نوبخت: مگر دولت اجازه می‌دهد که مردم زیر بار فشار گرانی و تورم زندگی کنند/ حذف یارانه مدیرانی با حقوق 17 میلیونی/ اینهایی که گفتند ما پشیمان هستیم کی رای داده‌اند که حالا پشیمان هستند!

گروه اقتصادی الف،   3961005135 ۷۲ نظر، ۰ در صف انتشار و ۴۱ تکراری یا غیرقابل انتشار

سخنگوی دولت با تاکید بر اینکه سیاست دولت بر کنترل بازار است، اعلام کرد که رییس جمهور دستور داده مشکل افزایش قیمت تخم مرغ رسیدگی و حل شود.

 نوبخت: مگر دولت اجازه می‌دهد که مردم زیر بار فشار گرانی و تورم زندگی کنند/ حذف یارانه مدیرانی با حقوق 17 میلیونی/ اینهایی که گفتند ما پشیمان هستیم کی رای داده‌اند که حالا پشیمان هستند!

به گزارش ایسنا، محمدباقر نوبخت صبح امروز در نشست خبری خود با اهالی رسانه با اشاره اینکه سیاست دولت بر کنترل بازار است، گفت: دولت همچنان بر سیاست مهار تورم تاکید دارد و مجلس انتظار دارد که دولت نسبت به اصلاح قیمت های حامل های انرژی اقدام کند.

وی افزود: دولت مگر اجازه می دهد که مردم زیر بار تورم و گرانی زندگی کنند؟ دولت خود را امسال هم مثل سالهای گذشته خود را موظف می داند در برابر تورم و افزایش نرخ ارز مقاومت کند.

نوبخت با بیان اینکه دولت به ثبات اقتصادی توجه دارد، گفت: اینکه ارزش ریال در برابر سایر ارزهای خارجی پایین بیاید موضوعی نیست که مورد قبول دولت باشد و اینکه گفته می‌شود قرار است قیمت بنزین و مواردی نظیر آن بیشتر شود، همه جزو گمانه زنی هاست

سخنگوی دولت در ادامه  با اشاره به افزایش قیمت تخم مرغ در روزهای اخیر، اظهار کرد: قیمت تخم مرغ به عنوان یکی از اقلام غذایی مردم روال با ثباتی را در چهار ماهه نخست سال جاری داشته است،  اما از مردادماه با توجه به کاهش تولیدات داخلی نه تنها قدرت صادرات خود را از دست دادیم بلکه مشکل آنفولانزا روی میزان تولید ما و برخی کشورها اثر سوء گذاشت.

سخنگوی دولت تاکید کرد: آنفولانزایی که ما و برخی کشورها درگیر آن شدیم باعث شد برای حفظ سلامت مردم نسبت به معدوم کردن مرغ ها اقدام کنیم و در این راستا ۲۳ میلیون و ۵۰۰ هزار تن مرغ تخم گذار معدوم شد که ۱۴ تا ۲۰ درصد از نیاز ما را این میزان مرغ معدوم شده تامین می کرد و دولت نیز  ۳۰ میلیارد تومان برای جبران این خسارات در سال گذشته پرداخت و امسال هم ۱۰۰ میلیارد تومان برای جبران آن پرداخت کرد.

 

نوبخت با اعلام  اینکه رییس جمهور  دستور دادند که به این موضوع رسیدگی و مشکل افزایش قیمت تخم مرغ حل شود، گفت : وزارت جهادکشاورزی نیز در این زمینه اقدامات به وقتی انجام داد، در حال حاضر مجوز واردات ۱۹ هزار تن تخم مرغ داده شده است و ۱۲۰ هزار تن دیگر نیز در حال مجوز ادامه گرفتن است و ۱۱۰ هزار تن تخم مرغ هم ترخیص شده است.

وی تصریح کرد: در چنین مباحثی است که بحث تکفیک وزارت‌خانه‌ها اهمیت پیدا می‌کند. مخصوصاً در کشور ما که کوچکترین تغییر قیمتی باعث واکنش‌های اجتماعی می‌شود، انتظار داریم مجلس محترم به این موضوع التفات کند هرچند که در هر صورت سیاست دولت کنترل تورم است و با عرضه کردن محصولات، به قیمت واردات این کار را خواهد کرد.

سخنگوی دولت ادامه داد: تورم یعنی قدرت خرید خانواده‌ها پایین بیاید یا پایین آوردن نرخ ارز باعث پایین آمدن ارزش ریال ‌شود. بله، درست است که عده‌ای همین را می‌خواهند ،اما دولت تاجر نیست و مطمئن باشید امسال هم مثل سال‌های قبل خود را برای کنترل قیمت‌ها موظف می‌داند.

نوبخت با تاکید بر اینکه همیشه انتخاب بین بد و خوب نیست و گاهی اوقات انتخاب در شرایط اضطراری صورت می‌گیرد، گفت: من هیچ‌گاه حرفی نمی‌زنم که ضمانت اجرایی نداشته باشد. این فضاسازی هایی که ایجاد کرده‌اند و می گویند دولت کنترل تورم را کنار گذاشته است، درست نیست، سیاست ما کنترل تورم است.

وی همچنین با اشاره به پیگیری مطالبات سپرده‌گذاران موسسات مالی از سوی دولت گفت: از مردم خواهش می‌کنم دقت کنند. بارها به مردم گفتند اما باز هم سپرده‌گذاری کردند. ما پیگیر مطالبات آنان بعد از جلسه روسای سه قوه هستیم و آقای رئیس‌جمهور پیگیر این مسئله هستند.

نوبخت با تاکید بر اینکه دولت در سالهای گذشته از مجوز افزایش حامل های انرژی استفاده نکرد، گفت: این در حالی است که بر اساس قانون، این اصلاح قیمت حق دولت است، اما دولت ریالی از این پول را به خزانه نیاورد و هر سال بین ده تا دوازده میلیارد تومان از محل خزانه را به درآمدهای حاصل از افزایش حامل های انرژی اضافه و یارانه های مردم پرداخت کرد ولی برای سال آینده دولت تصمیم دارد این درآمد را صرف ایجاد اشتغال کند.

