در گفتگو با الف مطرح شد؛ آقای انصاری عدم اجرای قانون جرم است/مردم باید به میزان حقوق مسوولان دسترسی داشته باشند؛ اما برخی نمی‌خواهند/ روسای قوا هم باید حقوق خود را اعلام کنند

گروه اقتصادی الف،   3970513126 ۲۴ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱۱ تکراری یا غیرقابل انتشار

نمایندگان مجلس با اشاره به عدم اجرای ماده برنامه ششم توسعه، عدم اجرای قانون را جرم عنوان کردند؛ می‌گویند: قانون می‌گوید عموم مردم باید به میزان حقوق مدیران و مسوولان دسترسی داشته باشند و عدم اجرای آن جرم است و سازمان امور اداری و استخدامی هرچه سریع‌تر باید قانون را اجرا کند، بااین‌حال جمشید انصاری اعتقاد دارد که قانون نگفته است باید به مردم دسترسی داده شود.

آقای انصاری عدم اجرای قانون جرم است/مردم باید به میزان حقوق مسوولان دسترسی داشته باشند؛ اما برخی نمی‌خواهند/ روسای قوا هم باید حقوق خود را اعلام کنند

به گزارش الف، پس از افشای دریافت حقوق‌ نجومی برخی مدیران دولتی در سال‌های اخیر، نمایندگان مجلس در قانون برنامه ششم توسعه ماده‌ای را برای شفافیت، کنترل و نظارت بر حقوق مدیران و مقامات تصویب کردند و در این ماده نیز دسترسی برای عموم نیز تصویب شده بود.

بر اساس ماده 29 قانون برنامه ششم توسعه دولت مکلف است طی سال اول اجرای قانون برنامه نسبت به راه‌اندازی سامانه ثبت حقوق و مزایا مدیران و مسوولان اقدام کند و کلیه پرداخت‌ها به مقامات، روسا، مدیران دستگاه‌های اجرائی شامل قوای سه‌گانه را فراهم کند، به‌نحوی‌که میزان ناخالص پرداختی به هر یک از افراد مشخص و امکان دسترسی برای نهادهای نظارتی و عموم مردم فراهم شود.همه مسوولان از روسای قوا، شورای نگهبان، مجمع تشخیص مصلحت نظام، بانک‌ها و تمام نهادها (مسؤولان آن‌ها که مسئولیت دارند) باید حقوق و مزایای آن‌ها مشخص و مردم بتوانند مشاهده کنند.

  • بیشتر بخوانید

آیا ماده ۲۹ برنامه ششم توسعه اجرایی شد؟

معاون رئیس جمهور: قوای سه‌گانه اطلاعات حقوق و مزایای خود را در سامانه ثبت حقوق و مزایا ثبت نکردند/ دسترسی اطلاعات به مردم نمی‌دهیم

احمد توکلی: تاسیس سامانه ثبت حقوق برای دولت مشقتی جز رسوایی مدیران فاسد ندارد

احمد توکلی، رئیس هیئت‌مدیره سازمان مردم‌نهاد دید‌بان شفافیت و عدالت نیز در فروردین‌ماه امسال در نامه‌ای به محمود واعظی رئیس دفتر رئیس‌جمهوری خواستار اجرای ماده 29 برنامه ششم توسعه شد، اما چند پیش جمشید انصاری معاون رئیس‌جمهور و سازمان اداری و استخدامی کشور با بیان اینکه قوای سه‌گانه اطلاعات حقوق و مزایای خود را در سامانه ثبت حقوق و مزایا ثبت نکردند، گفت: دسترسی اطلاعات به مردم نمی‌دهیم.(اینجا را بخوانید).

 

* خواست عمومی ملت ایران تشکیل سامانه‌ و اعلام میزان حقوق و دریافتی مسوولان و مدیران است

حمیدرضا حاجی بابایی، رئیس کمیسیون تلفیق برنامه ششم در گفتگو با خبرنگار الف، در مورد سخنان انصاری، معاون رئیس‌جمهور؛ گفت: یکی از مسائل بسیار مهمی که در ماده 29 قانون برنامه ششم با صراحت آمده و خیلی‌ها سعی کردن با توجه به اینکه مصوبه مجلس بود، در صحن مجلس و بررسی مصوبات آورده نشود، ماده 29 برنامه ششم بود.

