من عجله ندارم!

  4030210056 ۲۱۰ نظر، ۰ در صف انتشار و ۷۹ تکراری یا غیرقابل انتشار

گزینه «عجله دارم» تاکسی‌های اینترنتی در حالی هزینه بیشتری به مسافران تحمیل می‌کند که در نمونه‌های خارجی نه تنها چنین گزینه‌ای نیست، بلکه راننده موظف است زیر پنج دقیقه خود را به مسافر برساند.

من عجله ندارم!

 به گزارش مهر، «اسنپ می‌گیرم، عجله‌ای هم ندارم. هیچ راننده‌ای قبول نمی‌کند. تلاش مجدد… باز هم کسی قبول نمی‌کند. گزینه عجله دارم را می‌زنم. هزینه اضافه می‌شود. به سرعت اولین راننده قبول می‌کند. به سمت من حرکت می‌کند. چند دقیقه بعد می‌رسد... سفرم را لغو می‌کنم. دوباره از اول درخواست می‌دهم؛ من عجله ندارم!»

خارجی‌ها عجله ندارند!

هم‌زمان با پیشرفت تکنولوژی در ایران و شروع کار استارت‌آپ‌ها، با آزمون و خطاهای فراوان، «تاکسی‌های اینترنتی» تا حدودی موفق‌تر از سایر استارت‌آپ‌ها بودند. موفقیت آن‌ها چند دلیل مهم داشت که سرعت پیدا کردن تاکسی و ارزانی قیمت از جمله آن‌ها بود.

طولی نکشید که مردم بعد از اعتماد به این شرکت‌ها، شاهد افزایش قیمت سفرها بودند. اما این شرکت‌ها به این مقدار از افزایش قیمت‌ها راضی نبوده و در نتیجه یک گزینه به سفرهای خود اضافه کرده‌اند به اسم «عجله دارم» تا در هر سفر، کاربران هزینه‌ اضافه‌ای را بپردازند.

جالب است بدانید بزرگ‌ترین شرکت تاکسی اینترنتی دنیا «اوبر» نام دارد که سال ۲۰۰۹ تأسیس شده است. سرویس اوبر در ۶۶ کشور و ۵۷۳ شهر که بیشتر آنها اروپایی و آمریکایی هستند استفاده می‌شود. با توجه به آمار سال ۲۰۱۸ این شرکت، میانگین انتظار مسافران در این سال کم‌تر از ۵ دقیقه بوده است.

در گفت‌وگویی که خبرنگار مهر با یکی از رانندگان تاکسی اینترنتی اوبر در انگلیس داشته به این نکته حائز اهمیت پی برده شد که نه تنها شرکت‌های تاکسی اینترنتی در خارج از ایران گزینه‌ای تحت عنوان «عجله دارم» ندارند، بلکه رانندگان این شرکت‌ها موظف‌اند در کمتر از پنج دقیقه خود را به مسافر برسانند؛ در غیر این صورت جریمه نقدی می‌شوند!

من عجله ندارم!

دیوار حاشای همیشه بلند

«اسنپ» برای افزودن این گزینه در پایگاه اینترنتی خود گفته: «گاهی کم بودن تعداد رانندگان، بالا بودن تعداد درخواست‌ها در محدوده شما یا ساعات اوج ترافیک موجب طولانی‌ شدن زمان پذیرش درخواست سفر می‌شود. اگر می‌خواهید هر چه سریع‌تر سفرتان را آغاز کنید، با استفاده از این گزینه می‌توانید شانس پذیرفته شدن درخواست‌تان را بالاتر ببرید و زودتر به مقصد برسید. در صورتی که گزینه‌ «عجله‌ دارم» را انتخاب کنید، قیمت جدیدی برای سفر شما محاسبه می‌شود که بر اساس الگوریتم‌های تنظیم شده توسط تیم قیمت‌گذاری اسنپ تعیین شده است.»

همچنین اسنپ افزوده که کاربران برای اینکه رانندگان سفر آن‌ها را زودتر قبول کنند مجبور بودند توقف در مسیر را فعال کنند تا راننده ترغیب شود سفر را بپذیرد!

«تپسی» به روش دیگری این گزینه را برای کاربران خود توجیه کرده و گفته: «عجله ندارم؛ ارزان‌تر سفر می‌کنم!» در این قابلیت، مسافر پس از انتخاب مبدأ و مقصد، سه گزینه در ارتباط با سفر خود خواهد دید. اول؛ گزینه «عادی» است که در در صورت انتخاب آن، رسیدن سفیر به مبدأ و هزینه سفر همچون روال سابق تپسی محاسبه خواهد شد. دوم؛ گزینه «عجله ندارم» است که در صورت انتخاب این گزینه، ممکن است زمان انتظار مسافر برای پیدا شدن سفیر تا پنج دقیقه طول بکشد. هزینه این سفرها ۱۵ درصد کمتر از سفرهای عادی محاسبه می‌شود. گزینه سوم «عجله دارم» است که در صورت انتخاب آن، هزینه سفر افزایش می‌یابد و سفیر در مدت زمان کمتری نسبت به حالت عادی به مبدأ شما خواهد رسید.

اما «ماکسیم» قیمت گذاری و نظارت بر آن را از دوش خود برداشته و اعلام کرده که بعد از فعال شدن گزینه عجله دارم، کاربر قیمت‌های پیشنهادی از طرف رانندگان را دریافت می‌کند و خودش انتخاب می‌کند چه مبلغی بپردازد.

با همه این توضیحات، اضافه شدن گزینه «عجله دارم» در اسنپ و تپسی، در فضای مجازی به شدت سر و صدا کرد و مخاطبان زیادی از این شرکت‌ها انتقادات فراوانی را مطرح کرده‌اند. آن‌ها دلیل این اعتراض و انتقاد را افزایش قیمت در تاکسی‌های اینترنتی بدون هیچ نظارت یا خدمات بیشتری دانسته‌اند.

گلایه کاربران به گوش کسی نمی‌رسد؟

وقتی با کاربرانی که از این شرکت‌ها تاکسی دریافت کرده‌اند صحبت کردیم متوجه شدیم که در حال حاضر رانندگان تاکسی‌های اینترنتی به شدت شرطی شده‌اند؛ یعنی معمولاً تا زمانی که مسافر گزینه عجله دارم را فعال نکند و تن به افزایش قیمت ندهند، راننده‌ای سفر او را قبول نمی‌کند.

دومین موردی که از کاربران شرکت اسنپ متوجه آن شده‌ایم این است که با وجود فعال کردن گزینه عجله دارم، راننده‌ای که هنوز سفر قبلی خود را به پایان نرسانده می‌تواند آن سفر را قبول کند و کاربر باید منتظر بماند تا سفر راننده تمام شود و بعد از آن خود را به مبدأ مسافری که عجله دارد برساند.

بر خلاف آنچه شرکت‌های مذکور مدعی شده‌اند، نگاهی به محتوای منتشر شده توسط کاربران اینترنتی به ویژه در پلتفرم ایکس درباره گزینه «عجله دارم» در تاکسی‌های اینترنتی نشان می‌دهد اکثریت قریب به اتفاق آنها از این موضع ناراضی هستند و آن را به چشم یک کلاهبرداری می‌بینند.

من عجله ندارم!

یک کاربر اینترنتی نوشته است: «این گزینه یعنی افزایش کرایه غیررسمی و یواشکی! وقتی دوتا کرایه برای یک مسیر می‌گذاری، یکی مثلاً ۷۰ هزار تومان و یکی ۱۱۰ هزار تومان، خب راننده‌ها دیوانه نیستند که کرایه ۷۰ هزارتومانی را انتخاب کنند. این می‌شود که کرایه آن مسیر رسماً می‌شود ۱۱۰ هزار تومان، اما اگر مردم فرضاً اعتراض کردند، در آمارها عدد ۷۰ هزارتومان ذکر می‌شود! مگر دو نرخی شدن ارز را ندیدید؟ این هم شده دو نرخی شدن کرایه!»

یکی از کاربران در شبکه اجتماعی ایکس نوشته است: «خیلی جالب است که دیگه تا عجله دارم را نزنی احتمال پیدا شدن اسنپ نزدیک صفر است!» دیگری می‌گوید: «اسنپ هم یاد گرفته تا گزینه عجله دارم را نزنی ماشین نمی‌فرستد، نسبت به مسیر پول زیاد می‌گیرد، خدمات افتضاح، ماشینی هم که می‌فرستد لگن و فاجعه!»

کاربری نیز با کنایه به افزایش قیمت‌های بی‌حساب و کتاب تاکسی‌های اینترنتی، انتخاب گزینه عجله دارم را مصداقی از زندگی مرفه دانسته و نوشته است: «جدی من می‌دانم یک روزی آن قدر پولدار می‌شوم که بدون لحظه‌ای مکث گزینه عجله دارم را توی اسنپ می‌زنم!»

همچنین شخص دیگری این موضوع را این طور در شبکه‌های اجتماعی ایکس بازتاب داده است: «۵۰ تا ماشین اطرافت هستند؛ اما هیچکدام در خواستت را قبول نمی‌کنند تا گزینه عجله دارم را می‌زنی همه باهم قبول می‌کنند!»

به نظر می‌رسد این گلایه پرتکرار مردم شده است؛ فرد دیگری هم نوشته است: «دارم تپسی می‌گیرم، دور تا دور خانه پر از ماشین است ولی تا گزینه عجله دارم را نزنم هیچ‌کس تایید نمی‌کند.»

نکته قابل توجه آن است که برخی کاربران تاکسی‌های اینترنتی گلایه دارند که چرا علیرغم افزایش قیمت هزینه در صورت انتخاب گزینه «عجله دارم» هیچ خدمات ویژه‌ای برای سفر آنها در نظر گرفته نمی‌شود. یکی از آنها این طور نوشته است: «اسنپ هنوز نفهمیده است که وقتی گزینه عجله دارم را می‌زنیم و افزایش قیمت اعمال می‌شود، نباید باز هم همان میزان زمان را صبر کنیم و باید زودتر یک نفر پیدا شود.»

فرد دیگری در این باره می‌نویسد: «من واقعاً این گزینه عجله دارم را توی اسنپ و تپسی نمی‌فهمم. پول بیشتری می‌دهی ولی به همان اندازه معطل می‌شوی. یعنی هیچ خدمت اضافه‌ای در ازای افزایش قیمت نمی‌دهند.»

همه اینها تنها بخشی مختصر از واکنش کاربران به گزینه «عجله دارم» در تاکسی‌های اینترنتی است؛ آنها در حالی نسبت به این موضوع اعتراض دارند که مدیران این استارت‌آپ‌ها ادعا می‌کنند برای رفاه حال کاربران چنین قابلیتی را به پلتفرم‌های خود اضافه کرده‌اند.

صدای تعزیرات هم درآمد!

بعد از آنکه مدت‌ها گزینه عجله دارم روی تاکسی‌های اینترنتی فعال بود و با در اختیار گذاشتن چنین قابلیتی برای سفیران خود، افزایش قیمت را به مسافران تحمیل می‌کرد، بالاخره چند روز پیش «محمدعلی اسفنانی» سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی به این موضوع واکنش نشان داد.

او با بیان اینکه تاکسی‌های اینترنتی اخیراً گزینه‌ای را تحت عنوان «عجله دارم» در نظر گرفته‌اند که از مصداق‌های بارز اضافه دریافت و گران‌فروشی است، تأکید کرد: «به لحاظ اینکه وقتی کسی گزینه «عجله دارم» را می‌زند، نه زودتر او را به مقصد می‌رسانند، چون مسیر را که نمی‌توانند تغییر دهند و همان مسیری را خواهند رفت که در صورت عجله نداشتن فرد می‌روند و نه خدمات اضافه به مردم ارائه می‌دهند، این موضوع تخلف و گران‌فروشی است و فقط گزینه‌ای است برای اینکه فرد مبلغ بیشتری پرداخت کند.»

وی یادآور شد: «معمولاً دو، سه دفعه متقاضی را در انتظار می‌گذارند و نهایتاً وقتی گزینه عجله دارم را با مبلغی حدود ۲۰ یا ۳۰ درصد بیشتر انتخاب می‌کند، قبول می‌کنند که این تخلف گران‌فروشی است و تذکر جدی می‌دهم که تاکسی‌های اینترنتی این گزینه را حذف کنند و مردم را در خدماتی که دریافت می‌کنند، دچار مشکل نکنند.»

سخنگوی سازمان تعزیرات تأکید کرد: «تذکر من به مسئولان تاکسی‌های اینترنتی است که قبلاً هم تخلفاتی را داشته‌اند و با آن برخورد جدی شده‌است و عرض می‌کنم مطابق مصوبه اقتصادی سران قوا چنانچه تخلف گران‌فروشی احراز شود، رئیس شعبه حق دارد حکم به پلمب واحد مربوط بدهد یا پرچم و بنر نصب کنند که این واحد متخلف است و از ادامه خدمات جلوگیری شود.»

نمی‌گذارند آب در دل استارت‌آپ‌ها تکان بخورد

وقتی سخنگوی سازمان تعزیرات از حقوق کاربران و مصرف‌کنندگان دفاع کرد، «امیر سیاح» رییس مرکز بهبود محیط کسب‌وکار وزارت اقتصاد با این موضع‌گیری مخالفت کرد و در حساب کاربری خود در ایکس نوشت: «گزینه عجله دارم به‌هیچ‌وجه تخلف نیست؛ اما نگران‌کردن سرمایه‌گذاران قطعاً تخلف از سیاست اعلامی دولت است. سیاست دولت، ایجاد ثبات و امنیت سرمایه‌گذاری است و با هر تخلقی از آن محکم برخورد می‌کنیم.»

سیاح در حالی چنین واکنشی نشان داده که علیرغم همه خط و نشان‌های سخنگوی سازمان تعزیرات، هنوز کسی بالای سر تاکسی‌های اینترنتی نرفته و آنها را بابت این موضوع بازخواست نکرده است؛ همچنان که تا زمان نگارش این گزارش، این گزینه در تاکسی‌های اینترنتی کماکان فعال و در دسترس قرار دارد.

در حقیقت به نظر می‌رسد ساز و کار موجود بیش از آنکه به فکر مصرف‌کننده باشد، به فکر پشتیبانی و حمایت بی چون و چرا از استارت‌آپ‌ها است، طوری که آب در دل آنها تکان نخورد و خدشه‌ای به روند کسب منفعت‌شان وارد نشود. استارت‌آپ‌هایی که «انحصار» به حد کافی، تیغ‌شان را برّنده کرده است.

من عجله ندارم!

به نظر می‌رسد حقوق مصرف‌کننده در شرایطی فراهم می‌شود که به جای تحمیل کردن هزینه مضاعف بر دوش کاربران، استارت‌آپ‌ها موظف شوند به صورت یکسان و عادلانه خدمات خود را به مردم ارائه دهند. آنچه بازار و سرمایه‌گذاری را مخدوش می‌کند، نگرانی استارت‌آپ‌ها از نظارت دستگاه‌های مربوطه و موظف کردن آنها به ارائه خدمات نیست؛ بلکه انحصار یک سویه به نفع سرمایه‌گذارانی است که هر روز راه جدیدی برای افزایش درآمد خود ابداع می‌کنند.

