حمله موشکی یمن به نیروگاه هسته‎‎ای ابوظبی/ موشک هدایت شونده از نوع کروز بود/ ارتش یمن: موشک شلیک شده حامل پیامی به امارات است/ امارات تکذیب کرد

گروه جهان الف،   3960912177 ۲۲ نظر، ۰ در صف انتشار و ۴۷ تکراری یا غیرقابل انتشار

نیروی موشکی ارتش یمن اعلام کرد که یک موشک کروز را به سوی نیروگاه‌های هسته‌ای «براکه» ابوظبی شلیک کرده است.

حمله موشکی یمن به نیروگاه هسته‎‎ای ابوظبی/ موشک هدایت شونده از نوع کروز بود/ ارتش یمن: موشک شلیک شده حامل پیامی به امارات است/ امارات تکذیب کرد

این اقدام نظامی ارتش یمن در شرایطی انجام شد که روز گذشته درگیری‌های بین نیروهای جنبش انصارالله و رئیس جمهوری مخلوع یمن، علی عبدالله صالح، رخ داد، درگیری‌های که در پی اقدامات تحریک‌آمیز صالح علیه جنبش انصارالله که به بی‌ثباتی اوضاع انجامید، شکل گرفت.

جنبش انصارالله یمن پیشتر نسبت به گسترش دامنه جنگ و فشار علیه ملت یمن و دخالت‌های امارات در این جنگ شدیدا هشدار داده بود.

بر اساس این گزارش، حمله موشکی ارتش و کمیته های مردمی یمن به ابوظبی در حالی انجام شد که حدود یک ماه پیش سخنگوی انصار الله گفته بود: ابوظبی هدف اصلی و مستقیم موشک های ماست و عملیات در مرزها و عمق خاک عربستان افزایش خواهد یافت.

 پس از چند هفته این برای بار دوم است که ارتش و کمیته های مردمی در یمن قدرت موشکی خود را به رخ دشمن سعودی و همپیمانان آن در ائتلاف ضد یمن می کشانند. پیشتر نیز ارتش و کمیته های مردمی یمن فرودگاه نظامی ریاض را هدف حمله موشکی قرار داده بودند؛ حمله ای که خشم گسترده عربستان سعودی را به دنبال داشت و موجب شد تا آل سعود عنان سخن از کف داده و جمهوری اسلامی ایران را متهم به حمایت موشکی از نیروهای یمنی کند.

با این حال، موشک هایی که امروز نیروهای یمنی علیه دشمن سعودی و متحدان آن استفاده می کنند، ساخت داخل بوده و از هیچ کشوری به این کشور ارسال نشده است. نیروهای یمنی از بدو حملات تجاوزکارانه رژیم سعودی به این کشور، تاکنون از تعداد زیادی از موشک های جدید و ساخته دست خود رونمایی کرده اند.

 عزیز راشد، معاون سخنگوی نظامی ارتش یمن، وابسته به انصارالله نیز با تایید این حمله گفت که موشک کروز پرتابی به هدف خود یعنی تاسیسات هسته‌ای در ابوظبی اصابت کرده است.

راشد در ادامه حملات ارتش یمن با قانونی و مشروع دانست و گفت این حملات در دفاع از یمن مقابل دشمنی مستمر ائتلاف عربی است.

وی این موشک کروز شلیک شده را دستاوردی صرفا یمنی دانست و گفت که ارتش یمن قدرت تولید چنین موشک‌هایی را دارد.

این مقام یمنی در ادامه تصریح کرد شلیک موشک کروز مذکور براساس اطلاعات نظامی جدید صورت گرفت و بردی بالغ بر ۱۶۰۰ کیلومتر دارد.

راشد گفت: موشک شلیک شده پیامی سیاسی و نظامی به امارات به خاطرات نقشش در تخریب یمن است. ائتلاف عربی باید دشمنی را که علیه یمن آغاز کرده پایان دهد. ما به این دشمنی پاسخ می‌دهیم و هیچ خسارتی تا امروز ندیده‌ایم.

به گزارش الف، این در حالی است که امارات اخبار منتشر شده مبنی بر حمله موشکی انصارالله به سمت نیروگاه هسته‌ای این کشور را تکذیب کرده است.

هیات امور فوق‌العاده و بحران‌ در امارات با رد این خبر اعلام کرد تاسیسات هسته‌ای براکه در برابر حملات احتمالی محکم است و امارات سامانه‌های دفاع هوایی دارد که قادرند با هر تهدیدی مقابله کنند.

 

نیروگاه اتمی 30 میلیارد دلاری «براکه» در ابوظبی امارات، در ۵۳ کیلومتری غرب شهر الرویس، یکی از نیروگاه‌های کشور امارات و اولین نیروگاه اتمی این کشور با ظرفیت تولید ۵۶۰۰ مگاوات شامل ۴ رآکتور ۱۴۰۰ مگاواتی مدل APR-۱۴۰۰ طراحی شرکت برق کره (KEPCO) از نوع رآکتور آب فشرده پیشرفته است. قرار بود این نیروگاه امسال (2017) کار خود را آغاز کند.

