خلیج‌فارس ۷۰ درصد نفت و گاز مورد نیاز جهان را تامین می‌کند

  4030210076

معاون رییس‌جمهور در امور مجلس گفت: خلیج‌فارس ۷۰ درصد نفت و گاز مورد نیاز جهان را تامین می‌کند.

خلیج‌فارس ۷۰ درصد نفت و گاز مورد نیاز جهان را تامین می‌کند

سیدمحمد حسینی امروز (دهم اردیبهشت ماه)، در مراسم گرامیداشت روز ملی خلیج‌فارس که در فرهنگسرای طوبی برگزار شد، با ذکر این نکته اظهار کرد: جنگ‌هایی که تاکنون در منطقه انجام شده است بی‌ارتباط با ظرفیت‌های خلیج فارس و سیطره به آن نبوده است.

وی با اشاره به بیانات برخی از جغرافی‌دانان و تاریخ‌دانان در رابطه با اهمیت خلیج همیشه فارس و ضمن قدردانی از پژوهشگرانی که در این عرصه کار می‌کنند، اظهار کرد: شخصیت‌های تاریخی گذشته همچون طبری، مسعودی و یعقوبی در کتاب‌های خطی خودشان از این سخن گفته‌اند که تمامی نواحی خلیج‌فارس در دوره‌های پیش از اسلام متعلق به ایران بوده است.

معاون رییس‌جمهور در امور مجلس اظهار کرد: همچنین در اهمیت خلیج‌فارس می‌توان گفت که در برخی از آمارها اشاره شده تا ۷۰ درصد انژری نفت و گاز را متعلق به این منطقه دانسته‌اند و این نیاز کشورهای توسعه یافته در اروپا و در غرب و شرق آسیا است که از این انرژی استفاده کنند.

معاون رییس جمهور در امور مجلس یادآور شد: همچنین برخی از نویسندگان خارجی در خصوص خلیج‌فارس گفته‌اند که ملل و طوائف بسیاری بر کرانه‌های خلیج‌فارس تاکنون فرمانروایی کردند اما روزگارشان سپری شده و منقرض شده‌اند و تنها این ایرانی‌ها هستند که با هوش و درایت خود همچنان پابرجا بوده و میراث حاکمیت خود را تاکنون نگهداری کرده و در آینده نیز نگهداری خواهند کرد که باید از همه مرزداران این خطه در طول تاریخ قدردانی کرد.

وی ادامه داد: همچنین تاریخ‌ نگاران خارجی نیز بر این اذعان کرده‌اند که هیچ آبراهه‌ای چه در گذشته و چه امروز برای تاریخ و جغرافیدانان، پژوهشگران و جهانگردان اهمیتی بیشتر از خلیج‌فارس نداشته است و این آبراهه از هزاران سال پیش، از هویت ایرانی برخوردار بوده است.

حسینی با اشاره به اینکه باید تاریخ کشورمان را بشناسیم و آن را به نسل جوان و آیندگان نیز منتقل کنیم، اظهار کرد: ملت ما در همه دوران‌ها از هویت اسلامی و ایرانی خودش دفاع کرده‌ و این یک نقطه قوت است.

معاون رییس‌جمهور در امور مجلس، روز دهم اردیبهشت را نماد استقرار و هویت ملی و استکبار ستیزی دانست و با اشاره به برگزاری جشنواره خلیج‌فارس گفت: جشنواره خلیج‌فارس به میزبانی استان هرمزگان و شهر بندرعباس با نگاه بین‌المللی رقم خورد که در این دوره ۱۴ ساله با فراز و نشیب‌هایی همراه بوده و امیدواریم با همت استاندار و دیگر مسوولان بُعد جهانی پیدا کند و ایرانیان در هر نقطه از دنیا که هستند با دبیرخانه این جشنواره ارتباط پیدا کرده و نقش آفرین باشند.

