حاجی دلیگانی در گفتگو با الف خبرداد؛ اقدام عجیب سیف/ رئیس کل بانک مرکزی معاون خود را با پاداش 1 میلیارد و 200 میلیونی بازنشسته می کند و بعد از یک هفته وی را به کار بازمی گرداند!

گروه اقتصادی الف،   3970120131 ۷۷ نظر، ۰ در صف انتشار و ۷۴ تکراری یا غیرقابل انتشار

عضو کمیسیون برنامه‌، بودجه و محاسبات مجلس از پرداخت پاداش میلیاردی در بانک مرکزی خبر داد و گفت: آقای سیف، رئیس کل بانک مرکزی؛ معاون خود را بازنشسته کرد و به او یک میلیارد و 200 میلیون تومان پاداش داد و دوباره این معاون بازنشسته را یک هفته بعد در همان شغل منصوب کرد.

اقدام عجیب سیف/ رئیس کل بانک مرکزی معاون خود را با پاداش 1 میلیارد و 200 میلیونی بازنشسته می کند و بعد از یک هفته وی را به کار بازمی گرداند!

حسینعلی حاجی دلیگانی عضو کمیسیون برنامه‌، بودجه و محاسبات مجلس در گفتگو با خبرنگار اقتصادی الف؛ با اشاره مدیریت ناکارآمد بانک مرکزی بخصوص در مورد موسسات غیر مجاز و حقوق سپرده گذاران و موضوع افزایش نرخ ارز؛ گفت: آقای رئیس‌جمهور در 29 بهمن سال گذشته بیان کردند که امسال کسری بودجه نخواهیم داشت و یا اینکه آقای نوبخت در سال جاری عنوان کرد که دولت منابع را تامین می‌کند؛ اما بیشترین درآمد و سود از افزایش قیمت دلار نصیب خود دولت شده و می‌شود، به‌نحوی‌که دولت در سال گذشته 11 هزار میلیارد تومان درآمد ریالی از محل مابه‌تفاوت گران شدن دلار درآمد کسب کرد و درآمد خوبی از محل افزایش قیمت دلار گیرد دولت خواهد آمد.

وی با اشاره به بی‌انضباطی مالی در دولت؛ ادامه داد: در برخی از دستگاه‌های دولت نشان می‌دهد قبح خلاف قانون عمل کردن ریخته شده است؛ به‌طوری‌که در گزارشی که در کمیسیون برنامه‌وبودجه مجلس عنوان شد چندین مورد وجود داشت که به‌عنوان نمونه وزارت نفت در یک مورد یک میلیارد و 110 میلیون دلار را به‌حساب خزانه واریز و مبلغ قابل‌توجهی از درآمدهای نفتی که باید به صندوق توسعه واریز می‌کرد؛ انجام نداده است.

عضو کمیسیون برنامه‌وبودجه مجلس با بیان اینکه مدیریت ارزی و پولی کشور و بانک مرکزی به‌عنوان خزانه اصلی کشور به دست کسی داده‌شده که توانایی مدیریت آن را ندارند، اظهار کرد: آقای سیف در اواخر سال گذشته معاون خود را بازنشسته کرد و به این معاون 700 میلیون تومان به پاداش پایان خدمت و 500 میلیون هم به عناوین دیگر مانند طلب مرخصی‌ها و... پرداخت کرد.

حاجی دلیگانی تصریح کرد: معاون آقای سیف بالغ‌بر یک میلیارد و 200 میلیون تومان به پاداش گرفته است؛ اما آقای سیف بلافاصله مجدداً او را به سرکار برمی‌گرداند؛ بدون اینکه این مبالغ (پاداش میلیاردی) برگشت داده شود و این معاون دوباره در همان سمت مشغول به کار شد.

وی با تاکید بر اینکه مقام معظم رهبری در موضوع حقوق‌های نجومی فرمودند که حداقل انصاف داشته باشید؛، افزود: به نظر می‌رسد اینجا (بانک مرکزی) انصاف رعایت نشده است. اگر آقای سیف به این معاون را نیاز داشت؛ چرا او را بازنشسته کرد و اگر نیاز نداشت چرا بعد از یک هفته که پاداش میلیاردی به ایشان داد، او را مجدد در همان سمت مشغول به کار کرد. این نشان می‌دهد مدیریت در بانک مرکزی وجود ندارد و یا عمداً مواردی مانند افزایش نرخ دلار را به ایجاد کردند.

