ثروتی در گفتگو با الف مطرح کرد؛ مگر مدیران دولت و مسئولین چقدر حقوق می‌گیرند که حاضر نیستند اعلام عمومی شود/ حقوق وزرای دولت روحانی به نسبت گذشته سه برابر شد

گروه سیاسی الف،   3970522001 ۵۵ نظر، ۰ در صف انتشار و ۳۳ تکراری یا غیرقابل انتشار

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس نهم از افزایش 200 هزار میلیارد تومانی هزینه جاری دولت روحانی خبر داد و گفت: هزینه 89 هزار میلیارد تومانی دولت احمدی‌نژاد در حال حاضر به 290 هزار میلیارد تومان رسیده است و آقایان حاضرند قانون را زیر پا بگذارند و هزینه اجرا نکردن قانون را بپردازند، اما حقوقشان مخفی بماند.

مگر مدیران دولت و مسئولین چقدر حقوق می‌گیرند که حاضر نیستند اعلام عمومی شود/ حقوق وزرای دولت روحانی به نسبت گذشته سه برابر شد

موسی‌الرضا ثروتی نماینده سابق مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار الف، با اشاره به ماده 29 قانون برنامه ششم توسعه مبنی بر راه‌اندازی سامانه ثبت حقوق و مزایای مدیران و الزام دولت به اعلام عمومی حقوق و مزایای مدیران، گفت: وقتی دولت روحانی بیش از یک سال از اجرای قانون مصوب مجلس امتناع می‌کند، این سؤال پیش می‌آید که مگر مدیران دولت و مسئولین چقدر حقوق و مزایا دریافت می‌کنند که حاضر نیستند اعلام عمومی شود. تعجب‌برانگیز است که حقوق دولتمردان، وزرا و مدیران دولتی به‌رغم تأکید نص صریح قانون اعلام نمی‌شود و آقایان حاضرند قانون را زیر پا بگذارند و هزینه اجرا نکردن قانون را تقبل کنند اما حقوقشان مخفی بماند.

وی با تأکید بر اینکه مردم می‌پرسند چرا میزان دریافتی، حقوق و مزایای وزرا، نمایندگان مجلس و مدیران دولتی شفاف نیست، افزود: طبق قانون برنامه ششم توسعه، دولت موظف است که هزینه جاری خود را 10 تا 15 درصد کاهش دهد، اما متأسفانه دولت نه‌تنها این قانون را اجرائی نکرد؛ بلکه هزینه جاری دولت افزایش هم پیدا کرد و از 89 هزار میلیارد تومان در دولت آقای احمدی‌نژاد به 290 هزار میلیارد تومان در دولت آقای روحانی رسید.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس نهم با بیان اینکه بخشی از این افزایش هزینه دولت را باید در افزایش حقوق وزرا و مدیران جستجو کرد، افزود: به‌عنوان‌مثال رئیس صندوق توسعه ملی در زمان دولت آقای احمدی‌نژاد 12 میلیون تومان حقوق می‌گرفت، اما حقوق صفدر حسینی رئیس این صندوق در دولت اول روحانی نزدیک به پنج برابر یعنی 57 میلیون بود.

  • بیشتر بخوانید

هشدار توکلی به معاون رئیس‌جمهور: قانون‌شکنی در اجرای ماده ۲۹ را متوقف کنید/ فساد ارکان حکومت را چون موریانه می‌خورد

آقای انصاری عدم اجرای قانون جرم است/مردم باید به میزان حقوق مسوولان دسترسی داشته باشند؛ اما برخی نمی‌خواهند/ روسای قوا هم باید حقوق خود را اعلام کنند

ثروتی با بیان اینکه حقوق وزرای دولت روحانی به نسبت گذشته تقریباً سه برابر شد، افزود: تعجب‌برانگیز است که حقوق دولتمردان، وزرا و مدیران دولتی به‌رغم تأکید نص صریح قانون اعلام نمی‌شود و آقایان حاضرند قانون را زیر پا بگذارند و هزینه اجرا نکردن قانون را تقبل کنند اما حقوقشان مخفی بماند.

وی تصریح کرد: وقتی یک وزیر در انتخابات ریاست جمهوری هزار میلیارد تومان هزینه می‌کند، طبیعی است که میزان دریافتی وی بعد از پیروزی در انتخابات نباید اعلام شود.

