اصلاح‌طلبان طرح عدم کفایت "حسن روحانی" را کلید زدند + سند و متن

گروه سیاسی الف،   3970409164 ۲۶ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱۷ تکراری یا غیرقابل انتشار

طرح در حالی که حجاریان از تئوریسین‌های اصلی جریان اصلاح‌طلب به تازگی مدعی شده بود که اصولگرایان برای روحانی خواب‌هایی دیده‌اند، چند عضو فراکسیون اصلاح‌طلبان مجلس، طرح عدم کفایت رئیس‌جمهور را تهیه و در حال جمع‌آوری امضا هستند.

اصلاح‌طلبان طرح عدم کفایت "حسن روحانی" را کلید زدند + سند و متن

تسنیم نوشت: سعید حجاریان تئورسین اصلاح‌طلبان به تازگی در گفتگویی با روزنامه اعتماد مدعی شده بود که اصولگرایان برای روحانی چه خوابی دیده‌اند؟ و در ادامه آورده بود که این جریان، 4 طرح برای ضربه زدن به رئیس‌جمهور در نظر دارد. 

وی این سناریوها را "استعفا" و "اِعمال فشار" دانسته بود و مدعی شده بود "سناریوی سوم، طرح عدم کفایت روحانی است؛ به نظر اگر اکثریت مجلس تا پایان سال اوضاع را بحرانی ببینند و نتوانند در برابر فشار مردم تاب بیاورند و به این جمع‌بندی برسند که دولت توانایی حل بحران ندارد، لاجرم و شاید بنا به بعضی صحبت‌ها موضوع عدم کفایت را مطرح می‌کنند." حجاریان آخرین سناریو را "پرونده‌سازی" عنوان کرد.

این اظهارات تئورسین اصلاح‌طلبان در حالی مطرح شده که جریان منتقد دولت روحانی که عمدتا از اصولگرایان هستند ضمن انتقادات از برخی ناکارآمدی‌ها در درون دولت، بر بقای آن همراه با ترمیم کابینه تاکید دارند اما در این میان گویا اصلاح‌طلبان به دنبال استیضاح حجت الاسلام روحانی برآمده‌اند.

در همین راستا خبرنگار پارلمانی تسنیم مطلع شد که شماری از اصلاح‌طلبان مجلس (فراکسیون امید) با تهیه طرحی به دنبال استیضاح رئیس‌جمهور هستند. این طرح هم‌اکنون در اختیار شماری از اعضای فراکسیون امید است تا پس از جمع‌آوری امضا آن را به هئیت رئیس مجلس تقدیم کند.

جلال محمود‌زاده عضو فراکسیون امید(اصلاح‌طلبان) مجلس شورای اسلامی با تائید این خبر به خبرنگار پارلمانی تسنیم گفته که طراح طرح استیضاح حجت الاسلام حسن روحانی بنده هستم.

وی با بیان اینکه از حدود 3 ماه پیش‌ این طرح آماده شده، ادامه داد: همان زمان نیز با علی لاریجانی رئیس مجلس گفت وگوهای در این زمینه داشتیم و قرار شد که چند ماهی دست نگه‌ داریم.

این نماینده اصلاح‌طلب مجلس تصریح کرد: در جلسه‌ای که با رئیس مجلس داشتیم مقرر شد تا نمایندگان رئیس‌جمهور با حضور در کمیسیون‌های تخصصی مجلس توضیحاتی درباره وضعیت اقتصادی و سیاسی کشور به نمایندگان ارائه کنند.

نماینده مهاباد در مجلس با بیان اینکه طرحی که حدود 3 ماه پیش تدوین شده بود قبل از آغاز موج گرانی‌ها در کشور بود، اظهار داشت:پس از گرانی ارز و بهم‌ ریختگی بازار و ایجاد تورم در کشور چند محور دیگر نیز به طرح اولیه اضافه شده است.