این خبر در حالی منتشر شد که امروز یکشنبه یک منبع به روزنامه الکترونیکی «رأی الیوم» اعلام کرد که علت آشوب اخیر در صنعاء، طرح امارات و عربستان برای بازگرداندن خانواده علی عبدالله صالح به قدرت در یمن بود .


موقعیت نیروگاه براکه

 

المسیره با اعلام این خبر، به نقل از یک منبع نظامی نوشت:‌ موشک کروز بالدار به دقت به هدف خود در ابوظبی اصابت کرد. این منبع جزئیات بیشتری بیان نکرد. 

یگان موشکی یمن که عربستان و امارات را دو متجاوز اصلی به این کشور می‌داند، پنجشنبه 30 نوامبر، یک فروند موشک بالستیک میان‌برد به هدفی نظامی در عربستان شلیک کرده بود. منابع یمنی گفته بودند آن موشک نیز به هدف موردنظرش اصابت کرده است.

در خصوص نقش امارات در آشوب روزهای اخیر در صنعاء، وبگاه رأی الیوم همچنین به نقل از منبع مطلع خود فاش کرد که «طی دو هفته گذشته تماس‌های فشرده‌ای میان علی عبدالله صالح و ائتلاف عربی به رهبری عربستان و امارات بوده تا طرحی جدید برای به قدرت رسیدن فرزند علی‌عبدالله صالح در یمن تکمیل و آماده شود». 

روزنامه فرامنطقه‌ای «رأی الیوم» به نقل از این منبع که نامش را فاش نکرد نوشت: علت کودتای صالح علیه حوثی‌ها و دم زدن علنی او از عربستان، برنامه‌ای است که پشت پرده در ابوظبی در جریان است و هدفش بازگرداندن خانواده صالح به صحنه یمن است زیرا که عربستان با این مسئله موافقت کرده چون در عرصه نظامی یمن ناکام مانده و در عرصه سیاسی در پی تمام کردن نبرد است.

همزمان با این اتفاقات، مقامات جنبش انصارالله و دولت در صنعاء اعلام کرده‌اند که وضعیت تحت کنترل است. وزات کشور نیز صبح یکشنبه از محاصره «بقایای شبه‌نظامیان خائنان در نقاطی در صنعاء» خبر داد. 