دیدگاه کاربران

رضا۳۴۷۱۶۵۸۱۳:۲۳:۴۶ ۱۴۰۳/۲/۱۰
مردم هرچیزی را گران میخرن ،بعد کرایه اسنپ فشار بهشان میاره کاش تو همه چی عرضه شو داشته باشین اعتراض بکنینن ماهم عجله نداریم مفت بری نمی‌کنیم .
ناشناس۳۴۷۱۸۵۱۱۵:۵۹:۱۸ ۱۴۰۳/۲/۱۰
اسنپ و تپسی باید درصدی که از رانندگانشون میگیرن رو به 5 درصد کاهش بدهند
مهدی۳۴۷۳۵۳۶۰۱:۰۰:۰۹ ۱۴۰۳/۲/۱۲
تو یه تاکسی اینترنتی برا من مثال میزنی که کمیسیونش 5 درصد باشه؟
ناشناس۳۴۷۱۹۴۹۱۷:۴۰:۳۶ ۱۴۰۳/۲/۱۰
کلا باید اسنپ توسط راننده تحریم بشه کرایه بشدت پایین حق کولر روشن کردن بلید رو کرایه حساب کنن و پیام به راننده داده بشه کولر روشن کنه باید حق بنزین وقتی نمیتونن سهمیه رو پرداخت کنند باید ماهیانه مبلغی به عنوان سهمیه بنزین به راننده پرداخت بشه
ناشناس۳۴۷۱۹۶۵۱۷:۵۵:۱۶ ۱۴۰۳/۲/۱۰
ایول
ناشناس۳۴۷۲۱۲۸۲۰:۵۰:۳۲ ۱۴۰۳/۲/۱۰
دورسته باید بدن
راننده اسنپ۳۴۷۲۰۱۵۱۸:۳۹:۱۱ ۱۴۰۳/۲/۱۰
اسنپ و تپسی اساسا مال اینه که راننده داره میره مقصدش یه مسافر هم سوار کنه کمک هزینه سوخت و استهلاکش دربیاد نه اینکه بخواد بعنوان منبع درامد بهش نگاه بکنه . ولی حالا که اسنپ و تپسی آژانسها و تاکسی های سنتی رو از صحنه روزگار حذف کرده اند و بعضی رانتده ها بعنوان شغل اول وارد این سیستمها شده اند آیا تعزیرات انتظار داره که راننده ها فقط برای کمک هزینه سوخت و استهلاک کار بکنن ؟ مسافر عزیز : گزینه عجله دارم مقداری کرایه رو بالا میبره تا راننده هم مقداری کسب درامد بکنه . مگه فکر میکنید چند تا راننده نزدیک شما هست که دارن میرن سر کار اصلیشون و مقصدشون هم با شما یکیه تا شما رو سوار کنن و کمک هزینه سوحت و استهلاکشون دربیاد ؟؟
محسن۳۴۷۳۵۰۶۰۰:۱۰:۳۱ ۱۴۰۳/۲/۱۲
واقعا درسته .مسافر فکر کرده استهلاک ماشین و لوازم واقعا ارزون چرا به گرانی لوازم ورود نمیکنه این تعزیرات چی .مثل اینکه فقط زورش به راننده بدبخت میرسه
ناشناس۳۴۷۲۱۰۰۲۰:۰۳:۲۰ ۱۴۰۳/۲/۱۰
از این به بعد تاکسی دربستی را هم نباید بگیریم؟؟
ناشناس۳۴۷۲۱۶۰۲۱:۱۹:۵۸ ۱۴۰۳/۲/۱۰
دراورمیه ۱۱هزاراسنپ سفرمیدهد به کی بگیم بابا دیکه بعدازکمسیون مکر۹هزارراننده حرکت میکنه
مهدی۳۴۷۲۱۲۶۲۰:۴۱:۴۷ ۱۴۰۳/۲/۱۰
شرکت اوبر !!! همه چی اون رو حساب و کتاب هست‌ . سهمیه سوخت لاستیک قطعات سرویس ... همه رو به رانندگان پرداخت می‌کند. نه اینکه راننده اسنپ بدبخت کل هزینه های استهلاک را از جیبش بپردازد
راننده۳۴۷۲۲۱۱۲۲:۱۷:۱۴ ۱۴۰۳/۲/۱۰
هر کس عجله نداره صبر کنه تا زیر پاش علف سبز بشه نمیشه از این طرف شهر بره اون طرف با کرایه اتوبوس شرکت واحد
ناشناس۳۴۷۲۴۰۶۰۶:۵۰:۱۵ ۱۴۰۳/۲/۱۱
متاسفانه خیلیهااسنپ سوارنبودن وخط واحدسواربودن اما بدلیل مفت بودن کرایه هااسنپ سوارشدن که الان به همه چی اعتراض دارن وقتی هم سوارمیشن انگارماشینوخریدن وقتی باکرایه های ارزون مواجه میشن صددرصداین فکررامیکنن این راننده چقدبدبخته که محتاج این ۱۵ تومن کرایه من هست.
ناشناس۳۴۷۳۳۰۳۱۹:۳۱:۴۳ ۱۴۰۳/۲/۱۱
دوست عزیز درست میگی اما کامل نگفتی مسافر وقتی سوار اسنپ میشه نه تنها ماشین بلکه خودش رو صاحب اختیار راننده هم میدونه
ناشناس۳۴۷۲۴۰۸۰۶:۵۲:۲۸ ۱۴۰۳/۲/۱۱
خالی میرم وخالی برمیگردم یامسافرتوراهی میزنم ولی مسافرمفت اسنپ نمیزنم
ناشناس۳۴۷۳۶۷۱۰۸:۴۴:۱۲ ۱۴۰۳/۲/۱۲
دمت گرم عالی گفتی
خسته۳۴۷۲۲۴۴۲۲:۵۲:۰۰ ۱۴۰۳/۲/۱۰
نویسنده متن از قیمت ها خبر نداره .
راننده اسنپ۳۴۷۲۲۵۱۲۳:۰۰:۰۶ ۱۴۰۳/۲/۱۰
کاش این همه عجله دارم رو بوق کردن و با اوبری مقایسه میکنن بقیه قوانین اوبری رو هم اجرا کنند.وقتی با تاکسی اوبری مقایسه میکنید بفرمایید اسنپ چه گلی سر راننده زده؟ فقط دارن راننده رو میدوشن....کدوم راننده اسنپ دیدی از حمایت اسنپ راضی باشه
ستار۳۴۷۲۲۷۵۲۳:۴۰:۳۶ ۱۴۰۳/۲/۱۰
ماشینهای ایرانی که مدام خراب میشه و این همه گرانی و تورم بیچاره راننده چه گناهی کرده؟؟؟؟ من از رانندگی متنفرم، اما بهتره اول شرایط و کیفیت و تورم و ترافیک و چاله های به شدت مخرب ماشین رو در نظر بگیری بعد بگی حاشا..
محمد۳۴۷۲۳۵۴۰۲:۱۵:۲۶ ۱۴۰۳/۲/۱۱
سلام به نظر من اسنپ و تپسی سلیقه ای شده ...آقای راننده اسنپ تو که میگی قیمت‌ها پایین هست هر وقت دوست داری گوشی اسنپ رو روشن و خاموش میکنی هر موقع دوست داشتی سفر رو لغو میکنی از یه طرف دیگه با مسافر لج میکنی میگی باید لغو سفر بزنی تا به مقصد برسونمت که کمسیون به اسنپ نرسه وخیلی چیزهای دیگه فقط فقط اینجا تو کشور ما دیده میشه نه جای دیگه ممنونم
ناشناس۳۴۷۳۶۳۸۰۸:۱۰:۰۲ ۱۴۰۳/۲/۱۲
بایدی وجود نداره...خیلی کم پیش میاد این کارو بکنن شما نگران نباش اسنپ واسه چنین کارایی هم برنامه چیده...
ابوالفضل۳۴۷۳۷۵۲۰۹:۵۶:۰۰ ۱۴۰۳/۲/۱۲
لغو میزنه که اون بیست تومنش نشه 15،بعدشم هر راننده ای داره با اسنپ مسافر جابه جا میکنه در اصل سر مسافر منت گذاشته،چون تا شب کار میکنی 600 .
علی۳۴۷۳۴۱۹۲۲:۴۰:۰۱ ۱۴۰۳/۲/۱۱
اصل موضع گیری همینه من مفت نمیبرم یه زنگ به آژانس بزن ببین قیمت چنده یه سر به صافکار بزن یه سلام بدی به صافکار باید دومیلیون بهش بدی تا جواب سلامتو بده یه دیاگ میزنه دویست تومان پول میگیره یه جفت لاستیک چهار میلیون
جمیع رانندگان اسنپ۳۴۷۳۵۲۶۰۰:۴۷:۲۵ ۱۴۰۳/۲/۱۲
آقا این نوشته ها سیاه بازی اصلا بحث سر چند درصد نیست _ کرایه ها باید ۲ یا ۳ برابر بشه -ورودیه باید گذاشته بشه -حق کومیسیون هم باید ۵٪ بشه -بنزین و لوازم هم بدهند خلاص بیمه خدمات درمانی و بازنشتگی هم باید انچام بشه
ناشناس۳۴۷۳۵۷۶۰۵:۲۳:۲۱ ۱۴۰۳/۲/۱۲
دمت گرم
ناشناس۳۴۷۳۵۹۹۰۶:۵۰:۲۴ ۱۴۰۳/۲/۱۲
دمت گرم واقعا درست گفتی آسنپ اصلا قیمتهای خوب نیست نمیشه کار کرد.
ناشناس۳۴۷۳۶۶۷۰۸:۳۹:۳۰ ۱۴۰۳/۲/۱۲
دمت گرم
ناشناس۳۴۷۳۷۰۸۰۹:۱۹:۱۳ ۱۴۰۳/۲/۱۲
دمت گرم که خوب گفتی
خدا۳۴۷۳۷۸۸۱۰:۳۷:۲۷ ۱۴۰۳/۲/۱۲
یه مسیری که قبل عید کرایه تاکسی خطی نفری ۱۰ تومن بوده یعنی یه سرویس بره ۴۰ تومن ،الان بعد دو ماه از شروع سال جدید ،که کرایه همون مسیر شده ۱۵ تومن ،درخواست سفر اومده برای مسافتی که دو برابر اون مسیر خطی هست ،۳۴ هزار تومن،فکر کن خنده داره، ۲۰ درصد کمیسیون که اسنپ از راننده میگیره،
مهدی۳۴۷۳۸۱۶۱۱:۰۲:۵۲ ۱۴۰۳/۲/۱۲
من رانندم نمیدونم جدیدا توجه کردید کرایه رو مثلا میزنه ۵۰ تومن میری میرسی به مسافر وسوار شد میزنی میشه ۳۵ کلک جدید اسنپ برای قبول سفر از طرف راننده
علی۳۴۷۱۷۰۲۱۴:۰۰:۵۲ ۱۴۰۳/۲/۱۰
مگه با کمیسیون ۲۰ درصدی هنوز‌ راننده ها کار میکنن؟
راننده۳۴۷۱۷۱۴۱۴:۰۷:۳۶ ۱۴۰۳/۲/۱۰
اگر منصفانه تورم اقلام مصرفی روزمره ولوازم یدکی خودرو وخرج سالیانه خودرو از قبیل بیمه ولاستیک و باطری و غیره رو با درصد افزایش کرایه مقایسه کنید میفهمی که کرایه زیادنیست که هیچی تازه خیلی هم کمه ولی ظاهراً تنها قشری که تواین مملکت پشتیبان نداردوهرکسی اومده توسرش زده فقط راننده تاکسیه
ناشناس۳۴۷۱۷۳۷۱۴:۱۸:۰۹ ۱۴۰۳/۲/۱۰
تو این قضیه فقط به فکر مسافر هستند . من گاهی اوقات اسنپ کار میکنم . مسافر سوار کردم کرایه ۱۱۴۰۰۰ تومان داده در صورتیکه با تاکسی خطی ۱۵۰۰۰۰تومان باید پرداخت می‌کرد . بماند که بنده از مبلغ ۱۱۴۰۰۰تومان باید ۱۵ درصد به اسنپ کمیسیون بدهم یعنی حدود ۹۵۰۰۰ تومان کرایه گرفتم . واقعا انصاف هست ؟؟؟؟؟. با توجه به این تورم و قیمت های بالای تعمیرات و لوازم یدکی هیچ راننده‌ای این را قبول نمیکنه . متاسفانه سازمان تعزیرات یکطرفه این موضوع را به ظاهر حل کرده است .
ناشناس۳۴۷۳۶۴۰۰۸:۱۲:۰۲ ۱۴۰۳/۲/۱۲
۲۰درصده عزیزه دل
سعید۳۴۷۱۷۴۰۱۴:۲۳:۲۶ ۱۴۰۳/۲/۱۰
هزینه تعمیر ، بنزین ، اصطهلاک ،و سرمایه بند شده به خودرو بعلاوه شخص راننده بعنوان نیروی انسانی واقعا از روی ناچاری است والا هیچ توجیه اقتصادی جز فرسودگی و حمالی برای راننده با این مبالغ نداره ، درآمد رانندگان اوبر و شرکت های خارجی رو با درآمد رانندگان اسنپ و تپسی مقایسه نکنید.
میلاد۳۴۷۱۸۱۶۱۵:۳۶:۳۴ ۱۴۰۳/۲/۱۰
اوبر و اسنپ! اصلا قابل مقایسه نیستن ای گفتی
راننده اسنپ۳۴۷۱۷۸۵۱۵:۰۸:۱۷ ۱۴۰۳/۲/۱۰
در مورد حقوق و درآمد قشر حقوق بگیر، ما مردم یاد گرفتیم همش میگیم مسئولین خودشون میتونن مثلابا ماهی 10 یا 20 تومن زندگی کنند. خب حالا وقتش ببینیم که مسافرین محترم میتونن 1 ماه با ماشین عزیزشون تو اسنپ یاتپسی کار کنند. اونم با این شرایط گرونی لوازم و قطعات و ریسک تصادف و بنزین 3 تومنی و هزینه های دیگه. بله شمایی که میگی کرایه ها بالاست و عجله دارم دزدیه. بیا و خودتو 1 ماه بذار جای منه رانندهٔ بیچاره.
ناشناس۳۴۷۱۷۹۲۱۵:۱۵:۳۳ ۱۴۰۳/۲/۱۰
کرایه تاکسی تقریبا 40درصد بالا رفت کرایه اسنپ چی؟
ناشناس۳۴۷۱۹۰۸۱۶:۵۶:۱۹ ۱۴۰۳/۲/۱۰
40 درصد؟؟ تاکسی ها بالای 60 درصد و ون ها 100 درصد افزایش یافتند
ناشناس۳۴۷۳۲۶۷۱۸:۳۸:۳۲ ۱۴۰۳/۲/۱۱
سلام خسته نباشی میخواستم بدانم گناه رانندگان اسنپ چیست که کرایه ارزون من الان۳ما کار نکردم برای اسنپ دربست از نازی‌آباد به میدان خراسان ۱۰۰ ولی تبس نهایت۶۰ تومان ۲۰ صد کمسیون چی برای رانند می ماند
حسین۳۴۷۱۷۹۴۱۵:۱۷:۳۳ ۱۴۰۳/۲/۱۰
اگر در خارج عجله دارم نیست بخاطر واقعی بودن کرایه عادی هست ،اما در ایران عجله دارم باز از کرایه تاکسی زرد پایین تر هست،هیچ کس نباید اسنپ کار کنه چون اقتصادی نیست .
محمود۳۴۷۲۲۵۶۲۳:۱۷:۲۱ ۱۴۰۳/۲/۱۰
باوجود اینکه نزدیک دو ماه از سال میگذره هنوز نرخ های سال جدید اعمال نشده نرخ های فعلی که از اسفند سال گذشته هم کمتره واقعا بعضی مسیرها ونرخ ها اینقدر پایینه که نمی صرفه استارت بزنی تو این ترافیک و نرخ های تعمیرات سر سام آور بخدا یه سیم کلاج برام تعویض کرده کلا ۲۰ دقیقه طول کشید ۱۵۰ هزار تومان دستمزد گرفته واقعا بانرخ های فعلی باید به فکر یه شغل دیگه باشیم
ناشناس۳۴۷۳۶۴۷۰۸:۱۸:۲۳ ۱۴۰۳/۲/۱۲
آفرین ، دقیقا
ناشناس۳۴۷۱۷۹۹۱۵:۲۵:۱۲ ۱۴۰۳/۲/۱۰
تمام هزینه ها برمیگرده به راننده ،لغو سفر از جانب مسافر هیچ جریمه ای نداره اسنپم مسولیتشو به ظاهر قبول میکنه بنده داشتم سه سفر پشت سرهم لغو شده حتی به مقصدهم رسیدم ولی راننده وقتی سفربراش میاد ۲دقیقه میگره میاد رو مسیریاب میشه ۱۲دقیقه لغومیکنی مشکل اپلیکیشن باز جربمه میشی،زنگ میزنی چی ایجوری هست میگن ماهوایی حساب میکنیم تخمین مسافتهارو ،اخ آژانس هواپیمایی هست مگه،هزاراتا مشکل اینجوری داره برنامه عجله دارم .
عبدالمجید۳۴۷۱۸۰۳۱۵:۲۷:۳۸ ۱۴۰۳/۲/۱۰
کرایه بندرترکمن به گرگان در تاکسی تلفنی شهری در اردیبهشت 1403به مبلغ 140000تومان است درهمین زمان اسنپ این مسیر را 100000تومان می‌زند. درضمن 20000تومان کمیسیون می‌گیرد.یعنی راننده اسنپ 60تومان کمتر می‌گیرد یعنی چیزی در حدود 40درصدکمتر می‌گیرد. داخل شهر ی هم که از10000تا نهایت 23000تومان است. جدا از اینها غرزدن مسافر.لغوکردن یک طرفه و.... اسنپ اصلأ صرفه ندارد
اهواز۳۴۷۱۸۰۴۱۵:۲۹:۱۴ ۱۴۰۳/۲/۱۰
من حدود 10 روز هست که اسنپ کار نکردم دارم تو خط کار میکنم درآمدم خیلی بهتر شده اسنپ دیگه بدرد نمیخوره