عضو فراکسیون امید مجلس با اعلام اینکه در چند روز آینده امضاهای این طرح را جمع‌آوری می‌کنیم، افزود: با توجه به اینکه روند استیضاح رئیس‌جمهور قدری پیچیده است و نیاز به رای دو سوم نمایندگان نیاز دارد در حال رایزنی با روسای سه فراکسیون مجلس(امید، مستقلان ولایی و نمایندگان ولایی) هستیم تا این طرح را پیش ببریم.

محمودزاده با بیان اینکه در گفت‌وگوهای که با برخی از نمایندگان اصلاح‌طلب مجلس داشته‌ایم آنها نیز موافق این طرح بوده اند، گفت: حتی در طرح اولیه‌ای که حدود 3 ماه پیش تدوین شده بود 12 نماینده نیز آن را امضا کرده بودند، 7 نفر از امضا کنندگان اصلاح طلب و عضو فراکسیون امید بودند.

به گزارش تسنیم، طرح تدوین شده برای استیضاح و اعلام عدم کفایت رئیس جمهور که توسط اصلاح‌طلبان مجلس طراحی شده، به شرح زیر است:

جناب آقای دکتر لاریجانی

ریاست محترم مجلس شورای اسلامی

با سلام

با عنایت به اصل 89 قانون اساسی و ماده 228 آیین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی و به دلیل ضعف گسترده در مدیریت قوه مجریه و عدم توانایی رئیس محترم جمهور جناب آقای دکتر روحانی در اداره امور اجرایی کشور این جانبان نمایندگان مجلس شورای اسلامی تقاضای عدم کفایت و استیضاح رئیس جمهور محترم را به دلایل ذیل داریم. خواهشمند است دستور فرمایید اقدام قانونی صورت گیرد.

1.عدم وجود شرایط کامل مفاد اصل 115 قانون اساسی در رئیس جمهور از جمله نبود تدبیر و ضعف شدید در مدیریت.

2.نبود شرایط لازم در رئیس جمهور مطابق اصل 113 قانون اساسی و عدم توانایی در تنظیم روابط قوای سه گانه.

3.بی احترامی و مخالفت با نهادهای قانونی و انقلابی، اجرا نکردن مصوبات قانونی مجلس، کتمان ضعف قوه مجریه و متهم کردن سایر قوا.

4.پیروکردن سیاست‌بازی به جای حقیقت‌گرایی و عدم هم‌خوانی شعارهای انتخاباتی ایشان با عمل.

5.عدم صداقت در اظهارات و عمل در حالی که صداقت یکی از اصول اخلاقی اسلام و مصداق بازار امانت و جزو صلاحیت‌های رئیس جمهور است.

6.وجود مشکلات مالی افراد نزدیک رئیس‌جمهور که منجر به تشکیل پرونده و دستگیری شده است.

7.ضعف گسترده در سیاست خارجی و برجام و بهره‌گیری از افراد مشکوک با سابقه نامناسب در حلقه مشاوران، همراهان و اطرافیان.

8.افشای اسرار اقتصادی کشور و چراغ سبز به غربی‌ها در رابطه با فعالیت‌های قانونی، موشکی و نظامی کشور.

9.کم کاری، غرور و نخوت فراوان رئیس‌جمهور که یکی از عوامل عدم صلاحیت ایشان است.

10.ضعف گسترده در برنامه‌های اولویت در اقتصاد مقاومتی از جمله فریب خوداتکایی محصولات راهبردی و عدم توانایی مدیریت اقتصاد کشور، بازار سکه و ارز و نرخ تورم و  رکود اقتصادی موسسات مالی و بنگاه‌های اقتصادی.

11.ارائه آمارهای نادرست از نرخ تورم، رکود اقتصادی، اشتغال و ... کشور که منجر به بحران‌هایی در کشور شده است.

12. تعطیل نمودن بازارچه‌ها و مبادلات قانونی مرزی و کوله‌بری.

