من سپاهی نیستم! 

مهدی نورمحمدزاده،   3980120196 ۸۹ نظر، ۰ در صف انتشار و ۷۲ تکراری یا غیرقابل انتشار
من سپاهی نیستم! 

۱- یادم می آید در ایام کودکی، زنهای همسایه سفره می انداختند داخل کوچه های تنگ محله و همه باهم سبزی پاک می کردند.هر وقت هم می خواستند از نجابت و متانت یک جوان رشید و خوش سیما مثال بزنند، می گفتند:«آتام قارداشم...ماشاالله البیر پاسداردی!». پاسدارها الگوی صلابت، نجابت و حیا بودند و جوانان اهل معنویت و ایثار عاشقانه عضو سپاه می شدند تا با لباس سبز سپاه راهی میدان های نبرد شوند.رفتنشان با خودشان بود و برگشت شان با خدا! چه بسیار لباس های سبزی که با خون پاسداران خضاب شدند تا نهال انقلاب ببالد و به جایی برسد که خار چشم دشمنان و معاندان شود! تاریخ سپاه این گونه نوشته شد، با خون و حماسه!

۲- سپاه، در طی سالهای پس از انقلاب، فراز و نشیب های زیادی را پشت سر گذاشته است و خوشبختانه در کنار رشد و بالندگی نظامی و سازمانی خود، از نقد و اصلاح منتقدان منصف نیز بهره برده است.تصمیم به خروج از فعالیت های اقتصادی و بانکداری در سال گذشته، یکی از آخرین نمونه های این نقدپذیری بود که جایگاه انقلابی و مردمی این نهاد را ارتقایی دوباره بخشید.

سپاه برای همه ایرانی ها مهم است، چون نه فقط یک نیروی نظامی، که تجلی آرمانگرایی انقلاب اسلامی بوده و هست.تا آرمانها باقی است، سپاه هم باید باقی بماند. 

«هزار نکته باریکتر ز مو» دارد اینکه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی  نیروی منسوب به جمهوری اسلامی نیست و بلکه منتسب به انقلاب اسلامی است!

«جمهوری اسلامی» صورت تحقق یافته حداقلی و مبتنی بر واقعیات «انقلاب اسلامی» است. به زبانی بهتر جمهوری اسلامی یک تصویر رئالیستی از تصور ایده آلیستی انقلاب اسلامی است که  همواره بالاجبار فاصله ای کم یا زیاد تا رسیدن به آرمانهای انقلاب اسلامی داشته و دارد و خواهد داشت! نباید از وجود این فاصله ترسید، چرا که وجود همین فاصله و چشم دوختن به افق های بلند و قانع نشدن به وضع موجود می تواند انگیزه ای برای حرکت و فعالیت بیشتر باشد.

فلسفه وجودی نهادهای انقلابی چون سپاه هم بر همین اساس است.آنها خود را در دایره تنگ واقعیات جهان امروز  محصور نمی بینند و برای تحقق آرمانهای انقلاب اسلامی چشم به افق های دورتر دوخته اند.برای همین هم ابایی ندارند از جنگیدن در سوریه و عراق و... که برای آنها حفظ مرزهای انقلاب اسلامی هم به اندازه حفظ مرزهای جمهوری اسلامی اهمیت دارد، آنقدر که حتی تا پای جان، پای این مرزبانی شان ایستاده اند و هراسی هم از عربده کشی جهانخوران ندارند!

۳- قصد کرده بودم با اردوی جهادی نویسندگان و شاعران شهرستان ادب، راهی لرستان شوم.عیال موافق بود، اما دختر شش ساله ام وقتی قضیه را شنید، پرسید:«بابا شوخی می کنی؟».گفتم شوخی نیست، فقط چند روز میروم و زود برمی گردم.بی مقدمه سرش را گذاشت روی زانویم و های های گریه کرد.بهتم گرفت و گیج شدم، با هزار وعده و وعید بالاخره آرام اش کردم. نمی خواستم بی خبر بروم و خاطره بدی برایش بسازم.دو روز تمام حرف زدم و برایش از مصیبت ها و رنج های سیل زدگان گفتم.هانیه باز هم راضی نشد و گفت:«خیلی آدم اونجا هست...اونا کمک می کنن! آخه اگه تو بری من تنها می مونم!». چیزی نگفتم و بغض کردم.

انگار تازه یادم افتاد قصه تلخ هزاران هانیه وطنم که بابایشان برای همیشه رفته است و آنها تنها مانده اند! گویی تازه چشیدم شهدا و پاسداران جان برکف در مرزها و فراتر از مرزها، موقع وداع با دردانه هایشان چه رنج و عذابی را متحمل می شوند و چطور از تماشای اشک هایشان بغض می کنند و چشم می بندند و می گذرند!

