پیشنهاد جدید اروپا؛ امتیاز یا باج گیری

غلامرضا کاظمیان‌پور،   3971114154 ۵۶ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱۰ تکراری یا غیرقابل انتشار
پیشنهاد جدید اروپا؛ امتیاز یا باج گیری

 تصمیم سه کشور اروپایی ایفای تعهد نیست؛ تحقیر و اهانت و باج گیری است.

سه کشور متخاصم انگلیس و فرانسه و آلمان، با لطایف الحیل به اتلاف وقت پرداخته و ماه ها دولت ایران را معطل نگه داشتند. این کشورها، آخرالامر با پیشنهادی مشروط و مبهم و دارای هزار اما و اگر، از ترتیبات "نفت در برابر غذا" به عنوان دستاورد مذاکرات و پیگیری های چند ماهه خود، رونمایی کردند.

محصول این حیله گری و خباثت ذاتی دشمنان بدسابقه ایران و انقلاب اسلامی، از سوی برخی دولتمردان ساده انگار با خوشحالی مورد استقبال قرار گرفته است. تو گویی فتح الفتوحی رخ داده است.

چنانچه ترتیبات مورد نظر را تحلیل کنیم؛ به خوبی مشخص خواهد شد که آنچه که به عنوان امتیاز اروپا به ایران وانمود می‌شود در عمل دام و زنجیری است برای محکم‌تر نمودن اقتصاد ایران در اسارت و نظارت‌های عداوت آمیز؛ چه اینکه به موجب این سازوکار، اختیار درآمدهای ارزی ایران از او سلب شده و به تبع آن اختیار کلیه خریدها و معاملات خارجی کشورمان نیز به بیگانگان تفویض می‌شود.

این نوع برخوردهای اهانت آمیز با ایران و دولت و مردم ایران، چندان دور از انتظار نبوده است. پرروئی و طلبکاری اروپائیان بعد از ملاحظه انفعال و وادادگی دولتمردان ما در برابر عهدشکنی های پی در پی امریکا و با ملاحظه پیشگامی دولت ایران در انجام کلیه تعهدات و شروط برجام، آن هم به صورت یک جانبه و بدون دریافت مابه ازاء و بدون انجام تعهدات به صورت چند مرحله‌ای و گام به گام و به صورت متقابل و به زعم خود بعد از اینکه مطمئن شدند ایران ابزار قدرت و ابزار چانه زنی در مذاکرات را از دست داده و خودش، خودش را خلع سلاح کرده است؛ کاملاً طبیعی و قابل پیش بینی بوده است و از همین رو می‌باشد که آنها ضمن فرار از انجام تعهدات خود، برای اجرای حداقل‌ها هم، شرایط جدیدی را مطرح می‌نمایند و در صدد هستند که از این رهگذر نیز، امتیازات جدیدی کسب کنند.

ترتیبات مورد نظر سه کشور اروپایی، بیش از آنکه امتیازی برای ایران تلقی شود؛ در حقیقت اهانتی بزرگ و آشکار به مردم و دولت ایران است. به موجب آنچه که مورد نظر ارائه دهندگان طرح می‌باشد؛ به آشکارترین وجه ممکن اهلیت ذاتی و صلاحیت ملی ایران برای معاملات خارجی، از او سلب شده است و در نتیجه درآمدهای ارزی ایران در اختیار اروپا قرار می‌گیرد و به تشخیص آنها برخی اقلام ضروری نظیر دارو و مواد غذایی به ایران فروخته می‌شود.

بی‌شرمی و وقاحت و اهانتی از این بزرگتر! آیا کشور بزرگ و ملت ایران نیاز به قیم دارند؟ آیا بعد از خسارت سنگین تقدیم دو دستی قدرت هسته‌ای به بیگانگان بداندیش و زیاده خواه، باید با ما همچون فرد صغیر و سفیه و برده  رفتار شود که صلاحیت و اهلیت تصرف در اموال خودش را ندارد؟

چه کسانی مسوول و پاسخگوی این رفتار تحقیرآمیز با ایران و ایرانی هستند و در برابر نسل حاضر و آیندگان و برای ثبت در تاریخ چه پاسخی دارند؟

