چرا آمریکا رو به افول است؟

محمد کاظم انبارلویی،   3971118037 ۸۳ نظر، ۰ در صف انتشار و ۵۱ تکراری یا غیرقابل انتشار
چرا آمریکا رو به افول است؟

پاسخ به این پرسش برای ما حیاتی است که چرا آمریکا رو به افول است؟ فهم چیستی ماهیت قدرت در آمریکا به چرایی این پرسش، هر فردی را که جویای حقیقت باشد، رهنمون می‌سازد. قدرت آمریکایی‌ها روی چهار ستون استوار بود که عبارتند از:

1- رکن اخلاقی و ایدئولوژیک
2- توانایی در حل معضلات خود و همپیمانان
3- توانایی ائتلاف ‌سازی و استفاده از قدرت‌های دیگر برای مقابله با رقیب
4- قدرت مهار رقیب

رکن اول: آمریکا به ویژه در نیم قرن اخیر، خود را پرچمدار «دموکراسی» و «آزادی» در جهان می‌دانست. آمریکایی‌ها با این دو پرچم، داعیه‌ دار حقوق بشر در سرزمین خود و در کل جهان بودند. روسای جمهور آمریکا یک دکور اخلاقی داشتند و خود را در کادر این دکور تعریف می‌کردند. امروز از این بساط و دکور چیزی باقی‌ نمانده است. آنها به کسی رای دادند تا به کاخ سفید راه یابد که تیر خلاص به اخلاق، مذهب، انسانیت، آزادی و پایبندی به تعهدات بزند.

فیلسوفان سیاسی غرب و آمریکا از تئوری‌پردازی در حوزه‌های اخلاق، سیاست، حقوق اساسی، حقوق بین‌الملل و ... عقیم هستند. آنان که می‌گفتند لیبرالیسم پایان تاریخ است و پس از آن هیچ کس قادر نیست اندیشه‌ای ناب در خصوص فلاح و رستگاری بشر بیاورد، امروز سوگمندانه به پایان کار خود و ایده‌های پوسیده خود نشسته ‌اند و حرفی برای بشر ندارند. آنها با بازخیزش جوامع اسلامی به سوی تمدن اسلامی و ظهور انقلاب اسلامی به رهبری امام خمینی (ره) و استمرار انقلاب پس از امام (ره) توسط مقام معظم رهبری، به پرسش‌های کلیدی عصر ما دیگر نمی‌توانند پاسخ دهند. موتور ایدئولوژی آنها فاقد یک سوخت معنوی و ساخت اخلاقی است. قدرت در آمریکا فعلاً در چاه ویل حاکمیت دوگانه است، بعید است از این مخمصه رهایی یابد.

آمریکائی ها در عصری زندگی می‌کنند که زیر آواری از پرسش‌های بی‌پایان به ویژه در حوزه آزادی دفن شده‌اند. آنها از رویارویی نبرد نرم با ایران کم آورده‌اند، آستانه تحمل خود را از دست داده‌اند، بستن صدها صفحه شبکه‌های اجتماعی در فیسبوک، تونیتر و اینستاگرام که برخی از آنها تا 5/2 میلیون نفر مخاطب دارد و از سوی ایرانیان و طرفداران جمهوری اسلامی پیام‌رسانی می‌شود، نشان می‌دهد آزادی قلم و بیان و گردش آزاد اطلاعات، آمریکائی ها را به شدت رنج می ‌دهد.

رکن دوم: آمریکایی‌ها امروز بدهکارترین دولت خود را تجربه می‌کنند، زیرساخت‌های حیاتی آمریکا در تمامی ابعاد نیاز به نوسازی دارد.

اینکه ترامپ با راه‌اندازی جنگ تعرفه‌ها مشغول جیب‌ زنی رفقا و متحدان خود است، نشان می‌دهد برای نوسازی آمریکا سخت نیازمند بودجه است. با قرض و قوله نمی‌تواند آن نیازمندی‌ها را برطرف کند. باید هزینه‌ها به ‌ویژه هزینه‌های سرسام‌ آور لشکرکشی به اقصی نقاط جهان را کم کند و به فکر درآمدزایی باشد.