عضو کمیسیون برنامه‌وبودجه مجلس گفت: در موضوع موسسات مالی و اعتباری دیدیم که کم‌کاری بانک مرکزی باعث شد نگرانی‌هایی برای 20 میلیون نفر افراد از زیرمجموعه از خانواده سپرده‌گذاران ایجاد شود که بیش از 10 هزار میلیارد تومان ضرر به بیت‌المال زده شد.

 

دیدگاه کاربران

ناشناس۳۰۲۱۰۶۰۰:۴۲:۰۲ ۱۳۹۷/۱/۲۵
همش تقصیر دولت قبلی نه دولت قبل قبلی هست
ناشناس۳۰۲۲۳۰۰۷:۳۶:۲۶ ۱۳۹۷/۱/۲۵
بازنشستگی های این موردی در مجموعه های وزارت نفت هم رخ داده است در اواخر سال گذشته!!!!!!!!!! علت اون هم تصویب قانونی بود که به موجب اون پاداش پایان خدمت کارکنان دولت دارای سقف پرداخت می شود. خیلی چیزها می تونه قانونی باشه ولی منصفانه نباشه مثل همین کاری که در این گزارش اومده
ناشناس۳۰۲۳۲۳۱۰:۰۰:۲۱ ۱۳۹۷/۱/۲۵
می بینید که نقدینگی دست چه کسانی هست پاداش 1میلیارد 200 میلیون تومانی از دلار های نفت مردم برای کسانی که هیچ کاری برای کشور و مردم انجام نداده اند
ملت مظلوم۳۰۴۵۹۲۰۹:۵۸:۰۰ ۱۳۹۷/۱/۲۷
زنده باد روحانی و طرفدارانش؟؟؟؟!!!!!
ناشناس۳۰۲۸۳۹۱۵:۰۰:۵۸ ۱۳۹۷/۱/۲۵
دیدگاههای پوپولیستی مشکلی را حل نخواهد کرد. این نماینده بخوبی می داند که سقف حقوق پرداختی به مدیران ارشد در حال حاضر 24 میلیون تومان است. چنانچه شخصی از این رده با 30 سال سابقه بازنشست شود پاداش پایان خدمت وی 720 میلیون تومان خواهد بود. چنانچه هر سال 6 روز طلب مرخصی داشته باشد نیز جمعاً حدود 150 میلیون خواهد شد و مواردی از این دست موجب می شود که به ارقام بالایی برسیم مضافاً اینکه برخی با 35 سال سابقه بازنشست می شوند که آنهم مزید بر داستان می شود. اینکه فردی بازنشست شود و سپس مجدداً دعوت به خدمت شود نیز امری متداول است (البته بیشتر در سمت مشاوره نه اجرایی) لذا این جمله ایشان که اگر آقای سیف به این معاون را نیاز داشت؛ چرا او را بازنشسته کرد و اگر نیاز نداشت چرا مجدداً در همان سمت مشغول به کار کرد. این نشان می‌دهد مدیریت در بانک مرکزی وجود ندارد و یا عمداً مواردی مانند افزایش نرخ دلار را ایجاد کردند!!! بیشتر سخنی عوامانه است تا تحلیل سیاست پولی دولت.
ناشناس۳۰۳۳۱۹۲۲:۱۳:۱۰ ۱۳۹۷/۱/۲۵
با این حساب در حق ایشان اجحاف شده
ایرانی مظلوم۳۰۵۴۰۶۰۱:۲۹:۵۶ ۱۳۹۷/۱/۲۸
شما حالت خوشه ؟؟؟ حقوق وزیر به احاظ قانونی تو این مملکت 24 میلیون نیست چه برسه به مشاور //// اونجوری که شما دفاع کردی حدس میزنم همونی هستی که 1.2 میلیارد گرفتی
علی۳۰۲۱۱۴۰۰:۴۹:۵۰ ۱۳۹۷/۱/۲۵
وای بر این سیستم بانکی ربوی
ناشناس۳۰۲۴۰۸۱۱:۱۶:۵۴ ۱۳۹۷/۱/۲۵
هموطن از وای گذشته دیگه فغان علنا مال حرام میخورند ملک مردم را بدون وجود بدهی واقعی برمی دارند
