حقوق بشر در دهه هفتاد و هشتاد شمسی توانست برنده جایزه صلح نوبل شود. عبادی در آن زمان از حمایت اصلاح‌طلبان برخوردار بود و ایشان، جایزه صلح نوبل او را افتخار می‌دانستند. مدتی پیش، شیرین عبادی در پارلمان کانادا در پاسخ به سؤال نماينده مجلس کانادا درباره ايجاد کانال مالي اروپا با ايران براي مقابله با تحريم‌هاي دولت ترامپ گفته است «تهاتر (يا بارتر) با ايران بايد تنها محدود به غذا و دارو باشد».

آذر منصوری، فعال سیاسی اصلاح‌طلب و عضو شورای مرکزی حزب اتحاد ملت در یادداشتی در روزنامه شرق از شیرین عبادی انتقاد کرد. منصوری نوشت: «آيا خانم عبادي نمي‌داند اعمال تحريم‌هاي ظالمانه عليه ايران بيشترين فشارها را به هم‌وطنانش وارد مي‌کند و نمي‌داند که نمي‌توان نامي غير از تروريسم اقتصادي به آن‌ اطلاق کرد؟ به خاطر دارم زماني که او به عنوان برنده جايزه صلح نوبل انتخاب شد، همه ما خوشحال بوديم و مفتخر که يک هم‌وطن ايراني، آن هم يک فعال حقوق بشري برنده اين جايزه شده است.

اما امروز به او مي‌گويم که خانم عبادي! شما با اين اظهارات و با اين رويکرد بيشترين جفا و نقض حقوق بشر را به هم‌وطنان خود روا مي‌داريد و روند صلح و گفت‌وگو را با مخاطرات جدي روبه‌رو مي‌کنيد. از شما مي‌خواهیم براي حفظ اين جايگاه و دفاع از هم‌وطنان خود، از توان و ظرفيتي که در اختيار داريد، براي لغو تحريم‌ها و دفاع از صلح و حقوق بشر استفاده کنيد؛ شايد اين صداي ملاله يوسف‌زي‌هاي ايران باشد که از شما مي‌خواهند به خود آييد و تا دير نشده مدافع واقعي صلح و حقوق بشر باشيد و خرمن آتش جنگ عليه مردم خود نباشيد.»

***

محمد مطهری: مردم را به لجبازی کشانده‌ایم

محمد مطهری، کوچکترین فرزند شهید مطهری  استاد دانشگاه و پژوهشگر است. محمد مطهری در کانالش درباره پخش آهنگ در مدارس نوشته است: «سخن در مخالفت با شادی کودکان و نوجوانان و یا اصل موسیقی نیست، سخن در لزوم مواجهه سریع و جدی با حرامهای قطعی و غیراخلاقی و آلوده ساختن روح پاک دانش‌آموزان با ترویج رقصیدن با مضامینی چنین مستهجن است که به بهانه مشکلات اقتصادی و یا لزوم‌ ریشه یابی، نباید فراموش شود...رسیدگی به مشکلات اقتصادی و نیز ریشه‌یابی معضلات در جای خود بسیار مهم و ضروری است ولی این اهمیت، لزوم عکس‌العمل سریع و مناسب در مقابل افرادی که جامعه را محلی برای شکستن علنی اصول اخلاقی و دینی می‌بینند منتفی نمی‌کند؛ حتی اگر کسانی که به رفتارهای هنجارشکنانه اعتراض می‌کنند همان کسانی باشند که در تدبیر امور اقتصادی کوتاهی کرده‌اند. خشم از ناکارآمدیها و سوء عملکردها را نباید بر سر احکام الهی و اخلاقی خالی کرد.

