ذوالنور: رئیس دولت اصلاحات از سال ۸۸ تاکنون تلاش کرده یک ملاقات چند دقیقه‌ای از رهبری بگیرد/ نمی‌شود در درون نظام علیه نظام حرف زد

گروه سیاسی الف،   3971222060 ۱۹ نظر، ۰ در صف انتشار و ۲۱ تکراری یا غیرقابل انتشار

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی گفت: سران فتنه پیغام دادند که ما رمق نظام را گرفتیم اگر آمریکایی‌ها تحریم را تشدید کنند کار نظام تمام است و اکنون هم مردم دارند تاوان این بدبختی‌ها را می‌دهند. امروز اراده‌ای که برای حل مشکلات کشور کاری نمی‌کند را بی‌ربط با جریان فتنه نمی‌دانیم.

ذوالنور: رئیس دولت اصلاحات از سال ۸۸ تاکنون تلاش کرده یک ملاقات چند دقیقه‌ای از رهبری بگیرد/ نمی‌شود در درون نظام علیه نظام حرف زد

به گزارش خانه ملت، مجتبی ذوالنور در حاشیه نشست علنی روز گذشته (دوشنبه، 20 اسفندماه) مجلس شورای اسلامی در جمع خبرنگاران درباره اتفاقات اخیر مجلس، گفت: آقای خاتمی سهم و نقش مهمی در فتنه ۸۸ داشته است، فتنه‌ای که اصول ما در آن مورد تعرض قرار گرفت.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه زمانی که از فتنه صحبت می‌کنیم منظورمان مردمی که به آنان القا شده بود که رایشان از میان رفته و به خیابان‌ها کشیده شده بودند، نیست، افزود: منظورمان کسانی است که می‌دانستند تقلب نشده و تن به بازشماری صندوق‌ها ندادند و آن را بهانه‌ای برای به هم ریختن جامعه کردند و مردمی که به نتایج انتخابات معترض بودند و زمانی که گره زلف فتنه‌گران را با دم نظام سلطه دیدند، ۹ دی را خلق کردند، بنابراین مردم فتنه‌گر نیستند و زمانی که مسائل برایشان روشن شد جبران می‌کنند.

مردم از هر جریان و گرایش سیاسی که باشند بهترین هستند

وی با تاکید بر اینکه مردم از هر جریان و گرایش سیاسی که باشند بهترین هستند، ادامه داد: رئیس دولت اصلاحات از سردمداران فتنه بود و از سال ۸۸ تا کنون تلاش کرده یک ملاقات چند دقیقه‌ای از مقام معظم رهبری بگیرد، چرا رهبری اجازه ملاقات وی را نمی‌دهند، آیا رهبر معظم مشکل وقت دارند؟

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، اظهار داشت: آقای خاتمی هشت سال رئیس جمهور مملکت بود و به طور متوسط هفته‌ای دو جلسه با مقام معظم رهبری داشته است، چرا رهبر انقلاب که با شعرا، مداحان و حتی جوانی که با شطرنج باز اسرائیلی بازی نمی‌کند دیدار می کند و مرتب به دیدار خانواده شهدا می‌روند و وقت می‌گذارند، برای رئیس‌جمهور قبلی کشور وقت ندارند؟

بیش از ۵۰ نفر از مردم بی‌گناه در فتنه کشته شده‌اند

وی  با بیان اینکه پیام این رفتار مقام معظم رهبری این است که می‌خواهند رییس دولت اصلاحات خیانت‌هایی که در فتنه به منافع ملی و در حق مردم کرده‌اند را جبران کنند، افزود: زمانی که موضع رهبری در قبال افراد مشخص است و بیش از ۵۰ نفر از مردم بی‌گناه در فتنه کشته شده‌اند، 8 ماه اقتصاد کشور به هم ریخت، حیثیت نظام در دنیا برباد رفت و عده‌ای علیه امام راحل و عکس امام حرکت کردند، مرگ بر اصل ولایت فقیه گفتند و شعار دادند تقلب بهانه بوده و اصل امام نشانه است، لذا زیر چتر رئیس دولت اصلاحات این اقدامات انجام شد.

ذوالنوری ادامه داد: سران فتنه پیغام دادند که ما رمق نظام را گرفتیم اگر آمریکایی‌ها تحریم را تشدید کنند کار نظام تمام است و اکنون هم مردم دارند تاوان این بدبختی‌ها را می‌دهند. امروز اراده‌ای که برای حل مشکلات کشور کاری نمی‌کند را بی‌ربط با جریان فتنه نمی‌دانیم.