سخنگوی دولت ادامه داد: برای سال آینده در نظر داریم ۱۷ هزار و ۹۰۰ میلیارد تومانی که به واحدهای تولیدی اختصاص داده بودیم را تا ۷۵ هزار میلیارد تومان افزایش دهیم که از این میزان، ۱۷ هزار میلیارد تومان آن را از محل اصلاح قیمت ها تامین می‌کنیم تا تامین اشتغال با فشار بیشتر بر مردم همراه نشود و هر رقمی که از افزایش قیمت حامل های انرژی به دست آید، حداقل ۶۰ هزار میلیارد تومان به آن اضافه می کنیم تا در بخش اشتغال استفاده شود.

سخنگوی دولت در ادامه تاکید کرد: بخش دیگری از این افزایش قیمت‌ها را برای بافت‌های فرسوده در نظر گرفته‌ایم و قصد داریم این بافت‌ها را بازسازی کنیم و این یک طرح محله به محله است که در نظر داریم در آن تمامی امکاناتی که یک محله به آن نیاز دارد را احداث کنیم که همین امر خود فرصت‌های شغلی تازه‌ای را به وجود می‌آورد و در عین حال شهر هم در برابر زلزله ایمن می‌شود و نیز طبق برآوردها تا 240 هزار فرصت شغلی هم ایجاد خواهد شد.

وی با بیان اینکه نمی‌دانم چرا در کشور ما پرداخت مالیات سخت است، اظهار کرد: برخی می‌گویند دولت دستش را در جیب مردم کرده است در حالیکه ما باید اشتغالی ایجاد کنیم که مناسب شان مردم باشد تا مردم بتوانند مالیات هم پرداخت کنند. همچنین باید به این موضوع اشاره کنم که دولت باید این را بپذیرد که می‌تواند منتقد داشته باشد، اما اینکه میزان انصاف آن منتقدان درباره انتقادهایی که مطرح می‌کنند چقدر است را نمی‌دانم که البته این هم موضوع تازه‌ای نیست؛ چرا که در بحث حقوق نامتعارف شاهد بودید که چه مطالبی مطرح شد اما مردم انتخاب خود را انجام دادند چرا که به دولت اطمینان دارند.

نوبخت ادامه داد: بنابراین اوضاع به این صورت که در فضای مجازی جلوه داده می‌شود، نیست. مردم هنوز دولت را دوست دارند و اگر عده‌ای عنوان می‌کنند که پشیمان هستند به نظر می‌رسد باید از آنان پرسید که شما کی رای دادید؟ شاید خیلی از آنان جزو کسانی نباشند که رای داده بودند.

سخنگوی دولت با اشاره به شکل‌گیری کمپین ما پشیمان هستیم در فضای مجازی، افزود: دولت متعلق به همه مردم است و ما از نظرات مردم آگاه هستیم اما می‌دانیم که عده‌ای لباس نقد پوشیدند و هیچگاه در کنار دولت و ملت نبودند پس آنهایی که امروز گفته‌اند ما پشیمان هستیم باید از آنان پرسید که چه زمانی رای دادند که امروز پشیمان شدند.

سخنگوی دولت با تاکید بر اینکه اموالی که در دست دولت است اموال پدری ما نیست، اظهار کرد: شاید اموالی که امروز در دست ماست در دولت‌های قبلی اموال پدری بود اما ما چنین دیدگاهی نداریم و دولت خودش را موظف می‌داند از حقوق مردم صیانت کند. ما با مردم لج نمی‌کنیم و خودمان را عقل کل نمی‌دانیم و با رویکردهای پوپولیستی پاسخ مردم را نمی‌دهیم.

وی در پاسخ به پرسشی درباره علت افزایش عوارض خروج از کشور، بیان کرد: در کشورهای دیگر کسی ارز جابجا نمی‌کند چرا که همه کارت دارند اما در کشور ما هفت میلیارد دلار ارز خرج می‌شود. ما که نفت را نمی‌دهیم و با چمدان پول را تحویل نمی‌گیریم پس اگر عده‌ای شبانه به کشورهای همسایه سفر می‌کنند ، با چمدان پر از قاچاق کالا باز می‌گردند و از سویی ما می‌گوییم  تولید داخلی رونق پیدا کند باید گفت که آیا با این روش‌ها می‌شود تولید داخلی را رونق داد؟

نوبخت تصریح کرد: ما نفس این سفرها را نفی نمی‌کنیم اما باید زندگی کارگران را هم در نظر بگیریم چرا که بازار از کالاهای قاچاق پر شده است و البته در خصوص قانون افزایش عوارض خروج از کشور استثناهایی هم از قبیل دانشجویان و برخی دیگر از افراد وجود دارد.

سخنگوی دولت در پاسخ به پرسشی درباره اینکه آمادگی دولت برای رسیدگی به حوادث طبیعی، اظهار کرد: خودتان شاهد هستید که در مورد اتفاقی که در نزدیکی تهران رخ داد با وجود تلاش‌هایی که دولت انجام داد چقدر فضاسازی شد و مردم را ناامید کردند اما دولت فضای بازی را ایجاد کرده است و ما از طبقه روشنفکر می‌خواهیم به دولت در اطلاع‌رسانی دقیق کمک کند.

وی با اشاره به درخواست رییس‌جمهور مبنی بر زیر نظر گرفتن نهادها در زمینه اختصاص بودجه، گفت: ما 159 نهاد غیردولتی داشتیم که از بودجه دولت استفاده می‌کردند و این بودجه شاید در اختیار رسانه‌هایی قرار می‌گرفت که علیه دولت تیتر می‌زدند اما ما باید به این 159 نهاد کمک کنیم و در بودجه سال 97 قرار است بودجه را بر اساس عملکرد این نهادها به آنان تخصیص دهیم.