ناشناس۳۰۲۱۱۹۰۰:۵۳:۵۱ ۱۳۹۷/۱/۲۵
از جناب حاجی درخواست داریم وام های بالای 400 میلیون تومانی با سود 2 درصد مدیر عامل قبلی و هیت مدیره و مدیر عاملدفعلی و هیت مدیره یکی از بانک ها را که خود جناب حاجی در صحن مجلس از وزیر اقتصاد طرح سوال کردند را به نتیجه ملموس برسانند با تشکر از این نماینده مردمی و کوشا
رجب۳۰۴۲۰۲۱۷:۳۶:۲۳ ۱۳۹۷/۱/۲۶
این چند نفر که منفی داده اند از مدیران بانک ت هستند که تشت رسوایی انها بر ملا شده است
ناشناس۳۰۲۱۲۲۰۰:۵۷:۱۴ ۱۳۹۷/۱/۲۵
درشرایطی که قانون خدمات کشوری به بهانه کمبود اعتبار برای بازنشستگان پیشکسوت اجرا نمی شود چرا باید شاهد پرداختهای کلان به یک مشت مدیر ناتوان بود؟؟
ناشناس۳۰۲۹۸۹۱۶:۳۶:۱۰ ۱۳۹۷/۱/۲۵
این موضوع درسته الان 14 ماه از اجرای این قانون در بانکهای دولتی گذشته ولی متاسفانه بازنشستگان که در واقع زحمات گذشته اعم از دوران جنگ تحمیلی علی الخصوص در استانهای غربی و جنوبی و شرایط سخت کار قبل از اتوماسیون در بانکها را بدوش کشیده اند اکنون جزو فراموش شدگانند از یاد نبرید که میراث خوار گذشته گانید
ناشناس۳۰۲۱۲۴۰۱:۰۱:۲۳ ۱۳۹۷/۱/۲۵
یک چیز منطقی و درستی است . معاون که نمیتواند به خاطر اینکه سیف به او احتیاج دارد از پاداشش بگذرد و بازنشت نشود . بانک مرکزی هم بچه بازی نیست که یک نیروی باتجربه را به همین سادگی کنار گذاشت پس باید دوباره مشغول شود .
شلمزاری۳۰۳۱۸۲۲۰:۰۷:۴۶ ۱۳۹۷/۱/۲۵
اتفاقا بچه بازی بوده که موسسات غیر مجاز این همه هزینه مالی و معنوی روی دست کشور گذاشت
ناشناس۳۰۴۴۲۷۰۱:۱۸:۰۷ ۱۳۹۷/۱/۲۷
چرا مثل خیلی از کارشناسان ماهر و متخصص ولی بدون پارتی که با مدرک دکتری و فوق لیسانس درخواست کرده اند پس از سی سال بازنشسته شده و پاداششان را بگیرند و چون اداره متبوع به ایشان نیاز مبرم داره دوباره برگردند و 5 سال دیگه که مطابق قانون هم هست خدمت کنند موافقت نشده و نمیشود؟ این تبعیض هاست که مردم را رنج میده و نیز نظرات افرادی مثل شما که کار خودت خیلی کمتر از بچه بازیه، دوست عزیز.
ناشناس۳۰۲۱۲۸۰۱:۰۷:۴۶ ۱۳۹۷/۱/۲۵
مردمی که به خاطر کنسرت و‌بزن و برقص ، به این تفکر اشرافی رای دادید ، حق اعتراض و نق زدن را ندارید..
ناشناس۳۰۲۳۰۲۰۹:۳۷:۰۶ ۱۳۹۷/۱/۲۵
مطمئنی به خاطررقص وکنسرت بهش رای دادن عزیزم اشتباه می کنی قحط الرجال بود به ایشون رای دادن
ناشناس۳۰۲۳۲۵۱۰:۰۱:۴۰ ۱۳۹۷/۱/۲۵
مردم برای دلار 900 تومانی رای دادند
ناشناس۳۰۲۳۸۳۱۰:۵۳:۰۸ ۱۳۹۷/۱/۲۵
نه که در دولت پاکدست و معجزه هزاره از این خبرا نبود!!!
ناشناس۳۰۴۳۹۸۲۳:۳۱:۴۱ ۱۳۹۷/۱/۲۶
حالا چون قبلا بوده پس الان اینکار دولت و اقای سیف توجیه شدنیه؟ متاسفم که سیاست موجب پاک شدن افراد میشود
