ناتوانی‌های دشمن برای مواجهه نظامی با ایران

احمدرضا هدایتی،   3970305063 ۳۹ نظر، ۰ در صف انتشار و ۴۹ تکراری یا غیرقابل انتشار
ناتوانی‌های دشمن برای مواجهه نظامی با ایران

این روزها خیلی از افراد جامعه تحت تاثیر فضاسازی‌ها و القائات کاذب فضای مجازی و شبکه‌های ماهواره‌ای،­ بعد از مواجهه با هرگونه رخداد سیاسی نظیر خروج آمریکا از برجام، از این وقایع به‌عنوان نشانه‌های جنگ نام برده و متاسفانه برخی از عوام نیز به راحتی در دام این تحلیل‌های عوام‌فریبانه گرفتار و با رفتار خود باعث تشدید بحران‌های ساختگی و هدفمند بیگانگان می‌شوند.

بدیهی است که در چنین شرایطی، مزدوران دشمن و افراد فرصت‌طلب نیز، بلافاصله برای سوءاستفاده از موقعیت جدید و در جهت دستیابی به اهداف موردنظر و یا پرکردن جیب بی‌انتها و شکم سیری‌ناپذیر خود، وارد عمل شده و شرایط را برای خودتحریمی و به عبارت دیگر برای خودزنی اجتماعی تسهیل می‌کنند.

این مفهوم بدان معنا نیست که سایه جنگ مطلقاً از سر منطقه رفع شده است و احتمال هرگونه درگیری در منطقه کاملاً منتفی است، اما در عین‌حال شرایط بین‌المللی، آسیب‌پذیری‌های دشمنان و توانمندی‌ها و ظرفیت‌های دفاعی ایران در داخل و خارج از کشور، عملاً امکان رویارویی با ایران در یک مصاف نظامی را از هر فرد عاقل و محاسبه‌گری سلب نموده است.

اما مهمترین آسیب‌پذیری‌های جبهه عبری، عربی و غربی در منطقه کدامند؟

الف آسیب‌پذیری‌های عربستان (جبهه عربی):

  • شریان حیات حکام جاه‌طلب و مغرور عربستان و سایر همپالگی‌های آنها در گِرو استمرار جریان نفت برای صادرات به سایر کشورهای دنیاست و قطع این شریان در جریان یک جنگ احتمالی نظامی، به معنای فلج شدن اقتصاد این کشورها و سقوط قطعی آل‌سعود و سایر حکام مرتجع عرب است.
  • به لطف زحمات دانشمندان و متخصصین ایرانی، هم‌اکنون سیستم دفاعی ایران به راحتی قادر است در صورت هرگونه اقدام نظامی از سوی این کشورها، تاسیسات نفتی، بنادر، فرودگاه‌ها، مراکز نظامی و سایر تاسیسات حیاتی، حساس و مهم آنها را آماج حجم انبوهی از موشک‌های دوربرد قرار دهد.
  • برخی کشورهای معاند عربی، در حد و اندازه یک استان ایران و فاقد عمق استراتژیک هستند و عمده زیرساخت‌های شهری آنها نیز در چند شهر مشخص مانند؛ ریاض و جده در عربستان و دوبی در امارات متمرکز شده که این شهرها و تاسیسات موجود در آنها نیز در برابر موشک‌های ایرانی به شدت آسیب‌پذیر بوده و در یک جنگ احتمالی نه‌تنها این تاسیسات به تلی از خاک تبدیل خواهند شد، بلکه صنعت توریسم و بازار تبادلات تجاری آنها را نیز از کار خواهد انداخت.
  • آب شرب موردنیاز بسیاری از شهرهای کشورهای مورد اشاره از طریق دستگاه‌های آب‌شیرین‌کن تامین می‌شود که ادامه کار آنها نیز مستلزم برقراری جریان برق در این کشورهاست و آسیب دیدن خواسته یا ناخواسته هرکدام از این دو عامل (آب و برق) در جریان یک جنگ نظامی نیز کافی است، تا شرایط فلج کننده‌ای را به این کشورها تحمیل نمایند.
  • حمله نظامی احتمالی عربستان به ایران، بهانه لازم برای تجهیز و تسلیح انصارالله از سوی جمهوری اسلامی را فراهم خواهد نمود و بدیهی است نیرویی که با دست خالی توانسته است، تهاجم چندساله مزدوران تا بن‌دندان مسلح آل‌سعود را متوقف نماید، در صورت تجهیز، به راحتی قادر خواهد بود که همزمان با اقدامات دفاعی ایران، در عمق خاک این کشور نفوذ نموده و انتقام جنایات سعودی‌ها را بگیرد.
  • اگرچه عربستان به یُمن پول‌های بادآورده نفتی، در ردیف بزرگترین خریداران تسلیحات نظامی جهان قرار دارد، اما اولاً ارتش این کشور برای استفاده از تجهیزات خود، به شدت به دانش و مدیریت مزدوران و متخصصین خارجی وابسته است و به تنهایی قادر به استفاده از این تجهیزات نیست و ثانیاً چون نیروهای مسلح این کشور از مولفه‌های معنوی تهی و از قدرت ایمان بی‌بهره‌اند، لذا تجهیزات نظامی آنها عملاً فاقد کارایی لازم می‌باشد.

