عذر عزراییل را بپذیرید آقای «فرهنگ»!

یوسف مشفق، گروه فرهنگی الف،   4020908045 ۶۶ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱۰۴ تکراری یا غیرقابل انتشار
عذر عزراییل را بپذیرید آقای «فرهنگ»!

حدود یک دهه‌ای است که برخی هنرمندان و به‌خصوص جامعه سینمایی، همواره پای ثابت و تکمیل‌کننده جنگ روانی علیه کشور و جامعه بوده‌اند. هر سطحی از مشکلات یا حتی بلاهای طبیعی را بدبختی و فلاکت‌زدگی عنوان کرده و ایران را سیاه‌ترین نقطه کره‌زمین جلوه داده‌اند؛ گویی ایران کانون تیره‌روزی‌هاست و مردم آن شب و روز خود را ماتم‌زده سپری می‌کنند و شوربختانه و با نفوذ نسبی این قشر، این سم‌پاشی‌هایی که منشا آن بیرون مرزهاست و توسط هنرمندان ضریب داده می‌شود، اثر خود را در اذهان بخشی از مردم گذاشته است.

به همین مورد متاخر بنگریم؛ مراسیم تشییع «بیتا فرهی» در خانه هنرمندان و صحبت‌های داریوش فرهنگ. این بازیگر زمانی که پشت میکروفون رفت، ناله‌ها و ضجه‌زنی‌ها را آغاز کرد: «این یک سونامی وحشتناک است که سراغ هنرمندان آمده. کار ما این شده که به جای زندگی از مرگ سخن بگوییم، به جای نور و روشنایی از تاریکی‌ها صحبت کنیم، به جای زیبایی از زشتی‌ها، از دست‌های آلوده و قلب و افکار آلوده صحبت کنیم. مگر این دل پاره‌پاره شده یا ترک خورده ما چقدر طاقت دارد که خبر پشت خبر و بدی پشت بدی سراغ همکاران ما آمده است؟ ما هنوز نتوانستیم خبر درگذشت مهرجویی را هضم کنیم که این خبر آمد. این چه زندگی است؟ چرا باید این همه ناملایمات سراغ همکاران و قلب‌های ما بیاید؟» 

هر چند می‌توان درک کرد که لطافت روح و نازک‌طبعی یک هنرمند، سدی برای دیدن، لمس و درک واقعیت‌‌های تلخ زندگی باشد اما منطبق‌کردن هر واقعه‌ای - که رخ‌دادنش غیرقابل اجتناب است - با تیره‌‌روزی این جامعه و فلاکت‌زدگی کشور قابل قبول نیست. مرگ سرنوشت محتوم تمام انسان‌هاست و هنرمند و غیرهنرمند نمی‌شناسد و عجیب است که به‌طور عامدانه‌ای سعی می‌شود وقایعی طبیعی تا این حد سیاه‌گونه بازنمایی شوند.

داریوش فرهنگ که از دست‌ها، قلب‌ها و افکار آلوده سخن گفته و از تفوق زشتی‌ به جای زیبایی‌ گلایه دارد، باید بداند که خود او و دیگر یارانش، سهم بسزایی در رقم‌خوردن این وضعیت دارند؛ کسانی که هم در آثار شبه هنری‌شان و هم در گفتار و کردارشان، سیاهی، تباهی و ناامیدی موج می‌زند و از قضا خود تزریق‌کننده این صفات به روح و قلب مردم ایران بوده‌اند.

هر چند بسیاری از مدعیان وادی هنر، خود را آینه جامعه می‌دانند که توسط آنان واقعیت‌های موجود بازتاب می‌یابد اما این‌ها تمام واقعیت جامعه ایران نیست بلکه برساخته‌های کسانی است که منفعتشان در سیاه‌نمایی است. منکر سختی‌ها و نابسامانی‌ها نمی‌توان بود اما مخرج مشترک جامعه ایران، چیزی نیست که هنرمندان آن را به‌تصویر کشیده یا به زبان می‌رانند. 