نماینده سابق بجنورد در مجلس با اشاره به حجم زیاد چاپ پول در دولت روحانی، تصریح کرد: در زمان آقای احمدی‌نژاد 600 هزار میلیارد تومان نقدینگی وجود داشت که در حال حاضر این رقم به 1570 هزار میلیارد تومان رسیده و این نشان‌دهنده چاپ زیاد پول در کشور است.

  • بیشتر بخوانید

آیا ماده ۲۹ برنامه ششم توسعه اجرایی شد؟

معاون رئیس جمهور: قوای سه‌گانه اطلاعات حقوق و مزایای خود را در سامانه ثبت حقوق و مزایا ثبت نکردند/ دسترسی اطلاعات به مردم نمی‌دهیم

احمد توکلی: تاسیس سامانه ثبت حقوق برای دولت مشقتی جز رسوایی مدیران فاسد ندارد

به گزارش الف، مطابق با ماده 29 برنامه ششم توسعه، دولت مکلف شده است که ظرف یک سال نسبت به راه‌اندازی سامانه ثبت حقوق و مزایا اقدام نموده و امکان تجمیع کلیه پرداخت‌ها به مقامات، روسا و مدیران کلیه دستگاه‌های اجرایی را فراهم نماید، به‌نحوی‌که امکان دسترسی برای نهادهای نظارتی و عموم مردم فراهم شود.