آمریکا‌یی‌ها امروز برای حکمرانی خوب در برابر کوهی از پرسش‌های بی‌پاسخ قرار دارند. برای پاسخ به آنها، زدن زیر هر پیمان و عهدی را اولین راه‌ حل می‌ دانند. سازمان آمار آمریکا می‌گوید: «48 درصد مردم آمریکا گرسنه ‌اند و در مرز خط فقر زندگی می‌ کنند.» این به رهبران آمریکا دکترین غارت دنیا برای سیر کردن مردم خود را گوشزد می‌کند. برای همین ترامپ کار غارت را از شرکا و همپیمانان خود شروع کرده است. آمریکا امروز نه می‌تواند مشکل خود را حل کند و نه مشکل همپیمانان خود را!

مردم جهان و حتی همپیمانان آمریکا احساس «غارت زدگی» دارند. این حس، نفرت عجیبی از آمریکا در کل جهان پدید آورده است.

رکن سوم: قدرت آمریکا در ائتلاف ‌سازی افول کرده است. جان‌ کری پس از فتح الفتوح برجام هنگامی که به کنگره گزارش می ‌داد، گفت؛ دیگر شرکای ما تحمل همراهی با ما را ندارند و ائتلاف به هم خورده است و ما نمی‌توانیم با آنها بیش از این ادامه دهیم. آمریکا در لشکرکشی به عراق و افغانستان و سوریه با یک سوت، یک مشت ناتو را از سراسر جهان فرا می‌خواند. امروز این شیوه جواب نمی‌دهد، او خود باید هزینه این لشکرکشی‌های بی ‌فایده و بی‌ ثمر را پرداخت کند. به همین دلیل نغمه‌ های « الفرار» از سوریه و افغانستان به گوش می‌رسد.

رکن چهارم: آمریکا قدرت مهار رقیب را از دست داده است. سند این حقیقت 40 سال پایداری و مقاومت ملت ایران در برابر دسیسه‌ها، نیرنگ‌ها و توطئه‌های آمریکاست. دلیل این حرف پیشرفت‌های شگرف جمهوری اسلامی در دستاوردهای راهبردی ایران در منطقه و جهان است.

ترامپ در یک رجزخوانی اخیراً علیه ملت و دولت ایران حرفی زد که سردار قاسم سلیمانی پاسخ او را داد. او به این هل من مبارز سردار ایرانی پاسخ نداد. نه او و نه هیچ یک از ژنرال‌های پنتاگون جوابی نتوانستند بدهند. سِرّ این سکوت در توانایی ایران و جریان مقاومت در منطقه نهفته است. آنها پذیرفته‌اند که قدرت مهار ایران را ندارند. به همین دلیل سال‌هاست از نبرد سخت با ملت ایران پرهیز دارند و به نبرد نرم در حوزه فرهنگ، اقتصاد و سیاست فکر می‌کنند.

آمریکا در این سه حوزه هم کم آورده است. امروز منفورترین جماعت در ایران، غرب شیفته‌ها هستند.

ایران امروز در حالی چهل‌ سالگی انقلاب اسلامی را جشن می‌گیرد که نقطه اصلی پرگار تغییرات در مناسبات قدرت در جهان است. تجربه 40 ساله نشان داده است به هر میزانی که قدرت آمریکا به افول می ‌رود، به همان میزان به قدرت ایران و انقلاب اسلامی در جهان افزوده می‌شود. تاریخ ایران و جهان در آستانه یک جهش عظیم به سوی آینده است. آینده ‌ای که در آن از سلطه آمریکا و استبداد جهانی غرب، نشانی نخواهد ماند.