ب- آسیب‌پذیری‌های رژیم صهیونیستی (جبهه عبری):

  • اولاً وسعت اندک سرزمین‌های اشغالی و جمعیت بسیار محدود صهیونیست‌ها در قیاس با کشور پهناور ایران، این رژیم را به یک لقمه کوچک و هدف محدود برای اصابت آتش انبوه موشک و سایر تسلیحات نظامی تبدیل نموده است.
  • حمله نظامی رژیم صهیونیستی به ایران نیز بهانه لازم برای تجهیز و تسلیح بیش از پیش حزب‌الله، حماس، فتح (مردم غزه و کرانه باختری) و سوریه که سال‌ها در معرض جنایات و تجاوزات این رژیم کودک‌کش قرار داشته‌اند را از سوی جمهوری اسلامی فراهم خواهد نمود و بدیهی است، این اتفاق می‌تواند آغازی باشد بر پایان شرارت‌های رژیم ظالمی که با اشغال خاک دیگران، پایه‌های حکومت نامشروع خود را بنا نهاده است.
  • نیروگاه هسته‌ای و مرکز تولید مواد شیمیایی صهیونیست‌ها در شهرهایی مانند؛ «دیمونا» و »ریشون لیژن»، از جمله اهدافی به‌شمار می‌روند که وارد آمدن هر نوع آسیب احتمالی به آنها در جریان موشکباران یا آتشباری توپخانه‌ها در یک جنگ فرضی می‌تواندباعث تخریب یک منطقه وسیع و ایجاد آلودگی کل منطقه گردیده و تخلیه سرزمین‌های اشغالی را اجتناب ناپذیر نماید.
  • ارتش رژیم اشغالگر قدس عمدتاً متشکل از افراد مهاجری است که به‌واسطه خصلت ذاتی و آگاهی از نامشروع بودن حضور خود در سرزمین فلسطینیان، نه‌تنها انگیزه چندانی برای ماندن و جنگیدن و دفاع از سرزمین‌های تحت اشغال خود ندارند، بلکه بسیار ترسو و بزدل بوده و به راحتی تسلیم می‌شوند.
  • همانند عربستان، عمده تاسیسات شهری این کشور نیز در چند شهر محدود متمرکز شده که این تاسیسات نیز در برابر موشک‌های ایرانی و حتی آتش توپ‌های دوربرد جبهه مقاومت به شدت آسیب‌پذیر بوده و در یک جنگ احتمالی این تاسیسات به تلی از خاک تبدیل و فرار صهیونیست‌ها را به معضلی لاینحل برای دولت خونخوار اسرائیل تبدیل خواهد نمود.
  • بی‌شک بروز یک جنگ فراگیر علیه رژیم اشغالگر قدس، روند مهاجرت معکوس صهیونیست‌ها به اروپا و آمریکا را تسریع خواهد نمود و این موضوع چالش دیگری است که هم اسرائیل و هم اروپا و آمریکا با عوارض و پیامدهای نامطلوب آن مواجه خواهند شد.
  • بعد از عنایت الهی، انقلاب اسلامی ایران تنها پایگاه و مهمترین نقطه امید مسلمین برای مبارزه با استکبار جهانی به شمار می‌رود و لذا بی‌شک در صورت بروز هرگونه جنگ نظامی از سوی رژیم اشغالگر قدس علیه ایران، صهیونیست‌ها همزمان با اقدامات دفاعی ایران و علاوه بر مواجه شدن با حمله پیشدستانه کشورهای همسایه خود، شاهد تمرکز توان جبهه مقاومت و دوستداران ایران اسلامی، علیه منافع این کشور در نقاط مختلف جهان خواهند بود.