دیدگاه کاربران

ابو۴۹۴۶۷۰۰۷:۱۲:۵۶ ۱۳۹۷/۵/۲۴
وقتي يك وزير حقوق و مزايايش بالاي دويست ميليون تومان در ماه باشدمعلوم است كه حاضر نيست اين حقوق افشا شود .
فرناز۴۹۵۰۹۷۱۱:۳۵:۰۳ ۱۳۹۷/۵/۲۴
به نظر من مشکل فقط وزارء نیستند. به نظر من باید مدیران غیر دولتی همانند صدا و سیما و ... هم در خصوص دریافتی های خود پاسخگو باشند.
mostafa.kamali95@yahoo.com۴۹۵۶۹۳۱۵:۴۶:۵۷ ۱۳۹۷/۵/۲۴
مدیران یگی از بانک ها تنها در یک قلم همه ساله معادل 6 ماه حقوق هر مدیر در هر سال پادلش ترازنامه نی گیرند حتی با وحود تراز نامه ای که زیان سنگینی دارد
علي۴۹۴۶۷۲۰۷:۱۴:۰۳ ۱۳۹۷/۵/۲۴
اقاي موثي الرضا ثروتي مشكل حقوقي نيست كه در حكم كارگزيني ميگيريد مشكل پولهايي هست كه در فيش حقوقي نه مديران دولتي نه نمايندگان مجلس نوشته نميشود ادرس اشتباه ندهيد
ناشناس۴۹۴۹۲۱۱۰:۱۸:۵۴ ۱۳۹۷/۵/۲۴
آقای ثروتی چندی پیش رهبر فرمودند کار کنید نگویید نمیگذارند . شما و سایر نمایندگان که کرسی را اشغال کرده اید به حرف رهبر چقدر عمل میکنید ؟
ناشناس۴۹۶۰۱۲۱۹:۱۶:۳۰ ۱۳۹۷/۵/۲۴
حقوقهای نجومی مطرح شده هم در مقایسه با رانتهای بزرگی که برخی مسئولان فاسد استفاده میکنن هیچه! البته به حقوقها هم باید پرداخته بشه ولی برخی هدفشون از تاکید روی بحث حقوق، منحرف کردن توجهات از فسادهای بزرگتره مثلا همین دلار رانتی.
ناشناس۴۹۴۶۸۱۰۷:۱۹:۴۳ ۱۳۹۷/۵/۲۴
ما اصلا مشكلي با حقوق بالاي مديران ارشد نداريم. كسي كه تخصص كاري داره نوش جانش بگيره. ولي براي مردم اندازه حقوقي كه ميگيره كار كنه ووضع مردم رو خوب كنه
ناشناس۴۹۵۰۵۰۱۱:۱۸:۳۴ ۱۳۹۷/۵/۲۴
تا حالا یه همچین مدیری دیدید؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
ناشناس۴۹۵۲۴۸۱۲:۳۳:۳۶ ۱۳۹۷/۵/۲۴
بقیه مردم هم آدم نیستند که همه ریال حقوق می گیرند و کمتر از حقشان اما اجناس را باید به قیمت دلار بخرند. مدیران ارشد هم که ماشاءالله کار کم یا اشتباه و پز عالی!
ناشناس۴۹۴۶۸۷۰۷:۲۲:۳۴ ۱۳۹۷/۵/۲۴
قوه قضاييه هم بايد حقوقشان مشخص باشد. اصلا همه بايد حقوقشان مشخص باشد
ناشناس۴۹۴۹۸۸۱۰:۵۷:۵۱ ۱۳۹۷/۵/۲۴
دقیقا.
ناشناس۴۹۴۶۹۸۰۷:۳۶:۲۰ ۱۳۹۷/۵/۲۴
آقایانی که به دلیل ناتوانی و سوء مدیریت این مشکلات را برای کشور بوجود آورده‌اند بی‌جهت با اصل 59 قانون اساسی به مردم آدرس غلط ندهند.
ناشناس۴۹۴۶۹۹۰۷:۳۶:۴۶ ۱۳۹۷/۵/۲۴
چرا دولت توجهی به گرانی در بازار و حقوق اندک کارگران و کارمندان نمی‌کند؟ رشد جهشی قیمت‌ها با درآمد اکثریت جامعه همخوانی ندارد.
ناشناس۴۹۵۸۳۷۱۷:۰۵:۱۸ ۱۳۹۷/۵/۲۴
فقط کارمندان ؟ چند درصد مردم ایران کارمند دولت هستند ؟
ناشناس۴۹۴۷۰۰۰۷:۳۷:۵۸ ۱۳۹۷/۵/۲۴
رئیس دفترآقای رئیس‌جمهور گفته باید دلیلی وجود داشته باشد که آقای روحانی ریاست محترم جمهوری از مردم عذرخواهی بکنند. لابد انتظار دارند که مردم از آقای رئیس‌جمهور عذرخواهی کنند!
ناشناس۴۹۴۷۰۲۰۷:۴۲:۴۱ ۱۳۹۷/۵/۲۴
حقوق خودت چقدره؟
ناشناس۴۹۷۴۵۴۱۹:۰۸:۳۷ ۱۳۹۷/۵/۲۵
آقای ثروتی مجلس قبل نماینده بود. الان نیس
محمد قاسمی۴۹۴۷۰۵۰۷:۴۹:۰۱ ۱۳۹۷/۵/۲۴
البته کارآییشون هم سه برابر پایین تر اومده
ناشناس۴۹۴۷۱۳۰۸:۰۲:۱۹ ۱۳۹۷/۵/۲۴
حقوق همه کارکنان را هم باید به همین نسبت افزایش دهند.
پیما۴۹۶۲۴۹۲۳:۲۷:۴۵ ۱۳۹۷/۵/۲۴
گران کردن و هی افزایش حقوق راه حل نیست.
rassharif۴۹۴۷۱۸۰۸:۰۵:۳۸ ۱۳۹۷/۵/۲۴
