احمد توکلی: اعتراضات خیابانی قابل پیش‌بینی بود/ مواجهه با مردم تنها در احترام به مطالبات آنها و پاسخگویی شفاف و صادقانه است/ رئیس‌کل بانک مرکزی در گرفتاری مردم مقصر است

گروه اقتصادی الف،   3961009246 ۶۴ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱۰۶ تکراری یا غیرقابل انتشار

احمد توکلی گفت: بی اعتنائی برخی از دستگاه های دولتی به مطالبات معیشتی مردم، کار را به اعتراضات خیابانی کشانده است. هرچند باید توجه داشت در چنین تجمعاتی، گرچه شروع کننده مردم‌ هستند ولی تمام کننده الزاما مردم نیستند.

 اعتراضات خیابانی قابل پیش‌بینی بود/ مواجهه با مردم تنها در احترام به مطالبات آنها و پاسخگویی شفاف و صادقانه است/ رئیس‌کل بانک مرکزی در گرفتاری مردم مقصر است

احمد توکلی رئیس هیئت مدیره دیده بان شفافیت و عدالت در گفت وگو با فارس افزود: این قبیل تحرکات قابل پیش بینی بود چرا که اتخاذ سیاست های خشن تعدیل صندوق بین المللی پول، پیش از این نیز، یکبار دیگر در ابتدای دهه 70 تجربه شده بود و با همین تحرکات اعتراض آمیز مواجه شد. همان زمان هم مسئولین وقت به نصایح دلسوزانه کارشناسان اقتصادی توجه نکردند و شد آنطور که نباید می شد و صدای اعتراضات در مشهد، اسلامشهر، شیراز و چند شهر دیگر بلند شد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در ادامه به عامل مضاعف در شکل گیری اعتراضات اشاره کرد و گفت: البته این دولت به جز پیگیری همان سیاست های غلط دهه 70، دو اشکال جدی دیگر هم دارد که عامل مضاعف در رشد انتقادات مردمی است. یکی سستی و رخوت دولتی ها در رفع مشکلات معیشتی و دیگر بی اعتنائی به مردم و فرار از شفافیت و پاسخگوئی در قبال تصمیماتی که گرفته می شود.

نماینده پیشین مجلس برای نمونه به اعتراض مالباختگان موسسات اعتباری طی چند ماه گذشته اشاره کرد و گفت: متاسفانه با وجود تذکر بسیاری از دلسوزان از جمله گزارش کارشناسی و پیگیری های حقوقی سازمان دیده بان شفافیت و عدالت، مسئولین دولتی از جمله رئیس کل بانک مرکزی با اینکه در گرفتاری مردم دارای قصور و تقصیر محرز بودند، حاضر نشدند نسبت به رفع مشکلات آنها اقدام مقتضی صورت دهند.

توکلی خاطرنشان کرد: بانک مرکزی در ماجرای تعاونی اعتباری ثامن الحجج طبق قانون معاون جرم است چون در اقدام به موقع اهمال کرده است. به همین دلیل دیده بان شفافیت و عدالت طی نامه ای به دادستان عمومی علیه مدیرعامل تعاونی اعتبار ثامن الحجج، رئیس کل و مسئولان بانک مرکزی و وزیر و مسئولان وزارت تعاون در دوره ۱۳۸۰ تا ۱۳۹۵ اعلام جرم کرد که اگر مورد توجه قرار می گرفت امروز شاهد اعتراضات کمتر و امیدواری بیشتری بین مردم بودیم.

توکلی ضمن منطقی دانستن اعترضات مردم به سوء استفاده مقامات اسرائیلی و آمریکائی اشاره کرد و افزود: گرچه این دولت در رسیدگی به مشکلات مردم کوتاهی کرده است، اما باید توجه داشت که اعتراضات غیرقانونی، مدیریتش به دست ضدانقلاب و گروهک های تروریستی و منافقین خواهد افتاد و آتش آن، تنها دامن دولت را نخواهد گرفت. حمایت امروز ترامپ نیز تائید همین تحرکات غیرمردمی ضدانقلاب است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در ادامه با بیان اینکه مردم ما نشان دادند که در چنین مواقعی هوشیاری لازم را در صحنه خواهند داشت، تصریح کرد: آمریکائی ها از آنجائیکه دارای حماقت ساختاری و ایدئولوژیک هستند نمی دانند که این قبیل حمایت ها باعث می شود مردم با سرعت بیشتری مرزشان را از ضدانقلاب و مزدوران جدا کنند.


وی همچنین با بیان اینکه شعارهای ساختارشکنانه ظلم به اعترضات بحق مردمی است تاکید کرد: هدف ضدانقلاب، این دولت و آن دولت نیست و اصل نظام را هدف گرفته اند. به همین جهت اصلاح طلب و اصولگرا و غیره، باید در کنار هم نسبت به پیگیری مطالبات به حق مردم و این قبیل تحریکات غیرقانونی واکنش نشان دهند.