سعید جمالی۳۴۷۱۸۰۵۱۵:۳۱:۰۲ ۱۴۰۳/۲/۱۰
والا هرچه درمیارم باید خرج ماشین کنیم به نظرم نظارت یکماه اسنپ کارکند ببیند ارزش کار کردن داره یانه فقط راننده ضرر میکند مسافر قیمتش مناسب واسنپ ۲۰ددصد می‌گیرد فقط سرما کلاه میرد اگر فکری نکند اسنپ برداشته میشود
محمد۳۴۷۱۸۱۳۱۵:۳۵:۵۲ ۱۴۰۳/۲/۱۰
کار کردن تواسنپ و تپسی اشتباه محضه قیمت کرایه های دوسه سال پیش وکمیسیون 20درصد مسافرها هم حتما میخوان بانرخ مینی بوس خطی های قدیم ماشین بگیرن یکماه کاربکنی یک جای ماشین خراب بشه باید یک پولی هم قرض کنی بزار روش تا ماشین تعمیر کنی
ناشناس۳۴۷۲۰۷۱۱۹:۳۱:۴۷ ۱۴۰۳/۲/۱۰
احسنت بخدا راست میگی
جعفری۳۴۷۱۸۱۹۱۵:۳۸:۳۳ ۱۴۰۳/۲/۱۰
سلام وقت بخیر.ازمقاله شما ومراتب سیر شکل گیری سرویسهای برخط به جهت اگاهی دادن به جامعه ممنون امابی زحمت کمی هم اینوری غش کنید.خودرو.تلفن .وراننده رایگان.جبران استهلاک وهزینه باچی ...
بهنام۳۴۷۱۸۲۴۱۵:۴۳:۴۱ ۱۴۰۳/۲/۱۰
جالبه این وسط اسمی از رانندگان برده نشده .ما که اسنپ مسافر میبریم باید ۲۰ درصد مبلغ رو کمیسیون بدیم .از اونور استهلاک و مخارج ماشین هم وجود داره .این وسط فقط راننده ضرر میکنه .سودشو اسنپ میبره راحت رسیدن بدون اذیت رو مسافر .کرایه هرنفر مسافراز بوشهر به عسلویه ۴۰۰تومنه ولی اسنپ زده یک سرویس ۵۰۰ تومن که ۱۰۰ کمیسیون میره .
ترپ۳۴۷۱۸۲۹۱۵:۴۸:۳۶ ۱۴۰۳/۲/۱۰
فقط اسنپ رو با کشورای خارجی مقایسه میکنی؟ وضعیت درآمد و و چیزای دیگم مقایسه کن !!!
میثم۳۴۷۱۸۳۳۱۵:۵۱:۴۳ ۱۴۰۳/۲/۱۰
تعدادی زیادی از مردم به مفت خوری حق خوری عادت کرده اند هر چیزی باید رو اصول باشد نمیشه که کرایه سفرها نصف عرف بازار باشد اونوقت خدمات خودرو به نرخ روز دلار کرایه اسنپ هم باید مثل آژانس با تاکسی دربست باشد همه مردم هم استفاده میکنند مردم برا اینهمه گرانی اعتراض نمی‌کنند ولی برا کرایه تاکسی اعتراض می‌کنند واقعاً جای افسوس خوردن دارد
ناشناس۳۴۷۱۸۴۲۱۵:۵۵:۵۵ ۱۴۰۳/۲/۱۰
با سلام؛ بحث کرایه هنوز ادامه داره ... . در مطلب نوشته شده چند نکته مهم وجود دارد: ۱. شرکت تاکسی اینترنتی ((اوبر)) یا دیگری را با تاکسی های اینترنتی کشور خودمان مقایسه می فرمایین؟! در آمد راننده در کشور های دیگر و هزینه ها با کشور ما که راننده تاکسی اینترنتی هیچ امتیاز ویژه ای ندارد. ۲. گزینه عجله دارم که حذف شده، این خبر مربوط به چه تاریخی است؟ ۳. زمان رسیدن راننده به مبدا بستگی به فاصله و راه بندان دارد که به مسافر اطلاع داده می شود که در بسیاری از مواقع زمان رسیدن راننده به مسافر کمتر از پنچ دقیقه حتی یک دقیقه و کمتر می باشد. ۴. فرهنگ سازی در زمینه تاکسی های اینترنتی وارایه مطالب صحیح و منصفانه سبب روشن تر شدن مردم می شود. ۵. استقبال مردم از تاکسی های اینترنتی کاملا نشان می دهد که وجود این فن آوری نوین نیاز جامعه بوده،که اکنون که در دسترس است موجب رضایت عمو می شده است. البته نقد منصفانه و عادلانه با در نظر گرفتن منافع همه ذینفعان (رانندگان محترم و مسافران گرامی و ...) باعث رشد و شکوفایی بیشتر این کسب و کارها می شود. در آخرشایسته است بپذیریم که رانندگان نیز حق داشتن در آمد مناسب که پاسخ گوی هزینه های خودرو و زندگی شرافت مندانه باشد رادارند. البته به خصوص در سال های اخیر کارهای خوبی در این زمینه و فرهنگ سازی انجام پذیرفته که حتما ادامه دارد. نیاز وراه حل تحول در حمل و نقل عمومی و ((جابه جایی)) مسافر به طور خاص، دید باز و استفاده از فن آوری روز را می طلبد روشن است که روش های سنتی به تنهایی پاسخ گوی نیاز های امروزجامعه نمی باشد این را مسوولین امر متوجه هستند و انتظارمی رودبا حمایت واقعی از تاکسی های اینترنتی و رانندگان محترم این صنف موجبات استمراراستفاده مردم از این خدمات را بیشتر فراهم سازند. با سپاس فراوان(م.ر)
ناشناس۳۴۷۱۸۴۹۱۵:۵۸:۳۰ ۱۴۰۳/۲/۱۰
من نمی دونم چرا همه چی گرون شده به جز اسنپ ،خب کرایه تاکسی خطی چندبرابر کرایه اسنپه تازه مترو، اتوبوس و.. امسال گرون شد چرا تاکسی اینترنتی نباید گرون تر بشه.
مصطفی۳۴۷۱۸۵۷۱۶:۰۵:۵۸ ۱۴۰۳/۲/۱۰
باسلام مسافرین عزیز. خداوکیلی چرا شاکی هستین. مثال مسیر که با اسنپ میروی. بخواهی با اتوبوس وتاکسی ویژه بروی. که چنددفعه باید پیاده ویا سوار شوی. یا اتوبوس بیاد یا تاکسی پر شود چقدر از وقتت هدر میرود. اما اسنپ دربمنزل سوارت میکنه مقصدتم پیادت میکنه. بدون هیچ ترس یا لرزی بموقع میرسی... حالا من تاکسی اسنپ که مثال 120 میدی.. کمیسیون هست. بنزین آزاد هست. بیمه. اصطلاک هست. واینترنت هست.. ببین از این 120تومن چقدر تو جیب من میره.. مسافر بموقع میخواهد برود وبموقع برسد پولی که میخواهد بدهد انگار طلب داره..
ناشناس۳۴۷۱۸۷۷۱۶:۱۷:۵۲ ۱۴۰۳/۲/۱۰
چه آدمایی که نونشونو از تو اسنپ در میاوردن با این قیمت‌کرایه ها نون خشکم نمیشه خرید.
وحید۳۴۷۱۸۷۸۱۶:۱۸:۵۴ ۱۴۰۳/۲/۱۰
اون نویسنده ای که اینطوری یکطرفه به قاضی رفته، آیا خودت حاضری با این کرایه های پایین وکمیسیون 20 درصدی 1روز توا اسنپ کار کنی؟
شوفر اسنپ۳۴۷۱۸۸۲۱۶:۲۷:۲۳ ۱۴۰۳/۲/۱۰
امروز هر خبری در مورد اسنپ میخونم ،بابت کرایه های زیادش نوشته و عجله دارم و ... بعد هم جالب‌تر اینجاست که مقایسه میکنید با تاکسی اینترنتی خارج از کشور خارج از کشور میگن درصد کمیسیونش ۲۰ درصد هست دلیلش هم اینه بیمه بازنشستگی راننده برای شرکتش اجباری هست بنزین به راننده تعلق میگیره و مزایای دیگه که تاکسی اینترنتی ایران نداره ما رانندگان باید کمیسیون بیست درصد پرداخت کنیم بنزین سه هزارتومنی بزنیم لاستیک فلان قیمت استهلاک بالا خواهشاً اینقدر کرایه های دوریالی اسنپ را زیاد نشان ندهید
حسین شاد۳۴۷۱۸۸۹۱۶:۳۶:۵۶ ۱۴۰۳/۲/۱۰
اسنپ و تپسی از حال راننده بدبخت خبر ندارن ، یکی نیست بگه لااقل قیمتها عرف باشه نه زیاد نه کم ....
ناشناس۳۴۷۱۸۹۳۱۶:۳۹:۳۳ ۱۴۰۳/۲/۱۰
عجله نداری با اتوبوس برو با مترو برو راننده باید براش بصرفه تا قبول کنه انصافم خوب چیزیه .تعزیرات هم زورش فقط به اسنپ میرسه گوشت گرون شه سکه گرون شه مرغ گرون شه کسی کاری نارد
اصغر غلام۳۴۷۲۵۱۴۰۹:۴۱:۱۳ ۱۴۰۳/۲/۱۱
هرکی از کرایه اسنپ ناراضی و گلایه داره تاکسی خطی و آژانس منتظرشه دو الی سه برابر اسنپ و تپسی هم می‌گیرند مردم با جون و دل کرایه زیاد میدن کسی مجبورتون نکرده با اسنپ یا تپسی برید
سیروس۳۴۷۱۹۱۴۱۷:۰۴:۰۹ ۱۴۰۳/۲/۱۰
من خودم راننده تپسی هستم،کرایه ها بسیار خوب هست من الان روزانه ۲/۵تا سه تومن درآمدم هست،من حتی با نصف همین کرایه هم حاضرم کار کنم،قبلا کارمند بودم با حقوق ده تومنی نوشابه هم نمیشد خورد ولی الان درمدت دوسال هم خونه دارم هم منتظرم خودرو برقی رو نقد خریداری کنم،پس لطفا دیگه بیخیال این مسخره بازیها شوید،الان جنابعالی ،مدیر،مسئول یا هرپستی که داری بنظرت کار درستی هست یکی از شغلها رو براش اینهمه حاشیه بسازی،،،آیا روی کار اکثر کارمند جماعت یا مدیریا درکل حقوق بگیران دیگران زوم کنن،درسته؟مثلا کارمندی که بیمه هست،نصف ماه تقریبا با تعطیلات و در رفتن ازمحل کار،و وام‌های مفتی که دراختیار اکثرا میذارن،بعدهم موقع بازنشستگی کوهی از پول بدرقه سی سال بازی بهشون میدن،چرا حاشیه برا اسنپ وتپسی،،،،راه برای همه باز هست شما که مخالف کرایه زیادی،،،یکبار مثل آب خوردن ثبت نام کن،دوساعت اسنپ یا تپسی کارکن،،،مردانه اینکارو انجام بده،اونوقت میفهمی تصادف،جریمه خیلی الکی،استهلاک،همینکه دائم اکثرمسافرت افاغنه،حدود ۳۰درصد به انواع بهانه کرایه نمیدن وتو باید کمیسیون پول نگرفته هم بپردازی،غیراز تهدیدات ومشکلات امنیتی که در انتظار هر راننده هست رو درک کردی آنوقت زوم کن،ومشکل کشور رو حل کن،،چندین هزار آژانس دار رو از شغل کنارگذاشتین،کمیسیون یک کشور رو فقط دوتا شرکت باچندنفر میخورن،وامنیت رانندگان رو به خطر انداخیتن ،حالا هم مسیر ۱۵ یا بیست تومن که تقریبا یک چهارم رو کمیسیون باید داد شده دغدغه کشور که هروز تیترکنن
سوشا۳۴۷۲۲۸۲۲۳:۵۳:۴۵ ۱۴۰۳/۲/۱۰
روزی ۳میلبون ..کدام شهرهستید...
علی ایمن۳۴۷۲۳۶۰۰۲:۴۸:۵۰ ۱۴۰۳/۲/۱۱
داداش تو کجا کار می‌کنی.
ناشناس۳۴۷۲۸۴۵۱۳:۴۹:۵۴ ۱۴۰۳/۲/۱۱
سه میلیون؟
رضا۳۴۷۲۹۸۷۱۵:۰۶:۰۲ ۱۴۰۳/۲/۱۱
سلام شما چند ساعت در روز کار میکنی که روزی ۳ تومن در میاری والا تو تخیلات ما نمیگنجه سنگ بترکه خیلی شاهکار کنی تو تهران بتونی ۱.۵ در بیاری اونم چند روز پشت سر هم کار کنی یا خودت راهی بیمارستان میشی یا ماشینت روانه تعمیرگاه تو شهرستان هم خیلی شاهکار کنی ۷۰۰ تومن در بیاری معلومه راننده نیستی و دروغ میگی
ناشناس۳۴۷۳۰۱۶۱۵:۱۹:۲۵ ۱۴۰۳/۲/۱۱
امکان نداره کسی از اسنپ اینقدر پول دربیاره چرا دروغ میگی؟
ناشناس۳۴۷۳۲۹۵۱۹:۱۰:۳۲ ۱۴۰۳/۲/۱۱
کجا و با چی کار میکنی ۳ تومن خیلی هم راضی هستی استاد یکی به نعل زدی یکی به میخ هم اونو کوبیدی هم تبلیغ الکی برای اسنپ کردی
على۳۴۷۳۳۵۳۲۰:۵۱:۵۳ ۱۴۰۳/۲/۱۱
سلام داداش توكدوم كشورى اينقدردرامد دارى بگو ماهم بيايم يك حرفى بزن كه باعقل جوردربياد
بابک۳۴۷۱۹۱۷۱۷:۰۵:۵۳ ۱۴۰۳/۲/۱۰
دوستان چرا بحث میکنید کار نکنید بقران من با اسنپ در شهرستان کار می‌کردم روزی که پادشاهی میکردم وعالی بوده ۳۵۰ کار می‌کردم الان چند روزه فقط کورسی کار میکنم بخداوندی خدا روزی ۶۰۰ به بالا کار میکنم و توکوچه پس کوچه های داغون نمیری و مسافر زیر لحافت باشه درخواست اسنپ بده مردم برا وقت خودشون ارزش قائلن چرا مانباشیم نه نیاز به اعتصابه نه گله کار نکنید تا مسافر تاکسی و آژانس بگیره وقتی ما نریم مجبورن بیان کنار خیابون و با به به چه چه با نرخ تاکسی رانی سوار شن
ناشناس۳۴۷۱۹۲۱۱۷:۰۹:۰۳ ۱۴۰۳/۲/۱۰
این وسط فقط شرکت سودش میبره برا راننده هم نمیصرفه
ناشناس۳۴۷۱۹۲۳۱۷:۱۱:۰۳ ۱۴۰۳/۲/۱۰
سلام من یک راننده اسنب هستم اگر دولت یا اول کرایه تاکسیهای فرودگاهش کم کنه بعد بیاد نوبت اسنپ چقدر هم ببری بالا بازهم کرایه تاکسی ها هم نمرسه
محمد قربانی۳۴۷۱۹۳۲۱۷:۲۰:۱۳ ۱۴۰۳/۲/۱۰
نه مسافر راضیه نه راننده فقط به شرکت سود میرسد
یوسف۳۴۷۱۹۳۵۱۷:۲۳:۲۲ ۱۴۰۳/۲/۱۰
خب کار نکنید بزارید یکم قیمت آژانس با ماشینای خطی بیاد دسشون
ناشناس۳۴۷۲۲۱۵۲۲:۲۰:۴۴ ۱۴۰۳/۲/۱۰
از کسی که زن و بچه داره مستاجره قسط داره و به نون شبش محتاجه درکی داری ؟
mohans۳۴۷۲۳۷۵۰۴:۱۱:۴۴ ۱۴۰۳/۲/۱۱
تاوان نداشتن مردم را راننده باید بده از مترو و اتوبوس شرکت واحد استفاده کنه
ناشناس۳۴۷۱۹۴۲۱۷:۳۲:۰۶ ۱۴۰۳/۲/۱۰
چرا فقط به فکر مسافر هستن که دو هزار بیشتر میده پس راننده با این همه اصطلاک ادم نبست خرج نداره همیشه میزارین این مطلب را
علی۳۴۷۱۹۴۵۱۷:۳۶:۳۴ ۱۴۰۳/۲/۱۰
هرکسی میخواهد هزینه اش گردن کسی دیگربیندازد ازاول فروردین یک روزکارکردم دیگربعلت اینکه صرف نداره کارنمیکنم آیا نسبت به تاکسی که بنزین وطرح دارد بنده هم اسنپم این مزایارادارم؟ هنگام قصاوت آنچیزی که بفع خودمان است درنظر نگیریم آنچه که انصاف است ودرست است انتخاب کنیم بنده شخصا واقعاًکارکردن باانسنپ راباصرفه که هیچ ضرر میدانم