گویا حضرت عزرائیل باید از آقای داریوش فرهنگ عذرخواهی کنند که خاطرشان را مکدر و ایشان برخی و دوستانشان را رنجانده‌اند! 

دیدگاه کاربران

محسن۳۳۰۸۷۴۸۰۹:۲۴:۵۵ ۱۴۰۲/۹/۹
توی متن به اشتباه نوشتید داریوش ارجمند
ناشناس۳۳۰۹۵۵۲۲۳:۱۳:۵۳ ۱۴۰۲/۹/۹
ای بابا اینا چی میگن شما چی میگید ؟! گیر دادین به یه اشتباه تایپی !
ناشناس۳۳۰۹۵۵۹۲۳:۱۹:۲۳ ۱۴۰۲/۹/۹
به حدی سوء مدیریت توی کشور هست که مردم حتی مردن هنرمندان رو از چشم مسئولین میبینند ، ممکنه این مردن ها ربطی به مسئولین نداشته باشه ولی این نتیجه سوء مدیریته .
ناشناس۳۳۱۱۲۲۱۲۳:۳۷:۵۸ ۱۴۰۲/۹/۱۱
نه اینا از نیرویی به غیر از خدا خیلی میترسن که به همه چیز میتازن _____ ایکاش اقلّاً مثل فیلم‌هاشون کمی از خدا میترسیدن
ناشناس۳۳۱۰۶۴۱۰۸:۳۶:۰۹ ۱۴۰۲/۹/۱۱
مخصوصا یک کلمه اشتباه آشکار در متن آورده است تا همه حواسها به آن معطوف شود .
ناشناس۳۳۰۸۷۵۵۰۹:۳۰:۰۱ ۱۴۰۲/۹/۹
خدا به عزرائیل صبر جمیل بده از دست حرف و عمل ما آدمها ...!!
ناشناس۳۳۰۹۵۵۳۲۳:۱۴:۵۵ ۱۴۰۲/۹/۹
هنری کیسینجر قاتل غیر نظامیان در ویتنام و لائوس و کامبوج هم مرد مرگ به سراغ همه خواهد امد.
علی۳۳۰۸۷۵۷۰۹:۳۰:۳۵ ۱۴۰۲/۹/۹
به قول شما ناله‌ها و ضجه‌زنی‌های ایشان چرا برای شما نگران کننده شده؟ آیا از ناله های یک هنرمند هم هراس دارید؟ این چه رسمی شده که هرکس میخواهد به نفع خودش صحبت کند از طرف مردم ایران نظر میدهد. شما یک رسانه هستید و اجازه صحبت از سمت مردم رو ندارید. وقتی همینجا نظرات خواننده ها رو سانسور میکنید و فقط چند کلمه رو انتخاب کرده و جمله دستکاری شده رو منتشر میکنید حال و روز شما پیداست.
ناشناس۳۳۰۸۷۵۹۰۹:۳۰:۴۲ ۱۴۰۲/۹/۹
خب شما یک نفر متخصص بیاورید و با دلایل اعلام کند که وضعیت کشور خوب است یا نسبت به دو سه سال قبل بهتر شده و یا آینده بهتر در پیش است
ناشناس۳۳۰۸۷۶۹۰۹:۳۶:۵۰ ۱۴۰۲/۹/۹
سلام چه ربطی داره؟ آقای فرهنگ به نوعی مرثیه خوانی در داغ همکاران دارد و شما آن را به جامعه و ...ربط می دهید
ناشناس۳۳۰۸۷۸۳۰۹:۴۷:۴۹ ۱۴۰۲/۹/۹
آن روزی که داشتید نفرت پرانی علیه ایران می کردید باید به فکر می بودید و تازه خیلی هم مماشات شد
امیر۳۳۰۸۷۸۵۰۹:۴۸:۲۱ ۱۴۰۲/۹/۹
درقسمتی ازمتن اشتباهی داریوش ارجمندنوشته شده ابتدای بندچهارم.ممنون ازمتنتون
