این نامه دلسوزانه است؟!

سعید ونکی، گروه سیاسی الف،   4030224073 ۳۰۶ نظر، ۰ در صف انتشار و ۷۳ تکراری یا غیرقابل انتشار
این نامه دلسوزانه است؟!

نامه اخیر حسن روحانی خطاب به ملت ایران که در رابطه با ردصلاحیت خود در انتخابات مجلس خبرگان‌رهبری و پاسخ شورای‌نگهبان به او نگاشته شده، حاوی اتهام‌افکنی و تصویری نادرست علیه ارکان نظام است. فارغ از رویکرد شورای‌نگهبان در مسئله احراز صلاحیت‌ها که چه‌بسا واجد نقدهای بسیاری هم باشد استدلال‌های به‌کاربرده شده توسط روحانی تنزل آن سویه‌های انتقادی لازمی است که می‌تواند گره‌گشای مناقشه‌ای مهم باشد اما او بیشتر سعی دارد رد‌ صلاحیت خود توسط شورای‌نگهبان را به نقد بکشد  و با لحنی آمیخته به عصبانیت، حاکمیت را آماج حملات خود قرار می‌دهد.

وقتی رئیس‌جمهور پیشین در نقدش اصل را بر اراده حاکمیت در جهت فعالیت علیه خود و دست‌اندازی مقابل دولتش گذاشته یعنی روحانی به‌جای بهره‌گیری از منطق محکم به بیان دلایلی می‌پردازد که نسبتی با واقعیت ندارد. مرور هشت سال سکانداری او و نشستن بر منصب ریاست قوه‌مجریه، نقض تمام ادعاهایی است که شیخ اعتدال، امروز به آن تمسک می‌جوید. حاکمیتی که امروز از نظر روحانی متهم به دخالت و سنگ‌اندازی مقابل اوست، بیشترین همراهی را با راهبرد کلان دولتش مبنی بر توافق با غرب و انعقاد برجامی داشت که مشخص بود نه ضمانت اجرایی محکمی داشته و نه دارای قوام و دوام است اما در جهت رای ملت به روحانی و تمایل عمومی به مذاکرات با غرب، دست دولت را برای پیش‌برد این راهبرد باز گذاشت. اما مشخص نیست که چرا رئیس دولت اعتدال چرا با  لحنی آمیخته به عصبانیت، به‌جای تقابلی منطقی با شورای‌نگهبان و نقد رویکرد این نهاد در مسئله روند تایید صلاحیت‌ها، همان روشی را در پیش می‌گیرد که اصلاح‌طلبان تندرو و افرادی نظیر تاج‌زاده سرلوحه خود قرار داده بودند؛ روشی که با اتهام‌افکنی و ایراد گزاره‌هایی درشت، غلوآمیز و پوپولیستی آمیخته شده و در نهایت به سلب مسئولیت از خود منتهی می‌شود.

روحانی مدعی است که پاسخ‌های شورای‌نگهبان به او، تهی از استدلال و آکنده از ابهام و اتهام است اما آیا فحوای نامه اخیر شیخ اعتدال چیزی جز همین اتهام‌افکنی‌هایی است که او در مقام انتقاد از آن برآمده است؟ وقتی روحانی ۱۲ عضور شورای‌نگهبان را متاثر از «چند مامور امنیتی» دانسته و نگاهی تقلیل‌گرایانه به این نهاد و تصمیم‌گیری‌هایش دارد و به‌صراحت ناکامی دولت خود در مسیر نیل به اهداف مدنظرش را به‌گردن دیگر ارکان نظام می‌اندازد، آیا می‌توان رویکرد او را دلسوزانه و در جهت منافع کشور و نظام و باز‌کردن گره‌‌های کور تفسیر کرد؟

اینکه رویه حاکم بر شورای‌نگهبان در مسیر احراز صلاحیت‌ها محل نقدهای بسیار و دارای شبهات مهمی است، محل مناقشه نبوده و قطعاً تغییر روند کنونی امری ضروری است اما این نقایص، توجیهی برای اتهامات وارده رئیس دولت اعتدال به همان نهادی نیست که در انتخابات‌های متعددی صلاحیت خود او را احراز کرده. این رویکرد روحانی نه‌تنها ساختاری و دارای استدلال‌های منطقی نیست بلکه پر از اتهام‌افکنی، سیاسی‌کاری و آغشته به پوپولیسم حاد است و این مسئله برای فردی که در گذشته‌ای نه‌چندان دور دارای بالاترین منصب اجرایی کشور بوده و از ابتدای انقلاب تاکنون بر مهم‌ترین مناصب سیاسی و امنیتی تکیه زده، امری پسندیده نیست. 

دیدگاه کاربران

ناشناس۳۴۸۷۴۸۹۱۳:۵۱:۵۵ ۱۴۰۳/۲/۲۴
وقتی محاکمه نشود به خاطر کارهایی که در کشور کرد و کشور را عقب برد همین هست بیشتر مدعی شد.
ناشناس۳۴۸۷۵۵۷۱۴:۲۲:۰۱ ۱۴۰۳/۲/۲۴
ما از دولت آقای رییسی بشدت گله مند هستیم که چرا متخلفان و مفسدان اقتصادی دولت قبل را به قوه قضاییه دلالت ندادند .
ناشناس۳۴۸۷۷۱۵۱۵:۲۱:۲۵ ۱۴۰۳/۲/۲۴
اونوقت باید کل مدیران دولت خودش رو هم به قوه قضاییه ارجاع بده .
ناشناس۳۴۸۷۸۵۰۱۶:۲۵:۱۰ ۱۴۰۳/۲/۲۴
روحانی باید جواب تلفن اوباما رو میدادی اشتباه خاتمی رو تو هم انجام دادی دیگه حذف شدی رفت فرصتها رو مثل خاتمی از دست دادی
ناشناس۳۴۸۷۹۱۲۱۶:۵۹:۵۳ ۱۴۰۳/۲/۲۴
حتی در بهترین زمانیکه اوباما بود هیچکدام از تحریمهای بانکی و پولی و مالی لغو نشدند و سرمایه خارجی جذب نشد اوباما با برجام سر روحانی و ظریف کلاه گشادی گذاشت.
ناشناس۳۴۸۷۹۲۸۱۷:۰۵:۵۴ ۱۴۰۳/۲/۲۴
خاتمی 8 سال با طرح گفتگوی تمدن ها مردمو سرکار گذاشته بود روحانی هم 8 سال با برجامش مردمو سرکار گذاشته بود.
ناشناس۳۴۸۸۰۱۷۱۸:۰۳:۰۲ ۱۴۰۳/۲/۲۴
آقای ذوالنوری نایب رییس مجلس تقاضای حکن اعدام برای روحانی کرده بود
ناشناس۳۴۸۸۷۸۱۰۸:۳۷:۴۹ ۱۴۰۳/۲/۲۵
آقای ذوالنور خودش با رای 10 درصد مردم قم نماینده شد ایشان نماینده فقط 10درصد مردم قم است چطور می تواند نظر محاکمه یک رئیس جمهوری را بده که 6 سال تورم را زیر 15 درصد نگه داشت
ناشناس۳۴۸۸۸۲۴۰۹:۲۷:۲۴ ۱۴۰۳/۲/۲۵
اخیرا خیلی تز بر می‌دارید برای اینکه فرار کنید و به چیزهای بی ربط، ربط می‌دهید
حقگو۳۴۹۱۰۱۵۰۵:۳۷:۲۴ ۱۴۰۳/۲/۲۷
از کی اقای ذوالنوری شده ملاک که تقاضای اعدام کنه چرا این بنده خدا در مورد چای دبش مثل همفکراش سکوت کردن؟
ناشناس۳۴۸۸۱۷۳۱۹:۳۸:۰۱ ۱۴۰۳/۲/۲۴
کمیته های مجازات مردمی به سبک خوارج باید برای آندسته از مسولان مفسد قبل و حال راه اندازی شود
ناشناس۳۴۸۸۲۴۷۲۰:۲۲:۱۸ ۱۴۰۳/۲/۲۴
روحانی باید برود پهلوی زیبا کلام
ناشناس۳۴۹۰۰۴۵۰۸:۳۶:۵۹ ۱۴۰۳/۲/۲۶
ساداتی نژاد وزیر دولت رئیسی برای 3 سال زندان کجا باید برود ؟
ناشناس۳۴۹۰۰۴۶۰۸:۳۷:۴۶ ۱۴۰۳/۲/۲۶
تو گفتی و ما هم باورمان شد!
ناشناس۳۴۸۸۳۲۶۲۱:۱۶:۱۶ ۱۴۰۳/۲/۲۴
به شیخ حسن بگین جمع کنه بساطو
ناشناس۳۴۹۰۰۴۲۰۸:۳۴:۵۵ ۱۴۰۳/۲/۲۶
وزیر جهاد آقای رئیسی آقای جواد ساداتی نژادرا دریاب 3 سال زندان ، اینم روحانی مقصر است؟
محسن۳۴۹۱۴۵۰۱۷:۵۰:۴۳ ۱۴۰۳/۲/۲۷
اتفاقا اینکه وزیر در همین دولت برکنار و بعد محاکمه می شود نقطه قوت دولت است نه اینکه مثل شیخ حسن : اگر به برادرم دست بزنید اعلام جنگ میکنم
ناشناس۳۴۸۷۷۹۵۱۵:۵۳:۵۷ ۱۴۰۳/۲/۲۴
اگه رفسنجانی محاکمه و مجازات میشد خاتمی و شیخ‌حسن‌فریدون طلبکار نمیشدن و این قصه تا امروز ادامه نداشت
ناشناس۳۴۸۷۸۶۵۱۶:۳۳:۱۷ ۱۴۰۳/۲/۲۴
اگه جای دیگه بود شیخ حسنو به شدیدترین شکل مجازات میکردن وقتی مجازات نمیکنن طبیعتاً طلبکار میشه
ناشناس۳۴۸۷۹۱۰۱۶:۵۹:۱۵ ۱۴۰۳/۲/۲۴
کاملاً معلومه شیخ حسن دیگه امیدی به مردم نداره اپوزسیون بود حالا دیگه قداره رو برای مردم از رو بسته هنوز قهقهه‌ها و ریسه‌هاشو با شیاطین یادمونه هنوز توهینهاشو به مردم رو فراموش نکردیم
ناشناس۳۴۸۷۹۴۷۱۷:۲۰:۲۴ ۱۴۰۳/۲/۲۴
روحانی 8 سال عمر و زندگی و پول میلیون ها ایرانی رو در توهم رابطه با امریکا و غرب برباد فنا داد خدا ازش نگذره.
