بطحایی: تنها راه نجات آموزش و پرورش بازنگری کلی مسیر است

گروه اجتماعی الف،   3971103164 ۷ نظر، ۰ در صف انتشار و ۲ تکراری یا غیرقابل انتشار

وزیر آموزش و پرورش گفت: تنها راه نجات آموزش و پرورش این است که یک مرتبه مسیر طی شده در تعلیم و تربیت کشور را به طور کلی بازنگری کنیم.

بطحایی: تنها راه نجات آموزش و پرورش بازنگری کلی مسیر است

به گزارش مهر، سید محمد بطحایی وزیر آموزش و پرورش در گردهمایی سراسری مشاوران امور زنان سراسر کشور با تبریک فرارسیدن دهه فجر و چهل سالگی انقلاب اسلامی گفت:  با مرور مسائل آموزش و پرورش در طول چهل سال گذشته از حیث کمی دستاوردهای خوبی در آموزش و پرورش داشتیم اما در حوزه کیفی مسائلی داریم که همان مشکلات ۳۰،۴۰ سال قبل است.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه همواره معیشت مساله اصلی در حوزه آموزش و پرورش بوده است، گفت:  اگر مسیری که در طی ۴۰،۵۰ سال قبل رفتیم اکنون نیز برویم مسیر بالا به پایین بوده است و وزیری موفق بوده است که سرانه بیشتری برای دانش آموزان بگیرد، اما تنها راه نجات آموزش و پرورش این است که یک مرتبه مسیر طی شده در تعلیم و تربیت کشور را به طور کلی بازنگری کنیم.

وی ادامه داد: اگر آموزش و پرورش راه خودش را تغییر ندهد، ۴۰ سال دیگر هم همین مسائلی که امروز پیش رو داریم را خواهیم داشت. امروز اصلی ترین سیاست آموزش و پرورش برای حل مشکلات رجوع به بحث کلان مدرسه محوری است که در سند تحول بنیادین نیز به خوبی مورد توجه قرار گرفته است. مدرسه محوری یعنی اینکه مدرسه رکن اصلی تعلیم و تربیت شود و روی پای خود بیاستد.

بطحایی گفت: ما بحث چابک سازی را نیز در وزارتخانه پیگیری می کنیم. البته چابک سازی به معنای کوچک سازی نیست اما گاهی ساختار مانع رشد و تعالی محتواست. اداره کل آموزش و پرورشی که چندین واحد و کارشناس داشته باشد مانع مدرسه محوری می شود. 

وی در ادامه با اشاره به بحث های مربوط به تغییر ساختار در دفتر امور زنان آموزش و پرورش بیان کرد: دفتر زنان در تشکیلات ستادی وجود نداشت ما سعی می کنیم هم تکیلات کوچک شود و هم شرایط بهتر شود. این هدف را در چابک سازی پیگیری می کنیم. 

بطحایی گفت: ما امروز وضعیت خوبی از نظر عدالت آموزشی در حوزه زنان و دختران داریم. اما برای کیفیت در این بخش باید کارهای جدی صورت بگیرد. مثلا معماری مدارس ما به گونه ای است که امکان فعالیت تربیت بدنی دختران وجود ندارد. ما باید وضعیت عدالت جنسیتی را رصد کنیم و پاسخگو باشیم.  نسبت بانوان به آقایان در سال ۵۷، نسبت ۳۵ به ۶۵ بود اما امروز نسبت زنان به مردان ۶۰ به ۴۰ است و باید موانع حضور بانوان در سطوح مدیریتی را برداریم، البته اکنون ۶۰ درصد مدیران را بانوان شامل می‌شود.

دیدگاه کاربران

ناشناس۷۳۷۵۰۸۱۹:۱۵:۵۸ ۱۳۹۷/۱۱/۳
شما فقط به این سوال پاسخ بده چرا سهم آموزش و پرورش از تولید ناخالص داخلی حدود یک درصد است در حالی که باید 5 درصد باشد؟! تولید ناخالص داخلی ما 450 میلیارد دلار است و بودجه آموزش و پرورش قریب 5 میلیارد دلار ( هر دلار 10000)
ناشناس۷۳۷۸۶۲۰۰:۱۷:۲۹ ۱۳۹۷/۱۱/۴
هنوز بعد چهار دهه را آموزش و پرورش پیدا نشده جلالخالق
ناشناس۷۳۷۶۵۵۲۱:۰۸:۴۶ ۱۳۹۷/۱۱/۳
بچه ها ۱۲ سال را در اموزش و پرورش تعلیم می بینند . چقدر از این تعلیم و اموزش ، اموزش زندگی کردن هست ؟ چقدر فرزندان ما امادگی پیدا می کنند که بعد از اتمام تحصیلات در جامعه بتوانند زندگی کنند ؟ خود اشتعالی تنها راه اشتعال هست و این وظیفه اموزش و پرورش هست که در دوران تحصیل شغلی را به فرزندان ما یاد بدهد .
ناشناس۷۳۷۷۷۷۲۲:۵۱:۲۲ ۱۳۹۷/۱۱/۳
اگر با موفقیت از سد کنکور بگذرند تازه اول مصیبت و بدبختی شان هست اگر به هر دلیلی نتوانند این سد را با موفقیت پشت سر بگذارند تا آخر عمر این ننگ و برچسب تنبل بودن بهشون میخوره.(من خودم قربانی کنکورم نمیگم در حد دانشگاه صنعتی شریف بودم ولی حداقل نمراتم بدون تقلب کردن از هم کلاسی هایی که دولتی های شهرهای اطراف قبول شدند بالاتر بود و برچسب خنگ بودن داغ ننگی بر پیشونیم بود که هنوزم وقتی بهش فکر میکنم گریه ام میگیره)
ابو۷۳۷۷۴۷۲۲:۱۷:۴۶ ۱۳۹۷/۱۱/۳
بیشترین ضرباتی که به مملکت وارد شده این است که هرصاحب منصبی فکر میکند که اوست که میفهمد لذا شروع میکند به رهنمود دادن ولی باید توجه داشت که راه موفقیت اعتقاد به کار کارشناسی واستفاده از مراکز علمی کشور است نه خود بینی و خود محوری .
ناشناس۷۳۷۹۵۹۰۲:۲۹:۳۲ ۱۳۹۷/۱۱/۴
جناب وزیر. رتبه بندی که بقول جنابعالی قرار بود مهر ماه 97 اجرا بشه و هنوز تو بودجه 98 هم توجهی بهش نشده رو اجرا کنید ..بقیه بازنگری پیش کش شما ..
ناشناس۷۳۷۹۶۲۰۲:۳۲:۲۰ ۱۳۹۷/۱۱/۴
نمیدونم چرا هیچ حرفی از شما قابلیت باور کردن نداره
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نارضایتی عباس موزون از زمان پخش برنامه زندگی پس از زندگی

  2. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  3. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  4. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  5. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  6. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  7. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  8. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  9. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  10. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  11. دیر اما قابل‌توجه ...

  12. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  13. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  14. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  15. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  16. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  17. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  18. قبور لاکچری

  19. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  20. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  21. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  22. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  23. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  24. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  25. یمنی ها فراتر از تصور !

آخرین عناوین