آخوندی: آمریکا در حال منزوی شدن است/ ورود ATRها نشانه‌ای از تدبیر است

گروه اقتصادی الف،   3970514124 ۳۶ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱۵ تکراری یا غیرقابل انتشار

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه ۵ فروند هواپیمای ATR که امروز وارد کشور شد ۵ میلیون یورو قطعه نیز با خود به ایران آوردند، گفت: با همکاری و همفکری همه دستگاه‌ها و کشورهایی نظیر روسیه، هند و ... تلاش می‌کنیم آمریکا را منزوی کنیم.

آخوندی: آمریکا در حال منزوی شدن است/ ورود ATRها نشانه‌ای از تدبیر است

به گزارش فارس، عباس آخوندی امروز امروز در مراسم ورود ۵ فروند هواپیمای ATR به ناوگان هوایی کشور، اظهارداشت: جهان با پدیده جدیدی روبروست، با شخصی با فرهنگ قماربازی که هر روز قماری جدید را شروع می‌کند و جهان را با فضایی جدید مواجه می‌کند که عدم قطعیت را به جهان تحمیل کرده است.

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: مهم است که بدانیم در این موقعیت چگونه عمل کنیم و آینده‌ای پر از امید فراروی مردم قرار دهیم و دچار حرکت‌های آمریکا نشویم.

وی اظهارداشت: از روز اول برجام نظرم این بود که بدون فوت وقت از تداوم برجام دفاع کنیم، کار برجام را ادامه دهیم و ایران را در یک بلاتکلیفی و موقعیت بدون تصمیم قرار ندهیم.

وی افزود: کسانی که فضا را پس از خروج آمریکا از برجام گل آلود کردند و به مردم تنش وارد کردند، امروز باید پاسخگو باشند؛ کسانی که بیشترین همراهی را در عمل به دلیل ناآگاهی و برخی منافع خرد داشتند، فضای ناامیدی را در ایران دامن زدند و امروز باید پاسخگو باشند، نه اینکه پوستین وارونه به تن کنند و مدعی شوند.

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: همین‌هایی که پشت مؤسسات مالی بودند و پول مردم را حیف و میل کردند، امروز مثلاً مدعی شده‌اند و پشتیبان ملت هستند، در حالی که خودشان باید پاسخگو باشند.

آخوندی تأکید کرد: ما برای جمهوری اسلامی ایران می‌جنگیم، ما ایران و ملت ایران را دوست داریم و آنچه در توان داریم در راه ملت انجام می‌دهیم و در این حوزه لحظه‌ای درنگ نخواهیم کرد.

وی افزود: ورود ATRها نشانه‌ای از تدبیر و گفت‌وگوی سازنده با جهان است و امیدواریم در این شرایط سخت که آمریکا با سیاست‌های ایران در دنیا منزوی شده است بتوانیم با همکاری و همفکری سایر بخش‌ها و کشورها نظیر روسیه، هند، ترکیه، اتحادیه اروپا و غیره، ایران را از این شرایط سخت عبور دهیم تا لبخند مجدداً به لب‌های مردم برگردد.

وزیر راه و شهرسازی بیان کرد: از وزیر امور خارجه، رئیس کل بانک مرکزی، معاون سابق ارزی بانک مرکزی، بانک پارسیان، بانک صنعت و معدن و رئیس کل سابق بانک مرکزی قدردانی می‌کنم که در این حوزه با ما همکاری کردند.

وی با تأکید بر اینکه تأمین مالی این ATRها از محل فاینانس انجام شده است، گفت: باید پول این هواپیماها از طریق عملیات برگردد، هما باید برنامه بازرگانی برای آنها داشته باشد و به هیچ وجه تخصیص سیاسی ندهد و باید تخصیص بازرگانی باشد تا پول این هواپیماها برگردد.

بنا بر این گزارش، در این مراسم عباس آخوندی همچنین در جمع خبرنگاران اظهارداشت: ورود این هواپیماها آن هم پس از خروج آمریکا از برجام نتیجه گفت‌وگوهای مستمر ما با اروپایی‌ها است که موفق شدیم با توجه به شرایط سخت، این قراردادها را به نتیجه برسانیم.