...حقیقت این است که بخشی از جامعه را از راههای مختلف به لجبازی کشانده‌ایم. این عده اگر در گذشته برای بروز دادن نارضایتی خود تا انتخابات بعدی منتظر می‌ماندند، امروز آن‌قدر عصبی شده‌اند که به هر آنچه گمان کنند خلاف خواسته حاکمیت است تن می‌دهند ولو مستلزم مخالفت با مسلمات دینی، آلوده ساختن روح دانش آموزان و یا ارتکاب گناه در ملا عام باشد.»

محمد مطهری: چرا مردم با حاکمیت لجبازی می‌کنند؟

***

رقابت سه فراکسیون برای ریاست مجلس

خردادماه هرسال موسم انتخابات هیئت‌رئیسه مجلس است. در سال اول مجلس کنونی، رقابتی جدی برای ریاست مجلس میان علی لاریجانی و محمدرضا عارف شکل گرفت که لاریجانی توانست با جلب حمایت فراکسیون اصولگرایان مجلس و فراکسیون مستقلین بر کرسی ریاست تکیه زند.

در سال دوم، رقابتی شکل نگرفت و فقط لاریجانی نامزد کسب ریاست مجلس بود. اما در سال گذشته که سال سوم بود هر کدام از سه فراکسیون مجلس یک نامزد برای ریاست مجلس معرفی کردند: حاج‌بابایی از طرف فراکسیون اصولگرایان، عارف از جانب فراکسیون امید و لاریجانی به نمایندگی از فراکسیون مستقلین.

با وجود اینکه چنین رقابتی شکل گرفت اما باز هم علی لاریجانی توانست برنده رقابت برای ریاست مجلس باشد. اما اکنون در آستانه انتخابات سال چهارم هیئت‌رئیسه دوباره زمزمه نامزدی عارف و حاج‌بابایی مطرح شده است؛ هرچند به نظر نمی‌رسد هیچ کدام بتوانند بر لاریجانی غلبه کنند.

به گزارش تسنیم فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس(فراکسیون اصولگرایان) با تشکیل کارگروهی در حال بررسی گزینه‌های مختلف برای پست‌های هیئت‌رئیسه مجلس هستند.اما حمیدرضا حاجی‌بابایی رئیس این فراکسیون نیز تصمیم گرفته است تا کاندید ریاست مجلس شود. 

در همین زمینه محمدرضا عارف در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم درباره اینکه برای این پست کاندیدا خواهد شد یا خیر، گفت: در حال کار به‌روی این موضوع هستیم.

وی ضمن عدم اعلام نظر درباره اینکه برای این پست کاندیدا خواهد شد یا خیر، ادامه داد: این موضوعی نیست که در یک جمله بگویم که کاندیدای ریاست مجلس می‌شوم یا خیر.

بیشتر بخوانید:

رقابت شگفتی‌آفرین برای ریاست؛ رویارویی لاریجانی، حاجی‌بابایی، عارف

***

نظر ابطحی درباره دیدار رهبری

سیدمحمدعلی ابطحی درباره دیدار رمضانی رهبری در کانال خویش نوشت: «دیدار رمضانی رهبری معظم با مسئولان نظام و دست اندرکاران حکومت، امسال در شرایط پر هیاهو و در اوج رجز خوانی آمریکا و توجه همه دنیا به ایران بسیار مهم بود.

اعلام تصمیمات نظام در مورد مسایل اقتصادی به خصوص بخش پایانی آن که در مورد آمریکا و عدم مذاکره و نبود جنگ اعلام نظر کردند در این وضعِ سخت می تواند در داخل و خارج تکلیف همه را روشن کند و از سردرگمی و بلا تکلیفی و انتظار و ترس بیرون آورد.

من امسال از دعوت به این جلسه خوشحالتر از دفعات پیش بودم تا روشن شود در برابر تهدیدات سنگین دشمنان ایران پشت سر رهبر کشورم هستم و از هیاهوی خشونت افرین و جنگی ضد ایرانی آمریکا وترامپ و هم پیمانان منطقه ای شان نفرت دارم.