سپاهی بودن سخت است و کار هر کسی نیست! باید از خیلی چیزها گذشت و چشم بر خیلی چیزها بست. من هم مثل خیلی های دیگر سپاهی نیستم، اما به کوری چشم ترامپ و اذنابش، «حاج قاسم سلیمانی» را دوست دارم! نه فقط بخاطر اراده آهنین و چهره مصمم و فرماندهی کم نظیرش، که بیشتر بخاطر اخلاص و معنویت و اشک هایی که به هر بهانه ساده ای از چشم های خسته اش جاری می شود و یادمان می آورد «جمع اضداد»  بودن مردان خدا را!

۴- عادت ندارم عنان قلم از دستم برود و بوی شعار از کلماتم بلند شود، اما به خدا روزگار غریبی است! قربانی تروریسم باشی با هفده هزار شهید، مقابل تروریست های تکفیری بایستی با صدها شهید و جانباز آن هم در خارج از مرزها، دولت تروریستی داعش را از هم بپاشی و امنیت منطقه را بازگردانی و آن وقت ترامپ قمارباز زنباره شرابخوار بیاید و تو را تروریست بخواند! مضحک نیست؟! یعنی دنیای امروز این قدر لجن مال شده است؟!

در چنین دنیای وارونه ای، حماقت نیست دل به کدخدا بستن و به نازش رقصیدن؟! خیانت نیست دعوت از آمریکا برای فشار بیشتر به ایران و افزایش تحریم ها؟! پس رگ غیرت نداشته قبیله غرب دوستان و آمریکاپرستان داخلی و خارجی کی خواهد جنبید؟! تا کی چهره منفور آمریکا را برای جماعت بی خبر از تاریخ و سیاست بزک خواهند کرد؟! بس نیست دیگر؟!

اما ملت غیور ما را چه باک! وقتی سرور و الگوی سپاهیان و پاسداران ما اباعبدالله الحسین(ع) است، اسوه دینداران و آزادگان عالم که یزید قمارباز زنباره شرابخوار او را خارجی می نامد و اراذل کوفه را به جنگش می فرستد! با این همه تقارن های عجیب و عمیق، ما را چه می ماند جز اینکه به تاسی از امام شهیدمان، سلاح خویش تیزتر کنیم و بر سر زورگویان عالم فریاد بزنیم: «هیهات منا الذله!».

