سفر به گرجستان بهشت گم شده گردشگران

گزارش بازرگانی،   3970527043 ۸ نظر، ۰ در صف انتشار و ۹ تکراری یا غیرقابل انتشار

اگر تاکنون به گرجستان سفر نکرده اید باید بگوییم که یک بهشت گم شده کوچک را در همین نزدیکی از دست داده اید و اگر تفلیس و باتومی را ندیده اید باید خدمتتان عرض کنم که نیمی از جاذبه های گردشگری جهان را از دست داده اید. 

خب شاید فکر کنید که این جملات کمی اغراق آمیز است ولی واقعیت این است که باید از خودتان بپرسید چرا من تا بحال تور گرجستان را تجربه نکرده ام و این سوال را در انتهای این نوشته حتما از خودتون خواهید پرسید.

گرجستان با تنوع زیادی که در جاذبه های گردشگری دارد می تواند تمامی سلیقه ها را راضی نگه دارد. گرجستان هم از جاذبه های طبیعی برخوردار است و هم از جاذبه های ساخت بشر، گرجستان برای عاشقان طبیعت و طبیعت گردی و تورهای رافتینگ و هیجانی، کوه پیمایی و کمپینگ به واقع بهشتی بی بدیل است، کوه ها با طبیعت دست نخورده، رودخانه های فراوان و خروشان، جنگل های وحشی و بکر و آب و هوایی منحصر بفرد می تواند بزرگترین هیجان طبیعت گردان را رقم بزند. اما اگر اهل دیدن جاذبه های تاریخی و فرهنگی هستین باید بگوییم که گرجستان یکی از بهترین های دنیای گردشگران است، چرا که مملو از قلعه ها،کلیساهای بزرگ و کوچک، موزه ها و گالری های هنری است و هر خیابان از روستاولی تا مرجانشویلی خود می تواند در نقش یک موزه تاریخی زنده و پویا باشد و هر بیننده ای را مجذوب خود کند.

دیگر جاذبه ی گرجستان خوراکی ها و غذاهای ویژه منطقه قفقاز است، گرجستان بنا به موقعیت جغرافیایی که دارد در طول تاریخ از ایران و هندوستان در شرق تا ترکیه وکشورهای اروپایی در غرب به واسطه قرار داشتن در میانه راه ابریشم از سبک های غذایی متنوعی تاثیر پذیر بوده و هم اکنون تبدیل به طیف وسیعی از طعم و مزه در غذاهای گرجی شده است که تقریبا تمامی ذائقه ها را پوشش می دهد. گردشگران می توانند در مدت اقامت خود در کشور گرجستان این بازه ی بزرگ تنوع غذایی را مزه کنند، البته ناگفته نماند که گردشگران می توانند از غذاهای سایر ملل از ایرانی،عربی، هندی، چینی و اروپایی گرفته تا فست فود ها را در گرجستان لذت ببرند.

اگر اهل خرید باشید درگرجستان و بویژه در تفلیس شما می توانید از مراکز خرید متنوعی از بازارهای خیابانی و شبانه گرفته تا فروشگاه های زنجیره ای و مال های بزرگ دیدن کرده و از برندهای معتبر در این مراکز خرید نمایید.

دیگر موضوع با اهمیت در سفر به گرجستان مردم خونگرم و مهربان این کشور است. در خیلی از موارد شاید متوجه زبان شما نشوند ولی با لبخند و مهربانی شما را همراهی می کنند و اگر کمکی نیاز داشته باشین با کمال میل شما را کمک می کنند. شما می توانید  با آرامش و امنیت خاطر دراین کشور بدون هیچ ترسی در خیابان ها و در شب هنگام به گشت وگذار بپردازید.

مهمترین شهرهای گردشگری گرجستان تفلیس و باتومی هستند و هر کدام با جاذبه های خاص خودشان می توانند انسان را محو تماشای این همه زیبایی نمایند، شاید باتومی را بتوان عروسی زیبا در کنار دریای سیاه نامید و به واقع این شهر کاملا برای گردشگری رشد پیدا کرده و اماکنی دیدنی بسیاری همچون بلوار باتوی، مجسمه متحرک عشق(علی و نینو)، تلکابین دیدنی باتومی، اسکله زیبای باتومی، ميدان اروپا، ميدان تئاتر ، پارك فواره ها، برج الفبا، پارک ششم می، رستورانهای زیاد و چند ملیتی، خیابانهای زیبا و مسحور کننده، طبیعت بکر و باغ گیاه شناسی اعجاب انگیز باتومی همه و همه گردشگران را از سراسر دنیا  به خود  فرا می خواند.