نوبخت در واکنش به سخنان سخنگوی قوه قضاییه مبنی بر اینکه دولت خودش متقاضی امر شنود است، اظهار کرد: دستگاهی که باید درباره چنین چیزی سخن بگوید وزارت اطلاعات است و من انتظار دارم وزیر اطلاعات درباره این موضوع پاسخ روشنی بدهد و البته همه شما می‌دانید که این دولت به دنبال اینکه یک شهروند چه صحبتی می‌کند، نیست، چرا که ما به حقوق شهروندان احترام می‌گذاریم اما باز هم از وزیر اطلاعات درخواست می‌کنم که درباره این موضوع توضیح دهد.

سخنگوی دولت با اشاره به بودجه‌ای که دولت به حوزه‌های علمیه اختصاص می‌دهد، گفت: در اینکه طلاب با حداقل‌ها در حال کسب معارف و علوم دینی هستند تردیدی نیست و اینکه دولت پول اینها را قطع کند نیز فعلا در نظام تصمیم‌گیری ما قرار ندارد البته که بخشی از وجوهات طلاب نیز از سایر منابع تامین می‌شود.

وی ادامه داد: نفس کمک کردن به این مراکز علمی قابل زیر سوال بردن نیست اما اینکه دولت بیشتر از این به آنان کمک کند هم میسر نیست و باید نظارتی از سوی دولت وجود داشته باشد که هزینه‌کردها مشخص شود و آنان نیز پاسخگو باشند.

نوبخت در پاسخ به پرسشی درباره اینکه چرا در ماه‌های اخیر شاهد برگزاری دیدارهای متعدد با مهدی کروبی بوده‌ایم اما دیداری با میرحسین موسوی انجام نشده است، اظهار کرد: در این زمینه دبیر شورای عالی امنیت ملی یا سخنگوی تعیین شده آن باید اطلاع‌رسانی کند اما من می‌گویم که درباره هر سه نفر از محصوران این تصمیم گرفته شده و خودم نیز تصور می‌کردم که برای هر سه نفر آنان دیدارها انجام شود اما پیگیری‌های لازم را انجام خواهم داد.

سخنگوی دولت در پاسخ به پرسشی درباره مشکلات ایران و عربستان، گفت: ما مشکل‌مان با مردم و کشور عربستان نیست بلکه با سیاست‌های غیرانسانی در عربستان مخالف هستیم و آنچه که در چارچوب عرف دیپلماتیک بتوانیم انجام دهیم، انجام می‌دهیم چرا که مردان دیپلماتیک شجاعی داریم.

وی در پاسخ به پرسشی درباره اینکه لیستی از مدیران یارانه‌بگیر با حقوق نزدیک به 17 میلیون تومان به دولت اعلام شده است، بیان کرد: بله، آقای عادل آذر لیست این افراد را اعلام کرده و تصمیم گرفتیم این افراد از لیست یارانه‌بگیران حذف شوند؛ چرا که برخی از افراد با حقوقی که شایسته دریافت یارانه نبودند، یارانه می‌گرفتند که البته تعداد زیادی هم نبودند اما با همان تعداد هم  برخورد خواهد شد. من از اینکه فردی با این شرایط همان 45 هزار تومان را دریافت می‌کرده است بدم آمد و آنان ملزم هستند یارانه‌ای را که تاکنون گرفته‌اند باز پس دهند.

