زنگنه: دولت تاکنون تصمیمی برای سهمیه‌بندی یا افزایش قیمت بنزین نگرفته است

گروه اقتصادی الف،   3971115225 ۹ نظر، ۰ در صف انتشار و ۲ تکراری یا غیرقابل انتشار

وزیر نفت گفت: در دولت بحث‌هایی درباره سهمیه بندی یا افزایش قیمت بنزین مطرح شده اما تاکنون تصمیمی در این حوزه اخذ نشده است.

زنگنه: دولت تاکنون تصمیمی برای سهمیه‌بندی یا افزایش قیمت بنزین نگرفته است

به گزارش خانه ملت، بیژن نامدار زنگنه وزیر نفت درباره سرنوشت سهمیه بندی بنزین، گفت: طرح سهمیه بندی بنزین گرایش خاصی از سهمیه بندی بود. براساس این طرح به هر ایرانی روزانه یک لیتر بنزین -بدون توجه به اینکه فرد دارای خودرو یا موتور سیکلت است- داده می‌شد.

وزیر نفت با بیان اینکه باید با همکاری دولت و مجلس راهکاری برای ساماندهی وضعیت بنزین پیدا کرد،  افزود: در طرح سهمیه بندی بنزین روش بسیار پیچیده ای برای فروش بنزینِ افرادی که مصرف ندارند در نظر گرفته شده بود؛ کمیسیون انرژی مجلس با توجه به مسائل مذکور و برخی از مسائل حقوقی طرح سهمیه بندی بنزین را رد کرد.

وی تاکید کرد: کمیسیون انرژی اقداماتی برای کاهش مصرف بنزین و جلوگیری از قاچاق این کالا انجام داده است و با جمع‌آوری اطلاعات از دستگاه های اجرایی، به دنبال برنامه ای برای بهبود شرایط است.

وزیر کابینه دوازدهم در پاسخ به اینکه چه تصمیم برای ساماندهی مصرف بنزین گرفته می‌شود، اظهار کرد: دو مسئله مهم در این زمینه وجود دارد؛ نخست قاچاق و دومی مصرف بی رویه بنزین.

زنگنه ادامه داد: مصرف بی رویه بنزین تنها منوط به عرضه نیست، بلکه به تقاضا نیز وابسته است؛ کیفیت خودروهای در حال تولید بر مصرف بنزین موثر است. براساس گزارش ارائه شده از سوی نایب رییس کمیسیون انرژی خودروهای سایر کشورها در هر 100 کیلومتر 7 لیتر بنزین مصرف می‌کند در حالی که این رقم 11 لیتر در هر 100 کیلومتر برای خودروهای داخلی است.

وزیر کابینه دوازدهم با بیان اینکه مصرف بنزین را باید در کارخانه های تولید خودرو دنبال کرد، خاطرنشان کرد: در اقداماتی که کمیسیون انرژی برای ساماندهی مصرف بنزین انجام داده نکاتی نیز برای نفت و گازوئیل در نظر گرفته شده است؛ رسیدگی به وضعیت نفت و گاز بسیار مهم است چراکه قاچاق این کالا بیش از نفت و گاز است.

وی در پاسخ به اینکه آیا دولت برای افزایش قیمت یا سهمیه بندی بنزین برنامه‌ای دارد، یادآور شد: هفته گذشته کمیسیون تلفیق مجلس 10 پیشنهاد را در این حوزه بررسی کرد که هیچ یک از آنها رای نیاورد. در واقع گزارش کمیسیون تلفیق، پیشنهادی برای سهمیه بندی یا افزایش قیمت بنزین وجود ندارد.

وزیر نفت ادامه دارد: در دولت نیز بحث هایی در زمینه سهمیه بندی یا افزایش قیمت بنزین مطرح شده است اما تاکنون صمیمی در این حوزه اخذ نشده است.

