برای سفر به دبی چقدر پول ببریم؟

گزارش بازرگانی، 279709،   4030120028 ۴ نظر، ۰ در صف انتشار و ۰ تکراری یا غیرقابل انتشار

دبی یکی از محبوب‌ترین مقاصد گردشگری جهان است که سالانه افراد زیادی به قصد تفریح به این شهر زیبا سفر می‌کنند. یکی از سوالاتی که اغلب ذهن گردشگران را قبل از سفر به دبی به خود مشغول می‌کند، این است که برای سفر به دبی چقدر پول ببریم؟ شما با داشتن یک برنامه‌ریزی دقیق و اصولی از نظر مالی قبل از مسافرت، می‌توانید سفری خوب را برای خود و همراهانتان رقم بزنید. در ادامه به طور کامل درباره هزینه سفر به دبی صحبت خواهیم کرد.

هزینه مسافرت به دبی

یکی از راه‌های سفر به دبی استفاده از تورهای مسافرتی است که بلیط رفت و برگشت هواپیما و اقامت در هتل را شامل می‌شوند. تورهای مسافرتی دبی بر اساس خدماتی که ارائه می‌دهند، قیمت‌های مختلفی دارند و شما بر این اساس می‌توانید بودجه‌بندی هزینه‌های سفر خود را برنامه‌ریزی کنید. علاوه بر هزینه‌های هواپیما و هتل، شما هزینه‌های دیگری را نیز در سفر خود به این شهر زیبا خواهید داشت. هزینه غذا، استفاده از وسایل حمل و نقل، خرید سوغاتی و تفریحات بخشی از این هزینه‌ها هستند. بنابراین شما باید برنامه‌ریزی مالی درستی داشته باشید و بدانید که برای انجام این کارها در دبی چه مقدار پول باید با خود به همراه ببرید.

هزینه ویزای دبی

از دیگر هزینه‌های سفر به دبی، هزینه ویزا و پاسپورت است و یکی از کارهای ضروری است که برای سفر به این شهر باید انجام دهید. یکی از راه‌های اخذ ویزا، اقدام از طریق ویزای آنلاین دبی است. هزینه ویزای دبی بستگی به مدت اعتبار آن دارد و معمولا یک هفته زمان می‌برد تا آن را دریافت کنید. برای مثال هزینه ویزای توریستی با اعتبار یک ماه با هزینه ویزای کاری متفاوت است؛ از این رو شما حتماً باید قبل از سفر خود به این شهر، اطلاعات لازم را در رابطه با هزینه اخذ ویزای دبی به دست آورید. در فروردین 1403، هزینه ویزای توریستی دبی از حدود ۵ میلیون تومان شروع می‌شود.

هزینه هتل در دبی

هزینه هتل یکی از مهم‌ترین مواردی است که شما باید در محاسبه هزینه سفر به دبی آن را در نظر بگیرید. با رزرو تور، هزینه هتل بخشی از آن خواهد بود؛ اما اگر نمی‌خواهید با تور سفر کنید، باید بودجه‌ای را برای رزرو هتل در نظر بگیرید. هزینه هتل بسته به خدمات و کیفیت آن متفاوت است. هتلی که برای اقامت خود انتخاب می‌کنید، در کیفیت سفر شما تأثیر چشمگیری خواهد داشت. از این رو توصیه می‌کنیم که هتلی با امکانات مناسب را برای اقامت انتخاب نمایید. انتخاب شما در نوع هتل می‌تواند در هزینه مسافرت به دبی تأثیر بسزایی بگذارد. به‌طورکلی هزینه یک شب اقامت در دبی از ۴۰ تا ۵۰۰ دلار می‌توانید هزینه کنید.

هزینه تفریحات

یکی دیگر از مواردی که تعیین می‌کند برای سفر به دبی چقدر پول ببریم، هزینه تفریحات است. هزینه تفریح‌های مختلف در دبی با توجه به نوع فعالیت، متفاوت خواهد بود. در دبی فعالیت‌های تفریحی متنوعی وجود دارد تا شما را سرگرم کند. این فعالیت‌ها شامل بازارهای تاریخی، موزه‌های مختلف، شهربازی‌ها و برج‌های زیبا است. هزینه این تفریحات می‌تواند بین چند ده دلار تا چند صد دلار متفاوت باشد. برای آنکه اطلاعات دقیقی از قیمت تفریحات دبی به دست آورید، بهتر است قبل از سفر خود، سری به وب‌سایت‌های آن‌ها بزنید. اما در کل می‌توان گفت هزینه تفریحات دبی از 60 درهم به بالا است.