بعد از سالها به لطف یکی از اعضای دفتر ایشان رفتم جلو و از نزدیک سلام و احوالپرسی کردم و ایشان به رسم قدیم ابراز لطف کردند.»

***

در افطاری قالیباف چه گذشت؟

به گزارش انصاف نیوز در افطاری قالیباف که چند روز پیش برگزار شده، مدیران مسوول رسانه‌ها ضمن ابراز نگرانی نسبت به آینده‌ی کشور از وضعیت جامعه صحبت کرده‌اند. همچنین برخی از رسانه‌ای‌ها «رخوت و رکودی که در بعضی مدیران دولتی وجود دارد» را گوشزد کرده‌اند.

از دیگر مسایل مطرح شده در این ضیافت تاکید بعضی از اهالی رسانه بر وضع معیشت مردم و لزوم اقدام برای کارهای قرارگاهی بوده است، به این معنا که «با این بروکراسی اداری کاری پیش نمی‌رود و باید قرارگاهی کار کرد».

در ادامه‌ی این میهمانی محمدباقر قالیباف ضمن دادن تحلیلی کلی تاکید کرده است که نیاز به جهاد داریم و دو ویژگی امید به آینده و کارآمدی از مهم‌ترین موضوعاتی است که باید به آن پرداخته شود. او همچنین معتقد بوده است که به شرط وجود امید و کارآمدی با همین شرایط هم می‌شود کار کرد و صادرات و واردات و درآمد داشت.

بنابر شنیده‌های خبرنگار انصاف نیوز محمدباقر قالیباف احتمالا به زودی به ریاست ستاد اجرایی فرمان امام منصوب خواهد شد.

***

دفاع رئیس دانشگاه تهران از اجرای قانون حجاب

به گزارش فارس، نیلی احمدآبادی رئیس دانشگاه تهران ظهر امروز با حضور در مسجد این دانشگاه به سوالات نمایندگان دانشجویان درباره التهابات و هنجارشکنی‌های اخیر پاسخ داد.

در این نشست یکی از اعضای بسیج دانشجویی از نیلی پرسید که چرا به حضور بدون مجوز جمعی از دانشجویان رسمیت بخشیدید و به آن ها تریبون دادید؟ نیلی در پاسخ به این پرسش گفت: دانشگاه محلی برای گفتمان و طرح بحث های مختلف است و ما تمام سعی‌مان را در این زمینه انجام داده‌ایم البته اگر رکورد ما را مشاهده کنید شاید کمبود هایی را متوجه شوید که برای دوران مسئولیت قبل از ما است.

نیلی افزود: درمورد اتفاقات روز دوشنبه نیز سیاست ما از ابتدا هدایت این اعتراض ها به سالن و فضایی است که تشنج کمتری را به دنبال دارد. لذا هدف ما رسمیت بخشی به این حرکت نبوده‌ و فقط کنترل فضا و ارسال هرچه کمتر تشنج از طریق رسانه ها به فضای خارج دانشگاه بوده است.

واکنش رئیس دانشگاه تهران به تجمع دانشجویان

نیلی در پاسخ به این سوال ضمن اینکه تعداد معترضین در روز دوشنبه را بسیار کم دانست، اضافه کرد: اینکه تصور کنیم که ایستادن خانمی در ورودی دانشگاه علت اتفاقات دوشنبه است مخالف هستم و دانشگاه نیز برای رد ادعای گشت دانشگاه نیازی به بیانیه ندارد زیرا اجرای قانون های مربوط به حجاب جزو وظایف دانشگاه است.