دیدگاه کاربران

ناشناس۷۵۹۲۰۲۲۱:۳۴:۵۰ ۱۳۹۷/۱۱/۱۵
پدر ما رو‌شماها در آوردین به خدا
ناشناس۷۵۹۴۳۰۰۳:۳۳:۰۶ ۱۳۹۷/۱۱/۱۶
یعنی کاراتون از پت و مت هم خنده دار تره از رو هم نمیرین
ناشناس۷۵۹۴۴۸۰۵:۵۲:۳۱ ۱۳۹۷/۱۱/۱۶
آقای وزیر شما که ناراحتی ندارید بچه ها خارجند و ...کسی هم که با پرونده جرایم ده ها میلیاردی کرسنت و پرونده فساد توتال در ایران و پرونده فساد کرسنت و پرونده چندین میلیاردی اتلاف سرمایه کشور در خط لوله صادرات گاز به پاکستان و باند های مدیران بازنشسته هماهنگ و صاحبان و سهامدار آن شرکت‌های خصوصی همیشه برنده مناقصات گازی و نفتی ،با قرارداد مخازن مشترک با قطر با توتال که قطری ها سهامدار توتال هم هستند و مانع از پیشرفت پروژه به بهانه هایت مختلف به نفع قطر شده و میلیاردها دلار از مخازن مشترک برداشت بیشتر با ایجاد تاخیر در پروژه های ما با اتکا به دوستان داخلی میکنند,با احداث خطوط لوله متعدد بی توجیه در کشور زلزله خیز ایران بجای تبدیل به برق در کنار پالایشگاه با احداث نیروگاه برق کاری ندارد اینجا ....عدم پاسخگویی و سیاست حمله بجای دفاع و پاسخگویی است وا اسفا برای شهدا
ناشناس۷۵۹۴۵۲۰۶:۰۴:۰۹ ۱۳۹۷/۱۱/۱۶
بواسطه مدیریت ناکارآمد وزارت نفت عمده کارکنان وزارت نفت بی انگیزه شده و از مدیریت وزارت نفت ناراضی اند شما سری به بیمارستان نفت بزنید می‌بینید هرج و مرج و سراسر بی نظمی است .... در گروی منافع تعدادی مدیر بازنشسته لابی کرده است قرارداد ها به تعدادی محدود شرکت به دلایل...واگذار می شود در وزارت نفت منافع عده ای بر منافع ملی ارجحیت پیدا کرده و انگار اموال پدریشان است از مدیریت هم با لابی کردن تطمیع و ..کنار نمی روند
ناشناس۷۵۹۴۵۷۰۶:۱۹:۳۰ ۱۳۹۷/۱۱/۱۶
مگر قرار نبود مدیرانی که چهار سال یا بیشتر در یک سمت مدیریتی هستند جابجا شوند چرا پس این قانون تحت نفوذ لابی ها خصولتی شما گرفته در وزارت نفت حول محور منفعت اجرایی نشد اگر این قانون اجرایی شود موجب در هم ریختن برخی از ای باند ها و لابی های خیمه زده در شرکت‌های دولتی وزارت نفت که بودجه های ده‌ها هزار میلیاردی دارند خواهد شد آقای وزیر چرا این قانون را در وزارت نفت اجرایی نمیکنید مدیری داریم دوازده سال در سمت خودش ابقا شده چرا مگر همین موجب فساد نیست نمایندگان مجلس چرا معترض نمی شوید ...
ناشناس۷۵۹۴۶۲۰۶:۲۷:۴۸ ۱۳۹۷/۱۱/۱۶
پرونده محاکمه مدیرانی که ده ها میلیارد دلار جریمه را در کرسنت و به تبع آن دو میلیارد دلار خسارت را در قرار داد گاز با شرکت بوتاش گاز ترکیه ،ده ها هزار میلیارد هزینه خط لوله ارسال گاز به پاکستان را که دارد زنگ می‌زند و منهدم میشود،و ارتشاعات مرتبط با استات اویل و توتال و در زمان آنها انجام شده کی رسیدگی می‌شود ..,, کشورهای دیگر حتی نخست وزیر و رییس جمهور را به خاطر موارد بسیار کوچکتر از این به زندان می اندازند حتی در همین پاکستان نواز شریف نخست وزیر بدلیل فساد مالی در زندان است اما اینجا ...
ناشناس۷۵۹۴۶۶۰۶:۳۴:۲۰ ۱۳۹۷/۱۱/۱۶
این مساله را حل کنید،قطر سهامدار توتال و شریک تجاری آنست ،قطر در مخازن پارس جنوبی با ما مشترک و در میزان برداشت هر که بیشتر برداشت سود بیشتر برای او و ضرر بیشتر برای دیگری است ،در داخل کشور ما برخی پشتیبان اعطای قرارداد به توتالند ،توتال بواسطه سهامداری قطری ها پروژه های نفتی ما را به آنها مختلف معلق میکند تا قطر برداشت بیشتری داشته باشد و سود را با هم تقسیم می کنند و البته توتال سوابق مکرر پرداخت رشوه در کشور ما دارد و دست به نقد است ،حال مقصر این وضعیت که بایستی محاکمه شود کیست ۱-قطر۲-توتال۳-افراد مشتاق قرارداد با توتال،اگر جواب درست را گفتید کار شاقی نکرده آید چون جواب محرز است
مهرداد رجبي۷۵۹۴۹۴۰۷:۲۰:۳۳ ۱۳۹۷/۱۱/۱۶