حامد۳۴۷۱۹۵۳۱۷:۴۸:۱۵ ۱۴۰۳/۲/۱۰
اسنپ خیلی راست میگه جواب راننده های وانت رو درست بده و حسابمونو تو روز روشن خالی نکنه، به اسم جریمه عملکرد داره ... به کی و کجا باید شکایت کنم،
....۳۴۷۱۹۶۱۱۷:۵۱:۵۱ ۱۴۰۳/۲/۱۰
کرایه بشدت پایینه با اینکه تمام تاکسیا شهری اظافه شده هنوز تاکسی اینترنتی هزینه رو بالا نبرده سهمیه بزنین پرداخت نکردن باید بجاش ماهیانه مبلغی به راننده پرداخت بشه درصورتی که هوا گرم باشه باید گزینه کولر روشن کردن رو اظافه کنن تا درصورت که مسافر قبول به پرداخت مبلغی به عنوان روشن کردن کولر کرد پیام به راننده داده سود و کولر روشن شود من اندیمشک هستم کرایه متاسفانه ۱۳ تومن نهایت ۲۵ تومن اونم همیشع مسافر توقف توراه داره که قبول نمیکنه گزینه توقف درمسیر رو بزنه و وقتی راننده اعتراض میکنه مسافر یه گزارش براش میزنه و امتیاز راننده رو به راحتی اسنپ کم میکنن بعضی ازسفرها فقط رفت دارن و برگشت باید خالی برگردی چون سفر خارح از محدوده شهری میباشد و فقط هزینه رفت حساب میشه اسنپ بسیار مشکل داره و مسولین اسنپ به حرف هیچ راننده و پیشنهاد هیچ راننده ای رو قبول نمیکنن و بعد چندسال هنوز تغیری نکرده مسافر به راحتی کرایه رو پرداخت نمیکنه وقتی گزارش پرداخت هزینه سفر رو میزنیم متاسفانه پیام میاد درحال بررسی میباشد تا ۷۲ آینده درصورتی ک مسافر قبول کند پرداخت می‌شود من به شخصه چندین سفر رو مسافران پرداخت نکردن ک اسنپ هم هیج کاری نکرده تنها راه اینه که حداقل روزانه چندتا سفر اونم سفرهای که مبلغ بالا دارن رو تایید کنیم ک همون طور که اونا حق مارو به راحتی بالا میکشن ما هم اینطوری بتونیم شاید حقمون رو با بیشتر کردن کرایه بگیریم اگه یه دست نباشیم هیچ کاری آزمون برنمیاد من به شخصه ۵۰ درصد کمتر دارم کار میکنم همیشه ۳۰ سفر داشتم الان د حد ۱۰ سفر
احمد۳۴۷۱۹۷۶۱۸:۰۴:۴۳ ۱۴۰۳/۲/۱۰
سلام من راننده اسنپ هستم شمابگید کجای دنیاماشین دربست از تاکسی گردشی ارزونتره مثلا میری درب خونه سه الی چهار خیابان مسافررامیرسونی ۲۱هزارتومان درصورتی که اگه همین مسافر بیاد سرخیابان وازتاکسی گذری استفاده کند چهارخیابون راباید ۲۸هزارتومان هزینه کند بدون کمسیون
راننده اسنپ۳۴۷۱۹۸۰۱۸:۰۹:۴۳ ۱۴۰۳/۲/۱۰
شما چرا اینقدر زور میزنید تا از جیب راننده اسنپ بزنید من به عنوان راننده اسنپ فقط زمانی مسافر سوار میکنمه کاملا مبلغ سفر به صرفه باشه والا بعضی مواقع تا دو ساعت بیکار میمونم ولی مفتکی مسافر سوار نمیکنم
حمید۳۴۷۱۹۸۱۱۸:۱۰:۰۶ ۱۴۰۳/۲/۱۰
تا دیروز اتوبوس شرکت واحد سوار میشدن مردم ولی الان ک اسنپ اومده داره حق راننده هارو میخوره مسافرا دو قورت و نیمشونم باقیه چرا عجله دارمو میزنی راننده میاد نزنی نمیاد خوب عقل کل با این کرایه های ناچیز میخوای برات چ کنن....
ناشناس۳۴۷۱۹۸۲۱۸:۱۰:۲۵ ۱۴۰۳/۲/۱۰
میدونی چقدر هزینه اصطحلاک ماشین رفته بالا؟؟؟
محمد۳۴۷۱۹۸۴۱۸:۱۱:۰۱ ۱۴۰۳/۲/۱۰
سلام کرایه تاکسی ها تا45,در صد گرون شده کمیسیون هم نمیده اما اینو کمتر از کرایه سال پیش را میزنه در ضمن کمیسیون هم می‌دیم داخلی با تاکسی یا آژانس سی تومنی با اسنپ17تومن مگه ما تواین مملکت نیستم که کرایه تاکسی بره بالا ما کمتر از سال پیش مسافر ببریم مسافرها هم خودشون میگن شما چطوری با تیم کرایه ها کارکیکمید
محمد۳۴۷۱۹۸۷۱۸:۱۳:۳۱ ۱۴۰۳/۲/۱۰
نویسنده عزیز کسی رو اجبار نکرده بودیم عجله دارم رو بزنه الان بهتره مسافر درخواست میده کسی نمیگیره مجبوره توقف بزنه تا کرایه بالا بره فقط خودمون رو گول می‌زنیم الان برو لوازم ماشین بخر ببین چقدر بالا رفته به کرایه رسید بالا رفته الان کرایه اسنپ نصف کرایه تاکسی نمیشه
عزیز پودات۳۴۷۱۹۹۱۱۸:۱۷:۲۰ ۱۴۰۳/۲/۱۰
تو کشورای دیگه راننده توسط دولت از هر لحاظ تامین میشه
ناشناس۳۴۷۱۹۹۲۱۸:۱۷:۴۰ ۱۴۰۳/۲/۱۰
شرکت های اینترنتی واقعا به فکر جیب خود هستند اصلا جوابگوی مشکلات رانندگان نیستند برای مطرح کردن مشکل میگن ثبت تیکت کنید و جواب یه نوشته کامپیوتری که اصلا کاری به مشکل ندارد مبلغ تشویقی ها درست پرداخت نمیشه چندین مورد برای من پیش آمده و گزارش دادم ولی بی نیجه لزوما بر حسب نیاز اقتصادی به ما تن به این کار میدهیم اگر کار در جامعه بود که انجام دهیم منت شرکت های زورگو را قبول نمی‌کردیم
ناصر۳۴۷۱۹۹۵۱۸:۱۸:۵۶ ۱۴۰۳/۲/۱۰
جریانی است که میخواهد با از بردن اسنپ وتپسی وتاسیس تاکسی اینترنتی جدید به نفع خودشان هستند دو سال است این برنامه چیده وبرنامه ریزی کردند بحث عجله دارم نیست
سام۳۴۷۲۰۱۷۱۸:۴۱:۵۷ ۱۴۰۳/۲/۱۰
شما که با خارجی ها مقایسه میکنید اول کیفیت خودروهاشون بعدزیرساخت جادههاشون بعد سرعت اینترنتشون رومقایسه کنیدبعدهم وقت شناسی خارجی ها روبا هموطن های عزیزمون مقایسه کنید ممنون میشیم
علی۳۴۷۲۰۱۸۱۸:۴۲:۱۸ ۱۴۰۳/۲/۱۰
چیه؟فقط بلدین تاکسی اینترنتی رو با خارج مقایسه کنین!چرا چیزای دیگه مملکت رو با اونور مقایسه نمیکنین؟صنعت خودروسازی؟درامدشون؟تورم‌ نسبت به درامدشون؟هروقت ایران همه چیزش مثل خارج شد اسنپ هم میشه
بهنام۳۴۷۲۰۲۴۱۸:۴۵:۳۳ ۱۴۰۳/۲/۱۰
عزیز نویسنده محترم بنده کشور اروپا کار کردم اونجا ماشین اجاره بعد تمام هزینه ماشین از طرف شهرداری عزیز محترم اون کشور به مبلغ نصف قیمت ماشین سواری تعمیر می شن و راننده دیگه دنبال قطعه حتی نمی کرد که ببین اصل یا تقلبی اینجا ایران گلم همه یک جور بیزینس کار
علی۳۴۷۲۰۲۶۱۸:۴۶:۵۹ ۱۴۰۳/۲/۱۰
تنها چیزی که در این چند سال افزایش قیمت نداشته همین اسنپه اگه گرانه عزیزم با تاکسی خطی وگردشی برو بزار کمتر هزینه کنی
محمد۳۴۷۲۰۳۲۱۸:۴۹:۲۷ ۱۴۰۳/۲/۱۰
دوستان دوستان تقصیر برای اسنپه از اول کرایه هارو کم گرفت توقعات رفت بالا دوست عزیز یه آژانس بگیر بعد بیا حرف بزن که کرایه ها زیاده توقع دارین راننده تو اتاق تون ببره شمارو بخاطر چند غاز کرایه من که دیگه اسنپ کار نمیکنم ایشالله بقیه مشکل شون حل بشه تا دیگه برای اینا کار نکنن
محمد۳۴۷۲۰۴۲۱۹:۰۱:۲۹ ۱۴۰۳/۲/۱۰
تاکسی شهری کلیومتری 5500میبره حتی از یک‌متر هم نمی‌گذره اونوقت اسنپ مفت ببره با20درصد زمان مفت بری تمام شد
ناشناس۳۴۷۲۰۴۸۱۹:۰۵:۴۳ ۱۴۰۳/۲/۱۰
من که شغل اول آخرم اسنپ بود از عید رفتم دربستی کار میکنم به خدا از اسنپ خیلی بهتره
ناشناس۳۴۷۲۰۵۰۱۹:۰۸:۳۱ ۱۴۰۳/۲/۱۰
با سلام، به نظر شماهایی ک اعتراض کردین، تو این وسط کی بیشترین ضرر رو کرده مسافر یا راننده، ممنونم از همکاران عزیز
اسنپ۳۴۷۲۰۵۳۱۹:۱۲:۳۲ ۱۴۰۳/۲/۱۰
اون مسافری که میگه عجله دارم وراننده سرویس قبول میکنه بعد لغو مکنه سرویس اینم نمیگه که ساعتها باید منتظر رانند بیسته تا شاید یک رانند درخواست شو قبول کنه بعد اگه قبول نکرد با دماغ سوخته برگرد خونش یا تاکسی تلفنی بگیر و۲ برابر هزینه بده
مصطفی۳۴۷۲۰۵۵۱۹:۱۴:۴۵ ۱۴۰۳/۲/۱۰
اسنپ کارمیکردم ماشینم داغون میشه کرایه هاش زیر صفره کمسیون زیاد نمیصرفه
محسن۳۴۷۲۰۵۸۱۹:۱۶:۳۶ ۱۴۰۳/۲/۱۰
با وجود تورم بالا لوازم یدکی بی کیفیت گران اجرتهای تعمیرکار بالا کمیسیون بالا بعد توقع دارند یک ماشین مدل بالا با یک راننده بیاد با کرایه دو سال پیش مسافر جا به جا کنه شما زورت فقط به جامعه راننده ضعیف میرسه یک ساعت تو ترافیک رانندگی می‌کنی میشه نهایتاً 70 تومان این زیاده.! واقعا که ...
علی۳۴۷۲۰۶۰۱۹:۱۹:۰۹ ۱۴۰۳/۲/۱۰
من نمدونم چرا توی ایران همه چیز گرون مشه هیچ کس اعتراز نداره اما هزینه تاکس اینترنت بالا که میره همه اتراز دارند مگه رانند اسنپ یاتپسی خرج ندارند چراما مردم ایران ایجور هستیم خوب وقتی کرایه اسنپ یا تپسی بالا نره رانند سرویس انجام نمیده چه توقعی دارید
ناشناس۳۴۷۲۰۶۱۱۹:۱۹:۴۵ ۱۴۰۳/۲/۱۰
اگر واقعا اسنپ گرون هست برای مسافر، خب با وسایل نقلیه دیگه بره، مگه مجبورتون کردن ک با اسنپ برید چطور قیمت گوشت و لباس و اجاره منزل هزار چیز دیگه بالا میره مسولین حرکت خاصی برای این مردم نکردند و بعد حالا زورشون به راننده های اسنپ میرسه ثالثا؛ اصلا اسنپ مگه چ صرفه ای بغیراز هزینه و اصطلاک برای راننده داره
ناشناس۳۴۷۲۳۲۳۰۱:۰۲:۳۴ ۱۴۰۳/۲/۱۱
چون آقای تعزیرات در مهار تورم ناکارآمد بوده مثلا میخاد با این روش بگه که کرایه اسنپ کنترل شده در واقع با دست بردن تو سفره رانندگان اسنپ وتپسی که حداقل ۵۰درصد جمعیت مردم ایران روشامل میشودرو خوب سر کار گذاشته وتعداد زیادی رو از کسب درآمد حلال محروم کرده .
ناشناس۳۴۷۲۰۷۵۱۹:۳۵:۵۱ ۱۴۰۳/۲/۱۰
اون دسته از مردم که میگن کرایه اسنپ بالا هستش،عزیز شما نشستی خونت فرزندت باشگاه یا کلاس تقویتی و یا خونه یکی از اقوامته..میای براش درخواست اسنپ میدید و راننده می‌ره و با اطمینان فرزندتو می‌رسونه خونه..اونم با کرایه ای پایینتر از کرایه آژانس و حتی تاکسیهای نارنجی...حالا اگه این تاکسیهای اینترنتی جمع بشن راحت میشین...پس بازم از کرایه ناچیز اسنپ و تپسی ایراد بگیرین.نهایتش میریم مسافرکشی و یا آژانس درامدمونم بیشتر میشه...ما به این امید اومدیم اسنپ که هم امنیت دوطرفه هست،هم بنابه تبلیغات اسنپ و تپسی درآمد بالا داشته باشیم.وقتی درامدمونم کم باشه مفت بری نمی‌کنیم..والسلام...
Vahid۳۴۷۲۰۷۸۱۹:۴۲:۱۱ ۱۴۰۳/۲/۱۰
واقعا کجای دنیا با کیلومتری 2 هزار تومن مسافر جابجا میشه ؟
ناشناس۳۴۷۲۲۰۵۲۲:۱۲:۲۳ ۱۴۰۳/۲/۱۰
درود بر شما واقعا
علی۳۴۷۲۰۹۳۱۹:۵۹:۴۸ ۱۴۰۳/۲/۱۰
مسافر عزیزم هر سال ۲۰ تا ۳۵ درصد حقوق و حدا می داند اجناس چند درصد اضافه می شود شما به آن عادت کردید ولی چند سال هزینه اضافه نشده خودتان قضاوت کنید هزینه تاکسی ۳۵ درصد اضافه شده ولی برای تاکسی اینترنتی هیچ
علیرضا۳۴۷۲۰۹۸۲۰:۰۳:۰۴ ۱۴۰۳/۲/۱۰
اگه عجله نداری با اتوبوس و مترو برو, اسنپ ماشین دربسته
آرش۳۴۷۲۱۱۵۲۰:۲۲:۵۴ ۱۴۰۳/۲/۱۰
عرص ادب دوست عزیزی که زحمت کشیدید و رفتی با راننده اوبر صحبت کردید آیا سوال کردید کرایه ها نسبت به مخارج ماشین چه جوریه آیا سوال کردید که موقعی که روشن هستی و مسافر نیست آیا شرکت اوبر بابت همون بدون مسافر بودن شما به شما هزینه ای پرداخت می‌کند یا نه آیا سوال کردید همه‌چیز و یا فقط عجله دارم و یا ندارم رو سوال کردید اگر نه که بی انصافی کردید چون چیزهای دیگه هم هستن که خیلی مهم هستن
علی۳۴۷۲۱۱۶۲۰:۲۲:۵۴ ۱۴۰۳/۲/۱۰
شما که با راننده اوبر صحبت کردی درصد کمسیون و میزان کرایه را هم میپرسیدی
مرتضی۳۴۷۲۱۲۰۲۰:۲۷:۵۹ ۱۴۰۳/۲/۱۰
کرج کرایه داخلی میزنه ۱۴ تومن راننده چجوری قبول کنه!!! چقدش بنزین و کمیسیون ؟! چقدش میمونه ؟! توی مسافر چجوری انتظار داری با ۱۴ تومن ماشین بیاد برات؟!! ماشین مفتم بهم بدن کل کرایه هم مال من باشه باز نمیرم
شمس۳۴۷۲۱۲۵۲۰:۴۱:۴۳ ۱۴۰۳/۲/۱۰
