معاون رئیس جمهور: قوای سه‌گانه اطلاعات حقوق و مزایای خود را در سامانه ثبت حقوق و مزایا ثبت نکردند/ دسترسی اطلاعات به مردم نمی‌دهیم

گروه اقتصادی الف،   3970426004 ۲۶ نظر، ۰ در صف انتشار و ۹ تکراری یا غیرقابل انتشار

رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور با بیان اینکه برخی دستگاه‌های دولتی و هیچ یک از قوای دیگر و مشمولان قانون اطلاعات حقوق و مزایای کارکنان خود را در سامانه ثبت حقوق و مزایا بارگذاری نکردند، گفت: دسترسی به سامانه‌ ما برای دستگاه‌های نظارتی است که می‌خواهند اطلاعات کل سیستم را داشته باشند و کلیه دستگاه‌ها موظفند امکان دسترسی برای عموم مردم را در سامانه خودشان فراهم کنند.

معاون رئیس جمهور: قوای سه‌گانه اطلاعات حقوق و مزایای خود را در سامانه ثبت حقوق و مزایا ثبت نکردند/ دسترسی اطلاعات به مردم نمی‌دهیم

پس از افشای دریافت حقوق‌ نجومی برخی مدیران دولتی در سال‌های اخیر که اذهان و افکار عمومی جامعه را جریحه‌دار کرد، نمایندگان مجلس تصیمیم گرفتند در برنامه ششم توسعه ماده‌ای را به منظور شفافیت و کنترل و نظارت بر حقوق مدیران و مقامات لحاظ کنند تا دیگر شاهد پرداخت حقوق نجومی نباشیم.

ماده 29 قانون برنامه تمامی دستگاه‌های قوای سه گانه و حتی نهادهای زیر نظر ولی فقیه و ارگان‌هایی که از برخی قوانین مستثنی هستند را مکلف کرده تا اطلاعات حقوق و مزایای مدیران و مقامات خود را در سامانه حقوق و مزایا ثبت کنند.

قید بسیار مهمی گذاشته شده تا دسترسی به این اطلاعات در اختیار نهادهای نظارتی و عموم مردم فراهم شود؛ در مورد این موضوع جمشید انصاری معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور مصاحبه‌ای با فارس انجام داده است که در ادامه مشاهده می‌کنید:

آخرین وضعیت سامانه حقوق و مزایا را تشریح کنید؛ آیا دستگاه‌ها پای کار ثبت اطلاعات حقوق‌ کارکنان آمده‌اند و اینکه گزارشی به هیات دولت داده‌اید؟ 

استفاده از سامانه را دهه آخر اردیبهشت به تمام دستگاه‌ها ابلاغ کردیم تا کلیه پرداخت‌های اردیبهشت را وارد کنند. اول باید مشخصات کارکنان وارد شود و بعد پرداختی‌ها. ثبت اطلاعات اردیبهشت و خرداد آزمایشی تلقی می‌شود تا اشکالات سیستمی برطرف شود. برای خرداد چون احکام کارمندان تغییر کرد، ثبت اطلاعات با تاخیر انجام می‌شود و فکر می‌کنیم آنهایی که گذاشتند قابلیت ارزیابی در سامانه وجود دارد. 

 کدام دستگاه‌ها اطلاعات کارکنان خود را ثبت نکردند؟

باید اعلام کنیم از تیر ماه همه دستگاه‌ها موظفند اطلاعات را بارگذاری کنند و ابلاغ می‌کنیم. هیچ یک از دستگاه‌های خارج از قوه مجریه اطلاعاتی را بارگذاری نکردند. 