تحمیل اهانت و تحقیر و تخفیف به ایران و مردم بزرگ آن، محصول تفکرات و توهمات و اعتماد نابجا به دشمن و حرکت در مسیری است که پایان آن چیزی جز سراب نیست. خوب است که دولتمردان ما و کسانی که خواسته و ناخواسته و دانسته و نادانسته، نقش آفرین نمایشی هستند که نویسنده و کارگردان و بازیگردان و صحنه آرای آن دشمن است؛ آموزه‌های اسلام و قران و رهنمودهای مکرر رهبر معظم انقلاب را مورد توجه و مبنا و مناط تصمیمات بعدی خود قرار دهند و با تردید نسبت به مقاصد شوم بیگانگان به خوشبینی و اعتماد به آنها پایان دهند و راه سلطه دشمنان و اجانب بر شئون کشور را مسدود سازند.

به رهنمودهای روشنی بخش قرآن و به آموزه‌های راهگشا و روشنی بخش اسلام بیشتر توجه کنید و در تجارب تاریخی ملت‌ها بیشتر تامل کنید و با تفکر و تدبر، جبران مافات نمایید. پندهای حکمت آموز گذشتگان را آویزه گوش خود قرار دهید که گفته اند: جلوی ضرر را هر وقت بگیری؛ منفعت است. اصرار بر اشتباه؛ خسارت‌ها را بیشتر و بیشتر خواهد کرد و پیمودن راه خطا، شما را از مقصدر دورتر خواهد ساخت. انگلیس و فرانسه و آلمان در حال داغ کردن خر هستند و از کباب خبری نیست./ فاعتبروا یا اولی الابصار 