ناشناس۳۳۰۸۷۸۹۰۹:۵۰:۱۸ ۱۴۰۲/۹/۹
سلام، بنده خدا چه حرفی زده است که شما آن را سیاسی می کنید. من اصلا از جملات ایشان هیچ کنایه سیاسی و اجتماعی احساس نکردم
ناشناس۳۳۰۹۷۰۵۰۶:۰۸:۱۱ ۱۴۰۲/۹/۱۰
از دید نگارنده وضعیت مملکت گل و بلبل است و اعتراض به وضعیت جاری جای تعجب داره
ناشناس۳۳۰۸۷۹۵۰۹:۵۵:۳۹ ۱۴۰۲/۹/۹
یعنی تو این کشور هیچکس حرفی نزنه که شاید به شماها بر بخورد.دست بردارید اقا.انقدر مسئول و غیر مسئول حرف های بی سر و ته میزنن،صداتون در نمیاد اما کسی که همفکر شما نیست حرفی بزنه باید تاوان پس بده!!
ناشناس۳۳۰۸۸۱۶۱۰:۱۲:۳۳ ۱۴۰۲/۹/۹
داریوش فرهنگ تا با شماست خوب است تا منتقد شما میشود به عزراییل حواله داده میشود???????? این یعنی تفکر یا با ما یا با هیچ کس
ناشناس۳۳۰۸۸۱۸۱۰:۱۵:۰۶ ۱۴۰۲/۹/۹
با سه خط اول متنتان کاملا موافقم
ناشناس۳۳۰۸۸۲۲۱۰:۲۰:۳۲ ۱۴۰۲/۹/۹
فقط یک برنامه ساده پاورقی قسمت خارج آن جواب این ها می دهد
ناشناس۳۳۰۸۸۲۵۱۰:۲۴:۲۳ ۱۴۰۲/۹/۹
یادمان باشدجناب فرهنگ از هنر مندان انقلابی است که در گاندو بازی کرده
ناشناس۳۳۰۸۸۳۵۱۰:۳۷:۰۷ ۱۴۰۲/۹/۹
در متن نوشتید داریوش ارجمند، باید اصلاح بشه به داریوش فرهنگ // اصلاح شد ممنون
ناشناس۳۳۰۸۸۳۹۱۰:۳۹:۴۵ ۱۴۰۲/۹/۹
حرف بدی نزده دلش پر بوده از روزگار. شما چرا جبهه میگیرین
امیر حسین سلطان/تهران۳۳۱۰۰۸۵۱۴:۵۱:۵۸ ۱۴۰۲/۹/۱۰
بد زمانه ای شده است! حتی درددل کردن یک هنرمند تحمل نمی شود. الف مطلب سراسر تهاجمی به هنرمندان را تحمل می کند اما انبوه کامنت های دفاع از هنرمند را معطل نگهداشته یا حذف می کند که بسیار تأسف آور تر از کم تحملی یا بی تحملی نسبت به ابراز دردها و درددل های هنرمند است. آقای مشفق و دیگران باید پاسخگوی این نوع نگاه تند و غیرمنصفانه شأن به قشر فرهیخته هنرمندان جامعه باشند و با سانسور نظرات مخاطبان الف هرگز نمی تواند ضعف استدلالی و دیدگاه جناحی و گروهی اینگونه نویسندگان را لاپوشانی نماید.
M.E۳۳۰۸۸۵۸۱۰:۵۳:۲۴ ۱۴۰۲/۹/۹
با عرض سلام و خسته نباشید. متنتون مطالعه کردم. متن جامع و خوبی بود. در شرح قسمتی از متن به جای داریوش فرهنگ، اشتباها هنرمند عزیزمان داریوش ارجمند مخاطب قرار گرفته است. خیلی از تحلیل قشنگتون لذت بردم. ممنونم // اصلاح شد دوست عزیز