دیدگاه کاربران

ناشناس۸۵۰۳۴۸۰۷:۴۵:۰۲ ۱۳۹۸/۱/۲۱
مشکل برخی مردم ما الآن اینه که کاملا معنی آزادگی و غیرت و جوانمردی و حمایت و همدلی و ... را می دانند اما به لحاظ منافع فردی بهانه تراشی میکنند و ارزشها را انجام نمی دهند وبه بهانه شکم و معیشت و.... حاضر به بندگی و بردگی و زبونی هستند . در طول تاریخ همه اقوام دنبال فرار از بندگی و بردگی بوده اند و حاضر بودند که از گرسنگی بمیرند اما خودشان برای خود تصمیم بگیرند و آزاد باشند بعد از آنهمه سال تازه برخی مردم تلاش می کنند که دوباره برئه شوند . خیلی جالبه .
ناشناس۸۵۰۴۷۹۰۹:۱۵:۵۳ ۱۳۹۸/۱/۲۱
با پیروزی امروز نتانیاهو از همین الان پیروزی مجدد ترامپ را در انتخابات 2020 قطعی بدانید و فکری اساسی برای وضعیت کنید. هر روز که بگذرد به نفع انها و به ضرر ماست. همین امروز خبر امده که ترامپ با بن سلمان صحبت کرده. صحبت او خیلی ساده است. حالا که ترامپ به وعده خود عمل کرده و سپاه پاسداران ایران را تروریست اعلام کرده نوبت بن سلمان است که در افزایش تولید نفت برای کاهش بیشتر صادرات نفت ایران با ترامپ همکاری کند. اصلا وضع خوبی نیست و نباید فراموش کرد که حتی تندرو ترین افراد در امریکا هم تصور نمی کردند ترامپ قدس را پایتخت اسراییل اعلام کند و جولان را متعلق به اسراییل بداند و بخشی از نیروهای مسلح یک کشور را تروریستی اعلام کند. دقیقا مانند بوش که حتی تندرو ترین چهره ها هم در امریکا حدس نمی زدند بوش واقعا به صدام و عراق حمله کند. حالا دیگر با خودمون هست که از تاریخ درس بگیریم یا اینکه خدای نکرده دوباره درس تاریخ را تکرار کنیم.
ناشناس۸۵۱۵۸۳۱۹:۰۱:۱۰ ۱۳۹۸/۱/۲۱
احسنت، در تکمیل فرمایشات حضرت عالی عرض کنم که توجه تمام سران مملکت را به این حدیث شریف که عقل و منطق و تاریخ مصدق و موید آن است جلب می کنم. الملک یبقی مع الکفر و لایبقی مع الظلم بارها و بارها این حدیث را در همین ستون نظرات پخش کردم ولی کو گوش شنوا. هی روزگار
ناشناس۸۵۱۶۰۶۱۹:۲۲:۲۱ ۱۳۹۸/۱/۲۱
مثلا چکار کنیم؟ کشور مونو تسلیم کنیم راحت می شید
ناشناس۸۵۲۲۸۹۱۰:۴۳:۴۸ ۱۳۹۸/۱/۲۲
15 سال پیش در سر کلاس استادروابط بین الملل وعده داد سه ماه دیگه آمریکا حمله میکنه!!!
ناشناس۸۵۳۴۳۸۱۱:۳۹:۴۴ ۱۳۹۸/۱/۲۳
۱۴۰۰ سال هست دارید میگید اسلام داره نفس های آخرش رو میکشه بس کنید خسته نشدید. به قول معروف آرزو بر آرزومندان عیب نیست.
ناشناس۸۵۰۴۹۲۰۹:۲۴:۰۹ ۱۳۹۸/۱/۲۱
شهید بزرگوار دکتر بهشتی فرمودند: آمریکا از ما عصبانی باش و از این عصبانیت بمیر. امروز هم ما ملت ایران به تبعیت از این شهید بزرگوار خطاب به آمریکا می‌گوییم سپاه لشکر مخلص خدا است. از اینکه توانسته شما دشمنان قسم خورده انقلاب را به غیظ و عصبانیت دربیاورد خوشحال هستیم و به وجود سپاه پاسداران خود افتخار می‌کنیم.
ناشناس۸۵۱۴۶۶۱۷:۱۷:۳۹ ۱۳۹۸/۱/۲۱
تو که در رفاه هستی خوب شعار می دهی !
ناشناس۸۵۰۴۹۴۰۹:۲۴:۴۴ ۱۳۹۸/۱/۲۱