یعنی قوه قضاییه، مقننه، نهادها و موسسات عمومی غیردولتی اطلاعاتی ثبت نکرده‌اند؟ 

علاوه بر آنها تمامی شرکت‌ها و نهادهایی که نامشان در ماده 29 آمده است مثل دستگاه‌های زیرمجموعه ستاد فرمان اجرایی امام و زیرمجموعه رهبری باید اطلاعات را می‌گذاشتند. گزارشی که به من روز سه‌شنبه گذشته دادند، هنوز خارج از قوه مجریه اطلاعاتی وارد نشده است. ممکن است خودشان اطلاعات را روی سامانه داخلی گذاشته باشند، اما در سامانه ما بارگذاری نکردند. 

چرا؟ 

ابتدا دستگاه‌ها نسخه‌ای از نرم‌افزار سامانه حقوق و مزایا را در سیستم خود نصب و اطلاعات را وارد می‌کنند و پس از آن بارگذاری روی سامانه اصلی انجام می‌شود. به همین دلیل هنوز روی سامانه‌ ما اطلاعاتی مشاهده نمی‌شود. 

مگر تکلیف قانون، ثبت اطلاعات روی سامانه حقوق و مزایا نیست؟

برای انجام تکلیف قانونی، مهم سامانه خود دستگاه‌ها است. قانون می‌گوید کلیه دستگاه‌ها باید اطلاعات را در پایگاه اطلاعاتی خودشان به اطلاع مردم برسانند. اطلاعاتی که به ما می‌دهند دستگاه‌های نظارتی دسترسی خواهند داشت. اطلاعات سامانه ما مورد استفاده دیوان محاسبات، سازمان بازرسی کل کشور،‌ سازمان برنامه‌و بودجه و خزانه‌داری، سازمان امور مالیاتی و بازنشستگی قرار می‌گیرد. در ماده 29 قانون برنامه ششم گفته شده هر دستگاه باید اطلاعات مدیران را در سامانه خودش برای دسترسی اطلاع مردم بگذارد. 

این گونه متوجه شدم تمامی دستگاه‌های قوه مجریه اطلاعات خود را در سیستم خود و سامانه نظارتی شما آوردند. بقیه دستگاه‌های خارج از قوه مجریه اطلاعات ثبت نکردند؟

نه؛ تعدادی از دستگاه‌های قوه مجریه هم در سیستم سامانه حقوق و مزایا، اطلاعات را بارگذاری نکردند. در حال پیگیری چرایی این موضوع هستیم. 

 چه تعداد دستگاه هستند؟ درصد بدهید؟ 

اطلاعات دقیق نداریم و نمی‌توان درصدی گفت. فرض کنید سازمان برنامه و بودجه یک استان دیتا را گذاشته باشد و چند استان آن نگذاشته باشد. به صورت دستگاهی هم نمی‌توان عدد داد. دستگاه‌ها و واحدهای زیرمجموعه به لحاظ مالی مستقل هستند، درنتیجه نمی‌توان گفت، وزارت صنعت اطلاعات را گذاشته چون احتمال دارد، سازمان گسترش صنایع (ایدرو) یا سازمان توسعه معادن (ایمیدرو) نگذاشته باشد. 

شما گفتید که اطلاعات سامانه حقوق و مزایا را فقط به دستگاه‌های نظارتی می‌دهید؟ چرا در دسترس عموم نیست؟

دسترسی به سامانه‌ ما برای دستگاه‌های نظارتی است که می‌خواهند اطلاعات کل سیستم را داشته باشند. 

 قانون چنین قیدی ندارد؟

چرا؛ دارد.

باید برای استرس عموم هم باشد؟

اگر قانون را بخوانید گفته‌ کلیه دستگاه‌ها موظفند امکان دسترسی برای عموم مردم را در سامانه خودشان فراهم کنند اگر قرار باشد در سامانه ما بیایند خیلی نمی‌توان اطلاعات بدست آورد. مثلا حسن حسینی را جستجو می‌کنند ممکن است که میان مدیران چند حسن حسینی مشابه در دستگاه‌ها و جاهای مختلف وجود داشته باشد. بنابراین اگر در یک دستگاه خاصی است باید در سایت آن سازمان اطلاعات را مشاهده کنند. باید توجه کنید سامانه‌ای که طراحی کردیم سامانه حقوق و مزایای کل کارکنان دولت است، یعنی اطلاعات 2 میلیون و 300 هزار کارمند ثبت می‌شود. 