ناشناس۳۳۰۸۸۶۴۱۰:۵۹:۲۵ ۱۴۰۲/۹/۹
اینکه هنرمندان می‌میرند چیز عجیبی نیست چون بقیه اقشار می‌میرند ;-)
ناشناس۳۳۰۸۸۷۵۱۱:۰۷:۰۱ ۱۴۰۲/۹/۹
چطور فیلم گاو نشانه و بازتاب آن دوران بود ولی امروز حتی یک سخنرانی باعث سیاه نمایی شما می شود
ناشناس۳۳۰۸۸۹۸۱۱:۱۶:۴۹ ۱۴۰۲/۹/۹
زیاد سخت نگیرید چرا که دنیا زدگانی که مرگ را برای همسایه می دانند وقتی می بینند شخصی از کنارشان به دیار باقی می رود آنچنان به هم می ریزند که هر چیزی می گویند.
ناشناس۳۳۰۸۹۰۱۱۱:۱۹:۰۰ ۱۴۰۲/۹/۹
بندگان خدا فراموش کرده اند مرگ یک حقیقت وواقعیت انکار ناپذیربرای همه است فقیر وغنی وهنرمند وبی هنر وپیر وجوان و...ندارد برای همین هم برخی حرفها واعمالمان واقع ظالمانه است
ناشناس۳۳۰۸۹۱۴۱۱:۲۹:۴۰ ۱۴۰۲/۹/۹
شما هم عذر گوشت، برنج، روغن، قند و شکر، مرغ و تخم مرغ و هزاران کالای دیگر را بپذیر! البته میبخشی که به زعم شما سمپاشی کردم!!!
ناشناس۳۳۰۸۹۴۱۱۱:۵۶:۳۵ ۱۴۰۲/۹/۹
سخت نگیرید اینها بخصوص بعضی سلبیریتی هادست به خودکشی رسانه ای زده اند و این خودکشی و دیده نشدن یعنی مرگ یک بازیگر .... با مطرح نکردنشان کمکشان کنید...
ناشناس۳۳۰۸۹۵۱۱۲:۰۲:۵۴ ۱۴۰۲/۹/۹
عزیزم غم مخور از بهر مُردن / مگر انان که غم خوردن نمُردند
كوچيك شما اصغر !۳۳۰۸۹۷۰۱۲:۲۵:۲۶ ۱۴۰۲/۹/۹
به بهانه مراسم مرحومه بيتا فرهي ! ------------ همين دو شب پيش كه فيلم « بانو » را تما شا مي كردم نام كارگردان فيلم را ديدم داريوش مهر جويي ،ً كه گفتم : رحمت الله عليه ! خسرو شكيبايي بود كه زير لب گفتم : رحمت الله عليه ! حميده خير آبادي : رحمت الله عليها ! عزت الله انتظامي : رحمت الله عليه ! بيتا فرهي : رحمت الله عليها ! فردوس كاوياني : رحمت الله عليه ! فتح علي اويسي : رحمت الله عليه ! مير صلاح حسيني : رحمت الله عليه جلال مقدم : رحمت الله عليه ! مرحوم ابوي هميشه مي گفت : آدمي يك نفس است ، آه است و دمي ! سعدي شيرازي : « نام نيكو گر بماند زآدمي به كزو ماند سراي زرنگار » ! شاعر شيرين سخن ديگر ادبيات فارسي : « دل بدين پيرزن عشوه گر دهر مبند كاين عروسي است كه در عقد بسي داماد است » !! در اين شب جمعه رحمت الله عليهم اجمعين همه اسيران خاك !
ناشناس۳۳۰۸۹۷۷۱۲:۳۰:۱۲ ۱۴۰۲/۹/۹