توکلی همچنین اضافه کرد: مسئولین دولت باید توجه کنند که نحوه برخورد با اعتراضات مردمی متفاوت از تحرکات ضدانقلاب است و نباید با هردو امنیتی برخورد کرد. مواجهه با مردم تنها در احترام به مطالبات آنها و پاسخگویی شفاف و صادقانه است.

رئیس هیات مدیره دیده بان شفافیت و عدالت در نهایت با اشاره به سخنان صریح روز چهارشنبه رهبرانقلاب درباره اقدامات احمدی نژاد گفت: یکی از عوامل شکل گیری اعتراضات در روزهای گذشته، اقدامات چندماه اخیر آقای احمدی نژاد است که خواسته یا ناخواسته تلاش کرد مردم را نسبت به همه نهادهای نظام ناامید کنند و به تعبیر رهبری انقلاب، همه را با یک چوب بزند.


توکلی در نهایت خاطرنشان کرد: مدل انتقادی ما باید به نحوی باشد که در نهایت مردم احساس ناامیدی نکنند. فراموش نکنیم که ناامیدی مردم از دولت فعلی، الزاما به معنی امیدواری به اصولگراها نیست و ممکن است نسبت به اصل حاکمیت ناامید شوند و مقدمات اعتراضات افراطی و خشن را فراهم سازد.