دیدگاه کاربران

ناشناس۱۷۷۶۴۶۱۲:۱۴:۳۱ ۱۳۹۶/۱۰/۵
به هیچ رئیس جمهوری برای دور دوم نباید رای داد !!! آخرش طلبکار هم میشن میگن کی رای داده ؟!!!!!
ناشناس۱۷۷۶۸۸۱۲:۴۳:۰۱ ۱۳۹۶/۱۰/۵
پناه بر خدا از این همه.... !!
ناشناس۱۷۷۸۷۵۱۴:۵۰:۰۶ ۱۳۹۶/۱۰/۵
هر وقت پای صحبت مدیران اقتصادی و دولتی مینشینم احساس می کنم نیاز به تست هوش و حافظه دارم چون یا دچار زوال عقل شدم یا این اقایان ما را.....!
ناشناس۱۷۷۷۵۰۱۳:۳۱:۵۹ ۱۳۹۶/۱۰/۵
یکی این سخنگو را عوض کنه ایشون ریس جمهور محبوب را با حرفاش بی اعتبار کرده
ناشناس۱۷۸۱۰۷۱۸:۳۶:۲۷ ۱۳۹۶/۱۰/۵
این ها ...و لازم و ملزوم هم هستند. ..
ناشناس۱۷۸۱۱۵۱۸:۴۴:۵۴ ۱۳۹۶/۱۰/۵
الان فک کردی ..از این بهتره؟
حسین زاده۱۷۷۷۹۹۱۴:۰۰:۲۹ ۱۳۹۶/۱۰/۵
من یادمه عده زیادی در همین سایت مدام کامنت میذاشتند که روحانی تنها دولت تک دوه ای خواهد بود الان هم همونها مینویسند که پشیمانیم و.. مردم انتخاب دیگری نداشتند اونهایی که رای دادند تنها گزینه ای که داشتند ایشون بود. 8 سال دولت احمدی نژاد را هم ما دیدیم من یادمه که دلار از 960 رسید به 4160 و تورم بیداد میکرد و رشد اقتصادی رسید به منفی 6 درصد اونم با 6 تا نامه ای که اقتصلاد دانها در سال 85 نوشتند و مدام تذکر دادن که کار به رکود تورمی خواد رسید ولی گوشی بدهکار نبود اینهایی که الان مخالف حذف یارانه هستند همونهایی هستند که قبل انتخابات فشار اورده بودند که دولت چرا یارانه اقشار پردرامد را قطع نمیکنه؟ قانون رو خود مجلس اصولگرا تصویب کرده که تا پایان برنامه ششم باید قیمت حاملهای انرژی بین المللی شود الان همونها میگویند چرا دولت میخواهد این کار را بکند. همون افرادی که قانون را تصویب کرده اند الان معترض هستند و این از عجایب روزگار است البته دیگه عجیب نیست کلا عادی شده برا ما برجام تصویب شده صادرات نفت به چندین ملیون بشکه رسیده کشور بودجه نداره و گرفتاریم حالا حسابش رو بکنید که اگر راه حل اصولگرایان را میرفتیم که انرژی هسته ای را ادامه دهیم الان وضعیت به چه منوال بود در واقع اینو بگو پشیمانم بخاطر رایی که به روحانی ندادم ولی الان تظاهر میکنم که بهش رای دادم کابیه ایشون هم که همه اصولگرا هستند دیگه چرا پشیمان هستید؟ مگه وزرای مورد نظر خودتون رو بهش تحمیل نکردید؟ پشیمانی دیگه چرا؟ بگو خوشحالم نه پشیمانم
ناشناس۱۷۸۳۵۶۰۱:۱۶:۲۶ ۱۳۹۶/۱۰/۶
اگر مجلس اون قانون رو تصویب کرد در کنارش هم گفت که با افزایش قیمت باید یارانه ها هم افزایش پیدا کنه. بذارید فقط یه قلم رو مثال بزنم ، دولت فقط از فروش بنزین به قیمت لیتری 1000 تومن ماهانه دوهزار چهارصد میلیارد تومن درآمد داره و فقط اگر 500 میلیارد از هر حامل دیگه ای بذاره روش یارانه مردم توی همون ماه به طور کامل پرداخت میشه پس چرا شب دادن یارانه شب عزای دولت هست(این رو هم در نظر بگیرید که دولت در بودجه امسال 10000 میلیارد تومن از بودجه عمومی رو هم در ردیف پرداخت یارانه به مجلس داده ،یعنی فقط با پول بنزین و این ردیف بودجه یارانه کل هشتاد میلیون درمیاد پس بقیه اش کجاست؟).
ناشناس۱۷۸۳۶۰۰۱:۲۲:۰۴ ۱۳۹۶/۱۰/۶
لازم بگم بقیه اش هم کجاست ، دولت ادعا می کنه حدود پنجاه هزار میلیارد تومن از درآمد هدف مندی یارانه ها هزینه خدمات رسانی دولت هست تا این درآمد کسب بشه چیزی که به مرغ پخته بگی جدیدا تخم مرغ طلا میذاره ،یعنی برای دادن یارانه نقدی چهل هزار میلیاردی دادن دولت محترم منتخب مدعی هست باید پنجاه هزار میلیارد تومن از درآمد رو اول برداره چون هزینه دولت برای کسب درآمد موضوع مورد بحث هست!!!(به نقل از یکی از اعضای کمسیون بودجه مجلس)
بچه ی شوش۱۷۷۸۹۵۱۵:۰۹:۱۷ ۱۳۹۶/۱۰/۵
آن روی سکه را هم باید دید که ۴ سال برای تداوم برنامه ها کم است. یک دولت ۴ ساله حداکثر یک سال بلوغ پیدا کرده است. آن هم که به دنبال انتخاب مجدد است. با نظر شما موافق نیستم.
دکتر۱۷۷۶۴۷۱۲:۱۴:۴۶ ۱۳۹۶/۱۰/۵
من پشیمانم.همین
حسنعلی حسن پور سیبکانی۱۷۷۷۵۶۱۳:۳۶:۳۳ ۱۳۹۶/۱۰/۵
اقای دکتر که تز ژن برتر و ذخایر انقلاب را می دهید کافی است نقطه نظرات مردم را در همین کامنت ها ملاک کار خود قرار دهید و فورا استعفا دهید
بچه ی شوش۱۷۷۸۵۳۱۴:۳۵:۴۹ ۱۳۹۶/۱۰/۵
#من عصبانیم
ناشناس۱۷۷۶۴۹۱۲:۱۴:۴۹ ۱۳۹۶/۱۰/۵
میشه به ایشون بگین حرف نزنه؟
ناشناس۱۷۷۶۵۳۱۲:۱۷:۳۸ ۱۳۹۶/۱۰/۵