ج- آسیب‌پذیری‌های دولت آمریکا و غرب (جبهه غربی):

  • ممکن است آمریکا در یک نبرد نظامی نابرابر بتواند خساراتی را به ایران وارد نماید، اما قطعاً هرگونه تجاوز از سوی این کشور بی‌پاسخ نخواهد ماند و پایگاه‌ها نظامی و غیرنظامی و حتی شناورهای نظامی آنها و نیز منافع آمریکا در کشورهای هم‌پیمان این کشور از جمله؛ رژیم اشغالگر قدس را گرفتار آتش خشم رزمندگان اسلام خواهد نمود و هرگونه آسیب به این امکانات می‌تواند، ماهیت پوشالی توان دفاعی یانکی‌ها را افشا و اعتبار قدرت نظامی آنها را به‌شدت خدشه‌دار نماید.
  • موسسات تجاری، پایگاه‌ها و شناورهای آمریکا و غرب در منطقه (فهرست آنها در اینترنت موجود است)، نقاط محدود و شناخته شده‌ای هستند که در صورت تجاوز غربی‌ها، هدف قراردادن برخی از آنها حتی نیاز به جنگ موشکی ندارد و با توپ‌های دوربرد ایران نیز قابل انهدام است.
  • در صورت بروز جنگ، ایران در سرزمین خود می‌جنگد و پشتیبانی نیروهایش در چنین شرایطی به مراتب کم‌هزینه‌تر و راحت‌تر از پشتیبانی از نیروهایی است که از هزاران کیلومتر دورتر، وارد جنگ شده‌اند.
  • اقتصاد آمریکا و غرب نیز در معرض ورشکستگی است و لذا با توجه به هزینه بالای یک جنگ فراسرزمینی، تامین هزینه مادی و انسانی چنین جنگی برای غربی‌ها امکان‌پذیر نیست و درست به همین دلیل است که سردمداران آمریکا، در سال‌های اخیر سیاست جنگ‌های نیابتی را جایگزین جنگ مستقیم کرده‌اند.
  • برای افکار عمومی جهان و به‌خصوص منطقه نیز، بروز یک نزاع جدید که معلوم نیست دامنه آن تا کجا گسترش پیدا کند، پذیرفتنی نیست و لذا نه‌تنها مانع از ایجاد هماهنگی آمریکا با سایر کشورهای همپیمان برای ورود به جنگ جدید در منطقه خواهد شد. بلکه واکنش سایر کشورهای مختلف جهان را نیز در پی خواهد داشت.
  • قدرت معنوی رزمندگان ایرانی عامل دیگری است که سربازان آمریکا کاملاً از مزایای آن بی‌بهره‌اند و به این عامل باید مواردی مانند بی‌انگیزگی سربازان آمریکایی برای جنگ با یک کشور ثالت در کیلومترها دورتر از سرزمین خود را اضافه نمود.
  • عدم شناخت و آگاهی دقیق غربی‌ها از شرایط منطقه و ایران و نیز واکنش احتمالی جبهه مقاومت و مسلمین جهان اسلام و متقابلاً آگاهی‌ها و تجارب ارزشمند ایران در جریان 8 سال جنگ تحمیلی و مبارزه با تروریست در کشورهای عراق و سوریه و استفاده از روش‌های ناشناخته و خلاقانه و همچنین اِشراف اطلاعاتی در منطقه و نیز گستردگی سرزمینی و حضور نیروهای ایثارگر بسیج در اقصی نقاط کشور، از دیگر مولفه‌های برتری‌سازایران برای مقابله در برابر تهدیدات خارجی و متقابلاً ایجاد موانع ناشناخته در مسیر متجاوزین آمریکایی‌ها در یک جنگ نامتقارن محسوب می‌شود.
  • آمریکایی‌ها و غربی‌ها به خوبی می‌دانند، که به‌واسطه شرایط ملتهب و شکننده حاکم بر منطقه، در صورت وارد شدن به جنگ مستقیم با ایران، امکان گسترش این جنگ احتمالی به کل منطقه و بلکه جهان (جنگ جهانی سوم) دور از انتظار نیست و در این صورت دیگر گاوی برای دوشیدن و شیری برای دوشیده شدن وجود نخواهد داشت و این نکتهِ قابل تامل دیگری است که خوشایند هیچ‌کس نیست.
  • آستانه تحمل آمریکایی‌ها در برابر تلفات نظامی، به‌خصوص تلفات انسانی،‌ بسیار پایین است و در چنین شرایطی به راحتی فرارِ حتی‌المقدور آبرومندانه را بر ماندن مفتضحانه ترجیح می‌دهند و این نیز از دیگر نقاط ضعف برجسته یانکی‌ها به شمار می‌رود.

البته اهرم‌های قدرت ایران فقط به اشرافیت بر نقاط ضعف دشمن و یا توان داخلی کشور محدود نمی‌شود، بلکه جبهه مقاومت و هسته‌های مقاومت جهان اسلام در سراسر دنیا، امکان بالقوه‌ای دیگری هستند، که در صورت لزوم و به هنگام نیاز برای ضربه زدن به منافع متخاصمین، به کمک ایران اسلامی خواهند شتافت.

در عین‌حال بسیاری از صاحب‌نظران معتقدند در سایه غفلت برخی از مسئولین محترم از آثار «شبیخون فرهنگی» دشمن، اصولاً نظام سلطه نیازی به درگیری مستقیم با ایران را ندارد و در صورت تداوم این وضعیت، دیر یا زود خواهد توانست به اهداف خود دست پیدا کند.