هزینه حمل و نقل در دبی

هزینه حمل و نقل در دبی و استفاده از تاکسی را باید جزء هزینه‌های سفر خود به دبی حساب کنید. شما می‌توانید برای رفت و آمد در نقاط مختلف شهر از تاکسی استفاده کرده و یا به سراغ مترو بروید. طبیعی است که با استفاده از مترو می‌توانید تا حد زیادی در هزینه‌های خود صرفه‌جویی کنید. هزینه‌های تاکسی در دبی بسته به مسافت و شرایط ترافیک متفاوت خواهد بود.

عوارض خروج از کشور

عوارض خروج از کشور یکی دیگر از هزینه‌های سفر به دبی است که باید آن را پرداخت کنید. البته هزینه‌ای که بابت این مورد پرداخت می‌کنید، در مقایسه با دیگر هزینه‌های سفر ناچیز است. با اولین خروج از کشور این هزینه برابر با 400 هزار تومان است و برای خروج دوم و سوم به ترتیب برابر با 600 و 800 هزار تومان خواهد بود.

هزینه بلیط هواپیما

هزینه بلیط هواپیما برای سفر به دبی تحت‌تأثیر پارامترهای مختلفی قرار دارد. برای مثال، اینکه شما در چه فصلی و در چه روزهایی از سال قصد سفر داشته باشید، روی هزینه‌ بلیط هواپیما تأثیرگذار است. همچنین اینکه بخواهید سفر خود را با یک شرکت هواپیمایی ایرانی یا خارجی انجام دهید، تأثیر چشمگیری روی قیمت بلیط می‌گذارد. علاوه بر این، نوع کلاس انتخابی هواپیما، اینکه فرست کلاس باشد یا اکونومی، در هزینه بلیط هواپیما تأثیرگذار است. بنابراین برای داشتن یک سفر اقتصادی باید کلاس اکونومی را انتخاب کنید.

در فصل‌هایی که تعداد گردشگران زیاد باشد، اغلب قیمت بلیط هواپیما در مقایسه با دیگر فصول بیشتر است. همچنین شرایط بازار نیز روی این قیمت اثر می‌گذارد. اگر بخواهید بلیط خود را از شرکت‌های هواپیمایی خارجی خریداری کنید، به دلیل کیفیت پرواز و خدمات بیشتر، باید هزینه بیشتری را نیز پرداخت نمایید. لازم است بدانید که نوسانات نرخ ارز نیز تأثیر مستقیمی روی قیمت بلیط‌ها می‌گذارد. به طور کلی، شما با یک برنامه‌ریزی اصولی می‌توانید بهترین بودجه بندی را برای هزینه‌های سفر خود به این شهر رؤیایی داشته باشید.

هزینه غذا

رستوران‌های مختلفی در دبی وجود دارند که شما می‌توانید برای صرف غذاهای محلی و بین المللی به آن‌ها مراجعه کنید. اگر می‌خواهید سفری اقتصادی داشته باشید، می‌توانید با انتخاب رستوران‌های معمولی، تا حد زیادی در هزینه‌های سفر خود صرفه‌جویی کنید. در مقابل، با رفتن به رستوران‌های لوکس باید هزینه زیادی را برای صرف هر وعده غذایی در نظر بگیرید. به طور کلی، بودجه‌ای که برای رستوران‌ها در نظر می‌گیرید، کاملاً بستگی به انتخاب‌های خودتان خواهد داشت. اگر رستوران‌های ارزان‌قیمت را انتخاب کنید برای هر نفر حدود 100 درهم و برای رستوران‌های گران‌قیمت به ازای هر نفر حدود 200 تا 400 درهم کنار بگذارید.

جمع‌بندی

بر اساس آنچه که در بالا گفته شد می‌توان نتیجه گرفت به منظور اینکه بدانیم برای سفر به دبی چقدر پول ببریم، نیاز است تا قبل از سفر برنامه‌ریزی دقیقی داشته باشیم. عوامل مختلفی در هزینه سفر به دبی تأثیر می‌گذارد که در این مطلب هر کدام را به طور کامل توضیح دادیم. هزینه برخی از این عوامل به انتخاب‌ها و ترجیحات خودتان بستگی دارد. هزینه تفریحات، رستوران و حمل و نقل متناسب با انتخاب‌های شما متغیر خواهد بود. به طور کلی، شما می‌توانید با بودجه‌ای حداقل 40 میلیون تومانی سفری هفت روزه و اقتصادی به این شهر لاکچری داشته باشید.