دیدگاه کاربران

ناشناس۱۸۲۷۳۴۱۴:۵۲:۱۰ ۱۳۹۶/۱۰/۹
بی اعتنائی برخی از دستگاه های دولتی نه توکلی جان حکومتی
ناشناس۱۸۳۰۰۴۱۶:۳۲:۲۷ ۱۳۹۶/۱۰/۹
موسسه های زیر دست دولت پول مردم رو خوردن.
ناشناس۱۸۳۲۹۵۱۸:۵۶:۳۶ ۱۳۹۶/۱۰/۹
باشه تو خوبی !!!
ناشناس۱۸۳۳۴۹۱۹:۳۱:۰۲ ۱۳۹۶/۱۰/۹
مسئولین وزارت جهاد کشاورزی چرا به فریاد کشاورزان و سیب‌زمینی‌کاران که متاسفانه حاصل تلاش چند ماهه‌شان به تاراج می‌رود، تدبیری نمی‌اندیشند؟! آیا این عدالت است که چند ماه یک کشاورز شب و روز نداشته باشد تا با فروش سیب‌زمینی، لقمه نانی برای خانواده دست و پا کند و در فصل نتیجه‌گیری اینگونه سیب‌زمینی‌ها در زمین کشاورز باقی بماند و برای او صرف نداشته باشد که آنها را جمع‌آوری کند؟
ناشناس۱۸۳۳۵۰۱۹:۳۱:۵۲ ۱۳۹۶/۱۰/۹
اگر آلودگی هوا و گرانی تخم‌مرغ و از این قبیل موارد در دولتی دیگر غیر از مدعیان اصلاحات بود چه قشقرقی در این مدعیان و رسانه‌های حامیشان برپا بود! انصاف این جماعت فقط در جهت منافع باندی خودشان است نه مردم.
ناشناس۱۸۳۳۵۲۱۹:۳۲:۵۵ ۱۳۹۶/۱۰/۹
سخنگوی دولت اظهار می‌دارد کسانی که ادعا می‌کنند پشیمان از رای خود به روحانی هستند، اصلا رای نداده‌اند؟! یعنی جناب سخنگو از دل تک‌تک معترضین خبر دارد و می‌داند چه کسی رای داده و چه کسی رای نداده نکند. این شنودی که رئیس‌جمهور گفتند منظورشان به امثال ایشان بوده است!
ناشناس۱۸۳۳۶۰۱۹:۳۶:۱۹ ۱۳۹۶/۱۰/۹
مالیات برسود سپرده‌های بانکی، باعث می‌شود که سپرده‌گذاران، پول‌های خود را به سمت بازار‌های مخرب دلار و سکه ببرند و اتفاقات سال 90 دوباره تکرار شود!‌ آیا دولت می‌خواهد کشور را به سمت آشوب مصنوعی ببرد؟
ناشناس۱۸۳۰۱۳۱۶:۳۸:۱۰ ۱۳۹۶/۱۰/۹
اونقدر اوضاع شیر تو شیر بوده که یکی از بانک های کشور که زیان سنگینی هم داره و سپرده های 23 درصدی زیادی جذب کرده امده به مدیران و پرسنلش پاداش ویژه تراز و وام صوری خودرو با سود 10 درصد 10 ساله داده انوقت زیان ده است و سپرده 23 درصدی هم گرفته واقعا که باید گفت وای به بانک مرکزی با نظارت بر این زیر مجموعه هایش
ناشناس۱۸۳۳۵۵۱۹:۳۴:۲۲ ۱۳۹۶/۱۰/۹
آنانی که از انتخاب آقای روحانی ابراز پشیمانی می‌کنند همان افرادی هستند که در زمان تبلیغات انتخاباتی سنگ تمام گذاشتند، این نظر بنده نیست بلکه نظر مردمی است که احساس می‌کنند فریب تبلیغاتی همان عده‌ پشیمان را خورده‌اند
ناشناس۱۸۵۰۶۵۱۵:۵۹:۰۰ ۱۳۹۶/۱۰/۱۰
الان اگه رییسی بود شما داشتی سوت بلبلی میزدی سواحل کیش
ناشناس۱۸۳۳۵۶۱۹:۳۵:۰۹ ۱۳۹۶/۱۰/۹
‌ مسئولان دولتی دائم ارزان بودن سوخت در کشورمان در مقایسه با دیگر کشورها را به رخ می‌کشند ولی از علت آن‌ که با تدبیر‌های نابجا باعث کاهش ارزش پول ملی کشور شده‌اند چیزی بیان نمی‌کنند. آیا قیمت واقعی دلار 4200 تومان است؟
سلطانی نژاد۱۸۳۰۵۵۱۷:۰۰:۲۰ ۱۳۹۶/۱۰/۹
یکی از مسایل مهم مسله معوقات کلان بانکی است که از اعظم موارد فساد اقتصادی است که هر چند وقت مطرح و دوباره به فراموشی سپرده می شود باز گشت منابع در اختیار بدهکاران کلان بانکی کمک موثری به امر تولید و اشتغال خواهد نمود
سهامدار۱۸۳۰۸۰۱۷:۱۳:۲۵ ۱۳۹۶/۱۰/۹
چرا باید نماد بسیاری از بانک های کشور بیش از یکسال بسته باشد و طی سال های قبل سازمان بورس و بانک مرکزی مجوز برگزاری مجمع می دادند چرا زیان پنهان بانک ها را مشخص نکردند و زیان اینکار را به یکباره به سهامداران فعلی تحمیل کردند در حالی که بسیاری از بانک ها از چند سال قبل زیان پنهان داشته اند