دیدگاه کاربران

ناشناس۷۵۸۲۰۱۱۲:۳۰:۱۹ ۱۳۹۷/۱۱/۱۵
مقالات ازین دست زیاد میگذارید ولی راه حل جایگزین نمیدید
سهیلی۷۵۸۲۹۲۱۳:۱۷:۰۳ ۱۳۹۷/۱۱/۱۵
راه حل جایگزین بارها داده شد نمیخوانی ظاهرا: استعفای دولت بدعهد و مصیبت ساز روحانی روی کارآمدن دولت پرکار و غیر رانتی مبارزه جدی با فساد و رانت در سطح ملی جناب ریشه اصلی مشکلات داخلی و در بی کفایتی ها و رانت سازیهاست نه خارجی
ناشناس۷۵۸۵۶۴۱۵:۲۰:۰۶ ۱۳۹۷/۱۱/۱۵
اره شما دلار چاپ کن درست میشه . ریشه داخلی داره !
ناشناس۷۵۸۸۲۶۱۷:۲۶:۱۶ ۱۳۹۷/۱۱/۱۵
چی میگی تو‌ این وسط دلار چاپ میکنی؟
ناشناس۷۵۸۹۸۲۱۸:۴۲:۳۵ ۱۳۹۷/۱۱/۱۵
حالا با ابن راه کار دلار مگه میاد. با هوش
ناشناس۷۵۹۰۴۹۱۹:۳۱:۳۲ ۱۳۹۷/۱۱/۱۵
امیدوارم منظورت یکی مثل احمدی نژاد نباشه
هوشیار۷۵۸۴۰۵۱۴:۱۱:۱۸ ۱۳۹۷/۱۱/۱۵
اون موقع که راه حل میدادیم بهمون میگفتن دلواپس حالا که خراب شده ما باید راه حل بدیم ؟
ناشناس۷۵۸۵۳۸۱۵:۱۲:۵۲ ۱۳۹۷/۱۱/۱۵
راه حلتون چی بود غیر از اینکه رئیسی رئیس جمهور بشه ؟
ناشناس۷۵۸۵۸۲۱۵:۳۰:۵۷ ۱۳۹۷/۱۱/۱۵
خوب شد آقای رئیسی رئیس جمهور نشد وگرنه دلار 5000 تومان می شد !
ناشناس۷۵۸۶۰۶۱۵:۴۰:۵۴ ۱۳۹۷/۱۱/۱۵
راه حلی نداشتن من سال 92 یادم هست تحریمهای سنگین بود و دلار 4 برلبر شده بدون هیچ طرحی داشتند مسبب این وضع هم خودشون هستن
ناشناس۷۵۸۷۰۱۱۶:۲۶:۲۲ ۱۳۹۷/۱۱/۱۵
قبل از برجام دلار 3000 تومان و گوشت 25 هزار تومان بود.
ناشناس۷۵۸۸۰۴۱۷:۱۸:۰۴ ۱۳۹۷/۱۱/۱۵
و قبل از آن در آخر دولت خاتمی، دلار 920 تومان و گوشت کیلوی 6 تا 7 هزار تومان
ناشناس۷۵۸۹۲۷۱۸:۱۲:۰۹ ۱۳۹۷/۱۱/۱۵
برجام جلوی روند انفجاری قیمت ها را گرفت .البته پس ازخروج آمریکا نیز دوباره انفجارقیمتها رخ دادنه قبل ازآن .مغلطه چرا؟؟؟؟؟
ناشناس۷۵۸۶۵۸۱۶:۰۵:۵۶ ۱۳۹۷/۱۱/۱۵
رئیسی متعهد به اسلام بودونگاهش به نیروهای داخل کشور بود نه کشورهای خارجی : رئیسی دزدها را از کار برکنار می کرد و نیروهای جهادی را جایگزین آن ها می نمود.رئیسی طرفدارمحرومین بود ونه اشراف و مرفهین بی درد جامعه .
ناشناس۷۵۸۸۸۴۱۷:۵۳:۰۲ ۱۳۹۷/۱۱/۱۵
تعهد کافی نیست. کاربلدی لازم است
ناشناس۷۵۹۲۸۶۲۲:۳۸:۵۲ ۱۳۹۷/۱۱/۱۵
حالا دولت روحانی خیلی کار بلد است ؟!
ناشناس۷۵۹۵۷۳۰۸:۲۹:۰۷ ۱۳۹۷/۱۱/۱۶
بله دولت روحانی بسیار بهتر از دولت هایی است که شما عاشقش بودی. حداقلش این است که تلاش میکند اقتصاد آرامش داشته باشد
ناشناس۷۵۹۲۸۷۲۲:۳۹:۴۳ ۱۳۹۷/۱۱/۱۵
اینایی که شما میگین کار بلد واقعا کار بلد هستن که تونستن دلار رو از 4000 تومن ضرف 4 ماه به 19000 تومن برسونن. کار هر کسی نیست اینجور مدیریت. واقعا سخته.
ناشناس۷۵۸۶۳۲۱۵:۵۳:۰۳ ۱۳۹۷/۱۱/۱۵
چرا برجامی که قرار بود باعث گشایش در اقتصاد کشور و معیشت مردم شود به ابزاری برای سلطه جویی و امتیازگیری اروپا تبدیل شده و حتی تهاتر نفت با غذا و دارو هم مشروط است ؟!
ناشناس۷۵۸۷۱۸۱۶:۳۲:۵۷ ۱۳۹۷/۱۱/۱۵
برجام قرار بود همه مشکلات را حل بکنه اما حالا خودش مشکلی شده که دولت باید آنرا حل بکنه و اجرای برجام پیگیری و مطالبه بکنه !
رضا۷۵۸۲۰۵۱۲:۳۳:۳۸ ۱۳۹۷/۱۱/۱۵