پای ملک الموت را وسط نکشید .
ناشناس۳۳۰۸۹۸۰۱۲:۳۳:۱۴ ۱۴۰۲/۹/۹
جناب نویسنده متن ،،آیینه شکستن خطاست .
ناشناس۳۳۰۸۹۹۰۱۲:۳۸:۰۸ ۱۴۰۲/۹/۹
اینها دوست دارن پیش عزرائیل هم ویژه باشن
ناشناس۳۳۰۹۰۰۹۱۲:۴۶:۰۷ ۱۴۰۲/۹/۹
هموطنان عزیز و بخصوص آقای مشفق نظر همه شما محترم است همانطور که شما نظر میدهید آقای داریوش فرهنگ هم نظر میدهد. ...
ناشناس۳۳۰۹۰۵۹۱۳:۲۵:۰۴ ۱۴۰۲/۹/۹
مشکل اینکه هممون فکر می‌کنیم تا ابد زنده ایم !
ناشناس۳۳۰۹۰۶۱۱۳:۲۸:۳۵ ۱۴۰۲/۹/۹
داریوش فرهنگ که از خودتونه و گاندو سازه
ناشناس۳۳۰۹۱۰۴۱۴:۱۳:۴۹ ۱۴۰۲/۹/۹
کم لطفی نکنید ایشون سریال های جذابی در راستای نگرش انقلابی ساخته اند از طرفی در سریال هایی مانند گاندو نیز نقش پررنگ داشته اند.
ناشناس۳۳۰۹۱۰۸۱۴:۱۷:۵۷ ۱۴۰۲/۹/۹
مرگ در اثر بیماری و حادثه در هر سن و هر کشوری می تواند اتفاق بیفتاد.استیو جابز در سن ۵۶ سالگی در اثر سرطان درگذشت و در آمریکا هیچ کس را مقصر ندانستند... ما ایرانی ها عادت کرده‌ایم در همه حوادث حتی بیماری و مرگ افراد دنبال مقصر باشیم و همیشه تئوری توطئه را در ذهن مان پرورش دهیم ...
ناشناس۳۳۰۹۸۸۳۱۱:۱۱:۲۷ ۱۴۰۲/۹/۱۰
گل گفتی
ناشناس۳۳۰۹۱۱۲۱۴:۲۰:۵۱ ۱۴۰۲/۹/۹
بخدا این انصاف نیست. باید هنرمندان بخصوص سلبریتی ها در امان باشن و عمرشون جاودانه باشه و نمیرن. و این فقط و فقط مسئولیتش با دولت و نظام هست. چرا هنرمندا مثل بقیه مردم می میرن؟ اصلا چرا می میرن؟ چرا؟! واقعاً این درد رو کجا ببریم؟!
ناشناس۳۳۰۹۱۳۵۱۴:۴۴:۵۸ ۱۴۰۲/۹/۹
اگر فرض شود که وضعیت جامعه ما آن چیزی نباشد که هنرمندان به تصویر می‌کشند، شما که مدام نوشته از خود بیرون می‌دهی و با بازی با کلمات سعی می‌کنی اعتباری از خود بروز دهی تا نوشته‌ات منتشر شود چطور می‌توانی که از واقعیت جامعه سر دربیاوری؟؟؟!!
ناشناس۳۳۰۹۱۳۶۱۴:۴۵:۲۳ ۱۴۰۲/۹/۹
حالا چرا هنرمندان تند تند می‌میرند؟
ناشناس۳۳۰۹۱۳۷۱۴:۴۵:۳۰ ۱۴۰۲/۹/۹
درود بر داریوش ارجمند.
ناشناس۳۳۰۹۲۰۱۱۵:۳۱:۲۶ ۱۴۰۲/۹/۹
بیشتر تحمل کنیم
حسن۳۳۰۹۲۰۸۱۵:۳۷:۵۷ ۱۴۰۲/۹/۹
این آقای داریوش فرهنگ بیاید دوماه با بالاترین حقوق دریافتی توسط بازنشسته کشوری و لشگری زندگی خودش را بچرخاند تا بفهمد که چقدر بیهوده در مورد زندگی به اصطلاح هنرمندان چانه می چرخاند