شیطان بزرگ از سپاه به خاطر در کنار مردم بودن، گره‌گشایی‌های بزرگ در بعد نظامی، فرهنگی، عمرانی و اجتماعی عصبانی است. برای همین سپاه را در لیست تروریست‌ها قرار داد تا سپاه را منزوی کند. مدتهاست که منتظر این لحظه هستیم تا به زودی شاهد منطقه‌ای به دور از این احمق‌ها و تروریست‌های بالذات باشیم.
ناشناس۸۵۰۴۹۵۰۹:۲۵:۱۰ ۱۳۹۸/۱/۲۱
به احمق الحمقا یعنی ترامپ بگویید که ملت 80 میلیونی همه سپاهی‌اند تا کور شود هر آن که نتواند دید
ناشناس۸۵۰۹۶۹۱۳:۲۳:۳۹ ۱۳۹۸/۱/۲۱
منو معاف کن برادر
ناشناس۸۵۱۶۸۸۲۰:۴۱:۵۹ ۱۳۹۸/۱/۲۱
شما تعطیلی
افشار۸۵۱۶۹۶۲۰:۵۲:۵۸ ۱۳۹۸/۱/۲۱
جزولشکرحق شدن لیاقت میخواهدخودت رامعاف نکن,مرگ برمریکا
م.۸۵۱۷۹۷۲۲:۰۸:۵۶ ۱۳۹۸/۱/۲۱
عزیزم معلومه شما خیلی وقته معافی، اون خیلی خیلی معاف.
ناشناس۸۵۱۹۰۵۰۰:۱۰:۵۵ ۱۳۹۸/۱/۲۲
من که هستم داداش رو من حساب ویژه باز کن با افتخار...
قمی۸۵۰۶۳۴۱۱:۰۱:۵۴ ۱۳۹۸/۱/۲۱
دوستان عزیز ترامپ تحت تاثیر افکار مسیحیان صهیونی یا اوانجلیستها در آمریکا ، ماموریت خودش را مقابله با قدرت اسلام در آخرالزمان تعریف میکند همانگونه که پمپئو نیز اخیرا گفت ترامپ از آسمان برای نجات آمریکا آمد! این حرکاتش دقیقا هم در همان قالب است. پس باید سطح تحلیل را بالاتر ببریم تا غفلت نکنیم و الا آسیب میبینیم
ناشناس۸۵۱۹۷۹۰۱:۵۷:۰۰ ۱۳۹۸/۱/۲۲
همه دیکتاتورها مدعی نمایندگی خدا یاسایه خدا هستند وفرعون هم میگفت خودخداست
ناشناس۸۵۱۱۳۹۱۴:۴۳:۴۹ ۱۳۹۸/۱/۲۱
دوست عزیز یعنی از نظر شما همه مردم دنیا برده هستند
ناشناس۸۵۰۳۴۹۰۷:۴۵:۰۵ ۱۳۹۸/۱/۲۱
جمهوری اسلامی، نه یک کلمه کم، نه یک کلمه زیاد
ناشناس۸۵۰۹۶۸۱۳:۲۳:۳۱ ۱۳۹۸/۱/۲۱
پس ایران رو چه کردید؟!!!!!!!!
تبریزی۸۵۱۴۵۳۱۷:۱۱:۲۷ ۱۳۹۸/۱/۲۱
فقط ایران و دیگر هیچ.
ناشناس۸۵۴۱۵۵۰۸:۱۵:۴۵ ۱۳۹۸/۱/۲۴
خب گفتن ایران لازم نیست معلومه که کشور خودمون می گیم . امریکا نیستیم که برای بقیه تعیین تکلیف کنیم.
پارس آباد۸۵۰۳۵۱۰۷:۴۹:۱۰ ۱۳۹۸/۱/۲۱
سپاه مردمی در کنار رهبر عزیزمان ستون مستحکم انقلاب و نظام هستند و مردم ایران به این صلابت سپاه پاسداران افتخار میکنند
ناشناس۸۵۰۳۶۶۰۷:۵۸:۲۸ ۱۳۹۸/۱/۲۱
شمارش معکوس نابودی اسرائیل و فراری دادن آمریکا شروع شد
ناشناس۸۵۰۴۵۲۰۸:۵۴:۱۰ ۱۳۹۸/۱/۲۱
باز شعار
ناشناس۸۵۰۵۲۵۰۹:۴۵:۳۹ ۱۳۹۸/۱/۲۱
من فکر کردم 10-12 سال پیش شروع کردین!! یادم اول موقع تاریخ هم دادید! چقدر بود 25 سال؟ الان چند سالش مونده؟!!
ناشناس۸۵۰۶۶۱۱۱:۱۶:۳۱ ۱۳۹۸/۱/۲۱
امثال شما تا چند سال پیش خیلی چیزارو مسخره میکردن... موندن اسد، نابودی داعش، خروج آمریکا از منطقه! ایران الان بیخ گوش اسرائیل توو سوریه پایگاه نظامی داره برادر!
ناشناس۸۵۱۸۶۸۲۳:۳۹:۳۱ ۱۳۹۸/۱/۲۱
همه ی این ها در سایه ی روابط ترامپ با پوتین به دست آمده، و قطعا در این بین، پوتین، ایران را فدا خواهد کرد، خواهیم دید.
حق۸۵۰۶۹۵۱۱:۳۳:۳۱ ۱۳۹۸/۱/۲۱
تا کور شود هر آتکه نتواند دید
ناشناس۸۵۰۷۲۱۱۱:۴۸:۲۳ ۱۳۹۸/۱/۲۱
عجول نباش چشم به هم بذاری وقتش میرسه «القدس لنا»
ناشناس۸۵۱۶۴۸۱۹:۵۷:۱۰ ۱۳۹۸/۱/۲۱
ما حرف میزنیم، اونا عمل میکنن
ناشناس۸۵۱۹۰۸۰۰:۱۲:۴۳ ۱۳۹۸/۱/۲۲
اتفاقا ما عمل میکنیم و اونها حرف میزنن باور نداری از خودشون بپرس