حسینی با اشاره به اینکه بحث خلیج‌فارس اهمیت تاریخی، اقتصادی، تمدنی و امنیتی دارد، اظهار کرد: اکنون نیز در دولت سیزدهم در بحث ایرانیان خارج از کشور و در بحث تابعیت آنان، کارها و اقدامات خوبی در حال انجام است که امیدواریم با همکاری مجلس شورای اسلامی این موضوع به نتیجه برسد.

وی همچنین با اشاره به اینکه مسئله اصلی و اولویت کشور، بحث اقتصاد است، گفت: در این راستا رهبر فرزانه انقلاب سیاست‌های کلی اقتصاد دریاپایه را ابلاغ کردند، البته از دهه ۶۰ همواره اهمیت و ظرفیت دریا را تاکید می‌کردند و اکنون سیاست‌های کلی آن ابلاغ شده است که باید قوای سه‌گانه و دیگر نهادها و متولیان امر همه و همه در کنار هم بیایند و اقدامات اجرایی را عملی کنند و از این ظرفیت ساحل و دریا بهره ببریم.

معاون رییس‌جمهور در امور مجلس گفت: کسانی که در کنار ساحل و دریا هستند باید دیدگاه‌های خودشان را مطرح کنند و تنها به این بسنده نکنیم که یک عده‌ای در تهران تصمیم‌گیری کنند و خود شما که ملموس‌تر و عینی‌تر با مسائل آشنا هستید به پاخیزید و از نعمت خدادادی بهره بگیریم.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. این نامه دلسوزانه است؟!

  2. واکنش قوه قضائیه به شایعه ای درباره زیباکلام

  3. کیهان: لایحه عفاف و حجاب ترویج‌کننده پدیده پلشت بی‌حجابی است/ امید است این لایحه ناکارآمد کنار گذاشته شود

  4. نامه روحانی به مردم ایران درباره دلایل رد صلاحیتش/ این دفاعیه‌ شخصی نیست، دفاع از جمهوریت نظام است

  5. امضای مردم گیلان پای طومار حمایت از طرح نور

  6. مقاومت بی‌مبنای طلافروشان در مقابل شفافیت/ دولت عدول نکند، مردم هم حمایت می‌کنند

  7. فردا دیر است...

  8. آقای رئیس جمهور خاطرجمع نباشید

  9. جریمه کشف حجاب ۴ و نیم میلیون تومان است

  10. پیرامون پشت‌پرده افشای فایل‌صوتی «ظریف»...

  11. نوش‌دارو بعد از مرگ سهراب!

  12. سپاه برای مقابله با مواد مخدر مسئولیت گرفت‌

  13. نظرات برگزیده مخاطبان الف: مردم عملکرد دولت روحانی را فراموش نکرده‌اند/ گسترش مصرف مشروبات الکلی زنگ خطری برای مردم و مسئولین است

  14. خودمان بیگناهان زیادی را کشتیم نمی توانیم از اسرائیل انتقاد کنیم

  15. محکومیت ساداتی‌نژاد به حبس/ روایت خاندوزی از کاهش تورم/ شانس قالیباف برای ریاست مجلس دوازدهم چقدر است؟

  16. واکنش روزنامه اصولگرا به زندانی‌شدن زیباکلام/ دستور اژه‌ای درباره پرونده چای دبش

  17. در آستانۀ سکولارشدنِ زیارت؟

  18. مأمور خاطی بازداشت شد

  19. انتقاد روزنامه اصولگرا از وزیر ارتباطات/ واکنش فرزین به انتشار اطلاعات مالی موسسه رائفی‌پور

  20. نتانیاهو: ‌صدها سرباز را از دست داده‌ایم

  21. صادق زیباکلام روانه زندان شد

  22. بزرگ‌نمایی مشکلات به ضرر کشور است

  23. راه سخت قالیباف/ پیشنهاد جالب شریعتمداری درباره واکنش به اسرائیل

  24. اعتراض بانوان به پوشش‌های نامناسب

  25. نرخ رشد جمعیت با روند فعلی در سال ۱۴۰۹ به صفر می‌رسد

آخرین عناوین