 دقیقا قانون را برایتان می‌خوانم. گفته شده «... به نحوی که میزان ناخالص پرداختی به هر یک از افراد فوق مشخص شود و امکان دسترسی برای نهادهای نظارتی و عموم مردم فراهم شود.» پس باید دسترسی برای عموم مردم هم در سامانه شما باشد؟

می‌دانم قسمت قبلش را بخوانید.

قسمت قبل اسم دستگاه‌ها را آورده‌ که در سامانه بگذارند؟

گفته شده که در سایت‌شان بگذارند. 

در قانون چیزی از سایت‌شان مطرح نشده. همان سامانه حقوق و مزایا را گفته است؟

نه؛ سامانه حقوق و مزایا که متولیش ما هستیم. وقتی می‌گوید دستگاه‌‌ها بگذارند یعنی مردم اطلاع پیدا کنند. سیستم طوری طراحی شده است که هر دستگاه آمار را روی سامانه خودش می‌گذارد و بعد به سیستم ما هم منتقل می‌کند، یعنی مردم پیش ما نمی‌آیند. 

فهم من از این ماده استنباط شما را نمی‌رساند؟

هر کس فهم خودش را دارد. ما هم فهم خودمان را می‌گوییم. سامانه‌ها مربوط به حقوق کلیه کارکنان است. در حالی که آنچه قانون تکلیف کرده تا مردم به آن دسترسی پیدا کنند در مورد مدیران است. ممکن است مدیران دستگاه‌ها 100 هزار نفر باشند. فقط اطلاعات این تعداد را باید برای دسترسی عموم بگذارند؛ نه همه کارمندان را. سامانه ما کل کارکنان است و چنین تکلیفی نیست که دسترسی همه را به مردم فراهم کنیم. 

 آیا تاکنون تناقضی در حقوق و مزایا ثبت شده و پرداختی‌ها وجود داشته است. ارزیابی اولیه از ثبت‌ اطلاعات چگونه است؟

ما مسئول ارزیابی نیستیم. 

به هر حال دولت باید خود کنترل و نظارتی روی پرداختی‌ها داشته باشد؟

خزانه‌داری این کار را انجام می‌دهد و دسترسی دارد. کنترل‌هایی را خزانه‌ و ذی‌حسابی‌ها انجام می‌دهند و کنترل‌هایی را دیوان محاسبات دارد. کنترل ما از جهت رعایت مقررات است. دستگاه اطلاعات را وارد می‌کند، نگاه می‌کنیم با مقررات هم‌خوانی دارد یا نه. پرداخت‌ها فراتر از احکام است. مثلا یک مدیر تشخیص می‌دهد 100 ساعت اضافه کار به کارمندی بدهد. ما در مقام تشخیص درست یا غلط آن نیستم فقط احکام کارگزینی را کنترل می‌کنیم. 

 قانون برنامه ششم می‌گوید باید اطلاعات حقوق و مزایا از سال 88 وارد سامانه شود؟

این چیز دیگری است. کلیه دستگاه‌ها را موظف کرده که اطلاعات خود را بررسی کنند که درست عمل شده یا نه. سامانه برای امسال به بعد است. 

مفهوم نیست که چرا سامانه خود را از سامانه حقوق و مزایا و مواد قانون جدا می‌کنید؟

نه؛ سامانه حقوق و مزایا همین است که گفتیم. شما گسترده‌اش می‌کنید. 