وزیر راه و شهرسازی افزود: همراه این ۵ فروند هواپیما حدود ۵ میلیون یورو قطعه هواپیما ساخت اروپا و آمریکا وارد کشور شد.

وی بیان کرد: بانک مرکزی و وزارت امور خارجه در این حوزه با ما همکاری مناسبی داشتند و من ورود این هواپیماها را گامی مثبت از سوی اتحادیه اروپا در جهت ایفای تعهدات تلقی می‌کنم، تا بتوان در آینده هم این همکاری‌ها را با اروپا داشت و فضای مثبتی در سطح بین‌المللی ایجاد کرد.

وی افزود: ما اگر بتوانیم تعامل مثبتی با سازنده‌های جهان داشته باشیم می‌توانیم آمریکا را منزوی کنیم که همچنان این کار را کردیم.

وزیر راه و شهرسازی گفت: علت آنکه دنبال توسعه هواپیماهای کوچک بودیم در راستای توسعه مناطق پروازی بود. هواپیماهای ما در حال حاضر بیشتر در مراکز استان، پایتخت و مقاصد بین‌المللی پرواز دارند که ما تمایل داشتیم فرودگاه‌های کوچک را هم توسعه دهیم.

وی گفت: ما می‌توانیم با این ناوگان به فرودگاه‌های کوچکتر پرواز داشته باشیم و امیدواریم شبکه هما را به همه مناطق ایران توسعه دهیم تا فضایی فراهم شود که همه مناطق ایران از صنعت هوایی استفاده کنند.

وی تأکید کرد: رسیدن هواپیما به خیلی از مناطق کشور به توسعه آینده مناطق منجر می‌شود و امکان جذب سرمایه‌گذار فراهم خواهد شد.