ناشناس۱۸۳۳۶۲۱۹:۳۶:۴۶ ۱۳۹۶/۱۰/۹
نماینده‌ای که به حقوق بیش از پنج میلیون‌ونیم قانع نیست و درخواست افزایش تا 10 میلیون را دارد آیا خبر از حال مردمی که کمتر از یک میلیون و صد و پنجاه هزار تومان می‌گیرند و مستاجرند و چند جوان بیکار و در حال تحصیل دارند، مطلع است؟! این نماینده می‌خواهد از حقوق ما دفاع کند؟
ناشناس۱۸۳۳۵۱۱۹:۳۲:۴۹ ۱۳۹۶/۱۰/۹
باور کنید همش زیر سر چاه ویل طرح تحول جیب پزشکان هست. یک درصد مالیلت بر ارزش افزوده و 10 درصد هدفمند کردن یارانه ها باید می رفت تو طرح ایجاد اشتغال نه طرح تحول جیب پزشکان ثروتمند.
ناشناس۱۸۳۳۶۳۱۹:۳۷:۴۹ ۱۳۹۶/۱۰/۹
حتی «پر»های خادم‌های حرم‌های مطهر دارای نشان ساخت کشور چین است! یعنی می‌توان باور کرد که خودمان توانایی ساخت چنین کالای ساده‌ای را نداشته باشیم؟
ناشناس۱۸۲۷۴۱۱۴:۵۳:۱۸ ۱۳۹۶/۱۰/۹
صد در صد درسته . اصولاً روحانی با بانک مرکزی برخورد نکرد تا کار به اینجا کشید.
ناشناس۱۸۲۹۶۲۱۶:۰۶:۱۴ ۱۳۹۶/۱۰/۹
با کی برخورد شده تا حالا متاسفانه برخی هنوز اعتقاد دارند این افراد از شخصیتهای درون نظامند و نباید با آنها برخورد شود.
ناشناس۱۸۲۷۵۲۱۴:۵۶:۰۷ ۱۳۹۶/۱۰/۹
مدیران بانکی چو بگرفتند پاداش ز زیان خویش بسی اتش زدند به دیده و دل سهامداران ریش خویشدجناب دکتر لطفا به مسالهدحقوق های نجومی و پاداش های از محل زیان در دیوان رسیدگی فرماید وام های صوری خودرو را نیز مد نظر داشته باشید که چقدر میتوانست اشتغال ایجاد کند
ناشناس۱۸۳۰۴۹۱۶:۵۵:۲۲ ۱۳۹۶/۱۰/۹
باید حد اقل حقوق ها و پاداش ها و وام های مدیران بانکی که زیان پنهان داشته اند مو شکافانه بررسی شود و تمامی وجوهی را که طی این سال ها بناحق تصاحب کرده اند از انها باز پس گرفت و در هیات های انتظامی مورد محاکمه قرار داد هم چنین بسیاری از معوقات کلان بانکی که حاوی رانت و رشوه بود و پول ها به بانک ها برگشت نمی شود
ناشناس۱۸۳۰۶۴۱۷:۰۴:۵۱ ۱۳۹۶/۱۰/۹
چرا هر چند وقت یکبار طرح تحقیق و تفحص از بانک ها توسط مجلس کلید خورده است ولی عملیاتی نشده است اگر این تفحص ها قبلا صورت میگرفت فساد بانکی این همه گسترده نمی شد
ناشناس۱۸۳۱۸۴۱۸:۰۵:۱۳ ۱۳۹۶/۱۰/۹
به هنگام خصوصی سازی بانک ها مقادیر بسیار زیادی سهام ترجیحی بانک ها بنام مدیران ان شده سهام ترجیحی سهامی است که بابت ان پولی پرداخت نمی شود و مبلغ اولیه سهم که 1000 ریال است از محل سود خود سهم طی سالیان تامین میشود
ناشناس۱۸۲۷۵۵۱۴:۵۶:۴۸ ۱۳۹۶/۱۰/۹
با برکناری سیف و نوبخت و واعظی و نهاوندیان و جایگزینی افراد جوان، کمی آتش خشم مردم کمتر خواهد شد.
ناشناس۱۸۳۰۲۱۱۶:۴۱:۳۸ ۱۳۹۶/۱۰/۹
انوقت کی دیگه تز و دکترین ژن برتر و ذخایر انقلاب را مطرح کند و مسولیت بودجه را به عهده بگیرد و با بخشنامه حقوق های نجومی را قانونی کند
ناشناس۱۸۲۷۷۱۱۵:۰۲:۴۱ ۱۳۹۶/۱۰/۹
آقای توکلی این موسسات که پول مردم رو خوردن زمان کی بال و پر گرفتند ؟ سهام دار این موسسات چه کسانی هستند ؟ چرا محاکمه نمی شوند ؟ کی به اینها مجوز داد ؟ شما یک مغازه بزنی بدون جواز کسب دو روزه تعطیل میشه نیرو انتظامی چرا با اینها بخورد نکرده ؟؟؟ به کجا وصل هستند ؟
ناشناس۱۸۳۰۵۸۱۷:۰۲:۰۶ ۱۳۹۶/۱۰/۹
مجازات ها با مفسدین اقتصادی باز دارنده نیست و در طی زمان افراد مفسد بدست فراموشی سپرده میشوند
ناشناس۱۸۳۲۰۱۱۸:۱۲:۵۱ ۱۳۹۶/۱۰/۹
اگه یک کم بررسی کنی می بینی که تمام این موسسات تحت عنوان تعاونی اعتبار از وزارت تعاون دولت آقای خاتمی مجوز گرفتند.