حسام۳۳۰۹۲۱۲۱۵:۴۴:۰۶ ۱۴۰۲/۹/۹
مثل اینکه قبل از عزراییل اول باید از شما عذر خواهی کنیم! شرمنده ،بخشید ،جناب مشفق که خاطر مبارکتون مکدر شده
ناشناس۳۳۰۹۲۳۶۱۶:۱۲:۳۳ ۱۴۰۲/۹/۹
متاسفم برای جناب مشفق برای این برداشت شما خارج از ایران زندگی میکنید؟واقعا جز سختی و فشار زندگی چیزی در ایران ما روئیت میکنید؟شما لطف فرمایید قسمت پر لیوان زندگی در ایران را به نمایش بگذارید و نکات سیاه و خاکستری را بذارید هنرمندان نمایش بدهند و شما قسمت روشن را برای ما توصیف بفرمایید اگر کور سویی از روشنایی براتون قابل دیدن باشد
ناشناس۳۳۰۹۲۷۱۱۶:۵۴:۱۶ ۱۴۰۲/۹/۹
121 نطر تا حالا
ناشناس۳۳۰۹۲۹۷۱۷:۴۹:۰۳ ۱۴۰۲/۹/۹
با این حرفها نمی شه واقعیات های جامعه را کتمان کرد.
ناشناس۳۳۰۹۳۲۳۱۸:۲۶:۵۱ ۱۴۰۲/۹/۹
اینها خودشان را تافته جدا بافته میدانند که بیماری و مرگ نباید سراغشان بیاد
ناشناس۳۳۰۹۳۴۵۱۸:۴۱:۳۹ ۱۴۰۲/۹/۹
عزیزم نیاز نیست این هنرمندان رو اذعان ما اثر بزارن تشریف ببرید یک کیلو گوشت بخرید متوجه میشد تشریف ببرید شهرداری یا یک اداره دولتی تا کارتون راه بیوفته متوجه میشین والله با این کم کاری دوستان و مدیران نالایق نیازی به دشمن ندارین که همینهایی که کشوری با اینهمه ثروت و نعمت رو اینجوری مدیریت میکنن کافین
ناشناس۳۳۰۹۳۴۶۱۸:۴۵:۲۳ ۱۴۰۲/۹/۹
حالا نیازی به تمسخر اقای فرهنگ نبود که دست به قلم شدید! اصلا چرا فکر می کنید همه بازیگران سطح تحصیلات و تفکر بالایی دارند. البته صادقانه باید گفت آقای فرهنگ، بازیگر خوب و بدون حاشیه ای است. در این مراسم هم ناراحت بوده و خواسته تالمات خود از شنیدن خبر مرگ همکارانش را نشان دهد.
رحمان۳۳۰۹۳۴۷۱۸:۴۶:۱۹ ۱۴۰۲/۹/۹
داریوش فرهنگ یکی از هنرمندان فاخر است. بنظرم در مراسم متناسب حال خودش صحبت کرده
ناشناس۳۳۰۹۴۲۲۲۰:۳۶:۴۷ ۱۴۰۲/۹/۹
تو گاندو که خوب بود حالا بد شد؟
ناشناس۳۳۰۹۴۳۸۲۱:۱۰:۰۱ ۱۴۰۲/۹/۹
توهم دارند خیلی هاشون.
ناشناس۳۳۰۹۵۱۷۲۲:۱۴:۵۵ ۱۴۰۲/۹/۹
حرفهای احساسی و ادبی ایشون اصلا برام مهم نیست اینکه در بندر عباس ما اسیر تهیه بنزین و کپسول گاز هستیم و ساعتها در صف این و آن عمرمان تلف می‌شود مهم است
اعتدال۳۳۰۹۵۲۲۲۲:۲۱:۵۸ ۱۴۰۲/۹/۹
عزرائیل باید بدونه که هنر مندان ایران با همه آدمها فرق می کنند !
