پیام پامپئو به ایران: توافق هسته‌ای جدید می‌خواهیم نه جنگ

گروه جهان الف،   3980225020 ۴۸ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱۰ تکراری یا غیرقابل انتشار

یک پایگاه خبری مدعی شده وزیر خارجه آمریکا در سفرش اخیرش به بغداد از طریق نخست‌وزیر عراق برای تهران پیام فرستاده است.

پیام پامپئو به ایران: توافق هسته‌ای جدید می‌خواهیم نه جنگ

به گزارش فارس، منابع آگاه مدعی شده‌اند «مایک پامپئو»، وزیر خارجه آمریکا در سفرش به بغداد به «عادل عبدالمهدی»، نخست‌وزیر عراق گفته که کشورش خواستار جنگ با ایران نیست. 

به نوشته میدل‌ایست‌آی، او همچنین از نخست‌وزیر عراق خواسته این پیام را به تهران برساند که تنها چیزی که «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا می‌خواهد یک توافق هسته‌ای جدید است. 

به نوشته این رسانه، سفر پامپئو به بغداد اعلام‌نشده بود و «عادل عبدالمهدی» انتظار داشت با سخنان آتشین پامپئو درباره ایران رو به رو شود.

یک منبع به میدل‌ایست‌آی گفت آنچه پامپئو به عادل عبدالمهدی گفت در واقع بسیار متفاوت بود و لحن پامپئو، نخست‌وزیر عراق را شگفت‌زده کرد.

پامپئو از عبدالمهدی خواست این پیام را برساند که آمریکا دنبال جنگ با ایران نیست و ترامپ تنها خواستار یک توافق هسته‌ای جدید با ایران است که بتواند آن را توافق خودش بنامد.

این منبع به میدل‌ایست‌آی گفت: «پامپئو گفت که آمریکا مشتاق رسیدن به توافق جدید است. عبدالمهدی پاسخ داد که ایرانی‌ها مردم مغروری هستند و پرونده توافق هسته‌ای را دوباره باز نخواهند کرد. او علی‌رغم این گفت که ایرانی‌ها ممکن است پذیرای اضافه شدن مفادی به این توافق باشند.»

این منبع آگاه مدعی شد: «لحن پامپئو مثبت بود. او ایران را تهدید نکرد. روز بعد، عبدالمهدی، فرستاده‌ای را به ایران فرستاد تا این پیشنهاد را به گوش انها برساند.»

دولت آمریکا بعد از ناموفق درآمدن سیاست‌هایش در قبال کره شمالی و ونزوئلا رویکرد تهدید و پیشنهاد مذاکره را برای ایران در دستور کار قرار داده است. 

ترامپ ۱۸ اردیبهشت‌ماه به طور یکجانبه با نقض تعهدات آمریکا ذیل توافق هسته‌ای برجام کشورش را از این توافق خارج کرد و چندین دور تحریم علیه ایران اعمال کرده است.

دولت او اخیراً اعلام کرده معافیت‌های مشتری‌های نفت ایران از تحریم‌ها را تمدید نخواهد کرد. 

واشنگتن چهارشنبه هفته گذشته هم با صدور یک فرمان اجرایی صنایع آهن، آلومینیوم، مس و فولاد ایران را به فهرست تحریم‌های یکجانبه علیه ایران اضافه کرد. 

دولت آمریکا بعد از خروج از برجام کارزاری همه‌جانبه برای اعمال فشار علیه ایران به راه انداخته و در تلاش است کشورهای دیگر را به حمایت از تحریم‌های یکجانبه علیه ملت ایران فرا بخواند. 

شورای عالی امنیت ملی ایران ۱۸ اردیبهشت‌ماه در بیانیه‌ای اعلام کرد قصد دارد «در راستای صیانت از امنیت و منافع ملی مردم ایران، و در اعمال حقوق خود مندرج در بندهای ۲۶ و ۳۶ برجام» برخی اقدامات خود ذیل برجام را متوقف کند.  

جمهوری اسلامی در این بیانیه که در اولین سالگرد خروج آمریکا از توافق هسته‌ای صادر شده به کشورهای باقی‌مانده در برجام ۶۰ روز فرصت داده برای اجرای تعهدات خود به ویژه در حوزه‌های بانکی و نفتی اقدام کنند. 