برادر بی خیالی امریکا ،اروپا و حتی چین .شما یک استراتژی بدهید که بدون واردات و صادرات و انتقالات بانکی امور کشور بگذرد مطمئن باشید دیگر کسی نمی تواند از شما باج خواهی کند.همچنین واگزاری شرکت ها را هم متوقف کنید یا مثلا مثل المینیوم المهدی مپنا را بخش خصوصی حساب کنید و به امثال او واگزار کنید تا جلوی مفت فروشی هم گرفته شود
ناشناس۷۵۸۲۰۶۱۲:۳۳:۴۹ ۱۳۹۷/۱۱/۱۵
کشور ما در حال ضربه خوردن از دشمن نیست بلکه گرفتار ابوموسی اشعری هاست.
ناشناس۷۵۸۲۱۷۱۲:۳۸:۴۰ ۱۳۹۷/۱۱/۱۵
خودتون هم می دانید اروپا با رندی حساب خود از ایران را جدا کرد و کاملا در جهت منویات ترامپ عمل کرد. حالا نمی خواهید یا نمی توانید از برجام خارج شوید بحث دیگری است ولی دیگر روی اروپا حساب نکیند. البته اگر عاقل باشیم این خبر خوبی برای مسئولان ایرانی است. دیگر اروپا الکی به ایران امید نمی دهد. حالا که اروپا ترامپ را انتخاب کرد زمان تصمیم گیریهای بزرگ برای کشور است. برخی از این تصمیم گیریها دردناک است ولی برای مصلحت بزرگتر واجب است.
ناشناس۷۵۸۲۳۹۱۲:۴۹:۰۱ ۱۳۹۷/۱۱/۱۵
دست شماها باشه کشور میشه ونزوئلا با تورم 3000%
ناشناس۷۵۸۲۹۴۱۳:۱۷:۴۳ ۱۳۹۷/۱۱/۱۵
نه که به خواست شما تکرار کردیم الان شبیه ونوزوئلا نشدیم
ناشناس۷۵۸۶۱۴۱۵:۴۴:۲۳ ۱۳۹۷/۱۱/۱۵
اصلاح طلبان تا ایران را ونزوئلا نکنند دست بردار نیستن .
ناشناس۷۵۸۴۲۷۱۴:۲۳:۰۷ ۱۳۹۷/۱۱/۱۵
راستش رو بگو! چند می گیری این اراجیف رو تحویل خلق اله می دی ؟
ناشناس۷۵۸۵۹۰۱۵:۳۲:۵۸ ۱۳۹۷/۱۱/۱۵
دولت روحانی دست کمی از دولت مادورو ندارد.
ناشناس۷۵۸۶۳۷۱۵:۵۴:۳۸ ۱۳۹۷/۱۱/۱۵
فعلا"که با دولت تدبیر !!! منتخب شما به نفت در برابر غذا رسیدیم !
ناشناس۷۵۸۲۵۲۱۲:۵۵:۴۸ ۱۳۹۷/۱۱/۱۵
چرا کشور را به این نقطه رساندید؟
جلال۷۵۸۲۹۸۱۳:۱۸:۵۲ ۱۳۹۷/۱۱/۱۵
چون خودمان خواستیم یا فریب خوردیم این دولت بی عرضه و فسیلی را حاکم کردیم
ناشناس۷۵۸۵۱۸۱۵:۰۵:۵۴ ۱۳۹۷/۱۱/۱۵
این دولت کارش را به درستی انجام میدهد متاسفانه آنانی که در انتخابات باختند پیوسته مشکل تراشی میکنند
ناشناس۷۵۸۵۹۲۱۵:۳۴:۲۲ ۱۳۹۷/۱۱/۱۵
عمده مشکلات کشور ناشی از سوء مدیریت دولته و به تحریم ها و عوامل دیگه مربوط نیست .
ناشناس۷۵۸۷۱۴۱۶:۳۰:۰۶ ۱۳۹۷/۱۱/۱۵
اگر دولت درست مدیریت می کرد قیمت گوشت 110 هزار تومان نمی شد.
ناشناس۷۵۸۸۱۹۱۷:۲۴:۰۷ ۱۳۹۷/۱۱/۱۵
عمر دولت ها 4 تا 8 سال است. همه مشکلات از مدیریت های ثابت است یا مدیرانی که فقط جابجا میشوند
امیر۷۵۸۴۰۹۱۴:۱۲:۳۶ ۱۳۹۷/۱۱/۱۵
از خودت بپرس چرا کشور به این نقطه رسیده .تقصیری نداشتی ؟
ناشناس۷۵۸۶۰۹۱۵:۴۲:۰۸ ۱۳۹۷/۱۱/۱۵
قطعنامه 1929 که بسترساز تحریم های نفتی و بانکی شد نتیجه فتنه اصلاح طلبان در سال 88 بود.
ناشناس۷۵۸۲۸۰۱۳:۰۹:۳۶ ۱۳۹۷/۱۱/۱۵
مسئولان تافته جدا بافته شده اند
ناشناس۷۵۸۳۰۸۱۳:۲۶:۳۸ ۱۳۹۷/۱۱/۱۵
چرا ما خیال میکنیم اروپا یا هر کی دیگه باید محض رضای خدا و جهت رفاه حال ما کار کنه؟؟؟سیاست بازی داد و ستده اگر کسی امتیازی بده در ازاش امتیازی هم میخواد.INSTEX از اروپا FATF هم از ما
ناشناس۷۵۸۵۹۷۱۵:۳۷:۱۹ ۱۳۹۷/۱۱/۱۵
