سخنی با وزیر صنعت، معدن و تجارت/ شما چه خواهید کرد؟

رضا واعظی ،   3971005108 ۹ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱ تکراری یا غیرقابل انتشار
سخنی با وزیر صنعت، معدن و تجارت/ شما چه خواهید کرد؟

چند سالی است که مردم ایران به تناوب شاهد انتشار خبرهای رنگارنگی با مضامین فساد، اختلاس، ارتشاء، کلاهبرداری، تخلف، سوء استفاده از موقعیت، خیانت در امانت و ... و بازداشت مقام یا مسئولی در یکی از استان‌ها یا وزارتخانه‌ها و سازمان‌ها و شرکت‌های دولتی یا عمومی هستند.

این اتفاق ناگوار که متاسفانه روز به روز درحال شیوع و با اشکال و ظواهر مختلف کام مردم را تلخ و موجبات بی‌اعتمادی آنان به مسئولان را فراهم نموده است، به تعبیر مقام معظم رهبری به اژدهای هفت سری می‌ماند که هر بار از یک‌جا دهان باز می‌کند تا طعمه‌های خود را از میان نفاق پیشگان و خائنان به امید و اعتماد مردم انتخاب کند!

چه بسیار کسانی را دیده‌ایم که با ظاهری معتقد و موجه، در احکام انتصاب‌شان از تعهد و تخصص و تجارب و سوابق ارزشمندشان یاد شده است، ولی چند صباحی بعد، با سوء استفاده از مقام و موقعیتی که بر بنیاد خون شهدا و دستاوردهای انقلاب اسلامی بنا نهاده شده است، تیشه به ریشه ایمان و اعتقاد مردم زده شد!

در این‌جا روی سخن با وزرای تازه نفس دولت دوازدهم، به‌خصوص وزیر صنعت، معدن و تجارت است که از فرماندهی پایگاه مقاومت بسیج استانداری آذربایجان شرقی گرفته تا سه دوره نمایندگی مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی، قائم‌مقامی و معاونت وزارت صنعت، معدن و تجارت، کارنامه‌ای از پاکدستی و درستکاری را از خود در حافظه جمعی مردم به ثبت رسانیده است.

وزارت صنعت، معدن و تجارت از آن دست سازمان‌های دولتی است که به تعبیر رئیس جمهور، با امضاهای طلایی سروکار دارد و متاسفانه در سال‌های اخیر با بیشترین حجم توزیع رانت و فساد دست به گریبان بوده است، که تنها بخش ناچیزی از آن‌ها به عرصه افکار عمومی و رسانه‌ها راه پیدا کرده و به گواه آگاهان و کارشناسان امر، رسوبات فکری، گروه‌های غیررسمی، بقایا و دست پروردگان و مدیونین به مرتکبین تخلفات اقتصادی که در گوشه و کنار سازمان‌ها و شرکت‌های تابعه این وزارتخانه جا خوش کرده و در انتظار بستر مناسب و وعده‌های شیرین مشتریان‌شان هستند، فضا را برای شکل‌گیری فساد سازمان یافته و بروز تخلفات جدید دیگری با اشکال مدرن تر مستعد نموده است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت در برنامه‌های پیشنهادی خود به مجلس شورای اسلامی بر "افزایش نظارت"، "رفع انحصار"، "اصلاح نگرش سیستمی"، "کاهش تعداد مجوزها"، "الکترونیکی نمودن فرآیندها"، "تشکیل اتاق فکر" و "ایجاد شفافیت" تاکید نموده و اکنون بیش از یک ماه است که کار خود را در این وزارتخانه عریض و طویل آغاز کرده است.