 وی افزود: اراده مجلس و کمیسیون تلفیق برنامه ششم و خواست عمومی ملت ایران، این بود که سامانه‌ای تشکیل و در آن میزان حقوق و دریافتی مسوولان و مدیران کاملاً مشخص شود، یعنی برای همه مردم مشخص باشد که هرکسی چه میزان حقوق دریافت می‌کند و برای اولین بار در ماده 29 قانون برنامه تعریفی آوردیم که شامل تمام مسوولان نظام می‌شود.

*سازمان امور اداری و استخدامی هرچه سریع‌تر باید قانون را اجرا کند

عضو کمیسیون برنامه‌، بودجهو محاسبات مجلس تصریح کرد: ماده 29 برنامه ششم گسترده‌تر از ماده پنج قانون محاسبات است؛ زیرا در این ماده آمده که همه مسوولان از روسای قوا، شورای نگهبان، مجمع تشخیص مصلحت نظام، بانک‌ها و تمام نهادها (مسؤولان آن‌ها که مسئولیت دارند) باید میزان حقوق و مزایای آن‌ها مشخص و مردم بتوانند مشاهده کنند.

حاجی بابایی با بیان اینکه یکی از راه‌های مبارزه با مفاسد نظاره‌گر بودن و نظارت مردم بر جامعه و مسئولان است، گفت: مجلس باید پرقدرت بایستد و سازمان امور اداری و استخدامی هرچه سریع‌تر باید قانون را اجرا کند؛ البته اول فروردین امسال می‌بایست سامانه اعلام حقوق‌های اجرایی می‌شد و اکنون حدود 4 ماه است در اجرای آن تاخیر کردند.

رئیس کمیسیون تلفیق برنامه ششم اضافه کرد: زمانی خدمت مقام معظم رهبری هم که رفتیم، یکی از مواردی که ایشان اشاره کردند، این بود که مجلس باید برای این‌گونه (عدم اجرای قانون) موارد جرم تعریف کند، نه اینکه بر اساس ماده 236 به قوه قضاییه ارسال کند که آنجا هم کاری خاصی انجام نمی‌شود.

  • بیشتر بخوانید

ناگفته‌هایی از حقوق‌های نجومی مقامات؛ تشکیل تنها ۳۰ پرونده تخلف برای ۱۰ هزار متخلف حقوق‌های نجومی

اقدام عجیب سیف/ رئیس کل بانک مرکزی معاون خود را با پاداش 1 میلیارد و 200 میلیونی بازنشسته می کند و بعد از یک هفته وی را به کار بازمی گرداند!

وی با اشاره ایجاد سامانه اعلام حقوق مسوولان، گفت: خواهان آن و به صورت جدی پای‌کار هستیم؛ به‌هرحال اجرای ماده 29 قانون برنامه ششم یکی از خواسته‌های مردم در کشور است که باید انجام شود.

*قانون می‌گوید عموم مردم باید دسترسی داشته باشند

حاجی بابایی در پاسخ به این سؤال که انصاری معاون رئیس جمهور می‌گوید بر اساس قانون دسترسی برای مدیران است نه مردم، پاسخ داد: قانون می‌گوید عموم مردم باید دسترسی داشته و در جریان قرار گیرند و عدم اجرای قانون جرم است، البته قبلاً هم این سامانه‌ها وجود داشت و فقط مسوولان خودشان می‌دانستند، ببینند یا اینکه هرکسی خودش می‌دید، وگرنه مانند قبل باشد، یک کار خاصی نشده؛ مهم این بود که مردم بدانند و دسترسی داشه باشند.