13. عدم رعایت تعدادی از قوانین و مقررات مصوب مجلس از جمله مفاد قوانین برنامه پنجم و ششم توسعه قانون بودجه و ...

14. عدم انتخاب کابینه و مدیران ارشد و اجرایی کشور براساس شایستگی.

15. عدم مدیریت صحیح منابع آب کشور و رکود طرح‌های عمرانی.

دیدگاه کاربران

ناشناس۴۱۱۷۵۳۱۵:۲۸:۳۲ ۱۳۹۷/۴/۹
.... و نتوانند در برابر فشار مردم تاب بیاورند .... شما چنین چیزی از مردم و مسئولین دیدید؟
ناشناس۴۱۱۹۹۵۱۹:۴۹:۳۵ ۱۳۹۷/۴/۹
بنده به تیم اقتصادی دولت انتقاد دارم. ولی نویسنده این نامه نسبت به رییس جمهور بی انصافی کرده است.
علی۴۱۲۰۹۵۲۱:۴۵:۳۹ ۱۳۹۷/۴/۹
این ورژن جدید فریبکاری و فرار از پاسخگویی از سوی مدعیان اصلاح طلبی است قطعا میخواهند در انتخاباتهای بعدی از این نمایش آبی برای خودشان گرم کنند. یعنی قطعا نگران خودشان هستند نه مردم
ناشناس۴۱۱۷۷۳۱۵:۴۸:۱۶ ۱۳۹۷/۴/۹
عجب!!!!! پس چه جوری این حضرات تو انتخابات گذشته اونطور از روحانی حمایت میکردند ؟یعنی تو چهار سال اول این مشکلات رو ندیده بودن و حالا یکدفعه بعد از انتخابات و تو این یکساله متوجه شدن ؟یا بخاطر اینه که تو دور دوم ریاست جمهوری بخاطر اینکه روحانی به اندازه کافی بهشون سهم نداد یکدفعه متوجه اینهمه مشکلات رئیس جمهور شدن
امیر۴۱۲۰۷۹۲۱:۱۸:۳۲ ۱۳۹۷/۴/۹
همونجوری که شما اصولگراها 6 سال با تمام وجود از احمدی نژاد حمایت کردید و اون رو معجزه هزاره سوم دونستید اما از سال هفتم یهو کل حمایت هاتون رو تکذیب کردید و گفتید اصن احمدی نژاد اصولگرا نبوده
نجیب۴۱۲۲۳۲۰۰:۲۰:۰۱ ۱۳۹۷/۴/۱۰
هنوز هم احمدی نژاد صد شرف داره به روحانی.
داود۴۱۱۷۷۴۱۵:۴۸:۲۴ ۱۳۹۷/۴/۹
شما که نظرات رو منعکس نمی کنید ولی من می نویسم عزل یا برکناری رئیس جمهور طرحی است که دشمنان مردم ایران را شاد می کند
ناشناس۴۱۱۷۹۳۱۶:۰۷:۳۵ ۱۳۹۷/۴/۹
ارزوی تندروهایی مثل حجاریان استعفای روحانی است تا با رسانه هایشان ان را به فشار بیرونی نسبت دهند و بر طبق اختلافات داخلی بدمند..
ناشناس۴۱۱۹۸۸۱۹:۴۴:۳۵ ۱۳۹۷/۴/۹
حتما کلمه تندرو شما را ازار داده که الان به یک اصلاح طلب انرا اطلاق می کنید ؟
علی۴۱۱۸۰۶۱۶:۱۸:۳۴ ۱۳۹۷/۴/۹
خود اصلاح طلب پندارها
محسن۴۱۱۸۰۷۱۶:۱۹:۱۵ ۱۳۹۷/۴/۹
دست پیش را بگیر تا پس نیفتی یعنی همین! اصلاح‌طلبها متهمان ردیف اول در فجایع این دولت‌اند.
ناشناس۴۱۱۸۶۳۱۷:۰۴:۱۲ ۱۳۹۷/۴/۹
نماینگان به راحتی اقناع خواهند شد.!!!!
ناشناس۴۱۱۹۱۶۱۸:۰۰:۳۷ ۱۳۹۷/۴/۹
دشمن دانا بلندت میکند بر زمینت میزند نادان دوست
ناشناس۴۱۱۹۲۰۱۸:۰۶:۳۱ ۱۳۹۷/۴/۹
ایشون واقعا اصلاح طلب هستند ؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
ناشناس۴۱۱۹۶۶۱۹:۰۱:۵۰ ۱۳۹۷/۴/۹
یعنی مدت اجاره رحم مشار الیه (!!!) تموم شده و وقت اسباب کشیه؟!!!
ناشناس۴۱۱۹۹۹۱۹:۵۲:۰۲ ۱۳۹۷/۴/۹