ناشناس۳۴۸۸۷۸۹۰۸:۴۳:۵۱ ۱۴۰۳/۲/۲۵
نه عزیز مردم اون که شما فکر می کنید نیستند .
امیر حسین سلطان/تهران۳۴۸۷۹۴۴۱۷:۱۸:۰۵ ۱۴۰۳/۲/۲۴
نه دین مبین اسلام و نه اخلاق و نه عرف این اجازه را به بنده یا شما نمی دهد که این چنین جسارتی را مرتکب شویم به طوری که به زندگان که هیچ بلکه به مرده هم رحم نکنیم! واقعا وامصیبتا شما انگار کینه شتری تان را حتی به کسی که سالهاست دستش از دنیا کوتاه شده است کم نمی کنید! برای خودم و دیگرانی که در یک سایت وزین بناگزیر خواننده این چنین مطالب درخور مذمت و نکوهش هستیم بسیار متاسفم. الف جان کامنت مذکور بهیچوجه درخور درج در سایت وزین الف نمی باشد. اگر شده کامنت های بنده را تماما درج نکنید اما شما را به خدا ببینید از دست تان در نرود و چنین کامنت های توهین آمیزی را درج نکنید. سکوت و مماشات درباره چنین نظراتی قطعا به منزله سهیم شدن در ایراد تهمت و بهتان و غیبت قابل توصیف می باشد
ناشناس۳۴۸۸۰۴۰۱۸:۱۴:۱۰ ۱۴۰۳/۲/۲۴
مگه احمدی نژاد محاکمه شد؟
ناشناس۳۴۸۸۲۰۴۱۹:۵۵:۱۸ ۱۴۰۳/۲/۲۴
به چه جرمی؟!!
ناشناس۳۴۸۸۴۶۶۲۲:۵۷:۲۷ ۱۴۰۳/۲/۲۴
چرا در این كشور بزرگان را بعد از پايان مسئوليت خانه نشين مي كنند؟
ناشناس۳۴۸۸۷۸۴۰۸:۴۱:۵۰ ۱۴۰۳/۲/۲۵
شما چکاره هستی که حکم به مجازات می دهی مگر این مملکت قوه قضائیه نداره ؟ مگر شورای امنیت ملی نیست ؟ چرا سایت الف نظرات افرادی که با هیچ منطقی سازگار نیست جواب نمی دهد ؟
امیر حسین سلطان/تهران۳۴۸۸۸۴۲۰۹:۴۰:۳۱ ۱۴۰۳/۲/۲۵
اصلا انگار اینها همه حقوق را تنها و تنها برای خودشان قائلند! هر جا بخواهند با بی ادبی و بی نزاکتی به عنوان نظر علنا به دیگران توهین روا می دارند! و معلوم نیست با چه رویی در یک سایت وزین بسان الف جرات می یابند در ذیل هر نظر یا کامنتی که به هر دلیلی مورد پسند شان نیست با هر ادبیاتی ولو ضعیف و دست و پاشکسته ابراز وجود و به نحوی اعمال باصطلاح قدرت نمایند در حالی که چنانچه کمترین ترس و واهمه ای از کامنت شان نزد حتی یکی از کاربران الف ایجاد شود(خواسته یا ناخواسته) مرتکب یک گناه کبیره هم شده اند و از اینرو میزان محترم الف مطلقا نبایستی چنین نظراتی را با این ادبیات معمولا سخیف و توامان با تهدید درج نمایند و چنانچه از دست شان در رفت فرصت کافی و وافی را در اختیار سایر کاربران محترم قرار دهند تا پاسخ لازم به اینگونه کامنت های بی منطق و ناسازگار با عرف و شرع و اخلاق و انسانیت را بدهند تا آنان گمان نبرند به این آسانی ها می توانند به خیال واهی خودشان حال دیگران را بگیرند حتی اگر سایت مورد نظر سایت وزین الف باشد. با سپاس
ناشناس۳۴۸۸۷۰۸۰۶:۳۹:۱۲ ۱۴۰۳/۲/۲۵
اقای رییسی خودش سالها بر مسند قدرت در قوه قضایه بوده و طبری سالها مرتکب جرم شده خودش اولین نفر باید پاسخگو باشه
ناشناس۳۴۸۸۷۷۹۰۸:۳۴:۴۶ ۱۴۰۳/۲/۲۵
دولت رئیسی را کی باید محاکمه کند که 3 سال متوالی تورم را بالای 80 درصد نگه داشته ؟
ناشناس۳۴۸۸۸۲۱۰۹:۲۵:۳۴ ۱۴۰۳/۲/۲۵
اولا آمار درست بده و حرف دوستانت...دوم تورم جرم نیست سوم هم تورمی که باعث آن همان دوستان... هستند ولی نگران نباش تورم کمتر شده به دولت بعد تحویل می‌دهد
ناشناس۳۴۹۰۰۵۱۰۸:۴۱:۵۳ ۱۴۰۳/۲/۲۶
اول ، دوم ، سوم بگوببینم تورم چیه ؟ مردم زندگی شان نابود بشه؟ زندگی ها از هم بپاشه؟ مردم گشنه بخوابند؟ چی پس؟ حقوق بالای 50 میلیون که درد کارگر را نمی فهمی !!!!!
ناشناس۳۴۸۷۶۰۱۱۴:۴۳:۰۶ ۱۴۰۳/۲/۲۴
حق با روحانی است. استدلال های شورای نگهبان در واقع قابل تایید یا رد کردن نیستن و بر اساس سلیقه ی شخصی و بدون معیار مشخص هستند.اینجوری هر کس را که بخواهند می توانندحذف کنند.
ناشناس۳۴۸۷۶۵۴۱۵:۰۰:۲۰ ۱۴۰۳/۲/۲۴
حق با شورای نگهبان است.
ناشناس۳۴۸۷۸۶۳۱۶:۳۱:۴۰ ۱۴۰۳/۲/۲۴
کدام حق؟! حق چی؟! از نزدیک به هشت میلیون نفر واجدین حق رای در شهر تهران کمتر از هشت درصد در انتخابات اخیر شرکت کرده اند. می فهمید این یعنی چه؟! باز بگویید حق با شورای نگهبان است؟ شورای نگهبان هم معصوم نیست و می تواند اشتباه کند و آن هم اشتباهاتی که برای کشور خیلی گران تمام بشود.
ناشناس۳۴۸۷۸۶۹۱۶:۳۸:۱۷ ۱۴۰۳/۲/۲۴
کاهش مشارکت مردم از سال 98 شروع شد که نتیجه ی عملکرد فوق العاده ضعیف دولت روحانی بود.
ناشناس۳۴۸۷۶۷۲۱۵:۰۸:۲۶ ۱۴۰۳/۲/۲۴
روحانی دنبال بازی رسانه ای هست؟
ناشناس۳۴۸۷۷۲۶۱۵:۲۵:۰۸ ۱۴۰۳/۲/۲۴
1-جاسوسان هسته ای 2- تورم 70 درصدی 3- قطعی های مکرر برق 4- دلار جهانگیری 5- پرونده حسین فریدون 6- افزایش 10 برابری نرخ مسکن و خودرو دلار و سکه 7-تعطیلی بیش از 5 هزار کارخانه 8-بی توجهی به همسایگان 9- مردم همه چیز را به بورس بسپارند ! 10_ 1500 هزار میلیارد تومان بدهی و 480 هزار میلیارد تومان کسری بودجه و خزانه بدهکار و صندوق توسعه خالی 11- روزانه 800 نفر فوتی کرونا 12- افزایش تحریم ها از 700 عنوان به 1500 عنوان خلاصه ی دولت روحانی بود.
ناشناس۳۴۸۷۸۰۱۱۵:۵۵:۵۱ ۱۴۰۳/۲/۲۴
سریعا باید خودش و تیمش دستگیر شوند مماشات صورت گرفته است
ناشناس۳۴۸۸۰۰۲۱۷:۵۶:۲۷ ۱۴۰۳/۲/۲۴
اینقدر تند نرسانید! بگذارید ما هم به شما برسیم! به کجا چنین شتابان؟ این تندروی ها را کدام دین و آیین و مکتب و رسم و مرامی به شما آموخته است؟! مملکت ملک طلق شما و یک گروه اقلیتی نیست که این چنین می تازانید! ادب مرد به ز دولت اوست!
ناشناس۳۴۸۷۸۵۱۱۶:۲۵:۱۴ ۱۴۰۳/۲/۲۴
اینایی که نوشتین مربوط به عملکرده ، در قانون هیچ جا در خصوص عملکرد برای احراز صلاحیت خبرگان اشاره نشده
ناشناس۳۴۸۷۸۷۳۱۶:۳۹:۲۸ ۱۴۰۳/۲/۲۴
خلاصه ی دولت روحانی تنبلی داخلی و التماس خارجی بود.