انقدر که به درد و دل مسافران توجه می کنین به حرف رانندگان هم توجه میشه آیا من هردو ناوگان تپسی و اسنپ مشغولم بالای ۲۸ کشورم سفر کردم به صورت پاره وقت کار می کنم گاهی اونایی که گله می کنن تو کشور دیگر چندبار تاکسی سوار شدن تاکسی و ناوگان اینترنتی کرایش تو کشور های دیگه بالا هست کسی که پول داره سوار میشه قیر اون مترو و اتوبوس تو ایران قیمت سواری اینترنتی به قدری پایین هست که ملت مشکلی ندارن باز کله می کنن ماشین که بی خرج نیست یه راننده صبح تا شب خودشو پاره کنه روزی کمتر از یک و نیم در میاره اونم با ۲ باک خرج بنزین و این طرح حباب که مسافر رعایت نمی کنه چوبش باید راننده بخوره جریمه و خوابوندن ماشینش و خرج های دیگه همونایی که گله می کنن بیان یه صبح و تا شب با همین مسافرا هم کلام بشن ببینیم تحملشو دارن
کاشانی۳۴۷۲۱۲۷۲۰:۴۳:۰۶ ۱۴۰۳/۲/۱۰
مقاله ای که نوشته شده مطالعه کنید .عزیز دل .۱‌-درکشورهای اروپا وآمریکا که میفرمایید ثبات اقتصادی وجود دارد.هر روز یک قطعه مبلغش بالا نمیره .۲-ترافیک درحد معقول است که زیر ۵دقیقه راننده به مسافر می‌رسد. اینجا اسنپ میگه ۲دقیقه تا مسافر ولی شما ۷ دقیقه راه توترافیک میری وآخرش مسافر لغو میکنه .
محمدی۳۴۷۲۱۳۴۲۰:۵۶:۴۷ ۱۴۰۳/۲/۱۰
کرایه آژانس یه مسیر اسنپ ۷۰ هزار تومان بوده هر چی اسنپ زدم کسی قبول نکرد با آژانس رفتم ۲۵۰ هزار گرفت حالا اگه گزینه عجله دارم بود نهایتا میشد ۹۰ هزار یه راننده قبول میکرد پس گزینه عجله دارم به نفع مسافر ه تا راننده
ناشناس۳۴۷۲۱۴۷۲۱:۱۰:۱۶ ۱۴۰۳/۲/۱۰
همش استهلاگ ماشینو تعمیر کردم30میلیون برام تمام شده هنوز هم درست کار نمیکنه بااین قطعات چرااسنپ واپسین حاضر نیستن کمیسون کمتر بگیرن مگه چکار،میکنن چه هزینه ای براشون داره تمام کار اپلیشن سیستمیه کار نکنیم بهتره من الان 20روزه کار نمیکنم مسافر کشی عادی خیلی بهتره
اشکان۳۴۷۲۱۵۰۲۱:۱۱:۰۹ ۱۴۰۳/۲/۱۰
اینجا ایرانه چرا با امریکا و کشورهایی ک اوبر استفاده میکنند مقایسه میکنید اسنپ وتپسی هیچ خدماتی ب راننده نمیدن کرایه ها کف کف ینی فقط پول بنزینت بر میگرده
راننده۳۴۷۲۱۵۷۲۱:۱۵:۴۰ ۱۴۰۳/۲/۱۰
شما هم کرایه های اونجا را با اینجا مقایسه نکنید درامدی که تو اوبر هست تو اینجا نیست بعد خدمات و امکاناتی که اوبر به راننده هاش میده ایا اینجا هست ایا با این هزینه های سر سام اور تعمیرات خودرو و ترافیک سرسام اور اینجا همخوانی داره با کرایه های اینجا
س۳۴۷۲۱۶۴۲۱:۲۰:۴۲ ۱۴۰۳/۲/۱۰
من راننده اسنپم ولی هر موقع کاری جایی دارم مسافر میزنم با این وجود با این مبالغ اصلا بصرفه نیست ،خدا بداد کسایی برسه که این کار شغلشونه
اصغر۳۴۷۲۱۷۳۲۱:۳۱:۰۰ ۱۴۰۳/۲/۱۰
سلام چرا هر چی میشه با خارج مقایسه میکنید؟؟
احمد۳۴۷۲۱۸۰۲۱:۴۰:۵۱ ۱۴۰۳/۲/۱۰
با سلام خودم راننده اسنپ هستم بخدا مسافران هم ما را اذیت میکنند وقتی میری دم درشون که وظیفه ماست بیش از 5دقیقه طول می‌کشه تا بیان وسوار بشن وتازه از دم درشون سوار میکنیم ودر مقصدشون پیاده میکنیم باز راضی نیستند منظور تاکسی اینترنتی در کشورما هم در راننده گان وهم در مسافر فرهنگ سازی نشده میگی سیگار نکش بعد از پیاده شدن نمره 1میده وانت‌بار شما میاد پایین وتازه خیلی از افراد بیش از چهار نفر میشوند راننده چکار کنه اضافه را بیندازد بیرون که نمیشه درد فراوان مقصر هیچکس متشکرم
ناشناس۳۴۷۲۳۶۴۰۳:۱۲:۳۱ ۱۴۰۳/۲/۱۱
من بامدرک کارشناسی ارشدبه دلایلی کارم رو از دست دادم چند ماهه اسنپ کار میکنم موهام داره سفید میشه مسافرها اذیت هایی دارن که تو مغز آدم نمیگنجه رایج ترین آزارهای مسافران 1- راننده رو در مبدا تو سرما و گرما معطل میذارن تا بیان سوار شن یعنی راننده وظیفه شه منتظر بمونه ولی مسافر وظیفه ش نیست که ماشینی که خودش درخواست داده بیاد سوار شه2- منه راننده رو مجبور میکنن جلوی عابر بانک توقف کنم که کرایه شونو حساب کنن بعضاً شده چند تا عابر نگه داشتم شلوغ بوده یا پول نقد نداشته زحمت پول نقد و رمز دوم و شارژ کیف پول رو نمیدن به خودشون 3- سر راه چند بار توقف دارن حساب نمیکنن چون به نظر خودشون زیاد طول نکشیده 4-با 38هزارتومن کرایه مسیر طولانی 4نفری سوار میشن حاضر نیستن دو تا اسنپ بگیرن5-دره ماشین رو با حرص و قدرت هر چه تمام تر میکوبن بهشون هم حتی قبلش میگم اما فایده ای نداره 6-امر و نهی به راننده که ازین برو ازون ور نرو خیلی وقتا چون میخوان زرنگی کنن مقصد دوم نزنن که کرایه شون کمی بیشتر نشه به راننده پیشنهاد میدن ازین مسیر برو7-راننده رو تا مبدا تو گرما و سرما کوچه و باریک و بن بست میکشونن وبه راحتی لغو میزنن 8 -دو قدم تا سر کوچه نمیان و راننده ی بدبخت رو میکشونن بیاد تو کوچه ی باریک که نه جای ایستادن داره نه جای توقف اخرش هم دلشون نمیاد ستاره بدن انگار از پولاشون قراره کم شه9اسنپ رو با وانت بار اشتباه میگیرن باراشونو جا بجا کنن هم خودشونو کرایه بیشتر هم اعتقادی ندارن بدن همه اینا اذیت و آزارهای 70درصد مسافر هاست یعنی حداقل یکی ازین موارد رو انجام میدن کمیسیون اسنپ بالاست پشتیبانی از راننده نمیشه هزینه استهلاک و قطعات و خطرات تصادف بسیار بسیار بالاست بنزین نمیدن ،اینترنت و شارژ تلفن شارژ پولی تم دایم داره مصرف میشه منکه بزودی ازین برده داری نوین کنار میکشم چون نه از مسافر خیر میرسه نه شرکت اسنپ کاری برای راننده میکنه موفق باشید
عبدالرسول۳۴۷۲۱۸۴۲۱:۴۴:۲۶ ۱۴۰۳/۲/۱۰
گزینه عجله دارم را برداشت باشه بجاش حق کنسلی را برا لغو سفر بزارید ۵ دقیقه تو جاده خراب وبارونی رفتم تا به مقصد رسیدم براحتی سفر را لغو کرد چون که میدونه هیچ هزینه ای ازش کم نمیشه
ناشناس۳۴۷۲۱۸۶۲۱:۴۶:۰۲ ۱۴۰۳/۲/۱۰
سلام : من اسنپ فعالیت میکنم، به عنوان شغل دوم، به هیچ وجه کرایه ها نمی صرفه، برای همین خیلی کم فعالیت میکنم،البته زمانهایی که کرایه به صرفه باشه یا مسیرم باشه به ناچار. اگر کرایه ها میصرفید اصلا نیازی به عجله دارم و امثالش نبود وراننده ها با کرایه خوب هم سریع قبول میکردن، اونقدر رقابت هست که وقتی کرایه خوب باشه راننده ها سریع قبول کنن،هزینه های ماشین باتوجه به کیلومتر طی شده، به طور تقریبی قابل محاسبه می باشد، و می توان فهمید که چه کرایه ای میصرفه که راننده هم هزینه معیشتش در بیاد و هم بتونه هزینه استهلاک و از بین رفتن ماشینس رو در بیاره و پس اندازی هم برای آینده اش بکنه، متاسفانه دست راننده ها به هیچ جا بند نیست
ناشناس۳۴۷۲۱۹۲۲۱:۵۶:۱۶ ۱۴۰۳/۲/۱۰
راننده ی اسنپ طبق قوانین دراستخدام هیچ موسسه وسازمانی نیست وحق دارددرخدمتی که ارائه می دهدمنافع ومصالح فردی خودرادرنظربگیرد
بهمن۳۴۷۲۱۹۷۲۲:۰۱:۵۳ ۱۴۰۳/۲/۱۰
واقعاً اسنپ راننده میخواد باید اول شأن منزل اونو حفظ میکرد
فری.۳۴۷۲۱۹۸۲۲:۰۵:۳۷ ۱۴۰۳/۲/۱۰
هرگز خارجیان را با ما مقایسه نکنید چون اونها مثل ما تورم ندارن . ماشین های اونها مثل ما نیستند.که هر روز درب تعمیرگاه باشه با هزینه های گزاف.
علی یونسیان۳۴۷۲۲۰۹۲۲:۱۵:۴۳ ۱۴۰۳/۲/۱۰
رانندگان اسنپ وتپسی ۷۰الی ۸۰درصدشون شغل دومشون هست برای کسری درامدازهمه قشری هم هستندکارمندکارگر کاسب معمولاشغلهای نسبتاکم درامدی دارن برای جبران کسری درامدزحمت میکشن مشکل اساسی این هست که اسنپ وتپسی انحصاری هست دراختیارارگانهااگرتعدادشرکتهای مثل اسنپ وتپسی بیشترباشه این ۲۰درصدکمیسون رقابتی خواهدشدوهرشرکتی کمترکمیسون بگیره وبیشترامکانات دراختیاررانندگان قراربده رانندهاخودشون تصمیم میگیرن باکدام شرکت کاربکنن بااین تورم عجیب غریبی که وجودداره درتمام اجناس خب درست میگن زحمتی که میکشن ازعمرشون ومالشون میذارن باوضع فعلی اصلانمیصرفه کارکنن هرچنداگرکرایهابالابره برای مردم هم سخت میشه
خوشنام۳۴۷۲۲۱۳۲۲:۱۸:۲۴ ۱۴۰۳/۲/۱۰
با سلام به رانندگان محترم و زحمت کش اسنپ و تپسی .تنها چیزی که میخام بگم با تمام وجودتون تصمیم بگیرید که یه کار دیگه برای خودتان درست کنید از این مفت کشی اسنپ راحت شید.من یک راننده اسنپ هستم ولی به خودم قول دادم تا دو سه ماه آینده باید وارد شغل جدیدم شم و با اسنپ برای همیشه خداحافظی کنم.درود و آرزوی موفقیت برای تمام رانندگان زحمت کش
علی۳۴۷۲۲۲۴۲۲:۳۰:۳۸ ۱۴۰۳/۲/۱۰
سلام من راننده اسنپ هستم ، من سرویس گرفتم 61000هزارتومان بعد کلید مسافر سوار شد را زدم کرایه شد 56000هزار تومان زنگ زدم پشتیبانی کسی جواب نمیده
ک۳۴۷۲۲۲۷۲۲:۳۵:۲۳ ۱۴۰۳/۲/۱۰
اقلا تو شهرستانها رانندگان رو درک کنین کرایه ۱۱ تومن و۱۲ تومن چیه ؟
علی۳۴۷۲۲۳۶۲۲:۴۷:۵۲ ۱۴۰۳/۲/۱۰
ارزانتر از پراید نداریم یه بلبرینگ پراید ۱ میلیون تومان خرجشه ،با این کرایه ها هرکس کار کنه اول خیانت کرده به زن و بچش و خودش بعدش خیانت کرده در حق همکاراش
ناشناس۳۴۷۲۲۵۲۲۳:۰۴:۵۵ ۱۴۰۳/۲/۱۰
الان هزینه ساخت وساز استاندارد متری 10 میلیون تومن هست بعد یه اسنپی باید چند سال کارکنان وجمع کنه وبعد گرون نشه میتونه خونه بخره
سجاد۳۴۷۲۲۶۲۲۳:۲۴:۵۴ ۱۴۰۳/۲/۱۰
من دیروز یه هندوانه خریدم ۱۵۰ هزارتومان، امروز از شهریار چهارنفر رو بردم دارآباد شمال تهران با نرخ اسنپ ۱۶۰ هزار تومن. کمیسیون و بنزین رو کم کنی کمتر از ۱۰۰ تومن میمونه، واقعا مفت و حمالی الکیه.مطمئن باشید با این روش دستوری اسنپ و تپسی به زودی اعلام ورشکستگی میکنن، چون به هیچ وجه برای راننده نمی صرفه با این کرایه های ارزون کار کنه
ناشناس۳۴۷۲۲۶۶۲۳:۳۳:۳۶ ۱۴۰۳/۲/۱۰
اخه پدر بیامرز چیو داری با اروپا مقایسه میکنی ، خودت یک ماه برو اسنپ دنده بزن با مدرک لیسانس ببین سر ماه چی گیرت میاد .
داریوش۳۴۷۲۲۶۹۲۳:۳۶:۱۷ ۱۴۰۳/۲/۱۰
سلام‌مارانندگان‌اسنپ‌‌ازروی‌مجبوری‌‌کارمی‌کنیم‌‌....خودم‌میگم‌‌اسنپ‌دیگه‌بدردنمی‌خورد‌توخط‌کارکردن‌خیلی‌بهتره‌.
راننده۳۴۷۲۲۷۰۲۳:۳۶:۴۳ ۱۴۰۳/۲/۱۰
ما داریم به ریال پول درمیاریم به دلار خرح میکنیم، برای یه ماشینی مثل پراید یه تعمیر گیربکس ۱۰ میلیون پا راننده آب میخوره؟ کمک فنر جفتی ۳ میلیون. از بهمن ۱۴۰۱ به من تا الان یه لیتر بنزین سهمیه ای ندادن! تاکسی زردها کرایه شون ۴۰ درصد گرون شده+ سهمیه ۲۰۰ لیتری ماهیانه!!!
سوشا۳۴۷۲۲۷۸۲۳:۴۵:۲۳ ۱۴۰۳/۲/۱۰
اسنپ برام از اصفهان به شاهین شهر زده بود ۳۸هزارتومان.. ۳۰کیلومتر طول مسیر هست..کمسیونش که کسربشه میشه ۳۰هزارتومان....ایااین انصافه.. آینده ای خوب برای اسنپ وتپسی نمی‌بینم...
کاربر۳۴۷۲۲۸۰۲۳:۵۱:۵۹ ۱۴۰۳/۲/۱۰
چه خوبه همه امکانات و استاندارد ها رو با اروپا مقایسه کنید نه فقط اسنپ و اوبر رو .
Ahmad۳۴۷۲۲۸۱۲۳:۵۳:۱۱ ۱۴۰۳/۲/۱۰
سلام شب بخیر مثل اینکه مسافر تو ایران زندگی نمیکنه یا از قیمت قطعات خبر نداره یا از دستمزد مکانیک خبر نداره یا از اجاره خونه ها خبر دارن یا از گرانی‌ها خبر ندارند .
راننده۳۴۷۲۲۸۴۲۳:۵۷:۰۲ ۱۴۰۳/۲/۱۰
لطفا از کارزار «درخواست کاهش کمیسیون و تخصیص سهمیه بنزین به رانندگان تاکسی اینترنتی» حمایت کنید.
علی۳۴۷۲۲۸۹۰۰:۰۶:۳۶ ۱۴۰۳/۲/۱۱
خارجی ها گزینه عجله دارم ندارن چون که کرایه هاشون منطقی هستش
محمد۳۴۷۲۲۹۱۰۰:۰۷:۴۲ ۱۴۰۳/۲/۱۱
چراهمه کاسه هارو سر راننده بیچاره می شکنیدمن تبریز کارمیکنم الان سفری هست ۱۳هزارتومن میزنه که کمسیون ازش کم بکنی میمونه۱۰هزارتومان الان ۱۰هزارتومان پول رسیدن به مبدا نیست تازه یه جاهایی هست که بالای کوه هست کوچه ها به خاطر۱۰هزارتومان باید دیسک و وصفحه بسوزنی برسی مبدا .