مشکل نماینده محترم فشار مردم مناطق مرزی جهت کوله بری است. همین و بس
ناشناس۴۱۲۰۰۵۱۹:۵۶:۰۳ ۱۳۹۷/۴/۹
شما نمایندگان از پس استیضاح وزیری مثل آخوندی که عدم کفایتش در این پنج سال بر همگان ثابت شده از قطار نیشابور بگیر تا قرارداد خرید هواپیما تا گرفتاری مردم در مناطق زلزله زده و الی ماشالله بر نیامدید حالا میخواید رئیس جمهور استیضاح کنید لطفا برای مملکت با این رویا پردازیها هزینه تراشی نکنید
ناشناس۴۱۲۰۹۷۲۱:۴۷:۵۱ ۱۳۹۷/۴/۹
اگر به نتیجه برسه اصلاح طلبان احیا خواهند شد
مهدی۴۱۲۱۵۷۲۲:۵۸:۵۷ ۱۳۹۷/۴/۹
این اقایان به اصطلاح اصلاح طلب دیر به فکر افتاده اند وهدف اصلی انها نجات خودشان است که بسیاری از اول انتخاب اقای روحانی می دانستند که ایشان نه توانایی دارد ونه برنامه ولی همین اقایا ن حتی یک وز یرش را نگذاشتند استیضاح کنند فرصبت ها را سوختند وبی دلیل از ایشان دفاع کردند وبر بی تدبیری های ایشان سرپوش گذاشتند انها بیشتر از روحانی خود مقصرند و اکنون می خواهند خود را نجات دهند تا بیشتر این جریان بدنام تر نشود انها نمی توانند چنیین کاری بکنند فقط شعار سیاسی وتبلیغا تی میدهند
ناشناس۴۱۲۲۰۲۲۳:۴۲:۵۳ ۱۳۹۷/۴/۹
تسنیم خبر برای اصلاح طلبها بزنه از این بهتر نمیشه. میشه بگید کجاش بود امضاهای نامه؟
ناشناس۴۱۲۲۰۷۲۳:۴۸:۰۸ ۱۳۹۷/۴/۹
ای بابا این جناح چپ و راست و وسط واسه رضای خدا کار نمیکنن اینها مصلحت پست و حزب و پست واسشون مهمه بیت المال و مردم و عدالت واسه کدومشون مهمه؟
ناشناس۴۱۲۲۱۸۰۰:۱۰:۵۵ ۱۳۹۷/۴/۱۰
از این نظر که تمام موارد مندرج در نامه شامل حال روحانی هست شکی نداریم اما سوال اینست حالا چه کسی را میخواهید جایگزینش کنید ؟ نکند فردا یک آدم بدتر بیاید
ناشناس۴۱۲۲۷۶۰۱:۱۹:۱۷ ۱۳۹۷/۴/۱۰
همین اصلاح طلبها طرح سوال از رییس جمهور را بارها پس گرفتن ومانع شدند شما اگه عرضه شو دارید طرح سوال از روحانی رو کلید بزنید استیضاح پیش کشتون
ناشناس۴۱۲۳۱۱۰۴:۰۳:۱۵ ۱۳۹۷/۴/۱۰
تغییر دولت تنها در ایران خیلی عجیب و ضربه به نظام تلقی می شود درحالی که در تمام دنیا امر عادی است ناتوانی شخص ریاست محترم دولت از بعد جسمی و عدم انجام تدابیر لازم و واکنش های درست از مهمترین دلایل است. چرا باید ۳ سال دیگر این وضع را تحمل کرد.
صمصام۴۱۲۴۳۷۰۹:۱۸:۱۷ ۱۳۹۷/۴/۱۰
متاسفانه آقای روحانی حاضر به پذیرش اشتباهات و کم کاری مردان کابینه اش نیست البته میتوان در کلام و رفتار ایشان نشانه هایی از امید را دید ...ایشان دیگر مثل گذشته منتقدان را با اوضاف نامناسب خطاب نمیکنند و از روی عصبانیت حرف نمیزنند ..امیدوارم ایشان فهمیده باشند که تیم اقتصادی کابینه نیاز جدی به تغییر دارد یا حد اقل تیم اقتصادی فعلی شان برنامه های اقتصادی را باید بازنگری اساسی بکنند .
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. بازی با کلمات