ناشناس۳۴۸۷۹۶۳۱۷:۲۹:۳۸ ۱۴۰۳/۲/۲۴
در دولت قبل در خاموشی فرو رفتیم روحانی پاسخگو باشد چرا کمترین رشد ظرفیت نیروگاهی در دولت او بود ؟!
ناشناس۳۴۸۸۵۸۹۰۰:۲۹:۰۷ ۱۴۰۳/۲/۲۵
اما بعد تورم فعلی بالای 90درصد اگر دردوران رئیسی قطعی برق منازل نبود بخاطراینکه برق کارخانجات تولیدی را قطع میکرد میداد به منازل ولی نه سدی ساخت ونه نیروگاهی . فعلا که کرایه مسکن وقیمت مسکن بدتر از زمان روحانی شده تعطیلی کارخانجات را درزمانی که رئیسی رئیس دستگاه قضا بود قضات محترمش بخاطر بدهی به بانکها حکم تعطیلی داد روزانه800نفر میمردند بخاطر اینکه 180نماینده طومار امضا کردند واکسن واردکشور نشود. تحریمها درزمان احمدی نزاد بود روحانی تحریمهارا شکند وامابعدتر رئیسی مرغ را 22تومن تحویل گرفت الان 100تومن پراید را 75تومن تحویل گرفت الان 450تومن دارو نایاب شیرخشک نایاب گرانی وتورم بالای 90درصد گوشت را کیلویی120تومن تحویل گرفت الان شده 750تومن دلار را 24تومن الان شده نزدیک 70تومن بازهم بگم ؟
ناشناس۳۴۸۸۸۲۸۰۹:۲۹:۴۳ ۱۴۰۳/۲/۲۵
لطفا اطلاعات غلط و درست قاطی هم نفرمایید با تشکر
ناشناس۳۴۸۸۸۳۴۰۹:۳۳:۵۲ ۱۴۰۳/۲/۲۵
عزیزم همان مورد به شما عرض شود آن زمان هر دو قطع می شد اما الان یکی از آن و در چند سال آینده هیچ کدام!
ناشناس۳۴۸۹۳۱۴۱۴:۵۵:۳۹ ۱۴۰۳/۲/۲۵
روحانی چرا برق منازل و کارخانجات را همزمان قطع می کرد ؟! مرغ را 65 هزار تومان تحویل داد الان 80 تومان است گوشت سال 92 کیلویی 20 تومان بود پایان کار دولت روحانی کیلویی 300 تومان شده بود پراید را 220 میلیون تحویل داد واکسن نمی خرید میگفتن بدون برجام و FATF نمی توانیم واکسن بخریم !!! داروی کرونا و انتی بیوتیک نایاب شده بود رئیسی 150 میلیون دوز واکسن خرید و دارو وارد کرد ظرفیت نیروگاهی را افزایش داد و مشکل قطعی برق منازل و صنایع مرتفع شد زمان روحانی دلار 3 هزار تومانی 30 هزار تومان شد 4 سال پیاپی تورم 100 درصدی داشت.
ناشناس۳۴۸۹۳۲۶۱۵:۰۴:۳۴ ۱۴۰۳/۲/۲۵
روحانی چرا نیروگاه و پالایشگاه نساخت و کشور را دچار نا ترازی های گسترده بنزین و اب و برق و گاز کرد ؟! در ضمن به گفته خود هیلاری کلینتون تحریمهای بانکی و نفتی جمهوری اسلامی در حمایت از سبزها و اصلاح طلبان بود.
ناشناس۳۴۸۹۳۵۸۱۵:۲۴:۴۰ ۱۴۰۳/۲/۲۵
روحانی 8 سال هواپیما و اتوبوس و واگن مترو نخرید و ناوگان حمل و نقل عمومی فرسوده شد حالا رئیسی 60 فروند هواپیما و 1000 عدد واگن مترو و 2000 اتوبوس برقی و تعداد زیادی تاکسی برقی با انتقال تکنولوژی از چین خریده تعلل دولت قبل در ساخت نیروگاههای هسته ای و خرید خودروهای برقی مهم ترین دلایل الودگی هواست.
ناشناس۳۴۸۹۳۸۰۱۵:۳۶:۲۲ ۱۴۰۳/۲/۲۵
تعطیلی کارخانجات نتیجه رکود اقتصادی دولت روحانی بود رئیسی در زمانی که رئیس دستگاه قضایی بود تعدادی زیادی از کارخانجات را به مدار تولید برگرداند و در 2/5 سال گذشته هم 7000 کارخانه احیا شدند.
ناشناس۳۴۸۹۳۸۸۱۵:۴۲:۵۸ ۱۴۰۳/۲/۲۵
روحانی 8 سال با برجام فرصت سوزی کرد اگر فقط کریدور شمال _ جنوب را راه انداخته بود 100 میلیارد دلار درامد ارزی برای کشور داشت.
ناشناس۳۴۸۸۷۹۳۰۸:۴۸:۰۹ ۱۴۰۳/۲/۲۵
اینها که گفتی تماما در مجلس فعلی عملی شد چه گلی سر مردم زدید ؟ تورم را 70 درصد کردید؟ اجاره را در 3 سال گذشته 500 درصد کردید ؟ چکار کردید ؟ نتیجه عملکرد شما عید روز روشن است !!!! مردم دارن لمس می کنن دولت با این تورم بالای 70 درصد مردم را فلج کرد
ناشناس۳۴۸۹۳۵۹۱۵:۲۵:۵۳ ۱۴۰۳/۲/۲۵
تعلل دولت قبل در ساخت مسکن باعث نجومی شدن قیمت خانه و افزایش شدید اجاره بهاء شد.
ناشناس۳۴۸۹۳۹۷۱۵:۴۷:۴۶ ۱۴۰۳/۲/۲۵
قدرت خرید در این دولت هنوز از دولت محبوبت بدتر نکرده
ناشناس۳۴۸۸۱۶۳۱۹:۳۳:۰۸ ۱۴۰۳/۲/۲۴
اشتباه شورای نگهبان درتایید روحانی درسال ۹۲ بود که‌ خسارت‌ ده ای نود را رقم زد
ناشناس۳۴۸۸۷۹۵۰۸:۴۹:۴۸ ۱۴۰۳/۲/۲۵
خلاصه دولت رئیسی چی بود ؟ تورم 80 درصد 3 سال متوالی؟
ناشناس۳۴۸۸۸۲۹۰۹:۳۰:۵۱ ۱۴۰۳/۲/۲۵
خلاصه اش از تورم 100 درصد جلوگیری شد با تغییر دولت و از تورم 60 درصد به تورم 30 درصد رسانده!
ناشناس۳۴۹۰۲۲۷۱۰:۴۸:۳۷ ۱۴۰۳/۲/۲۶
موافقم،چطور فردی که در مجلس اول خود را به عنوان دکترا معرفی می نماید و سالها بعد در اقدامی بسیار مشکوک از اسکاتلند دکترا میگیرد!!! تائید صلاحیت می شود؟ نحوه اخذ دکترا توسط ایشان چگونه بوده است؟ سفرهای او در ایام تحصیل به چه نامی و به چه نحوی بوده است؟
ناشناس۳۴۸۷۶۷۴۱۵:۰۸:۴۲ ۱۴۰۳/۲/۲۴
این آقایان همگی از خودی های بسیار خاص و ویژه هستند پس هرگز نباید انتظار داشته باشید که مانند غیر خودی ها محاکمه و مجازات شوند.
ناشناس۳۴۸۸۰۱۵۱۸:۰۱:۲۱ ۱۴۰۳/۲/۲۴
لطفا متن کامل نامه روحانی را منتشر کنید ما هم بفهمیم چه نوشته
علی۳۴۸۸۰۴۲۱۸:۱۵:۴۳ ۱۴۰۳/۲/۲۴
پایه‌ی منطق خود همین مقاله چیه؟ نه اینکه چند اتهام پوپولیست بودن، عصبانی بودن و اینکه روحانی با نظام بوده پس نباید اعتراض کند رو طرح کرده؟!
جعفری۳۴۸۸۰۸۷۱۸:۳۵:۲۳ ۱۴۰۳/۲/۲۴
متاسفانه روحانی به جای غرب از شورای نگهبان ناراحت است رودست خوردن جریان روحانی از غرب باید فراموش نشود شورای نگهبان در این مورد کاملا صحیح عمل کرد
ناشناس۳۴۸۸۸۹۳۱۰:۰۸:۲۲ ۱۴۰۳/۲/۲۵
چرا قیاس مع الفارق میکنی ؟ غرب و شورای نگهبان را در دو طرف یک موازنه میگذاری ؟ غرب در قبال حکومت ایران موضعش معلوم است .
ناشناس۳۴۸۸۱۰۸۱۸:۴۷:۱۰ ۱۴۰۳/۲/۲۴
جواب این جمله ایشان را لطفاً بدهید تا روشن شویم، /آیا قاعده‌ی «تعارض منافع» شامل فقهای شورای نگهبان نمی‌شود که هم نامزد مجلس خبرگان رهبری هستند و هم صلاحیت رقبای خود را بررسی می‌کنند؟/
عمران۳۴۸۸۱۹۳۱۹:۴۹:۲۷ ۱۴۰۳/۲/۲۴
محاکمه کنید آقا، چرا مدام ادعا میکنید عمل نمیکنید؟ هم روحانی را محاکمه کنید هم موسوی هم کروبی هم خاتمی، هم احمدی نژاد.