ناشناس۱۸۳۲۶۰۱۸:۳۷:۰۸ ۱۳۹۶/۱۰/۹
اره تو که راست میگی ! پس چرا زمان احمدی نژاد 8 ساله بسته نشد ؟؟
ناشناس۱۸۴۲۱۳۰۹:۵۱:۳۴ ۱۳۹۶/۱۰/۱۰
تمام مجوزهای این موسسات اواخر دولت احمدی نژاد صادر شده من خودم یادمه که در دولت احمدی نژا این موسسات مثل قارچ سبز شدن انصاف داشته باشیم
ناشناس۱۸۵۱۰۸۱۶:۱۳:۱۸ ۱۳۹۶/۱۰/۱۰
هر دو مجوز دادند و مردم را بدبخت کردند
ناشناس۱۸۶۱۱۰۰۳:۵۶:۳۲ ۱۳۹۶/۱۰/۱۱
احسنت
ناشناس۱۸۲۷۷۶۱۵:۰۳:۲۲ ۱۳۹۶/۱۰/۹
عامل اصلی اعتراضات چرخش 180 درجه سیاستهای دولت و به ویژه سیاستهای اقتصادی شخص روحانی است. مردم مصاحبه تلویزیونی اخیر روحانی با مرتضی حیدری را دیدند. هیچ تفاوتی بین احمدی نژاد و روحانی نبوده و همه چیز خوب و گل و بلبل است!
ناشناس۱۸۳۰۲۴۱۶:۴۳:۲۵ ۱۳۹۶/۱۰/۹
روحانی هم می تونست مثل بقیه رئیس جمهورا ریز هزینه هایی که به جاهای مختلف تخصیص داده شده منتشر نکنه اما منتشر کرد تا همه بدونن
ناشناس۱۸۳۲۱۶۱۸:۱۷:۵۱ ۱۳۹۶/۱۰/۹
چه ربطی داره ملت نون ندارن بخورن
ناشناس۱۸۳۲۴۸۱۸:۳۲:۱۰ ۱۳۹۶/۱۰/۹
اهان یعنی بودجه مراجع ا منتشر کرد درست اما کار وقتی درسته که بودجه های مربوط به خود دولت مثل نهاد ریاست جمهوری یا خرج جلسات و همایش های مربوط به خودش را هم منتشر کند
ناشناس۱۸۳۲۶۹۱۸:۴۲:۰۸ ۱۳۹۶/۱۰/۹
ریز بودجه هرسال منتشر می شده ولی سال های قبل فضای مجازی اینقدر گسترده وجود نداشت که همه در معرض آن قرار بگیرند . فقط کسانی که پی گیر بودند آن را در روزنامه ها پیگیری می کردند
ناشناس۱۸۲۸۲۰۱۵:۱۹:۱۳ ۱۳۹۶/۱۰/۹
آیا مقصر مشکلات اقتصادی فقط دولت است ؟ در اینکه مقصر است بحثی نیست ولی آیا سیاست های کلی نظام دخلی ندارد ؟
تبریزی۱۸۳۰۲۸۱۶:۴۵:۳۹ ۱۳۹۶/۱۰/۹
مشکل مردم ما فقط اقتصادیه؟ این همه تبعیض و بی عدالتی و نبود آزادی که کل جامعه رو افسرده کرده چی؟
ناشناس۱۸۳۹۹۰۰۸:۰۳:۳۲ ۱۳۹۶/۱۰/۱۰
ببخشید اگر مقصر دولت نیست چرا دائم در انتخابات از درست کردن همه چیز سخن می گفتندو شماها در خیابان قر می دادید؟؟ اصلا چرا کنار نمی روند تا کسانی بیایند که معتقدند دولت می تواند کار کند؟؟ شماها معتقدید دولت نمی تواند کار کند و دارید بقیه بخشها را مقصر معرفی می کنید خوب چرا در انتخابات شرکت کردید؟؟ آن وقت که برجام بود و رقص و آوزا بقیه بخشها هیچ کاره بودند الان دولت هیچکاره است و بقیه بخشها همه کاره؟؟ بودجه را کی می نویسید؟؟ کی توزیع می کند؟؟ جز دولت ؟؟ مشکلات معیشتی و شکست بانکی را بقیه بخشها مرتکب شدهاند یا دولت؟؟ دقیقا شده ایم خوارج زمان امیر المومنین ع خودشان حکمیت را تحمیل و ابوموسی را تحمیل کردند و وقتی تق کار در آمده حضرت امیر ع را متهم کردند الان شده ایم ما خودمان رای دادهخ ایم به کسانی که شیوه و منش زندگیشان جز اشرافیت و سرمایه داری نیست الان که نشان داده شده تز ایشان کپارآمد نیست بقیه را متهم می کنیم دستتان درد نکند ر
ناشناس۱۸۲۸۲۵۱۵:۲۲:۲۷ ۱۳۹۶/۱۰/۹
فساد اقتصادی وکوتاهی دولت که باعث از بین رفتن سرمایه مردم شده موجب ناامیدی وافزایش دردهای مردم شده است
ناشناس۱۸۲۸۶۱۱۵:۳۳:۲۹ ۱۳۹۶/۱۰/۹