دیدگاه کاربران

ناشناس۴۷۶۱۷۶۱۳:۵۰:۵۱ ۱۳۹۷/۵/۱۴
مفاهیم انزوا را جابجا کردی جناب آخوندی!!
شاهرخ۴۷۶۲۷۹۱۴:۲۲:۴۹ ۱۳۹۷/۵/۱۴
واقعا.....5تا هواپیمای کوچیک گرفتین ما شدیم قهرمان جهان آمریکا شد منزوی!!!؟؟؟؟ طوری حرف نزنید که عام ترینه مردم هم به شما بخندن !!!!!
ناشناس۴۷۶۸۲۱۱۷:۲۸:۴۹ ۱۳۹۷/۵/۱۴
کلا سیزده هواپیمای دو ملخه تحویل گرفتن که بعدا مشخص شد اولا برد پروازی بسیار کمی داره و ثانیا به هیچ عنوان مناسب شرایط آب و هوایی ایران نیست و هر لحظه احتمال سقوط داره ! حتی نتونستن بعد از اجرای داوطلبانه و جلو جلوی برجام ، هواپیماهای واقعی بگیرن ، یعنی اون دویست ایرباسی که توافق شده بود . ظاهرا سه چهار تا ایرباس به ایران دادن که اونها هم سفارش شرکتهای هوایی کلمبیا و جاهای دیگه بود و میگن مدتی هم در اون خطوط کار کرده بوده ولی چون بدهی شرکت پرداخت نشده ، از اونها گرفتن و با چند برابر قیمت هواپیمای نو ، فرستادن ایران . چون آقایون هول بودن که عکسهای یادگاری بیشتری زیر چرخ هواپیما بگیرن !
ناشناس۴۷۶۳۲۳۱۴:۳۷:۰۲ ۱۳۹۷/۵/۱۴
به نظر من ایران در حال انزواست
ناشناس۴۷۶۳۶۴۱۴:۵۰:۲۲ ۱۳۹۷/۵/۱۴
ATR ها هویچ اروپاست تا برجامی ها بتوانند در داخل کم تحرکی اروپا را توجیه کنند..
ناشناس۴۷۶۴۲۶۱۵:۱۲:۴۷ ۱۳۹۷/۵/۱۴
اقای اخوندی دو میلیون واحد خالی در تهران موجود است اگر هر خانواده را 4 نفر حساب کنیم حداقل برای 8 میلیون نفر خانه موجود است اگر این دو میلیون واحد به بازار مسکن و اجاره باز گردند قیمت اجاره پایین می اید . شما اقای اخوندی چرا از خانه های خالی مالیات سنگین نمی گیرید ؟ چرا کاری نمی کنید ؟ 4 تا هواپیما چه دردی از مستاجرین را حل می کند
ناشناس۴۷۷۰۰۷۱۸:۴۴:۲۵ ۱۳۹۷/۵/۱۴
واردات ریل قطار انجام داده البته ریل های ساخت داخل توی انبار دارند خاک می خورند
مختار۴۷۶۱۸۰۱۳:۵۲:۵۵ ۱۳۹۷/۵/۱۴
با این وضعی که در مسکن به بار آوردی خیلی از افراد این کشور باید آرزوی خانه دار شدن را به گور ببرند. چطور شرم نمی کنی و از تدبیر حرف می زنی؟
ناشناس۴۷۶۴۳۸۱۵:۱۵:۵۶ ۱۳۹۷/۵/۱۴
من دلم براي زلزله زده هاي پارسال ميسوزه، يك سال سرما و گرما كشيدن و بدتر از اون بي محلي
ناشناس۴۷۶۱۹۵۱۳:۵۹:۱۱ ۱۳۹۷/۵/۱۴
اعتماد به نفس کاذب
ناشناس۴۷۶۱۹۶۱۳:۵۹:۲۳ ۱۳۹۷/۵/۱۴
كلا 5تا هواپيما گرفتي صحبت از تدبير و منزوي شدن آمريكا ميكني؟ يكم اين تدبير رو در ايجاد شغل و پايين آوردن تورم خرج كنيد
ناشناس۴۷۶۲۱۸۱۴:۰۵:۱۹ ۱۳۹۷/۵/۱۴
پس طبق استدلال شما آخوندی جان عدم ورود ایرباس ها هم نشانه بی تدبیری محض شما است
ناشناس۴۷۶۲۲۰۱۴:۰۵:۳۰ ۱۳۹۷/۵/۱۴
هر اقدام مثبتی در این دوره جای تقدیر دارد. ولی وزیر محترم ورود 5 هواپیما ملخی اتفاق بزرگی نیست که شما خود را به زحمت بیاندازی و انقدر سخنرانی کنی
ناشناس۴۷۶۷۰۴۱۶:۳۹:۴۵ ۱۳۹۷/۵/۱۴
آخه ایشون کار دیگه ای نکرده...
ناشناس۴۷۶۲۳۴۱۴:۱۰:۱۵ ۱۳۹۷/۵/۱۴
شما که اقای اخوندی تکی امریکارو کشتی هیچ ماروهم کشتی
امید۴۷۶۲۵۶۱۴:۱۵:۵۰ ۱۳۹۷/۵/۱۴
همه چیز خیلی خوب پیش میره همزمان با شروع جدید تحریم های آمریکا در این هفته !!! فقط نکته بد زیاد شدن دسترسی مردم به اخبار آقای آخوندی
ناشناس۴۷۶۲۸۰۱۴:۲۳:۰۶ ۱۳۹۷/۵/۱۴
1$=10000R ایا امریکا منزوی شده؟؟
ناشناس۴۷۶۴۰۱۱۵:۰۳:۱۹ ۱۳۹۷/۵/۱۴
عزیز یک صفر کم گذاشتی البته دیگه انقدر ارزش ریال پائینه که دوسه تا صفر بزاری یا نزاری فرقی نمی کنه
ناشناس۴۷۶۲۹۴۱۴:۲۸:۳۲ ۱۳۹۷/۵/۱۴
چارتا هواپیما با پول نفت ملت وارد شد ایشون هم صحبت کردن
ناشناس۴۷۶۳۰۵۱۴:۳۰:۵۵ ۱۳۹۷/۵/۱۴
سکوت ........!!!!
ناشناس۴۷۶۳۱۳۱۴:۳۳:۱۷ ۱۳۹۷/۵/۱۴
باز دوتا هماپیمای ملخی گرفتن آمریکا منزوی شد :)))))
ناشناس۴۷۶۳۲۰۱۴:۳۵:۴۳ ۱۳۹۷/۵/۱۴
پس فردا مرجوعی از آب درنیان و مثل ایرباس نرن تو آشیانه تعمیر خوبه
ناشناس۴۷۶۳۳۴۱۴:۴۰:۳۹ ۱۳۹۷/۵/۱۴
متاسفانه با بالا رفتن بحران اقتصادی و گرفتار شدن همه ، مسئولان ضعیف نقششان در حد اندازه های یک بلندگوی شعار در سطح ... تنزل پیدا کرده و مصیبت بار برای مردم که اینها همچنان بر مسند هستند و از جیب مردم ارتزاق میکنند