ناشناس۳۴۸۸۴۵۸۲۲:۵۳:۵۶ ۱۴۰۳/۲/۲۴
مگه دست ما خواننده های این سایت هست؟؟
عمران۳۴۸۸۸۳۷۰۹:۳۷:۲۲ ۱۴۰۳/۲/۲۵
جریان فکری منظور است که ادعای درگیری میکند و کنار میکشد در تمام زمینه ها، اولین بارشان هم نیست.
ناشناس۳۴۸۸۴۵۹۲۲:۵۴:۲۴ ۱۴۰۳/۲/۲۴
اگر حاكميت امروز كور سو رابط اي با دنيا دارد وچين خريدار نفتش است به خاطر برجام ولغو قطعنامه هاي تحريمي شوراي امنيت است اگر اكنون اين قطعنامه ها پا بر جا بودند همين چين وديگران يك قطره نفت از ايران نمي خريد تندروها در اسراييل وامريكا وايران اصل برجام را ناكام كردند ولي نتوانستند نابود كنند قدري منصف باشيد
ناشناس۳۴۸۹۳۷۶۱۵:۳۳:۰۹ ۱۴۰۳/۲/۲۵
هیچکدام از قطع نامه های قبلی لغو نشدند بلکه در قطع نامه 2231 که پیوست برجامه تجمیع شدند که با شکایت هریک از اعضاء 5+1 در عرض 30 روز قابل بازگشت هستن.(مکانیسم ماشه) در ضمن روحانی چرا در سالهای 97 تا 1400 نمی توانست نفت بفروشد ؟!
ناشناس۳۴۸۹۴۱۰۱۵:۵۷:۱۲ ۱۴۰۳/۲/۲۵
دوران روحانی خود اقای نوبخت میگفت دیگه حتی یک قطره نفت نمی توانیم بفروشیم افزایش 7 برابری فروش نفت ایران نتیجه دیپلماسی اقتصادی فعال دولت سیزدهم است.
ناشناس۳۴۸۸۷۷۶۰۸:۳۳:۴۳ ۱۴۰۳/۲/۲۵
آیا تورم بالای 45 درصدی 3 سال پی در پی دولت رئیسی راکه بانک مرکزی اعلام می کند سایت الف نمی بیند ؟ کدام نوشته روحانی خلاف منطق می باشد ؟ لطفا سایت الف دقیقا ذکر نماید ؟ از کلی گویی پرهیز شود دقیق ذکر شود برجام بد نبوده ونیست می شه سایت الف که این قدر در مورد برجام بد صحبت می کند بگوید چه قسمت برجام بد بود ؟ آیا قطعنامه های سازمان ملل که همه از بین رفت بد بود ؟ انصاف کجاست ؟ برای چی روحانی محاکمه شود ؟ برای چی اینقدر سایت الف کمر دشمنی را با روحانی بسته و هر هفته مقاله ای بر علیه ایشان می نویسد ؟
امیر حسین سلطان/تهران۳۴۸۸۹۳۸۱۰:۵۴:۳۱ ۱۴۰۳/۲/۲۵
سلام و درود بر شما از کامنت دلسوزانه تان به عنوان یک همراه تقریبا همیشگی الف بسیار سپاسگزارم. در مقام دفاع از الف نیستم اما وظیفه خود می دانم درباره مطالب و مقالاتی که در این سایت درج می شود با توجه به سابقه ای که دارم در حالت کلی به دو دسته قابل تقسیم اند: دسته ای که معمولا نقل از و یا درج کامل مطالب یا مقاله ای از سایر سایت ها و منابع خبری که ما کاربران الف هم بسته به موضوع مطلب ذیل آن نظر می دهیم و دسته دوم شامل مطالب ارسالی توسط خوانندگان و یا خود نویسندگان الف است که کامنت جنابعالی نشان از نارضایتی از این دسته از مطالب(مقالات) الف است که جنابعالی حق دارید صریحا این نارضایتی تان را اعلام کنید چنانچه من هم معمولا در مقابل مطالب ثقیل و غیرقابل هضم برایم تا به حال کوتاه نیامده و کوتاه نمی آیم! اما باید توجه داشت با وجود ایجاد نارضایتی احتمالی میان خوانندگان الف انتشار اینگونه مطالب(فرضا بر علیه جناب آقای روحانی) یک حسن بزرگ هم دارد و آن اینکه اتوماتیک وار در یک فضای رسانه ای بسان سایت الف این امکان فراهم می آید تا نظرات حتی صد در صد مخالف نظر نویسنده یا نویسندگان آن مطلب الف ذیل همان مطلب درج گردد و خواه ناخواه اگر نویسنده یا نویسندگان به هر دلیل(موجه یا ناموجه) دچار خطا و اشتباه و یا حتی به بیراهه رفتن! شده اند با رویت نظرات(کامنت ها) خوانندگان الف به خود آیند و اشکالات ذهنی و منطقی خودشان را اصلاح نمایند مضافا اینکه باید اذعان کنم همین درج مطالب معمولا تند و تیز فرضا علیه یکی از خدمتگزاران خدوم نظام جمهوری اسلامی ایران همانند جناب دکتر روحانی یا دیگران بهترین فرصت دفاع و حمایت جانانه از این عزیزان بزرگوار را بدست می دهد که از این بابت جای بسی سپاس و تشکر است چرا که اگر بنا بود الف نیز عیناً همه مطالبش منطبق بر سلیقه و ذائقه و منطق و مرام و نظر و عقیده بنده یا شما می بود اصولا همراهی با الف چندان محلی از اعراب نمی داشت و اتفاقا باید تکرار کنم که درج مطالب بعضا ناسازگار این چنینی خیلی هم ارزشمند است تا سایر خوانندگان محترم با خواندن مطلب اصلی و در وین نظرات کاربران ذیل همان مطلب خودشان قضاوت نهایی را داشته باشند که قطعا تاثیرش بیش از تعریف و تمجیدهای احتمالی یکسویه و یکجانبه الف یا هر سایت خبری دیگر از شخصیت هایی بسان جناب آقای روحانی خواهد بود. «و من الله التوفیق»
ناشناس۳۴۸۹۳۸۵۱۵:۴۱:۱۶ ۱۴۰۳/۲/۲۵
مقالاتی که در سایت الف منتشر می شود برای تنویر افکار عمومی و روشن شدن فجایع دولت قبل مفید است از سایت وزین الف تشکر می کنیم.
ناشناس۳۴۹۰۰۶۳۰۸:۴۶:۵۲ ۱۴۰۳/۲/۲۶
فقط دولت قبل؟؟؟!!! یا دولتهای قبل تر از قبل و دولت بعد از قبل(دولت فعلی) هم را باید شامل شود؟؟؟!!! تا تشکرتان از الف کامل تر گردد!
ناشناس۳۴۸۸۸۳۲۰۹:۳۲:۳۵ ۱۴۰۳/۲/۲۵
محاکمه به دلیل از بین بردن عمدی سرمایه اجتماعی مابقی دیگر بماند!!
ناشناس۳۴۸۷۴۹۳۱۳:۵۴:۴۹ ۱۴۰۳/۲/۲۴
آخر چه اتفاقات دیگری باید بیافتد تا آقایان به اشتباهات فاحش شورای نگهبان اذعان کنند....انتخابات 8 درصدی....
ناشناس۳۴۸۷۵۸۲۱۴:۳۵:۲۲ ۱۴۰۳/۲/۲۴
شورای نگهبان افرادی را که باعث نارضایتی گسترده مردمی بشوند مجدد تایید صلاحیت نمی کند هاشمی و احمدی نژاد و روحانی به همین دلیل رد صلاحیت شدند.
ناشناس۳۴۸۷۷۸۱۱۵:۴۶:۵۲ ۱۴۰۳/۲/۲۴
پس مردم چه کاره اند ؟ اصلا اومدیم رای و نظر مردم شخصی از این ها بود که گفتی، اونوقت چی؟ با این حساب اصلا چه نیازی به انتخابات و هزینه مجلس هست؟.خود شورای نگهبان و دیگران تصمیم ها بگیرند مبادا کسی غیرخودی وارد بشه.
ناشناس۳۴۸۷۸۷۵۱۶:۴۱:۴۴ ۱۴۰۳/۲/۲۴
مردم وقتی در انتخاب خود اشتباه می کنند میگن به ما مربوط نیست مقصر شورای نگهبان است که فلانی را تایید صلاحیت کرده بود لذا شورای نگهبان باید دقت کافی در احراز صلاحیت افراد داشته باشد.
ناشناس۳۴۸۷۹۲۴۱۷:۰۴:۱۱ ۱۴۰۳/۲/۲۴
روحانی اینکاره نبود و سال 92 هم نباید احراز صلاحیت می شد.
ناشناس۳۴۸۸۲۱۶۲۰:۰۰:۵۷ ۱۴۰۳/۲/۲۴
شما در افکار خودتان هم دچار تناقضید وقتی می‌گفتیم چرا به روحانی رای دادید که اقتصاد را به ته دره برد، می‌گفتید اگر بد بود چرا شورای نگهبان تاییدش کرد و به ما انگ میزدید که شما خلاف نهادهای قانونی کشور حرف می‌زنید حالا که شورای نگهبان ردش کرده حرفتان را عوض کردید اول تکلیفتان را با خودتان مشخص کنید
علی کریمی۳۴۸۷۸۰۵۱۵:۵۷:۳۲ ۱۴۰۳/۲/۲۴
خاتمی نشه فراموش!
ناشناس۳۴۸۷۹۹۷۱۷:۵۴:۵۸ ۱۴۰۳/۲/۲۴
حرف عجیبی میزنی! مردم به کسی که ازش نارضایتی گسترده دارند، رای نمیدن که. بذار بیاد و مردم رای ندن و اینهمه هیاهو به پا نشه!