این بیانیه همچنین هشدار می‌دهد در صورتی که کشورهای گروه ۱+۴ در ضرب‌الاجل یاد شده به تعهداتشان عمل نکنند، ایران به صورت مرحله به مرحله تعهدات دیگری را متوقف خواهد کرد.

دیدگاه کاربران

مهرداد رجبی۹۰۷۲۸۹۰۷:۰۶:۳۲ ۱۳۹۸/۲/۲۵
دولتمندان آمریکا چقدر ناپایدار هستند؛ هر لحظه یک پیام متفاوت تر از لحظه قبل. برای یک توافق دوجانبه و محکم بیش از هر چیزی ثبات لازم است آقای پمپئو معروف به خرس دروغگو . مهرداد رجبی
ناشناس۹۰۷۸۶۹۱۲:۴۲:۰۷ ۱۳۹۸/۲/۲۵
"ن پیام را به تهران برساند که تنها چیزی که «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا می‌خواهد یک توافق هسته‌ای جدید است. " ظریف بدو که دیر نشه ! خوب بلدن چطوری دل اصلاحاتچی ها را به چیزهای تهی و خالی خوش کنند و کشور را معطل کنند
ناشناس۹۰۸۱۱۹۱۵:۰۳:۳۲ ۱۳۹۸/۲/۲۵
تمام اینها جنگ روانیه برای اینکه دولت بی تدبیر ایران رو بیشتر بترسونن و امتیاز بگیرن
ناشناس۹۰۸۳۰۴۱۶:۳۰:۰۶ ۱۳۹۸/۲/۲۵
دیگه ننوشتی دکترای انرژی :))
علی۹۰۸۶۷۷۲۱:۳۱:۰۳ ۱۳۹۸/۲/۲۵
چنین متن خبری کلا روی هیچ خبر گزاری رسمی و معتبری نیست ..
ناشناس۹۰۷۳۰۹۰۷:۴۶:۲۲ ۱۳۹۸/۲/۲۵
بابا اين مردك فقط يك توافق با اسم خودش ميخواد چرا اينو نمي فهمين از روز اول هم گفت برين دو تا واو هم اين ور اون ور كنينين كار تمومه اين مردك كمبود داره با قدرتيم كه دستش افتاده دنيا رو به فنا ميده
ناشناس۹۰۸۴۹۱۱۸:۳۴:۳۲ ۱۳۹۸/۲/۲۵
این بابا (ترامپ) فقط دنبال اینه که به دنیا بگه برجام رو من تکمیل کردم ولو اینکه به ایران امتیاز هم بده! اما چون آدم شوتیه ذاتا راهش رو بلد نبود و با فشار الکی آوردن به دولت و در واقع ملت راه رو بست!
ناشناس۹۰۸۹۳۷۰۵:۰۷:۱۶ ۱۳۹۸/۲/۲۶
این مردک که کمبود داره کسی که قبول کنه با یک دیوانه‌ای که کمبود داره مذاکره کنه عاقله؟
ناشناس۹۰۷۳۱۵۰۷:۵۲:۰۳ ۱۳۹۸/۲/۲۵
حتما رئیس جمهور بعدی هم یک توافق جدا برای خودش میخواد. وقتی مستقیما از کودکستان وارد کاخ سفید بشی نتیجه همینه
ناشناس۹۰۸۰۷۹۱۴:۴۵:۲۴ ۱۳۹۸/۲/۲۵
جالب کسانیکه نظر مخالف دادند
ناشناس۹۰۸۱۱۷۱۵:۰۲:۵۵ ۱۳۹۸/۲/۲۵
مردک دیوانه واقعا رفتارش مثل بچه هاست . اینهمه جار و جنجال فقط برای اینکه بگه من با ایرانیها تلفنی صحبت کردم یا توافق بین امریکا و ایران در زمان من بوده
ناشناس۹۰۸۲۹۲۱۶:۲۰:۴۵ ۱۳۹۸/۲/۲۵
اتفاقا خیلیم حالیشه هر قولی داده داره عمل میکنه حالا برای ما خوب نیست به کنار
ناشناس۹۰۷۳۲۸۰۸:۰۰:۲۲ ۱۳۹۸/۲/۲۵
ما با شما یانکی ها هیچ حرفی نداریم
ناشناس۹۰۸۱۳۴۱۵:۰۸:۰۷ ۱۳۹۸/۲/۲۵
ایران همه تعهدات خنده دارش رو جلو جلو و با زرنگی امثال عراقچی انجام داد و اونها حتی حاضر نشدن یک هواپیمای مسافری به ایران بفروشن . اونوقت میگه دوباره بیاین توافق کنیم . اگر جاسوسها و خائن های تیم مذاکره کننده ، محاکمه میشدن الان وضعمون این نبود .