سامانه حقوق و مزایا برای ثبت اطلاعات سه قوه و دیگر نهادها است اما شما می‌گویید فقط برای کارمندان دولت است؟

نه؛ کل کارکنان و مدیران است و نه دولت. مثلا مجلس باید علاوه بر نمایندگان حتی اطلاعات راننده مشغول خدمت را هم بدهد. گزارش مقدماتی سامانه را به دولت دادیم و قرار شد برای عملکرد خرداد هم بدهیم. برخی تصمیمات در دولت باید گرفته شود. مثلا گفته شده اطلاعات مدیران باید در دسترس عموم باشد، اما نگفته چه سطحی از مدیران. فرضا اطلاعات حقوق مدیرکل به بالا یا نه. چون رئیس اداره یک شهرستان هم مدیر حساب می‌شود یا اینکه مراد از مقامات چیست؟ این مسائل را در دولت بحث و تصویب می‌کنیم. اکنون نزدیک به 100 هزار مدیر داریم. رئیس‌ اداره کارپردازی شغل مدیریت است. پیشنهادی به دولت می‌دهیم تا در این باره تصمیم‌گیری کند. 

لازم به توضیح است که در ماده 29 قانون برنامه ششم توسعه به صراحت آمده است:

دولت مکلف است طی سال اول اجرای قانون برنامه نسبت به راه‌اندازی سامانه ثبت حقوق و مزایا اقدام کند و امکان تجمیع کلیه پرداخت‌ها به مقامات، روسا، مدیران کلیه دستگاههای اجرائی شامل قوای سه‌گانه جمهوری اسلامی ایران اعم از وزارتخانه‌ها، سازمان‌ها و موسسات و دانشگاهها، شرکتهای دولتی، موسسات انتفاعی وابسته به دولت، بانکها و موسسات اعتباری دولتی، شرکتهای بیمه دولتی، موسسات و نهادهای عمومی غیردولتی (در مواردی که آن بنیادها و نهادها از بودجه کل کشور استفاده می‌نمایند)، موسسات عمومی، بنیادها و نهادهای انقلاب اسلامی، مجلس شورای اسلامی، شورای نگهبان قانون اساسی، بنیادها و موسساتی که زیر نظر ولی‌فقیه اداره می‌شوند و همچنین دستگاهها و واحدهایی که شمول قانون بر آنها مستلزم ذکر یا تصریح نام است اعم از اینکه قانون خاص خود را داشته و یا از قوانین و مقررات عام تبعیت نمایند، نظیر وزارت جهاد کشاورزی، شرکت ملی نفت ایران، شرکت ملی گاز ایران، شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران، سازمان گسترش نوسازی صنایع ایران، بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران، سازمان بنادر و کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران، سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران، سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران و شرکتهای تابعه آنها، ستاد اجرائی و قرارگاههای سازندگی و اشخاص حقوقی وابسته به آنها را فراهم نماید، به نحوی که میزان ناخالص پرداختی به هر یک از افراد فوق مشخص شود و امکان دسترسی برای نهادهای نظارتی و عموم مردم فراهم شود. وزارت اطلاعات، نیروهای مسلح و سازمان انرژی اتمی ایران از شمول این حکم مستثنی هستند. اجرای این حکم در مورد بنگاههای اقتصادی متعلق به وزارت اطلاعات، وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح تنها با مصوبه شورای عالی امنیت ملی مجاز خواهد بود.