چند اشکال اساسی وجود دارد: 1- حقوق می گیرند که کار کنند برای همه مردم در صورتی که اختلاف طبقانی ثابت می کند کار شان طبقات بالا را پول دار تر و طبقات پائین را ندار تر کرده. 2- اشرافیت در میان مسئولین و خانواده هایشان ( که به نحوی به از منافع اقتصادی ویژه بر خوردارند ) ما راخشمگین کرده.
ناشناس۴۹۴۷۱۹۰۸:۰۷:۰۳ ۱۳۹۷/۵/۲۴
اقای ثروتی پسرت کجاست ؟
ناشناس۴۹۴۷۴۴۰۸:۲۲:۳۱ ۱۳۹۷/۵/۲۴
مخفی کاری مقدمه فساد است در واقع اساس فساد است
ناشناس۴۹۴۷۵۰۰۸:۲۵:۵۰ ۱۳۹۷/۵/۲۴
شما اول حقوق خودتون رو بگید
ناشناس۴۹۴۷۵۶۰۸:۳۳:۰۷ ۱۳۹۷/۵/۲۴
و حقوق کارمندان با منت 6 درصد اضافه شد!!!!
ناشناس۴۹۴۷۷۳۰۸:۴۱:۳۷ ۱۳۹۷/۵/۲۴
مگه فقط حقوقه؟ حق الجلسه،خانه سازمانی،ماموریت ،اضافه کار و......واز همه مهمتر استفاده از رانت های اطلاعاتی را هم اضافه کنید.
ناشناس۴۹۴۸۱۳۰۹:۰۵:۴۰ ۱۳۹۷/۵/۲۴
آقای نماینده شما خودت چه گلی به سر کشور زدی
ناشناس۴۹۴۸۱۸۰۹:۰۸:۱۶ ۱۳۹۷/۵/۲۴
اقای توکلی در انتخابات بعدی مجلس یک لیست تشکیل بده و شعارتون هم در مرحلهی اول شفافیت خودمجلس باشه اینکار که دیگه مجلس میتونه از خودش شروع کنه الان اصلا معولوم نیست هر نماینده ای به چی رای میده.بعد که مجلس شفاف شد قوانین شفافیت برای دیگر ارگانها را بهتر تصویب و نظارت میکنه این کار ریشه ی فساد را تو کشور خشک میکنه
ناشناس۴۹۴۸۳۴۰۹:۱۸:۰۸ ۱۳۹۷/۵/۲۴
منتقدان آنقدر بگن تا خسته شوند اين نظر مسئولين فاسد است و از گفتن و عمل به چنين نگاهي هم ترسي ندارند چون دست ملت و منتقدان را خوانده اند . مرگ بر فاسد و حاميان فاسد . لعنت ابدي بر مسئوليني كه فاسدند كاش دوباره شاهد اعدام دزدان بيت المال مي شديم و آرامش روحي و رواني بويژه در بعد معيشتي به جامعه برمي گشت . آهاي آنهائي كه فاسد نيستيد و مي توانيد قدمي برداريد ، آهاي آنهائي كه فاسد نيستيد و با شهدا هم رزم و هم پيمان بوديد ، با شماها هستم .
ناشناس۴۹۴۸۳۸۰۹:۲۲:۵۷ ۱۳۹۷/۵/۲۴
حقوق کارمندان با منت 6 درصد، افزایش تورم بالای 60 درصد؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ آیا عدالتی در این دولت وجود دارد؟
ناشناس۴۹۴۸۴۲۰۹:۲۹:۴۷ ۱۳۹۷/۵/۲۴
همین پست اقای صفدر حسینی ؟بنده خدا حق داره اولا رشد پلکانی تورم دویما افزایش حقوق داشتند ثالثا به علیا مخدره ،پدرم سهمش رو از انقلاب گرفت !
ناشناس۴۹۴۸۷۶۰۹:۴۹:۱۷ ۱۳۹۷/۵/۲۴
فساد فساده، روحانی و احمدی نژاد ندارد.
rkfv۴۹۴۸۸۲۰۹:۵۹:۱۵ ۱۳۹۷/۵/۲۴
خودتان بگوئید درامدتان چقدره ایافرزند بیکار هم دارید بعد ازمجلس مثل کارگرانی کارازدست دادند بیکارید
عدالت۴۹۴۸۹۷۱۰:۰۸:۱۵ ۱۳۹۷/۵/۲۴
حقوق ومزایای همه شفاف اعلام شود بدون استثنا .ثروت ...
ناشناس۴۹۵۱۰۲۱۱:۳۶:۲۱ ۱۳۹۷/۵/۲۴
شما اول فیش حقوق و مزایا خودت رو بزار تو اینترنت
حسین۴۹۵۱۴۲۱۱:۵۶:۴۳ ۱۳۹۷/۵/۲۴
خب بابا ارزش پول ملی یک سوم شده اونا هم باید سه برابر بگیرن
ناشناس۴۹۵۱۶۹۱۲:۰۲:۳۹ ۱۳۹۷/۵/۲۴
از اسلاحتلبا انتظار شفافیت نداشته باشید
ناشناس۴۹۵۴۶۲۱۳:۵۸:۱۳ ۱۳۹۷/۵/۲۴
معمولا حقوق حداقل و حداکثر رعایت نمیشود. چرا یک مدیر دولتی حتی در سطح پایین تر از معاون وزیر باید حکمش حدود 20 میلیون باشد؟
ناشناس۴۹۵۴۶۸۱۴:۰۱:۰۷ ۱۳۹۷/۵/۲۴
پس دیوان محاسبات چکاره است ؟
فاطیما۴۹۵۵۳۸۱۴:۲۹:۰۰ ۱۳۹۷/۵/۲۴
باید کمپین افشای حقوق راه بیفته
ناشناس11۴۹۵۵۷۳۱۴:۴۴:۴۶ ۱۳۹۷/۵/۲۴
درحال حاضر عدم شفافیت در سیستم مالی و اقتصادی خصوصا در بخش دولتی بلای جان کشور شده.