ناشناس۹۰۷۳۹۵۰۸:۴۴:۳۰ ۱۳۹۸/۲/۲۵
مذاکره نمیکنیم جنگ نمیشود
ناشناس۹۰۸۱۲۲۱۵:۰۴:۴۰ ۱۳۹۸/۲/۲۵
نه مذاکره احتیاجه نه جنگی میشه . فقط کافیه دولت ، افراد فاسد و دلال رو از خودش دور کنه تا وضع مملکت درست بشه
ناشناس۹۰۷۴۷۵۰۹:۱۴:۲۹ ۱۳۹۸/۲/۲۵
به توافق قبلی عمل کردید که دومی را بخواهید خوکهای کثیف. شما حیوانات وحشی و جنایتکاران عصر نوین فقط زبان زور را می فهمید.
ناشناس۹۰۷۵۵۲۰۹:۳۹:۴۵ ۱۳۹۸/۲/۲۵
مذاکره سم است. جنگ نمیشود.
ناشناس۹۰۷۵۶۱۰۹:۴۴:۲۰ ۱۳۹۸/۲/۲۵
بعد دو سال دیگه رئیس جمهورتون عوض بشه، دبه جدید در بیارید! قابل اعتماد نیستید. ما بهانه ای برای دوشیدن کشورهای منطقه برای شما هستیم.
ناشناس۹۰۷۵۷۱۰۹:۵۲:۴۷ ۱۳۹۸/۲/۲۵
هیچ چیز برای ترامپ بهتر از خروج ایران از برجام نیست.
ناشناس۹۰۸۱۲۵۱۵:۰۵:۲۹ ۱۳۹۸/۲/۲۵
هیچی برای ترامپ بهتر از افراد ساده لوح و ترسو نیست
ناشناس۹۰۸۳۲۸۱۶:۴۲:۴۲ ۱۳۹۸/۲/۲۵
خوش به حالت!!
ناشناس۹۰۸۹۳۹۰۵:۰۹:۴۰ ۱۳۹۸/۲/۲۶
آفرین دقیقا همین است او تهدید میکند تا کسانی که از تهدید او ترسیدند خواسته‌های او را در درون کشور مطالبه کنند
پیمان۹۰۷۵۹۱۱۰:۰۷:۲۲ ۱۳۹۸/۲/۲۵
من هیکلم مثل تو بود روم نمیشد حرف بزنم نه اینکه پرو بازی در بیارم.
ناشناس۹۰۷۶۵۷۱۰:۵۴:۳۶ ۱۳۹۸/۲/۲۵
یک بار توافق کردیم زدید زیرش که..... چطور میشه با شما توافق کرد ؟!
امید۹۰۷۶۶۲۱۰:۵۶:۰۳ ۱۳۹۸/۲/۲۵
بسم الله الرحمن الرحیم برجام چاهی است که این دولت ایجاد کرد و با تفکر برجامی اقتصاد کشور را به این وضع دچار کرد.
ناشناس۹۰۷۶۶۵۱۱:۰۱:۴۲ ۱۳۹۸/۲/۲۵
ترامپ این همه سر و صدا راه انداخته اونوقت حاضره بدون گرفتن امتیازهای بزرگ توافق جدید امضا کنه!!؟؟؟ اصلا همینکه ما قبول کنیم مذاکره کنیم یعنی پیشاپیش هر امتیازی که ترامپ بخواد رو بهش دادیم و هیچ راهی نداریم چون اگر قبول نکنیم تحریمهای بیشتر در راه هستن!!!!
ناشناس۹۰۸۵۴۸۱۹:۱۳:۴۶ ۱۳۹۸/۲/۲۵
با مذاکره با ترامپ مخالفم اما چیزی که گفتی نامربوط است
مهران۹۰۷۶۸۷۱۱:۲۰:۱۱ ۱۳۹۸/۲/۲۵
این امریکایی ها از یه طرف رهبر و بچه های انقلابی رو میبینند پس جرات حمله کردن ندارند و از طرف دیگر دولت کلید رو میبینند و با خودشون میگن اگر بتونیم دوباره مذاکره کنیم مثل برجام میچاپیمشون
ناشناس۹۰۷۶۹۱۱۱:۲۱:۲۳ ۱۳۹۸/۲/۲۵
مفاد جدید=ایران بدون موشک
ناشناس۹۰۸۱۲۸۱۵:۰۶:۰۹ ۱۳۹۸/۲/۲۵
اینکه آرزوی اسرائیل و امریکاست اما به گور میبرن
ناشناس۹۰۷۷۰۰۱۱:۲۹:۳۱ ۱۳۹۸/۲/۲۵
نخیر ما توافق جدید نمیخوایم ما گلابی های تواقق قبلی بهمون برسه کافیه وگر نه همون جنگ بهتره دو تا از اون ناوگانهایجنگیتون تو خلیج فارسه همون ها را بجای گلابس برجام بر میداریم مساوی‌میشیم
ناشناس۹۰۷۷۱۰۱۱:۳۸:۱۷ ۱۳۹۸/۲/۲۵
پس چرا دوازده پيش شرط گذاشته ايد مردك توافق كه پيش شرط ندارد ضمنا توافق قبلي چه مشكلي دارد مردك
