نماینده تام الاختیار وزیر در شورای حفظ حقوق بیت المال خبر داد: به اسم حسینیه زمین گرفتند اما به ساختمان مسکونی - تجاری تبدیلش کردند +سند

گروه اقتصادی الف،   3970916048 ۱۰ نظر، ۰ در صف انتشار و ۶ تکراری یا غیرقابل انتشار

نماینده تام الاختیار وزیر در شورای حفظ حقوق بیت المال تاکید کرد: مالک طبق قراردادی که با سازمان ملی زمین و مسکن داشته حق تغییر کاربری نداشته و وزارت راه این اراضی را تنها برای ساخت حسینیه خارج از مزایده واگذار کرده بود. زمانی که سازمان مربوطه متوجه تغییر کاربری می‌شود و شکایت می‌کند هیچ سازه ای بر روی این اراضی وجود نداشت اما در حال حاضر ساختمان چند طبقه در این زمین در حال ساخت است.

حسین معصوم در گفت وگو با ایلنا درباره تخلف در تغییر کاربری یک قطعه زمین در سعادت آباد که برای ساخت حسینیه واگذار شده بود، گفت: در سال 85 به تعدادی از نمایندگان وقت، قطعه زمینی در خیابان درختی سعادت آباد با کاربری تجهیزات شهری برای ساخت حسینیه واگذار شده بود اما این افراد برخلاف قانون، کاربری آن را تغییر داده و در حال ساخت طبقات با کاربری نامعلوم مسکونی یا تجاری هستند.

وی ادامه داد: این افراد زمین را بدون اینکه حق واگذاری داشته باشند به فروش می‌رسانند و آنها هم با فرایندهای نامتعارف شهرداری را ملزم به صدور پروانه می‌کنند. کاربری این قطعه زمین تجهیزات شهری بوده و افراد این زمین را برای ساخت حسینیه از وزارت راه و شهرسازی ( سازمان ملی زمین و مسکن) گرفته بودند.

نماینده تام الاختیار وزیر در شورای حفظ حقوق بیت المال تاکید کرد: مالک طبق قراردادی که با سازمان ملی زمین و مسکن داشته حق تغییری کاربری نداشته و وزارت راه این اراضی را تنها برای ساخت حسینیه خارج از مزایده واگذار کرده بود. زمانی که هم سازمان مربوطه متوجه تغییر کاربری می‌شود و شکایت می‌کند هیچ سازه ای بر روی این اراضی وجود نداشت اما در حال حاضر  ساختمان چند طبقه در این زمین در حال ساخت است.

معصوم با بیان اینکه تخلف از قرارداد ابطال قرارداد را به دنبال دارد،‌ ادامه داد: کاربری این زمین کماکان در پروانه تجهیزات شهری است اما این افراد با توسل به یک رای کاربری را برای ساخت و ساز تغییر داده‌‌اند.

وی با تاکید بر اینکه ساخت و ساز با هر کاربری دیگر در این اراضی برای وزارت راه و شهرسازی امکان فسخ قرارداد را ایجاد می‌کند، ادامه داد: در این مدت هر چه بیشتر اقدامات قانونی برای مهار این تخلف انجام شد مالکان با جدیت بیشتر ساخت و ساز را دنبال کردند.

معصوم افزود: متاسفانه با توسل به حیله و الزام شهرداری به صدور پروانه ساختمانی مبادرت به ساخت و ساز شده که به محض اطلاع با توجه به قرارداد که حق تغییر کاربری از واگذار شونده سلب و ساقط شده است و در صورت تخلف حق فسخ و ابطال قرارداد برای سازمان مسکن به وجود می‌آید، از این رو اقدامات چند جانبه حقوقی در حال انجام است که در حال حاضر توقف ساخت و ساز تا تعیین تکلیف نهایی توسط مرجع قضایی صادر شده است.  

وی گفت: در این بین متاسفانه طرف شکایت علی رغم ابلاغ دستور موقت مجدد مبادرت به بتن ریزی کرد که با اطلاع دادسرای زمین خواری و حضور باز پرس محترم روی زمین، مجدد دستورات لازم صادر شد.

دیدگاه کاربران

ناشناس۶۶۵۶۵۶۱۴:۰۳:۱۱ ۱۳۹۷/۹/۱۶
جسارتا"این افراد اسم نداشتند!!؟؟
ناشناس۶۶۵۶۶۷۱۴:۰۸:۰۶ ۱۳۹۷/۹/۱۶
این هم از نمایندگان هردم از این باغ بری می رسد علی برکه الله...
مم۶۶۵۶۷۷۱۴:۱۸:۱۵ ۱۳۹۷/۹/۱۶
این بک ذره است لطفا سری به گردنه حیران بزنید وبببنید که دولت وقت ونمایندگان با زیبا ترین منطقه جهان چه کردن با سواحل چه کردن کاخ سفید ایران مالکش کیست . چه کردند با اعتماد مردم
ناشناس۶۶۶۰۲۰۲۱:۲۳:۴۴ ۱۳۹۷/۹/۱۶
چشم دستگاههای نظارتی روشن؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
ناشناس۶۶۶۱۲۲۰۰:۲۵:۴۷ ۱۳۹۷/۹/۱۷
احیانا موضوع مشارکت نظارتی ها که زبانم لال...
ناشناس۶۶۵۷۰۲۱۴:۵۲:۳۰ ۱۳۹۷/۹/۱۶
چرا این افراد خلافکار معرفی نمیشوند چرا روی اسم متخلف لاک میکشید
ناشناس۶۶۵۷۱۷۱۵:۰۳:۲۳ ۱۳۹۷/۹/۱۶
ضمن پس گیری زمبن مورد نظر باید با این افراد بابت کلاشی و بازی با حیثیت امام حسین علیه السلام برخورد جدی شود تا مقدسین را ذجه المصالحه مطامع خویش قرار ندهند.
ناشناس۶۶۵۷۲۳۱۵:۱۱:۱۳ ۱۳۹۷/۹/۱۶
دانستن اسامی نمایندگانی که در سال ۱۳۸۵ ( مجلس هفتم و دولت اصلاحات ) این زمین را به نام حسینه گرفته اند و این تخلفات متعدد را انجام داده اند برای ملت ایران از اوجب واجبات است تا بهتر بتوانند سره را از ناسره تشخیص دهند .
ناشناس۶۶۵۷۲۸۱۵:۱۹:۲۷ ۱۳۹۷/۹/۱۶
غارت و نابودسازی مملکت با سرعت برق انهم بدست نماینده های ملت ساده !!!!!! چرا اسامی غارتگران را مخفی کردید؟؟
ناشناس۶۶۵۸۳۰۱۷:۳۳:۵۰ ۱۳۹۷/۹/۱۶
اسامی انان رااعلام نمائید
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  2. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  3. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  4. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  5. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  6. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  7. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  8. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  9. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  10. دیر اما قابل‌توجه ...

  11. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  12. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  13. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  14. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  15. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  16. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  17. قبور لاکچری

  18. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  19. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  20. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  21. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  22. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  23. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  24. یمنی ها فراتر از تصور !

  25. واکنش صدیقی به موضوع زمین‌خواری در حوزه‌علمیه ازگل: امضا‌یم جعل شده؛ دادستان ورود کند

آخرین عناوین