ناشناس۳۳۰۹۶۰۱۰۰:۲۴:۴۴ ۱۴۰۲/۹/۱۰
جالب دولت اصلاح طلب باشه شماها سیاه نمایی می‌کنید هر موقع دولت اصولگرا باشه بقیه ظاهرا سیاه نمایی می‌کنند
ناشناس۳۳۰۹۶۲۴۰۱:۱۶:۵۸ ۱۴۰۲/۹/۱۰
وقتی شما که از اهالی فرهنگید حتی انتقاد کوچکی را بر نمی تابید وای به کسی که اهل رسانه نباشد و انتقادهای تند و تیززتری بشنود
سحر۳۳۰۹۹۸۱۱۲:۳۷:۲۶ ۱۴۰۲/۹/۱۰
ببینید نویسنده محترم . درست می فرمایید مرگ حق است و راه گریزی از آن نیست . اما مگر قلب و روح روان ایرانی چقدر گنجایش این همه خبر بد داره . وضعیت سخت معیشتی مردم یک طرف ، ریا و دروغ پروری از سوی دیگر . سو استفاده از بیت المال از یک طرف . گیر دادن به سریال و تاتر و آزادی های مشروع از سوی دیگر . آخه انسان مشهدی یا قمی چه گناهی کرده است که هم بار سختی اقتصاد خانواده باید بکشد هم باید با یک اظهار نظر سلیقه ای از یک کنسرت موسیقی محروم باشد . خودتان و انصافتان . فشار یکی یا دوتا نیست برادر من . سختی اقتصاد را چشم . مالیات های سرسام اور روی سرمان . گرانی دارو هم می پذیریم اما منفذهای تنفس که نباید بسته شود . تنفس ما همین سینما و ورزش و موسیقی و نیمچه تفریحه .
ناشناس۳۳۱۰۱۸۹۱۷:۴۳:۵۷ ۱۴۰۲/۹/۱۰
مردم منظور آقای فرهنگ را میفهمند.
محدثه۳۳۱۰۳۶۰۲۱:۲۶:۱۳ ۱۴۰۲/۹/۱۰
یعنی هنرمندان نباید بمیرن ...نمیدونم ازاین حرف آقای فرهنگ بخندیم یاگریه کنیم .این همه آدم درشب وروز میمیرن ازهمه قشری هستن مگه مردن هم فقیر وغنی داره یا مردم عادی یا سیلیبریتی داره
جواد۳۳۱۰۴۰۸۲۲:۱۸:۴۲ ۱۴۰۲/۹/۱۰
اقای یوسف مشفق این افاضات تورادیگه کجامون بزاریم عزراییل جان را میگیرد امااین حرف های توودوستانتان روح وروان انسان هارالگدمال میکند!!!!!
مهدی۳۳۱۰۶۵۲۰۸:۴۷:۲۲ ۱۴۰۲/۹/۱۱
سلام مجلس ختم جای صحبت هنرمند نیست بلکه جای سخنرانی عالمی متقی است تا با نفس حق خویش کل حضار را متذکر بی وفایی دنیا و مرگ همه انسانها نماید. واقعا کلامتان متین است که باید جناب عزارئیل عذرخواهی نمایند.
ناشناس۳۳۱۴۱۴۲۱۶:۱۴:۴۱ ۱۴۰۲/۹/۱۴
اینهمه راجع به مرگ نوشتید باز یک عده در کامنت ها از اوضاع بد جامعه می نالند!. یعنی رسما دارید یاسین می خونید!
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های اخیر