اقای دکتر توکلی عزیز ایا زمان ان فرانرسیده که خارج از تفکرات باندی و حزبی و گروهی با مردم راجع به مشکلات اقتصادی دولت که اکثر ان میراث دولت قبل و همینطور اثرات فعلی ناشی از تحریمها میباشد ، ایا زمان ان فرا نرسیده که به ملت بگوییم دولت اقای روحانی با فروش ۵۰۰ هزار بشکه ای نفت و قیمت ۴۰ دلار مملکت را اداره نموده و حال که درامد بیشتر شده چاله چوله های قبل باید پر شود ایا زمان ان نرسیده که همه و همه با وحدت کلمه و اتحاد ملت را تشویق به صبر و تحمل اقتصادی نمایند تا دولت و نظام از گردنه مسایل و مشکلاتی که هنوز امریکا و عربستان و اسراییل به دنبال تحمیل ان به کشورمان بگذرد ، شعارهای مردم در دقایق اول اقتصادی بود اما تبدیل به شعارهای براندازانه شد . باید مردم را هوشیار نمود .
ناشناس۱۸۲۹۹۹۱۶:۳۰:۳۴ ۱۳۹۶/۱۰/۹
یک ماه مردم رفتن جلوی قوه قضاییه بست نشستن. خیلی هم مسالمت آمیز. کسی حتی باهاشون دیدار کرد؟ لطفا نخواهید که از این موضوع بهره برداری سیاسی کنید. مقصر تمامی مشکلات دولت روحانی نیست. این میراث احمدی نژاد است.
ناشناس۱۸۳۰۰۳۱۶:۳۲:۰۹ ۱۳۹۶/۱۰/۹
جناب دیده بان مردم از خیلی چیزها ناراضیند مشکل مالی فقط نیست
ناشناس۱۸۳۰۰۷۱۶:۳۳:۳۵ ۱۳۹۶/۱۰/۹
اصولا اتفاقات خوب دولت کار خودشونه منتها گند که زده بشه میفته گردن سیاست های کلی نظام!
ناشناس۱۸۳۰۱۰۱۶:۳۴:۵۷ ۱۳۹۶/۱۰/۹
یک سوال دارم اعتراضات زمان آقای احمدی نژاد قابل پیش بینی نبود؟ بدبختی ها از اون زمان شروع شد
ناشناس۱۸۳۰۵۶۱۷:۰۰:۲۶ ۱۳۹۶/۱۰/۹
جناب توکلی از شما بعید بود تنها رییس بانک مرکزی رو مقصر ماجرا بدونید .خود شما ها که هشت سال نماینده این مجلس بودید واز سال 57 تو قدرت هستید مقصر نیستید؟چه شد اون شعار های قشنگ اوایل انقلاب.کدام قاضی یا نماینده ووزیر اندازه مردم عادی حقوق میگیره یا زندگی میکنه.فساد گسترده وریشه دوانیده تو این کشور به خاطر دولت نیست .به خاطر قصور دربرخورد با خودیهای فاسد هست .به خاطر گزینشهای غلط همفکران شماست
ناشناس۱۸۳۰۶۷۱۷:۰۵:۵۵ ۱۳۹۶/۱۰/۹
آقای توکلی مردم از آلودگی هوا، تحریم، خشکسالی، سدسازی، پتروشیمی، تخریب محیط زیست، کوه خواری، رانت، پراید، جنگلخواری، دریا خواری،دروغ هم خسته شده اند
ناشناس۱۸۳۱۱۸۱۷:۳۳:۱۰ ۱۳۹۶/۱۰/۹
هیچ کشوری در دنیا وجود ندارد که با یک یا چند مشکل اقتصادی دست به گریبان نباشد حتی کشورهایی مثل سوئیس و لوکزامبورگ و نروژ و قطر و سنگاپور و هلند ... ولی راههای تنفس را برای مردم باز گذاشته اند. به جرات میتوان گفت ایران تنها کشوری است که در ایران در تمام جزئیات زندگی مردم دخالت میکند حتی نوع لباس پوشیدن ملت! اینهاست که مردم شکایت می کنند
ناشناس۱۸۳۳۷۶۱۹:۴۵:۰۳ ۱۳۹۶/۱۰/۹
شما خارج زندگی کردی که این حرفا رو می زنی؟!! من ده سال سنگاپور زندگی کردم. حرف شما درست نیست.
ناشناس۱۸۴۶۱۷۱۳:۰۰:۴۰ ۱۳۹۶/۱۰/۱۰
بنده خودم در خارج از کشور زندگی کرده ام. کجای حرفم درست نیست؟ مشکلات اقتصادی یا لزوم باز گذاشتن راههای تنفس مردم ؟ یا دخالت نظام ایران در تمام شئونات زندگی ملت؟
ناشناس۱۸۳۱۵۹۱۷:۵۳:۵۲ ۱۳۹۶/۱۰/۹
اقتصاد شفاف و کریستالی، شایسته سالاری، کنار گذاشتن گزینش، برخورد جدی با فساد حداقل خواسته های حق مردم هست
علی۱۸۳۳۳۲۱۹:۲۰:۴۳ ۱۳۹۶/۱۰/۹
الان خداوکیلی همین سایت الف چقدر احترام میذاره به مردم در خبررسانی درست؟اول از خودتون شروع کنین اینکه یه عده معترض که به هر علتی اومدن توی خیابون رو نادیده گرفته میشن بی احترامی نیست،امیدوارم روزی بیاد که رسانه های مستقل خبری داشته باشیم شاید کمی درست بشه اوضاع
محسن۱۸۳۳۴۱۱۹:۲۵:۴۷ ۱۳۹۶/۱۰/۹
اقای توکلی به زعم برخی دوستان شما آن قسمت از اعتراض ها که برای کوبیدن دولت و برای اهداف سیاسی ما خوب است منطقی و معقول است، مابقی کار دشمن و موساد و سیا و ... است! یعنی شد که یک چیز را در کلیتش ببینید و تکه پاره اش نکنید؟