دستگاههای مشمول این ماده مکلفند حقوق، فوق‌‌العاده‌ها، هزینه‌ها، کمک‌هزینه‌ها، کارانه، پرداخت‌های غیرماهانه و مزایای ناخالص پرداختی ماهانه اعم از مستمر و غیرمستمر، نقدی و غیرنقدی (معادل ریالی آن) و سایر مزایا به مقامات، روسا، مدیران موضوع این ماده را از هر محل (از جمله اعتبارات خارج از شمول قانون محاسبات عمومی کشور مصوب 1/6/1366، درآمدهای اختصاصی، اعتبارات متفرقه، اعتبارات کمکهای رفاهی، اعتبارات بودجه عمومی و منابع عمومی و همچنین اعتبارات موضوع ماده (217) قانون مالیات‌های مستقیم با اصلاحات و الحاقات بعدی مصوب 3/12/1366، تبصره «1» ماده (39) قانون مالیات بر ارزش افزوده، مواد (160) تا (162) قانون امور گمرکی مصوب 22/8/1390 و یا اعتبارات خاص ناشی از واگذاری و فروش شرکتها در سازمان خصوصی‌سازی، اعتبارات مربوط به ردیفهای کمک به اشخاص حقیقی و حقوقی و سایر درآمدها و موارد مشابه)، منحصراً در فیش حقوقی منعکس و پس از ثبت در سامانه فوق، پرداخت کنند، به نحوی که میزان هرگونه ناخالص پرداختی ماهانه به هر یک از افراد مذکور بلافاصله در سامانه اطلاعاتی هر دستگاه مشخص باشد. 

