کریمی قدوسی: مبارزه با فساد باید ابتدا از قدرتمندان شروع شود/ نباید اینگونه باشد که قوه قضاییه فقط با چند دلال ساده برخورد کند

گروه سیاسی الف،   3970521090 ۱۵ نظر، ۰ در صف انتشار و ۲۴ تکراری یا غیرقابل انتشار

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه مبارزه با فساد یعنی برخورد با دانه درشت‌ها، خواستار اقدام قاطعانه دستگاه قضایی برای برخورد با افراد صاحب نفوذ در قدرت شد.

کریمی قدوسی: مبارزه با فساد باید ابتدا از قدرتمندان شروع شود/ نباید اینگونه باشد که قوه قضاییه فقط با چند دلال ساده برخورد کند

جواد کریمی قدوسی نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با فارس، با اشاره به نامه رئیس قوه قضاییه به رهبر معظم انقلاب و پاسخ ایشان، گفت: یکی از نگرانی‌های مردم، نظام اسلامی و مقامات ارشد کشور توسعه‌یافتگی جریان‌های فساد در کشور است.

وی اضافه کرد: فسادهای مالی یکی از قطعات پازل دشمن است که می‌تواند ضمن ضربه زدن به اعتماد عمومی، اقتصاد کشور را دچار مشکل کند. 

کریمی قدوسی با بیان اینکه اگر با فساد اقتصادی مبارزه دائمی و قاطعانه صورت نگیرد اقتصاد کشور با چالش‌های جدی مواجه می‌شود، اظهار داشت: ضرورت اول مقابله با تهدیدات دشمن مبارزه با مفاسد اقتصادی است که در این راستا قوه قضاییه وظایف جدی بر دوش دارد.

نماینده مردم مشهد به نامه رئیس قوه قضاییه به مقام معظم رهبری اشاره کرد و افزود: دستگاه قضایی به دلیل آیین دادرسی کیفری اعلام می‌کند که موانعی در پیش‌رو برای رسیدگی به پرونده‌های اقتصادی دارد که از این رو درخواستی از مقام معظم رهبری انجام شد تا موانع پیش‌روی دستگاه قضایی برطرف شود. 

وی اضافه کرد: نامه رئیس دستگاه قضا به رهبر معظم انقلاب یکی از خروجی‌های مباحث شورای هماهنگی سه قوه است که برای تسریع در برخورد با مفاسد اقتصادی دنبال می‌شود.

کریمی قدوسی بر لزوم برخورد با دانه درشت‌ها تأکید کرد و گفت: دانه درشت‌ها به دلیل جایگاه‌شان یا ارتباط‌شان با افراد صاحب قدرت به دادگاه کشیده نمی‌شوند و اگر به دادگاه هم بروند پرونده از مسیرش خارج می‌شود. 

نماینده مردم مشهد به پرونده امیر منصور آریا اشاره کرد و گفت: از آقای آریا پرسیدند که شما چگونه این حجم از اعتبارات را دریافت کرده‌اید که آقای آریا اشاره کردند که فلان فرد ذی‌‌نفوذ و صاحب قدرت مسأله را پیگیری کرده است؛ البته از آقای خاوری هم مشابه این سؤال پرسیده شد که وی نیز پاسخ داد همان فرد ذی‌‌نفوذ پیگیر پرداخت این پول‌ها بوده است.

وی با اشاره به اسناد موجود درباره دخالت دانه درشت‌ها در اقتصاد کشور و ایجاد شبکه‌های فساد توسط آنها‌، گفت: برخی از این اسناد را بنده نیز در دست داشتم که به قوه قضاییه داده‌ام و حال قوه قضاییه باید این پرونده را پیگیر و با افراد دانه درشت برخورد کند زیرا مشکل اصلی در فساد دانه درشت‌هایی هستند که با داشتن قدرت اجازه برخورد با خود را نمی‌دهند. 