دیدگاه کاربران

سیدرضا۷۶۳۶۸۹۰۹:۰۹:۴۵ ۱۳۹۷/۱۱/۱۸
با عرض سلام واحترام جناب آقای انبارلویی مثل اینکه شما دربین مردم حضور ندارید. چشم هاراباید شست طور دیگر باید دید. متاسفانه "مشکلات اقتصادی کمر مردم را شکسته ."
ناشناس۷۶۳۸۷۲۱۰:۴۹:۵۸ ۱۳۹۷/۱۱/۱۸
45 میلیون نفر در امریکا زیر خط فقر زندگی می کنند این یعنی مشکلات اقتصادی کمر مردم امریکا را هم شکسته است .
ناشناس۷۶۴۱۶۰۱۲:۳۲:۵۲ ۱۳۹۷/۱۱/۱۸
به ما چه؟
ناشناس۷۶۴۱۶۷۱۲:۳۵:۱۶ ۱۳۹۷/۱۱/۱۸
بستگی داره تعریف خط فقر چی باشه ... اول باید پرسید این ۴۵ میلیون نفر درآمد ماهیانه شان چقدر است ؟ آیا تعریف خط فقر در ایران و آمریکا یکیست ؟
ناشناس۷۶۴۲۶۶۱۳:۴۴:۵۲ ۱۳۹۷/۱۱/۱۸
عمو جان اون افراد این امکان دارن از بن رایگان غذا استفاده کنن.یارانه دولتی در امریکا ۱۰۰۰ دلار ماهانه هست.در ضمن امکان استفاده از منازل ارزان شهرداری موجود است
ناشناس۷۶۴۵۳۱۱۸:۵۸:۱۵ ۱۳۹۷/۱۱/۱۸
به تو چه که آنها مشکلات دارند
ناشناس۷۶۳۸۸۰۱۰:۵۵:۵۸ ۱۳۹۷/۱۱/۱۸
هرچی بدبختی میکشیم زیر سر یانکی هاست هرچی فریاد دارید بر سر امریکا بکشید دشمن اصلی ما امریکاست مرگ بر امــریـــکا
ناشناس۷۶۴۱۸۲۱۲:۴۱:۵۹ ۱۳۹۷/۱۱/۱۸
نه جانم. مشکل ما مردم ایران آرمانخواهی شما است که با آرمانخواهی انسانی و داشتن زندگی آرام و اقتصاد پویای ما سازگار نیست
ناشناس۷۶۳۹۱۰۱۱:۰۸:۱۶ ۱۳۹۷/۱۱/۱۸
شما فکر کردی کشورهای دیگر گل و بلبل است؟ همین یک ماه که دولت آمریکا تعطیل بود چندین کارمند دولتی خودکشی کردند. امریکا به ایران که چه عرض کنم به مردم خودش هم رحم نمی کند.
ناشناس۷۶۴۱۶۲۱۲:۳۳:۵۸ ۱۳۹۷/۱۱/۱۸
گویا تو اطلاعاتت از مردم امریکا بیش از مردم خودمان است. شاید برای شنیدن اخبار صدا و سیما خیلی وقت میگذاری!
ناشناس۷۶۴۲۴۱۱۳:۱۹:۱۳ ۱۳۹۷/۱۱/۱۸
پس از آن که گزارش جدید از وضعیت تجاری آمریکا مشخص کرد کسری بودجه این کشور در ماه نوامبر ۱۱ درصد کاهش یافته است، ارزش دلار در برابر یورو به میزان ۰.۰۲ درصد تقویت شد به گونه‌ای که هر یورو به ازای ۱.۱۳۶۵ دلار مبادله شد.
ناشناس۷۶۴۰۰۸۱۱:۳۸:۵۱ ۱۳۹۷/۱۱/۱۸
برای من جای تعجب هست که دوستان میفرمایند مشکلات ما داخلی است ولی شب و روز ما شده شعار علیه امریکا و تحلیل امریکا ایران یک ایالت امریکا هم نمیشه امریکا 50 ایالت داره
ناشناس۷۶۴۵۲۳۱۸:۵۲:۵۷ ۱۳۹۷/۱۱/۱۸
شما ابتدا باید استدلال کنی آمریکا در حال فروپاشی است بعد پیشوند چرا بگذاری در تیتر. این یک مکر ژورنالیستی و تحمیق مخاطب است. این نشان از ضعف منطق شماست.
حقیقت بین۷۶۳۶۹۰۰۹:۱۱:۵۹ ۱۳۹۷/۱۱/۱۸
آمریکا رو به افول است که وزیر خارجه چین ( دومین قدرت اقتصادی دنیا با 1/3 میلیارد نفر جمعیت ) بعد از 2 ماه جنگ تجاری با ایالات متحده میگوید : ما برای حل مشکلات تجاری ، نیاز به گفتگوی فوری با آمریکا داریم ؟