شیرزاد۳۴۷۲۲۹۶۰۰:۲۱:۵۲ ۱۴۰۳/۲/۱۱
بله همه این توضیحات درسته ولی در صورتی که کمیسیون ۳ تا ۷ درصد باشه راننده بیمه بشه قطعات و لاستیک داده بشه تسهیلات بدن به راننده هزینه های زندگی راننده منطقی باشه و خیلی نکات دیگه که همه میدونن و به روی خودشونم نمیارن. فقط شعار شعار شعار
علی۳۴۷۲۲۹۷۰۰:۲۲:۰۲ ۱۴۰۳/۲/۱۱
با این کرایه ها نمیصرفه هر ساعت کار کنی فقط وقتی کرایه بالا باشه و مسیر کوتاه باید رفت در غیر اینصورت ضرر خالی است
ناشناس۳۴۷۲۳۰۱۰۰:۲۹:۰۶ ۱۴۰۳/۲/۱۱
باید وقتی کرایه بالا هست کار کنید و مسیر کوتاه انتخاب کنی مابقی ضرر هست خاموش کنی بهتره
ناشناس۳۴۷۲۳۱۴۰۰:۵۴:۵۳ ۱۴۰۳/۲/۱۱
متاسفانه همه به دنبال نفع بیشترهستن ومیخواهدباکمترین هزینه سریع وراحت به مقصدخودبرسدوهمیشه انتظارافزایش حق حقوق برای خودراداردوگرانی وفشاراقتصادی روفقط برخودش میبینه ولی به این صورت که کسی هم طلب ازحق خودکنه هم دورازانصاف وازانسانیت به دوراست مشکل تاکسی های اینترنتی که بزرگترین ان هم هست که به دنبال منافع ودرامدبیشترازکسب کارخودهست واین میشه که وقتی شرکت الویت منافع وبیشترکردن درامدبعدمسافرکه باراضی نگه داشتنش هست که به درامدمیرسه ودراخراگه گزینه دیگه نباشه راننده که فراموش کرده به واسط اون هست که به درامدمیرسه ومیتونه مسافرش روهم راضی نگه داره اگه راننده ای نباشه مسافری هم نخواهدبودکه به درامدی برای شرکت ختم بشه وبیشترین کسی که ضررمیکنه این وسط راننده هست که شرکت هم باکمسیون بیشترازحق اومیزنه وهم بامحاسبه کمترکرایه که مسافرش روبتونه داشته باشه واین میشه که حق هیچ کس رعایت نمیشه.
ناشناس۳۴۷۲۳۱۵۰۰:۵۶:۵۵ ۱۴۰۳/۲/۱۱
برادر ماشین واسه اسنپ نیست مال راننده است اسنپ یه شرکته در قبال ثبت نام راننده وخدمات کمیسیون دریافت میکنه پس حق انتخاب سفر وقیمت ومسیر اعلام شده و تایید شده از طرف مسافر بر عهده راننده است اینکه شما بیش از حد منتظر میمانی خوب راننده قیمت و مسیر شما رو بررسی میکنه اگه براش میصرفه میاد اگه نه خوب نمیتونه قبول کنه.
راننده۳۴۷۲۳۱۹۰۰:۵۹:۲۶ ۱۴۰۳/۲/۱۱
تعزیرات چرا نظارتی بر کرایه تاکسی ها نداره ، فقط زوم کرده رو اسنپ و تبسی
سعید۳۴۷۲۳۲۴۰۱:۰۴:۲۰ ۱۴۰۳/۲/۱۱
علت گرون نشدن کرایه های اسنپ و تپسی چیه خوب مشخصه دولت بزرگترین کارفرما هست الان هم با کمبود کارگر مواجه هستن تا بتونن بیگاری بکشن اگه کرایه ها بالا بره دیگه کسی حمالی مفت تو کارخانه ها نمیکنه بخاطر همین دولت بنوعی میخواد رانندها رو مجبور کنه برن سرکار دیگه ای
آذر۳۴۷۲۳۲۵۰۱:۰۴:۴۹ ۱۴۰۳/۲/۱۱
عجله نداری با اتوبوس برو
فرزاد محمدزاده۳۴۷۲۳۴۷۰۱:۵۱:۲۷ ۱۴۰۳/۲/۱۱
چرا توشهرهای کوچیک کرایه رو پایین میزنین بخدا صرف نمیکنه لاستیک خریدم یک جفت ۴ میلیون گزینه عجله دارم رو حذف کردین لااقل کمی قیمت رو بالا بزنین
Fa.ashil۳۴۷۲۳۴۹۰۱:۵۶:۱۲ ۱۴۰۳/۲/۱۱
باسلام من مطمئنم که کل مردم از اسنپ راضی هستن حتی با گزینه ی عجله دارم هم موافقند این مخالفت ها مال یکسری پشت پرده هایی هستند که منافعشان در خطره من کلا کارم اسنپه امتیازم هم خیلی عالیه چون راضی هستند کرایه ها تاکسی غیر اینترنتی رفت بالا اما برا ما نه.چون مردم راحت و مخصوصا خیلی ارزان سفر میکنند این بحث ها هست.اگر بد بود این همه مسافر خواهان تاکسی اینترنتی نبودند.مسافرا خودشون عاقلانه تصمیم میگیرن آگاهند.باتشکر
Fa.ashil۳۴۷۲۳۵۰۰۲:۰۵:۲۰ ۱۴۰۳/۲/۱۱
سلام مطمین باشیدمسافرای تاکسی های اینترنتی اکثرا یا خودشون یا نزدیکترین آدم دورو برشون راننده تاکسی اینترنتی هستند چه شغل اول چه شغل دوم با این وضع اقتصادی ضعیف.
محمد۳۴۷۲۳۵۲۰۲:۰۸:۳۵ ۱۴۰۳/۲/۱۱
سلام آقایان تعزیرات وغیره که سخت در تلاش هستین کرایه کم کننین نود. درصد مسافر اسنپ دارای خودروی شخصی هستن فقط فقط بعلت بصرفه بودن رفت امد از خودروی خودشان ازاسنپ استفاده میکنه مسافر داشتم انسان با انصاف بوده گفته هر جوری حساب کردم اسنپ از تاکسی وخودری شخصی خودم بصرفه تر
حمید۳۴۷۲۳۵۳۰۲:۱۲:۱۰ ۱۴۰۳/۲/۱۱
من راننده اسنپ خرم آبادم ازاین سرشهرتااون شهرخیلی هنرکنه میزنه ۳۰تومن ۲۰درصدکمیسیون ۲۶هزارهیچ امکاناتی هم نداره .
ناشناس۳۴۷۲۳۶۱۰۲:۵۷:۳۲ ۱۴۰۳/۲/۱۱
من دوساعت تو ترافیک بودم از ملارد تا شهید محلاتی تهران 179هزا. کمیسیون بنزین استهلاک تازه مسافر میگه زود باش در جعبه عقب باز کن عجله دارم چهارنفره هم بودن اسنپ تموم مورد فقط خطی بهتره
اهوازم۳۴۷۲۳۷۷۰۴:۱۹:۵۵ ۱۴۰۳/۲/۱۱
بنده راننده اسنپ هستم قبلا روزی ۲۵سرویس میرم از اول فروردین تاحالا یک سرویس نرفتم دارم توشهر کار میکنم خیلی درامدش بیشتره اسنپ ونه منتظر جناب مسافر دم در بیستم براش هی باید زنگ بزنی تابیاد بعدش کولر باید روشن باشه بابا برید جمع کنید اونایی که اسنپ کار میکنن برنامه اسنپ ازگوشیم خذف کردم
حمیدرضا۳۴۷۲۳۷۸۰۴:۳۸:۰۴ ۱۴۰۳/۲/۱۱
ساده بگم مقایسه می کنی کشور خارجی کجات شبیه اوناست تحقیق کن الکی تیتر نکن.دوم کرایه اسنپ تو جیب راننده نیس بلکه توجیبی شرکت اسنپ است
جواد۳۴۷۲۳۸۲۰۴:۴۴:۴۹ ۱۴۰۳/۲/۱۱
من خودم به عنوان یک مسافر کرایه اسنپ خیلی کمه واقعاا
ناشناس۳۴۷۲۳۸۳۰۴:۵۷:۰۰ ۱۴۰۳/۲/۱۱
حداقل گزینه عجله دارم رو برای یه سری از راننده هاییکه ماشین خوب و تمیزی دارن فعال کنین طرف یه پراید داغون داره تا عجله دارم نزنی نمیاد وقتی میادم ن درش بازو بسته میشه ن صندلی درست داره بشینی اخرش امتیازم ازت میخواد...
امید۳۴۷۲۳۸۶۰۵:۳۸:۳۰ ۱۴۰۳/۲/۱۱
تا حالا شده بیاین درد راننده رو بپرسید فقط طرف مسافرا هستید چهارساله نرخ اسنپ افزایش پیدا نکرده ولی تموم ارگان های دولتی اتوبوس تاکسی شهری رفته بالا صداشون در نمیاد تا نرخ اسنپ میگن میخاد افزایش پیدا کنه ملت صداشون در میاد تو مملکت ما هر چی بره بالا مردم هیچی نمیگن تا کرایه اسنپ هزار تومان میره بالا همه صداشون در میاد یکم انصاف داشته باشید با این لوازم گرون خودرو یکم انصاف داشته باشید مدیریت اسنپ ک هیچ جور هوایه راننده رو نداره و تلفن پشتیبانی هم قطع کردن به روی راننده ..
ناشناس۳۴۷۲۳۸۸۰۵:۴۳:۴۲ ۱۴۰۳/۲/۱۱
سلام اسنپ باید کميسيون خودشو از ۲۰ درصد ۵درصد کنه تا راننده ضرر نکنه
سایروس۳۴۷۲۴۰۱۰۶:۳۳:۲۵ ۱۴۰۳/۲/۱۱
با سلام به اون دسته مسافرهای که میگن شماره کارت بدید بعد فرار میکنن میرن شرکت هم جوابگو نیست و تلفن پشتبانی هم را راننده مسدود کرده چی اینم یکی دیگه مشکلات رانندها هست
ضمیری۳۴۷۳۱۸۸۱۷:۳۶:۳۵ ۱۴۰۳/۲/۱۱
اگرچندروزی کارنکنیم تاسهمیه بنزین وکرایه هابالابره من درمسیرکارم مسافرسوارمیکنم ولی آزاد
صمدی۳۴۷۲۴۳۸۰۸:۰۳:۲۵ ۱۴۰۳/۲/۱۱
همانطور که دوستان و همکاران راننده بدرستی از مشکلات اسنپ گفتند و هیچ کس هم گوشش بدهکار نیست که حتی حرفهای ما رو بشنود ، این وسط دولت و تعزیرات هم دست گذاشتن رو اسنپ و تپسی که سهم خودش را بگیرد و گرنه دولت دلش نه باحال مسافر میسوزد نه به حال راننده ، که اگه از سر دلسوزی بود دولت باید می‌رفت به جای اینکه به اسنپ و تپسی گیر بده تو پایتخت خیابونا و اتوبان ها رو از محل دریافت عوارض و مالیات تعمیر و نگهداری میکرد یا نهادهای دولتی مربوطه سهمیه بنزین تاکسی های اینترنتی رو میداد.
بهزادیان۳۴۷۲۴۴۰۰۸:۰۴:۱۳ ۱۴۰۳/۲/۱۱
آقا این چه فیلمیه سر مردم در اوردین .عجله درم.عجله ندارم‌. یه کیلو پیاز که مظهر بی ارزشی شده ۵۰ تومان بعد زورتون میاد یه مسافر ۵تومان به رضایت خودش به راننده بدبخت بده
هوسنگ۳۴۷۲۴۴۲۰۸:۰۷:۴۲ ۱۴۰۳/۲/۱۱
این خلاف عدالته که فقط یک سویه از زبان مسافران بنویسید کاش مشکلات رانندگان اسنپ را هم می نوشتی،چرا از کرایه پایین و درخواست‌هایی که نزدیک مبدا لغو می‌شوند ننوشتی،چرا از توقع زیاد مسافران و...ننوشتی
کسرا. ج۳۴۷۲۴۶۴۰۸:۴۰:۴۳ ۱۴۰۳/۲/۱۱
با توجه به وضعیت امروزی جامعه از جمله هزینه تعمیرات و لوازم یدکی و سوخت و دیگر اقلام خودرو..هزینه کرایه اسنپ و تپسی در برابر هزینه کرایه استفاده از وسایل عمومی خیــــــلی به صرفه تره..مشکل پشتیبانی و حمایت نکردن از این ناوگان خدماتی هستش که هم مسافر و هم راننده گلابه مند و ناراضی هستن.. اگر دولت بیاد بعضی از هزینه های مصرفی مثل سوخت و لوازم مصرفی خودرو رو تحت حمایت قرار بده.. هم راننده و هم مسافر از شرایط و قیمتها راضی میشن.. و همین باعث شده که الان کسی صرفه نکنه بخواد با قیمتهای نامناسب اقدام به سفر یا انحام خدمات باشه چون هیچ حمایت و طرحی برای پشتیبانی از این ناوگان نیست .
برات کوچک زاده۳۴۷۲۴۷۳۰۸:۵۱:۵۱ ۱۴۰۳/۲/۱۱
من هم حق رو به مسافر میدم هم راننده ولی عزیزم با این هزینه چندین برابر شدن لوازم یدکی و دستمزدهای مکانیک نمیشه مثلا با یک میلیون سیصد چهار تا کمک برای ماشین خریدم الان یک کمک هم نمیشه با این پول خرید تعویض روغن و فیلتر و این چیزا 600هزار توان دو حلقه لاستیک 3500000هزار تومان و هزاران مشکلات دیگه.
ناشناس۳۴۷۲۵۳۶۱۰:۱۶:۱۵ ۱۴۰۳/۲/۱۱
مسافر محترم خود شرکت تا ۲۰ درصد کرایه را بر میداره بده مارا بجون هم میندازه
رضا۳۴۷۲۵۴۱۱۰:۲۲:۲۲ ۱۴۰۳/۲/۱۱
سلام خدمت همه رانندگان، آقا ما همش میایم حرف می‌زنیم . به خدا همه ما احتیاج داریم نه فقیر می‌شیم نه گدا میشیم نه هیچی. آخه ما را با چی دارندمقایسه می‌کنند با چه کشوری .
ناشناس۳۴۷۲۵۴۷۱۰:۲۹:۳۸ ۱۴۰۳/۲/۱۱
همه چیز رو اینطور پیگیر باشید مرغ الان هر منطقه 5 هزار تفاوت قیمت داره گزینه عجله دارم یه گزینه دل بخواه بوده نه اجباری این تفاوت رو داره
ناشناس۳۴۷۲۵۶۸۱۰:۵۹:۰۶ ۱۴۰۳/۲/۱۱
من خودم راننده اسنپ بودم سال جدید کرایه سفرها نسبت ب پارسال کمتر هم شده.شمایی که این مقاله رو مینویسی در مورد گزینه عجله دارم حق با شماست اما در مورد مبلغ کرایه سفرها چرا چیزی نمیگی.مسیری که طرف میره باید سه تا تاکسی بگیره و هزینه کرایه تاکسی طرف بیشتر از کرایه ای هست که اسنپ تعیین میکنه .
ناشناس۳۴۷۲۵۸۶۱۱:۱۰:۳۵ ۱۴۰۳/۲/۱۱
این گزینه ها باید حذف بشه. قیمت گذاری هم برای دو طرف منصفانه باشه. طوری که راننده هم خیالش بابت قیمت راحت باشه. طوری نباشه که هر بار بخواد حساب کتاب کنه این مسیر میصرفه یا نمیصرفه. چون راننده اصلا متوجه نمیشه کاربر این گزینه های عجله دارم و ندارم رو زده یا نه.
پارسا۳۴۷۲۵۹۵۱۱:۱۷:۲۳ ۱۴۰۳/۲/۱۱
من کاری به شرکت اوبر ندارم و مقایسه نکنید با شرکتهای خارجی اینجور شرکتها رو اولا...از سر کوچه ما تاکسی یه مسیر ۵ دقیقه ای رو میبرد ۶ هزاز الان شده ۸هزار تومن چرا این افزایش نباید برای اسنپ و تپسی باشد ؟ این شرکتها که میگن ما حق کمسیونمونو پایین نمیاریم حداقل یه مسیری رو که قبلا میرفتیم ۱۲۰ الان بشه ۱۵۰ شاید تو جیب راننده جماعت هم یه مبلغ قابل قبولی بره .
امیدرضاصادقی۳۴۷۲۷۵۳۱۳:۱۱:۴۰ ۱۴۰۳/۲/۱۱