  3. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  4. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  5. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  6. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  7. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  8. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  9. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  10. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  11. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

  12. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  13. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  14. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  15. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  16. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  17. واکنش بلینکن به حادثه اصفهان/ به مجازات ایران پایبند هستیم!  

  18. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  19. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  20. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

  21. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  22. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  23. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

  24. موفقیت ایران در ساخت موتور بنزینی ۶ سیلندر + تصاویر

  25. اشتباه برخی گروه‌ها در مقابله با توئیت فضائلی

پربحث‌های اخیر

    پربحث‌های هفته

    1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

    2. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

    3. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

    4. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

    5. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

    6. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

    7. مجلس مقابل این اقدام بایستد

    8. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

    9. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

    10. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

    11. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

    12. اشتباه برخی گروه‌ها در مقابله با توئیت فضائلی

    13. نظرات برگزیده مخاطبان الف: آموزش و تربیت در رعایت حجاب بیشترین تاثیر را دارد/ عملیات وعده صادق یک پیروزی بزرگ برای ایران بود

    14. خسارت در «اس-۳۰۰»؛ مدرکی که نیست و افتخاری که به نام اسرائیل می‌سازند!

    15. هزینه عملیات وعده صادق به ۲۰ میلیون دلار هم نرسید/ دست آخرین توان نظامی ایران هنوز رو نشده است

    16. حمایت معاون رئیسی از تعطیلی پنج‌شنبه‌ها/ تاکید رادان بر ادامه طرح «نور» فراجا/ انتقاد روزنامه دولت از کریمی قدوسی

    17. وزیر کشور: پلیس با رعایت کرامت انسانی به عده کمی که قانون حجاب را رعایت نکنند تذکر می‌دهد

    18. توماج صالحی به حبس محكوم شد/مظلوم نمايي يك اغتشاشگر 

    19. سلاح اتمی؛ جزو برنامه ریزی امنیتی و دفاعی ایران است؟ /تمام «نه»های رهبر انقلاب به سلاح هسته ای +اینفو

    20. رئیسی: مشکلات آبی و برقی کشور در حال حل‌شدن هستند  

    21. شبيه‌سازي جنگ ايران و آمريكا

    22. یک سیلی برای تنبیه

    23. ضرب‌الاجل مجلس برای دولت / منتظر مدیریت بازار ارز هستیم  

    24. همسر سید مصطفی خمینی درگذشت

    25. توضیحات سردار جعفری درباره تذکر رهبری پیرامون مبارزه با بی‌حجابی/ توصیه همتی درباره نرخ‌های متفاوت ارز

    آخرین عناوین