• یک نکته قابل‌تامل در مورد توسعه قدرت نظامی ایران

    یک نکته قابل‌تامل در مورد توسعه قدرت نظامی ایران

    گروه جهان الف،

    «جریان های سیاسی و رسانه ای غربی تاکنون روایت های مختلفی را با محوریت آنچه ضعف قدرت نظامی ایران عنوان شده، ارائه کرده اند. با این حال، مشکل کار اینجاست که واقعیت های میدانی، پیام های متفاوتی را مخابره می کنند و در نوع خود رسوا کننده دروغ های گسترده این جریان ها هستند.»

  • پروپاگاندای غربی و صحبت از چیزهایی که وجود ندارد!

    پروپاگاندای غربی و صحبت از چیزهایی که وجود ندارد!

    گروه جهان الف،

    قدرت های غربی با استفاده از اهرم رسانه و تبلیغات، سال هاست مسائلی را برجسته سازی و مطرح می کنند که واقعیت عینی ندارند و صرفا در خدمت اهداف و منافع خاصی هستند. مساله ای که همزمان با افول هژمونیک غرب، جلوه های عینی تری را از خود به نمایش گذاشته است.

  • چرا سیاست تحریمی غرب به نقطه پایان خود رسیده است؟

    چرا سیاست تحریمی غرب به نقطه پایان خود رسیده است؟

    سعیده اسکندری، گروه جهان الف،

    در شرایطی که در دهه ۱۹۶۰ میلادی تنها علیه ۲۰ کنشگر بین المللی وضع تحریم شده بود(از سوی غرب)، این میزان اکنون به بیش از ۱۷۰ مورد رسیده است. موضوعی که نشان می دهد اساسا استفاده از ابزار تحریم در محیط بین المللی در ایجاد بازدارندگی مطلوب، به ویژه به نفع قدرت های غربی، شکست خورده است.

  • آیا غرب در آستانه مداخله مستقیم نظامی در جنگ اوکراین است؟

    آیا غرب در آستانه مداخله مستقیم نظامی در جنگ اوکراین است؟

    گروه جهان الف،

    مقام های غربی در مدت اخیر بر شدت موضع گیریهای خود مبنی بر مداخله مستقیم نظامی در میدان های جنگ اوکراین در آینده نزدیک افزوده اند. با این حال، واقعیت های میدانی حاکی از این هستند که این قبیل موضع گیریهای آن ها، بیش از آنکه واقعی باشند، تبلیغانی بوده و اهداف خاصی را در قالب جنگ روانی علیه روس ها دنبال می کنند.

  •  توطئه جدید غربی-عبری در نوار غزه

    توطئه جدید غربی-عبری در نوار غزه

    گروه جهان الف،

    صهیونیست ها به تازگی از احداث کریدور زمینی که اراضی اشغالی را به ساحل غزه متصل می کند خبر داده‌اند. شواهد تازه ای نیز از اراده دولت آمریکا جهت ساخت یک بندر در ساحل غزه آشکار شده است. مسائلی که همه و همه حامل پیام های معناداری هستند.

  • یک بازی تبلیغاتی جدید علیه ایران

    یک بازی تبلیغاتی جدید علیه ایران

    گروه جهان الف،

    نشریه "وال استریت ژورنال" به تازگی با طرح یک ادعای ضدایرانی، بازی تبلیغاتی گسترده ای را علیه کشورمان با محوریت مقابله با نفوذ تدریجی تهران در قاره آفریقا به راه انداخته است.

  • چرا اصرار غربی‌ها بر تشکیل دولت فلسطینی را نباید باور کرد؟

    چرا اصرار غربی‌ها بر تشکیل دولت فلسطینی را نباید باور کرد؟

    گروه جهان الف،

    قدرت های غربی با اتخاذ سیاست های نمایشی و تاکید بر مواردی نظیر ضرورت تشکیل یک دولت مستقل فلسطینی، سعی دارند اینگونه وانمود کنند که در نقطه مقابلِ جنایات و نسل‌کشی صهیونیست ها در نوار غزه قرار دارند.

  •  استدلالی عجیب علیه انصارالله یمن

    استدلالی عجیب علیه انصارالله یمن

    سعیده اسکندری، گروه جهان الف،
  • رسوایی نظام بین‌المللِ قانون محور!

    رسوایی نظام بین‌المللِ قانون محور!

    «به نظر می رسد که تاکیدات فراوان رهبران غربی بر گزاره ادعایی "نظام بین الملل قانون محور"، بیش از همه ناشی از هراسی است که آن ها از فروپاشی قریب الوقوع این نظام بین المللی دارند. نظام بین المللی که در حقیقت بخش زیادی از منافع و مزایای خود را به قدرت های غربی اختصاص می دهد و هم از نظر قوانین و هم از نظر سازوکارهای نهادین، در خدمت منافع غرب است.»