ما همین الآن کمرمان زیر بار گرانی، تورم، بی کاری و.... در حال خرد شدن است. شما و رئیستان صدای خرد شدن آن را نمی شنوید؟؟؟
ناشناس۱۷۷۹۰۱۱۵:۱۳:۴۳ ۱۳۹۶/۱۰/۵
این روزها خرد شدن کمر مهم نیست. باید مواظب باشیم تخم مرغهایمان خرد نشود.
ناشناس۱۷۷۶۵۶۱۲:۱۹:۵۸ ۱۳۹۶/۱۰/۵
تخم‌مرغ این روزها بد طوری پر درآورده و اوج گرفته است تا شاهدی باشد بر تورم تک‌رقمی آقای نوبخت! به ایشان توصیه می‌کنم مواظب باشند افزایش حقوق‌ها خدای ناکرده از 10 درصد فراتر نرود! فقط ای کاش برای ما توضیح می‌دادند با این بیکاری فرزند جوان و گرانی و داشتن دو معلول شدید جسمی، مستاجری، بدون حق نگهداری معلول و ... چگونه می‌توان زندگی یک ماهه را با 800-700 هزار تومان اداره کرد؟
رضا شیرین۱۷۸۰۳۰۱۷:۰۷:۱۱ ۱۳۹۶/۱۰/۵
روحانی تا 1400 دو تا تخم مرغ 1400
ناشناس۱۷۷۶۵۸۱۲:۲۱:۲۶ ۱۳۹۶/۱۰/۵
راه جبران کسری بودجه دولت افزایش قیمت حامل‌های انرژی و بنزین و یا قطع یارانه مردم نیست اگر راست می‌گوئید جلوی ریخت و پاش‌ها و پرداخت تسهیلات خیره‌کننده به مسئولان و مدیران خودتان را بگیرید.
ناشناس۱۷۷۹۶۹۱۶:۱۹:۰۶ ۱۳۹۶/۱۰/۵
اصلیش هم گران کردن ارز است یا همون چاپ پول
ناشناس۱۷۷۶۶۰۱۲:۲۳:۲۳ ۱۳۹۶/۱۰/۵
واقعاً خجالت‌آور است این همه افزایش قیمت بهای آب، برق، گاز. چرا نه تنها به افزایش یارانه‌ها توجهی نمی‌شود بلکه هر روز صحبت از حذف یارانه ده‌ها میلیون نفر از مردم به میان می‌آید؟
ناشناس۱۷۷۶۶۳۱۲:۲۴:۵۹ ۱۳۹۶/۱۰/۵
آقای نوبخت در 20:30 تاریخ 96/9/24 گفتند حقوق من 8 میلیون است. ظاهراً حواسشان به حرف قبلی خودشان هم نیست. مگر چندی قبل خودشان نگفتند حقوق اعضای دولت 17 میلیون است؟!.به فرض هم که 8 میلیون باشد در مقابل حدود 10-20 میلیونی که زیر خط فقر زندگی می‌کنند چرا اقدام عملی برای بخور و نمیر آنها نمی‌کند؟
ناشناس۱۷۸۲۷۵۲۲:۴۶:۰۳ ۱۳۹۶/۱۰/۵
حقوق اعضای دولت و وزرا حداکثر 10 میلیون است...حقوق های بالاتر تا 20 میلیون برای مدیران خصولتی است!
ناشناس۱۷۷۶۶۴۱۲:۲۵:۰۰ ۱۳۹۶/۱۰/۵
حذف یارانه مدیران 17 میلیونی... زحمت کشیدید واقعا
ناشناس۱۷۷۹۶۵۱۶:۱۴:۴۳ ۱۳۹۶/۱۰/۵
زحمت ؟ ! ... زحمت نه ! ... بگو شاهکار ، بگو شق القمر که یارانه حقوق های ۱۷ میلیونی را قطع کردید !! .. جزاکم الله خیرا ... خدا انشاءالله صد در دنیا و هزار در آخرت جزای خیر ... این شاهکار باید در دفتر " گینس " با آب طلا ثبت گردد !! ... مگه نه ؟!!
ناشناس۱۷۸۱۹۶۲۰:۳۸:۲۷ ۱۳۹۶/۱۰/۵
باید خود حقوق 17 میلیونی را قطع کنید کسی که تا این حد .. است لیاقت مدیریت داره
ناشناس۱۷۷۶۶۹۱۲:۲۹:۲۹ ۱۳۹۶/۱۰/۵
1396/2/29 تاریخیه که من برای دومین بار به دکتر رای دادم و الان پشیمونم. به خاطر موضوع خودرو و مالیات غیر مستقیم از کارمندان.شما هم حالا هی بگو کی رای دادین!
ایرانی۱۷۷۶۸۷۱۲:۴۱:۵۸ ۱۳۹۶/۱۰/۵
به پیر به پیغمبر آقای نوبخت من رای دادم . و الان مانند .... پشیمانم . باحقوق کارمندی آموزش و پرورش یارانه ام را قطع کردید . دو روز قبل از انتخابات پیامک فرستادید که بررسی شده و شما باید یارانه دریافت کنید . نه تنها یارانه را ندادید و ضعیت معیشتی من که اکنون بازنشسته شده ام و حقوم هم کمتر شده بسار بدتر شده است در اثر گرانی ها. خدا وکیلی الان کم کم به این نتیجه می رسم که روحانی از احمدی نژاد بد تر است .!
ناشناس۱۷۷۸۳۷۱۴:۲۶:۳۳ ۱۳۹۶/۱۰/۵
خیلی دیر متوجه شدی
بچه ی شوش۱۷۷۸۶۲۱۴:۳۹:۴۰ ۱۳۹۶/۱۰/۵
نیازی به قسم نیست، پذیرفتیم که پشیمان هستید. هیچ دولتمردی حق ندارد ایرانی را وادار به قسم خوردن کند.
پیر پالان دوز۱۷۷۹۸۳۱۶:۳۵:۵۷ ۱۳۹۶/۱۰/۵
اقای نوبخت و دولت به امار کامنت ها توجه کن و همین را تسری بده در کشور ببین مردم پشیمان هستند یا نه
ناشناس۱۷۸۶۴۸۱۲:۱۱:۳۱ ۱۳۹۶/۱۰/۶
ملت شریف ایران یادتان است قبل از انتخابات اس ام اس دادیم یارانه کسانی که قطع شده است دوباره برقرار شده!! ؟؟
ناشناس۱۷۸۷۶۸۱۳:۵۰:۳۳ ۱۳۹۶/۱۰/۶
اخه شما چرا 1درصد فقط 1درصد تصورش را هم نکردین شاید این پیامک برای تصاحب یک صندلی باشد!!!!!!!!!
ناشناس۱۷۷۷۰۹۱۲:۵۳:۱۵ ۱۳۹۶/۱۰/۵
ت.دولتی که ادعای میکند تورم راتک رقمی کند باکدام فرمول اقتصادی که حاملهای انرژی افزایش,ودرعوضتورم کاهش پیداکند اندولت گفت افزایش احاملهای انرژی فلان وفلان میکنیم که کارخانجات تعطیل شد اییکی هم میگه میخواهیم برای جوانان کاردرست کنیم اما چه کاری معلوم نیست کدام.کارشناس اقتصادی کارکرده برنامه شمارا قبول دارد