رضا رحمانی که سکاندار مجموعه‌ای شده است که در بدو آغاز به کار خود با چالش منع به‌کارگیری بازنشستگان و عدم حضور حداقل 7 مدیر کلیدی این وزارتخانه مواجه بوده و تعیین گزینه‌های جانشینی و شایسته گزینی در اولین روزهای خدمت به عرصه تولید و تجارت کشور، ناگزیر بخش زیادی از فکر و ذهن او را به خود مشغول ساخته است، چالش جدید دیگری را فراروی خود دارد که در صورت غفلت و عدم چاره اندیشی جدی در مورد آن، حسن شهرت وی دستخوش اختلال خواهد شد: رخنه کاسبین و منحرفین بی‌هویت سیاسی و اقتصادی در اجزاء ساختار سازمان‌ها و شرکت‌های تابعه و گسترش دلالی، واسطه‌گری، کار چاق کنی و خرید و فروش پست‌های سازمانی، لابی‌گری‌ و سهم خواهی‌های سیاسی و گروهی و قومی و خانوادگی، امتیاز دادن و امتیاز  گرفتن، بده و بستان سیاسی و اداری، ایجاد فشار و تهدید و هجمه‌های نمایشی از سوی وابستگان برخی دستگاهها، حیاط خلوت سازی و ... که نتیجه شمه‌ای از آن‌ها تا به امروز شده است این (!!!):

* مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اردبیل بازداشت شد (18 آذر 1397)

* اسکان نیوز: مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان قم بازداشت شد (12 آذر 1397)

* خبرگزاری آنا، خبرگزاری دانشجو و شبکه اطلاع‌رسانی دانا: بازداشت عضو هیات مدیره سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران (3 آذر 1397 و 24 آبان 1397)

* خبرگزاری ایسنا: دادستان بجنورد: رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی بازداشت شد (10 آبان 1397)

* خبرگزاری فارس: معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت بازداشت و با وثیقه آزاد شد (10 مرداد 1397)

* خبرگزاری صدا و سیما: دستگیری عضو شبکه فساد واردات خودرو در خوزستان (4 مرداد 1397)

* خبرگزاری مهر: سخنگوی قوه قضائیه خبر داد: بازداشت ۵ مدیر وزارت صنعت در پرونده خودرو (1 مرداد 1397)

* خبرگزاری میزان: رئیس کل دادگستری گیلان خبر داد: بازداشت رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان به اتهام اخذ رشوه (19 شهریور 1396)

* اعتدال: جزئیات دستگیری خدامراد احمدی، معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت (19 دی 1390)

* و ...

از این رو به وزیر جدید  صنعت، معدن و تجارت پیشنهاد می‌شود برای تحقق شفافیت، امید بخشی و اعتماد آفرینی به جامعه خسته ایران، به پاکسازی اصولی، علمی و بنیادین این دستگاه عظیم بپردازد؛ حلقه بسته و انحصاری تعلقات قومی و قبیله‌ای  را بشکند و از اتاق فکر، مشاوران و مدیران دلسوز، وطن پرست، صادق و صدیق با کلید واژه "ایران برای همه ایرانیان" استفاده کند؛ از سرنوشت کسانی که با طرد دلسوزان و شایستگان، به بی‌مایه‌گان پر و بال داده‌ و با وعده‌های نمایشی و تبلیغاتی و امتیاز دادن‌های بی‌حاصل به مخالفان و معاندان دولت، پوست خربزه زیر پای وی جاسازی کرده و او را تا لبه پرتگاه استیضاح مشایعت نمودند، عبرت بیاموزد و با سیاست زدایی و حاکمیت بی چون و چرای ضوابط و قوانین، این وزارتخانه را از چنبره فساد و تباهی رهانیده و جایگاه فنی و تخصصی‌اش را به آن بازگرداند.

چشمان منتظر و امیدوار صنعتگران، معدنکاران و بازرگانان به دست تدبیر شماست تا در محیطی سالم، شفاف، رقابتی و حمایتگر، به تولید و تجارت کشور رونق بخشند و در ارتقاء اقتصاد ملی نقش آفرین باشند.