دیدگاه کاربران

ناشناس۴۳۷۲۶۳۰۶:۰۹:۱۲ ۱۳۹۷/۴/۲۶
کاچی به از هیچی البته یکی از دوستان بنده بواسطه نوع تخصصش سابقه طولانی فعالیت مالی اداری در مراکز مختلف نظیر صنایع خودروسازی ها و خصولتی ها و ایضا نهادها و بنیادها و شهرداریها داشته ودارد میگفت دراین واحدها همیشه علاوه بر حقوق رسمی پرداختهای قابل توجهی بنام ( پشت لیست و یا خارج لیست ) انجام میشود که دریافتی حضرات را گاه تا ۱۰ برابر هم میرساند و سند سازی میکنند که در ذیحسابی بعنوان هزینه خرید ملزومات و مواد اولیه و امثالش قید میشود حال بماند که در قوانین موجود هم تا دلتان بخواهد انواع تبصره ها وجود دارد که حفره های بزرگی برای عبور پرداختهای کلان خارج از فیش حقوق هستند با اینحال کاچی به از هیچی!
آریابان۴۳۷۹۱۳۱۳:۳۰:۳۷ ۱۳۹۷/۴/۲۶
هرچند که کاچی به از هیچیه ولی اشکال در اینجاست که اساسا نوع گروه خون و درخت ژنتیکی برخی از مقامات و مسئولین رده بالا ، کاربرد چنین "شفافیت" هائی را برای آنان مستثنا !!!!! کرده زیرا برخلاف همه ی دنیا که 4 گروه خونی عمده را شناسائی کرده اند ما در ایران کشف کرده ایم که یک گروه پنجمی ویژه هم وجود داره : خون رنگین تر !!!! ؛ به باور دارندگان "خون رنگین تر" اساسا مرگ مال همسایه است و همه گونه موارد و موانع شفاف کننده ، بازدارنده ، افشاء کننده و .... برای دیگران دارای کاربرد می باشد نه برای شخص آنان !!!! ؛
ناشناس۴۳۸۱۰۹۱۵:۳۰:۱۰ ۱۳۹۷/۴/۲۶
باید قانون " از کجا اوردی " درباره ثروت تمام مسئولین اجرا شود
تبریزی۴۳۸۱۱۵۱۵:۳۲:۲۵ ۱۳۹۷/۴/۲۶
من می گم تو ایران نیازی به شفافیت وجود نداره. چون آن را که عیان است چه حاجت به بیان است؟ مثل این می مونه که بگن جنایات هیتلر رو شفاف اعلام کنید. خب وقتی مردم می دونن هیتلر جنایتکار بود اگه جنایاتش شفاف اعلام نشه مردم فکر می کردن آدم خوبی بوده؟! حالا هم مردم خبر دارن که مسئول درست تو کشور نداریم و همه حقوق های نجومی و حرام از بیت المال می گیرن و به ضعیف و ضعفا هم می گن نداریم. برای خودشون از پول مردم نوشابه باز می کنن. می خوان اعلام کنن می خوان نکنن. مردم می دونن. فقط من موندم چرا مردم ما اینقدر صبورن یا بهتر بگم ...؟
ناشناس۴۳۸۳۰۷۱۷:۱۹:۱۶ ۱۳۹۷/۴/۲۶
تا شفافيت مالي و حقوقي و ثروت نباشد اين مملكت هيچ چيزي نخواهد شد ، بيخودي زور نزنيد
ناشناس۴۳۷۲۶۷۰۶:۱۶:۱۰ ۱۳۹۷/۴/۲۶
وقتی شفافیت و نظارت عمومی و اعتماد عمومی در کار نباشد، بنا بر ادعا خوابیدن رییس جمهور در پاستور چه مشکلی را حل می کند؟!
ناشناس۴۳۷۲۶۸۰۶:۱۷:۵۵ ۱۳۹۷/۴/۲۶
قابل توجه مسولان این طرح:بسیاری از پرداخت ها به مدیران از طریقی خارج از سیستم حقوق و دستمزد پرداخت می گردد سر فصل های هزینه ای ادرات و سازمان ها باید مورد کنترل دقیقی واقع شود یکی از موارد هم اضافه کاری ها و ماموریت های الکی و کلا هزینه تراشی های صوری است که انجام میشود
ناشناس۴۳۷۳۵۴۰۸:۱۵:۳۹ ۱۳۹۷/۴/۲۶
معلومه که ثبت نمی کنید! مگه خوشی زده زیر سرتان؟ وقتی حقوق های نجومی افشا شد دولت محترم به جای برخورد، دنبال سیاسی کاری رفت اول توسط تیم رسانه ایش بحث املاک نجومی در شهرداری رو مطرح کرد و یه تعداد اسم با متراژ!! اعلام کرد تا اذهان کلا منحرف بشه، بعد رئیس جمهور برای تصویب بودجه، جهت جنگ روانی خواستار اعلام بودجه نهادهای مختلف خصوصا نهادهای مذهبی شد!!! تا کنی به منتقدینش فشار بیاره همه این کارها انجام شد تا کسی پیگیر حقوق های پرداختی در سطح بالای نظام نشه. وگرنه نه شفافیت بودجه ای انجام شد، نه با املاک نجومی برخورد شد و نه با دریافت کنندگان حقوق های نجومی. به همین ترتیب چند سال به راحتی گذشت.