این نماینده مردم در مجلس با بیان اینکه اگر قرار باشد مردم به حقوق مسوولان و مدیران را مشاهده نکنند و دسترسی نداشته باشند، ایجاد سامانه به چه دردی می‌خورد، تصریح کرد: همه درآمدهای مسوولان باید کاملاً شفاف و روشن باشد؛ یعنی هیچ مدیری که جز آنکه در سامانه آمده و ثبت شده است، نباید دریافتی دیگری داشته باشد و اگر داشت؛ مجرم شناخته می‌شود.

*اعلام نکردن و یا اشتباه اعلام کردن میزان حقوق جرم است

حاجی بابایی در ادامه توضیح داد: مجلس چند بار اعلام کرد که این سامانه باید اجرایی شود و هیئت‌رئیسه و رئیس مجلس مسئول هستند که آن را پیگیری کنند تا اجرایی شود؛ معاونت نظارت مجلس برای همین موارد است که گزارش دهد و بگویید که چرا این قانون اجرایی نشده و قطعاً پیگیری خواهیم کرد.

وی در مورد اینکه برخی دستگاه هم هنوز میزان دریافتی و حقوق خود را اعلام نکردند؛ گفت: اگر کسی به هر شکلی حقوق و دریافتی خود را اعلام نکند و یا اشتباه اعلام کند و یا کوتاهی انجام دهد، بر اساس ماده 29 قانون برنامه ششم جرم محسوب می‌شود.

حاجی بابایی با بیان اینکه باید از سایت الف تشکر کنم که این موضوع را پیگیری می‌کند؛ بیان کرد: افرادی که این موضوعات را پیگیری می‌کنند، دنبال شفافیت هستند و برخی جاها پیگیری نمی‌کنند که نشان می‌دهد خودشان نجومی می‌گیرند و اگر کسی ریگی به کفش نداشته باشند، باید این خواسته عمومی را پیگیری کند؛ اما چرا دنبال نمی‌کنند.

*هدف از ماده 29 برنامه ششم دسترسی عموم مردم است نه ایجاد سامانه/ عدم دسترسی با روح قانون مغایر و استنکاف است

حسینعلی حاجی دلیگانی، عضو دیگر کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس نیز در این مورد به خبرنگار الف؛ گفت: هدف از قانون ماده 29 برنامه ششم این بود که عموم مردم به میزان حقوق مدیران و مسوولان دسترسی داشته باشند؛ یعنی شفاف‌سازی به نحوی انجام شود که عموم مردم بتوانند مشاهده کنند و اگر کسی بخواهد محدودیتی ایجاد کنند، این محدودیت با صراحت و روح قانون مغایرت دارد.

*آقای انصاری نام دستگاه‌ها را ببرند تا برخورد کنیم

وی در مورد اینکه معاون رئیس‌جمهور عنوان کردند برخی دستگاه‌ها از اعلام حقوق خودداری کردند؛ افزود: آقای انصاری نام دستگاه‌ها را ببرند تا با آن‌ها به صورت قانونی برخورد کنیم و هر دستگاهی که به قانون عمل‌نکرده باشد؛ طبیعتاً استنکاف از قانون انجام داده و مجرم است و باید با بالاترین مقام آن دستگاه برخورد شود.

عضو کمیسیون برنامه‌وبودجه مجلس با تاکید بر اینکه عدم دسترسی به مردم به سامانه حقوق مدیران و مسوولان خلاف و استنکاف از قانون است و آن را پیگیری خواهیم کرد، اظهار کرد: خیلی‌ها حتی در تصویب آن در مجلس مخالفان بودند ولی با رأی نمایندگان تصویب شد و هدفمان این بود که عموم مردم به میزان حقوق همه مدیران و مسوولان دسترسی داشته باشند.

*برخی تصمیم سازان و تصمیم گیران مخالف دسترسی مردم به میزان دریافتی‌ها هستند/ مجلس برخورد خواهد کرد

حاجی دلیگانی ادامه داد: ایجاد این سامانه میزان حقوق مدیران بر عهده دولت بوده است و دولت اگر بخواهد مسوولیت خود را به نحوی انجام دهد و واگذار به دیگر دستگاه‌ها کند تا قانون به درستی اجرا نشود، خلاف و جرم است زیرا برخی نمی‌خواهند سامانه اعلام میزان حقوق‌ها اجرایی شود و این اتفاق رخ دهد.

