دادستان کشور: مواد مخدر از کشور ما ترانزیت میشود

گروه اجتماعی الف،   3970412126 ۰ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱ تکراری یا غیرقابل انتشار

حجت‌الاسلام والمسلمین منتظری گفت: الان کشور ما مسیر ترانزیتی است که مواد مخدر وارد کشور ما می‌شود و از اینجا ترانزیت می‌شود، شهدای فراوانی در زمینه مواد مخدر داریم که کم نیستند، اما دنیا متاسفانه این را نمی‌بیند.

دادستان کشور: مواد مخدر از کشور ما ترانزیت میشود

به گزارش الف، حجت الاسلام والمسلمین محمد منتظری دادستان کل کشور در حاشیه مراسم روز جهانی مبارزه با مواد مخدر کشور، اظهار داشت: تنها با مجازات این موضوع حل نمی‌شود بلکه باید ابتدا آسیب‌‌های این آسیب اجتماعی را بررسی و پیگیری کنیم. 

وی ادامه داد: در این خصوص کارهای علمی و اساسی انجام شده و تقدیم مجازات آخرین مرحله‌ای است که باید برای مبارزه با مواد مخدر مورد توجه قرار گیرد. 

دادستان کل کشور اظهار داشت:‌ مسئولان امر در بعد اشتغال و هم در بعد فرهنگی و جلوگیری از ورود مواد اعم از صنعتی و سنتی، همه اموری است که در مسئله مبارزه با مواد به عنوان اموری مقدم بر مجازات است لحاظ شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین منتظری یادآور شد:‌ مسئله مجازات نیز قطعا از مسائلی است که می‌تواند موثر باشد، معتقدیم قانون مبارزه با مواد مخدر احتیاج به اصلاح دارد. اصلاحی که اخیرا در مجلس نسبت به مجازات اعدام انجام شد، به نظرم یک اصلاح ناقص بوده است، ما همان وقتی که در مجلس این موضوع مطرح بود، گفتیم که این مجموعه قانون به عنوان یک مجموعه به هم پیوسته باید با هم لحاظ شود

دادستان کل کشور بیان داشت: این امر به دادستان کل ارجاع شد و الان حدود یک سال بیشتر است روی آن کارهای کارشناسی انجام داده ایم و خوشبختانه آماده شد و در شرف تقدیم به ریاست قوه قضائیه است و از آن طرف نیز از طریق دولت به مجلس برود. 

وی ادامه داد: اعتقاد بر این است که حتما باید این مجموعه با هم باشد، یعنی صرف مجازات اعدام و برداشتن و کم کردن و یا زیاد کردن موثر نیست. 

حجت الاسلام والمسلمین منتظری گفت: باید عوامل مختلفی در مولفه‌هایی که با یکدیگر پیوند فراوانی دارند دیده شود و به صورت یک امر جدی در کشور این مسئله و آسیب را با تعامل و هماهنگی دستگاه‌های مختلف انتظامی، اطلاعاتی، امنیتی، اجرایی و قضایی بسنجیم و این را به حداقل برسانیم. 

وی در خصوص ارزیابی اقدامات انجام شده در مبارزه با مواد مخدر اظهار داشت: باید ببینیم وضعیت مسئله اعتیاد در جامعه به چه صورت است، اگر قضاوت مردم به این باشد که ما نسبت به سال گذشته هم به لحاظ ورود به اعتیاد و مشکلات دیگری از این ناحیه که دامنگیر جامعه است، اگر افکارعمومی نشان دهد که ستاد مبارزه با مواد مخدر و دستگاه‌های مسئول در این زمینه  موفق بوده‌اند باید خوشحال باشیم. 

دادستان کل کشور ابراز داشت: متاسفانه مواجه هستیم با همسایه‌ای که بیشترین تولید مواد مخدر در جهان را دارد و نیز مواجه هستیم با توطئه‌هایی که عواملی به دنبال آن هستند که جامعه ما را با آسیب‌های مختلفی از جمله مواد مخدر گرفتار کنند. 

وی اضافه کرد: ما مواجه هستیم با عدم همکاری متناسب و شایسته‌ای که باید در سطح بین‌المللی نسبت به این امر که در جمهوری اسلامی صورت می‌گیرد هستیم. 

حجت‌الاسلام والمسلمین منتظری متذکر شد: الان کشور ما مسیر ترانزیتی است که مواد مخدر وارد کشور ما می‌شود و از اینجا ترانزیت می‌شود، شهدای فراوانی در زمینه مواد مخدر داریم که کم نیستند، اما دنیا متاسفانه این را نمی‌بیند که نظام جمهوری اسلامی ایران برای حفظ سلامت بشر، تنها نه ملت ایران و مردم آن، بلکه کشورهای دیگر به عنوان انسان‌هایی که باید از این آسیب در صیانت قرار گیرند، جمهوری اسلامی سرمایه‌گذاری زیادی می‌کند اما متاسفانه در سطح بین‌المللی، آن انتظاری که باید وجود ندارد. 

وی گفت: ما ناامید نیستیم و باید متناسب با بزرگی این آسیب کمر همت را ببندیم و مردم و خانواده‌ها و بخش‌های فرهنگی هم باید مراقبت کنند و این آسیبی است که همه مردم، نیروهای انتظامی، اطلاعاتی و قضایی باید دست به دست هم بدهند و با آن مبارزه جدی کنند. 

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. بازی با کلمات

  2. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  3. ۳۲ هزار مجوز استخدام فرزندان شهدا و ایثارگران اخذ شد

  4. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  5. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  6. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  7. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  8. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  9. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  10. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  11. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

  12. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

  13. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  14. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  15. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  16. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  17. واکنش بلینکن به حادثه اصفهان/ به مجازات ایران پایبند هستیم!  

  18. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  19. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  20. سردار حاجی زاده با تسلیحات قدیمی و حداقلی به اسرائیل حمله کردیم /از موشک های هایپرسونیک ۲ استفاده نشد

  21. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

  22. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  23. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  24. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

  25. اشتباه برخی گروه‌ها در مقابله با توئیت فضائلی

آخرین عناوین