نماینده مجلس تعهد کتبی داده که التزام عملی به ولایت فقیه و نظام داشته باشد

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه ما کاملاً در چارچوب قانون صحبت می‌کنیم، تاکید کرد: نماینده مجلس تعهد کتبی داده که التزام عملی به ولایت فقیه و نظام داشته باشد و موضع ولی فقیه ورهبری نسبت به رئیس دولت اصلاحات مشخص است.

وی افزود: بنابراین نماینده‌ای که التزام عملی را امضا کرده تعهد شرعی و قانونی داده است، لذا نماینده حتی اگر دین ندارد، باید قانون را رعایت کند و قانون از التزام عملی صحبت می‌کند.

مردم با شروط رای دادند و کسی که فاقد شرط شد جایگاهش غیرمشروع است

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: التزام عملی یعنی ذهن افراد مرید خاتمی، میرحسین و یا نتانیاهو باشد، اما در عمل باید آنچه خط قرمز رهبری است را باید رعایت کند و وقتی نماینده‌ای این التزام را نداشته باشد، یعنی شرط نمایندگی ندارد و حضورش در مجلس مشروعیت نداشته و غاصب است.

وی با بیان اینکه زمانی که عده‌ای از نمایندگان به دیدار رئیس دولت اصلاحات می‌روند یعنی فقدان مشروعیتشان در کرسی نمایندگی ملت و هرچه تصویب کنند خلاف قانون و شرع است، تصریح کرد: کسی نمی تواند شروط نمایندگی را نداشته باشد، چراکه مردم با شروط رای دادند و کسی که فاقد شرط شد جایگاهش غیرمشروع است و ما حاضریم به صورت حقوقی  و از بعد حقوقی مناظره کنیم.

نمی‌شود در درون نظام و با امکانات نظام علیه نظام حرف زد

این نماینده مردم در مجلس دهم، افزود: نمی‌خواهم از تعصبات دینی حرف بزنم از بُعد حقوقی اثبات می‌کنم که اگر نماینده شروطی که باید داشته باشد را پذیرفت و در حین نمایندگی شروط را از دست داد این فقدان مشروعیت است و نمی تواند کرسی مجلس را داشته باشد.

وی با بیان اینکه اگر فردی می‌خواهد نقش اپوزیسیون را بازی  کند، حرفی نیست، اما در این جایگاه نباید این اقدام را انجام دهد، تصریح کرد: نمی‌شود در درون نظام و با امکانات نظام علیه نظام حرف زد، لذا چارچوب را باید پذیرفت، چراکه در تمام دنیا هم چارچوب حاکم است.

هیئت رئیسه قسم خورده بی‌طرف باشد

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی، افزود: اگر فرد و نماینده به امضایی که کرده است، پایبند باشد، در صورت التزام به ولایت فقیه نباید در مجلس این رفتارها را انجام دهد و اگر به قانون پایبند نیست، پس دروغ گفته و دروغ  نوشته است و فاقد جایگاه نمایندگی است واین ها همه مباحث حقوقی دارد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه بارها در همین مجلس اتفاق افتاده سر موضوعی که ممکن است کمی بوی سیاسی داشته باشد، گلو پاره کردیم، دویدیم و کنار میز رئیس هماهنگ کردیم، اما اجازه اعمال ماده ۷۵ به ما ندادند، تاکید کرد: چه می شود که وسط قرائت تذکرات توسط آقای امیرآبادی، رئیس جلسه کلام ناطق را قطع می‌کند و می‌گوید تذکر ۷۵ دارند، در حالی که هیئت رئیسه قسم خورده است بی‌طرف باشد.

وی افزود: چرا آقای مطهری اعمال سلیقه و گرایش سیاسی می‌کنند و حب و بغض دارند، زمانی که کسی که روی صندلی ریاست قوه مقننه نشسته خودش قانون را له کند، مانند فردی است که با مرکب غصبی به حج می رود در حالی که با مرکب غصبی نمی‌توان به زیارت خانه خدا رفت.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: جا داشت آقای مطهری اجازه می‌داد تذکرات ما هم مطرح شود تا ناچار به چنین کاری نشویم وقتی اجازه نمی‌دهند از مجرای طبیعی حرف بزنیم؛ ناچار هستیم اعتراض کرده و حرفمان را بیان کنیم.

