گوگل ادوردز یا تبلیغات کلیکی ایرانی: آیا واقعا گوگل ادوردز بهتر است

گروه عکس الف،   3970427080 ۱ نظر، ۰ در صف انتشار و ۰ تکراری یا غیرقابل انتشار

گوگل ادوردز بهتر است یا تبلیغات کلیکی ایرانی؟‌ این سوال را بارها از شما شنیده ایم. درست مواقعی که به شدت بین انتخاب این دو روش تبلیغاتی مردد هستید و نمیدانید که کدام گزینه میتواند بهترین انتخاب برای شما باشد. در این بین برخی از مشتریان به دنبال یک پاسخ قطعی هستند و دوست دارند تنها یک کلمه بشنوند. گوگل ادوردز یا تبلیغات کلیکی؟

حقیقتا پاسخگویی به این پرسش باید کامل و جامع باشد. هر دوی این روش ها نقاط ضعف و قوت بسیاری دارند . در این مقاله سعی داریم با بیان نکاتی درباره این دو روش بگوییم که بهتر است کدام را برگزینید.

چرا گوگل ادوردز تا این اندازه مهم و جا افتاده شده است؟

شاید بتوانیم یکی از دلایلی که در محبوبیت و اعتبار گوگل ادوردز نقش مهمی داشته است را نام ببریم ، و آن چیزی نیست جز اهمیت و اعتبار ناشر آن. بله خود گوگل!!!

وقتی بحث تبلیغات به میان می آید، همه متقاضیان به دنبال شرکتی معتبر هستند که بتواند ادعای خود در خصوص نتایج مورد انتظار را تضمین کند. حال که اینجا شرکت ارائه دهنده خدمات، خودِ "گوگل"، پرترافیک ترین موتور جستجوی دنیا و یکی از معتبرترین شرکت های حوزه دیجیتال مارکتینگ است دیگر ذهن مخاطب درگیر تضمین کیفیت نخواهد شد. حقیقتا چه شرکتی بهتر از گوگل میتواند صحت بهترین نمایش تبلیغات در موتور جستجوی خود را تضمین کند؟

تبلیغ با گوگل ادوردز در وب سایتی با رتبه یک یا بیشتر ؟

تبلیغات در گوگل ادوردز را تصور کنید، وب سایت شما با کلمات کلیدی مرتبط در صفحه اول گوگل به نمایش در می آید. رتبه صفحه گوگل چند است؟ یک

حال تبلیغات کلیکی در وب سایت های ایرانی را تصور کنید. تبلیغات شما قرار است در وبسایتی با رتبه چند به نمایش در بیاید؟ 100؟ 1000؟ 10000؟ آیا بازخورده به دست آمده از تبلیغ در صفحه ای با رتبه یک با تبلیغ در صفحه ای با رتبه 1000 قابل مقایسه است؟

بهتر است واقع بین باشید. هیچ وقت کیفیت را فدای کمیت نکنید. شاید برخی از شرکت های تبلیغاتی فرصت طلب سعی کنند با جملات عوام فریبانه شما را اغفال کنند و بگویند که تبلیغات کلیکی ایرانی بازخورد بیشتری به نسبت تبلیغات گوگل ادز دارد. در این مواقع تنها به تفاوت رتبه وب سایت ها بیاندیشید و ببینید آیا واقعا این تفاوت قیمتی اندک ارزش تحمل این همه فاصله را دارد؟

 

 

تبلیغات بنری در کدام وب سایت ها به نمایش در می آیند؟

هنگامی که تبلیغات بنری را برای خود برمیگزینید، می پذیرید که تبلیغات شما در هر وبسایتی که شرکت مجری انتخاب کرده و با آن قرار داد دارد به نمایش در بیاید. اما یک سوال مهم در اینجا مطرح میشود. چقدر اطمینان دارید که ip های ارسالی به وب سایت مورد نظر صلاحیت واقعی بودن را داشته باشند و تقلبی نباشند؟ آیا گزارش معتبری از عملکرد این نوع تبلیغات وجود دارد؟

در صورتی که شفافیت و صداقت به نوع چشم گیری در گوگل ادوردز خودنمایی میکند. برخلاف تبلیغات کلیکی، در گوگل ادوردز می‌توانید لیستی دقیق و لحظه ای از اتفاقات در حال اجرا داشته باشید. در گزارش لحظه ای گوگل ادوردز تک تک کلیک ها به صورت جامع توضیح داده شده اند و به راحتی میتوانید بازخورد انتخاب کلمه های کلیدی، موقعیت جغرافیایی، ساعت های مراجعه به وب سایت، ساعت های فشار و .... را مشاهده کنید.

نتیجه گیری : تبلیغات در سایت های کلیکی ایرانی یا گوگل ادوردز؟

حقیقتا این مقاله آن قدرها هم جامع و کامل نیست تا بخواهیم در یک کلام بگوییم تبلیغات کلیکی یا گوگل ادوردز؟

اما سعی میکنیم با هرآنچه که در بضاعت این مقاله است نتیجه ای هرچند کوچک بگیریم تا در مقالات دیگر با قدرت بیشتری در یک کلام پاسخگو باشیم.

بخش زیادی از روند انتخاب یک شیوه تبلیغاتی موثر به منظور توسعه کسب و کار اینترنتی، وابسته به کاستی ها، نیازها و خواسته ها است. بدین منظور اگر برای شما مهم است که در کمترین زمان ممکن مشتریان بسیاری برای خدمات یا محصولات خود بدست آورید، گوگل ادوردز بهترین گزینه است. چرا که مراجعینی که در نتیجه گوگل ادوردز پدید می آیند مشتریان بالقوه هستند و بازخورد در این حالت بیشتر خواهد بود.

اما اگر هنوز وب سایت شما به مرحله فروش و کسب درآمد نرسیده است و قصد دارید تنها شناخته شوید، تبلیغات کلیکی هم میتواند گزینه خوبی باشد، چرا که برند شما در سطح وسیعی نمایش داده می‌شود.

البته توجه داشته باشید که درباره هزینه تبلیغات گوگل و هزینه تبلیغات کلیکی در سایت‌های ایرانی نمی‌توان مقایسه دقیقی داشت، چرا که هزینه تبلیغات در گوگل برای کسب و کارهای مختلف با توجه به میزان رقابت در آن حوزه متفاوت است. یکی از سایت‌های معتبری که در زمینه تبلیغات گوگل ادز فعالیت می کند، سایت جی ادز است که می‌توانید تعرفه تبلیغات در گوگل را در آن مشاهده کنید.

دیدگاه کاربران

محسن ۶۲۴۳۹۴۸۴۱۲:۵۶:۴۸ ۱۳۹۷/۴/۲۷
گوگل ادوربز =google ads= ad که مخفف adverb می باشد
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. بازی با کلمات

  2. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  3. ۳۲ هزار مجوز استخدام فرزندان شهدا و ایثارگران اخذ شد

  4. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  5. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  6. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  7. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  8. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  9. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  10. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  11. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

  12. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  13. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

  14. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  15. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  16. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  17. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  18. واکنش بلینکن به حادثه اصفهان/ به مجازات ایران پایبند هستیم!  

  19. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  20. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  21. سردار حاجی زاده با تسلیحات قدیمی و حداقلی به اسرائیل حمله کردیم /از موشک های هایپرسونیک ۲ استفاده نشد

  22. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

  23. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  24. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  25. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

آخرین عناوین