کریمی قدوسی اضافه کرد: نباید این گونه باشد که قوه قضاییه فردا فقط با چند دلال ساده برخورد کند البته ما مشکلی با برخورد با دلال‌های ریز هم نداریم اما اگر می‌خواهیم اتفاق خوبی بیفتد بایستی با دانه درشت‌ها و افراد سطح بالا برخورد شود. 

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با اشاره به سفر نمایندگان به حوزه‌های انتخابیه و دیدار با مردم، گفت: یکی از مطالبات جدی امروز مردم  برخورد جدی با مفاسد اقتصادی از جمله برخورد قاطع با دانه درشت‌ها است.

وی با اشاره به مطالبه نمایندگان برای برخورد با مفاسد اقتصادی، گفت: تعداد زیادی از نمایندگان مجلس این مطالبه را دارند زیرا وقتی ما به داخل مردم می‌رویم مردم همواره از ما می‌پرسند چرا با مفاسد اقتصادی به صورت جدی برخورد نمی‌شود.

کریمی قدوسی از قوه قضاییه خواست با دانه درشت‌هایی که تیشه به ریشه اقتصاد کشور می‌زنند با قاطعیت برخورد کند و در همین زمینه گفت: نهادهای امنیتی از جمله وزارت اطلاعات و اطلاعات سپاه باید با ریشه‌یابی باندهای قاچاق کالا و شبکه‌های فساد مسأله را به قوه قضاییه اطلاع دهند تا دستگاه قضا به صورت جدی با فساد برخورد کند.

«مبارزه با فساد باید ابتدا از قدرتمندان شروع شود یعنی ابتدا باید افراد صاحب قدرت و کسانی که دارای رانت هستند مورد بازخواست قرار گیرند و سپس سراغ افرادی رفت که با اتصال به اینها فساد می‌کنند».

نماینده مردم مشهد در مجلس در پایان تأکید کرد: اگر روزی شبکه فسادی کشف شد و مشخص شد که یکی از مقامات ارشد کشور مثلاً یک وزیر در مسأله مقصر است در ابتدا باید با وزیر برخورد شود تا آنگاه دیگر کسی امنیت انجام فساد در ذهنش شکل نگیرد.