ناشناس۹۰۷۹۴۷۱۳:۲۲:۲۴ ۱۳۹۸/۲/۲۵
به قول رهبری آنها تمام امتیازات دفاعی مارا می خواهند که اگر حمله کردند نتوانیم پاسخ بدهیم.
ناشناس۹۰۸۰۴۴۱۴:۲۶:۰۶ ۱۳۹۸/۲/۲۵
جواب... های ...هوی است داره بازی میکنه با افکار عمومی ظریف هم باید 12 تا شرط بگذاره .بهمون اندازه که مال اونها از روی تکبر بود و نگاه از بالا و البته میدانستند که نمیشه .ما چرا نگذاریم ؟ بیرون رفتن سنتکام از منطقه ///برگشتن آواره های فلسطینی و برگذاری انتخابات آزاد در فلسطین. اما دستگاه دیپلماسی ما منفعل عمل میکنه
ناشناس۹۰۷۷۵۰۱۲:۰۲:۱۹ ۱۳۹۸/۲/۲۵
زنده بادرهبرایران پاینده بادایران مرگ برفریبکاران عالم .مرگ برآمریکا
سغید۹۰۷۷۶۸۱۲:۱۱:۳۷ ۱۳۹۸/۲/۲۵
سیاست چماق .و هویج و مظلوم نمایی که فقط میخواهیم توافق جدید بکنیم جوابش همان برخورد مشابه است من که بنظرم وزیر خارجه ایران هم ایران هم شروطی را تعیین کنه و خواستار برگشت به برجام و بعدش که ایران راستی آزمایی کرد و امریکا به تمام تعهدات برجام کامل عمل کرد مرحله ای ما هم حاضریم به برجام برگردیم و حرفهاشونو هم بشنویم اگر دولت نرمالی شد از نظر ما بعدا تصمیم میگیریم که بقیه حرفاشونو بشنویم با دولت متکبر باید مثل خودش حرف زد و توپ را به زمین خودش انداخت نگداریم القا کنه که من مودبانه فقط خواستار مذاکره بودم .ما مذاکره نمیکنیم ولی شروطی را تعیین میکنیم برای امریکا همانگونه که آنها برای ما شرط تعیین میکنند
ناشناس۹۰۷۸۲۹۱۲:۳۱:۳۵ ۱۳۹۸/۲/۲۵
از هارت و پورت به التماس رسیدن
ناشناس۹۰۷۹۳۰۱۳:۱۳:۵۰ ۱۳۹۸/۲/۲۵
باج جدید میخواهند. رهبری خوب پاسخ دادند اگر قدر بدانیم.
علی۹۰۷۹۹۷۱۳:۵۷:۴۰ ۱۳۹۸/۲/۲۵
بعدش چی؟ حتما اونم میزنید زیرش بعدش بعدش تا آخر همینطور نه عامو برو خدا روزیتو یه جای دیگه بهت بده
ناشناس۹۰۸۰۲۴۱۴:۱۳:۴۹ ۱۳۹۸/۲/۲۵
آرزو را به گور خواهید برد انشا الله تعالی
ناشناس۹۰۸۰۳۵۱۴:۲۰:۲۴ ۱۳۹۸/۲/۲۵
امروز امریکا در پیام فوری دستور تخلیه کارکنان غیر ضرور خود را از سفارتش در عراق صادر کرد. همچنین در کنسول گری اربیل. خبر بالا به نظر , کذب می رسد.
ناشناس۹۰۸۰۶۰۱۴:۳۹:۱۵ ۱۳۹۸/۲/۲۵
چه پیامی ، این رو که تا الان صد بار گفته .
ناشناس۹۰۸۰۹۱۱۴:۵۰:۰۳ ۱۳۹۸/۲/۲۵
امریکا دنبال مذاکره نیست دنبال ساقط کردن ایرانه اگه دنبال مذاکره بود درخواست ظریف برای تعویض زندانیهارو تو امریکا رو جواب میدادن.
ناشناس۹۰۸۳۴۷۱۶:۵۹:۲۳ ۱۳۹۸/۲/۲۵
فرض کنید امریکا دنبال توافق نیست از مذاکره چه زیانی به ما وارد می شود؟ آیا به صرف مذاکره ما متعهد به چیزی می شویم؟ آیا دیگران که مذاکره می کنند همیشه به توافق می رسند؟ با ورود به یک مذاکره هرچند بی نتیجه به سادگی می شود مدتی وضع اقتصاد را آرام کرد آن هم بدون هزینه چرا از این کار پرهیز می کنید؟
ناشناس۹۰۸۶۰۲۲۰:۳۹:۰۲ ۱۳۹۸/۲/۲۵