دیدگاه کاربران

ناشناس۶۹۴۰۵۲۰۷:۵۹:۴۲ ۱۳۹۷/۱۰/۶
قضاوتی درباره ایشون ندارم اما در انتصاب داماد رییس جمهور خیلی اشتباه کرد . کاش میدونستم از چه کسی برای اینکار مشورت گرفتن
ناشناس۶۹۴۲۰۵۱۰:۰۴:۰۳ ۱۳۹۷/۱۰/۶
بخش عمده ای از افزایش قیمت ها بدلیل افزایش قیمت مواد پتروشیمی جهت بسته بندی است چرا کسی یقه سلطان ۱۵۰۰ میلیاردی پتروشیمی را نمی‌گیرد چرا در سایه عدم رسیدگی به اقدام و اموالش دارد کارهایش را انجام میدهد
ناشناس۶۹۴۲۱۶۱۰:۰۷:۱۴ ۱۳۹۷/۱۰/۶
متاسفانه قحط الرجال است و هر وزیری هم که استیضاح میشود کسی که بتواند مشکلات را جمع کند نیست و وامدار اقایان است
همدرد۶۹۴۰۷۰۰۸:۱۷:۴۰ ۱۳۹۷/۱۰/۶
ایشان هم مثل بقیه مسئولان دولت فقط حرف خواهند زد . مسئولیت عمل با مردم است .
محمد عوام۶۹۴۰۹۲۰۸:۵۰:۲۳ ۱۳۹۷/۱۰/۶
بنده 30 سال است یک واحد متوسط صنعتی تولیدی دارم و از وزارت صنعت، معدن و تجارت به غیر از تهدید و بگیر و ببند و تعزیرات و هزینه تراشی عملکرد دیگری ندیده ام و معتقدم یکی از موانع کسب و کار در کشور این وزارت خانه است .
ناشناس۶۹۴۱۵۲۰۹:۲۶:۱۱ ۱۳۹۷/۱۰/۶
شما که توان مدیریت در این سطح را ندارید چرااین مسئولیت را قبول کردید؟
ناشناس۶۹۴۲۳۵۱۰:۲۵:۴۷ ۱۳۹۷/۱۰/۶
از اظهار نظر کردن این فرد در مورد قیمت خودرو می توان درباره او قضاوت کرد، این فرد وزیر و نماینده خودروساز خائن در ایران است و مسئولیتی در برابر ملت ندارد
علی 671۶۹۴۲۴۲۱۰:۳۳:۲۹ ۱۳۹۷/۱۰/۶
اولین قدمش که برای خود روسازان بود که پراید بیست میلیونی را به چهل میلیون رساند و به حرف بازار گوش کرد و زمین زد فقرا را یعنی برای سرمایه دار کار کردن هنر است و بقیه کشک.از دلال نپرسید چرا پژو چهل ملیونی هفتاد فروخته میشود .آمد قیمت آنها را تائید کرد .چرا ؟چون طرفدار سرمایه داره .به این ماشین ها کدام آپشن اضافه شده .باید استیضاح شود .
علیرضا۶۹۴۲۶۲۱۰:۴۶:۴۳ ۱۳۹۷/۱۰/۶
از نظر سلامت نفس ایشان شکی نیست ولی شرایط اقتصادی تابع مواردی است که در اختیار وزیر نیست مثل روابط خارجی, فرهنگ اقتصادی مردم و ...... لذا شخص وزیر باید با در نظر گرفتن تمامی موارد اقدامی نماید که زندگی مردم با کمترین مخاطره مواجه شود و این امکان پذیر نیست مگر با برخورد جدی با کسانی که از این آب گل آلود به دنبال گرفتن ماهی خود هستند.
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  2. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  3. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  4. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  5. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  6. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  7. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  8. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  9. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  10. دیر اما قابل‌توجه ...

  11. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  12. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  13. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  14. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  15. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  16. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  17. قبور لاکچری

  18. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  19. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  20. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  21. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  22. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  23. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  24. یمنی ها فراتر از تصور !

  25. واکنش صدیقی به موضوع زمین‌خواری در حوزه‌علمیه ازگل: امضا‌یم جعل شده؛ دادستان ورود کند

آخرین عناوین