قبول كنيد متن رو دقيق نخونديد۴۳۸۳۸۶۱۷:۵۷:۳۲ ۱۳۹۷/۴/۲۶
ناشناس محترم 437354، سلام طبق گفته ايشون: 1- بايد تمام حقوق و دستمزدهاي تمام افراد كه از بودجه عمومي كشور درآمد دارند ثبت شود. 2- طبق قانون، الزامي نيست حقوق تمام افراد در سامانه عمومي دولت ثبت شود بلكه بايد هر دستگاه، در سامانه خودش ثبت كند و البته مردم به آن سامانه دسترسي داشته باشند. 3- قرار نيست در سامانه هر دستگاه نيز حقوق و مزاياي تمام افراد شاغل در آن دستگاه در اختيار عموم قرار گيرد، بلكه طبق قانون، لازم است فقط حقوق و مزاياي مديران شاغل در آن دستگاه در معرض ديد عموم قرار گيرد. (مثلاً در مورد بنده كه مدير نيستم، قرار نيست پسر خاله ام بتواند وارد سيستم شده و حقوق و مزاياي ناچيز بنده را ببيند! بلكه اين امكان بايد فقط براي مشاهده درآمد مديران فراهم گردد) 4- اين قانون، تمام مديران دولتي، نيمه دولتي، تحت پوشش، اقماري، روساي سه قوه، نمايندگان مجلس، نهادهاي انقلابي، شركتهاي تحت پوشش سپاه، مديران قوه قضاييه، نهادهاي تحت نظارت رهبري، صدا و سيما و ... را در بر مي گيرد. با توجه به بندهاي فوق، كه از اين مصاحبه استخراج كردم، قبول كنيد كه با پيش داوري و بدون مطالعه دقيق متن، كامنت گذاشته ايد.
ناشناس۴۳۷۳۵۶۰۸:۱۶:۵۶ ۱۳۹۷/۴/۲۶
اصل مطلب : اطلاعات را به مردم نمی دهیم! خوب می کنید مردم چکاره اند؟ مگر الان زمان انتخابات است که حرفهای قشنگ بزنید؟!
ناشناس۴۳۷۴۲۱۰۹:۱۰:۵۷ ۱۳۹۷/۴/۲۶
اجرا در قوه ی قضاییه مهمتر از بقیه است
ناشناس۴۳۷۴۲۸۰۹:۱۶:۳۹ ۱۳۹۷/۴/۲۶
اگر حقوق ها در دسترس مردم قرار بگیرد نه دیگر مردم اعتمادی به دولت خواهند داشت و نه دیگر در خزانه پولی خواهند ماند چون مدیرانی که کمتر میگیرند سعی میکنند به بالادستی نگاه کنند و خلاصه کارمندان هم که چیزی نمیگیرند سعی میکنند یا با کم کاری و رشوه جبران کنند خلاصه اینجا ایرانه!!!
SMAH1۴۳۷۴۴۹۰۹:۲۸:۱۰ ۱۳۹۷/۴/۲۶
و عموم مردم
ناشناس۴۳۷۵۵۷۱۰:۳۷:۰۷ ۱۳۹۷/۴/۲۶
به...... دسترسی اطلاعات هم بدید به درد مردم نمیخوره. ایشالا اون دنیا به خدا دسترسی اطلاعاتتونو بدید......
دلسوز۴۳۷۵۶۸۱۰:۴۶:۰۱ ۱۳۹۷/۴/۲۶
جناب آقای توکلی چرا مجمع تشخیص مصحلت نظام به این موضوع ورود نمی کند؟ الان نزدیک چهل سال است که از انقلاب می گذرد ولی ملتی که باید ولی نعمت باشند هیچگاه محرم نبوده اند!
ناشناس۴۳۷۵۷۰۱۰:۴۸:۲۴ ۱۳۹۷/۴/۲۶
مردم و رسانه های و دستگاههای نظارتی قضایی مراقب باشند قطعا در 3سال پایانی این دولت شاهد شدت یافتن این سونامی رانت و فساد اقتصادی و سیاسی خواهیم بود دلیلش مشخص است و اگر غفلت کنیم ایرانی نمیماند برای هیچکدام ما
ناشناس۴۳۷۶۰۴۱۱:۰۵:۳۲ ۱۳۹۷/۴/۲۶
اتفاقا باید مردم کاملا دسترسی داشته باشند و همه چیز شفاف باشه . در بسیاری از کشورهایی که امار فساد پایین است یکی از اقدامات دقیقا شفاف سازی و دسترسی مردم بر کل اطلاعات حقوق و دستمزد یکدیگر بخصوص افراد دولتی و سیستم پلیس و حقوق قضات است . فقط اطلاعات نظامی و بودجه های نظامی و امنیتی محرمانه باقی میماند . کشورهایی مثل سویس ، سوئد ، نروژ ، دانمارک ، فنلاند و.....
ناشناس۴۳۷۷۲۰۱۲:۰۵:۰۰ ۱۳۹۷/۴/۲۶
این آقابه چه حقی اینطورافاضات مینمایند؟بخدادرپاره ای دستگاههاآنقدرتبصره ماده دارندکه حقوقهاومزایایشان سربه فلک میزنه.مشکلی وجودداره که نمیخواهیدمردم بفهمندوگرنه اونی که حساب پاکه!!!
ناشناس۴۳۷۷۵۴۱۲:۲۱:۴۷ ۱۳۹۷/۴/۲۶
شفافیت در همه جا لازم است حتی در نهادهای نظامی
ناشناس۴۳۷۸۸۷۱۳:۱۷:۱۲ ۱۳۹۷/۴/۲۶