ناشناس۱۷۷۷۱۶۱۲:۵۹:۵۸ ۱۳۹۶/۱۰/۵
جناب نوبخت : " مگر دولت اجازه می دهد که مردم زیر بار گرانی و فشار تورم زندگی کنند " !! استغفرالله ! این چه حرفیه جناب نوبخت !! اصلاً منِ فرهیخته ... چه فرمودین ؟ فرهیخته ؟! .منظور م بازنشسته دولت است ( ! ) ... بله ، عرض می کردم که من فرهیخته یا بازنشسته دولت اصلاً نمی دانم که این گرانی و تورم چی هست ، در مورد این گرانی و تورم هیچ حضور ذهنی ندارم ، این همه سن از خدا گرفتم این دو کلمه تا حالا به گوشم نخورده که نخورده ... حالا اصلا این گرانی و تورم ، خوردنیه ، پوشیدنیه ، نوشیدنیه ،...چی هست ؟ ... به نظرم این دو کلمه به تازگی وارد زبان فارسی شده ، ...احتمالا از زبان لاتین و یا اسپانیولی ...که باید ادیبان و فرهنگستانیان زحمت کشیده معنی معادل فارسی آن را کشف کنند تا ببینیم بالاخره این تورم و گرانی چی هست ، حالا خدا عالمه شایدم چیزی باشه از دنیای نباتات و گیاهان ، شاید هم از دنیای موجودات زنده باشه و یا شاید هم از جمادات !به هر حال جناب نوبخت ، هر که هر چی میخواد بگه ، بنده رجاء واثق دارم که دولت مثل شیر ژیان جلو تورم و گرانی می ایسته ، مثل سد سکندر جلو نابسامانیهای اقتصادی را سد میکنه ، با بنزین ۱۵۰۰ تومانی گرانی و تورم را می فرسته به آنجا که عرب نی انداخت !! با قبوض آب و برق و گازی و تلفن و نیز قیمت نان و لبنیات و تخم مرغ که در راه است ... گرانی ؟ تورم ؟ عرض کردم که من بازنشسته در مورد این دو کلمه هیچ حضور ذهنی ندارم !!... ببخشید !!! ... با اجازه !!!
ناشناس۱۷۷۷۱۷۱۳:۰۰:۴۴ ۱۳۹۶/۱۰/۵
بخت با تاکید بر اینکه دولت در سالهای گذشته از مجوز افزایش حامل های انرژی استفاده نکرد، آقای نوبخت شما فقط بفرمایید چرا افزایش این افزایش های نرم طی پنج سال گذشته به تدریج انجام نشد تا سال 97فشار تورم صد درصدی را شاهد نباشیم؟
وحید۱۷۷۷۱۸۱۳:۰۱:۱۱ ۱۳۹۶/۱۰/۵
از برگه رای خودم که داخلش نوشتم حسن روحانی عکس گرفتم حالا میتونم برای روشن شدن ذهن آقای نوبخت عکس برگ رای رو ارسال کنم و بگم پشیمانم.
ناشناس۱۷۸۱۱۳۱۸:۴۴:۱۵ ۱۳۹۶/۱۰/۵
همون موقع از اول اشتباه کردی گول حرفای به ظاهر قشنگ و خنده خنده را خوردی عزیز.
بچه ی شوش۱۷۸۲۰۳۲۰:۴۵:۲۶ ۱۳۹۶/۱۰/۵
آقا وحید، امضای ; بچه ی شوش پای صحبت شماست که معتبرتر از عکس رای شما به روحانی است. شما مختارید که پشیمان باشید. در کامنت دیگر هم گفتم که قلبا پشیمان نیستم ولی از جانب افراد پشیمان اعلام می کنم که من پشیمانم ما اصلاح طلبیم و اگر صدای نارضایتی اقتصادی و سیاسی ملت را نشنویم اصلاحاتی که عزیزتر از فرزندمان تیمارش کرده ایم به شدت آسیب خواهد خورد...
ناشناس۱۷۷۷۴۶۱۳:۲۶:۳۵ ۱۳۹۶/۱۰/۵
الان منظورش اینه هروقت میرین خارج جنس قاچاق بیارین؟
ناشناس۱۷۷۷۴۸۱۳:۲۷:۴۹ ۱۳۹۶/۱۰/۵
خدای رحمان و رحیم از درگاهت عاجزانه تقاضامندم ، جناب آقای دکتر نوبخت را به راهی که سرشار از " صداقت و راستگویی " میباشد رهنمون بفرما . آمین یا رب العالمین
هادی۱۷۷۷۶۸۱۳:۴۴:۴۷ ۱۳۹۶/۱۰/۵
اگه افزایش قیمت حامل های انرژی کفاف یارانه رو نمی ده کافیه بنزین رو به قیمت 100لیتری تومن عرضه کنید(قبل هدفمندی) . یارانه پرداخت نکنید. اینطوری هم به نفع ملته و هم دولت منت الکی سر ملت نمی زاره ضمن این که افزایش 40 درصدی تخم مرغ، تغییر اندک قیمت نیست
ناشناس۱۷۷۸۰۳۱۴:۰۱:۲۱ ۱۳۹۶/۱۰/۵
اینا تو ایرانن یا جای دیگه دارن زندگی میکنن؟
ناشناس۱۷۷۸۰۵۱۴:۰۳:۱۱ ۱۳۹۶/۱۰/۵
خود کرده را تدبیر نیست
ناشناس۱۷۷۸۲۰۱۴:۱۶:۱۳ ۱۳۹۶/۱۰/۵
اقای نو بخت شما بجای 17ملیون بگیرها یارانه 1ملیون بگیرهارا قطع کردید به شما اطلا عات ناصحیح میدهند .
ناشناس۱۷۷۸۲۶۱۴:۱۸:۴۹ ۱۳۹۶/۱۰/۵
توم تک رقمی را که سازمان خودتان محاسبه می کند!
ناشناس۱۷۷۸۳۱۱۴:۲۱:۳۸ ۱۳۹۶/۱۰/۵
شما با این ادبیات تون هر چی بیشتر حرف بزنید و مصاحبه کنید بهتره! مردم بیشتر از رای شان پشیمان میشند! تا امثال شما هستند، دولت نیاز به منتقد نداره :)
حميد۱۷۷۸۳۸۱۴:۲۷:۱۹ ۱۳۹۶/۱۰/۵
در 4 سال اول قیمت همه چیز را مصنوعی ثابت نگه داشتید تا رای بیاورید. به محض رای آوردن افسار قیمت را رها کردید و با فضای بی ثباتی که ایجاد کردید کماکان طلبکارید. آقای نوبخت من هم رای دادم. ولی پشیمانم!!!
ناشناس۱۷۷۸۵۸۱۴:۳۸:۰۰ ۱۳۹۶/۱۰/۵