این نماینده مردم در مجلس با بیان اینکه خیلی‌ها می‌خواهند مانع اعلام حقوق مسوولان و دسترسی مردم شوند، گفت: این افراد همان‌هایی هستند که در زمان تصویب قانون هم مخالفت می‌کردند و خودشان حقوق نجومی می‌گیرند و برخلاف منافع عموم مردم انحصار ایجاد می‌کنند؛ کسانی که نمی‌خواهند چنین اتفاقی رخ دهد هم در سطح تصمیم سازان و هم تصمیم گیران هستند و مجلس با هرکسی که قانون را اجرا نکند، بایستی بر اساس وظیفه نظارتی خود برخورد کند و برخورد می‌کنیم.

دیدگاه کاربران

ناشناس۴۷۳۷۹۴۱۴:۳۸:۴۹ ۱۳۹۷/۵/۱۳
گشتیم نبود نگردید که نیست ، هیچ عزم و اراده ای برای ایجاد شفافیت .
ناشناس۴۷۴۴۳۳۱۸:۵۵:۱۸ ۱۳۹۷/۵/۱۳
جالبه ! یک جریان خاص و دولتی هست که دنبال اجرای FATF هستند برای ایجاد شفافیت و جلوگیری از پولشویی و... تا اطلاعات کشور در اختیار بیگانگان قرار بگیره و درباره فواید ان در روزنامه های زنجیره ایشون قلم فرسایی می کنند ولی همین جریان خاص و دولتی حاضر نیستند میزان حقوق و مزایا و ثروت خود را در اختیار افکار عمومی داخل ایران قرار دهند !!!
ناشناس۴۷۴۵۵۰۲۰:۰۱:۱۲ ۱۳۹۷/۵/۱۳
مشتاقانه منتظر اعلام کارانه دریافتی وزیر بهداشت و معاونش هستم.
ناشناس۴۷۳۸۳۵۱۴:۵۲:۰۵ ۱۳۹۷/۵/۱۳
نماینده های مجلس اول میزان حقوق خود را اعلام کنند
الف ر۴۷۴۸۲۲۲۲:۵۶:۳۹ ۱۳۹۷/۵/۱۳
مگر دریافتی فقط همین حقوق است سائر مزایا و رانت که میلیاردی هستند این ها را چطو ر شفاف سازی میکنید
mostafa.kamali95@yahoo.com۴۷۴۹۹۶۰۱:۱۲:۲۴ ۱۳۹۷/۵/۱۴
سامانه هم فایده نداره بسیاری از پرداخت های به مدیران خارج از سیستم حقوق و دستمزد صورت می گیرد و یا در سرفصل های هزینه ای بانک ها و سازمان ها هزبنه های کاذب ایجاد و وجه ان به صورت تراول به مدیران پرداخت می شود باید همه منافذ بسته شود
ناشناس۴۷۳۸۳۹۱۴:۵۳:۱۹ ۱۳۹۷/۵/۱۳
مطمئن باشید اعلام نمی شود چرا باید من 1600 بگیرم و مدیر من 8 میلیون تاز من کار را انجام میدم
ناشناس۴۷۳۹۵۱۱۵:۴۱:۴۵ ۱۳۹۷/۵/۱۳
مردم ایران نامحرم هستند اما با چه اصراری می خواهند اطلاعات مالی سازمانهای مختلف کشور را در اختیار بیگانگان بگذارندو تمام تلاششان را می کنند این قانون در مجلس تصویب شود
ناشناس۴۷۴۱۷۵۱۷:۰۵:۳۲ ۱۳۹۷/۵/۱۳
مطهری: طرح «اعاده اموال نامشروع مسئولان» موجب بدبینی به مقامات می‌شود نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به طرح جمعی از نمایندگان در خصوص اعاده اموال نامشروع مسئولان این طرح را موجب بی‌اعتمادی مردم به نظام و بدبینی نسبت به مسئولان دانست.
ناشناس۴۷۴۴۳۵۱۸:۵۶:۱۳ ۱۳۹۷/۵/۱۳
از مطهری چه انتظاری داری؟؟؟ تمام وقت مجلس تشریف دارد ولی استاد دانشگاه تهران هم هست... آنهم در رشته فلسفه اسلامی ... جل الخالق... وقتی به فضل و نام پدر، از مهندسی تغییر رشته می دی و فلسفه می خونی . ....
علی 671۴۷۴۲۸۵۱۷:۵۵:۱۷ ۱۳۹۷/۵/۱۳
اجرا نکردن قانون جرم است .حالا اجرا نشده کی مجرم است و کی میخواهد محاکمه کند چه کسی را