با این حال و به رغم آگاهی مسئولین کشور از این شرایط، جمهوری اسلامی ایران هرگز مایل به جنگ با سایر کشورها، به‌ویژه کشورهای دوست و همسایه خود نبوده و نیست و به‌خصوص بروز اختلاف و جنگ بین مسلمین را توطئه رژیم صهیونیستی و نظام سلطه برای تضعیف جهان اسلام دانسته و همواره سایر کشورها را از گرفتار شدن در دام جنگ‌های نیابتی و بازی در زمین دشمن برحذر داشته است.

با این حال نباید از کید دشمن و جهالت برخی از حکام منطقه غفلت نمود و لذا طبیعی است که نیروهای نظامی ایران هیچ‌گاه از تقویت توان دفاعی خود در ابعاد مختلف مادی و معنوی باز نخواهد ایستاد.

*کارشناس ارشد مدیریت

 

 

 

دیدگاه کاربران

ناشناس۳۵۹۵۰۴۰۹:۲۸:۴۹ ۱۳۹۷/۳/۵
مسئله سادست...اگر توی مدرسه شما ادم ضعیفی باشی چه قدر این احتمال وجود داره که چند تا پسر زورگو باهاتون دعوا کنن و اگر ادم قوی و رزمی کاری باشید ؟؟به همین دلیل میگن موشک عامل بازدارنده است. احتمال حمله به ایران قوی کمتر از حمله به ایران ضعیف( بدون موشک) هست... در مورد سو استفاده از مسئله جنگ باید گفت اصلاحات سابقه درخشانی توی این موضوع داره نمونه اخرش هم انتخابات ۹۶ و یا دلایل توجیه برجام هست
ناشناس۳۵۹۷۹۰۱۲:۱۲:۴۴ ۱۳۹۷/۳/۵
افتصاد و شان انسان عامل امنیت است نه موشک .اتحاد حماهیر شوروی بزرگترین زرادخانه اتمی و موشکی جهان را داشت ولی حالا کجاست و سوییس و ژاپن و آلمان کوچکترین ارتش ها و جایگاهشان نیاز به بیان نیست
ناشناس۳۶۰۶۲۳۲۰:۱۷:۱۵ ۱۳۹۷/۳/۵
اینا که شما گفتی درست, ولی نمیدونم چرا بعد از جنگ سال 2006 که اسرائیل فهمید زورش به حزب الله نمیرسه جنوب لبنان امن شده. ژاپن هم امنه چون هرچی آمریکا بگه اون هم میگه چشم.
ناشناس۳۶۰۷۷۲۲۳:۱۹:۱۴ ۱۳۹۷/۳/۵
یک زندگی گلخانه ای به سبک ژاپن
ناشناس۳۶۲۸۴۸۱۱:۳۷:۳۶ ۱۳۹۷/۳/۷
پیشرفته ترین مستعمره ایالات متحده
ناشناس۳۶۱۴۰۷۱۳:۰۰:۳۹ ۱۳۹۷/۳/۶
وقتی در جامعه جهانی امروز ما انسان کمتر پیدا میشود، صحبت از انسانیت چه فایده ای دارد؟ اگر دنیای ما دنیای انسانیت بود حرف شما کاملا درست بود اما باید با واقعیات زندگی کرد نه با توهمات واقعیات دنیای امروز وحشی گری و جنایتهای بیشمار امریکا و صهیونیستها است و اگر ما در مقابل قدرت مقابله نظامی نداشته باشیم، به معنای واقعی نابود خواهیم شد.
ناشناس۳۶۱۶۲۹۱۴:۴۵:۲۳ ۱۳۹۷/۳/۶
پس چرا آمریکا اینهمه سلاح و موشک داره؟
ناشناس۳۵۹۸۵۱۱۲:۳۷:۵۷ ۱۳۹۷/۳/۵
تحریم اقتصادی فعلی خیلی خطرناک تر از جنگ است
ناشناس۳۵۹۵۰۶۰۹:۳۱:۰۸ ۱۳۹۷/۳/۵
تقابل نظامی رو در روی ما با مخالفان آرزوی دشمنان ایران است تکرار جنگ عراق نیست که نیروهای زمیبی در گیر شوند
ناشناس۳۵۹۷۱۱۱۱:۳۱:۲۲ ۱۳۹۷/۳/۵
ما هم ارزوی درهم شکستن دندان یانکی ها رو داریم بی عقلی کنند پشیمانشان می کنیم ایران حزب بعث یا لیبی نیست که تسلیم استعمارگر شود مقاومت ما انان را پشیمان می کند
ناشناس۳۵۹۸۴۶۱۲:۳۶:۴۳ ۱۳۹۷/۳/۵
فعلا این جنگ 8 ساله رو اثراتش رو از بین ببرید، باز سازی هارو درست انجام بدید بعد از 30 سال، بعد از جنگ جدید صحبت کنید
نجیب۳۶۰۲۲۶۱۵:۲۶:۳۵ ۱۳۹۷/۳/۵
انوقت شما تو این بازسازی چکاره بودید یا هستید؟؟؟ دستور دادن که هنر نیست اگر راست میگی بلند شو و برو مشکلات جنگزده ها رو رفع کن.
ناشناس۳۶۰۶۲۵۲۰:۱۹:۲۸ ۱۳۹۷/۳/۵
یعنی اگر از جنگ صحبت نکنیم جنگ نمیشه!!؟؟
ناشناس۳۶۰۷۱۸۲۲:۱۹:۴۷ ۱۳۹۷/۳/۵
شما خیلی متفگر نباش اظهارات عالمانه هم نکن جنگ را عراق شروع کرد ما دفاع کردیم اگر آمریکا هم شروع کنه ما دفاع می کنیم