دیدگاه کاربران

ناشناس۴۸۹۲۲۱۱۲:۳۹:۳۷ ۱۳۹۷/۵/۲۱
اصل کاری ها که قدرت هم دارند پشت دلال ها هستند و دست درازی با انها مساوی است با قطع کردن دست و تا حالا این طور بوده
ناشناس۴۸۹۴۷۱۱۴:۱۴:۲۳ ۱۳۹۷/۵/۲۱
متاسفانه جریانی هماهنگ به افراد ضد فساد مثل قدوسی حمله میکند
نادر۴۸۹۹۴۶۱۹:۰۷:۰۷ ۱۳۹۷/۵/۲۱
همه می دانندهدف ایشان مطرح کردن خود و باند احمد نژاد است
مهدی۴۸۹۲۳۵۱۲:۴۳:۲۵ ۱۳۹۷/۵/۲۱
کریمی قدوسی: مبارزه با فساد باید ابتدا از قدرتمندان شروع شود/ نباید اینگونه باشد که قوه قضاییه فقط با چند دلال ساده برخورد کند. من با خیلی از مواضع کریمی قدوسی موافق نیستم، ولی این سخن ایشان درست ترین حرفی است که از ایشان شنیده ام.
ناشناس۴۸۹۲۵۵۱۲:۴۹:۵۷ ۱۳۹۷/۵/۲۱
نیازی به اجازه از رهبری نبود قطعا با قوانین موجود و اختیارات فعلی همین اقدامات شدنی بود فقط اراده میخواست
ناشناس۴۸۹۲۵۷۱۲:۵۰:۳۴ ۱۳۹۷/۵/۲۱
از نظر سیاسی با کریمی قدوسی اختلاف سلیقه دارم اما در خصوص مبارزه بافساد نظر ایشان را تایید میکنم . مبارزه با فساد باید از قدرتمندان شروع شود ، کسانی که در سایه نظام به موقعیت و قدرت رسیده اند اما بجای خدمت به مردم ، شبکه مافیایی تشکیل داده و با انتصاب نزدیکان و وابستگان ، نفوذ خود را در همه جا گسترش داده اند .
علیرضا۴۸۹۳۱۹۱۳:۱۳:۱۳ ۱۳۹۷/۵/۲۱
مگه میشه....... مگه داریم
بیگی29۴۸۹۳۲۸۱۳:۱۵:۲۴ ۱۳۹۷/۵/۲۱
اینها خیال میکنند ارث پدرشان را تقسیم می کنند.مردم اینجا چه کاره اند؟ امروز که مفت در میروند باشد روزی از حلقومشان بکشند بیرون.هر جایدنیا که باند.کانادا و آمریکا یا هر جای دیگر...
ناشناس۴۸۹۳۳۴۱۳:۱۹:۰۹ ۱۳۹۷/۵/۲۱
جناب قدوسی چکونه است که شما در مجلس بدون ارائه سند معتبر انواع تهمتها را به بعضی افراد مثل ربیعی وظریف می زنید اما حاضر نمی شوید نام یکی از این رانتخواران ومفسدان اقتصادی دانه درشت را که مدعی داشتن مدرک از آنها هستید از پشت تریبون مجلس که مصونیت هم دارید ببرید ؟!!! لابد همان معذوریتی که شما دارید دیگر ان هم دارند !!
ناشناس۴۸۹۵۱۷۱۴:۳۲:۳۸ ۱۳۹۷/۵/۲۱
اتفاقا آقای کریمی قدوسی باتوجه به مستندات پرونده ی امیرمنصورآریا به صراحت اسم برد ولی زورش زیاد بود ، قدوسی محکوم شد !
میثم۴۹۰۲۶۶۰۳:۵۶:۰۱ ۱۳۹۷/۵/۲۲
چه مستنداتی بوده که اقای قدوسی محکوم شده. اونم در مقابل چه کسی!
ناشناس۴۸۹۳۷۱۱۳:۳۴:۳۹ ۱۳۹۷/۵/۲۱
اول باید ازمحلس شروع شود
ناشناس۴۸۹۳۸۵۱۳:۳۷:۵۸ ۱۳۹۷/۵/۲۱
مهمترین کار و سریعترین راه حل مصادره تمام اموال دستگیر شدگان حال واینده است ,هر دلالی با هدف کسب سود باد اورده وارد این حوزه شده ,با مصادره اموال و هزینه شفاف ان در کارهای اشتغال زایی دندان طمع شان کنده میشود ودرس عبرتی خواهد شد برای همه کسانی ک تازه اول راهند یا حال کار وتلاش برای کسب مال مشروع ندارند ,حتی اگر کشور در جنگ اقتصادی نبود یا تحریم هم نبودیم ,بازهم دلالی و کسب مال بدپن زحمت و دست داخل جیب دیگران بردن بسیاز زشت و ناپسند است ,عمده اقشار مملکت دارند برای ماهی ۲تومن روزی ۸ساعت در گرما و سرما کار میکنن بعد اقایون دلال یقه سفید با ی تلفن داخل ویلاشون خوابیدن ومیلیارد میلیارد روزانه وارد حسابشون میشه,کاش میرفتن با اصناف صحبت میکردن تا ببینن خیلی ها میرن میوه گندیده میخرن برا خانوادشون ,اشغال گوشت میخرن ,ی مرد داغون میشه وقتی نمیتونه ی پفک برا بچه اش بخره ,یه کم فکر کنید اصلا دین و دیانت هیچ ,خدا و بهشت و جهنم هم نیست ,ب فرض روز قیامتی هم نیست,شما دلالان و امثالهم احساسات هم ندارید رحم و مروت هم ندارید ,یه کم فکر کنید
ناشناس۴۸۹۶۳۷۱۵:۱۷:۴۹ ۱۳۹۷/۵/۲۱
بنده هم با دوست ناشناس موافقم از مجلس شروع شود اول باید از مجلس شروع شود تا کسی پیدا شود که رطب نخورده سپس مجلسیان رطب نخورده وارد عمل شوند البته اگر رطب نخورده ای باقی بماند
ناشناس۴۸۹۷۵۸۱۶:۳۸:۱۳ ۱۳۹۷/۵/۲۱
باورش مشکله که با رانت و فساد دانه درشتها برخورد بشه. به هر حال امیدواریم که همینطور بشه و قدری اعتماد از دست رفته مردم ترمیم بشه. مردم تعداد قابل توجهی از مسئولین سیاسی و وابسته های اونا رو که مرتکب رانتخواری . فسادهای کلان شده اند را می شناسند و منتظرند ببینند که در این مرحله حساس با اونا برخورد خواهد شد یا فقط اسامی عده ای ناشناخته دلال به عنوان مفسد اقتصادی منتشر خواهد شد !
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. بازی با کلمات