ناشناس۳۴۸۸۱۱۵۱۸:۵۲:۴۱ ۱۴۰۳/۲/۲۴
بجای بشوند اشتباها نوشتی نشوند
ناشناس۳۴۸۷۶۱۰۱۴:۴۵:۴۲ ۱۴۰۳/۲/۲۴
تا کی باید بفهمی از سال 98 که دوستانت سرکار بودن انتخابات زیر نرمال امد که سابقه نداشت و بعد تبلیغ رای ندادن برای شماها! اما در این دور دوم مشارکت چرا نسبت به دور دوم قبل بیشتر شد؟!!!!
ناشناس۳۴۸۷۶۱۳۱۴:۴۷:۲۸ ۱۴۰۳/۲/۲۴
سال 92 هم همین را می گفتید اما مشارکت 75 درصدی شد با این حال درست گفتی شورای نگهبان دیگر نباید افراد نامحرم را تایید صلاحیت کند!
ناشناس۳۴۸۷۷۰۰۱۵:۱۷:۰۴ ۱۴۰۳/۲/۲۴
نا محرم نسبت به کی؟
ناشناس۳۴۸۷۷۲۳۱۵:۲۳:۲۷ ۱۴۰۳/۲/۲۴
نامحرم یعنی کسی که قانون رسمی کشور را قبول ندارد و دل به خارج از کشور و بیگانگان دارد
ناشناس۳۴۸۸۰۰۷۱۷:۵۷:۵۸ ۱۴۰۳/۲/۲۴
من معلم به پاسخ شما صفر میدم! سوال این نبود که نامحرم کیست؟ بلکه سوال این بوده که نامحرم نسبت به چی؟
ناشناس۳۴۸۸۲۱۹۲۰:۰۲:۳۶ ۱۴۰۳/۲/۲۴
نسبت به قانون اساسی و منافع کشور
ناشناس۳۴۸۷۶۳۲۱۴:۵۲:۳۵ ۱۴۰۳/۲/۲۴
روحانی باید پاسخگوی خسارات جانی و مالی حوادث بنزینی ۹۸ و پاسخگوی کیلیر نکردن آسمان توسط مسولانش باشد که منجر به کشته شدن عده زیادی شد
ناشناس۳۴۸۸۰۶۰۱۸:۲۲:۴۵ ۱۴۰۳/۲/۲۴
مگر دولت کنونی پاسخگوى اعتراضات مردم بود تا اقاى روحانى باشد
ناشناس۳۴۸۸۲۱۰۱۹:۵۸:۲۲ ۱۴۰۳/۲/۲۴
هروقت این دولت از عمد کاری کرد مانند 98 چشم!!!
ناشناس۳۴۸۸۳۰۰۲۱:۰۰:۴۷ ۱۴۰۳/۲/۲۴
اگر منصف باشید متوجه میشید عملکرد دولت روحانی باعث وضعیت فعلیست
محمد۳۴۸۹۲۷۵۱۴:۲۴:۰۷ ۱۴۰۳/۲/۲۵
انصاف از نظر امثال شما یعنی هرچی بدیه مال روحانی هر چی هم خوبیه مال رئیسی
ناشناس۳۴۸۷۶۳۷۱۴:۵۳:۲۶ ۱۴۰۳/۲/۲۴
کار شورای نگهبان درست است افراد دو تابعیتی هرگز نباید احراز صلاحیت بشوند.
ناشناس۳۴۸۷۹۸۷۱۷:۴۶:۴۴ ۱۴۰۳/۲/۲۴
اگر قرار بر حذف دو تابعیتیها باشد ... از اصولگراها هم فرزندانشان دو تابعیتی هستند
ناشناس۳۴۸۸۰۶۷۱۸:۲۵:۳۵ ۱۴۰۳/۲/۲۴
خودشون دو تابعيتى هستند يا بچه هاشون يا زناشون يا خواهر و برادرهاشون
ناشناس۳۴۸۸۵۱۳۲۳:۲۲:۲۶ ۱۴۰۳/۲/۲۴
فقط کافیست یکیشان دو تابعیتی باشد سایر بستگان درجه یک خودبخود قابلیت مهاجرت دارند
ناشناس۳۴۸۸۵۶۹۰۰:۰۹:۰۴ ۱۴۰۳/۲/۲۵
حق با شورای نگهبان است روحانی رفوزه است.
محمد۳۴۸۹۲۷۶۱۴:۲۵:۱۸ ۱۴۰۳/۲/۲۵
فرض کنیم درست بگی اونوقت بگو ببینم رئیسی الان قبوله؟
ناشناس۳۴۸۷۶۵۶۱۵:۰۲:۰۶ ۱۴۰۳/۲/۲۴
تهران را برای کل کشور ملاک و عدد قرار می دهی؟
ناشناس۳۴۸۷۵۰۶۱۴:۰۰:۳۳ ۱۴۰۳/۲/۲۴
درود بر روحانی
ناشناس۳۴۸۷۵۶۶۱۴:۲۵:۲۷ ۱۴۰۳/۲/۲۴
در کدام دولت ها سابقه داشته است که هم برادر رییس جمهور و هم برادر معاون اول فساد اقتصادی کلان داشته باشند این رییس جمهور و معاون اول دولت قبل نباید بخاطر سو استفاده از قدرت و موقعیت برای بستگان محاکمه شوند؟
ناشناس۳۴۸۷۶۹۳۱۵:۱۵:۰۷ ۱۴۰۳/۲/۲۴
ای مرجع قضایی / اقدام انقلابی
ناشناس۳۴۸۸۳۲۳۲۱:۱۳:۵۵ ۱۴۰۳/۲/۲۴
در کدام دولت سابقه داشته شخص معاون اول و معاون اجرایی به دلیل جرائم اقتصادی محکوم شوند
ناشناس۳۴۸۷۵۷۸۱۴:۳۰:۵۲ ۱۴۰۳/۲/۲۴
روحانی بخاطر تشویش افکار عمومی و به آشوب کشیدن جامعه باید محاکمه شوند
ناشناس۳۴۸۷۵۸۷۱۴:۳۷:۳۵ ۱۴۰۳/۲/۲۴
روحانی پاسخگو باشد وعده لغو تحریم ها و تقویت ارزش پول ملی و رونق اقتصادی و ساخت مسکن اجتماعی و ارتقاء رتبه پاسپورت ایرانی چی شد ؟!
ناشناس۳۴۸۷۶۱۶۱۴:۴۸:۳۳ ۱۴۰۳/۲/۲۴
از حسن و اسحاق بشدت ملولیم
ناشناس۳۴۸۷۷۱۱۱۵:۲۰:۱۰ ۱۴۰۳/۲/۲۴
هزار رحمت به روحانی و جهانگیری،قدر ندانستیم
ناشناس۳۴۸۷۸۸۰۱۶:۴۲:۵۹ ۱۴۰۳/۲/۲۴
با توجه به عملکرد دولت قبل حالا همه میگن هزاران رحمت بر احمدی نژاد.
ناشناس۳۴۸۸۲۱۲۱۹:۵۹:۳۲ ۱۴۰۳/۲/۲۴
بانی وضع موجود را می گویند قدر ندانستیم و این جالب هست!!!!
ناشناس۳۴۸۷۶۱۹۱۴:۴۹:۳۸ ۱۴۰۳/۲/۲۴
مگه نمی گفتید دنبال رو افراد نیستید و از اصلاح طلب و اصول گرا عبور کردید؟!!
ناشناس۳۴۸۷۶۴۵۱۴:۵۵:۳۳ ۱۴۰۳/۲/۲۴
حسن روحانی رو سریعا احضار کنید
ناشناس۳۴۸۷۹۱۵۱۷:۰۱:۰۸ ۱۴۰۳/۲/۲۴
چشم فرستادم دنبالشون
ناشناس۳۴۸۸۰۱۴۱۸:۰۰:۴۸ ۱۴۰۳/۲/۲۴
از شما ممنونم که منو خندوندی.
ناشناس۳۴۸۷۶۶۰۱۵:۰۴:۳۸ ۱۴۰۳/۲/۲۴
یکی از اعضای ارشد دولت قبل از متهمان اصلی مفقود شدن فرش های نفیس و گران قیمت کاخ سعد اباد هستن قوه قضاییه باید در اسرع وقت به پرونده روحانی و برخی به اصطلاح مدیران دولتش رسیدگی کند.
ناشناس۳۴۸۷۵۱۰۱۴:۰۳:۰۴ ۱۴۰۳/۲/۲۴
جناب ونکی جواب درست و حسابی بدید. حرفای شما کاملا طرفدارانه است. نامه روحانی خیلی دقیق و صحیح است.