فقط اسنپ بفکر خودش بخدا مثل نزول خورهاست من باکس کار میکنم اصفهان نسبت به پارسال از نصف هم کرایها کمتر شده یه تایر موتورشده ۷۰۰هزارتومان فقط داره از ما دزدی میکنه بس
ناشناس۳۴۷۲۸۳۰۱۳:۴۳:۳۷ ۱۴۰۳/۲/۱۱
نگفتن تو انگلیس و اروپا کرایه هاشون چقده طبق تحقیاتت،؟
علی۳۴۷۲۹۰۸۱۴:۱۶:۴۱ ۱۴۰۳/۲/۱۱
من که دیگه اسنپ نرفتم و خداراشکر نیازی ندارم که برم ولی واقعا و انصافا کرایه های اسنپ و تپسی فاجعه ان اما شرکت اسنپ کمیسیون خودشو کامل و بیش از حد برمیداره با توجه به تعدد کاربران باید تاکسی های اینترنتی بشدت کمیسیوونشون کم بشه تا برای راننده هم به صرفه باشه و برده داری نکنن از راننده بیچاره
امیر۳۴۷۲۹۶۷۱۴:۵۸:۴۱ ۱۴۰۳/۲/۱۱
سلام متن کوتاه بنویسید مردم حوصله خوندن داشته باشن.درضمن قیمت کالاهای دیگه،حقوقها،دستمزدها و...رابالا نبرید بعدش از راننده ها توقع مفت بری داشته باشید‌.
آرش۳۴۷۲۹۷۴۱۵:۰۰:۳۶ ۱۴۰۳/۲/۱۱
نمی دونم این مملکت رو چرا همیشه با آمریکا و اروپا مقایسه می کنند
راننده اسنپ۳۴۷۲۹۸۳۱۵:۰۳:۴۷ ۱۴۰۳/۲/۱۱
راننده های عزیز سلام یک هفته سفر نرید تا اسنپ یا کمیسیون کم کنه یا کرایه ها رو اضاف کنه
جواد۳۴۷۳۰۲۲۱۵:۲۷:۱۸ ۱۴۰۳/۲/۱۱
مقصرخودمونیم،دوست داریم زوربالای سرمون باشه وهمیشه توسری خورباشیم،به چشم میبینیم که چه چیزی به ضررمونه،امابازهم میریم سمتش،تاچیزی گران میشه سریع میریم میخریم واستقبال شدیدی میکنیم
ابراهیم۳۴۷۳۱۴۱۱۷:۰۰:۵۶ ۱۴۰۳/۲/۱۱
خب چرا هیچ سازمانی از ندادن سهمیه بنزین اسنپ نمیگه
ابوالفضل۳۴۷۳۱۵۵۱۷:۰۸:۰۲ ۱۴۰۳/۲/۱۱
۱ سهمیه بنزین که نمیدن ۲ کمیسون بالا میگیرن ۳ کرایه نصبت به تاکسی خطی نصف و حتی کمتره چه مزیتی داره که که طرف مسافر ببره ۴جریمه لغو سفر و بعضی وقتا باپورسانت سفر نرفته رو هم بدیم مسافر لغو کرده بعد سیستم بروز میشه چرا چون مسیرم بوده فکر میکنه لغو کرده پورسانت ندم زیاد برام پیش امده ۵هیچ خداماتی نمیدن نه لاستیک نه بیمه حتی مشکل پیش بیاد از نظر تصادف با راننده است چه مقصر باشه چه نباشه اسنپ هیچ چیزی گردن نمیگیره
ابلیس۳۴۷۳۱۷۰۱۷:۱۷:۴۰ ۱۴۰۳/۲/۱۱
اگه مردم میگن اسنپ داره گران فروش میکنه الان چند سال کرایه بالا نرفت بلکه پاینتر از سال های گذاشت شد اگه اقتصادی کشور دست مدیر اسنپ بود الان هم چیز خیلی پاینتر از الان بود بخدا من نمیدونم هم چیزی تو ایران بالا میره بجز کرایه اسنپ و تپسی .
محمد۳۴۷۳۲۵۸۱۸:۲۷:۵۰ ۱۴۰۳/۲/۱۱
اونایی که دم از کرایه بالا و گزینه عجله دارم میزن، یه مسیر رو با تاکسی تلفنی برین یکبارم با اسنپ ، میفهمین اسنپ چقدر مفته، من یه ماهه اسنپ کار نمیکنم و عمرا با این قیمت پایین و مسافرهای پر ادعا مسافر بزنم
س۳۴۷۳۲۶۰۱۸:۳۰:۳۹ ۱۴۰۳/۲/۱۱
سلام به نظرم باید مدیریت برنامه وبوجه رو داد به اسنپ چون همه چیز گرون میشه جز کرایه اسنپ به جای افزایش کاهش هم داره
م۳۴۷۳۲۹۰۱۹:۰۱:۱۷ ۱۴۰۳/۲/۱۱
چراگزینه عجله دارم برداشتین غروب که میخواهیم بریم خونه یک ساعت بایدوایسیم شاید راننده اسنپ تاییدکنه
سیعید۳۴۷۳۳۱۵۱۹:۵۴:۲۳ ۱۴۰۳/۲/۱۱
با سلام ‌.البته برلی پر کردن مطالب برنامه شما بد نیست فقط یع سوال میپرسم نه به من نه به این برنامه فقط خواهش میکنم یه بار به خودت راست بگو اقلام و اجناس هر چی به نظرت میرسه کدومش کمتر ۳ تا ۴ بار گرون نشده.یه بسته ادامس ایرانی رو میخری از ۳۵ شروع میشه تا ۱۵۰ هزار تومن.اولا که اسنپ هنوز گران نشده دوما توی این ترافیک و گرانی قطعات و روشن کردن کولر و بنزینی که اسنپ سر رانندگان کلاه گذاشت حتی یک لیتر ۱۵۰۰ به راننده نمیده این مبلغ ۵ تا ۷۰۰۰ تومن در اوضاع وانفسا چه فشاری به مسافر میاره به والله یه وقتایی مسافر از ارزان بودن کرایه نسبت به مسیر خنده اش میگیره و یه مبلغ بیشر میده.مسئولان همیشه هوشیار از گرانی و تورم جلوگیزی کردتد حق دارند این مبلع ۵میلیون دلاری که تلزه تو جیب اسنپ میره رو جلوش را بگیرند و این برگ زرین تا ابد در تاریخ ثبت خواهد شد
حمیو۳۴۷۳۳۴۸۲۰:۴۸:۰۴ ۱۴۰۳/۲/۱۱
سلام بنده الان حداقل بیست سال مسافرکشی میکنم تاحالا این قدرکرایه پایین ندیده بودم مسافران عزیزاگراز کرایه تاکسی انترنتی گله کنند خیلی بی انصاف هستندخودم در تهران مسیرترمینال جنوب راتاسوله ابی مبلغ ۲۰۰هزارتومان باتاکسی رفتم ولی برگشت باتپسی ۸۵۰۰۰هزارتومان برگشتم حالا خودتون قضاوت کنیدایاماشین فرق کرده یا خدمات مگه تاکسی ویااژانس خدمات دیگه میده به مسافر که بقیه خدمات نمیدن تازه تپسی میاد جلو منزل محترمانه زنگ میزنه تا تشریف بیارین
حسین۳۴۷۳۳۸۲۲۱:۴۸:۰۶ ۱۴۰۳/۲/۱۱
والا من متوجه نمیشم شما روچه حسابی دارین شرکت اوبر را بااسنپ ایران مقایسه میکنید
ناشناس۳۴۷۳۳۹۱۲۲:۱۰:۰۲ ۱۴۰۳/۲/۱۱
سلام.من راننده اسنپم کاش مردم عرضه داشتن که رو قیمت بقیه مایحتاج زندگی این اعتراض رو داشتن باید تو سرما و گرما منتظر اتوبوس واحد یا تاکسی خطی بمکنن تا قدر راننده اسنپ رو بدونن
مهدی۳۴۷۳۵۰۱۰۰:۰۶:۳۸ ۱۴۰۳/۲/۱۲
به نظر من کلیه رانندگان اسنپ و تپسی در هفته فقط ۳ روز کار کنند درست میشه
ناشناس۳۴۷۳۵۰۵۰۰:۱۰:۰۳ ۱۴۰۳/۲/۱۲
بدبخت تر از راننده اسنپ نیست سال ۱۴۰۳ در تهران ساعت ۲ نصفه شب باید بری در خونه مسافر چنددقیقه صبر کنی تا بیاد ببریش دوتا ۴راه اونورتر بعد ۱۸ تومن ازش بگیری که ۶ تومنی فقط هزینه بنزین و کمیسیونه دیگه بقیه استهلاک ماشین بماند.
محسن۳۴۷۳۵۱۰۰۰:۲۶:۳۰ ۱۴۰۳/۲/۱۲
نمیدونم چرا موقعی که بخوان مردم رو قانع کنن با کشورای تاپ دنیا مقایسه میکنن.ولی موقعی که بخوای اونا رو قانع کنی مردم رو با کشورای فقیر مقایسه می شه.خوب اوبر و اسنپ و تپ سی اصلا قابل مقایسه نیستن چون کسی هست که اوبر رو کنترل کنه ولی شرکت‌های ایرانی اصلا کسی بالا سر نداره.سهمیه بنزین و گازسوز کردن و لاستیک دولتی و هزینه تعمیر دولتی وغیره اصلا جایی نداره توی تپسی واسنپ .خودم به زور تونستم یه لاستیک دولتی بعد سه ماه دوندگی تو مشهد بگیرم حالا باقی هزینه ها به ماند.
راننده اسنپ۳۴۷۳۵۱۴۰۰:۳۲:۲۳ ۱۴۰۳/۲/۱۲
مگه قرار نبود از اول اردیبهشت ۴۵ درصد به کرایه ها اضافه بشه؟پس الان تعزیرات کجاست که ببینه که اضافه نشده و راننده ها دارند از این بابت خسارت میبینند.تعزیراتیای عزیزم لطفا بگید چرا دخالت نمیکنید.مگه اتوبوس و تاکسی و مترو گرون نشدند پس چرا اسنپ هنوز داره نرخ پارسال را اجرا میکنه.مگه نظارتی وجود نداره؟
مصطفی۳۴۷۳۵۱۸۰۰:۴۰:۰۸ ۱۴۰۳/۲/۱۲
من گزینه دارای معلولیت را انتخاب کردم وفعاله درخواستی که میدم همزمان با دوتا گوشی یک مسیرو انتخاب می‌کنم تو یکیشون که دارای معلولیته تا بیست درصد گرونتر محاسبه میشه بعدشم تو اسنپ پیام میده درخواست خودرو با گزینه کمیسیون رایگان انجام میشه با اینحال بارم از راننده کمیسیون دریافت میشه .
وحید۳۴۷۳۵۲۴۰۰:۴۶:۰۹ ۱۴۰۳/۲/۱۲
من که همیشه عجله دارم رو میزدم که پول بیشتری گیر راننده بیاد والا اصلا باید قیمت اسنپ با تاکسیرانی یکی باشه چه معنی داره از یه راننده بنده خدا بیگاری الکی کشیده بشه بعد 20 درصد هم کمیسیون بگیره
مهدی۳۴۷۳۵۴۵۰۱:۲۲:۴۸ ۱۴۰۳/۲/۱۲
چند وقت پیش چنتا از فامیلامون میخواستن با مترو برن اونور شهر ولی دیدن یه اسنپ بگیرن برن پولشو دنگی بدن براشون ارزونتر در میاد طرف میخواد بره سرکارش میبینه سرویس خود سرکارشو قبول کنه براش بیشتر از اسنپ در میاد بعد همون میاد اینجا میگه اسنپ خیلی گرون کرده و اینا
مملی۳۴۷۳۵۵۰۰۱:۲۸:۵۳ ۱۴۰۳/۲/۱۲
چرا تاکسی های خطی هر سال افزایش قیمت دارن ولی اسنپ و تپسی قیمتای ۲ سال پیش تازه طلبکارم هستن بعضی ها
بایک۳۴۷۳۵۶۶۰۳:۳۶:۵۵ ۱۴۰۳/۲/۱۲
از اوبر مثال میزنی ولی اشاره نمیکنی که ساعتی حداقل 12 دلار درامدشونه ولی راننده اسنپ و تپسی تو ایران به جای ساعتی روزی با ترکوندن ماشینشون تو خیابونای ترکیده این شهر به زور 12 دلار کار میکنن که اونم باید جمع کنن خرج ماشین کنن
حامد۳۴۷۳۵۶۷۰۳:۴۹:۰۰ ۱۴۰۳/۲/۱۲
برن همون خارج زندگی کنن مسافرهای اسنپ گزینه عجله ندارم رو بزنن
مهران۳۴۷۳۵۷۰۰۳:۵۴:۴۳ ۱۴۰۳/۲/۱۲
واقعا مشکلتون با عجله دارمه ! باید بگم واقعا ادما بدبختی هستیم که این چیزا برامون مهمه هیچ وقت از این دید نگاه نمیکنین ک اگه ۲۰تومن نهایتا به کرایتون اضافه بشه به جایی از زندگی شما بر نمیخوره ولی همین ۲۰ تومنا برای منه راننده مهمه چون به همون اندازه ممکنه سفره من بزرگتر بشه .
ناشناس۳۴۷۳۶۰۱۰۷:۰۳:۵۶ ۱۴۰۳/۲/۱۲
یکی ازبهترین خدمات که هم برای راننده وهم برای مسافربهتره این اسنپ است،توروخدا زیادبه این اسنپ فشارنیارین که این هم مثل موسسه جوانان خیرپشیمان نشه ،هرکی کارش رادرست انجام میده بهش گیرالکی میدن،اسنپ هم امنیت داره هم مطمئن وهم هرجاخواستی همراهته،واگرمشکلی هم پیش آمدقابل پیگیریست ،پس بیخودی به شرکت اسنپ گیرندهید وهرکی بانی این خدمت بزرگ به ملت خداخیرش دهدازهرلحاظ مردم راحت شده اندلطفاازطرف مردم بهانه برای گیردادن به اسنپ درست نکنین مردم ازاسنپ اکثریت راضی هستن ممنون ازشرکت اسنپ
علی۳۴۷۳۶۶۰۰۸:۳۳:۱۰ ۱۴۰۳/۲/۱۲
اساسا وقتی نویسنده متن جهت دار داره میگه بدون اینکه وقتی داره از تاکسی میگه باید منافع راننده و مسافر کنار هم بگه، با کدوم عقلی فقط از حق مسافر دفاع کردی و راننده هیچ ؟!!!!!! شما کرایه های رو واقعی کنین بعد هیچ گزینه نگذارین اگه راننده اعتراض کرد ؟؟ الان مثلا تاکسی زرد چ خدماتی بیشتر از اسنپ میده ک کرایه اش چند برابر است ؟؟
Mohsen۳۴۷۳۶۸۵۰۸:۵۶:۴۸ ۱۴۰۳/۲/۱۲
من یک سال و نیم دیگه اسنپ کار نمیکنم...فقط آزاد کار میکنم خیلی راحت تره و کرایه ام بهتر.وقتی یادم میاد میرفتم اسنپ اعصابم خورد میشه
علی۳۴۷۳۶۹۷۰۹:۰۴:۳۷ ۱۴۰۳/۲/۱۲
مسافرین عزیز اولامقایسه شرکت اسنپ باشرکت خارجی صحیح نیست بدلیل تفاوت امکانات،دوم طوری حرف میزنیدانگاررانندگان اسنپ نوکر مردم هستند، سوم استهلاک بالا، عدم واریزسهمیه بنزین،برخوردنامعقول برخی مسافران باراننده،عدم توازن مبلغ کرایه بامیزان تورم ۴۰درصدی ،خواهشا کلاه خودتون روقاضی بزاریدشماهاحاضریدبااین شرایط مسافر جابه جاکنید. ضمنا اینهمه به گزینه عجله دارم ایرادنگیریدمبلغ کرایه پایین هستش که راننده قبول سفرنمیکنه به کرایه اضافه میشدهمه قبول می‌کردند.
محمد۳۴۷۳۷۱۷۰۹:۲۹:۲۴ ۱۴۰۳/۲/۱۲
همه چیز رو گرون میکنن تعزیراتی وجود نداره کرایه راننده و که اصلا نمیصرفه با این هزینه های استهلاک کم میکنن که راننده بدبخت همیشه ۸گروی ۹ باشه تو کل دنیا برای راننده های اینترنتی میان مزایا بنزین لاستیک و بیمه رو به صورت رایگان میزارن تا بصرفه .
محمد رضا۳۴۷۳۷۲۴۰۹:۳۸:۳۲ ۱۴۰۳/۲/۱۲
من داخل آژانس بیمارستان کار میکردم اسنپ و تبسی آژانس ها رو از صحنه رورگار حذف کردن ما اونجا ۳ سال پیش کرایه تا آزادی میگرفتیم ۵۰ تومن کرایه اسنپ بود ۷ تومن اخه بی انصاف خیلی ها رو از نون خوردن انداختی الانم من نمیدونم راننده ها با این کرایه های که میگیرن باید یه چیز روش بزارن استهلاک ماشینشون رو درست کنن
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های دیروز

