تعرفه و آنتن‌دهی در صدر شکایت مردم از اپراتورهای موبایل

گروه اقتصادی الف،   3970613020

بررسی آخرین آمار وضعیت پاسخگویی وزارت ارتباطات به شکایات مشترکان سرویس‌های ICT نشان می‌دهد که آنتن‌دهی و تعرفه در صدر شکایت مردم از اپراتورها هستند و همچنان پیامک تبلیغاتی مشترکان موبایل را آزار می‌دهد.

به گزارش فارس، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات چندی است سامانه ۱۹۵ را برای پاسخگویی و رسیدگی به شکایات  مردم از سرویس‌های فناوری اطلاعات و ارتباطات ایجاد کرده است.

این سامانه قرار است نقطه اتصال و تماس وزارت ارتباطات با مردم برای دریافت شکایات از سرویس‌های مرتبط با این وزارتخانه باشد که اخیرا برای دقت و سرعت عمل در پاسخ‌گویی قابلیت مکان‌نمای جغرافیایی و  نمایش مکان ثبت شکایت روی نقشه نیز به این سامانه اضافه شده است.

بنابر جدیدترین آمار اعلامی از سوی وزارت ارتباطات، این سامانه در پنج ماه نخستین سال ۱۳۹۷ حدود ۳۴۴۰۰۰ مورد درخواست از مشترکین حوزه ICT دریافت کرده که شامل ۲۸۳۷۱ تماس مستقیم و ۶۰۲۹ صندوق صوتی است. 

آخرین آمار موضوعی شکایات مشترکین حوزه ICT در جدول زیر ارایه شده است.

آمار موضوعی شکایات
ردیف موضوع شکایت جمع مرتبط با اپراتور
۱ آنتن‌دهی %۲۳
۲ تعرفه %۲۶
۳ اینترنت %۲۰
۴ پیامک تبلیغاتی %۱۱
۵ بسته‌های تشویقی
۶ ترابرد %۱۱

همان طور که در جدول مشخص است مانند روال گذشته آنتن‌دهی و تعرفه بیشترین میزان شکایت مردم را به خود اختصاص داده و پیامک تبلیغاتی نیز همچنان از موضوعات مورد شکایت مردم است.

این آمار همچنان نشان می‌‌دهد بسیاری از مشترکان بابت بسته‌های تشویقی که اپراتورها ارایه می‌کنند دچار سردرگمی و نارضایتی هستند و بار دیگر بر این نقد که اطلاعات مردم در باره تعرفه‌ها، سرویس‌ها و طرح ها پایین و اطلاع‌رسانی اپراتورها کافی نیست صحه می‌گذارد. 

حتی علیرغم ارایه آمار از میزان پاسخ گویی به شکایت‌ها، همواره برخی مشترکان ثبت شکایت در این سامانه را بی حاصل یا پاسخ ارایه شده را بی فایده می‌دانند که نشان می‌دهد ارتقای کیفی پاسخ های ارایه شده و پیگیری‌ها یکی از نیازهای ضروری این سامانه است. 

وزارت ارتباطات مدعی است که میانگین زمان پاسخگویی در این سامانه به استثنا شکایات آنتن‌دهی از ۸.۹ روز به ۳ روز کاهش یافته و قرار است تا پایان سال ۹۸ زمان پاسخ گویی به ۲ روز برسد.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. بازی با کلمات

  3. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  4. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  5. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  6. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  7. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  8. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  9. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  10. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  11. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

  12. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  13. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  14. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  15. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  16. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  17. واکنش بلینکن به حادثه اصفهان/ به مجازات ایران پایبند هستیم!  

  18. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  19. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  20. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

  21. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  22. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  23. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

  24. موفقیت ایران در ساخت موتور بنزینی ۶ سیلندر + تصاویر

  25. اشتباه برخی گروه‌ها در مقابله با توئیت فضائلی

آخرین عناوین