امیر حسین سلطان/تهران۳۴۸۷۶۷۵۱۵:۰۹:۱۶ ۱۴۰۳/۲/۲۴
کافی است فقط یک بار بله فقط یک بار متن نامه آقای روحانی را بخوانید و فقط کمی تا قسمتی به فکر فرو روید و آنگاه درباره محتوای این نامه بخواهید در موضع انتقادی بسان نویسنده این مطلب(آقای سعید ونکی) قرار گیرید من بسیار بعید می دانم بتوانید کوچکترین خرده ای به جناب روحانی بگیرید مگر اینکه چشم ها و گوش های تان را بر تمامی واقعیات زمانه ببندید و صرفا از موضع بالا آقای روحانی را نکوهش کنید! نه جناب سعید ونکی نامه سراسر دلسوزانه و متقن و مستدل جناب روحانی با این استدلال های جنابعالی و دیگران قابل نقد و تخفیف و شماتت و حداکثر نکوهش نبوده، نیست و نخواهد بود. شهامت به پذیرش اینکه در مورد شخصیتی همچون جناب آقای حسن روحانی اشتباه کرده ایم و ایشان نمی بایست جهت مجلس خبرگان رهبری در دوره ششم آن رد صلاحیت می شدند به نظر می رسد کار چندان سخت و شاقی نبوده است که در این شرایط زمانی به رد و بدل کردن چندین نامه میان ایشان و شورای محترم نگهبان منجر گردد. ملت آرامش خاطر نیاز دارند و خدا را خوش نمی آید از همه طرف روحی و روانی دچار پریشان حالی و دل نگرانی و تشویش خاطر گردند. رئیس جمهور مملکت به عنوان دومین شخصیت عالی کشور مسئول اجرای قانون اساسی است و این یکی از مهمترین نکاتی است که در مطلب شما نویسنده گرامی الف یعنی جناب ونکی به سهو یا به عمد نادیده گرفته شده است و یکطرفه به قاضی رفته اید! این مطلب شما و چندین برابر مطالبی از این دست محال است از بار حقوقی و ارزشی نامه جناب آقای روحانی پشیزی بکاهد. والله اعلم
ناشناس۳۴۸۷۷۲۵۱۵:۲۴:۴۵ ۱۴۰۳/۲/۲۴
مروجین بی حجابی و ولنگاری باید شناسایی و محاکمه شوند
پدرام۳۴۸۷۸۵۴۱۶:۲۶:۱۸ ۱۴۰۳/۲/۲۴
میزان رای مردم اطت نه نظر چند نفر تندروی انقلابی نما
ناشناس۳۴۸۷۹۰۸۱۶:۵۶:۲۹ ۱۴۰۳/۲/۲۴
تندرو همان فتنه گران سال 88 هستن که گرای تحریم به دشمن می دادند .
ناشناس۳۴۸۸۲۱۵۲۰:۰۰:۴۴ ۱۴۰۳/۲/۲۴
از کی تا حالا بی بندوباری شده معتدل و غیر آن تندرو و انقلابی نما؟!!!!
ناشناس۳۴۸۷۸۲۸۱۶:۱۱:۵۹ ۱۴۰۳/۲/۲۴
ما که از روحانی بی اخلاقی زیاد دیدیم شما تعصب چشمهایتان را کور کرده
امیر حسین سلطان/تهران۳۴۸۷۹۱۶۱۷:۰۱:۲۷ ۱۴۰۳/۲/۲۴
شما لطفا به اخلاق مداری دیگران این بی اخلاقی ها را ببخشید.هنوز خیلی مانده است تا به این سادگی ها بنده یا شما و دیگران بتوانیم این چنین احدی از آحاد جامعه را به بی اخلاقی متهم کنیم! اگر بهشتی نیستیم حداقل اینقدر مفت و ارزان هم از حالا جهنم را برای خودمان نخریم! خیلی می‌بخشید.
ناشناس۳۴۸۷۹۵۵۱۷:۲۴:۵۰ ۱۴۰۳/۲/۲۴
روحانی بیش از 50 مرتبه به منتقدین دلسوز کشور با الفاظ زشت بیسواد و بی شناسنامه و بزدل و افراطی و غیره توهین کرد و اونها را به جهنم حواله داد شما اخرت خودت را بخاطر دنیای دیگران خراب نکن.
محمد۳۴۸۹۲۸۲۱۴:۲۸:۳۰ ۱۴۰۳/۲/۲۵
فعلا که شما روی رئیسی تعصب دارید و حقایق رو نمیبینید
ناشناس۳۴۸۸۱۳۶۱۹:۱۳:۲۷ ۱۴۰۳/۲/۲۴
سلطان اژدهای هفت سر فساد زیاد داریم
ناشناس۳۴۸۸۴۰۱۲۲:۱۷:۱۷ ۱۴۰۳/۲/۲۴
اینکه باید در حکمرانی از جناح های مختلف حضور داشته باشند بر ای سلامت نظام بسیار خوب است و لازم است اما آقای روحانی هم باید در صندلی داغ برای ملت پاسخگو باشند ایشان لازم است در بسیاری موارد به ملت ایران پاسخ دهند ، چرا آقای روحانی در دوران حاکمیت خود به فکر جمهوریت نظام نبودند و تمام مدیران را بصورت اتوبوسی جایگزین کردند و امروز چون این اقدام نادرست مشابه ایشان برخلاف منافع ایشانسا صدایشان درآمده که این عمل جمهوریت نظام را بخاطر انداخته ، چرا آقای روحانی با رانت برادر خود حسین فریدون برخورد نکردند و بجای بازخواست و‌محاکمه ،ایشان را خط قرمز خود اعلام کردند آیا صرافی غیر مجاز و اعمال نفوذ رانت محور در گماردن مدیران بانکی و صرافی غیرمجاز و استفاده از ساختمان یک ابر بدهکار متخلف برای حوزه انتخابی در راستای جمهوریت نظام بود چرا ایشان در سخنان خود از الفاظ توهین آمیز و استهزا مخالفان خود را مورد خطاب قرار می‌دادند چرا اشتباه خود را در برجام بی فرجام که ساده لوحانه پیشرفت هسته ای کشور را سالها عقب انداختند و سانتریفیوژها را اوراق کردند و رآکتورها را بتون ریزی کردند و دانشمندان هسته ای ایران را به کشورهای دیگر پراکنده کردند ،آنهم در قبال یک سناریو لغو تحریم موقت که ضمانت اجرایی نداشت و رییس جمهور بعدی امریکا آن را پاره کرد پاسخگو نشدند و البته انشالله ساده لوحانه می‌گفتند ما سرخه ای در جلسه صحبت می‌کردیم که طرفه های مذاکرات متوجه نشوند در حالی که داخل تیم خود جاسوس حضور داشت ،آیا این موافق با جمهوریت نظام بود چرا با رانت بزرگ منجر به تخلفات و جرایم مهدی جهانگیری بر خورد نکردند چرا زمانی که بیماران تالاسمی نیاز به ارز برای دارو داشتند مبلغ کلان به نزدیکان خود برای واردات موز دادند و چرا با رانت بزرگ شبنم نعمت زاده که با احتکار دارو تجارت خون انجام میدادند برخورد نکردند و چرا های دیگر ....
امیر حسین سلطان/تهران۳۴۸۸۵۵۳۲۳:۵۲:۵۲ ۱۴۰۳/۲/۲۴
با سلام در پاسخ به انتقادات جنابعالی ذکر چند نکته خالی از فایده نیست: اولا بخش هایی از این انتقادات متوجه قوه قضاییه است و نه شخص رئیس جمهور و دولت(قوه مجریه) که بزعم شما باید ایشان در صندلی داغ پاسخگو باشند! ثانیا آقای روحانی ادعای معصومیت نداشته اند و در مواردی می توانسته اند بهتر از اینها عمل کنند که به هر دلیل عمل نکرده اند اما آنچه ایشان به صراحت در این نامه نگاشته اند قابل اغماض نبوده، نیست و نخواهد بود ولو آنکه گوینده و نویسنده این مطالب به فرض اصلا عامل به وظایف و مسئولیت های خطیر خودشان نبوده باشند(فرض محال محال نیست!) ثالثا در قضیه برجام اینکه ایشان را تنها و تنها باعث بی فرجامی و تعابیر دیگری از این دست بدانیم منصفانه قضاوت نکرده این چرا که برجام با تصمیم و خرد جمعی به انجام رسیده است و نه صرفا توسط شخص رئیس جمهور و مجموعه تحت امر ایشان! مضافا اینکه نظرات درباره ضرورت فناوری هسته ای یکسان نبوده از موافق تا مخالف دلایل خودشان را دارند و نمیشه تنها و تنها به یک یا چند جنبه مفید بهره مندی از انرژی هسته ای اکتفا نمود و هزینه ها و پیامدها و عوارض و تبعات این علاقه مندی و اصرار به داشتن این فناوری را در محاسبات نادیده بگیریم و به عبارت ساده تر قرار است به چه قیمتی ما به انرژی هسته ای دست یابیم(همان در حد حتی فعالیت صلح آمیز هسته ای) رابعاً رئیس جمهور بنا به نص صریح قانون اساسی مسئول اجرای قانون اساسی است و لذا بخش های عمده ای از دغدغه ها و انتقادات صریح ایشان نسبت به رویکرد و عملکرد دیگران بر پایه همین قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران قابل تامل و دقت و توجه و ارزیابی است و اینجا بیش از شخصیت حقیقی آقای روحانی شخصیت حقوقی ایشان به عنوان رئیس جمهوری اسلامی ایران میبایست مد نظر بنده و شما و سایرین لحاظ گردد(اطرافیان و وابستگان ایشان چه کار کرده اند یا نکرده اند و واکنش و بازخورد ایشان به آن موارد پیش آمده چگونه بوده است گرچه در جای خودش بسیار اهمیت دارد اما خللی بر موارد برشمرده شده توسط ایشان در نامه خطاب به ملت ایران وارد نمی سازد!) و قس علی هذا که به جهت پرهیز از اطاله کلام و حوصله این ستون به همینقدر بسنده می کنم. موفق و موید باشید.
ناشناس۳۴۸۸۵۸۰۰۰:۱۵:۰۶ ۱۴۰۳/۲/۲۵
روحانی در مورد مفاسد مهدی جهانگیری و حسین فریدون و شبنم نعمت زاده و مهدی اخوندی و فولاد مبارکه و پتروشیمی پاسخگو باشد.
ناشناس۳۴۹۰۵۰۸۱۴:۴۲:۴۱ ۱۴۰۳/۲/۲۶
اونایی که منفی زدند یعنی با فساد رانتی مسعولان موافقند ....
