پشت پرده رویارویی ترامپ و دموکرات‌ها

گروه جهان الف،   3971017044 ۳ نظر، ۰ در صف انتشار و ۲ تکراری یا غیرقابل انتشار

درگیری دموکرات‌ها و جمهوری خواهان درباره تخصیص بودجه به احداث دیوار مرزی در مکزیک و آمریکا می تواند بیانگر اوضاع سخت ترامپ در دو سال آینده باشد.

پشت پرده رویارویی ترامپ و دموکرات‌ها

به گزارش الف، دونالد ترامپ، رئیس جمهورآمریکا بعد از دیدار با دموکرات های کنگره عنوان کرد احتمال تعطیلی دولت برای ماه ها و سال ها وجود دارد. این سخنان به خوبی نشان دهنده این است ترامپ و دموکرات ها نمی خواهند از خواسته های خود کوتاه بیایند. به خصوص این که مسئله کشیدن دیوار مرزی در مرز آمریکا و مکزیک مصادف با آغاز به کار مجلس نمایندگان شده و به نوعی زورآزمایی جدید دموکرات ها و جمهوری خواهان تبدیل شده است.

دیروز دونالد ترامپ اعلام کرد حاضر است به جای دیوار بتنی از دیوار فلزی در مرز جنوبی آمریکا استفاده کند در غیر این صورت با اعلام وضعیت اضطراری ملی از ارتش خواهد خواست ساخت دیوار را آغاز نماید. این مسئله را می توان به نوعی یک عقب نشینی جهت مصالحه با دموکرات ها و البته همزمان پیدا کردن راهی جهت تحقق اهداف ترامپ ارزیابی کرد.

قطعاً پیروزی و شکست درباره این موضوع می تواند تاثیر بسزایی بر آینده ریاست جمهوری دونالد ترامپ و پیروزی او در دوره بعدی انتخابات داشته باشد. به خصوص این که زمزمه استیضاح ترامپ بدلیل تبانی با روسیه در انتخابات 2016 و پرداخت حق السکوت برای ارتباطات قبل از کسب ریاست جمهوری وجود دارد.

اما نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان طرح استیضاح دونالد ترامپ را در وضعیت کنونی تفرقه انگیز دانست. پلوسی اما از رشیده طلیب، عضو دموکرات مجلس نمایندگان از ایالت میشیگان دفاع کرد. رشیده طلیب، عضو فلسطینی‌الاصل مجلس نمایندگان آمریکا با حرامزاده دانستن ترامپ، خواستار استیضاح وی شده بود. پلوسی در این باره عنوان کرده بود لحن سخن این نماینده کنگره، بدتر از لحن دونالد ترامپ نیست.

البته برخی دیگر از اعضای حزب دموکرات نیز خواهان استیضاح دونالد ترامپ شده اند. مثلاً برد شرمن نماینده دموکرات کالیفرنیا عنوان کرده قصد دارد استیضاح ترامپ را بدلیل اخراج جیمز کومی، رئیس سابق اف‌بی‌آی دوباره به جریان بیندازد.

این مسائل نشان دهنده چشم انداز وضعیت نامناسب دونالد ترامپ در دو سال آینده است. رئیس جمهور آمریکا در واکنش به خط و نشان های دموکرات ها عنوان کرده، موفقیت او تنها دلیلی است که موجب شده برخی به فکر کنار گذاشتن او باشند و به همین دلیل او پیروز انتخابات 2020 است و دموکرات با کنار زدنش می خواهند راه پیروزی قطعی او را سد کنند.

در این بین مشخص است در دعوای بین ترامپ و دموکرات ها، طرفین به جامعه رای خود و جلب نظر آن ها چشم دوخته اند. دموکرات ها بدلیل حمایت از اقلیت ها در پی این هستند تا مخالفت خود را با احداث دیوار در مرز مکزیک نشان دهند اما از سوی دیگر جمهوری خواهان و ترامپ در پی اثبات وفاداری به وعده های داده شده در انتخابات 2016 که بر اساس بها دادن به سفید پوست ها و مخالفت با افزایش مهاجرت خارجی رنگین پوستان است، می باشند.

البته مجلس نمایندگان جدید آمریکا طرح بازگشایی دولت را بدون تامین بودجه و منابع مالی ساخت دیوار تصویب کرده ولی سنا با توجه به این که ترامپ آن را قبول نکرده حاضر به رای گیری در مورد آن نیست.

در حال حاضر جمهوری خواهان 51 کرسی مجلس سنا را در اختیار دارند اما برای تایید بودجه نیاز به رای 60 سناتور وجود دارد. دونالد ترامپ خواستار اختصاص 25 میلیارد دلار برای ساخت دیوار شده است.

در حال حاضر بخش هایی از وزات خانه های امنیت داخلی، کشور، خارجه، کشاورزی، بازرگانی و دادگستری بدلیل عدم تخصیص بودجه تعطیل شده اند.

با این وضعیت باید دید در نهایت درگیری بر سر بودجه که به موضوعی حیثیتی بین دموکرات ها و ترامپ تبدیل شده، چگونه به پایان خواهد رسید. سیاست ترامپ در حال حاضر، مقصر نشان دادن دموکرات ها برای ایجاد فشار در راستای کوتاه آمدن آنها و اختصاص بودجه دیوار است. اما پیروزی در این نبرد زودهنگام می تواند علاوه بر این که سیگنال هایی به جامعه رای هر حزب برای دفاع از خواسته هایشان ارسال کند در آینده ترامپ نیز بدون شک تاثیرگذار است.

دیدگاه کاربران

علی۷۱۱۱۲۶۰۷:۳۲:۰۶ ۱۳۹۷/۱۰/۱۷
اگر پشت پرده های روابط داخلی آمریکا به این سادگی قابل پیش‌بینی بود ما اوضاع و احوالمون این نبود.
ناشناس۷۱۱۲۱۲۰۸:۵۳:۴۳ ۱۳۹۷/۱۰/۱۷
تا حالا ترامپ فقط ادعا کرده ایران چنین روسیه چنان اروپا بهمان چین فلان و....
ناشناس۷۱۱۴۵۶۱۱:۳۸:۳۳ ۱۳۹۷/۱۰/۱۷
احمدی نژادِ کی بودی تو!
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. بازی با کلمات

  3. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  4. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  5. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  6. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  7. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  8. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  9. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  10. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  11. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

  12. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  13. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  14. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  15. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  16. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  17. واکنش بلینکن به حادثه اصفهان/ به مجازات ایران پایبند هستیم!  

  18. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  19. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  20. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

  21. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  22. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  23. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

  24. موفقیت ایران در ساخت موتور بنزینی ۶ سیلندر + تصاویر

  25. اشتباه برخی گروه‌ها در مقابله با توئیت فضائلی

آخرین عناوین