ناشناس۳۰۲۴۹۵۱۲:۰۰:۱۲ ۱۳۹۷/۱/۲۵
کنسرت کلا ممنوع بشه شما تضمین میکنی چنین پاداش پایان خدمتی به همه بدن؟
ناشناس۳۰۳۲۰۵۲۰:۲۵:۲۴ ۱۳۹۷/۱/۲۵
به جان خودم من تا حالا کنسرت نرفتم میشه از این پولها هم به بنده هم بدهید؟ تعهد محضری هم میدم که تا اخر عمر هیچ کنسرتی نرم و حتی موسیقی رو کلا کنار بذارم سایر تفریحات مشکوک رو هم به حداقل می رسانم
محمد۳۰۲۱۳۰۰۱:۱۱:۲۳ ۱۳۹۷/۱/۲۵
هر دم از این باغ ..
ناشناس۳۰۲۱۳۶۰۱:۲۰:۵۱ ۱۳۹۷/۱/۲۵
ای آقا، این ها در مقابل سهم حضرات از انقلاب که چیزی نیست.
ناشناس۳۰۲۱۴۱۰۱:۲۸:۲۰ ۱۳۹۷/۱/۲۵
در همین زمینه و مانند همین قضیه برای اقای کاردر رییس شرکت نفت اتفاق افتاده با این تفاوت که یک روز هم فاصله نداده است. اقدام عجیب زنگنه
ناشناس۳۰۲۱۴۳۰۱:۳۷:۴۴ ۱۳۹۷/۱/۲۵
مملکت دست ...دلشان نسوخته.وقتی نه ..
ناشناس۳۰۲۱۴۶۰۱:۴۴:۴۶ ۱۳۹۷/۱/۲۵
حق بسیاری از مردم یا همان ولی نعمت بدتر از این است که چشم بسته دنباله رو پولدارها و پست دارها و عده ای دلال و از خدا بی خبر هستند و با حمایت از تورم و بی ارزش شدن پول ملی ثروت کشور را به پول دار و پست دار و دلال می دهند تا آنها این ثروت باد آورده را به خارج منتقل کنند در طول تاریخ این مردم بارها فریب خورده است
ناشناس۳۰۲۱۴۷۰۱:۴۷:۰۷ ۱۳۹۷/۱/۲۵
اگر این مسله درست است خدا لعنتشون کنه واز حلقومشون بیرون بکشه.انشا الله
ناشناس۳۰۲۲۱۲۰۶:۴۸:۳۳ ۱۳۹۷/۱/۲۵
قرار بوده پرداخت پاداش بازنشستگی کم بشه، لذا ایشون بازنشسته شد. ولی چون از دوستان با وفاست مجددا بکار گرفته شد. حالا هم پاداش را گرفته و هم سایر مزایا سر جاش.
ناشناس۳۰۲۲۱۶۰۶:۵۴:۲۹ ۱۳۹۷/۱/۲۵
به دلیل تعیین سقف برای پاداش پایان خدمت توسط مجلس در بودجه امسال، ایشون پیش دستی کردند تا خدای نکرده این مدیر پرتوان! از پاداش میلیادری محروم نشند، وگرنه از سیف بعیده چنین مدیر پر تدبیری را کنار بذارند. فقط کاش در زمینه بازار ارز هم اینقد حواسشون جمع بود و یه چنین پیش دستی‌ای میکردند.
خاونگ۳۰۲۲۲۱۰۷:۲۳:۴۵ ۱۳۹۷/۱/۲۵
فاتحه بانک مرکزی را بایستی خواند.
ناشناس۳۰۲۲۲۸۰۷:۲۸:۵۵ ۱۳۹۷/۱/۲۵
این رو میگن دور زدن قانون که غیر قانونیه ،در وزارت نفت هم بسیاری از مدیران جهت دور زدن مصوبه دولت در جهت دریافت پاداش نجومی بازنشسته و پس از دریافت پاداشهای چنصد صد میلیونی و میلیاردی سپس مجددا به کار خود ادامه دادند حتی در این بین تعدادی...هم هستند ...قانونی که بشود آنرا دور زد قانون نیست ...مجلس کجایی ....نمایندگان ملت.....
هموطن۳۰۲۲۳۵۰۷:۴۷:۴۲ ۱۳۹۷/۱/۲۵