ناشناس۳۴۹۰۵۰۹۱۴:۴۴:۰۴ ۱۴۰۳/۲/۲۶
اونایی که منفی زدند یعنی با فساد رانت محورانه بستگان مسعولان موافقند مگر اموال شماست که از کیسه خلیفه ببخشید
ناشناس۳۴۸۷۵۱۲۱۴:۰۴:۲۳ ۱۴۰۳/۲/۲۴
روحانی درست میگه .
ناشناس۳۴۸۷۵۹۹۱۴:۴۱:۳۴ ۱۴۰۳/۲/۲۴
روحانی باعث و بانی مشکلات کشور در 6 سال گذشته است و باید پاسخگو باشد نه مدعی !
ناشناس۳۴۸۸۰۶۳۱۸:۲۴:۱۵ ۱۴۰۳/۲/۲۴
۶ سال گذشته میشه ۳ سال دولت فعلی و ۳ سال دولت قبلی!
ناشناس۳۴۸۸۲۱۷۲۰:۰۱:۴۱ ۱۴۰۳/۲/۲۴
ارث گذاشت مانند ارز4200
ناشناس۳۴۸۷۶۱۷۱۴:۴۸:۵۳ ۱۴۰۳/۲/۲۴
روحانی در مورد مفاسد عظیم پدیده شاندیز و صندوق فرهنگیان و بانک سرمایه و پتروشیمی و فولاد مبارکه در دولتش پاسخگو باشد.
ناشناس۳۴۸۷۵۱۵۱۴:۰۴:۵۲ ۱۴۰۳/۲/۲۴
آقای ونکی ، بگذار جوهر نامه آقای روحانی خشک شود و بعد موضع گیری کن و آسمان را به ریسمان بباف .
ناشناس۳۴۸۷۵۱۸۱۴:۰۵:۳۰ ۱۴۰۳/۲/۲۴
حسن روحانی بر عکس دولت فعلی تمام تلاشش رو برای رفع تحریم های مردم انجام داد
ناشناس۳۴۸۷۵۸۱۱۴:۳۳:۴۰ ۱۴۰۳/۲/۲۴
روحانی پاسخگو باشد چرا تحریمها بیش از دو برابر و قیمت ارز و طلا و مسکن و خودرو و موبایل و غیره بیش از 10 برابر شد ؟!
ناشناس۳۴۸۷۷۰۴۱۵:۱۸:۱۸ ۱۴۰۳/۲/۲۴
سوال کلیشه ای و تکراری در همه کامنت ها !!!!!
ناشناس۳۴۸۷۵۹۰۱۴:۳۹:۴۶ ۱۴۰۳/۲/۲۴
دولت سیزدهم صادرات نفت را به 2/2 میلیون بشکه روزانه و صادرات غیرنفتی را به رقم بی سابقه 53 میلیارد دلار سالیانه افزایش داده و ارز حاصله را به کشور اورده کاری که روحانی با وجود برجام نتوانست بکند.
ناشناس۳۴۸۷۷۲۱۱۵:۲۲:۳۲ ۱۴۰۳/۲/۲۴
اگر این آمارها درست بود و نفت به قیمت واقعی فروخته شده، قائدتا باید برای مردم محسوس میشد ولی رویه قبلی همچنان ادامه دارد.
ناشناس۳۴۸۷۸۸۳۱۶:۴۵:۰۳ ۱۴۰۳/۲/۲۴
اگر دولت قبل و صادرات روزانه 100 هزار بشکه نفت تداوم داشت الان قیمت دلار 300 هزار تومان شده بود.
محمد۳۴۸۸۰۸۶۱۸:۳۵:۱۴ ۱۴۰۳/۲/۲۴
اگه دولت قبل یه بشکه نفت رو به روش و قیمت این دولت فروخته بود الان همشون با اتهام فساد اقتصادی محاکمه میشدن
ناشناس۳۴۸۸۲۸۸۲۰:۵۰:۲۳ ۱۴۰۳/۲/۲۴
در زمان برجام نفت را بشکه 30 دلار میفروختن حالا بشکه ای 90 دلار می فروشند دولت قبل سال 99 مقادیر زیادی بنزین را لیتری 500 تومان صادر کرده بود.
ناشناس۳۴۸۷۸۰۰۱۵:۵۵:۳۵ ۱۴۰۳/۲/۲۴
به خاطر همین هست کشور از بدتر شدن روبه روز دولت روحانی جلوگیری شد
ناشناس۳۴۸۷۹۹۱۱۷:۵۱:۳۶ ۱۴۰۳/۲/۲۴
اگر رویه قبلی بد بود که هست ادامه اش نیز بد است!
ناشناس۳۴۸۸۶۲۱۰۱:۰۷:۱۱ ۱۴۰۳/۲/۲۵
بدتر شدن فرق دارد با ثابت شدن!!!
ناشناس۳۴۸۷۶۲۴۱۴:۵۰:۳۳ ۱۴۰۳/۲/۲۴
و برای همین کشور را نابود کرد!!!
ناشناس۳۴۸۷۷۴۸۱۵:۳۶:۰۲ ۱۴۰۳/۲/۲۴
غرب گراها منظور دولت روحانی بود که مثبت دادید!!
ناشناس۳۴۸۷۶۳۰۱۴:۵۲:۱۷ ۱۴۰۳/۲/۲۴
دولت قبل میگفتن بدون برجام و FATF نمی توانیم نفت بفروشیم !!! نمی توانیم عضو شانگهای و بریکس بشویم !!! نمی توانیم پولهای بلوکه شده را ازاد کنیم !!! نمی توانیم واکسن بخریم !!! همه ی این اقدامات مثبت در دولت فعلی بدون برجام و FATF صورت گرفت.
ناشناس۳۴۸۸۴۲۰۲۲:۲۹:۲۵ ۱۴۰۳/۲/۲۴
اینکه نفت رو با تخفیف ۶۰ درصد و ۷۰ درصد بفروشی، هنره؟
ناشناس۳۴۸۸۴۷۹۲۳:۰۴:۳۰ ۱۴۰۳/۲/۲۴
الان نفت را به قیمت اوپک پلاس بشکه ای 90 دلار میفروشند در زمان برجام نفت را بشکه ای 30 دلار میفروختن.
ناشناس۳۴۸۸۵۷۶۰۰:۱۳:۲۱ ۱۴۰۳/۲/۲۵
روحانی نفت را به قیمت 40 دلار به کره جنوبی و ژاپن و غیره فروخته بود اما حتی نمی توانست پول اون را پس بگیرد.
ناشناس۳۴۸۸۶۲۳۰۱:۰۹:۳۱ ۱۴۰۳/۲/۲۵
عزیز تخفیف حداکثر 10 درصدی هست
ناشناس۳۴۸۷۶۴۷۱۴:۵۶:۱۴ ۱۴۰۳/۲/۲۴
در دهه 90 شاخص های اقتصادی منفی بود و کشور در تمام زمینه ها دچار عقب ماندگی شد به گزارش بانک جهانی میانگین درامد سرانه ایرانیان فقط شش دهم درصد بود یعنی هیچ این نتیجه دیپلماسی التماسی دولت قبل بود.
ناشناس۳۴۸۷۶۶۷۱۵:۰۶:۰۳ ۱۴۰۳/۲/۲۴
در دولت روحانی قیمت دلار 10 برابر شد یعنی مردم 10 برابر فقیر شدند در هیچ دولت دیگری این تراژدی غمناک اتفاق نیفتاد.
ناشناس۳۴۸۷۶۸۶۱۵:۱۲:۰۸ ۱۴۰۳/۲/۲۴
با برجام فقط 1/7 میلیارد دلار ازاد شد اما در 2/5 سال گذشته بدون برجام با دیپلماسی فعال دولت رئیسی بیش از 30 میلیارد دلار از اموال ایران ازاد شدند.
بازنشسته کشوری۳۴۸۷۹۵۰۱۷:۲۱:۵۹ ۱۴۰۳/۲/۲۴
عزیز من! برای من بازنشسته ۷۳ ساله حرف منطقی بزن. با این گفته شما باید قدرت خرید بنده بالاتر میرفت نه اینکه در این مدت حدود ۶۰ درصد از قدرت خریدم کم بشه! با توجه به افزایش حقوق و تورم هر سال بیش از ۲۰ درصد از قدرت خرید بنده کم شده است.
ناشناس۳۴۸۸۲۲۲۲۰:۰۳:۵۴ ۱۴۰۳/۲/۲۴
در دولت روحانی بین 50 تا 100 درصد قدرت خرید کم شد اما این دولت به غیر از ارز 4200 که مربوط به این دولت نیست و هنوز با 28500 ادامه دار هست تفاوت خاصی نکرده در این چند سال
ناشناس۳۴۸۷۸۳۸۱۶:۱۷:۳۰ ۱۴۰۳/۲/۲۴
شخصی که پزشکی بلد نیست تمام تلاشش رو هم که بکنه که مریض رو خوب کنه تازه ممکنه بکشتش. آقای روحانی اومد تحریم ها رو برداره بیش از دو برابر شد
ناشناس۳۴۸۷۹۵۹۱۷:۲۷:۴۱ ۱۴۰۳/۲/۲۴
دوستان گاها حرفهای عجیبی میزنن. عزیز من آقایون از مشاورین استفاده میکنند البته با مجوز نظام.
ناشناس۳۴۸۸۳۵۹۲۱:۴۸:۱۱ ۱۴۰۳/۲/۲۴
با همون مشاورهاش و مشاوره هاش تحریم ها رو دو برابر کرد
ناشناس۳۴۸۷۹۶۹۱۷:۳۲:۴۳ ۱۴۰۳/۲/۲۴
راست میگی! مانند جراحی اقتصادی دولت فعلی در دو سال قبل که بیمار هنوز رو به موته.