  3. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  4. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  5. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  6. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  7. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  8. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  9. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  10. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  11. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

  12. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  13. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  14. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  15. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  16. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  17. واکنش بلینکن به حادثه اصفهان/ به مجازات ایران پایبند هستیم!  

  18. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  19. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  20. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

  21. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  22. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  23. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

  24. موفقیت ایران در ساخت موتور بنزینی ۶ سیلندر + تصاویر

  25. اشتباه برخی گروه‌ها در مقابله با توئیت فضائلی

پربحث‌های اخیر

    پربحث‌های هفته

    1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

    2. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

    3. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

    4. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

    5. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

    6. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

    7. مجلس مقابل این اقدام بایستد

    8. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

    9. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

    10. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

    11. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

    12. اشتباه برخی گروه‌ها در مقابله با توئیت فضائلی

    13. نظرات برگزیده مخاطبان الف: آموزش و تربیت در رعایت حجاب بیشترین تاثیر را دارد/ عملیات وعده صادق یک پیروزی بزرگ برای ایران بود

    14. خسارت در «اس-۳۰۰»؛ مدرکی که نیست و افتخاری که به نام اسرائیل می‌سازند!

    15. هزینه عملیات وعده صادق به ۲۰ میلیون دلار هم نرسید/ دست آخرین توان نظامی ایران هنوز رو نشده است

    16. حمایت معاون رئیسی از تعطیلی پنج‌شنبه‌ها/ تاکید رادان بر ادامه طرح «نور» فراجا/ انتقاد روزنامه دولت از کریمی قدوسی

    17. وزیر کشور: پلیس با رعایت کرامت انسانی به عده کمی که قانون حجاب را رعایت نکنند تذکر می‌دهد

    18. توماج صالحی به حبس محكوم شد/مظلوم نمايي يك اغتشاشگر 

    19. سلاح اتمی؛ جزو برنامه ریزی امنیتی و دفاعی ایران است؟ /تمام «نه»های رهبر انقلاب به سلاح هسته ای +اینفو

    20. رئیسی: مشکلات آبی و برقی کشور در حال حل‌شدن هستند  

    21. شبيه‌سازي جنگ ايران و آمريكا

    22. یک سیلی برای تنبیه

    23. ضرب‌الاجل مجلس برای دولت / منتظر مدیریت بازار ارز هستیم  

    24. همسر سید مصطفی خمینی درگذشت

    25. توضیحات سردار جعفری درباره تذکر رهبری پیرامون مبارزه با بی‌حجابی/ توصیه همتی درباره نرخ‌های متفاوت ارز

    آخرین عناوین