ناشناس۴۷۴۴۳۶۱۸:۵۷:۳۸ ۱۳۹۷/۵/۱۳
دولتی که با فریب مردم رای گرفت و شعار شفافیت داد...
ناشناس۴۷۴۴۴۱۱۹:۰۰:۳۳ ۱۳۹۷/۵/۱۳
دولتی ها و نجومی بگیران و وزرای میلیاردی با تمام توان جلوی این طرح را می گیرند و وکلایشان در مجلس سنگ اندازی می کنند مردم فقط موقع انتخابات همه کاره و مردم عزیز ایران ! و صاحب مملکت هستند ولی موقعی که حق دارند بدانند حقوق مدیران و وزرا چقدر است انزمان نامحرم می شوند
زارعی مرودشت۴۷۴۴۷۲۱۹:۲۴:۴۸ ۱۳۹۷/۵/۱۳
تا زمانی که در ایران حقوق مسئولین ۱۰برابر حقوق باشه مشکلات مردم حل نمی شه مسئول در ناز و نعمت زندگی می کنه از مشکلات مردم خبر نداره
ناشناس۴۷۴۵۰۳۱۹:۳۵:۲۲ ۱۳۹۷/۵/۱۳
پاداش یک میلیاردودویست یعنی حقوق ماهی حداقل ۴۰ میلیون ، فکر نمیکنی اگه اون سامانه راه بیفته نصف ایرانیها پس از اطلاع از حقوقهای مسیولین سکته میزنن
ناشناس۴۷۴۶۷۴۲۱:۱۷:۱۱ ۱۳۹۷/۵/۱۳
مگه نمیدونیم؟! تقریبا که میدونیم. کم میدونیم؟ خب باشه کم میدونیم. ولی همین کمش رو هم که میدونیم، خب که چی؟ بسم الله. آقای x، nتومن، آقای y، mتومن.کاری میشه کرد؟
ناشناس۴۷۴۷۰۱۲۱:۳۶:۰۳ ۱۳۹۷/۵/۱۳
مردم به امید عدالت بودند ولی با جنایت روبرو میشوند چرا هرروز یک اختلاس
ناشناس۴۷۴۷۱۵۲۱:۴۲:۴۲ ۱۳۹۷/۵/۱۳
اگر این سامانه راه بیفته و مردم بتوانند به ان دسترسی داشته باشند بساط خیانت خائنین به انقلاب و شهدا جمع می شود . این ها از ترس افکار عمومی جلوی راه اندازی این سامانه را گرفتند چون نقاب ها کنار می رود و.....
شیرازی۴۷۴۷۳۹۲۱:۵۶:۵۴ ۱۳۹۷/۵/۱۳
بعلت عدم شفافیت و حقوق نجومی اشرافیت عده ای از خدا بیخبر چقدر بزرگان نظام باید ناسزا و فحش بخورند؟
ناشناس۴۷۴۷۴۶۲۲:۰۰:۱۹ ۱۳۹۷/۵/۱۳
اسلاحتلبا چرا انقدر از شفافیت می ترسن مگه خبریه؟
ناشناس۴۷۴۷۷۹۲۲:۲۶:۴۰ ۱۳۹۷/۵/۱۳
یک مسئول فاسد اگر حقوق زیادی هم بگیره میشه سالی یک میلیارد! اما فسادهای کلان در حد چندهزار میلیاردی هستند! خود پرداختن به بحث حقوقها یک نوع آدرس غلط دادنه.
ناشناس۴۷۴۸۵۵۲۳:۲۵:۰۷ ۱۳۹۷/۵/۱۳
درد مردم حقوق بالای مسئولین نیست که اگر مسئولی واقعا صادقانه کار کند حقش هم هست . مشکل بر سر مسئولینی است که حقوق بالا می گیرند اما ناکارامدند.
ناشناس۴۷۴۹۰۴۲۳:۵۴:۳۳ ۱۳۹۷/۵/۱۳
شما فقط به حقوق چسبیدید کاش فقط همان بود و اختلاس و رانت و دزدی نبود لطفا بروید ثروتهای همه مدیران دولتی وزرا نمایندگان مجلس سایرین را بررسی کنید چگونه میلیاردها ٹروت می اندوزد همین رانت و فساد گسترده دهان انسان را می بندد تا این روزها از انقلاب دفاع کند خدا لعنت کند کسانی که خون پاک شهدا را به دنیا خواهی شان فروختند و دین و مذهب را این چنین غریب و محجور کردند
ناشناس۴۷۵۱۱۹۰۶:۵۳:۰۰ ۱۳۹۷/۵/۱۴
مردم مطالبه گر باشند مسئولان محترم مجبور به تسلیم شدن در برابر اراده فولادین مردم عزیز می شوند
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

