سازمان اداری و استخدامی شفاف سازی کند/ پست سازمانی " سطح امور" چیست؟ + سند

گروه اقتصادی الف،   3971026076

سازمان اداری و استخدامی با توجه به ابهامات ایجاد شده در خصوص "سطح امور" در این سازمان و واحدهای مدیریتی سایر دستگاههای اجرایی شفاف سازی کند.

سازمان اداری و استخدامی شفاف سازی کند/ پست سازمانی " سطح امور" چیست؟ + سند

به گزارش تسنیم، سازمان اداری و استخدامی، در خرداد ماه سال جاری در خصوص بند (الف) ماده (28) قانون برنامه ششم توسعه  موضوع کاهش حجم، اندازه و ساختار مجموع دستگاه های اجرائی در طول اجرای قانون برنامه بخشنامه ای صادر کرد.  در این بخشنامه کلیه وزارتخانه ها و سازمان های مستقل تحت نظر رییس جمهور مکلف شدند، به گونه ای برنامه ریزی کنند که طی برنامه ششم توسعه در سطح کل وزارتخانه/ سازمان و دستگاه های وابسته (شامل موسسات و شرکت های دولتی، موسسات و نهادهای عمومی غیردولتی) جمعاً به میزان حداقل پانزده درصد (15%) کاهش حجم، اندازه و ساختار صورت پذیرد. بررسیها نشان میدهد اخیرا سطح جدیدی در حوزه مدیریتی این سازمان ایجاد شده که ابهاماتی را ایجاد کرده است.

گفتنی است، بر اساس بخشنامه (6/5/95)سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور(سابق)، دستگاههای اجرایی در سه سطح الف، ب، ج دسته بندی میشوند. سطح الف شامل وزارت خانه ها و موسسات مستقل تحت نظر رئیس جمهور ، سطح ب شامل موسساتی هستند که گستره فعالیت آنها سطح کشور است، انجام وظایف حاکمیتی دولت را بر عهده دارند و میزان تاثیر گذاری آنها بر تولید ناخالص داخلی زیاد  است. گفتنی است، سطح ج نیز سایر موسسات دولتی میباشد.

به این ترتیب سازمانی مثل سازمان اداری و استخدامی کشور در سطح الف دستگاههای اجرایی طبقه بندی میشود. از سوی دیگر سطح واحدهای سازمانی در ادامه بخشنامه سازمان مدیریت و برنامه ریزی سابق مشخص شده است. بر این اساس سطح مدیریتی واحدهای عمومی در ستاد مرکزی دستگاههای گروه الف حداکثر اداره کل یا دفتر خواهد بود.

این در حالی است که اخیرا واحدی تحت عنوان رئیس امور...در سازمان اداری و استخدامی ایجاد شده است. حال سوال این است که با توجه به این که  بخش مورد اشاره در واحدهای عمومی طبقه بندی میشود، سوال این است بر چه اساسی واحد مذکور از سطح اداره کل به سطح امور ارتقا یافته است. از سوی دیگر ذکر این نکته نیز ضروری است که ظاهرا چارت سازمانی، سازمان اداری و استخدامی نیز تغییر نکرده است، در صورت تغییر چارت نیز باید شفاف سازی لازم در خصوص ضرورت این موضوع شفاف شود.

متن کامل بخشنامه نوبخت (رئیس پیشین سازمان مدیریت و برنامه ریزی سابق) در خصوص ضوابط سازمان دهی واحدهای عمومی در اینجا قابل مشاهده است.

بررسی بخشنامه ضوابط ساختار سازمانی‌ وزارتخانه ها و سازمان های‌ مستقل‌ وابسته‌ به‌ ریاست‌ جمهوری‌  نشان میدهد، گروه، اداره،(سطح چهار) دفتر، اداره کل، مدیریت(سطح سه)، مرکز و معاونت(سطح یک) سطوح مختلف واحدهای سازمانی هستند. بر این اساس لازم است سازمان اداری و استخدامی در خصوص جزییات "سطح امور" که در برخی دستگاههای اجرایی(مثل سازمان برنامه و بودجه) نیز وجود دارد شفاف سازی کند.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نارضایتی عباس موزون از زمان پخش برنامه زندگی پس از زندگی

  2. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  3. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  4. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  5. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  6. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  7. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  8. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  9. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  10. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  11. دیر اما قابل‌توجه ...

  12. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  13. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  14. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  15. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  16. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  17. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  18. قبور لاکچری

  19. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  20. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  21. از سنگ صدا درآمد، از اصلاح‌طلبان نه!

  22. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  23. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  24. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  25. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

آخرین عناوین