ناشناس۳۵۹۵۲۵۰۹:۴۹:۵۸ ۱۳۹۷/۳/۵
دشمن جرات حمله ندارد....طیف غربگرای داخلی برای رسیدن به اهداف خود ملت را از گزینه نظامی میترساند مثلا تندروهای اصلاح طلب مدام می گفتند که نباید جواب حملات اسراییل را داد ، چرا که اروپا و امریکا مستقیم وارد عمل می شوند و...اما دیدیم سوریه درگیر جنگ داخلی ۶۳ راکت به شهر ک ها زد ، ترامپ و ماکرون فقط محکوم کردند.!
ناشناس۳۵۹۵۶۷۱۰:۱۵:۳۷ ۱۳۹۷/۳/۵
اگر جنگی رخ دهد همه یکپارچه به دفاع از میهن اسلامی می پردازیم. اما اولا کوچک شمردن دشمن بزرگترین خطای استراتژیک است. ثانیا سال های آخر جنگ با عراق را فراموش نکنیم و در آخر اینکه هیچکس از جنگ سود نخواهد برد.
علی671۳۵۹۵۹۳۱۰:۲۹:۱۰ ۱۳۹۷/۳/۵
باید دهان و قلم این نویسنده را با آب طلا گل باران کرد که خود واقیعیت هایی را بیان و با این قلم هراسی در دل دشمنان ایجاد که بدانند سر زمین شیران چنان شایستگی هایی دارد .نه برای جنگ که برای صلحی پایدار و حمایت از همسایگان خودش .تمام دنیا کسانی که دستی بر آتش دارند تمام مطالب را به خوبی می فهمند .و این خود اطلاعاتی است که دشمن می داند و باید بداند .تا فریب خوردگان و خود فروختگان ایرانی مزدور که هر روز در رسانه بیگانه ایران را ضعیف و محتاج یانکی ها قلمداد می کنند بدانند که در سر زمین شیران .شیر های خفته که اگر بیدار شوند هیچ جانی جان سالم بدر نخواهد برد .باید اینگونه نیز از قدرت ایران نوشت .مگر بیگانگان با همین سر وصدا ته دل ایرانی ها را در می آورند و با تعریف از کشور های بیگانه دلهره در دل ضعیفان وطنی و خود فروختگان به وجود می آورند .همین مطالب خود روحیه دهنده و امید وار کننده است که شیران آگاه و بیدارند .با تشکر از نویسنده
ناشناس۳۶۰۰۱۹۱۳:۴۶:۵۵ ۱۳۹۷/۳/۵
همه میدانند جنگ عواقب بدی برای طرف های درگیر دارد سایت محترم الف لطف کن در مورد بمب مغناطیسی از یک کار شناس اطلاعاتی به هم وطنان بده وکدام کشورها این بمب را دارند ان وقت همه چیز برای همه منجمله نحوه درگیریهای این زمان روشن میگردد .
مهران از برلين۳۵۹۶۲۹۱۰:۵۱:۲۴ ۱۳۹۷/۳/۵
تمام انچه که گفتید باعث بالا رفتن قیمت نفت می شود، و از این افزایش قیمت روسیه و امریکا به عنوان بزرگترین تولید کنندگان نفت سود می برند! نابودی عربستان و حتی اسرائیل برای امریکا و روسیه هیچ اهمیتی نداره، اگر اهمیت داشت در جنگ جهانی دوم شش ملیون یهودی را در کوره های ادم سوزی از بین نمی بردنند! امریکا بخاطر دوری جغرافیایی از بسیاری از مناطق بحران خیز مثل خاورمیانه حتی در یک جنگ رودرو با ایران ترس از ضربه ایران به ساختارهای پایه ایی اقتصادش نداره. از تخریب اروپا هم می توان گفت مثل جنگ های جهانی اول و دوم هیچ واهمی نداره. از مرگ حتی ملیون ها ( درست خوندید ملیونها) سرباز امریکایی امریکی جنوبی تبار هم نتنها ترسی نداره، بلکه بی تفاوت است. در صورت نابودی نیمی از تجهیزات نظامی خود در یک رویاری احتمالی با ایران هم که کارخانه های تسلیحاتی امریکا بسیار بسیار خوشحال و سرمست خواهندشد. در محاسباتتان کمی واقع بین باشید.
ناشناس۳۵۹۶۴۰۱۰:۵۴:۰۴ ۱۳۹۷/۳/۵
امیدواریم هرگز جنگی اتفاق نیفتد مطالب خوبی بود ولی ازطرح یک مسئله مهم غافل شدید پاکستان همسایه شرقی وترکیه همسایه غربی از ارتش های بزرگ دنیا به حساب می آیند گرچه ترکیه شاید تمایلی به درگیری نداشته باشد ولی پای منافع همه کنارهمند پاکستان ساختار مذهبی شبیه عربستان دارد وقطعا کنار عربستان خواهد ایستاد وضعیت ما به شدت خطرناک خواهدشد بهتر است از مواضع این چنینی بپرهیزیم....