  2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

  3. جلاد، به پایان سلام کن!

  4. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

  5. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

  6. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

  7. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

  8. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

  9. انتقام از پوتین؟

  10. عوامل توهین کننده به نظام و مقدسات اسلامی دستگیر شدند

  11. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

  12. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

  13. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

  14. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

  15. مردم طلای دست دوم خریداری نکنند

  16. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

  17. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

  18. اول، بساط دلالی باید جمع شود

  19. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

  20. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

  21. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

  22. ایران اینترنشنال در آستانه تعطیلی / تعطیلی قریب الوقوع دفتر واشنگتن + عکس

  23. دادستان ساری: خسارات وارده قطع سه هزار اصله نهال جبران شود

  24. ابابیل ۵، از آخرین دستاورد‌های قدرت پهپادی جهان

  25. خاندوزی: با طیفی مواجه هستیم که تمایلی برای مشارکت در اداره کشور ندارند

پربحث‌های اخیر

    پربحث‌های دیروز

      پربحث‌های هفته

      1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

      2. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

      3. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

      4. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

      5. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

      6. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

      7. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

      8. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

      9. ایران اینترنشنال در آستانه تعطیلی / تعطیلی قریب الوقوع دفتر واشنگتن + عکس

      10. ابابیل ۵، از آخرین دستاورد‌های قدرت پهپادی جهان

      11. رئیسی: همه بخش‌های تولیدی مخاطب شعار سال هستند

      12. فضائلی: اختلاف سلیقه‌ها در کشور نباید نفرت ایجاد کند

      13. ادعای حسنی و رفتار اموی!

      14. درگذشت معاون امور زنان در دولت اصلاحات

      15. چرا شبکه آشوب به سراغ براندازان داخلی رفته است؟ / با اپوزیسیون داخل کشور آشنا شوید!

      16. حاجی‌دلیگانی: فساد نتیجه بی‌توجهی و عدم رعایت قانون است

      17. جوابیه پایگاه اطلاع‌رسانی آیت‌الله علم‌الهدی به حواشی اخیر

      18. جمهوری اسلامی ایران در حمایت از فلسطین و غزه تردید نخواهد کرد

      19. صلح امام حسن(ع)؛ چرا؟!

      20. شهادت یکی از مستشاران سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در سوریه

      21. سرلشکر رشید: آمریکا شریک جرم اسرائیل است

      22. روز قدس باید به زلزله سیاسی علیه صهیونیست‌ها تبدیل شود

      آخرین عناوین