اما تفلیس پایتخت کشور گرجستان نیز از این قاعده جذابیت مستثنی نبوده و با جاذبه های بسیار زیاد و تاریخ کهن خود همانند کلیسای جامع سامبا، کلیسای جامع متخی، پل صلح، معبد سیو، تلکابین تفلیس، تپه  ناریکالا، قلعه ناریکالا،  تندیس مادر گرجستان، حمام های آب گرم گوگرد دار، کوه مقدس متاتسمیندا و پارک زیبای آن، دریاچه لاکپشت ها، دریاچه تفلیس، قایق سواری بروی رودخانه متکواری، باغ بسیار زیبای گیاه شناسی تفلیس، پارک واکه، زندگی شبانه تفلیس، پیاده روی در خیابان های روستاولی و شاردنی و .... می توانند در جلب گردشگران از تمامی کشورهای دور و نزدیک مورد توجه قرار گرفته و می تواند آنقدر زمان را برای شما سریع بگذرانند که شاید باورش برایتان سخت باشد.

به غیر از تفلیس و باتومی دیگر شهرهای گرجستان نیز جاذبه های خاص خود را دارند مانند: تور یک روزه کاختی و بازدید از مزارع انگور و آشنایی با فرهنگ مردم بومی آن منطقه، بازدید از شهر عشق(سیقناقی)، تور یک روزه شهر قدیمی Kutaisi، کلیسای Motsameta، صومعه Gelati و غارشگفت انگیز Prometheus ، تور یک روزه کوه های بلند گرجستان مانند کازبگی،آنانوری،گوداری و ...

یک جنبه ی دیگر و مهم در گردشگری که نباید از آن غافل ماند زیرساختهای خوب گردشگری در گرجستان است چرا که اگر تمامی این جاذبه ها در کشوری وجود داشته باشد ولی زیر ساخت لازم را نداشته باشد عملا نمی تواند گردشگر زیادی را جذب کند ولی در گرجستان شما شاهد وجود انواع هتل های بین المللی و زنجیره ای در مراکز گردشگری و دیگر نقاط شهرها و در ستاره بندی های متفاوت و همچنین سیستم حمل ونقل خوب این نوید را به گردشگران می دهد که می توانند ایام خوبی را در گرجستان سپری نمایند.

حال در اینجا 10 دلیل برای دیدن گرجستان بیان می شود:

  1. آب و هوای بسیار خوب گرجستان
  2. طبیعت خیره کننده گرجستان
  3. سایت های تاریخی فراوان
  4. غذا و خوراکیهای گرجستان
  5. امنیت و مردم مهربان گرجستان
  6. بازارهای محلی و فروشگاه های مدرن
  7. خدمات حرفه ای به گردشگران
  8. ارزان بودن کشور گرجستان
  9. تورهای یک روزه و ارزان و متنوع
  10. نزدیکی به ایران و عدم نیاز به ویزا    

    هم اینک شرکت آناجرجیا با تیمی کاملا حرفه ای و ایجاد زیرساختهای متنوع برای گردشگری در کشور گرجستان میزبان هموطنان عزیز در گرجستان خواهد بود، لذا در حال حاضر با توجه به نوسانات قیمت بلیط هواپیما و یا به علت علاقه گروهی از  مسافران به سفر زمینی با اتوبوس و یا خودروی شخصی خود به گرجستان ، آناجرجیا خدمات خود را از بدو ورود گردشگران به کشور گرجستان (هوایی:فرودگاه، زمینی:شهرتفلیس یا باتومی ) بدون واسطه توسط شرکت آناجرجیا تا پایان سفرتان میزبان شما عزیزان در گرجستان می باشد و سبکی جدید و متفاوتی از سفر را برای گردشگران ایرانی پدید خواهد آورد.