وقتی در مصوبات ممنوعیت به کار گیری بازنشسته ها این همه استثاء گذاشته می شود حاصلش همین است . طبق مصوبات مجلس همه دستگاهها می توانند به مدت یک سوم ساعات و در مورد ایثارگران و.... کلا بازنشسته ها را بکار گیری کنند . برخی از مصوبات مجلس شباهت زیادی به ..
ناشناس۳۰۲۲۵۴۰۸:۲۳:۳۳ ۱۳۹۷/۱/۲۵
خیلی جالبه ! سیستم پولی کشور از هم پاشیده بعد نماینده گیر داده به بازنشستگی معاون !!
ناشناس۳۰۲۹۲۴۱۵:۵۴:۱۷ ۱۳۹۷/۱/۲۵
به بازنشستگی گیر داده یا نحوه بازنشستگی یعنی اینطوری میفهمی
الف ر۳۰۲۲۶۶۰۸:۴۰:۴۲ ۱۳۹۷/۱/۲۵
من سوالی دارم مگر این شخص کی بود؟ اگر آدام اسمیت هم بود میباید درآمدش درصدی بیشتر از دیگرکازکنان باشه این یعنی ظلم !!معلومنیست از کدام دانشگاه یک مدرکی آوردن بعدش ادعا دارند من دکتری دارم آقایون دکتری حسابداری و اقتصاد اگر توانائی داشتید میرفتید دکتری ...
ناشناس۳۰۳۲۴۰۲۰:۵۸:۱۲ ۱۳۹۷/۱/۲۵
احسنت
انا۳۰۳۲۹۹۲۱:۴۵:۰۷ ۱۳۹۷/۱/۲۵
لابد ژن برتر بوده.
ناشناس۳۰۲۲۸۷۰۹:۱۹:۰۶ ۱۳۹۷/۱/۲۵
اینکار برای دور زدن قانون بوده است تا آقای معاون ضرر نکنند. قانون فقط برای کارکنان بیچاره ای است که به جائی وصل نیستند
حسن۳۰۲۲۹۹۰۹:۳۲:۰۶ ۱۳۹۷/۱/۲۵
وای به حال این ملت که با رای چشم بسته وفله ای بیت المال را در اختیاریغماگران قرار دادند
ناشناس۳۰۲۹۵۳۱۶:۰۹:۳۹ ۱۳۹۷/۱/۲۵
شما که فله ای به احمدی نژاد رای ندادید منتخبتون چه گلی به سر مملکت زد
ناشناس۳۰۴۴۱۹۰۰:۴۷:۱۰ ۱۳۹۷/۱/۲۷
انصاف داشته باش!! حالا نداری هم نداشته باش!
علی۳۰۲۳۰۱۰۹:۳۵:۲۵ ۱۳۹۷/۱/۲۵
متاسفانه دولت به صورت نامشروع دست در جیب مردم کرده وناکارآمدی ..کرده!این روش عوام فریبانه با افزایش قیمت دلار وافزایش اندک حقوق کارمندان وکارگران انجام شد امیدوارم آدمهای کاربلد و صادق در مصدر امور قرار بگیرن
Naderehabedi@yahoo.com۳۰۲۳۱۲۰۹:۴۸:۴۳ ۱۳۹۷/۱/۲۵
نمایندگان محترم مجلس سه سال دیگر از مدیریت ناکارامد و پرفساد... باقی مانده ، تکلیف کشور چه خواهد شد؟ لطفا به فکر باشید ما به شدت از اینده نگران هستیم.
ناشناس۳۰۲۳۳۸۱۰:۱۰:۵۷ ۱۳۹۷/۱/۲۵
واقعامتاسفم مابازنشستگان باحقوق ناچیزشرمنده خانواده هستیم ومدیران بالاچه حاتم بخشیها که نمیکنندوای بحال مملکت بااین مدیر
ناشناس۳۰۲۳۴۰۱۰:۱۲:۴۸ ۱۳۹۷/۱/۲۵
چه پول هایی به هم میدن خوب باید هم کسری بودجه درست بشه و دلار بشه 6 تومن این فقط کوچیکه است
ناشناس۳۰۲۳۴۲۱۰:۱۷:۵۰ ۱۳۹۷/۱/۲۵
دهها نفر در بانک مر کزی در جریان این قبیل پرداخت ها قرار میگیرند و رئیس بانک هم بودجه محرمانه ای ندارد این پرداخت از کدام منبع بوده جای سئوال دارد .
ناشناس۳۰۲۳۷۴۱۰:۴۶:۱۵ ۱۳۹۷/۱/۲۵
اسلاحتلبا مثل خوره افتادن به جون کشور سیر هم نمی شن
ناشناس۳۰۲۷۵۵۱۴:۱۷:۴۵ ۱۳۹۷/۱/۲۵