  1. نوش‌دارو بعد از مرگ سهراب!

  2. مأمور خاطی بازداشت شد

  3. امضای مردم گیلان پای طومار حمایت از طرح نور

  4. اژه‌ای: توطئه دشمن در حوزه حجاب به جایی نمی‌رسد

  5. تحریم‌های جدید استرالیا علیه ایران

  6. مرده متحرک !

  7. شباهت های عجیبِ قیمت و قدرت!

  8. صدور "اعلان قرمز برای یاسین رامین" منتظر دستور قضایی

  9. جزئیات دستگیری صادق زیباکلام

  10. محکومیت ساداتی‌نژاد به حبس/ روایت خاندوزی از کاهش تورم/ شانس قالیباف برای ریاست مجلس دوازدهم چقدر است؟

  11. واکنش الناز شاکردوست به جنایات اسرائیل

  12. خاندوزی: نرخ رشد نقدینگی به ۲۴ درصد رسیده است

  13. آبروریزی اپوزیسیون در شبکه‌های فارسی زبان؛ این‌بار آنتن زنده اینترنشنال!

  14. واکنش آمریکا به توافق ایران و هند در چابهار

  15. واکنش فدراسیون فوتبال به پرونده رشوه و تبانی؛ اجازه مطرح کردن اسامی را نداریم

  16. محکومیت‌وزیر‌سابق جهادبه ۳ سال حبس/ احضار ۲ وزیر ‌در چای‌دبش 

  17. رئیسی: افزایش کیفیت اینترنت و توسعه زیرساخت‌های ارتباطی و اطلاعاتی در دستور کار قرار گیرد

  18. ارجاع پرونده تخلفات چهار دستگاه به قوه قضائیه 

  19. تحقیق و تفحص از بانک مرکزی باید انجام شود

پربحث‌های هفته

  1. این نامه دلسوزانه است؟!

  2. واکنش قوه قضائیه به شایعه ای درباره زیباکلام

  3. کیهان: لایحه عفاف و حجاب ترویج‌کننده پدیده پلشت بی‌حجابی است/ امید است این لایحه ناکارآمد کنار گذاشته شود

  4. نامه روحانی به مردم ایران درباره دلایل رد صلاحیتش/ این دفاعیه‌ شخصی نیست، دفاع از جمهوریت نظام است

  5. فردا دیر است...

  6. آقای رئیس جمهور خاطرجمع نباشید

  7. جریمه کشف حجاب ۴ و نیم میلیون تومان است

  8. حرف طلافروشان را باید شنید، اما...

  9. پیرامون پشت‌پرده افشای فایل‌صوتی «ظریف»...

  10. سپاه برای مقابله با مواد مخدر مسئولیت گرفت‌

  11. نظرات برگزیده مخاطبان الف: مردم عملکرد دولت روحانی را فراموش نکرده‌اند/ گسترش مصرف مشروبات الکلی زنگ خطری برای مردم و مسئولین است

  12. خودمان بیگناهان زیادی را کشتیم نمی توانیم از اسرائیل انتقاد کنیم

  13. نوش‌دارو بعد از مرگ سهراب!

  14. واکنش روزنامه اصولگرا به زندانی‌شدن زیباکلام/ دستور اژه‌ای درباره پرونده چای دبش

  15. مأمور خاطی بازداشت شد

  16. انتقاد روزنامه اصولگرا از وزیر ارتباطات/ واکنش فرزین به انتشار اطلاعات مالی موسسه رائفی‌پور

  17. نتانیاهو: ‌صدها سرباز را از دست داده‌ایم

  18. امضای مردم گیلان پای طومار حمایت از طرح نور

  19. در آستانۀ سکولارشدنِ زیارت؟

  20. صادق زیباکلام روانه زندان شد

  21. بزرگ‌نمایی مشکلات به ضرر کشور است

  22. راه سخت قالیباف/ پیشنهاد جالب شریعتمداری درباره واکنش به اسرائیل

  23. اعتراض بانوان به پوشش‌های نامناسب

  24. نرخ رشد جمعیت با روند فعلی در سال ۱۴۰۹ به صفر می‌رسد

  25. تبلیغات پرحجم قدرت‌های بزرگ به وسیله دانشجویان غرب رنگ باخت

آخرین عناوین