سرسنگی، معاون فرهنگی دانشگاه تهران هم به ایرنا گفت: «یکی از سوتفاهمات بین دانشگاه و دانشجویان این است که گویی قرار است طرح جدیدی در مقوله پوشش و حجاب اجرا گردد. دانشجویان معترض نیز تصور می‌کردند قرار است طرح جدیدی در دانشگاه اجرا شود. اما تازه‌ترین تصمیم شورای فرهنگی دانشگاه در سه بند قابل بیان است. اول اینکه شورای فرهنگی دانشگاه تهران تصمیم گرفت در هفته اخر ماه شعبان دانشجویان داوطلب نمازخانه‌های دانشکده‌ها را غبارروبی کنند. دومین تصمیم این بود که افرادی که نمی‌توانند روزه بگیرند، جایی برای صرف غذای آنها در نظر گرفته شود تا حرمت این ماه شکسته نشودو در نهایت قرار شد بوفه‌های دانشگاه در ایام رمضان تعطیل گردند. البته انتظامات دانشگاه تهران هرساله در ماه رمضان مقداری نسبت رعایت شعائر اسلامی در سطح دانشگاه حساس‌تر عمل می‌کند و کسانی در سطح دانشگاه گشت می‌زنند و درباره از بین رفتن حرمت این ماه تذکر می‌دهند. یا اگر بنابر قوانین دانشگاه، شخصی پوشش و حجاب نامناسب داشت، به او محترمانه تذکر داده می‌شود.»

معاون فرهنگی دانشگاه تهران: تجمع دانشگاه تهران به پروپاگاندای سیاسی تبدیل شد

دیدگاه کاربران

ناشناس۹۰۸۶۰۹۲۰:۵۱:۱۹ ۱۳۹۸/۲/۲۵
خانم منصوری، همان روزها ما می گفتیم شخصیت عبادی متعادل نیست؟
ناشناس۹۰۸۶۲۴۲۱:۰۰:۱۲ ۱۳۹۸/۲/۲۵
بعد از سالها به لطف یکی از اعضای دفتر ایشان رفتم جلو و از نزدیک سلام و احوالپرسی کردم و ایشان به رسم قدیم ابراز لطف کردند شرم آوره
تبریزی۹۰۸۶۳۸۲۱:۰۸:۲۱ ۱۳۹۸/۲/۲۵
در افطاری قالیباف کلی غذای خوشمزه خورده شد.
ناشناس۹۰۸۶۶۷۲۱:۲۷:۳۴ ۱۳۹۸/۲/۲۵
آقای ابطحی چه نظری در مورد بیان مجددفتنه 88 دارید .لطفا واضح توضیح دهید.
ناشناس۹۰۸۶۹۷۲۱:۵۰:۵۳ ۱۳۹۸/۲/۲۵
اینکه آقای مطهری میگوید مردم لجبازی میکنند اصلا صحیح نیست مردم تضادها را می بینند و از این دورویی ها خسته شدند مگه بچه شما ساسی گوش نمیده یا آهنگهاشو بلد نیست نکنه فقط آهنگران می شنود. اینقدر نسخه برای مردم نپیچید که برای خودتان نباشه.
ناشناس۹۰۸۷۰۶۲۲:۰۳:۲۷ ۱۳۹۸/۲/۲۵
بابا جایزه نوبل رو برای همین حرفها بهش دادن وگرنه میدادن به نتانیاهو. جیمی کارتر شیمون پرز باراک اوباما و .... هم جایزه صلح نوبل رو گرفتن.
ناشناس۹۰۸۷۶۹۲۳:۳۷:۱۰ ۱۳۹۸/۲/۲۵
آقای قالیباف با همون ۵ تومن ته حسابش افطاری داده؟
ناشناس۹۰۸۸۴۹۰۰:۳۸:۱۱ ۱۳۹۸/۲/۲۶
باز سر و کله این 4% پیدا شد
ناشناس۹۰۸۸۵۹۰۰:۵۱:۰۵ ۱۳۹۸/۲/۲۶
آقای قالیباف با کدوم مال و منال افطاری داده؟! ایشون مگه جزء 4درصدی هاست؟ نکنه با همون 2میلیون تومن موجودی حساب بانکی ، افطاری داده؟
ناشناس۹۰۸۸۶۷۰۱:۱۸:۰۷ ۱۳۹۸/۲/۲۶
اقای مطهری، مردم را به این دلیل به این وضعیت وارد شدند که خود را از مردم بهتر می دانند
ناشناس۹۰۸۸۷۳۰۱:۲۹:۳۶ ۱۳۹۸/۲/۲۶
دمت گرم آقای قالیباف
ناشناس۹۰۸۹۸۸۰۸:۲۳:۳۴ ۱۳۹۸/۲/۲۶
"بنابر شنیده‌های خبرنگار انصاف نیوز محمدباقر قالیباف احتمالا به زودی به ریاست ستاد اجرایی فرمان امام منصوب خواهد شد." در ايران هيچ مديري كنار نميرود بلكه از ميزي به ميز ديگر و از ساختماني به ساختماني ديگر منتقل ميشود.
ناشناس۹۰۹۰۰۰۰۸:۴۵:۴۹ ۱۳۹۸/۲/۲۶
یه افطاری چند در میاد؟ رجوع کنید به مناظره کاندیداتوری ایشان که گفت 5 میلیون کلا داره و بعد انتخابات رفت مکه؟؟؟؟؟
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. بازی با کلمات