ناشناس۸۵۰۳۸۹۰۸:۱۵:۱۰ ۱۳۹۸/۱/۲۱
البته در زمان جنگ پاسدارها محبوبیت خوبی داشتن معنی پاسدار برای مردم از خود گذشتگی بود ولی بعضی هاشون بعد از جنگ این محبوبیت رو کم رنگ کردن
نا شناس۸۵۱۰۴۵۱۴:۰۰:۲۴ ۱۳۹۸/۱/۲۱
بله درسته در زمان جنگ پای سپاه به جناح بندی های سیاسی و موضوعات اقتصادی و تجاری باز نشده بود
سروش۸۵۰۳۹۷۰۸:۲۰:۰۲ ۱۳۹۸/۱/۲۱
تا دشمن و مزدورهای داخلی زیرآب این اتحاد و همدلی ایجاد شده را نزده اند برنامه تان برای تقویت و حفظ این اتحاد و همدلی چیست؟
ناشناس۸۵۰۳۹۸۰۸:۲۰:۵۷ ۱۳۹۸/۱/۲۱
برای خودتون یه کم نوشابه باز کنید
ناشناس۸۵۰۵۷۹۱۰:۲۵:۵۲ ۱۳۹۸/۱/۲۱
امرو روز حساسی است مودب باش
ناشناس۸۵۰۸۸۸۱۲:۵۶:۱۸ ۱۳۹۸/۱/۲۱
برای شما حساسه
ناشناس۸۵۰۴۱۱۰۸:۲۷:۳۸ ۱۳۹۸/۱/۲۱
بیا پیش ما روی زمین
ناشناس۸۵۰۴۱۲۰۸:۲۷:۴۲ ۱۳۹۸/۱/۲۱
هر کسی که به مملکت خود خدمت کند، وظیفه اش را انجام داده است.
ناشناس۸۵۱۳۱۳۱۶:۱۴:۱۹ ۱۳۹۸/۱/۲۱
جدی ؟؟ آن وقت آنانی که به این خدمتگزاران به وطن توهین روا می دارند هم حتما حق دارند؟؟
ناشناس۸۵۰۴۱۸۰۸:۳۳:۱۰ ۱۳۹۸/۱/۲۱
عزیز نویسنده تنها از یک بعد به قضیه نگاه کرده اند. فقط یک شرح حماسی نوشته اند. کاش کمی هم به انتقادات واقعی اشاره می کردند تا نوشته قابل قبول می گردید.
سید محمد۸۵۰۴۱۹۰۸:۳۳:۱۸ ۱۳۹۸/۱/۲۱
نفست گرم. تا بوده همین بوده داداش. همین الان که سپاه مشغول خدمت به مردم سیل زده است، عده‌ای می‌گن سپاه رفته اونجا که مردم رو سرکوب کنه!
جانباز۸۵۰۴۲۰۰۸:۳۳:۵۹ ۱۳۹۸/۱/۲۱
ممنون ، قشنگ بود وحرف دل ماایثارگران همین است.(جانباز)
ناشناس۸۵۰۴۲۲۰۸:۳۴:۵۶ ۱۳۹۸/۱/۲۱
با خواب زدگان باید گفت از خواب بیدار شوید حتی اگر راحتی هم می خواهید با اتکا به غرب زندگیتان تباه تر می شود...
ناشناس۸۵۰۵۳۰۰۹:۴۸:۴۳ ۱۳۹۸/۱/۲۱
البته معنی اتکا به غرب با ارتباط با دنیا متفاوت است!
ناشناس۸۵۰۶۶۵۱۱:۱۷:۵۲ ۱۳۹۸/۱/۲۱
مشگل ما اینست که دست به عصا راه میرویم متکی به بعضی حقایق نیستیم از تاریخ پند بگیریم وهمه چی را منکر نشویم
ناشناس۸۵۰۷۳۳۱۱:۵۵:۴۴ ۱۳۹۸/۱/۲۱
اونا ارتباط نمی خوان گاو شیرده میخوان ما هم نریم پس چیزی جز اون نصیبشون نمی شه
سعید۸۵۱۵۵۸۱۸:۳۷:۱۰ ۱۳۹۸/۱/۲۱
یعنی همه دنیا گاو شیرده هستن فقط ما میفهمیم؟ ی
ناشناس۸۵۰۴۲۵۰۸:۳۶:۰۰ ۱۳۹۸/۱/۲۱
همیشه محبوب دل مردم خدا حافظ و نگهدارت باشد کاش چند مرد واقعی مثل شما داشتیم
ناشناس۸۵۰۴۶۵۰۹:۰۴:۴۴ ۱۳۹۸/۱/۲۱
شما کدوم محله زندگی میکردین جای عجیبی بوده!
ناشناس۸۵۱۰۳۵۱۳:۵۳:۳۴ ۱۳۹۸/۱/۲۱
محله ای غیر از محله اشراف
مرتضی۸۵۰۵۲۴۰۹:۴۵:۰۵ ۱۳۹۸/۱/۲۱
دوست دارم سردار
حمید۸۵۰۵۳۱۰۹:۴۹:۰۵ ۱۳۹۸/۱/۲۱
سلام بر نویسنده کتابهای ارزشمند نعلین های آلبالویی و بحران عروسکی و... مثل همیشه عالی هستید ولی سردار هیچ وقت نمیگه ترامپ فلان و فلان و بهمان . بعضی ها صفاتشون قابل ذکر نیست چون با گفتن اسمشون صفاتش در ذهن تداعی میشه.
بهلول۸۵۰۵۴۴۰۹:۵۴:۵۸ ۱۳۹۸/۱/۲۱
اینی که قبلا چی بوده ربطی به الان نداره ملاک وضعیت کنونیه. چرا تلاش داریم همیشه به مردم بگیم چطوری فکر کنند؟!!!