شما برخوردتان سیاسی هست ..چرا به ریشه این مشکلات توجه نمی کنید ؟
ناشناس۳۰۳۰۶۰۱۷:۴۵:۱۳ ۱۳۹۷/۱/۲۵
اصلاح طلب،
خلیل۳۰۲۴۰۱۱۱:۰۹:۵۷ ۱۳۹۷/۱/۲۵
خدایاااااااا توبه
ناشناس۳۰۲۴۰۳۱۱:۱۱:۱۹ ۱۳۹۷/۱/۲۵
حق مردم ساده اندیشی است که به این یغماگران رای دادند.
ناشناس۳۰۲۷۶۰۱۴:۲۰:۱۷ ۱۳۹۷/۱/۲۵
باید چکار می کردن؟
ناشناس۳۰۲۴۰۴۱۱:۱۲:۳۶ ۱۳۹۷/۱/۲۵
اشتباه کردم برای اولین و آخرین بار رای دادم ...
ناشناس۳۰۲۹۹۷۱۶:۴۰:۰۱ ۱۳۹۷/۱/۲۵
دوباره که هیچ ده بار دیگه هم از این اشتباه ها می کنیم.
ناشناس۳۰۲۴۱۹۱۱:۲۴:۳۵ ۱۳۹۷/۱/۲۵
این اقدامات علاوه بر همه تبعات فاجعه بارش که به نوعی غارت اموال مردم تلقی میشود،به نوعی توهین به شعور ملت محسوب میشود. مجلس کجاست،نیروهای نظارتی کجا هستند،در زمانیکه بعضی از مردم برای امرار معاش کلیه و قرنیه و کبد میفروشند ،اینگونه رفتار چیزی جز فساد .. نیست.
ناشناس۳۰۲۴۸۵۱۱:۵۵:۵۲ ۱۳۹۷/۱/۲۵
لطفا قبح فساد را نشکنید ، یا این خبر راسته که وای بر سیستم نظارتی و یا دروغ است که وای بر دستگاه قضایی ، امیدوارم به این اتهامات با قاطعیت و شفافیت رسیدگی بشود . از وقتی بگم بگم در این مملکت رواج پیدا کرد ، قبح فساد هم شکسته شد .
ناشناس۳۰۲۴۹۳۱۱:۵۹:۲۴ ۱۳۹۷/۱/۲۵
بعد دولت مصوبه کاهش پاداش پایان خدمت که اخیرا نمایندگان محترم مجلس تصویب کرده اند را به دستگاههای اجرایی ابلاغ میکند! ظاهرا تافته های جدابافته زیاد هستند افزایش دستمزد 50 درصدص امور مالیاتی ووزارت جهاد کشاورزی پاداش یک میلیارد و... برای معاون رئیسکل بانک مرکزی و غیره
ناشناس۳۰۲۵۲۷۱۲:۱۷:۱۷ ۱۳۹۷/۱/۲۵
در دانشگاه آزاد...هم همین اتفاق افتاد. یک استاد پر حاشیه و بازنشسته از گروه زبان با تمام ممنوعیت های قانونی دعوت به کار شد و معاونت مالی دانشگاه به فردی بی تقوا واگذار شد. بعد از ایجاد مشکلات فراوان مالی مجدد با پاداش عالی بازنشسته شد.
ناشناس۳۰۲۶۰۲۱۲:۵۵:۱۹ ۱۳۹۷/۱/۲۵
با کدام قانون یک میلیارد و دویست میلیون پاداش می دهد. اگر قانونی است، ایراد از قانون و قانونگذار است. اگر غیر قانونی است دستگاههای نظارتی و قوه قضائیه کجا بودند!
ناشناس۳۰۲۶۷۱۱۳:۲۹:۵۵ ۱۳۹۷/۱/۲۵
علی برکت الله
ناشناس۳۰۲۷۵۴۱۴:۱۶:۵۳ ۱۳۹۷/۱/۲۵
یک نفر در مورد بانکها خیلی هشدار داده بود
ناشناس۳۰۲۷۵۷۱۴:۱۹:۲۹ ۱۳۹۷/۱/۲۵
برای این مورد جناب سیف چه جوابی دارند؟ هفته گذشته که به مجلس رفتند و واکنش شدید بعضی از نمایندگان را دیدند چه خوب است جناب حاجی دلیگانی با چند تن از نمایندگان دیگر به هیت رییس مجلس نامه بنویسند ودرخواست حضور مجدد آقای سیف را جهت پاسخ یه این سوال درمجلس خواستار شوند ببینند چه جوابی دارد؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