دیدگاه کاربران

مریم۸۱۹۴۳۷۱۱:۰۵:۵۵ ۱۳۹۷/۱۲/۲۲
خدا لعنت کنه فتنه گرانی که به دشمن گرا دادن برای تحریم بیشتر ملت ایران این نماینده هایی که به دیدار خاتمی رفتند چطور جواب خون شهیدانی که در فتنه بدست اوباش شهید شدند میدهند
ناشناس۸۱۹۸۱۸۱۴:۳۶:۱۱ ۱۳۹۷/۱۲/۲۲
دار و دسته شما با برنامه هسته ای باعث تحریم ها هستن
ناشناس۸۱۹۵۰۱۱۱:۴۷:۰۹ ۱۳۹۷/۱۲/۲۲
مطهری واقعا مجلس را به بیهراه می برد. در حد نایب رییس مجلس نیست . مردم واقعا به چه کسانی رای می دهند.
ناشناس۸۱۹۵۶۷۱۲:۱۹:۳۱ ۱۳۹۷/۱۲/۲۲
حاج آقا یک بام و دو هوا نداریم چرا بعضی ها خیانت هایی کردند که هیچ یک از پادشاهان قاجار و پهلوی انجام ندادند ، این همه اختلاس (پتروشیمی ، سه هزار میلیارد تومانی ، جدیداً پتر.وشیمی دانشگاه ایرانیان ، بابک زنجانی خاوری ... )
مریم۸۱۹۷۳۲۱۳:۵۰:۴۴ ۱۳۹۷/۱۲/۲۲
اختلاس ها توسط قوه قضاییه رسیدگی میشه حتی احمدی نژاد دیر و زود داره اما سوخت و سوز نداره اما خیانتی که خاتمی وسران فتنه به مردم کردند و به دشمن گرا دادند برای تحریم این ملت هیچگاه فراموش نمیشه در تمام این گرونی ها اینها مقصرند
ناشناس۸۲۰۰۸۶۱۸:۲۰:۵۷ ۱۳۹۷/۱۲/۲۲
چرا این حساسیت را نسبت به احمدی نژاد ندارید آیا نباید به صدق گفتار شما شک کرد ؟
ناشناس۸۱۹۶۴۷۱۳:۰۳:۵۴ ۱۳۹۷/۱۲/۲۲
احمدی نژاد عملا به قوه قضائیه توهین کرد و جنابعالی لام تا کام حرفی نزدی. این یک بام و دو هواست
ناشناس۸۱۹۶۸۹۱۳:۲۲:۰۲ ۱۳۹۷/۱۲/۲۲
آقایون نمایندگان به فکر ملت باشید نه به فکر قدرت و منصب و پست و مقام
ناشناس۸۱۹۶۹۶۱۳:۲۴:۰۶ ۱۳۹۷/۱۲/۲۲
گناه دعوت به تجمع غیرقانونی یک چیز است، گناه برخورد با تجمع کنندگان غیرمجاز یک چیز دیگر!
ناشناس۸۱۹۷۱۱۱۳:۳۴:۰۵ ۱۳۹۷/۱۲/۲۲
بابا چه ربطی به مطهری داره فیلمش برودببین با کمال احترام میگه برین سر جاتون بنشینین اخه این بالا چیکار میکنین با داد بیداد که موضوع حل نمیشه
ناشناس۸۱۹۷۳۱۱۳:۵۰:۲۱ ۱۳۹۷/۱۲/۲۲
تا کی میخواهید نون دعواهای جناحی را بخورید؟ اگر نماینده مردم هستید، طرحی برای رفع مشکلات معیشتی مردم ارائه و تصویب کنید.
ناشناس۸۱۹۷۳۴۱۳:۵۱:۴۳ ۱۳۹۷/۱۲/۲۲
دلیل کم شدن رای محسن رضایی در ساعت ۱۳ روز پس از انتخابات نسبت به ساعت ۹ صبح چه بود؟؟!! ما رو مسخره کردید.
محمد۸۱۹۷۴۰۱۳:۵۵:۰۰ ۱۳۹۷/۱۲/۲۲
این آقای مطهری که در همان جلسه با خاتمی بوده که مسلم است جانب آنان را می گیرد ایشان انسان بی طرفی نیست ولیاقت نایب رییسی مجلس را ندارند
ناشناس۸۱۹۷۶۰۱۴:۰۷:۴۹ ۱۳۹۷/۱۲/۲۲
چطوره یه رفراندوم برگزار کنید با این عنوان : خاتمی خوب است یا ذوالنور خوب است؟ بعد بیایید یکم باهم صحبت کنیم.
ناشناس۸۱۹۹۸۲۱۶:۳۱:۴۳ ۱۳۹۷/۱۲/۲۲
اخه شما برو خیابون قانون اساسی رو بلند بلند بخون دستگیرت میکنن
ناشناس۸۱۹۷۷۸۱۴:۱۷:۲۶ ۱۳۹۷/۱۲/۲۲
همه علی الخصوص آقای ذوالنور را به تقوی دعوت می کنم. درود بر نماینده آزاده جناب مطهری
ناشناس۸۱۹۸۸۱۱۵:۲۱:۱۵ ۱۳۹۷/۱۲/۲۲
از ملت بپرسید مطهری را می خواهند یا ذوالنور
ناشناس۸۱۹۹۰۱۱۵:۳۶:۰۳ ۱۳۹۷/۱۲/۲۲
نظرت در خصوص احمدی نژاد را نیز .بفرمایید
ناشناس۸۱۹۹۵۷۱۶:۲۰:۳۰ ۱۳۹۷/۱۲/۲۲
ای نمایندگان کاری کنید که 80سال دیگه در کتب درسی به وطن پرستی از شما نامبرده شود مانند امیر کبیر نه مانند میرزا آقاسی وابسته به اجنبی.
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. بازی با کلمات