ناشناس۸۵۰۶۷۵۱۱:۲۱:۰۱ ۱۳۹۸/۱/۲۱
چاره نداریم مجبوریم .
ناشناس۸۵۰۵۵۱۱۰:۰۱:۰۹ ۱۳۹۸/۱/۲۱
یعنی این مدت سپاه هیچ مشکلی نداشته و عملکردش همواره مثبت بوده؟؟؟؟
ناشناس۸۵۰۵۷۸۱۰:۲۴:۵۴ ۱۳۹۸/۱/۲۱
وقت انتقاد نیست همه ما متحد هستیم منتظر انجام عملیات سپاه علیه امریکا هستیم قطع بدانیدکه سپاه سکوت نمی کند و وارد عمل خواهد شد
حمید۸۵۰۸۸۲۱۲:۵۴:۲۹ ۱۳۹۸/۱/۲۱
نه هیچکس چنین ادعایی نداره ولی موضاعات رو باید اهم و مهم کرد ...توی هر کاری و هر ارگانی اشتباه و کم و کاستی هست همه جای دنیا هم اینطوره ولی باید دید چی مهمتره ...کدام کفه سنگین تره ....الان امنیت و تمامیت ارضی کشور مهمتره یا فلان اشکال ؟
ناشناس۸۵۰۵۶۶۱۰:۱۹:۵۵ ۱۳۹۸/۱/۲۱
مانند سالهای آخر جنگ شده..یادتان میاید جنگ جنگ تا رفع فتنه از عالم ؟؟؟
ناشناس۸۵۰۶۲۱۱۰:۵۵:۲۱ ۱۳۹۸/۱/۲۱
خوب همه این حرفها درست ایا سپاه باید بصورت شفاف پاسخگوی مردم باشه یا نه؟
هموطن۸۵۰۹۱۳۱۳:۰۳:۰۶ ۱۳۹۸/۱/۲۱
نه نمیشه یک نیروی نظامی مسایل شفاف باشه چون دشمن دقیق همین کامنتهای من و شما رو هم رصد میکنه پس به ناچار باید به سازمانهای اطلاعاتی و مراجع نظارتی و اطمینان کرد اونها باید نظارت کنند ....
یک ایرانی۸۵۰۶۶۲۱۱:۱۷:۰۲ ۱۳۹۸/۱/۲۱
داعش دو کشور رو عملا تسخیر کرده بود و تا خراسان هم نقشه دولت داعش رو ترسیم کرده بود ...دیدید که .شوخی نبود تا 40 کیلومنری مرز ایران هم رسیده بودند ...چه کسی نقشه اونها رونقش بر آب کرد ؟ اگر اداره قند و شکر هم پروژه داعش را شکست داده بود الان اداره قند شکر را تروریست می نامیدند ...با هرچی مشکل دارید با تمامیت ارزی کشور که مشکل ندارید ؟ اکنون ترامپ و عربستان و اسراییل فهمیدهند عامل یکپارچگی و امنیت ایران کیه .. ....پس پشتیبان کسانی باشید که کشورتون را از شر صدام و تجزیه و داعش و ...و ...در امان نگه داشته اند ....امریکا و اسراییل به این نتیجه رسیدند ایران زیادی بزرگ و قوی است ....پس عاملش را باید تضعیف کنند با تروریست نامیدنش .....بهوش باشیم... بله ما مشکل داریم ولی درون خانواده خودمان ....در مقابل بیگانه متحد باشیم
ناشناس۸۵۰۷۰۵۱۱:۳۸:۱۷ ۱۳۹۸/۱/۲۱
سپاه رکن محکم دفاع از مملکت در مقابل تعدی دولت های بیگانه مانند عربستان و امریکاست دولت هایی که از زمان جنگ ایران و عراق علیه ایران توطئه می کنند، هرگونه ایجاد ضعف و شکاف در این نیرو به ضرر کل مردم ایران است موافق یا مخالف اگر انها بتوانند به مملکت رخنه کنند به هیچکس رحم نخواهند کرد
ناشناس۸۵۰۷۰۶۱۱:۳۸:۵۷ ۱۳۹۸/۱/۲۱
من هیچی نیستم. چون کشورم هیچ آینده ای برای من نذاشته.
ناشناس۸۵۰۷۴۰۱۱:۵۹:۲۹ ۱۳۹۸/۱/۲۱
اینده تو توی دستاته
ناشناس۸۵۱۰۴۰۱۳:۵۶:۲۸ ۱۳۹۸/۱/۲۱
اگر موقع رای دادن درست تصمیم گرفته بودی...
ناشناس۸۵۱۹۱۱۰۰:۱۳:۳۲ ۱۳۹۸/۱/۲۲
یعنی فکر میکنی اگر رئیسی بود ترامپ از برجام خارج نمیشد و کشور به این حال نمیفتاد .. عجب
ناشناس۸۵۲۳۹۴۱۱:۴۰:۲۲ ۱۳۹۸/۱/۲۲
یعنی مطمئن بودی خارج میشه و باز هم به دولت پیرمردهای "بزدل" رای دادی ؟؟؟!!
حق۸۵۰۷۱۸۱۱:۴۶:۲۷ ۱۳۹۸/۱/۲۱