  3. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  4. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  5. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  6. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  7. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  8. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  9. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  10. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  11. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  12. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  13. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  14. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  15. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  16. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  17. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  18. هیچ تردیدی در اجرای طرح نور نداریم

  19. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  20. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  21. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

  22. موفقیت ایران در ساخت موتور بنزینی ۶ سیلندر + تصاویر

  23. واکنش ضرغامی به طرح نور و بازگشت گشت ارشاد

  24. اشتباه برخی گروه‌ها در مقابله با توئیت فضائلی

  25. مشکل اصلی صهیونیست ها با عملیات "وعده صادق" چه بود؟

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  3. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  4. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  5. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  6. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  7. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  8. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  9. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  10. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  11. اشتباه برخی گروه‌ها در مقابله با توئیت فضائلی

  12. نظرات برگزیده مخاطبان الف: تکرار تجربیات شکست‌خورده درباره حجاب هیچ ثمری ندارد/ زیباکلام به دشمنی اسرائیل با ایران توجه نمی‌کند

  13. توضیحات سردار جعفری درباره تذکر رهبری پیرامون مبارزه با بی‌حجابی/ توصیه همتی درباره نرخ‌های متفاوت ارز

  14. خسارت در «اس-۳۰۰»؛ مدرکی که نیست و افتخاری که به نام اسرائیل می‌سازند!

  15. به زور کسی را به بهشت نمی بریم اما در برابر ناهنجاریها ایستاده‌ایم

  16. هزینه عملیات وعده صادق به ۲۰ میلیون دلار هم نرسید/ دست آخرین توان نظامی ایران هنوز رو نشده است

  17. سلاح اتمی؛ جزو برنامه ریزی امنیتی و دفاعی ایران است؟ /تمام «نه»های رهبر انقلاب به سلاح هسته ای +اینفو

  18. حمایت معاون رئیسی از تعطیلی پنج‌شنبه‌ها/ تاکید رادان بر ادامه طرح «نور» فراجا/ انتقاد روزنامه دولت از کریمی قدوسی

  19. وزیر کشور: پلیس با رعایت کرامت انسانی به عده کمی که قانون حجاب را رعایت نکنند تذکر می‌دهد

  20. توماج صالحی به حبس محكوم شد/مظلوم نمايي يك اغتشاشگر 

  21. رئیسی: مشکلات آبی و برقی کشور در حال حل‌شدن هستند  

  22. شبيه‌سازي جنگ ايران و آمريكا

  23. یک سیلی برای تنبیه

  24. ضرب‌الاجل مجلس برای دولت / منتظر مدیریت بازار ارز هستیم  

  25. همسر سید مصطفی خمینی درگذشت

آخرین عناوین