ناشناس۴۹۵۶۳۳۱۵:۱۵:۰۴ ۱۳۹۷/۵/۲۴
این بازی فرزندت کجاست و حقوقت چقدره فقط برای سرگرم کردن مردمه. تنها نتیجه اینه که دور باطل داریم تجربه می کنیم تکرار بشه.
ناشناس۴۹۶۰۰۳۱۹:۱۱:۲۰ ۱۳۹۷/۵/۲۴
این تاکید زیاد روی حقوق در نوعی آدرس غلط دادنه که باعث میشه فسادهای بسیار بسیار بزرگتر نادیده گرفته بشن. عمده افراد فاسد از رانتها سودهای کلان میبرند نه از حقوق!
ناشناس۴۹۶۰۶۵۲۰:۰۵:۱۶ ۱۳۹۷/۵/۲۴
من قبلا هم گفتم مدیران باید در حد معقولی درامد داشته باشند که دنبال فساد و زدوبند نروند.
کارمند۴۹۶۱۱۷۲۱:۱۳:۲۳ ۱۳۹۷/۵/۲۴
اگر میخواهید فساد خرد و کلان مدیران دولتی کاملا آشکار شود، برای کارمندان امنیت شغلی ایجاد کنید و تضمین کنید که برایشان اتفاقی نمی افتد آنگاه خواهید دید که چه فسادهایی از مدیران را آشکار خواهند کرد. متاسفانه اگر یک کارمند که هر روز شاهد سوء استفاده مدیران است بخواهد موردی را افشا کند تنها کسی که متضرر میشود خودش است.
ناشناس۴۹۶۲۸۵۲۳:۵۹:۴۳ ۱۳۹۷/۵/۲۴
مطمئنا وزرا ومسئولین رده بالا با این حقوقها از بحران اقتصادی فعلی به سلامت عبور خواهندکر ولی کمر مردم زیر بار گرانی خواهدشکست
غضنفر۴۹۶۴۶۰۰۸:۲۱:۲۷ ۱۳۹۷/۵/۲۵
اسامی افرادی که وام ملیاردی رامیگیرندوپس نمیدندومفسدان اقتصادی اخیررااعلام کنید بگوئیدمعرف انهاکی بوده ...
ناشناس۴۹۶۵۹۳۱۰:۱۵:۲۷ ۱۳۹۷/۵/۲۵
حقوق!!!!! بیت المال مال اینهاست....
ناشناس۴۹۶۶۶۴۱۰:۵۷:۴۱ ۱۳۹۷/۵/۲۵
دولت قانون افزایش حقوق سال 97رو با وجود استفصاریه یا تا کید موکد مجلس به راحتی کنار زد و هیچ اتفاقی نیفتاد چرا کنار زد بخاطر اینکه 6درصد حقوق همین مدیران و..بلند پایه بکشدکه در واقع همین 6درصد چند برابر حقوق کارمندان ساده است و برای یه کارمند ساده این وضعیت گرانی و پایین امدن قدرت خرید و پایین امدن قدرت پول ملی و ...6درصد افزایش حقوق یعنی مرگ.اولش یکسری از نمایندگان مجلس قیل و قال کردن واعتراض وکمیسیون نظارت قول پیگیری داد ولی بعدش جریان خوابید چرا؟؟؟ اگه دقت کنید بحث میلیاردها پول مطرحه
ناشناس۴۹۶۶۷۰۱۱:۰۱:۲۶ ۱۳۹۷/۵/۲۵
بی تعارف همه حقوق بالا میگیرن و باور نکردنی هنوز این لیست ها برای مردم رو نشده وای بروزی که مردم بدونن چه خبره
همکار۴۹۷۴۶۱۱۹:۱۲:۴۳ ۱۳۹۷/۵/۲۵
پیراتوکراسی به جای تکنوکراسی
ناشناس۴۹۸۷۱۶۱۸:۴۵:۵۲ ۱۳۹۷/۵/۲۶
حقوق بگیرند ولی کارشان باعث نفع رسانی به مردم شود نه اینکه مشکلات چند برابر شود برای مثال مردم منطقه ای در خواستی از یکی از شهرداران تهران دارند در پاسخ گفته من باید همه مشکلات با هم حل کنم مشکلاتی که 20 سال تمام کمال یکی یکی هم حل نشده این پاسخ یعنی کاری نمی خواهم انجام دهم حقوق این فرد باید زیر زربین باشد
ناشناس۴۹۹۲۹۲۰۹:۱۸:۱۹ ۱۳۹۷/۵/۲۷
چرا حقوق من به 3 میلیون نمی رسه درحالی که حقوق 57 میلیونی داریم ؟
رضا۴۹۹۸۷۸۱۴:۰۷:۲۱ ۱۳۹۷/۵/۲۷
چيزي كه كشور ما را تهديد ميكنه قدرت نظامي و اقتصادي آمريكا و اسرائيل و اروپا و دلارهاي عربي نيست بلكه سو مديريت و فساد و رانت هاي دولتمردان و سهميه هاي علمي ناجوانمردانه است اينها به كشور و ملت و خون شهدا خيانت كرده اند .
ناشناس۵۰۵۵۱۴۰۹:۰۰:۱۳ ۱۳۹۷/۵/۳۰
خدا از ما بگذرد که بارای خود اینها را بر بچه های بی گناه که به سن تکلیف ورای نر سید اند مسلط کردیم آقای روحانی از خدا بترس
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. بازی با کلمات