    به امید دیدارتان در گرجستان

    مدیر عامل شرکت آناجرجیا

    سعید درویشی

    راه های ارتباطی:

    وب سایت :www.anageorgia.com

    کانال تلگرام آناجرجیا : t.me/anageo

دیدگاه کاربران

ناشناس۴۹۹۳۶۳۱۰:۰۲:۵۴ ۱۳۹۷/۵/۲۷
حالا چند؟
ناشناس۴۹۹۳۶۸۱۰:۰۸:۰۱ ۱۳۹۷/۵/۲۷
آره ارز ببریم بریزیم تو شکم خارجی و مردم کشورمون توی شهرهای گردشگری خودمون برند غاز بچرونند.
ناشناس۴۹۹۴۶۵۱۱:۰۲:۴۲ ۱۳۹۷/۵/۲۷
الکی تبلیغ نکنید درفرودگاه گرجستان به بهانه بازرسی زنهای ایرانی را لخت می کنند ......اگه درکشور خودمون به یه زنی نگاه کنی سرش را می زند
ناشناس۴۹۹۴۹۹۱۱:۲۹:۱۲ ۱۳۹۷/۵/۲۷
برای شهریور امسال برنامه مسافرت خانوادگی به گرجستان را داشتم ، منتهی از زمانی که خبر تفتیش مامورین از زنان ایرانی را در فرودگاههاشان را شنیدم ، از سفر به این کشور منصرف شدم.
ناشناس۴۹۹۵۱۴۱۱:۳۴:۲۰ ۱۳۹۷/۵/۲۷
دقیقا وقتی از بانوان ایرانی در فرودگاه هتک حرمت کرده اند و مثلا تذکر سفت و سختی هم از وزارت خارجه دریافت کرده اند، تبلیغ گرجستان خیلی بدسلیقگیست
ناشناس۴۹۹۶۱۸۱۲:۲۰:۱۷ ۱۳۹۷/۵/۲۷
اتفاقا من امسال عید رفتم تفلیس. اصلن چیز خاصی نداره!!! پولتون حروم نکنید...
ناشناس۴۹۹۷۲۳۱۲:۵۳:۵۰ ۱۳۹۷/۵/۲۷
تبلیغ شهرهای زیبای خودمون رو بکنید که هم ارز بیرون نره وهم پول با مردم محروم بعضی استان‌ در گردش باشه
ناشناس۴۹۹۷۲۶۱۲:۵۶:۰۱ ۱۳۹۷/۵/۲۷
کشور خودمان بهشت است هم سیاحتی دارد هم زیارتی
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  2. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  3. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  4. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  5. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  6. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  7. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  8. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  9. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  10. دیر اما قابل‌توجه ...

  11. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  12. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  13. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  14. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  15. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  16. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  17. قبور لاکچری

  18. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  19. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  20. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  21. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  22. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  23. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  24. یمنی ها فراتر از تصور !

  25. واکنش صدیقی به موضوع زمین‌خواری در حوزه‌علمیه ازگل: امضا‌یم جعل شده؛ دادستان ورود کند

پربحث‌های هفته

  1. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  2. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  3. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  4. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  5. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  6. پزشک مشهدی ۱۷ میلیارد تومان جریمه شد

  7. فروش گوشت کیلویی۷۰۰ هزار تومان سودجویی است

  8. حسین شریعتمداری: این دو پیشنهاد را جدی بگیرید

  9. دستمزد ۱۴۰۳ تعیین نشد/ بررسی ها به فردا موکول شد

  10. حجم واردات گوشت بی‌سابقه است/ کمبود مراکز عرضه گوشت گرم وارداتی علت صف‌های طولانی

  11. کدام کشور بالاترین رشد اقتصادی ۲۰۲۳ را ثبت کرد؟

  12. تخصیص ارز مسافرتی قابل توجیه نیست

  13. اتمام نشست شورای عالی کار بدون نتیجه/رقم سبد معیشت همچنان محل اختلاف

  14. وزیر کار: کسی حق پرداخت دستمزد به کارگر را کمتر از مصوبه شورای عالی کار ندارد

  15. ایرانی‌ها کارت اعتباری بین‌المللی می‌گیرند

  16. وزیر نفت: بازارهای جدیدی برای نفت ایران پیدا کردیم/ ۵ طرح پتروشیمی آماده بهره‌برداری است

آخرین عناوین