علوی۳۵۹۶۴۶۱۰:۵۶:۳۶ ۱۳۹۷/۳/۵
ظاهرا برخی داخلیها میخواهند بگویند که باید هسته ای را برخلاف حتی متن برجام بطور مادام العمر تعطیل کنیم تا اروپا به موشکها کاری نداشته باشد!!؟ باید این فریبکاری خطرناک و معامله کثیف را از کله آنها در آورد و الا به اروپا تضمین تعلیق دائمی هسته ای میدهند. شک نکنید
ناشناس۳۵۹۶۴۹۱۱:۰۰:۳۱ ۱۳۹۷/۳/۵
سرمایه گذاری در پروژه های دفاعی خیلی ضعیف است. ناو هواپیمابر ما کجاست؟ ماهواره نظامی ما کجاست؟ جنگنده های مدرن ما کجاست؟ ما واقعاً ضعف داریم و امیدوارم مسئولین بیشتر به فکر باشند.
ناشناس۳۶۰۷۹۵۰۰:۰۱:۲۶ ۱۳۹۷/۳/۶
اینها همه پول و اقتصاد و مدیریت درست می خواد بگو اینها کجاند؟
ناشناس۳۵۹۶۷۱۱۱:۰۹:۳۰ ۱۳۹۷/۳/۵
البته این نظرات در ارتباط با یک جنگ متعارف صحیح است...در صورتی که تجربه جنگ جهانی دوم ومقاومت ژاپن که خسارات بسیار زیادی به آمریکا زد نشان داد که در این شرایط آمریکا در استفاده از سلاح هسته ای درنگ نخواهد کرد....
ناشناس۳۵۹۷۰۷۱۱:۲۷:۲۰ ۱۳۹۷/۳/۵
اگه جرات دارن جنگ رو شروع کنن ولی دیگه اونها نیستن که تموم می کنن درسته داخل کمی اختلاف نظر با هم داریم ولی اگه جنگ بشه و احدی بخواد به این سرزمین نگاه کج بندازه باید با سیل حملات ایران متحد مواجه بشه بنده موقعیت شغلی و حقوق بسیار خوبی دارم ولی اگه جنگ بشه قسم می خورم که از خونه و خانواده و شغلم دل کنده و با فراغ بال و بدون ذره ای شک و تردید از کشته شدن، به جنگ با دشمنان این مرزو بوم برم.اون وقته که اسراییل از صحنه جهان محو میشه-اسراییل محو میشه نه با موشکهای ایران بلکه بدلیل ترس صهیونیستها از احتمال حمله موشکی ایران که خودبخود منجر به تخلیه اسراییل و نابودیش میشه!!!!!!!
ناشناس۳۵۹۷۳۸۱۱:۴۲:۴۲ ۱۳۹۷/۳/۵
کاملا با تک تک کلمات این نوشتار موافقم
ناشناس۳۵۹۸۰۷۱۲:۲۲:۱۳ ۱۳۹۷/۳/۵
اولا خدا نکند جنگی اتفاق بیافته
ناشناس۳۵۹۸۱۶۱۲:۲۵:۴۸ ۱۳۹۷/۳/۵
اگر از بمب اتمی علیه ایران استفاده شود، چه باید بکنیم؟
ناشناس۳۵۹۸۴۳۱۲:۳۵:۵۵ ۱۳۹۷/۳/۵
آقای کارشناس ارشد شما قدرت بمب اتمی رو هم در نظر گرفتی ؟ این حرفا خیال بافی . تحریم اقتصادی الان خیلی بدتر از جنگ
ناشناس۳۵۹۸۴۷۱۲:۳۶:۴۷ ۱۳۹۷/۳/۵
حفظ برجام همکاری با روسیه وچین و اروپا تنها راه نجات است بیخود خیال بافی نکنید
ناشناس۳۵۹۸۴۸۱۲:۳۷:۱۶ ۱۳۹۷/۳/۵
نویسنده محترم، ..اقتصاد آمریکا و غرب نیز در معرض ورشسکستگی است ... شما واقعا در این دنیا زندگی میکنید!!! بزرگترین اشتباه تحلیل های اینچنینی ، بزرگ شمردن توان داخلی و کوچک شمردن توان دشمن ( آنهم نه یک ابر قدرت بلکه مجموعه دشمنان که شامل اکثر کشورها میشوند!!!) فقط جنبه مصرف داخلی دارد و بس، دوست عزیز برای سر بلندی کشور علاوه بر ساخت موشک و انواع تسلیحات لازم ، احتیاج به واقع گرایی داریم تا تخیل، یادمان باشد که تخیل ها و تحلیل های این چنینی را در جنگ امریکا و عراق کم نداشتیم، دربحران قطعنامه های قبلی هم هزاران تحلیل این شکلی داشتیم، در بحران رکود اقتصاد دنیا گفتیم همه نابود میشوند ما و در عمل اقتصاد ما است که هیچوقت رشد نمیکند، در عرصه نظامی ما به غیر از موشک به مولفه های دیگری هم احتیاج داریم که متاسفانه ، رشد آنها کند بوده و است، در عرصه فرهنگی که نویسنده عزیزگفته اند «شبیخون فرهنگی» ، ما احتیاج به دشمن نداریم، با اقتصاد ضعیف و رانتی داخل و تنگ نظری برخی در عرصه فرهنگی( که مشکل اقتصادی ندارند) خودمان دشمن خودمان هستیم. بنظر حقیر با ضعف اقتصادی موجود ، بزرگ نمایی توان نظامی جای علامت سوال بزرگ دارد.
