توطئه جدید غربی-عبری در نوار غزه

گروه جهان الف،   4021221111 ۱۲ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱۵ تکراری یا غیرقابل انتشار

صهیونیست ها به تازگی از احداث کریدور زمینی که اراضی اشغالی را به ساحل غزه متصل می کند خبر داده‌اند. شواهد تازه ای نیز از اراده دولت آمریکا جهت ساخت یک بندر در ساحل غزه آشکار شده است. مسائلی که همه و همه حامل پیام های معناداری هستند.

 توطئه جدید غربی-عبری در نوار غزه

به گزارش الف؛ بیش از 5 ماه از آغاز جنگ غزه می گذرد و این جنگ اکنون به مراحل حساس خود رسیده است. صهیونیست ها تاکنون نتوانسته اند به هیچکدام از اهداف سه گانه تعیین شده توسط خودشان در قالب جنگ غزه یعنی: نابودسازی حماس، آزادسازی اسرای اسرائیلیِ در کنترل مقاومت فلسطین و همچنین حصول اطمینان خاطر از این مساله که در آینده، از مبدا نوار غزه حمله ای علیه اراضی اشغالی اتفاق نخواهد افتاد، دست یابند. 

این در حالی است که بزرگترین دستاورد کنونی رژیم اشغالگر قدس در جریان جنگ غزه، چیزی جز کشتار بیش از 30 هزار غیرنظامی فلسطینی ساکن در نوار غزه نبوده است. مساله ای که با همدستی صریح قدرت های غربیِ حامی صهیونیست ها محقق شده است. با این همه، به تازگی شاهد وقوع رخدادهای معناداری در بحبوحه جنگ غزه با مهندسی رژیم صهیونیستی و البته قدرت های غربی و به طور خاص دولت آمریکا بوده ایم. 

در نخستین رویداد، در مدت اخیر شاهد بوده ایم که برخی دولت های غربی نظیر آمریکا، فرانسه، بلژیک و هلند، اقدام به ارسال کمک های هوایی برای مردم غزه کردند. البته بخشی از این کمک ها به دریا و یا شهرک‌های صهیونیست نشین سقوط کرد و به دست مردم فلسطین نرسید. برخی نیز بر سر مردم غزه فرود آمد و موجب شهادت شماری از آن ها شد! در این راستا، این کمک ها هیچ تناسبی را نیز با نیاز واقعی مردم غزه به کمک های انساندوستانه نداشته اند. در رویدادی دیگر، برخی منابع خبری اعلام کرده اند که آمریکا دنبال ساخت یک بندر در نوار ساحلی غزه است. 

در همین بحبوحه، منابع اسرائیلی نیز اعلام کرده اند که این رژیم فرایند ایجاد یک کریدور زمینی که اراضی اشغالی را به سواحل غزه متصل می‌کند و این منطقه(نوار غزه) را به دو بخش تقسیم می کند، به سرانجام رسانده است. در این چهارچوب، اینطور به نظر می رسد که 3 رویداد مذکور، همگی معطوف به اهداف مشترکی هستند. 

اولا، هم رژیم اشغالگر قدس و هم حامیان غربی سعی دارند تا جای ممکن نقش محوری گذرگاه رفح در ارتباط نوار غزه با جهان خارج را تضعیف کنند و راه حل های جایگزینی را برای آنچه ارائه کمک های انساندوستانه به مردم غزه ادعا می کنند، ارائه نمایند. در این چهارچوب، حتی روند امدادرسانی به مردم غزه نیز تحت کنترل صهیونیست ها و قدرت های غربی در می آید و آن ها بیش از هر زمان دیگری می توانند مردم این منطقه را تحت فشار قرار دهند. 

دوم اینکه به نظر می رسد که صهیونیست ها با مهندسی دولت های غربی سعی در اشغال قطعی بخش های مهمی از نوار غزه را دارند. اساسا اقدام رژیم اشغالگر قدس در ایجاد یک کریدور زمینی که اراضی اشغالی را به سواحل غزه متصل سازد و یا اینکه می بینیم دولت آمریکا به دنبال ایجاد یک بندر در ساحل غزه است نیز معطوف به همین هدف است. به بیان ساده تر، آن ها در حال آماده سازی زیرساخت های ابتدایی برای اشغال هر چه بیشتر اراضی فلسطینی در نوار غزه هستند. 