ناشناس۷۶۳۸۶۷۱۰:۴۸:۰۲ ۱۳۹۷/۱۱/۱۸
همین که کالاهای چینی بازارهای امریکا را قرق کرده نشانه افول قدرت صنعت در امریکاست .
ناشناس۷۶۴۳۰۳۱۵:۱۵:۳۵ ۱۳۹۷/۱۱/۱۸
پس با این حساب چین نباید گفتگو می کرد صبر میکرد اقتصاد امریکا نابود می شد ولی نکرد البته نمی تونست بکنه یکم فکر کن!
ناشناس۷۶۳۶۹۴۰۹:۱۴:۳۳ ۱۳۹۷/۱۱/۱۸
شتر در خواب بیند پنبه دانه
ناشناس۷۶۳۸۸۶۱۰:۵۹:۵۸ ۱۳۹۷/۱۱/۱۸
وقتی که امریکایی ها صدها حساب فیسبوک و توئیتر کاربران ایرانی که ضد امریکا و اسرائیل مطلب می نویسند مسدود می کند یعنی یانکی ها در نبرد نرم با ایرانیان کم آورده اند. خخ
ناشناس۷۶۴۲۸۶۱۳:۵۷:۲۸ ۱۳۹۷/۱۱/۱۸
شماها که کلا این نرم افزارها رو فیلتر کردید اصلا برا چی میرید شعار مینویسید
ناشناس۷۶۳۶۹۸۰۹:۱۸:۳۸ ۱۳۹۷/۱۱/۱۸
امریکا رو به افول است چون بچه سوسول است ما فقط لاتیم
علی۷۶۳۷۳۳۰۹:۳۳:۳۷ ۱۳۹۷/۱۱/۱۸
واقعا که از این نوع تحلیل‌های آبکی متنفرم
ناشناس۷۶۳۷۳۷۰۹:۳۴:۴۰ ۱۳۹۷/۱۱/۱۸
چون فکر ما همیشه بر عکس واقعیت است واحساسی وبدور از حقایق صحبت میکنیم
ناشناس۷۶۳۷۴۳۰۹:۳۶:۲۹ ۱۳۹۷/۱۱/۱۸
به یکی دیگه رای میدن مگه قراره ترامپ 30سال باشه؟ هر وقت احساس کنن کشورشون در خطره چاره می کنن شما نگران مردم کشورتون باشید تو صف گوشت به جون هم نیوفتن
ناشناس۷۶۳۸۳۰۱۰:۳۱:۳۷ ۱۳۹۷/۱۱/۱۸
دمت گرم هموطن گل گفتید
ناشناس۷۶۳۹۷۶۱۱:۲۸:۱۵ ۱۳۹۷/۱۱/۱۸
خب ما هم بعد از احمدی نژاد به یکی دیگه رای دادیم.
ناشناس۷۶۴۱۶۸۱۲:۳۵:۲۰ ۱۳۹۷/۱۱/۱۸
اما ما تنها می توانیم مدیران انتخابی را تغییر دهیم و نه مدیران انتصابی را
ناشناس۷۶۴۴۶۹۱۸:۰۹:۵۰ ۱۳۹۷/۱۱/۱۸
چاره ای داشتیم که به جز اقای روحانی رای به کاندیدی دیگر می دادیم ؟ این ازادی بود ؟
شهروند۷۶۳۷۴۴۰۹:۳۷:۰۴ ۱۳۹۷/۱۱/۱۸
چه تحلیل آبکی و فاقد استدلال های نظامی- اقتصادی ...
ناشناس۷۶۳۷۵۸۰۹:۴۳:۱۵ ۱۳۹۷/۱۱/۱۸
بی شک آمریکا نابود می شه وای به حال مزدورانش
ناشناس۷۶۴۰۶۳۱۱:۵۴:۲۱ ۱۳۹۷/۱۱/۱۸
مزدوران متوهم..
ناشناس۷۶۳۷۶۸۰۹:۴۶:۵۳ ۱۳۹۷/۱۱/۱۸
جناب محمد کاظم انبار لویی ! میدونم به من ربطی نداره ولی یه خواهش داشتم ازتون در خواست میکنم به این خواهش من جواب بدید امکان داره فیش حقوقی تون رو منتشر کنید ؟!
ناشناس۷۶۳۸۵۵۱۰:۴۵:۵۵ ۱۳۹۷/۱۱/۱۸
آنهایی که ضد امریکا هستن نجومی بگیر نیستن نجومی بگیران اکثرا" غربگرا هستن .
ناشناس۷۶۴۰۴۷۱۱:۴۹:۲۷ ۱۳۹۷/۱۱/۱۸
نجومی بگیرا در زبان ضد آمریکائن برای در خطر نیوفتادن و برقرار موندن حقوق نجومی شون
ناشناس۷۶۳۷۸۷۰۹:۵۳:۲۹ ۱۳۹۷/۱۱/۱۸