اینها که منفی دادن و به قولی از سپاه حمایت نکردند دلیلشون چیه؟ با توجه با اینکه برخی از عناصر و برخی از اعمال سپاه ممکن است مورد تایید مردم نباشد اما یقینا بیشتر موارد و ماموریتها و خدمات سپاه مورد تایید مردم می باشد بنابر این باید در کلان امنیت کشور را از نیروهای مسلح دانست . کسایی که معتقدند با نوکری امریکا و ... به رفاه و امنیت میرسند میدانند که نوکر تا زمانی که به درد اربابش بخورد زندگی بخور و نمیری دارد و در پس آن نه شرافت و نه عزت و نه شخصیت و ... ندارد وقتی هم که نتواند برای اربابش کار کند الفاتحه مسئولین کشور از صدر تا ذیل در خصوص ارتباط داشتن با دنیا موافق هستند اما سرسپردگی و نوکری را هیچ آزاده ای نمیپذیرد نمونه اش همین عربستان که منتقد خویش را با اره مسلح کرد و آمریکا که برای حقوق بشر خودرا پاره میکند به خاطر یک مشت دلار از این جنایت چشم پوشید
ناشناس۸۵۰۷۹۸۱۲:۲۲:۲۴ ۱۳۹۸/۱/۲۱
اجازه نمی دن انتقاد کنیم. شما اون برنامه مهران.مدیری رو ببین که بهش گفتن چرا از قوه قضاییه و .. انتقاد نمی کنی ببین چی جواب می ده . اونایی هم که منفی می دن همون نظررو دارن
ناشناس۸۵۱۳۲۹۱۶:۱۹:۲۶ ۱۳۹۸/۱/۲۱
اگه نوکری امریکا معنیش اینه که مثل کره جنوبی وعربستان وامارات وقطر ویاژاپن زندگی کنیم من ترجیح میدهم نوکر امریکا باشم.
ناشناس۸۵۱۷۸۴۲۱:۵۵:۵۳ ۱۳۹۸/۱/۲۱
مثله بنویس ...نه مسلح
ناشناس۸۵۰۹۵۸۱۳:۱۸:۴۱ ۱۳۹۸/۱/۲۱
مسئله مهم این است که معامله با شرکت‌های وابسته به سپاه دیگر تنها جنبه نقض تحریم‌های آمریکائی را نخواهد داشت بلکه افراد و شرکت‌های خاطی با خطر جدی حمایت از تروریسم روبرو هستند که می‌تواند به بازداشت، استرداد، و زندانی شدن افراد مسئول در آمریکا بیانجامد. لذا مانع جدی‌تری بر سر راه معامله با ایران ایجاد خواهد شد چرا که هر معامله‌ای ممکن است سر از طرف حساب شدن با سپاه در آورد.
ناشناس۸۵۱۲۳۱۱۵:۲۲:۴۳ ۱۳۹۸/۱/۲۱
این کپی پیست از مقاله بی بی سی است، حتی برداشت آزاد هم نیست، دقیقا کپی پیست است، و البته منطقی ترین مقاله ای بود که در این 48 ساعت من خواندم، مملکت ما که کلا همه چیز تئاتر، بنابراین حتی یک مقاله بی طرف منطقی داخلی هم متاسفانه ندیدم!
ناشناس۸۵۰۹۸۶۱۳:۳۲:۲۱ ۱۳۹۸/۱/۲۱
مزدوران آمریکا به زودی به سراغتون می یام اماده اید؟
مریم۸۵۱۲۱۶۱۵:۱۹:۰۳ ۱۳۹۸/۱/۲۱
تصمیم به خروج از فعالیت های اقتصادی و بانکداری در سال گذشته، یکی از آخرین نمونه های این نقدپذیری بود خب مثل اینکه اینو ترامپ نمی دونه. براش توییت کنید.
ناشناس۸۵۱۴۸۵۱۷:۲۶:۴۶ ۱۳۹۸/۱/۲۱
جالبه هر جمله که به نفع ایران و سباه باشد منفی زیادی به ان داده می شود چرا؟ چون دشمنان هم در فضای مجازی دست از سرمان بر نمی دارند مرگ بر امریکا مرگ بر السعود مرگ بر اسراییل
من۸۵۱۸۱۵۲۲:۳۱:۱۷ ۱۳۹۸/۱/۲۱
باریک الله باهوش
ناشناس۸۵۱۸۷۵۲۳:۴۶:۰۴ ۱۳۹۸/۱/۲۱
اینها فقط در همون فضای مجازی می تونن ابراز وجود کنن دیگه جرات کار دیگه ای رو ندارن برای همینه که منفی می دن از حمایت مردم هم می ترسن فقط به یک چیز مثبت می دن اونم تسلیم شدنه فقط شجاعتشون در این اندازه است