  3. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  4. با حلوا حلوا گفتن، دهان شیرین نمی‌شود!

  5. نظرات برگزیده مخاطبان الف: تکرار تجربیات شکست‌خورده درباره حجاب هیچ ثمری ندارد/ زیباکلام به دشمنی اسرائیل با ایران توجه نمی‌کند

  6. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  7. هیچ تردیدی در اجرای طرح نور نداریم

  8. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  9. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  10. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  11. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  12. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  13. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  14. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  15. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  16. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  17. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  18. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  19. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  20. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  21. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  22. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  23. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

  24. به زور کسی را به بهشت نمی بریم اما در برابر ناهنجاریها ایستاده‌ایم

  25. موفقیت ایران در ساخت موتور بنزینی ۶ سیلندر + تصاویر

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  3. با حلوا حلوا گفتن، دهان شیرین نمی‌شود!

  4. نظرات برگزیده مخاطبان الف: تکرار تجربیات شکست‌خورده درباره حجاب هیچ ثمری ندارد/ زیباکلام به دشمنی اسرائیل با ایران توجه نمی‌کند

  5. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  6. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  7. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  8. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  9. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  10. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  11. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  12. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  13. به زور کسی را به بهشت نمی بریم اما در برابر ناهنجاریها ایستاده‌ایم

  14. اشتباه برخی گروه‌ها در مقابله با توئیت فضائلی

  15. توضیحات سردار جعفری درباره تذکر رهبری پیرامون مبارزه با بی‌حجابی/ توصیه همتی درباره نرخ‌های متفاوت ارز

  16. خسارت در «اس-۳۰۰»؛ مدرکی که نیست و افتخاری که به نام اسرائیل می‌سازند!

  17. هزینه عملیات وعده صادق به ۲۰ میلیون دلار هم نرسید/ دست آخرین توان نظامی ایران هنوز رو نشده است

  18. خلجی: آواربرداری از خرابی ۱۰ ساله زمانبر است

  19. سلاح اتمی؛ جزو برنامه ریزی امنیتی و دفاعی ایران است؟ /تمام «نه»های رهبر انقلاب به سلاح هسته ای +اینفو

  20. رهبر انقلاب: تحریم‌ها ملت ایران را از پا در نمی‌آورد/ اگر حال جامعه کارگری خوب شود، حداقل نیمی از مردم حالشان خوب می‌شود

  21. حمایت معاون رئیسی از تعطیلی پنج‌شنبه‌ها/ تاکید رادان بر ادامه طرح «نور» فراجا/ انتقاد روزنامه دولت از کریمی قدوسی

  22. وزیر کشور: پلیس با رعایت کرامت انسانی به عده کمی که قانون حجاب را رعایت نکنند تذکر می‌دهد

  23. توماج صالحی به حبس محكوم شد/مظلوم نمايي يك اغتشاشگر 

  24. رئیسی: مشکلات آبی و برقی کشور در حال حل‌شدن هستند  

  25. شبيه‌سازي جنگ ايران و آمريكا

آخرین عناوین