بدلیل اینکه اپل ، مایکروسافت ، IBM, فورد ، بوئینگ، جنرال موتور ، سیسکو هر کدوم چند برابر کل بودجه ایران درامد دارن، ما یه ایران خودرو و کفش ملی نتونستیم سر پا نگه داریم
ناشناس۷۶۳۷۸۹۰۹:۵۳:۵۶ ۱۳۹۷/۱۱/۱۸
امریکا با این همه فناوری ،متخصص و شایسته سالاری رو به افول است و ما با ۸۰ درصد وابستگی به نفت ، بیکاری سرسام اور قشر تحصیلکرده و عدم توانایی در تولید پراید در حال افزایش قدرت ..
ناشناس۷۶۴۰۶۸۱۱:۵۵:۰۸ ۱۳۹۷/۱۱/۱۸
مونتاژ پراید نتیجه مدیریت لیبرال ها و ساخت موشک های بالستیک نتیجه مدیریت جهادی در ایران است .
ناشناس۷۶۴۱۷۱۱۲:۳۶:۴۹ ۱۳۹۷/۱۱/۱۸
موشک بالستیک رو خوب اومدی البته اگر کارشناسان کره شمالی و چین و اوکراین و روسیه در آن دخالتی نداشته باشند
ناشناس۷۶۴۱۹۷۱۲:۴۶:۴۰ ۱۳۹۷/۱۱/۱۸
بد نیست بگویید برای به گفته شما موشک های بالستیک چقدر هزینه کرده اید؟
ناشناس۷۶۴۲۷۵۱۳:۵۰:۴۶ ۱۳۹۷/۱۱/۱۸
حرف آبكی نزن در تولید خودرو شما معادل و مشابه داری،هزینه و فایده محاسبه میشه بعله ما میتونیم هامر و جی ام سی بسازیم اما با قیمت تمام شده در حد بویینگ 747
كامران۷۶۴۴۱۵۱۷:۱۳:۴۸ ۱۳۹۷/۱۱/۱۸
یه جور میگید لیبرال انگار روزولت یا اوباما رئیس جمهور ایرانه
ناشناس۷۶۳۸۱۸۱۰:۱۷:۳۱ ۱۳۹۷/۱۱/۱۸
سوال اصلی این است که به ما چه ربطی دارد ؟
ناشناس۷۶۳۸۷۶۱۰:۵۳:۲۰ ۱۳۹۷/۱۱/۱۸
ربطش اینست که اگر امریکا نابود بشود ایران و سایر کشورهای استقلال طلب دنیا از شر این دولت مستکبر و زورگو راحت می شوند.
ناشناس۷۶۴۷۹۰۲۲:۵۹:۵۷ ۱۳۹۷/۱۱/۱۸
بله البته اگر نابود بشه !!!
ناشناس۷۶۳۸۷۹۱۰:۵۵:۳۰ ۱۳۹۷/۱۱/۱۸
ربطش این هست که آمریکا دشمن اصلی کشورت هست و در حال انواع تحریم و توطئه، ای کاش شما حامیان امریکا بیشتر فکر میکردید
ناشناس۷۶۳۹۵۲۱۱:۲۰:۴۷ ۱۳۹۷/۱۱/۱۸
بهترین بهانه ناکارآمدی ماست
ناشناس۷۶۳۹۸۰۱۱:۳۰:۱۱ ۱۳۹۷/۱۱/۱۸
به شما که ربطی نداره ولی به ما که تحت تاثیر تحریمها هستیم حتما ربط داره.
ناشناس۷۶۴۰۷۳۱۱:۵۶:۵۴ ۱۳۹۷/۱۱/۱۸
به ما چه ربطی داره؟؟؟؟؟؟؟نکنه شما کره مریخ زندگی می کنید یا اینکه کلا توی باغ تشریف ندارید..یا شایدم امریکایی هستید
ناشناس۷۶۳۸۲۱۱۰:۲۲:۳۳ ۱۳۹۷/۱۱/۱۸
بله آمریکا رو به افول است و ما رو به اوج آسمان اقتدار فعلا بریم برای ۳ کیلو گوشت اینترنتی اقدام کنیم تا بعد
حسن۷۶۳۸۲۴۱۰:۲۴:۵۹ ۱۳۹۷/۱۱/۱۸
این آرزوی نویسنده است ولی متاسفانه در عمل به نظر افولی در کار نیست.
ناشناس۷۶۳۸۳۶۱۰:۳۵:۳۲ ۱۳۹۷/۱۱/۱۸
با این روش استدلال میشه ثابت کرد سه ضربدر سه میشه بادمجون.
علی۷۶۴۳۵۶۱۶:۳۴:۲۱ ۱۳۹۷/۱۱/۱۸
مگه نمیشه؟
عبدالله۷۶۳۸۵۸۱۰:۴۶:۳۰ ۱۳۹۷/۱۱/۱۸
امریکا با ترامپ در اوج قدرت است.
ناشناس۷۶۳۹۰۲۱۱:۰۶:۳۴ ۱۳۹۷/۱۱/۱۸