ناشناس۸۵۱۵۴۷۱۸:۱۹:۵۳ ۱۳۹۸/۱/۲۱
سردار بزرگوار این واقعیت دارد که دنیای امروزه بخاطر ظلم و زورگویی شیطان صفتها لجن مال شده است بله؟!آخر زمان نزدیک است.......
ناشناس۸۵۲۰۱۳۰۴:۱۱:۵۶ ۱۳۹۸/۱/۲۲
من فقط تیتر رو خوندم. منم نیستم.
پریشان۸۵۲۶۲۴۱۳:۴۱:۳۶ ۱۳۹۸/۱/۲۲
آمریکا که با این تحریم هاش داره نابودمون میکنه شما باز میگید آمریکا هیچ غلط نمیتونه بکنه نمیدونم
سپهر۸۵۲۸۸۷۱۷:۵۵:۲۳ ۱۳۹۸/۱/۲۲
جالب بود هیهات من الذله
ناشناس۸۵۳۰۳۳۲۰:۲۷:۰۶ ۱۳۹۸/۱/۲۲
کار ترامپ کلا اشتباه بود ولی این اشتباهش انقدر که به ضرر ملت ایران تموم شد به ضرر سپاه نبود!
ناشناس۸۵۳۰۹۷۲۱:۳۷:۴۴ ۱۳۹۸/۱/۲۲
فقط کاش قانون استخدامش فرق میکرد مثل زمان جنگ که گفتید راحت میشد داخلش واردشد ع
حسن کعبی۸۵۳۹۷۲۲۲:۴۲:۴۷ ۱۳۹۸/۱/۲۳
مرگ بر خودم که نفهمیدم حق با کی هست،عزیز دل من درسته فشار اقتصادی هست،ولی هیچ وقت یک یهودی که تودل قرآن دشمن اسلام شناخته شده،نمیاد که به من وتو رحم کنه.من وتو یعنی ما باید تو هر پستی که باشیم باید به همدیگه رحم کنیم،تاخدا به مارحم کنه.مرگ برظلم و ظالم.
ناشناس۸۵۴۱۵۶۰۸:۱۶:۲۱ ۱۳۹۸/۱/۲۴
یاشاسین مومن سپاهی لر.
من حامی سپاهم۸۵۴۴۱۱۱۱:۴۳:۱۰ ۱۳۹۸/۱/۲۴
زنده باد شیرمردان سپاه. که اگر نبودن امروز داعش چه با این ملت و مردم منطقه نمیکرد.
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. بازی با کلمات

  3. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  4. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  5. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  6. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  7. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  8. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  9. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  10. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  11. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

  12. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  13. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  14. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  15. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  16. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  17. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  18. واکنش بلینکن به حادثه اصفهان/ به مجازات ایران پایبند هستیم!  

  19. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  20. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

  21. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  22. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  23. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

  24. اشتباه برخی گروه‌ها در مقابله با توئیت فضائلی

  25. مشکل اصلی صهیونیست ها با عملیات "وعده صادق" چه بود؟

آخرین عناوین