هشدار سناتورهای آمریکا به اروپا در مورد دور زدن تحریمهای ایران

گروه جهان الف،   3970507206 ۶ نظر، ۰ در صف انتشار و ۰ تکراری یا غیرقابل انتشار

سناتورهای جمهوریخواه آمریکا با ارسال نامه ای خطاب به سفارتخانه کشورهای آلمان، فرانسه و انگلیس در واشنگتن، در مورد هرگونه اقدام احتمالی در جهت دور زدن تحریمهای آمریکا علیه ایران هشدار دادند.

هشدار سناتورهای آمریکا به اروپا در مورد دور زدن تحریمهای ایران

به گزارش مهر به نقل از اسپوتنیک، درگاه خبری «تی آنلاین دات دی» گزارش داد که گروهی از سناتورهای جمهوریخواه آمریکا با ارسال نامه ای خطاب به سفارتخانه های سه کشور اروپایی آلمان، فرانسه و انگلیس در آمریکا، به آنها در مورد هرگونه اقدام احتمالی در جهت دور زدن تحریمهای واشنگتن علیه ایران هشدار دادند.

در این نامه مورخ پنج شنبه بیست و ششم جولای آمده است: ما بدینوسیله قویاً به شما توصیه می کنیم که از تمام تحریمهای آمریکا پیروی کنید، و همچنین تأکید می کنیم که در صورت تلاش برای دور زدن یا تضعیف قوانین آمریکا از جانب شما، ما آن را اقدامی دردسرساز قلمداد خواهیم کرد.

قانونگذاران آمریکا تأکید کردند که تحریمهای واشنگتن صرفاً یک حکم حکومتی نیستند، بلکه بسیاری از آنها از قوانین فدرال و مصوب در کنگره سرچشمه می گیرند.

این سناتورها همچنین اظهار داشتند که تحریمها خط مشی سنجیده (!) و دیرینه آمریکا است و تلاش کشورهای اروپایی برای دور زدن این تحریمها به اقدام متقابل آمریکا می انجامد.

گفتنی است که در اوایل ماه مه، «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا تصمیم خود برای خروج از توافق هسته ای ایران- منعقده در سال ۲۰۱۵ میان ایران، اتحادیه اروپا، چین، فرانسه، روسیه، انگلیس، آمریکا و آلمان- را اعلام کرد.

رئیس جمهور آمریکا همچنین اعلام کرد که تمام تحریمها علیه تهران، از جمله تحریمهای ثانویه ای که کشورهای دارای روابط تجاری و اقتصادی با تهران را هدف قرار می دهد، دوباره برقرار می کند.

این در حالی است که شرکای اروپایی واشنگتن به کرات اعلام کرده اند که قصد دارند همچنان شروط مقرر در توافق مذکور را رعایت کنند.