مقاله کاملا منطقی بود. منطقش رو در نرخ بیکاری زیر 4 درصد آمریکا، تسلیم شدن چین در جنگ تجاری با آمریکا، ناتوانی اروپا در حمایت از ایران در مقابل آمریکا در مسئله برجام ببینی البته که جناب انبارلویی درست می فرمایند آمریکا امروز فرداست که نابود بشه
ناشناس۷۶۳۹۳۰۱۱:۱۴:۱۴ ۱۳۹۷/۱۱/۱۸
بر فرض محال که تحلیل شما درست باشه. قطعا فردای افول آمریکا چیزی گیر شما نخواهد آمد. کشورهای زیادی قبل از شما برای نشستن جای آمریکا زنبیل گذاشتن.
ناشناس۷۶۴۸۹۷۰۰:۴۲:۵۲ ۱۳۹۷/۱۱/۱۹
فقط یه جمله به این نظر اضافه کنم وقتی بعد از آمریکا اون کشورهای دیگه قدرت بگیرن روزی صد بار آرزو میکنی کاش آمریکا سقوط نمیکرد
ناشناس۷۶۳۹۳۲۱۱:۱۵:۲۹ ۱۳۹۷/۱۱/۱۸
بهتر است با نویسنده مقاله برخورد غیرمنصفانه و چکشی نداشته باشیم. مقاله اگر با مستندات بیشتر و قوی تری همراه شود، قادر است که سیر نزولی آمریکا در برابر رقبا را به نمایش گذارد. البته هر کس سخن از سیر نزولی کند، به این معنا نیست که فردا صبح اتفاقی رخ دهد. به هر حال خوانندگان الف را به صبر و حوصله بیشتر دعوت میکنم.
ناشناس۷۶۴۴۸۱۱۸:۱۹:۳۳ ۱۳۹۷/۱۱/۱۸
این شکلی می شه گفت هر موجود زنده ای در همان بدو تولد از نظر منطقی داره می میره!!! ولی باید صبر کنیم تا ببینیم ...ذوست عزیز این چه معنی داره ما منتظر شیم ؟
ناشناس۷۶۳۹۵۹۱۱:۲۳:۰۱ ۱۳۹۷/۱۱/۱۸
پاسخ به این پرسش برای ما حیاتی است که چرا آمریکا رو به افول است چرا حیاتی افول امریکا به ایران ربط دارد بعد از امریکا مگر ایران قدرت دوم جهان است فرض کنیم امریکا افول و از بین رفت ایا قدرت اول جهان بعدی چین روسیه ژاپن المان از امریکا برای ایران بهتر است
ناشناس۷۶۴۰۷۱۱۱:۵۶:۴۸ ۱۳۹۷/۱۱/۱۸
صد در صد آلمان و روسیه و چین برای ایران بهترند و اینقدر خصومت و دشمنی نمی کنند.
ناشناس۷۶۴۳۸۰۱۶:۴۷:۱۳ ۱۳۹۷/۱۱/۱۸
آفرین، آقایون متوجه ارزش وجودی قدرت آمریکا بعنوان لنگرگاه نیستند، نمیدانند جهان منهای آمریکا بسیار بدتر از اکنون خواهد بود حتی برای ایران. فقط نوک بینی شان را می بینند.
ناشناس۷۶۳۹۸۷۱۱:۳۲:۳۵ ۱۳۹۷/۱۱/۱۸
طبق آخرین آمارها که مورد تایید مجامع بین المللی هستند رشد اقتصادی و ایجاد شغل در آمریکا افزایشی بوده و پویاترین اقتصاد جهان را دارا می باشد، پس دیگه با وجود رسانه های قابل دسترس دیگه نمیتونید با این تحلیلهاتون سر مردم کلاه بگذارید.
ناشناس۷۶۳۹۹۷۱۱:۳۵:۲۱ ۱۳۹۷/۱۱/۱۸
ترامپ آنقدر خوب برای مردمش کار کرده که حالا حالاها جایگزینی نداره
ناشناس۷۶۴۶۱۳۱۹:۵۹:۵۲ ۱۳۹۷/۱۱/۱۸
معلومه!!!!!!
ناشناس۷۶۴۰۳۳۱۱:۴۵:۱۴ ۱۳۹۷/۱۱/۱۸
مطمئن باشید امریکا اگه همین الا با اسرائیل وعربستان از بین بره کشور ما درست بشو نیست چون مشکل ما خارجی نیست داخلیه داخلی
مجید۷۶۴۱۰۷۱۲:۰۸:۲۶ ۱۳۹۷/۱۱/۱۸