ناشناس۳۰۲۸۱۸۱۴:۴۵:۵۲ ۱۳۹۷/۱/۲۵
دولت پاکدست اصلاح طلب ها
معلم۳۰۲۸۴۴۱۵:۰۳:۰۹ ۱۳۹۷/۱/۲۵
زود قضاوت نکنیم.پول یک اپارتمان 100 متری به یک متخصص در حد معاون بانک مرکزی پس از 30 سال خدمت صادقانه .
پیما۳۰۳۲۴۸۲۱:۰۵:۰۱ ۱۳۹۷/۱/۲۵
یعنی یه اونه مرغ 100 متری باید یه همچین قیمت فضایی داشته باشه؟
ناشناس۳۰۲۹۲۰۱۵:۵۰:۴۴ ۱۳۹۷/۱/۲۵
ما هشتمون گرو نهمونه اینا .. ای داد بیداد
ناشناس۳۰۳۰۰۶۱۶:۴۸:۲۳ ۱۳۹۷/۱/۲۵
آیا حقوق ماهانه معاون بانک مرکزی ۴۰ میلیون تومان است؟
ناشناس۳۰۳۰۷۷۱۸:۰۵:۱۷ ۱۳۹۷/۱/۲۵
اینا که چیزی نیست ..
ناشناس۳۰۳۱۰۲۱۸:۴۵:۵۳ ۱۳۹۷/۱/۲۵
کسانی که به روحانی رای دادین لطفا سکوت
ناشناس۳۰۳۱۴۶۱۹:۲۶:۲۷ ۱۳۹۷/۱/۲۵
برای آقای روحانی و این مملکت داری و افرادی که به کار گرفته متاسفم !!!!
محمد۳۰۳۱۸۰۲۰:۰۳:۴۹ ۱۳۹۷/۱/۲۵
همین مسئله در وزارت نفت اتفاق افتاده ولی نه فقط برای یک نفر بله چند صد نفر ... خیلی ها اواخر سال گذشته در وزارت نفت خودشون رو بازنشسته کردند و پاداش چند صد میلیونی گرفتند و دوباره اوایل سال جدید برگشتند سر کار و با دریافت حقوق ها و پاداش نجومی !!!!!
ناشناس۳۰۳۲۱۴۲۰:۳۷:۰۵ ۱۳۹۷/۱/۲۵
طنز تلخیه من بعد از ۱۵ سال شبانه روز کار کردن ۴۰ میلیون پول پیش دست صاحبخونه دارم که ماهی ۱۶۰۰۰۰۰ هم اجاره میدم و برای اجاره ی بعدی هم باید ۲۰ میلیون بگذارم روش تا بتونم بشینم در حالی که الان کلا ۸۵ هزار تومان دارم و دیگر هیچ اون وقت طرف یک میلیارد و دویست میلیون تومان پاداش میگیره در ضمن فوق لیسانس روزانه از دانشگاه تهران دارم علی برکت الله
ناشناس۳۰۳۲۳۷۲۰:۵۱:۵۷ ۱۳۹۷/۱/۲۵
اینها فکر میکنن مملکت ارث پدرشان هست بذل بخشش میکنن اینها دل مقام معظم رهبری و ملت با این کارهاشان بدرد می اورند
ناشناس۳۰۳۶۱۷۰۹:۱۷:۲۴ ۱۳۹۷/۱/۲۶
بنای توهین ندارم این آقایی که ادعای طلبکارانه میکند که این پاداش ارزش یک واحد ابارتمان ۱۰۰ متری را ندارد خبیثانه نتیجه گیری کرده کدام سیاستها وچه کسانی این وضعیت را پدید اورده اند اون حقوق بگیر یک میلیونی چی بایست بگه خاین دوران!!
رضا۳۰۴۳۰۴۲۰:۲۵:۰۶ ۱۳۹۷/۱/۲۶
اینا در مورد بیت المال چی فکر کردن؟؟؟ بیت المالی که برای هر ریالش باید سوال و جواب پس بدن در جایی که یک معلم زحمت کش برای پاداش پایان خدمتش چیزی حدود 60 میلیون در نظر گرفته میشه و اون هم نه نقد بلکه قسطی بهش داده میشه این آقا و امثال ایشون چه حقی دارند که این چنین حاتم بخشی می کنند این حق زن و بچه اون معلم بی نواست. که انشا الله خدا از حلقومشون بیرون می کشه
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های دیروز