ناشناس۱۸۳۳۵۳۱۹:۳۳:۳۲ ۱۳۹۶/۱۰/۹
آقای نوبخت که اظهار می‌دارد مدعیان پشیمانی از رای به آقای روحانی اصلا رای نداده‌اند عرض می‌کنم مگر جنابعالی علم غیب دارید به خدا قسم من به ایشان رای دادم و از رای خود به شدت پشیمانم. این چه وضع بلبشویی است که برای جامعه ایجاد کرده‌اید.. آلودگی هوا و تشدید هر روزه آن، رکود، بیکاری، گرانی و....!!! صدای ما را به گوش شنوایی اگر یافتید برسانید! چرا آقایان از حقوق‌های نجومی خود برای اشتغال استفاده نمی‌کنند که به یارانه افراد اکثرا محتاج به 45500 تومان چشم دوخته‌اند؟
ناشناس۱۸۳۳۵۸۱۹:۳۵:۴۰ ۱۳۹۶/۱۰/۹
وزارت کشاورزی گرانی تخم‌مرغ را به مرغ‌ها نسبت داد! پس این حضرات چه مدیرانی هستند که نمی‌توانند با ذخیره‌سازی‌های هفتگی در چنین مواقع اضطراری، جلوی قیمت‌های کاذب و اقدامات زالوصفتان را بگیرند؟
حسین۱۸۳۳۶۷۱۹:۴۰:۰۸ ۱۳۹۶/۱۰/۹
شما خودتون هم میدونید در کنار مشکلات مالی که واقعا عذاب آوره عدم شفافیت، تبعیض و فساد، سیاستهای خارجی اشتباه که سرمایه ای این کشور و به باد میده و .... و متاسفانه کسی راجع بهشون سوال داشته باشه متهم به فتنه و .... میشه. بماند که همین چهار سال پیش تورم بالای صد در صد ملک و ماشین و ... را داشتیم ولی دولت وقت مورد حمایت بود.
ناشناس۱۸۳۳۷۴۱۹:۴۳:۱۱ ۱۳۹۶/۱۰/۹
بازم توی این نظام یک نفر پیدا شد درد مردم را بفهمه. برخی مسئولین که در خواب خرگوشی هستند!
علی۱۸۳۷۲۵۰۰:۰۳:۱۲ ۱۳۹۶/۱۰/۱۰
تا شفاف سازی در تمامی ادارات و سازمانها و بانک ها نشود فساد از این مملکت ریشه کن نحواهد شد چرا نباید همه مردم به مقدار حقوق مدیران بانکی و ... دسترسی داشته باشند چرا نباید به مقدار وام ها و وام های گیرنده ها دسترسی راشته باشند چرا نباید به مالیات دریافتی از شرکتها، افراد و پزشکان دسترسی داشته باشند چرا در عصر اطلاعات هنوز بانک اطلاعات جامعی از موجودی بانکی و مستغلات افراد وجود ندارد تا مالیات عادلانه اخذ شود
علی۱۸۳۸۶۵۰۳:۴۱:۰۱ ۱۳۹۶/۱۰/۱۰
گرانی ، فساد و تبعیض بیداد میکنه
ناشناس۱۸۳۸۸۳۰۳:۵۶:۴۱ ۱۳۹۶/۱۰/۱۰
بزرگترین گناه روحانی درست و صریح حرف نزدن با مردم است.
ناشناس۱۸۴۳۶۱۱۱:۱۳:۵۵ ۱۳۹۶/۱۰/۱۰
اقای توکلی بی احترامی به شعور مردم ومعرفی کردن شخص صدم نظام یعنی ریس بانک مرکزی برای اعتراضات مردم را خسته کرده
ناشناس۱۸۴۸۰۵۱۴:۱۹:۱۸ ۱۳۹۶/۱۰/۱۰
شما یک راه قانونی این اعتراضات را نشان دهید مردم از آن وارد شوند! تمام مسیرها را بسته اید.
ناشناس۱۸۵۱۳۵۱۶:۲۲:۳۵ ۱۳۹۶/۱۰/۱۰
بخدا برنامه ریزی در دولت وجود ندارد . مگر میشود سوخت را 50 درصد گران کنید . سالی 10 درصد اضافه میکردید منطقی بود ولی با این افزایش 50درصدی انسان به توانایی بودجه نویسان و دولت مردان شک میکند . افزایش 50% سوخت = افزایش 50% کالاهای ضروری مردم
ناشناس۱۸۷۰۴۵۱۴:۵۴:۵۵ ۱۳۹۶/۱۰/۱۱
آقای توکلی دولت می خواست بایک دست6هندوانه بردارد سود سپرده مردم در بانکها را به بهانه تولید کاهش داد و مردم را به سمت موسسات برد چون موسسات برای آقا زاده هاست بعد که با پول مردم فربه شدند گفتند گناه را می گذاریم گردن بانک مرکزی. شما نباید صورت مسئله را پاک کنید چهار تا مالک موسسه ورشکسته متخلف را اعدام کنید دل مالباخته ها خنک میشود بعد به فکر جبران آن شوید آیا این درست است موسس راست راست بچرخد و به ریش مالباخته بخندد
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های دیروز