امریکا قدرت اول ‌و آخر دنیاست
مخ پریش۷۶۴۱۴۴۱۲:۲۶:۱۱ ۱۳۹۷/۱۱/۱۸
خوب ایران هم قدرت اقتصادی اول دنیاست . ونزوئلا هم بعد ماست
ناشناس۷۶۴۲۰۹۱۲:۵۲:۱۲ ۱۳۹۷/۱۱/۱۸
اگه آمریکا رو به افول است ما رو به چی هستیم
ناشناس۷۶۴۲۲۵۱۳:۰۴:۳۲ ۱۳۹۷/۱۱/۱۸
اگر تیم رئال بد بازی کنه این به این معنی نیست که بارسا خوب بازی کرده. اگر امریکا رو به افوله، این به این معنی نیست که ما خوبیم و داریم با سرعت در مسیر پیشرفت قدم برمی داریم
ناشناس۷۶۴۲۸۱۱۳:۵۴:۲۴ ۱۳۹۷/۱۱/۱۸
اگه الف اجازه میده بنده ی مقاله در رد این تحلیل انبار لویی بفرستم. امریکا در ۱۰۰سال گذشته قدرت اول دنیا بوده.کشوری که صاحب بیشترین پتنت و علوم های تک هست.چین ژاپن آلمان....برای ادامه حیات نیازمند امریکا هستند
ناشناس۷۶۴۲۸۸۱۳:۵۸:۱۰ ۱۳۹۷/۱۱/۱۸
خواستم بنویسم اینجای مقاله ایراد دارد و آنجایش علمی نیست...اما به این نتیجه رسیدم ما و شما در کرات مختلفی زندگی میکنیم.
علی۷۶۴۳۵۰۱۶:۲۹:۴۴ ۱۳۹۷/۱۱/۱۸
پیشرفت های ما را دیده ترسیده، ضعف کرده.!!!!
ناشناس۷۶۴۳۵۷۱۶:۳۴:۲۳ ۱۳۹۷/۱۱/۱۸
اونا حقوق بیکاریشون از یه استاد دانشگاه اینجا بیشتره.
ناشناس۷۶۴۳۷۷۱۶:۴۵:۲۰ ۱۳۹۷/۱۱/۱۸
بعد افول چه مدت طول می کشد که بطور کامل نابود می شود
ناشناس۷۶۴۳۹۳۱۶:۵۴:۰۹ ۱۳۹۷/۱۱/۱۸
ایران در حال رشد است امریکا در حال افول
سید مهدی۷۶۴۴۴۳۱۷:۴۰:۰۷ ۱۳۹۷/۱۱/۱۸
داداش حالت خوبه؟! من سال هاست دارم آمریکا زندگی می کنم، رونق اقتصادی که ترامپ توی این دو سال بوجود آورده کم نظیره. از چه افولی داری صحبت می کنی؟!
ناشناس۷۶۴۵۴۶۱۹:۰۸:۱۵ ۱۳۹۷/۱۱/۱۸
تنها بلای طبیعی میتونه آمریکارو نابود کنه و لاغیر
ناشناس۷۶۴۵۷۵۱۹:۳۰:۳۲ ۱۳۹۷/۱۱/۱۸
هر چی تو بگی!
فربد۷۶۴۵۸۳۱۹:۳۷:۰۹ ۱۳۹۷/۱۱/۱۸
عجیبه از یک طرف عده ای میگن که تمام مشکلات ما به خاطر ضعف داخلی هست و ربطی به تحریم نداره همون عده الان زیر این پست میگن اگه آمریکا نابود بشه مشکلات ایران تموم میشن
ناشناس۷۶۴۶۰۴۱۹:۵۲:۵۶ ۱۳۹۷/۱۱/۱۸
مسایل را به گونه ای تحلیل می کنید که ارزو دارید انگونه باشد. اما واقعیت چیز دیگریست.
ناشناس۷۶۴۶۷۱۲۱:۰۴:۳۷ ۱۳۹۷/۱۱/۱۸
مشکلات مملکت راه حل داخلی دارد افول امریکا هم به ما ربطی ندارد
ناشناس۷۶۴۶۹۶۲۱:۳۳:۴۹ ۱۳۹۷/۱۱/۱۸
امریکا به زودی نابود میشه و ما تا ابد نوکر روسیه ایم
ناشناس۷۶۴۷۶۵۲۲:۳۷:۰۷ ۱۳۹۷/۱۱/۱۸
بهتره بفکر مملکت خودمان باشی تا افول امریکا .
ناشناس۷۶۴۸۱۶۲۳:۲۶:۱۵ ۱۳۹۷/۱۱/۱۸
آمریکا اگر در خطر قرار بگیرد کل دنیا را به خطر خواهد انداخت. اولا از کل بدهی های خود شانه خالی خواهد کرد و ثانیا جنگی بزرگ به راه خواهد انداخت.
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. بازی با کلمات