ناشناس۳۵۹۹۶۵۱۳:۱۹:۵۰ ۱۳۹۷/۳/۵
اینجور که نویسنده گفته دشمن آسیب پذیره و ما در حاشیه امن بفرمایند که بعد از چنین جنگی از ما چی میمونه؟!
ناشناس۳۵۹۹۹۴۱۳:۳۵:۰۱ ۱۳۹۷/۳/۵
آقای متخصص. یک سوال کوچک اگرفقط آب و برق و گاز و توزیع سوخت تهران‌ را متلاشی کنند؛ جنگ چند روز دوام میاورد؟ ظاهرا جنگ را با جنگ با صدام اشتباه گرفته اید. جنگ با صدام ۸ سال طول کشید و جنگ آمریکا با صدام یک ماه لطفا مردم و کارشناسان را گمراه نکنید.
ناشناس۳۶۰۰۱۳۱۳:۴۵:۱۹ ۱۳۹۷/۳/۵
فعلا جواب اسراییل بدهید که هرروز سوریه را بمباران می کند رجز خوانی پیشکش !
سید۳۶۰۷۵۹۲۳:۰۶:۳۱ ۱۳۹۷/۳/۵
شما خواب بودین ظاهرا جواب اسراییل با شلیک موشک به جولان داده شد و دیگه جرات نکردن به سوریه حمله کنند
ناشناس۳۶۰۱۳۴۱۴:۳۶:۵۷ ۱۳۹۷/۳/۵
واقع بین باشیم و دشمن را حقیر نشماریم فراموش نکنیم که بارها اقتصاد امریکا با راه انداختن جنگ از رکود خارج شده است کارخانه های اسلحه سازی امریکا برای توجیه وجودشان و ایجاد درآمد به جنگ نیاز دارند مخصوصا حالا که هزینه چنین جنگی را نه دولت امریکا که اعراب وحشی و مرتجع منطقه خواهند پرداخت امریکا از کشته شدن سربازان مهاجری که به امید دریافت اقامت و یا امتیازات دیگر وارد ارتش شده اند ککش هم نخواهد گزید تجهیزاتش را که در منطقه نابود کنید پولش را از اعراب می گیرد و نویش را جایگزین خواهد کرد اسراییل هم برای اینکه یک هولوکاست دیگر راه بیندازد بدش نمی آید وارد یک جنگ تمام عیار شود تا مظلوم نمایی کند و از جامعه جهانی امتیاز بگیرد
ناشناس۳۶۰۴۶۲۱۸:۰۴:۴۵ ۱۳۹۷/۳/۵
جنگ کلمه وحشتناکی است باید راهکار ها را بیابیم..
ناشناس۳۶۰۷۲۲۲۲:۲۴:۴۶ ۱۳۹۷/۳/۵
ملت خودشون تو خط اول حمله به دشمن اند هر کی کمکشون کنه بسم الله
احمد۳۶۴۱۵۸۱۰:۲۶:۰۸ ۱۳۹۷/۳/۸
نظرات و تحلیلهای داده شده خیلی خوشبینانه و سطحی نگرانه است و این بدان معناست که دشمن دست بسته نظاره گر اقدامات تهاجمی ما باشد.در جنگ هیچکس منتظر دیگری نمیماند.دشمن ابتدا با تحریمهای بسیار فلج کننده،کشور را به ورطه وحشتناک فلج اقتصادی میبرد و سپس با همدستی متحدان خود و چراغ سبز روسیه و چین که تا کنون هم اینطور عمل کرده اندو شیره اقتصاد نیم بند ما را مکیده اند،حمله میکنند.در ضمن ما هم خیلی دست بسته نیستیم و میتوانیم اقداماتی هم انجام دهیم ولی اثرات آن کمتر میشود.کلید فتح هر جنگی در دست توان رزمی هوایی-نبردهای هوایی و موشکی است.دشمن با انبوهی از موشکهای هوشمند پایگاهها و سایتها را هدف قرار میدهد.همانگونه که سایتهای موشکی اسکاد عراقیها را نابود کرد و نیروی هوایی عراق را زمینگیر کرد.توان موشکی ما هم قابل توجه است و میتواند ضرباتی را به دشمن وارد کند ولی در دراز مدت کفه ترازو به نفع دشمن(در صورت همراهی چین و روسیه با آمریکا)میچرخد که به نفع ما نیست.در هر حال ابتدا تکلیف خودمان را با خودمان روشن کنیم و اتحاد و همبستگی خودمان را تقویت و کامل کنیم .با این اتحاد هر دشمنی مرعوب میشود.در غیر این صورت با اولین حملات دشمن از پا در خواهیم آمد.
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. بازی با کلمات

