آخوندی: آمریکا در حال منزوی شدن است/ ورود ATRها نشانه‌ای از تدبیر است

گروه اقتصادی الف،   3970514124 ۳۶ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱۵ تکراری یا غیرقابل انتشار

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه ۵ فروند هواپیمای ATR که امروز وارد کشور شد ۵ میلیون یورو قطعه نیز با خود به ایران آوردند، گفت: با همکاری و همفکری همه دستگاه‌ها و کشورهایی نظیر روسیه، هند و ... تلاش می‌کنیم آمریکا را منزوی کنیم.

آخوندی: آمریکا در حال منزوی شدن است/ ورود ATRها نشانه‌ای از تدبیر است

به گزارش فارس، عباس آخوندی امروز امروز در مراسم ورود ۵ فروند هواپیمای ATR به ناوگان هوایی کشور، اظهارداشت: جهان با پدیده جدیدی روبروست، با شخصی با فرهنگ قماربازی که هر روز قماری جدید را شروع می‌کند و جهان را با فضایی جدید مواجه می‌کند که عدم قطعیت را به جهان تحمیل کرده است.

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: مهم است که بدانیم در این موقعیت چگونه عمل کنیم و آینده‌ای پر از امید فراروی مردم قرار دهیم و دچار حرکت‌های آمریکا نشویم.

وی اظهارداشت: از روز اول برجام نظرم این بود که بدون فوت وقت از تداوم برجام دفاع کنیم، کار برجام را ادامه دهیم و ایران را در یک بلاتکلیفی و موقعیت بدون تصمیم قرار ندهیم.

وی افزود: کسانی که فضا را پس از خروج آمریکا از برجام گل آلود کردند و به مردم تنش وارد کردند، امروز باید پاسخگو باشند؛ کسانی که بیشترین همراهی را در عمل به دلیل ناآگاهی و برخی منافع خرد داشتند، فضای ناامیدی را در ایران دامن زدند و امروز باید پاسخگو باشند، نه اینکه پوستین وارونه به تن کنند و مدعی شوند.

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: همین‌هایی که پشت مؤسسات مالی بودند و پول مردم را حیف و میل کردند، امروز مثلاً مدعی شده‌اند و پشتیبان ملت هستند، در حالی که خودشان باید پاسخگو باشند.

آخوندی تأکید کرد: ما برای جمهوری اسلامی ایران می‌جنگیم، ما ایران و ملت ایران را دوست داریم و آنچه در توان داریم در راه ملت انجام می‌دهیم و در این حوزه لحظه‌ای درنگ نخواهیم کرد.

وی افزود: ورود ATRها نشانه‌ای از تدبیر و گفت‌وگوی سازنده با جهان است و امیدواریم در این شرایط سخت که آمریکا با سیاست‌های ایران در دنیا منزوی شده است بتوانیم با همکاری و همفکری سایر بخش‌ها و کشورها نظیر روسیه، هند، ترکیه، اتحادیه اروپا و غیره، ایران را از این شرایط سخت عبور دهیم تا لبخند مجدداً به لب‌های مردم برگردد.

وزیر راه و شهرسازی بیان کرد: از وزیر امور خارجه، رئیس کل بانک مرکزی، معاون سابق ارزی بانک مرکزی، بانک پارسیان، بانک صنعت و معدن و رئیس کل سابق بانک مرکزی قدردانی می‌کنم که در این حوزه با ما همکاری کردند.

وی با تأکید بر اینکه تأمین مالی این ATRها از محل فاینانس انجام شده است، گفت: باید پول این هواپیماها از طریق عملیات برگردد، هما باید برنامه بازرگانی برای آنها داشته باشد و به هیچ وجه تخصیص سیاسی ندهد و باید تخصیص بازرگانی باشد تا پول این هواپیماها برگردد.

بنا بر این گزارش، در این مراسم عباس آخوندی همچنین در جمع خبرنگاران اظهارداشت: ورود این هواپیماها آن هم پس از خروج آمریکا از برجام نتیجه گفت‌وگوهای مستمر ما با اروپایی‌ها است که موفق شدیم با توجه به شرایط سخت، این قراردادها را به نتیجه برسانیم.

وزیر راه و شهرسازی افزود: همراه این ۵ فروند هواپیما حدود ۵ میلیون یورو قطعه هواپیما ساخت اروپا و آمریکا وارد کشور شد.

وی بیان کرد: بانک مرکزی و وزارت امور خارجه در این حوزه با ما همکاری مناسبی داشتند و من ورود این هواپیماها را گامی مثبت از سوی اتحادیه اروپا در جهت ایفای تعهدات تلقی می‌کنم، تا بتوان در آینده هم این همکاری‌ها را با اروپا داشت و فضای مثبتی در سطح بین‌المللی ایجاد کرد.

وی افزود: ما اگر بتوانیم تعامل مثبتی با سازنده‌های جهان داشته باشیم می‌توانیم آمریکا را منزوی کنیم که همچنان این کار را کردیم.

وزیر راه و شهرسازی گفت: علت آنکه دنبال توسعه هواپیماهای کوچک بودیم در راستای توسعه مناطق پروازی بود. هواپیماهای ما در حال حاضر بیشتر در مراکز استان، پایتخت و مقاصد بین‌المللی پرواز دارند که ما تمایل داشتیم فرودگاه‌های کوچک را هم توسعه دهیم.

وی گفت: ما می‌توانیم با این ناوگان به فرودگاه‌های کوچکتر پرواز داشته باشیم و امیدواریم شبکه هما را به همه مناطق ایران توسعه دهیم تا فضایی فراهم شود که همه مناطق ایران از صنعت هوایی استفاده کنند.

وی تأکید کرد: رسیدن هواپیما به خیلی از مناطق کشور به توسعه آینده مناطق منجر می‌شود و امکان جذب سرمایه‌گذار فراهم خواهد شد.