الان که با محدودیت شدید صادرات نفت خام مواجه هستیم؛ بهترین فرصت برای صادرات فرآورده های نفتی به کشورهای همسایه( ترکیه - پاکستان - افغانستان - ترکمنستان ) است. باید این فرصت طلایی را ارج نهیم و حداقل روزانه 50 میلیون لیتر از بنزین تولیدی به کشورهای همسایه صادر شود. برای بهینه کردن مصرف در داخل کشور بهترین برنامه ترکیبی شامل : 1- برخوداری همه ایرانیان زنده و ساکن کشور از حداقل 20 لیتر بنزین سهمیه ای و یارانه ای( ده هزار ریالی) است یا واریز معادل نقدی آن برای هر لیتر بنزین به قیمت 5000 تومان به حساب شخص است(هر کسی اجازه فروش یا واگذاری حق استفاده از بنزین سهمیه ای خود را به دیگری و دولت را دارد). 2- توزیع بنزین برای خودروهای شخصی باید فقط براساس کارت سوخت و قیمت آن به صورت پلکانی در دامنه های 60 لیتری محاسبه شود؛ یعنی: الف- از 0 تا 60 لیتر قیمت واحد آن 1250 تومان؛ ب - از 60 تا 120 لیتر قیمت واحد آن 1500 تومان؛ ج- از 120 تا 180 لیتر هر لیتر به ارزش 2500 تومان؛ از 180 تا 240 لیتر هر لیتر 4000 تومان؛ د- از 240 تا 300 لیتر هر لیتر آن 6500 تومان و ر- 300 لیتر و بالاتر هر لیتر آن به ارزش 10500 تومان( کارت سوخت کلیه جایگاه داران باید حذف شود). 3- توزیع بنزین برای خودروهای عمومی ( تاکسی ها - وانت ها - سرویس ها و تاکسی های اینترنتی و سنتی، ...) براساس پیمایش مسیر هفتگی با قیمت یارانه ای هر لیتر بنزین 1000 تومان صورت می گیرد. 4- تشویق و حمایت مصرف کنندگان بنزین به سمت استفاده از گاز طبیعی فشرده است. متاسفانه با دولت و مجلس به شدت محافظه کار مواجه هستیم. مهرداد رجبی - دکترای انرژی
ناشناس۷۵۹۵۶۳۰۸:۲۶:۰۰ ۱۳۹۷/۱۱/۱۶
اینا معمولا تاکتیکشون برای دروغ نگفتن اینه که بخشی از واقعیت رو فقط بیان کنند. میگه دولت هنوز تصمیمی برای افزایش بنزین (تا این لحظه که میگم) نگرفته. اما چند روز دیگه تصمیم افزایش و سهمیه بندی گرفته میشه بعد هم پیش خودش میگه من اون موقع راست گفتم چون هنوز تا اون روز تصمیمه اعلام نشده بود.
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. بازی با کلمات

  3. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  4. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  5. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  6. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  7. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  8. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  9. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  10. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  11. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

  12. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  13. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  14. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  15. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  16. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  17. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  18. واکنش بلینکن به حادثه اصفهان/ به مجازات ایران پایبند هستیم!  

  19. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  20. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

  21. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  22. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  23. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

  24. اشتباه برخی گروه‌ها در مقابله با توئیت فضائلی

  25. مشکل اصلی صهیونیست ها با عملیات "وعده صادق" چه بود؟

آخرین عناوین