ناشناس۴۷۶۳۴۹۱۴:۴۵:۳۳ ۱۳۹۷/۵/۱۴
فكر كردن قبل از حرف زدن واجبه !
ناشناس۴۷۶۳۷۹۱۴:۵۵:۴۵ ۱۳۹۷/۵/۱۴
شما وزیر با تدبیر ...ی بودی؟؟؟؟؟!!!!!! ترامپ اگه این حرف های آخوندی را بشنوه، همین امروز تحریم ها رو لغو میکنه، میگه ایران با داشتن چنین مسئولینی نیاز به تحریم نداره!!!
ناشناس۴۷۶۴۰۵۱۵:۰۴:۵۰ ۱۳۹۷/۵/۱۴
ببچاره امربکا؟!!
ناشناس۴۷۶۴۳۱۱۵:۱۴:۲۲ ۱۳۹۷/۵/۱۴
يعني اينا كم نميارنا. مملكت رو به بَد كشوندن، سرشون هم بالاست
ناشناس۴۷۶۴۴۷۱۵:۱۸:۲۵ ۱۳۹۷/۵/۱۴
سلام ماشاالله به اینهمه تدبیر . پنج سال گذشت یک برنامه برای مسکن بگو سپردی به دوستان یا خدا .
ناشناس۴۷۶۴۶۴۱۵:۲۶:۲۲ ۱۳۹۷/۵/۱۴
5 هواپیما گرفتید و آن هم 10 برابر قیمت جهانی..هواپیمایی که جزو لیست خریدبیچاره ترین کشوری هم نیست...جناب اخوندی منزوی کردن یعنی به حاشیه رانده..ما منزوی شدیم یا آمریکا...واقعا تاسف باید خورد به حال...باید گریست به حال دولتی که همه وزیرانش صاحبان ثروت و ملک و املاک هستند.....
علی۴۷۶۵۱۰۱۵:۴۳:۵۱ ۱۳۹۷/۵/۱۴
پنج تا هواپیمای غرازه انداختن بهتون خدا میدونه چقدر به خاطر اینا سرمایه ار ایران خارج شده.اخه اینا مشکلات مردم را حل میکنه مردمی که به نون شبشون محتاجن چطوری از این هواپیما استفاده کنند.
محمد۴۷۶۵۳۱۱۵:۴۷:۴۴ ۱۳۹۷/۵/۱۴
نمی دانم چرا در حالی که امریکا در حال فروپاشی و انزوا هست ولی هی پول ما ارزش اش رو از دست می ده ما 5 میلیون قطعه ساخت اروپا و امریکا رو وارد کردیم ولی امریکایی ها منزوی شدن!!!!! وزیر محترم هنوز تحریم های امریکا شروع نشده اون وقت دارو گرون شده صنعت خودروسازی خوابیده صنایع دیگر در حال ورشکستگی هستند شرکت های بین المللی که آمده بودند دارند یکی یکی می روند. اینها نشانه انزوای امریکاست!!!!! دروغ گفتن آن هم تو روز روشن و به مردم توهین به شعور ملت است راجع به مردم چه فکری می کنید؟!
ناشناس۴۷۶۶۰۳۱۶:۰۸:۵۲ ۱۳۹۷/۵/۱۴
احتمالا مدیران ناکارآ و برخی وزرای با کفایت دولت مثل شما توانسته اند آمریکا را منزوی کنند؟؟؟ حرفهای شما توهین به شعور مردم است.
ناشناس۴۷۶۷۰۸۱۶:۴۰:۴۳ ۱۳۹۷/۵/۱۴
تو رو خدا آمریکا رو ول کن. همونطور که ایران را...
ناشناس۴۷۶۷۵۴۱۶:۵۹:۴۲ ۱۳۹۷/۵/۱۴
تو از وضع مسکن حرف بزن به بقیه مسائل کاری نداشته باش. خجالت نمیکشی هیچ نظارتی بر آژانسهای مسکن ندارید. هر کس هر نرخی میخواهد روی ملک یا آپارتمانش می گذارد. بعد از 40 سال هنوز قیمت مناطق مختلف تهران مشخص نیست. هرج و مرج در قیمت خرید و فروش ملک حاکم است. در میدان شهدا و خیابان شکوفه تهران ظرف دو هفته اخیر قیمت آپارنمان نوساز از 7 به 9 تا 10 میلیون رسیده است. هیچکس قدرت خرید ندارد. چرا باید اینهمه اختلاف قیمت بین شمال و جنوب تهران باشد. مردم جنوب شهر گناه کردند که نباید ملکشان ترقی کند. بخشهای محروم و فقیر نشین منطقه 12 تهران به حال خودش رها شده است. به دلیل بی ارزش بودن زمین هیچ کس رغبتی به ساخت وساز در این مناطق ندارد.. رها کردن معتادان پرخطر در خیابانها و محله ها وپارکهای جنوب شهر به خصوص مولوی، شوش و... اجرا نشدن طرح هایی که از قبل از انقلاب در خیابان مولوی باید انجام میشد، این مناطق را بی ارزش کرده است. وزیر مسکن و شهرداری فقط به شمال شهر تهران می رسند.. چون خودشان بالا نشین هستند. هیچ کس بداد مردم نمی رسد! اینقدر غرق در زد وبندهای سیاسی و اقتصادی خودشان هستند که وظیفه اصلیشان را فراموش کرده اند!!!!
ناشناس۴۷۷۰۵۰۱۹:۰۸:۰۱ ۱۳۹۷/۵/۱۴
حتما خرید هواپیما ملخی میشه تدبیر؟ امید هم میشه فروش نفت؟ این کار رو آقای زنجانی بهتر از شما بلد است. تازه با وجود تحریم و نفروختن کشور.
ناشناس۴۷۷۲۶۳۲۰:۴۷:۲۱ ۱۳۹۷/۵/۱۴
اول از همه این آقای وزیر بگه که آیا این هواپیما برای وضعیت جوی ایران مناسب هست ؟
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. تصاویری از اجرای طرح عفاف و حجاب در تهران