باز دوباره مردم نامحرم حساب شدن!فقط در مواقع خطر ما میشیم ملت فهیم ایران
ناشناس۴۳۷۸۹۰۱۳:۱۷:۳۲ ۱۳۹۷/۴/۲۶
مشخصه اگه رو بشه بساط لفت و لیس خیلی ها جمع میشه و خائنین به ملت و نظام دستشون رو میشه
ناشناس۴۳۷۸۹۶۱۳:۲۰:۰۸ ۱۳۹۷/۴/۲۶
خزانه به کلیه اطلاعات دسترسی داره سازمان اداری و استخدامی هم می تواند این اطلاعات را خودش دریافت کند و در جهت اجرای عدالت یک قدم بردارد و ببینید بین رئیس ها و مدیران هم چقدر تبعیض هست .
ناشناس۴۳۸۰۱۱۱۴:۲۹:۴۲ ۱۳۹۷/۴/۲۶
موقع انتخابات برای رای جمع کردن مردم ولی نعمت و کشور برای انهاست و دانستن حق انهاست و موقعی که انتخابات تمام شد و دیگر نیازی به رای مردم ندارید مردم می شوند نامحرم !!! توی مناظره ها همیشه صحبت از شفافیت می کنید و اینکه فضای کشور بسته است و روزنامه ها در خفقان هستند ولی موقعی که با این حیله رای ها را جمع کردید و مردم را فریب دادید و به قول معروف از روی پل عبور کردید دیگر مردم نامحرم هستند و حق ندارند بعضی چیزها را بدانند !!!
ناشناس۴۳۸۰۳۵۱۴:۴۶:۴۸ ۱۳۹۷/۴/۲۶
موقعی که حداکثر توقع مردم از دولت و نماینده ها موقع انتخابات پخش ربنای شجریان و کنسرت و بزن و برقص و...این چیزاست خوب دولت هم مگر دیوانست بیاید لیست حقوق مدیران را در دسترس عموم بگذارد ؟ در واقع خود مردم هم تقصیر دارند که مطالبه شفافیت و مبارزه با فساد جزو درخواست های اولیه اشون نیست و بحث های حاشیه ای جزو اولویت های انهاست
ناشناس۴۳۸۲۲۰۱۶:۲۶:۴۸ ۱۳۹۷/۴/۲۶
با سلام یه فرد عادی مراجعه میکنه به اداره بعنوان ارباب رجوع معنیش میشه ارباب برای کاری مراجعه کرد کجا گفته ارباب باید جلوی نوکرش تعظیم کنه و ازش خواهش کنه کارشو کارمند درست انجام تازه زیر میزی و رشوه هم باید بده
ناشناس۴۳۹۳۱۵۱۱:۲۷:۲۲ ۱۳۹۷/۴/۲۷
بعضی ها مال حرام میگیرند ونمیخواهند ثبت شود تا مبادا مردم شاخ در بیاورند
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. بازی با کلمات

  3. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  4. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  5. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  6. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  7. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  8. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  9. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  10. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  11. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

  12. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  13. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  14. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  15. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  16. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  17. واکنش بلینکن به حادثه اصفهان/ به مجازات ایران پایبند هستیم!  

  18. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  19. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  20. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

  21. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  22. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  23. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

  24. موفقیت ایران در ساخت موتور بنزینی ۶ سیلندر + تصاویر

  25. اشتباه برخی گروه‌ها در مقابله با توئیت فضائلی

آخرین عناوین