این دولت به اوباما که اصلا تاجر نبود این همه امتیاز داد و هیچی هم نگرفت حالا با این مرتیکه که ذاتش تجارت هست دیگه چی بلای سرمون میاره. نه بابا ما اصلا مذاکره نخواستیم. حداقل توی این دولت
ناشناس۹۰۸۶۴۵۲۱:۱۵:۰۹ ۱۳۹۸/۲/۲۵
رهبر معظم مجدد بارها فرمودند که برخورد قاطع با دشمن و متاسفنه هنوز برخی بدنبال برجام دوم هستند و احتمالا دروغ بگویند که ندایی در مجلس شنیده شد از طرف رهبر که همانا من وافقم و جامعه را از این دروغ پر کنند . دست بردارید از این کارها از یک طرف میگویید متحد و یک رنگ باشیم و از طرفی در عمل با مردم فریبی دنبال برجام دوم هستید؟ دیشب مقام معظم رهبری جواب همه را بسیار شفاف و روشن دادند . دوباره از امروز گروهی اعلام نکنند که : رهبر موافق بود . در شهر ها بزرگ بنویسید و اعلام کنید .
ناشناس۹۰۸۷۲۴۲۲:۳۸:۰۱ ۱۳۹۸/۲/۲۵
امريكا اول مي خواست ايران را بترساندوازتحريمهاي فلج كننده عليه ايران حرف زدند البته با جو رواني كه راه انداختند تا اندازه اي موفق هم شدند ولي كم كم به مشكلات عادت كرديم وامريكا هيچ غلطي نتوانست بكند
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. بازی با کلمات

  3. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  4. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  5. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  6. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  7. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  8. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  9. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  10. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  11. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

  12. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  13. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  14. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  15. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  16. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  17. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  18. واکنش بلینکن به حادثه اصفهان/ به مجازات ایران پایبند هستیم!  

  19. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  20. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

  21. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  22. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  23. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

  24. اشتباه برخی گروه‌ها در مقابله با توئیت فضائلی

  25. مشکل اصلی صهیونیست ها با عملیات "وعده صادق" چه بود؟

آخرین عناوین