  2. طرح عفاف و حجاب از امروز در تهران

  3. نظرات برگزیده مخاطبان الف: وضعیت حجاب، حاصل کم‌کاری چهل‌ساله است/ باید برای مبارزه با سگ‌های ولگرد فکری کرد

  4. این صدای اقتدار ایران است ...

  5. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

  6. نظر باباطاهر عریان درباره دلار !

  7. وحدت ملی با وعده صادق

  8. آنچه اسرائیل در مورد "وعده صادق" نمی گوید

  9. استخوانی در گلوی اسرائیل!

  10. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

  11. آیت الله صدیقی: عذرخواهی می‌کنم که با غفلت و کم توجهی باعث هجمه به ملت ایران شدم

  12. کمی دیر نیست؟

  13. هیات علمی یا کارخانه چاپ مقاله !

  14. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

  15. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

  16. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

  17. ۲ دلیل برای تشدید "گرانی" در ایران

  18. موجرانی که اجاره بهای زیادی بگیرند، جریمه می‌شوند

  19. حمایت افکار عمومی ایران از حمله به اسرائیل

  20. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

  21. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

  22. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

  23. تصاویری از نمازجمعه تهران به امامت حجت‌الاسلام کاظم صدیقی | کدام چهره‌های سیاسی و نظامی به نمازجمعه رفتند؟

  24. اسراییل چه باید بکند؟ 

  25. علم‌الهدی: نباید بیکار نشست تا تنها دولت بیاید تلخی معیشت را از سفره مردم بردارد

پربحث‌های هفته

آخرین عناوین