دیدگاه کاربران

ناشناس۴۶۰۲۶۰۰۰:۰۰:۴۶ ۱۳۹۷/۵/۸
امریکا پرو شدی تا 10 ساله دیگه ارز دیجیتال جای دلار رو میگیره
ناشناس۴۶۰۳۳۶۰۱:۰۶:۱۷ ۱۳۹۷/۵/۸
اشتباه میکنید ارز دیجیتال ی راه حل برای پرداخته اون کالابه مقصد ایران نمیتونه حمل بشه چون اگر تحریم وضع بشه اجازه خارج شدن از گمرک کشور ها رو نداره بیمه نمیتونه بشه حمل و نقل نمیتونه صورت بگیره بازرسی نمیشه در ضمن ارز دیجیتال برای مبادله کالاهای جز هست برای مبالغ کلان قطعا باید اعتبار اسنادی باز بشه وگرنه اون فروشنده میتونه پول شما رو مثل آب خوردن بخوره ببینید نه تنها ۱۰ سال دیگه بلگه ۱۰۰ سال دیگه هم این ارز دیجیتال نمیتونه جای مبادلات و تراکنشهای بانکی و بین بانکی را بگیره.
ناشناس۴۶۰۳۵۰۰۱:۲۴:۴۶ ۱۳۹۷/۵/۸
باشه به خاطر تو ده سال دیگه هم تحمل میکنیم
ناشناس۴۶۰۳۳۸۰۱:۱۰:۴۰ ۱۳۹۷/۵/۸
عزیز ۱۶۴۵. مظر شما کاملا درسته. همانطور که اشاره شد این یادداشت مربوط به چهار ماه پیش و قبل از اعلام تصمیم دولت در دلار ۴۲۰۰ تومنی بود. متاسفانه باید گفت از نظر اقتصادی مخرب ترین تصمیم که با هیچ منطقی و علمی قابل توجیه نیست همان اعلام قاچاق دلار بود. وقتی اقتصاد دان و تیم اقتصادی خبره ای می خواهد ثبات را به بازار ارز در یک اقتصاد بیمار با نقدینگی عظیم برگرداند و ان را کنترل و مدیریت کند باید تمام تلاش ان در تشویق افزایش عرضه و کاهش تقاضا باشد ولی همه شاهد هستیم که با تصمیم اعلامی اقای جهانگیری و تیم اقتصادی دولت به صورت اعجاب اوری دقیقا جهت خلاف این اصل اقتصادی حرکت شد! یعنی همه عرضه کننده های ارز مانند شرکت های پتروشیمی و صادر کننده ها و ایرانیان خارج و داخل کشور و ...با انکار ارزش واقعی و بازار ارز تشویق به عدم عرصه ارز خود در بازار شدند و از طرف دیگر همه وارد کنندگان رانت جویان و حتی برخی نهادها و بانک های خصوصی و البته مردم برای نجات قدرت پول خود تشویق به خرید بیشتر ارز دولتی با قیمت های تصنعی و رانتی و در نتیجه تشدید شدید تقاضا در بازار شدند که مانند یک سیکل معیوب همگی شاهد تاثیر مخرب ان هستیم و باید متاسفانه گفت اگر چرخه این تصمیم گیری های غلط به کار خود ادامه نمی داد حتی شاید می توانستیم نرخ ارز را برای مدت قابل قبولی مانند یکسال زیر 7 هزار تومان تثبیت نماییم ولی با این چرخه غلط تصمیم گیری ( که خوشبینانه ان را ناشی از بد دانشی مسئولان اقتصادی دولت به حساب می اوریم) تثبیت نرخ ارز در همین حول و حوش 9 تا ده هزار تومانی هم برای اقتصاد کشور موفقیت بسیار بزرگی است! شاید بانیان این تصمیم واقعا به حباب و روانی بودن افزایش قیمت ارز ایمان داشتند و تصور می کردند با یک شوک روانی می توانند قبمتها را تثبیت کنند که متاسفانه نشانه اوج بی خبری و به روز نبودن مسئولان اقتصادی کشور از واقعیات اقتصادی و کف بازار ایران است که خود نتیجه مصونیت اهنین مدیران دولنی و عدم پاسخگو بودن انها برای سالها و فقط جابجایی انها بدون توجه به رزومه کاری و بازدهی انهاست. مانند همان خواست محیرالعقول دولت اقای روحانی در انصراف داوطلبانه مردم از یارانه در دور اول. باید گفت مسئولان اقتصادی و سیاست خارجی دولت اقای روحانی از ضعیف ترین دولتهای بعد از انقلاب و حتی ضعیفتر از دولت مدیر جهانی است. فقط می نوان کفت خدا خودش به خیر بگذراند منبع
ناشناس۴۶۰۴۳۹۰۷:۰۷:۲۵ ۱۳۹۷/۵/۸
مرگ بر امریکا. مرگ بر خائن وطن فروش مرگ بر مدیر فاسد و بی کفایت.
ناشناس۴۶۰۶۱۹۰۹:۲۱:۴۳ ۱۳۹۷/۵/۸
تا صبح شعار بده مرگ بفرست همه چی درست میشه
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. بازی با کلمات

  3. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  4. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  5. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  6. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  7. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  8. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  9. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  10. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  11. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

  12. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  13. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  14. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  15. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  16. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  17. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  18. واکنش بلینکن به حادثه اصفهان/ به مجازات ایران پایبند هستیم!  

  19. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  20. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

  21. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  22. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  23. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

  24. اشتباه برخی گروه‌ها در مقابله با توئیت فضائلی

  25. مشکل اصلی صهیونیست ها با عملیات "وعده صادق" چه بود؟

آخرین عناوین