اروپا باید اینستکس را در قبال برجام انجام بدهد ایران همه تعهدات برجامی خودش را انجام داده و حالا منتظر اجرای تعهدات طرف مقابل هستیم.
قليدون۷۵۸۳۳۴۱۳:۳۷:۴۱ ۱۳۹۷/۱۱/۱۵
من به عنوان یک شهروند مسلمان و ایرانی که مشکلی با جمهوری اسلامی ندارم، یک سئوال دارم صرفنظر از خوب یا بد بودن برجام/FATF/.... چه راه حلی برای بهبود شرایط هست؟
ناشناس۷۵۸۳۴۰۱۳:۳۹:۴۸ ۱۳۹۷/۱۱/۱۵
تا زمانی که به سیاست و اقتصاد به عنوان علم نگاه نکنید همین آش و همین کاسه است. با شعر و شعار و ماجراجویی به جایی نمیرسید
ناشناس۷۵۸۵۲۲۱۵:۰۷:۰۲ ۱۳۹۷/۱۱/۱۵
در کشورهای پیشرفته سیاست در خدمت اقتصاد است. در ایران اقتصاد در خدمت سیاست.
ناشناس۷۵۸۴۲۲۱۴:۲۰:۲۳ ۱۳۹۷/۱۱/۱۵
چه کسانی باعث تصویب قطعنامه های شورای امنیت علیه کشور شد؟
ناشناس۷۵۸۴۵۸۱۴:۳۸:۵۵ ۱۳۹۷/۱۱/۱۵
اولین قطعنامه ها علیه ایران در زمانی که خاتمی رئیس جمهور بود و روحانی مسئول تیم مذاکره کننده صادر شد . با اون الم شنگه و سیاه بازی مجلس ششم که اکثر نماینده هاش امروز در تل آویو و لندن و پاریس زندگی میکنن !!!
ناشناس۷۵۸۶۰۰۱۵:۳۸:۴۳ ۱۳۹۷/۱۱/۱۵
قطعنامه ها که با برجام تعلیق شدند و فعلا"کارکردی ندارند.
ناشناس۷۵۸۴۵۳۱۴:۳۸:۱۷ ۱۳۹۷/۱۱/۱۵
منتظر چه دستاوردی بودین همین که نفت در برابر غذا گفتن بپرید هوا اینها دستاورد سیاست بازی های خصمانه امثال شماست که پدر ملت و درآوردین
ناشناس۷۵۸۵۰۳۱۴:۵۹:۳۲ ۱۳۹۷/۱۱/۱۵
تنها راه حل مشکلات نابودی اسرائیل وامریکا و ال سقوط امروز روز جهاد است روز مبارزه روز شهادت است
ناشناس۷۵۸۶۱۰۱۵:۴۲:۲۱ ۱۳۹۷/۱۱/۱۵
چرا وارد عمل نمیشویم و به امریکا حمله نمی کنیم؟
ناشناس۷۵۸۵۲۶۱۵:۰۸:۰۹ ۱۳۹۷/۱۱/۱۵
ایران را صغیر نمودید
ناشناس۷۵۸۵۹۵۱۵:۳۵:۵۳ ۱۳۹۷/۱۱/۱۵
انفعال ما حاصل عملکرد اشتباه خودمان در اثر تصمیمات بدون آینده نگری و دور اندیشی و در فضای شعار زده و هیجانی قبلیمان است .
ناشناس۷۵۸۸۱۵۱۷:۲۲:۵۴ ۱۳۹۷/۱۱/۱۵
درست میگویی بویژه انتخاب احمدی نژاد
كريم۷۵۸۷۰۶۱۶:۲۷:۴۱ ۱۳۹۷/۱۱/۱۵
وقتی امکان مبادلات بانکی نداریم یعنی اینکه حتی به پول خودمان دسترسی نداریم چه راه حلی پیشنهاد می دهند آقایون دلواپس برای حل این معضل ،دلار و یورو در داخل چاپ کنیم! با چمدان پول ببریم یا منتظر نابودی استکبار جهانی در آینده نزدیک باشیم لطفا راه حل اعلام کنید
علی 671۷۵۸۷۹۷۱۷:۱۴:۱۲ ۱۳۹۷/۱۱/۱۵
روحانی و دار و دسته اش و زنجیره ای ها به خیالشان فتحوالفتوح کرده اند از خوشحالی خوابشان نمی برد و بالا و پایین می پرند و خوشحالی می کنند و می گویند دیدید شد و پیروز شدیم .روحانی گذاشته بود این طرح اروپایی ها اجرا شود و در صدا وسیما سخنرانی کند و از پیروزی بگوید که نشد .
ناشناس۷۵۹۶۰۶۰۸:۵۰:۱۱ ۱۳۹۷/۱۱/۱۶
وقتی انجام و تعهد به قراردادهای بین المللی خفت بار است ولی وضعیت اکثریت مردم خفت بار نیست.
ناشناس۷۶۰۰۸۸۱۲:۳۳:۳۰ ۱۳۹۷/۱۱/۱۶
تمامی راههای فرار را مسئولین بی کفایت و بی لیاقت ما به روی کشور و مردم با این سیاستهای مزخرف بستن!!!!!!!!!
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های اخیر