  3. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  4. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  5. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  6. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  7. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  8. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  9. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  10. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  11. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  12. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  13. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  14. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  15. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  16. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  17. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  18. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  19. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  20. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

  21. موفقیت ایران در ساخت موتور بنزینی ۶ سیلندر + تصاویر

  22. واکنش ضرغامی به طرح نور و بازگشت گشت ارشاد

  23. اشتباه برخی گروه‌ها در مقابله با توئیت فضائلی

  24. مشکل اصلی صهیونیست ها با عملیات "وعده صادق" چه بود؟

  25. گزارش سازمان برنامه از کاهش تورم سالانه: وارد کانال ۳۰ درصد شدیم

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  3. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  4. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  5. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  6. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  7. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  8. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  9. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  10. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  11. اشتباه برخی گروه‌ها در مقابله با توئیت فضائلی

  12. نظرات برگزیده مخاطبان الف: تکرار تجربیات شکست‌خورده درباره حجاب هیچ ثمری ندارد/ زیباکلام به دشمنی اسرائیل با ایران توجه نمی‌کند

  13. توضیحات سردار جعفری درباره تذکر رهبری پیرامون مبارزه با بی‌حجابی/ توصیه همتی درباره نرخ‌های متفاوت ارز

  14. خسارت در «اس-۳۰۰»؛ مدرکی که نیست و افتخاری که به نام اسرائیل می‌سازند!

  15. هزینه عملیات وعده صادق به ۲۰ میلیون دلار هم نرسید/ دست آخرین توان نظامی ایران هنوز رو نشده است

  16. سلاح اتمی؛ جزو برنامه ریزی امنیتی و دفاعی ایران است؟ /تمام «نه»های رهبر انقلاب به سلاح هسته ای +اینفو

  17. حمایت معاون رئیسی از تعطیلی پنج‌شنبه‌ها/ تاکید رادان بر ادامه طرح «نور» فراجا/ انتقاد روزنامه دولت از کریمی قدوسی

  18. وزیر کشور: پلیس با رعایت کرامت انسانی به عده کمی که قانون حجاب را رعایت نکنند تذکر می‌دهد

  19. توماج صالحی به حبس محكوم شد/مظلوم نمايي يك اغتشاشگر 

  20. به زور کسی را به بهشت نمی بریم اما در برابر ناهنجاریها ایستاده‌ایم

  21. رئیسی: مشکلات آبی و برقی کشور در حال حل‌شدن هستند  

  22. شبيه‌سازي جنگ ايران و آمريكا

  23. یک سیلی برای تنبیه

  24. ضرب‌الاجل مجلس برای دولت / منتظر مدیریت بازار ارز هستیم  

  25. همسر سید مصطفی خمینی درگذشت

آخرین عناوین