در این میان، یک نکته بیش از همه جلب توجه می کند و آن این است که نفاق و عوام فریبانه بودن موضع‌گیری‌های اخیر رئیس جمهور آمریکا مبنی بر اینکه نوار غزه نباید تحت اشغال صهیونیست ها قرار گیرد و یا اینکه باید یک دولت فلسطینی تشکیل شود، بیش از هر زمان دیگری پیش چشم افکار عمومی جهان قرار گرفته و واشنگتن را به بازیگری در عرصه سیاست بین الملل بدل کرده که به گونه ای صحبت می کند، اما به گونه ای دیگر عمل می‌کند.  

 

دیدگاه کاربران

ناشناس۳۴۱۸۴۲۳۰۱:۳۲:۵۷ ۱۴۰۲/۱۲/۲۲
باید قبول کرد که حماس حمله ای رو در بدترین زمان ممکن اجرا کرد درست زمانی که ناتانیاهو به یک جنگ احتیاج داشت کشور های اسلامی هم در منافع اقتصادی با غرب و صهیونیست ها شریک هستند و کوچکترین کمکی به غزه نکردن و به طرز بیشرمانه ای تماشا کننده قتل عام مردم مسلمون فلسطین هستن. فقط مردان و زنان و کودکان فلسطینی قربانی قساوت صهیونیست ها دنیا طلبی سران اسلامی و کوته فکری حماس شدن
ناشناس۳۴۱۹۱۲۲۰۹:۰۸:۱۷ ۱۴۰۲/۱۲/۲۲
تاوان بسته شدن کریدور روسیه بعلت جنگ اوکراین را مردمان غزه می دهند تا زمانی که صلح در اوکراین برقرار نشود کریدور دریای سرخ و هند امارات عربستان .اردن حیفا مهمترین کریدور خواهد بود
ناشناس۳۴۱۹۳۸۰۱۰:۱۸:۰۵ ۱۴۰۲/۱۲/۲۲
کلا همه مقصر هستند الی اسرائیل و غرب و قبل تر هر زمان هم حمله می کنند می‌گفتید به ما چه!! اما با حمله قهرمانه حماس دنیا بیدار شده و روند محو اسرائیل شدت گرفت
ناشناس۳۴۱۹۷۱۵۱۲:۳۹:۱۶ ۱۴۰۲/۱۲/۲۲
نویسنده گفته برخی کمک ها بر سر مردم غزه فرود آمد و موجب شهادت شماری از آن ها شد!! من از همان لحظه اول که خبر حمله و فیلم تیراندازی در فستیوال را دیدم نه حس شادی کردم نه پیروزی فقط بسیار نگران مردم بی پناه غزه بودم، همان موقع گفتم تمامی آمار قبلی در گیری ها تعداد کشته ها همیشه بیش از یک به بیست بوده، و اگر عدد 1200 درست باشد، در غزه حمام خون راه خواهد افتاد، که متاسفانه درست گفتم. باز گفتم هیچ کشور عربی و جلودار همگی مصر، این ملت بی پناه آواره را تحویل نخواهند گرفت و حتی از ترس نفوذ حماس، کمک خاصی هم نخواهد کرد بعلاوه آنکه هیچکدام از حماس حمایت نخواهند کرد حتی تشکیلات خودگردان و تاوان تمام این ها را مردم بی گناه پس خواهند داد، متاسفانه این نیز درست بود. بنابراین نویسنده محترم بهتر است بداند بسته غذایی که با چتر فرود می آید، کسی را به شهادت نمی رساند.
ناشناس۳۴۱۹۹۱۳۱۳:۵۰:۲۵ ۱۴۰۲/۱۲/۲۲
نتیجه حمله اکتبر به نفع رژیم صهیونیستی بود و غزه هم با خاک یکسان شد و احتمالا بخاد اون را ضمیمه خاک اسرائیل کنه به هر حال به نظر من باید دید حمله 7 اکتبر را چه کسانی طراحی کرده اند و پشت قضیه چه بوده اند.
ناشناس۳۴۱۸۷۵۹۰۶:۵۸:۴۶ ۱۴۰۲/۱۲/۲۲
مسیحیت اسیب هایی به ایرانی ها و مسلمان ها و یهودیان خواهند زد بدتر از غزه در سال های 2029 میلادی و کشتار و خون ریزی بسیار وحشتناک.
ناشناس۳۴۱۸۷۹۷۰۷:۱۴:۳۲ ۱۴۰۲/۱۲/۲۲
ان‌شاءالله به هیچ‌هدفی نخواهند رسید
ناشناس۳۴۱۸۸۸۷۰۷:۴۸:۴۲ ۱۴۰۲/۱۲/۲۲
نتانیاهو وکابینه تندروی او با حمله هفتم اکتبر بهترین بهانه را برای اشغال غزه بدست اورد وارام ارام جنگ را ادامه می دهد ودر حال اجرای نقشه اش می باشد وزمان می خرد تا ترامپ بیاید با امدن ترامپ واجرای طرحهایش خواهید دید که ظرف مدت کوتاهی جنگ تمام خواهد شد طولانی شدن جنگ را به حساب مکر نتانیاهو بگذارید ونه مورد دیگری
ناشناس۳۴۱۹۳۸۱۱۰:۱۸:۴۴ ۱۴۰۲/۱۲/۲۲
عزیزم بار اولشان نیست
علیرضا۳۴۱۹۶۷۱۱۲:۲۳:۲۳ ۱۴۰۲/۱۲/۲۲
تعداد شهدا از 30 هزار نفر هم گذشت و 300 هزار نفر هم بشه وضع همینه. اسرائیل تا حماس تسلیم نشه از غزه بیرون نمیره و حملات رو متوقف نمیکنه. این یک واقعیت قطعی هست .
ناشناس۳۴۱۹۹۷۵۱۴:۱۲:۴۷ ۱۴۰۲/۱۲/۲۲
اینها بخاطر فشاری شدن استکبار و شکست های پی در پی انها از محور مقاومت میباشد
ناشناس۳۴۲۰۱۷۵۱۵:۴۱:۲۶ ۱۴۰۲/۱۲/۲۲
الان اين موضوع چه دردي رو از ما درمان ميكنه ...
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. نگاهی به مسیر بازیگرانی که مهاجرت کردند/ از بازیگری تا رقص و رانندگی تاکسی!