دیدگاه کاربران

ناشناس۱۵۷۲۹۱۱۳:۳۸:۰۲ ۱۳۹۶/۹/۱۲
پس به زودی شاهد جنگ ایران و عربستان خواهیم بود
ناشناس۱۵۷۳۳۰۱۴:۰۷:۳۶ ۱۳۹۶/۹/۱۲
بله در صورت دست از پا خطا کردن عربستان این کار را خواهیم کرد. اما تا قبل از آن سیاست ایران تهاجم به هیچ کشوری نبوده و نخواهد بود.
ناشناس۱۵۷۳۳۷۱۴:۱۵:۰۷ ۱۳۹۶/۹/۱۲
این یعنی‌ بزرگترین خدمت به اسریل. همه هدف اسرائیل این است که بگوید ملّتها و کشورهای خاورمینه، صلاحیت و شایستگی داشتن تاسیسات هست یی و دانش هست یی را ندارند و خاورمیانه جای ییمنی برای گسترش این صنعت نیست، و حالا با این حمله، مطابق میل اسرائیل میشود. خیلی‌ خوب است یکه مخالف غرب و آمریکا باشیم، ولی‌ بسیار باد است که ندانیم آنها چگونه از اقدامات احتمالی‌ هسیها ، ٔبر علیه ما استفاده میکنند.
ناشناس۱۵۷۲۹۶۱۳:۴۰:۱۰ ۱۳۹۶/۹/۱۲
«کیهان» مقصد بعدی موشک‌های یمنی را درست حدس زده بود !!! موشک ها در 140 کیلومتری دوبی و به نیروگاه هسته‎‎ای ابوظبی اصابت کرد.
ناشناس۱۵۷۷۵۵۲۱:۲۷:۰۴ ۱۳۹۶/۹/۱۲
دمش گرم
ناشناس۱۵۷۳۰۰۱۳:۴۱:۴۶ ۱۳۹۶/۹/۱۲
خیلی برد زیادیه اصلا معادلات رو عوض کرد مرحبا خود دبی و ابوظبی باید هدف قرار بگیرن با تعداد بیشتری موشک ریاض هم باید بیشتر زده بشه اب شیرین کن های اینها زده بشه خیلی موثره
ناشناس۱۵۷۳۱۴۱۳:۴۹:۳۴ ۱۳۹۶/۹/۱۲
اگر واقعاً هدف نیروگاه اتمی‌ بوده باشد، جای تاسف بسیار است. این یعنی‌، ادعای اسرائیل و آمریکا و غرب، که خاورمیانه و کشورهای آن از جمله ایران، نباید به تکنولوژی هست یی دسترسی‌ داشته باشند، بیشتر در دنیا مورد توجه قرار خواهد گرفت. یعنی‌ سیاست اصلی‌ و استراتژیک اسرایل، که کشورها و ملتهای خاورمینه، خارج از نوع حکومت سیاسی آنها، نباید در دانش انرژی هست یی ، صاحب نفوذ شوند. واقعاً جای تاسف است.
ناشناس۱۵۷۳۴۰۱۴:۱۶:۲۱ ۱۳۹۶/۹/۱۲
یک قرار داد چند ده میلیارد دلاری دیگر برای خرید موشک‌های ضدّ موشک اس‌ ۴۰۰ روسی و پاتریوت و تاد بین امارات و روسیه و آمریکا امضا خواهد شد. کی‌ از این جنگ و اختلاف یمن و عربستان و امارت سود خواهد برد؟!
ناشناس۱۵۷۳۴۸۱۴:۲۱:۳۲ ۱۳۹۶/۹/۱۲
این نیروگاه در حال ساخته و هنوز هیچ نوع مواد هسته ای وارد اون نشده
ناشناس۱۵۷۳۶۳۱۴:۳۰:۰۳ ۱۳۹۶/۹/۱۲
دیگه وسط جنگ هستیم این حرفا رو ول کن اونا دنبال جنگ هستن ما باید پیش دستی کنیم معدلات ر به سمت خودمون تغییر بدیم نباید بذاریم اونا راحت باشن و نقشه جدید بکشن شما نگکاه کن ببین عربستان تا الان چند تا نقشه با ما تحمیل کرده نباید منفعل باشیم یکنی ها هم کار خوبی کردن نمیشه که 3 سال جایی رو بمباران کرد و بعد هم گفت که تو حق داری بزنی
ناشناس۱۵۷۳۸۰۱۴:۳۴:۵۳ ۱۳۹۶/۹/۱۲
یعنی چی!!!!!!!!!!؟ چه ربطی داره
صمد۱۵۷۳۱۸۱۳:۵۸:۴۱ ۱۳۹۶/۹/۱۲
الف‌جان‌مواظب‌باش‌ازشورای‌عالی‌امنیت‌کشوراخطاروتوقیف‌دریافت‌نکنید
سعید تم۱۵۷۳۵۹۱۴:۲۹:۰۶ ۱۳۹۶/۹/۱۲
عجب داستانی هست بابا عربستان شکست را قبول کرده می خواهد قدرت را به صالح تسلیم کند. انصار کمی صبوری کند و سهمی از قدرت بگیرد فکر کردید انصار می تواند سهم بزرگی از دولت باشد؟ حیف
ناشناس۱۵۷۸۰۶۲۲:۵۸:۲۷ ۱۳۹۶/۹/۱۲
تماشا کن. منطقه متعلق به ساکنان آن است. یانکی ها باید بروند.
ناشناس۱۵۷۳۶۷۱۴:۳۲:۰۹ ۱۳۹۶/۹/۱۲
اشتباه محض. پای آمریکا به قضیه باز خواهد شد
ناشناس۱۵۷۴۴۰۱۵:۱۶:۱۴ ۱۳۹۶/۹/۱۲
البته رییس جمهور مخلوع یمن "عبد ربه منصور هادی" است به نظرم نه " علی عبدالله صالح"
سینا۱۵۷۴۸۶۱۶:۱۲:۱۳ ۱۳۹۶/۹/۱۲
خیلی کیف کردم اینها فقط این زبان رو میفهمن حالا هی ویزا ریجکت کنید ما برادران دینی خود را در یمن فراموش نخواهیم کرد
کومان۱۵۷۶۲۳۱۸:۴۰:۳۵ ۱۳۹۶/۹/۱۲
چرا اینقدر ساده فکر میکنید ..موشک به ابوظبی میخورد غیر قابل انکاره ...طرقه که نیست صدا مهیبی داره
ناشناس۱۵۷۷۳۲۲۰:۵۰:۱۱ ۱۳۹۶/۹/۱۲
پرتاب موشك به امارات خيلي واجب تر از هدف گرفتن اسراييل است چون امارات عامل عربستان است وعربستان عامل اسراييل
ناشناس۱۵۸۱۶۵۱۲:۱۶:۴۳ ۱۳۹۶/۹/۱۳
عربستان مهره امارات هست نه امارات مهره عربستان بن سلمان توسط بن زاید با کودتا به قدرت رسید و الان هم غلام امارات شده
بهزاد۱۵۷۷۷۹۲۱:۵۳:۰۴ ۱۳۹۶/۹/۱۲
دست شیعیان یمن درد نکنه بهترین کاری رو که میشد انجام بدند انجام دادند افرین
ناشناس۱۵۷۸۰۷۲۲:۵۹:۰۱ ۱۳۹۶/۹/۱۲
مرگ بر آمریکا
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. بازی با کلمات

  3. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  4. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  5. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  6. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  7. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  8. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  9. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  10. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  11. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

  12. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  13. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  14. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  15. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  16. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  17. واکنش بلینکن به حادثه اصفهان/ به مجازات ایران پایبند هستیم!  

  18. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  19. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  20. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

  21. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  22. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  23. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

  24. موفقیت ایران در ساخت موتور بنزینی ۶ سیلندر + تصاویر

  25. اشتباه برخی گروه‌ها در مقابله با توئیت فضائلی

آخرین عناوین