«وی تصریح کرد: در چنین مباحثی است که بحث تکفیک وزارت‌خانه‌ها اهمیت پیدا می‌کند. .....»....انفولانزا و تخم و مرغ چه ربطی داره به تفکیک وزارتخانه ،واقعا انتهای استنتاج.....همین الان هم دولت با بهره وری کم و ساختار سازمانی متورم نود درصد بودجه را بعنوان بودجه جاری میبلعد یعنی بجای کوچک سازی و چابک نمودن دولت دنبال تفکیک و توسعه دولتید....البته برخی شاید دنبال صندلی وزارت میگردند ...آنهم به قیمت ضایع شدن بودجه عمرانی کشور.....خداوندا به همه ما درایت عطا فرما بسیار نیازمندیم
ناشناس۱۷۷۸۷۷۱۴:۵۱:۴۱ ۱۳۹۶/۱۰/۵
افرادی که بودجه را نوشته اند گویی از فضا آمده اند، آقایان مگر شما در این مملکت زندگی نکرده اید؟ نمی دانید که جو روانی افزایش حاملهای انرژی همیشه برای اقتصاد مخرب بوده است؟ افزایش ۵۰ درصدی بنزین یعنی " بازگشت احمدی نژاد". افزایش ۵۰ درصدی بنزین را به صلاح کشور نمی دانم و از نمایندگان ملت می خواهم با بنزین بالای ۱۲۰۰ مخالفت کننند. آقایان، افزایش مدنظر شما فقط موجب خروج از رکود کوتاه مدت مسکن در شهرهای بزرگ می شود. و در بلند مدت هزینه ی مسکن گران را گرانتر می کند. در بلندمدت رکود مسکن را تشدید می کند. مگر نمی دانید که قیمت آهن و سایر لوازم ساختمانی به شدت تحت تاثیر جو منفی افزایش حامل های انرژی افزایش نجومی می یابد؟ اگر دولت به دنبال سیاست انقباضی است از دولت شروع کند.
ناشناس۱۷۷۹۲۸۱۵:۴۶:۵۱ ۱۳۹۶/۱۰/۵
شمایی که توکنترل قیمت تخم مرغ موندی،واقعا زبان چربی داری،اونوقت میخواهی مشکلات اقتصادی کشورراحل کنی؟
ناشناس۱۷۷۹۵۶۱۶:۰۶:۵۳ ۱۳۹۶/۱۰/۵
هر دفعه ایشون گفتن قرار نیست چیزی گرون بشه برعکسش اتفاق افتاد خواهشا بگید مصاحبه نکنند
ناشناس۱۷۷۹۹۳۱۶:۴۳:۱۹ ۱۳۹۶/۱۰/۵
ازاینکه خیلی به فکرمردم هستیدمابایدچگونه متوجه شویم که به فکرمان هستیدوقتی این لایحه بودجه رابه مجلس میبریدکه تمام ارقام آن ضدمردمی است وپولهاراازمردم برای جاهایی میگیریدکه کارشان ضدمردمی است.بعدهم میگوییدبه فکرمردم هستیم .دم خروس رابه بینیم یاقسم حضرت عباس را
ناشناس۱۷۸۰۴۳۱۷:۱۷:۴۰ ۱۳۹۶/۱۰/۵
پشیمان ها با شناسنامه حرف بزنند ! مبهم گویی عادت ناپسند ماست
بچه ی شوش۱۷۸۱۷۸۲۰:۱۴:۲۷ ۱۳۹۶/۱۰/۵
به عنوان یک شناسنامه دار طرفدار روحانی در انتخابات، تایید می کنم که عده زیادی از رای دهندگان به ایشان پشیمان هستند. کافی است ; بچه ی شوش ; را سرچ کنید وکامنتهای ما در سایت الف را بخوانید.
ناشناس۱۷۸۰۴۶۱۷:۱۹:۲۶ ۱۳۹۶/۱۰/۵
لابد فرشته ها برای شما تبلیغ کردند و رای دادند
ناشناس۱۷۸۰۸۶۱۸:۱۲:۲۹ ۱۳۹۶/۱۰/۵
متاسفانه فریب خوردم به روحانی رای دادم من پشیمانم
بچه ی شوش۱۷۸۲۱۵۲۰:۴۹:۰۷ ۱۳۹۶/۱۰/۵
به خدا قصد فریب شما را نداشتیم. به خاطر کوتاهی ها به عنوان یک مبلغ برای روحانی از ملت ایران پوزش می خواهم.
ناشناس۱۷۸۱۱۶۱۸:۴۸:۴۰ ۱۳۹۶/۱۰/۵
نمی دونم چرا هر وقت ایشون رو می بینم یاد ..معاون.. می افتم
ناشناس۱۷۸۱۲۰۱۸:۵۲:۰۰ ۱۳۹۶/۱۰/۵
من رای دادم به آقای روحانی اما پشیمان نیستم! علتش هم این است که اگر ایشون نمیشد فلاکت بزرگتری در انتظار بود!!!
ناشناس۱۷۸۲۵۰۲۲:۰۰:۴۵ ۱۳۹۶/۱۰/۵
شما غیب گویی؟ با همین توهم رای دادی و این شد نتیجه اش؟ نمی خوای کوتاه بیای؟
ناشناس۱۷۸۵۷۸۱۱:۰۳:۰۹ ۱۳۹۶/۱۰/۶
مثلا چی میشد؟
ناشناس۱۷۸۱۲۷۱۹:۰۴:۰۳ ۱۳۹۶/۱۰/۵
راستی از سیف و ان یکی وزیر نفتی که .. چه خبر
ناشناس۱۷۸۱۵۵۱۹:۲۴:۴۴ ۱۳۹۶/۱۰/۵
حتی آقای علی مطهری هم تاکید میکنه که رئیس شما آقای نوبخت چرخش سیاسی محسوس بعد از انتخابات داشته است...
بچه ی شوش۱۷۸۲۱۸۲۰:۵۴:۳۵ ۱۳۹۶/۱۰/۵
من هم تایید می کنم که روحانی بعد از انتخابات چرخش شدید سیاسی داشته است، شاید تکراری باشد ولی واقعیت دارد که: ;دولت شعارهای اصلاح طلبانه می دهد و اصولگرایانه عمل می کند در ضمن‌ بچه ی شوش یک امضاست.
کاظمی۱۷۸۲۱۰۲۰:۴۶:۴۸ ۱۳۹۶/۱۰/۵
همین الان هم اگر جستجو کنید در تامین اجتماعی و شرکتهای آن مثلا شرکت صنایع عمومی تامین مدیرعامل واعضاء موظف هیئت مدیره بیش از 15 میلیون تومان حقوق میگیرند وحتی با وجود زیان ده بودن شرکت وطلبکاربودن شرکت فوق از برخی از افراد بد اقتصادی پاداشهای 70 میلیونی برای خود مصوب کرده اند
ناشناس۱۷۸۳۶۷۰۱:۳۹:۰۷ ۱۳۹۶/۱۰/۶
حرف های جناب نوبخت مرا یاد دوران قبل از انتخابات انداخت که هیچ یک از کاندید ها خصوصا جناب تدبیر وامید از گرانی ،حذف یارانه و...حرفی نزد.راستی مردم را چه فرض کردید.
رضا۱۷۸۴۵۴۰۸:۱۶:۳۲ ۱۳۹۶/۱۰/۶