  3. با حلوا حلوا گفتن، دهان شیرین نمی‌شود!

  4. نظرات برگزیده مخاطبان الف: تکرار تجربیات شکست‌خورده درباره حجاب هیچ ثمری ندارد/ زیباکلام به دشمنی اسرائیل با ایران توجه نمی‌کند

  5. هیچ تردیدی در اجرای طرح نور نداریم

  6. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  7. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  8. من عجله ندارم!

  9. جریان دائمی تجارت، به جای تعطیلی روز شنبه

  10. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  11. ساماندهی بازار مسکن و اجاره‌بها در خوان آخر/ اسب سرکش مسکن، آرام می‌گیرد؟

  12. مشروبات تقلبی از جامعه پزشکی هم قربانی گرفت

  13. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  14. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  15. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  16. هشدار حسین شریعتمداری؛ فاجعه برجام در انتظار لایحه عفاف!

  17. نظر جالب شریعتمداری درباره طرح نور و لایحه حجاب/ پاسخ خلجی به انتقادات نمایندگان درباره قیمت دلار

  18. نتانیاهو: احکام دادگاه لاهه را نمی پذیریم

  19. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  20. آقای رئیس‌جمهور! لطفاً فراموش نکنید!

  21. آمریکا و ویتنامی دیگر؟۱

  22. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  23. یکی از مسائل مهم کشور، عفاف و حجاب است/ نظرات شهید مطهری راهگشا است

  24. حمایت معاون رئیسی از تعطیلی پنج‌شنبه‌ها/ تاکید رادان بر ادامه طرح «نور» فراجا/ انتقاد روزنامه دولت از کریمی قدوسی

  25. به زور کسی را به بهشت نمی بریم اما در برابر ناهنجاریها ایستاده‌ایم

آخرین عناوین