  1. شهادت رییس جمهور در حادثه بالگرد/ پیام‌های تسلیت شخصیت‌ها در پی شهادت رئیسی

  2. لحظۀ پیداشدن لاشه بالگرد توسط تیم پهپادی

  3. خوشحالی مجری شبکه ۱۴ اسرائیل از خبر شهادت رئیس جمهور ایران

  4. عملکرد سیاه آمریکا در تحریم ها از نگاه ظریف/ توضیحاتی درباره انتخابات ریاست جمهوری/ آرامش در بازار ارز

  5. محل تدفین شهید آیت‌الله رئیسی مشخص شد/ اقامه نماز رهبر انقلاب بر پیکر رئیس‌جمهور و همراهانش

  6. سخت، اما گذرا...

  7. شناسایی هویت شهدای سانحه بالگرد رئیس‌جمهور/ تایید سوختگی پیکرها/ آیت‌الله آل‌هاشم یک‌ساعت پس از حادثه زنده بوده است

  8. رهبر انقلاب: ایران خدمتگذار صمیمی، مخلص و باارزشی را از دست داد/ اینجانب پنج روز عزای عمومی اعلام می‌کنم

  9. شهدای خلبان حادثه بالگرد رئیس‌جمهور

  10. زندگی‌نامه رئیس‌جمهور شهید سید ابراهیم رئیسی

  11. جزئیات درگیری خونین پلیس با اشرار و اراذل در نارمک

  12. بازتاب های گسترده بین المللی در پی شهادت رئیس جمهور کشورمان

  13. صفحه تلخی در کتاب انقلاب اسلامی ورق خورد

  14. کارنامه خدمات شهیدان حسین امیرعبداللهیان و سید محمدعلی آل‌هاشم

  15. جلسه فوق العاده هیأت دولت به ریاست مخبر آغاز شد

  16. واکنش ظریف به شهادت رئیس جمهور

  17. پیام تسلیت دکتر احمد توکلی در پی شهادت آیت الله رئیسی

پربحث‌های هفته

  1. دفاع از جمهوریت یا دفاع از الیگارشی؟

  2. مقاومت بی‌مبنای طلافروشان در مقابل شفافیت/ دولت عدول نکند، مردم هم حمایت می‌کنند

  3. حالا زمان مذاکره است

  4. امضای مردم گیلان پای طومار حمایت از طرح نور

  5. محل بالگرد رئیس جمهور پیدا شد/ شهادت رئیس جمهور به همراه همراهانشان

  6. نظرات برگزیده مخاطبان الف: نقش شورای نگهبان در کاهش مشارکت مردم چیست؟/ زندانی‌شدن زیباکلام به ضرر نظام تمام شد

  7. نوش‌دارو بعد از مرگ سهراب!

  8. حمله رسانه اصولگرا به رائفی‌پور/ انتقاد شریعتمداری از نمایندگان موافق تعطیلی شنبه‌ها

  9. فرش‌های سعدآباد کجاست؟

  10. محکومیت ساداتی‌نژاد به حبس/ روایت خاندوزی از کاهش تورم/ شانس قالیباف برای ریاست مجلس دوازدهم چقدر است؟

  11. شهادت رییس جمهور در حادثه بالگرد/ پیام‌های تسلیت شخصیت‌ها در پی شهادت رئیسی

  12. ماجرای سفر عبدالحمید به ترکیه چیست؟

  13. حاج‌علی‌اکبری: گلایه‌ای از مجلس برای تصویب تعطیلی «شنبه‌ها» داریم

  14. واکنش وزیر کشور به برخورد خشن برخی ماموران / نظر واعظی درباره نقاط ضعف و قوت دولت رئیسی

  15. مأمور خاطی بازداشت شد

  16. تعطیل کردن شنبه از یک مجلس انقلابی بعید بود/ اکثر مردم ارتباط اقتصادی با خارج ندارند

  17. آیا واقعاً آزادسازی قیمت‌ها تنها راه است؟

  18. چراغ سبز دولت به ارز آزاد؟!

  19. لحظۀ پیداشدن لاشه بالگرد توسط تیم پهپادی

  20. پاسخ حماس به توهم صهیونیست ها

  21. پلیس این ۵ گروه را طبق لایحه حجاب باید بازداشت کند

  22. تعطیلی روز شنبه مانعی ندارد

  23. اژه‌ای: توطئه دشمن در حوزه حجاب به جایی نمی‌رسد

  24. رئیس جمهور: باید گره های ذهنی در رابطه با تشکیل خانواده و افزایش جمعیت باز شود

  25. تحریم‌های جدید استرالیا علیه ایران

آخرین عناوین