دیدگاه کاربران

امیر حسین۳۴۴۸۹۴۹۱۷:۲۲:۵۹ ۱۴۰۳/۱/۲۰
سلام. هزینه سفر ارزان و لاکچری به دبی چقدر میشه؟
ناشناس۳۴۴۹۱۸۹۲۱:۳۴:۵۰ ۱۴۰۳/۱/۲۰
جمع بندی اینست بهتر است به دبی نرویم وپول آنرا در داخل کشور برای محرومان خرج کنیم
مثبت نگر۳۴۴۹۱۹۵۲۱:۴۱:۲۸ ۱۴۰۳/۱/۲۰
خیلی
رضا۳۴۴۹۶۴۱۱۱:۴۰:۰۳ ۱۴۰۳/۱/۲۱
چهل میلیون تومان یعنی ۲۳۰۰درهم که فقط هزینه هتل در ارزان ترین هتل های دبی برای یک هفته ۱۳۰۰درهم در میاد،بلیط رفت و برگشت هم کمتر از ۱۰۰۰درهم نیست.بعد حمل و نقل و شام و ناهار و تفریح چی میشه؟؟ لذا به دبی الان یعنی فروردین ۱۴۰۳ با پول کمتر از ۷۰۰۰درهم نیایید.من خودم دبی زندگی میکنم.
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های دیروز

  1. فردا دیر است...

  2. انتقاد روزنامه اصولگرا از وزیر ارتباطات/ واکنش فرزین به انتشار اطلاعات مالی موسسه رائفی‌پور

  3. صوت افشا شده مدیرعامل ایران خودرو: اگر پارس تا امروز آدم کشته بگذارید ۶ ماه دیگه هم بکشد!

  4. فراریان بزرگ مالیاتی را بشناسید

  5. توقف روند کاهش جمعیت در ایران

  6. واکنش کنعانی به اقدام ضد ایرانی کانادا

  7. درخواست رئیس‌جمهور کلمبیا برای بازداشت نتانیاهو

  8. وزیر کشور: مردم با حضور در انتخابات برگ زرین دیگری بر افتخارات این کشور افزودند

  9. هیلاری کلینتون: دانشجویان معترض تاریخ نمی‌دانند!

  10. تکلیف ۳۰ منتخب تهران در مجلس تعیین شد + گرایش سیاسی

  11. نتایج مرحله دوم انتخابات مجلس دوازدهم

  12. چرا قیمت مسکن در تهران گران‌تر از بعضی شهر‌های بزرگ دنیاست؟

  13. اعتماد به نفس مقاومت

  14. ترکیب سیاسی مجلس دوازدهم به کدام سمت و سو می‌رود؟

  15. واکنش محسن رضایی به توهین نماینده صهیونیست‌ها به منشور ملل متحد

  16. دهه «رکود، عبرت، تجربه»/ ۱۰ میلیون فقیر حاصل ۱ دهه اقدام غلط

  17. مشارکت نصف شد!

پربحث‌های هفته

  1. کیهان: لایحه عفاف و حجاب ترویج‌کننده پدیده پلشت بی‌حجابی است/ امید است این لایحه ناکارآمد کنار گذاشته شود

  2. چرا این همه بد اخلاقی؟

  3. جدال روایت ها در ماجرای مسمومیت پزشکان شیرازی

  4. آقای رئیس جمهور خاطرجمع نباشید

  5. درباره توبه تتلو

  6. فردا دیر است...

  7. حرف طلافروشان را باید شنید، اما...

  8. پیرامون پشت‌پرده افشای فایل‌صوتی «ظریف»...

  9. هزینه ای که هیچ دولتی حاضر نشد بپردازد!

  10. واکنش وزیر بهداشت به ماجرای مسمومیت پزشکان در شیراز

  11. سپاه برای مقابله با مواد مخدر مسئولیت گرفت‌

  12. راه‌حل ماجرای روحانی و شورای نگهبان چیست؟/ نظر ضرغامی درباره گسترش شادی و نشاط در جامعه

  13. نظرات برگزیده مخاطبان الف: مردم عملکرد دولت روحانی را فراموش نکرده‌اند/ گسترش مصرف مشروبات الکلی زنگ خطری برای مردم و مسئولین است

  14. خودمان بیگناهان زیادی را کشتیم نمی توانیم از اسرائیل انتقاد کنیم

  15. کیهان: دیدید ورود زنان به ورزشگاه غلط بود؟!

  16. سردار رادان: کشف حجاب به خاطر مسائل اقتصادی نیست

  17. امیر تتلو در مدح امام علی (ع) شعر سرود

  18. انتقاد روزنامه اصولگرا از وزیر ارتباطات/ واکنش فرزین به انتشار اطلاعات مالی موسسه رائفی‌پور

  19. تنوری که هنوز سرد است...

  20. نتانیاهو: ‌صدها سرباز را از دست داده‌ایم

  21. ایثارگران را بدنام نکنید !

  22. بزرگ‌نمایی مشکلات به ضرر کشور است

  23. توضیحات «لیلاز» درباره فایل صوتی «ظریف»/ ادعای عجیب «آخوندی»

  24. نرخ رشد جمعیت با روند فعلی در سال ۱۴۰۹ به صفر می‌رسد

  25. تبلیغات پرحجم قدرت‌های بزرگ به وسیله دانشجویان غرب رنگ باخت

آخرین عناوین