هیچگاه به یاد ندارم جناب نوبخت برای مردم کار خیری انجام داده باشند. به یاد داریم زمانی که ایشان در دولت های گذشته نمایندگی دولت در پارلمان را یدک می کشیدند هیچگاه برای منفعت و مراد مردم حرفی نزدند. همیشه سنگ دولت و منافع دولت را به سینه میزدند. دوران بازیگردانی به پایان رسیده. کاش از این خواب ایشان و دوستانشان بیدار شوند......
ناشناس۱۷۸۵۰۱۰۹:۱۹:۳۶ ۱۳۹۶/۱۰/۶
آقای نوبخت کمر مردم همین الان هم زیر تورم و گرانی ن فقط خم شده خورد هم شده شاید منظورتون خم نشدن کمر نور چشمی هاتون باشه دولت راست گویان د.. بس است.
علي وارنا۱۷۹۱۱۸۱۸:۵۸:۲۵ ۱۳۹۶/۱۰/۶
اول باید جناب نوبخت یک تعریف از گرانی و تورم و فشار بر مردم را بدهد!!! اخر دیگر به چه میگویند گرانی و فشار؟؟؟ شما قادر نیستید فقط برای یکسال ، یکسال مانع از افزایش قیمتهای کالاها شوید؟! انوقت از حمایت از مردم سخن میگویید!!! در کشور هر جا برای خودش یکنرخ دارد ، دو مغازه بغل هم قیمت یکسان ندارند!؟ خب چطور حالا میخواهند مانع فشار بر مردم شود دولت!؟ طبق امارهای خارجی که دولت به انها مستند میکند، بانک جهانی نرخ تورم را برای سال ۹۷ تورم رو ۱۲ درصد اعلام نموده، انوقت شما از تک رقمی سخن میگویید!!!؟ حالا بنزین رو گران نشده تورم ۱۲ درصدی دارید چه شود بنزین لیتری ۱۰۰تا۲۰۰ تومان فقط گران کنید، یعنی تورم بالای ۲۰درصدی در کشور برای سال اینده، اینجوری نمیگذارید فشار بر مردم بیایید؟؟؟؟ همه چیز خصوصا مواد غذایی اصلی مردم طبق گزارش بانک مرکزی ۱۴/۷ درصد نسبت به قبل در اذرماه افزایش قیمت داشته، دلار رو از ۳۷۰۰ به ۴۲۰۰ بردید قیمتش و ، بعد اعلام میکنید دولت مخالف افزایش قیمت ارز است!!!!؟؟؟ و ......!!!!؟؟؟
علی۱۷۹۲۸۵۲۳:۰۸:۱۷ ۱۳۹۶/۱۰/۶
الف جان همه مردم می دانند افزایش حاملهای سوخت به معنی افزایش بی حد تمام اقلام مردم است هر چه قدر هم دولت با فشار و تهدید تولید کنندگان قیمتها را کنترل کنند ولی بعد از مدتی همچنان قیمتها افزایش پیدا می کند که دوباره دولت ناچاراست برای اداره امور دوباره قیمتها را افزایش دهد و این سلسله بی مغنی ادامه دارد . فقط کمر قشر ضعیف می شکند . این راهکار اقتصاد ایران نیست و نباید به توصیه و راهنمایی های خارجی ها توجه کنیم که اجنبی ها دروغ راهنمایی می کنند تا هم اقتصاد ایران را نا بود کنند .هم مردم را نا امید و از حکومت دور کنند . وبه نظام ضربه بزنند.یا تشکر
ناشناس۱۸۱۴۷۰۲۰:۱۸:۲۴ ۱۳۹۶/۱۰/۸
آقای نوبخت یارانه 455000رادربوغ وکرنانکنیدکه بایدحذف شودحقوق 17 میلیونی 65درصدش اضافی است بایدحذف شودما35 سال بالیسانس کارکردیم حالا2میلیون حقوق میگیریم.این تبعیض آشکاردراین نظام نیست
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. بازی با کلمات

  3. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  4. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  5. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  6. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  7. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  8. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  9. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  10. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  11. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

  12. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  13. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  14. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  15. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  16. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  17. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  18. واکنش بلینکن به حادثه اصفهان/ به مجازات ایران پایبند هستیم!  

  19. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  20. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

  21. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  22. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  23. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

  24. اشتباه برخی گروه‌ها در مقابله با توئیت فضائلی

  25. مشکل اصلی صهیونیست ها با عملیات "وعده صادق" چه بود؟

آخرین عناوین