  3. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  4. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  5. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  6. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  7. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  8. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  9. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  10. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  11. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

  12. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  13. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  14. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  15. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  16. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  17. واکنش بلینکن به حادثه اصفهان/ به مجازات ایران پایبند هستیم!  

  18. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  19. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  20. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

  21. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  22. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  23. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

  24. موفقیت ایران در ساخت موتور بنزینی ۶ سیلندر + تصاویر

  25. اشتباه برخی گروه‌ها در مقابله با توئیت فضائلی

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  3. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  4. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  5. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  6. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  7. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  8. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  9. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  10. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

  11. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  12. اشتباه برخی گروه‌ها در مقابله با توئیت فضائلی

  13. نظرات برگزیده مخاطبان الف: آموزش و تربیت در رعایت حجاب بیشترین تاثیر را دارد/ عملیات وعده صادق یک پیروزی بزرگ برای ایران بود

  14. نظرات برگزیده مخاطبان الف: تکرار تجربیات شکست‌خورده درباره حجاب هیچ ثمری ندارد/ زیباکلام به دشمنی اسرائیل با ایران توجه نمی‌کند

  15. خسارت در «اس-۳۰۰»؛ مدرکی که نیست و افتخاری که به نام اسرائیل می‌سازند!

  16. هزینه عملیات وعده صادق به ۲۰ میلیون دلار هم نرسید/ دست آخرین توان نظامی ایران هنوز رو نشده است

  17. سلاح اتمی؛ جزو برنامه ریزی امنیتی و دفاعی ایران است؟ /تمام «نه»های رهبر انقلاب به سلاح هسته ای +اینفو

  18. حمایت معاون رئیسی از تعطیلی پنج‌شنبه‌ها/ تاکید رادان بر ادامه طرح «نور» فراجا/ انتقاد روزنامه دولت از کریمی قدوسی

  19. وزیر کشور: پلیس با رعایت کرامت انسانی به عده کمی که قانون حجاب را رعایت نکنند تذکر می‌دهد

  20. توماج صالحی به حبس محكوم شد/مظلوم نمايي يك اغتشاشگر 

  21. رئیسی: مشکلات آبی و برقی کشور در حال حل‌شدن هستند  

  22. شبيه‌سازي جنگ ايران و آمريكا

  23. یک سیلی برای تنبیه

  24. ضرب‌الاجل مجلس برای دولت / منتظر مدیریت بازار ارز هستیم  

  25. همسر سید مصطفی خمینی درگذشت

آخرین عناوین