  1. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  2. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  3. خسارت در «اس-۳۰۰»؛ مدرکی که نیست و افتخاری که به نام اسرائیل می‌سازند!

  4. و ناگهان اخلاق!

  5. این ۲ مشکلِ بزرگ در بازار مسکن ایران

  6. زیباکلام: اسرائیل برای رهگیری موشک ایران خیلی هزینه داد/ ۷ اکتبر نشان داد که فلسطین هنوز زنده است!

  7. بخش املاک "دیوار"مسدود می‌شود/ فرصت یک هفته‌ای به سکوها

  8. خیانت و وطن فروشی علنی در مقابل دوربین

  9. حمایت معاون رئیسی از تعطیلی پنج‌شنبه‌ها/ تاکید رادان بر ادامه طرح «نور» فراجا/ انتقاد روزنامه دولت از کریمی قدوسی

  10. وزیر کشور: پلیس با رعایت کرامت انسانی به عده کمی که قانون حجاب را رعایت نکنند تذکر می‌دهد

  11. توماج صالحی به حبس محكوم شد/مظلوم نمايي يك اغتشاشگر 

  12. موضوع خودروهای لوکس پسران معاون سابق قوه قضائیه چه بود؟

  13. سرانجام دختر فوت شده در متروی تجریش چه شد؟

  14. توقیف محموله صادراتی رژیم صهیونیستی در مرز بازرگان

  15. فریب نخوریم! 

  16. دبی؛ چند روز پس از سیل

  17. تصاویر اختصاصی شبکه پاکستانی از اسکورت جالب زمینی و هوایی رئیسی در لاهور

  18. رفتار عجیب یک شهروند در مترو تهران ؛ پارک موتور مقابل پله‌های ورودی ایستگاه!

  19. قالیباف: تأخیر بانک مرکزی در تأمین ارز دارو محرز است

پربحث‌های هفته

  1. بازی با کلمات

  2. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  3. ۳۲ هزار مجوز استخدام فرزندان شهدا و ایثارگران اخذ شد

  4. برخورد محترمانه پلیس با یک خانم برای اعمال قانون و توقیف خودرو

  5. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  6. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  7. کمی دیر نیست؟

  8. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  9. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  10. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  11. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  12. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  13. ۲ دلیل برای تشدید "گرانی" در ایران

  14. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

  15. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

  16. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  17. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  18. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  19. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  20. واکنش بلینکن به حادثه اصفهان/ به مجازات ایران پایبند هستیم!  

  21. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  22. سردار حاجی زاده با تسلیحات قدیمی و حداقلی به اسرائیل حمله کردیم /از موشک های هایپرسونیک ۲ استفاده نشد

  23. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  24. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

  25. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

آخرین عناوین