    پربحث‌های دیروز

    1. مقاومت بی‌مبنای طلافروشان در مقابل شفافیت/ دولت عدول نکند، مردم هم حمایت می‌کنند

    2. واکنش وزیر کشور به برخورد خشن برخی ماموران / نظر واعظی درباره نقاط ضعف و قوت دولت رئیسی

    3. تعطیلی روز شنبه مانعی ندارد

    4. آخرین تصمیم دولت برای حمایت از نهضت ملی مسکن

    5. برائت نامه محمدعلی رامین از پسرش یاسین و مهناز افشار

    6. تعطیلی شنبه‌ها در مجلس رأی آورد/ نمایندگان چه گفتند؟

    7. تعطیلی پنجشنبه در مجلس رأی نیاورد/ نمایندگان چه گفتند؟

    8. بازیچه های صهیونیسم

    9. رسول‌اف و ضرری که با خروجش به سینمای ایران زد!؟

    10. تعطیلی شنبه‌ها با تایید شورای نگهبان اواخر خرداد اجرا می‌شود

    11. CNN: ایران به بزرگ‌ترین قدرت موشکی و پهپادی منطقه تبدیل شده است

    12. گروسی: تهران تمایلش را برای گفت‌وگویی جدی با آژانس نشان داده است

    13. رییس جمهور: عقب‌ماندگی‌ها در اجرای عدالت را باید جبران کنیم

    14. دادگاه فرزندان معاون اول سابق قوه قضاییه غیر علنی نیست

    15. مرتضوی: دولت در کاهش نرخ بیکاری رکورد زد

    16. خاندوزی: تمام اصناف کشور موظف هستند به‌سمت شفافیت بروند

    پربحث‌های هفته

    1. این نامه دلسوزانه است؟!

    2. واکنش قوه قضائیه به شایعه ای درباره زیباکلام

    3. کیهان: لایحه عفاف و حجاب ترویج‌کننده پدیده پلشت بی‌حجابی است/ امید است این لایحه ناکارآمد کنار گذاشته شود

    4. نامه روحانی به مردم ایران درباره دلایل رد صلاحیتش/ این دفاعیه‌ شخصی نیست، دفاع از جمهوریت نظام است

    5. امضای مردم گیلان پای طومار حمایت از طرح نور

    6. مقاومت بی‌مبنای طلافروشان در مقابل شفافیت/ دولت عدول نکند، مردم هم حمایت می‌کنند

    7. فردا دیر است...

    8. آقای رئیس جمهور خاطرجمع نباشید

    9. جریمه کشف حجاب ۴ و نیم میلیون تومان است

    10. پیرامون پشت‌پرده افشای فایل‌صوتی «ظریف»...

    11. نوش‌دارو بعد از مرگ سهراب!

    12. سپاه برای مقابله با مواد مخدر مسئولیت گرفت‌

    13. نظرات برگزیده مخاطبان الف: مردم عملکرد دولت روحانی را فراموش نکرده‌اند/ گسترش مصرف مشروبات الکلی زنگ خطری برای مردم و مسئولین است

    14. خودمان بیگناهان زیادی را کشتیم نمی توانیم از اسرائیل انتقاد کنیم

    15. محکومیت ساداتی‌نژاد به حبس/ روایت خاندوزی از کاهش تورم/ شانس قالیباف برای ریاست مجلس دوازدهم چقدر است؟

    16. واکنش روزنامه اصولگرا به زندانی‌شدن زیباکلام/ دستور اژه‌ای درباره پرونده چای دبش

    17. در آستانۀ سکولارشدنِ زیارت؟

    18. مأمور خاطی بازداشت شد

    19. انتقاد روزنامه اصولگرا از وزیر ارتباطات/ واکنش فرزین به انتشار اطلاعات مالی موسسه رائفی‌پور

    20. نتانیاهو: ‌صدها سرباز را از دست داده‌ایم

    21. صادق زیباکلام روانه زندان شد

    22. بزرگ‌نمایی مشکلات به ضرر کشور است

    23. راه سخت قالیباف/ پیشنهاد جالب شریعتمداری درباره واکنش به اسرائیل

    24. اعتراض بانوان به پوشش‌های نامناسب

    25. نرخ رشد جمعیت با روند فعلی در سال ۱۴۰۹ به صفر می‌رسد

    آخرین عناوین