  3. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  4. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  5. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  6. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  7. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  8. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  9. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  10. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  11. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  12. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  13. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  14. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  15. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  16. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  17. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  18. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  19. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  20. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

  21. موفقیت ایران در ساخت موتور بنزینی ۶ سیلندر + تصاویر

  22. واکنش ضرغامی به طرح نور و بازگشت گشت ارشاد

  23. اشتباه برخی گروه‌ها در مقابله با توئیت فضائلی

  24. مشکل اصلی صهیونیست ها با عملیات "وعده صادق" چه بود؟

  25. گزارش سازمان برنامه از کاهش تورم سالانه: وارد کانال ۳۰ درصد شدیم

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  3. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  4. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  5. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  6. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  7. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  8. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  9. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  10. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  11. اشتباه برخی گروه‌ها در مقابله با توئیت فضائلی

  12. نظرات برگزیده مخاطبان الف: تکرار تجربیات شکست‌خورده درباره حجاب هیچ ثمری ندارد/ زیباکلام به دشمنی اسرائیل با ایران توجه نمی‌کند

  13. توضیحات سردار جعفری درباره تذکر رهبری پیرامون مبارزه با بی‌حجابی/ توصیه همتی درباره نرخ‌های متفاوت ارز

  14. خسارت در «اس-۳۰۰»؛ مدرکی که نیست و افتخاری که به نام اسرائیل می‌سازند!

  15. هزینه عملیات وعده صادق به ۲۰ میلیون دلار هم نرسید/ دست آخرین توان نظامی ایران هنوز رو نشده است

  16. سلاح اتمی؛ جزو برنامه ریزی امنیتی و دفاعی ایران است؟ /تمام «نه»های رهبر انقلاب به سلاح هسته ای +اینفو

  17. حمایت معاون رئیسی از تعطیلی پنج‌شنبه‌ها/ تاکید رادان بر ادامه طرح «نور» فراجا/ انتقاد روزنامه دولت از کریمی قدوسی

  18. وزیر کشور: پلیس با رعایت کرامت انسانی به عده کمی که قانون حجاب را رعایت نکنند تذکر می‌دهد

  19. توماج صالحی به حبس محكوم شد/مظلوم نمايي يك اغتشاشگر 

  20. به زور کسی را به بهشت نمی بریم اما در برابر ناهنجاریها ایستاده‌ایم

  21. رئیسی: مشکلات آبی و برقی کشور در حال حل‌شدن هستند  

  22. شبيه‌سازي جنگ ايران و آمريكا

  23. یک سیلی برای تنبیه

  24. ضرب‌الاجل مجلس برای دولت / منتظر مدیریت بازار ارز هستیم  

  25. همسر سید مصطفی خمینی درگذشت

آخرین عناوین