    پربحث‌های هفته

    1. قبل از مهاجرت، بعد از مهاجرت!

    2. نیش و کنایه های «بومرنگی» روحانی!

    3. حقوق خبرنگار جنجالی صدا و سیما چقدر است؟/ پاسخ «یوسف سلامی» به میزان درآمد ماهیانه خود

    4. «عبدالحمید» تازه از کما بیدار شده/ مواضعش تلفیقی از بی‌خردی و بی‌سوادی است/ او هیچ‌چیز نمی‌داند

    5. چرا این همه بد اخلاقی؟

    6. جدال روایت ها در ماجرای مسمومیت پزشکان شیرازی

    7. کیهان: لایحه عفاف و حجاب ترویج‌کننده پدیده پلشت بی‌حجابی است/ امید است این لایحه ناکارآمد کنار گذاشته شود

    8. درباره توبه تتلو

    9. حرف طلافروشان را باید شنید، اما...

    10. ادعای عجیب روحانی: ما بورس را رشد دادیم، اینها بورس را زمین زدند!

    11. هزینه ای که هیچ دولتی حاضر نشد بپردازد!

    12. نظرات برگزیده مخاطبان الف: دولت در گام اول باید مشکلات را انکار نکند/ رانندگان اسنپ و تپ‌سی باید حمایت شوند

    13. واکنش وزیر بهداشت به ماجرای مسمومیت پزشکان در شیراز

    14. بازداشت عوامل پشتیبان گروهک جیش‌الظلم در راسک

    15. هشدار دیوان کیفری بین‌المللی به آمریکا و رژیم اسرائیل

    16. راه‌حل ماجرای روحانی و شورای نگهبان چیست؟/ نظر ضرغامی درباره گسترش شادی و نشاط در جامعه

    17. پیرامون پشت‌پرده افشای فایل‌صوتی «ظریف»...

    18. کیهان: دیدید ورود زنان به ورزشگاه غلط بود؟!

    19. سردار رادان: کشف حجاب به خاطر مسائل اقتصادی نیست

    20. تنوری که هنوز سرد است...

    21. ایثارگران را بدنام نکنید !

    22. توضیحات «لیلاز» درباره فایل صوتی «ظریف»/ ادعای عجیب «آخوندی»

    23. تأملي در راهبرد ائتلاف از شاهزاده تا تاجزاده !

    24. افشای فایل صوتی ظریف عمدی بود؟

    25. آیا این دو زن در آمریکا زلزله به پا می کنند؟

    آخرین عناوین