جلسه بررسی تعرفه های پزشکی سال ۹۷ برگزار شد

گروه اقتصادی الف،   3961103220

جلسه بررسی تعرفه‌های خدمات بهداشتی و درمانی سال ۱۳۹۷با حضور مدیران سازمان برنامه و بودجه، وزارت بهداشت، سازمان‌های بیمه‌گر و نمایندگان بخش خصوصی برگزار شد.

به گزارش مهر، جلسه بررسی تعرفه‌های خدمات بهداشتی و درمانی سال ۱۳۹۷با حضور مدیران سازمان برنامه و بودجه، وزارت بهداشت، سازمان‌های بیمه‌گر و نمایندگان بخش خصوصی برگزار شد.

در این جلسه تعرفه خدمات بهداشتی و درمانی با محوریت بند ۸ الحاقی تبصره ۶ گزارش کمیسیون تلفیق مجلس مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت، با توجه به شبهات و ابهامات مطرح شده از سوی اعضای محترم در خصوص موارد اشاره شده در گزارش از جمله عدم رشد تعرفه، ارزش نسبی خدمات بهداشتی و درمانی و دریافتی پزشکان نکات فنی و حقوقی از ابعاد مختلف مورد بازبینی و اظهار نظر قرار گرفت.

عدم انطباق بند اشاره شده در گزارش کمیسیون بر سیاست‌های کلی برنامه ششم توسعه ابلاغی مقام معظم رهبری با موضوع تامین مالی پایدار بخش سلامت و توسعه کیفی و کمی بیمه‌های سلامت، هم‌چنین بند ۹ قانون احکام دائمی برنامه‌های توسعه کشور و هم‌چنین قانون بیمه‌ همگانی خدمات درمانی کشور از چالش‌ها و نکات مهم مطرح شده در این خصوص است. از سوی دیگر شورای عالی بیمه سلامت که مسیر تکلیفی تعیین تعرفه ‌خدمات سلامت بر طبق قانون است، در دو جلسه‌ی شصت و نهم و هفتاد رشدی معادل رشد تورم در این بخش را مصوب نموده است.

از این حیث همه‌ی اساتید و اعضای فرهیخته حاضر در خصوص اشکالات و چالش‌های قانونی و حقوقی مطرح شده به اتفاق خواستار حذف قطعی شمولیت بند الحاقی ۸ در خصوص تعرفه‌ها و ارزش‌های نسبی شدند. هم‌چنین از حیث عدم در نظر گرفتن رای نمایندگان دولت در این مورد و رویه‌ی نامناسب غیرقانونی در پیش گرفته شده، اطلاع‌رسانی مناسب به تمامی ذینفعان حقیقی و حقوقی این حوزه را خواستار شدند.

الزام تمامی بخش‌های دولتی، عمومی غیردولتی و خصوصی به رعایت حداقل رشد حقوق و دستمزد برای پرسنل و کارکنان غیرپزشک که بخشی عمده‌ی هزینه‌ی مراکز ارائه کننده خدمات بهداشتی و درمانی را شامل می‌گردد، هم‌چنین تهیه‌ی منابع سرمایه‌ای، ملزومات و منابع مصرفی مانند دارو و تجهیزات با مکانیسم بازار از سایر بخش‌ها، سبب خواهد شد با مطرح شدن عدم رشد مناسب تعرفه‌ها زمینه‌ی چالش جدی در کیفیت خدمات و دسترسی در سال‌های آتی بروز نماید و تمام بخش‌ها با فرسودگی فناوری و تجهیزات در عمل نتوانند ارائه خدمات درخور و شایسته مردم عزیز ایران را بر دوش کشند.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. این نامه دلسوزانه است؟!

  2. واکنش قوه قضائیه به شایعه ای درباره زیباکلام

  3. کیهان: لایحه عفاف و حجاب ترویج‌کننده پدیده پلشت بی‌حجابی است/ امید است این لایحه ناکارآمد کنار گذاشته شود

  4. نامه روحانی به مردم ایران درباره دلایل رد صلاحیتش/ این دفاعیه‌ شخصی نیست، دفاع از جمهوریت نظام است

  5. فردا دیر است...

  6. آقای رئیس جمهور خاطرجمع نباشید

  7. حرف طلافروشان را باید شنید، اما...

  8. پیرامون پشت‌پرده افشای فایل‌صوتی «ظریف»...

  9. سپاه برای مقابله با مواد مخدر مسئولیت گرفت‌

  10. نظرات برگزیده مخاطبان الف: مردم عملکرد دولت روحانی را فراموش نکرده‌اند/ گسترش مصرف مشروبات الکلی زنگ خطری برای مردم و مسئولین است

  11. خودمان بیگناهان زیادی را کشتیم نمی توانیم از اسرائیل انتقاد کنیم

  12. جریمه کشف حجاب ۴ و نیم میلیون تومان است

  13. سردار رادان: کشف حجاب به خاطر مسائل اقتصادی نیست

  14. انتقاد روزنامه اصولگرا از وزیر ارتباطات/ واکنش فرزین به انتشار اطلاعات مالی موسسه رائفی‌پور

  15. تنوری که هنوز سرد است...

  16. نتانیاهو: ‌صدها سرباز را از دست داده‌ایم

  17. واکنش روزنامه اصولگرا به زندانی‌شدن زیباکلام/ دستور اژه‌ای درباره پرونده چای دبش

  18. نوش‌دارو بعد از مرگ سهراب!

  19. ایثارگران را بدنام نکنید !

  20. در آستانۀ سکولارشدنِ زیارت؟

  21. صادق زیباکلام روانه زندان شد

  22. بزرگ‌نمایی مشکلات به ضرر کشور است

  23. راه سخت قالیباف/ پیشنهاد جالب شریعتمداری درباره واکنش به اسرائیل

  24. توضیحات «لیلاز» درباره فایل صوتی «ظریف»/ ادعای عجیب «آخوندی»

  25. اعتراض بانوان به پوشش‌های نامناسب

آخرین عناوین