ناشناس۳۴۸۸۲۲۸۲۰:۰۶:۰۰ ۱۴۰۳/۲/۲۴
این دولت آن جراحی 1401 نمی کرد گرانی و تورم بالاتری به خود می دیدید
ناشناس۳۴۸۸۶۱۴۰۰:۵۵:۰۳ ۱۴۰۳/۲/۲۵
حیف که امکان نداره به عقب برگردیم و امتحان کنیم! ولی شما با این وجود ادعای صحت راه نرفته را میکنی!
ناشناس۳۴۸۸۸۴۰۰۹:۳۹:۲۱ ۱۴۰۳/۲/۲۵
با چاپ پول بیشتر نیازی به تجربه کردن نیست!! وقتی قیمت ارز آزاد و این ارز بالا برود!!! فروش نفت هم کم بود و جنگ اوکراین و روسیه هم تورم جهانی 2 الی 3 برابری شد!!
ناشناس۳۴۸۷۵۲۰۱۴:۰۵:۴۹ ۱۴۰۳/۲/۲۴
روحانی درست استدلال کرده است.
ناشناس۳۴۸۷۶۷۹۱۵:۱۰:۲۸ ۱۴۰۳/۲/۲۴
کلا هرکس غرب گرا باشد درست میگه!!!
ناشناس۳۴۸۸۸۹۸۱۰:۱۶:۰۰ ۱۴۰۳/۲/۲۵
شما چرا به شرق و غلطیدن در دامان کمونیسم علاقه داری ؟ فکر می کنید چین و روسیه منافع ملی ما را تامین می کنند و دلسوز ما هستند؟ اگر چنین اعتقادی داری به مواضع چین و روسیه درخصوص ایران در 40 سال گذشته نگاهی بیانداز... روابط با کشورها باید براساس منافع ملی و ایجاد رقابت باشد. با همه کشورها دوست هستیم ولی هر کشوری منافع ملی ما را بیشتر تامین کرد در اولویت است.
ناشناس۳۴۸۸۹۱۳۱۰:۲۹:۳۳ ۱۴۰۳/۲/۲۵
فرض که حرف شما درست باشه و 80 درصد مردم تمایل به غرب و 20 درصد تمایل به شرق داشته باشن. تکلیف چیه؟
ناشناس۳۴۸۷۶۹۰۱۵:۱۳:۵۹ ۱۴۰۳/۲/۲۴
استدلال روحانی درست نبود او باید سکوت کند تا دولت بتواند خرابی های 8 سال گذشته را اواربرداری و بازسازی کند.
علی۳۴۸۷۵۲۴۱۴:۰۷:۲۴ ۱۴۰۳/۲/۲۴
ایشان عیناَ دلایل ردصلاحیت توسط شورای نگهبان را مطرح کرده. مشکل اینجاست که شورای نگهبان با حصار کشیدن به دور خود و نامحرم دانستن مردم از ارایه دلایل خود خودداری میکند.دلایلی مانند حفظ حریم خصوصی هم هنگامی که خود شخص خواستار بیان آنها است هیچ توجیهی ندارد.
ناشناس۳۴۸۷۵۲۷۱۴:۰۸:۳۶ ۱۴۰۳/۲/۲۴
به نظر من که روحانی خیلی هم محترمانه انتقاد کرده وگرنه اکثریت جامعه در موضوع انتخابات مجلس نظرشون رو خیلی صریح تر و بی پرواتر اعلام کردند.
ناشناس۳۴۸۷۶۰۲۱۴:۴۳:۰۸ ۱۴۰۳/۲/۲۴
عدم شرکت اکثریت مردم تهران در انتخابات دلیل بر وجاهت بنفشیون نیست.
ناشناس۳۴۸۷۹۶۲۱۷:۲۹:۳۱ ۱۴۰۳/۲/۲۴
یعنی دلیل وجاهت اصولگراهاست؟!
mostafa.kamali95@yahoo.com۳۴۸۷۵۲۸۱۴:۰۹:۰۱ ۱۴۰۳/۲/۲۴
از مدعی العموم درخواست میشود آقایان روحانی خاتمی ‌و عارف و خانم آذر منصور را که نظام را تهدید کرده اند در صورتی که لایحه عفاف و حجاب تصویب کنید با براندازی روبرو میشوید را احضار و آنها را بخاطر تشویش افکار عمومی و سو استفاده از آل گل آلود بوجود آمده محاکمه و اعمال قانون نمایند
ناشناس۳۴۸۷۵۳۲۱۴:۱۱:۱۷ ۱۴۰۳/۲/۲۴
قریب یک میلیون نفر شکایتی علیه رییس دولت قبل و مدیرانش در کمیسیون اصل ۹۰ ثبت کرده اند که قوه قضاییه آنرا از کمیسیون اخذ و مسکوت نگه داشته است کمیسیون اصل نود باید پیگیر اجرایی شدن رسیدگی به این شکایت شوند
ناشناس۳۴۸۷۵۳۶۱۴:۱۲:۴۹ ۱۴۰۳/۲/۲۴
ما از دولت آقای رییسی می خواهیم هر چه سریعتر قانون از کجا آورده ای برای تمامی مسولان کشور که از اول انقلاب تا حالا پست و سمت داشته اند اجرایی فرمایند
ناشناس۳۴۸۷۵۴۰۱۴:۱۴:۰۹ ۱۴۰۳/۲/۲۴
در کدام دولت سابقه داشته است که هم برادر رییس جمهور و هم برادر معاون اول فسادهای کلان اقتصادی داشته باشند
ناشناس۳۴۸۷۶۸۹۱۵:۱۳:۱۶ ۱۴۰۳/۲/۲۴
عزیز دل برادر! چه ربطی به نامه روحانی داشت؟ آیا بازداشت آقایون مذکور ربطی به رد صلاحیت روحانی دارد؟ که حتی شورای نگهبان به آن استناد نکرده. حمله به روحانی چه از طرف شما و چه از طرف آقای ونکی پاسخی به نامه روحانی نیست. آقای ونکی هم باید عین نامه ایشون را مینوشت و سپس به رد و نقد خط به خط آن میپرداخت.
ناشناس۳۴۸۷۸۹۰۱۶:۴۸:۱۸ ۱۴۰۳/۲/۲۴
ربط داره افرادی که در خانواده شون مفسد اقتصادی داشتن نباید دوباره احراز صلاحیت بشوند.
ناشناس۳۴۸۷۵۴۱۱۴:۱۴:۱۱ ۱۴۰۳/۲/۲۴
شورای نگهبان باید پاسخگو رد صلاحیت ها و کاهش مشارکت مردم در انتخابات باشد
عمران۳۴۸۸۲۰۵۱۹:۵۶:۰۷ ۱۴۰۳/۲/۲۴
شورای نگهبان مقصر نیست قانون اساسی از ابتدا در این مورد اشکال داشت و عزیزانِ انقلابی و پدران ما و بزرگترهای ما به دلیل بی تجربگی متوجه نبودند که آوردن چنین بندهایی در قانون اساسی و گذاشتن چنین وظایفی به عهده ی شورای نگهبان جامعه را دچار بی ثباتی سیاسی میکند و عملا باعث بی مورد شدن انتخابات میشود که شد. الان هم توان اصلاح و تغییر را ندارند و در مسیر اشتباه به سمت جلو میروند.
ناشناس۳۴۸۸۶۲۷۰۱:۱۴:۲۵ ۱۴۰۳/۲/۲۵
اطلاعات خود را از شورای نگهبان و سابقه انتخابات ایران بیشتر کنید!!
عمران۳۴۸۸۹۱۲۱۰:۲۸:۵۷ ۱۴۰۳/۲/۲۵
لطفا شما اطلاعات خود را از مفهوم انتخابات بیشتر کنید. این روش که بگوییم نظارت استصوابی خوب است تا زمانی‌ که به سود ما باشد، راه به جایی‌ نمیبرد. اتفاقا شورای نگهبان طبق چیزی که توسط قانون به عهده ش گذاشته شده درست عمل می‌کند. اشکال از اصل قانونی‌ نظارت استصوابی است که دقیقا در مقابل مفهوم انتخابات آزاد است.
مُستَفا۳۴۸۷۵۴۳۱۴:۱۴:۵۴ ۱۴۰۳/۲/۲۴
دولت روحانی بد بود اما دولت رئیسی هم اینکاره نیست
ناشناس۳۴۸۷۶۸۱۱۵:۱۱:۱۸ ۱۴۰۳/۲/۲۴
این دولت زیر ساخت دارد عوض می کند
ناشناس۳۴۸۷۹۷۹۱۷:۴۱:۵۵ ۱۴۰۳/۲/۲۴
به به چشم ما به بهانه جدید روشن شد!
ناشناس۳۴۸۷۹۸۵۱۷:۴۵:۲۲ ۱۴۰۳/۲/۲۴
درست میگی . زیرساخت نهادینه کردن فقر در کشور که فعلا با کارگران ، کارمندان جزء و بازنشستگان شروع کرده اند!
ناشناس۳۴۸۸۲۳۰۲۰:۰۷:۲۱ ۱۴۰۳/۲/۲۴
بهانه ای وجود ندارد مالیات و بانکی در حال تغییر کردن هست برای ایجاد ثبات بنیادی اقتصادی
محمد۳۴۸۸۰۹۳۱۸:۳۹:۱۶ ۱۴۰۳/۲/۲۴
دولت روحانی بد نبود
ناشناس۳۴۸۸۵۲۶۲۳:۳۵:۰۲ ۱۴۰۳/۲/۲۴
دولت روحانی بد نبود خسارت محض بود.
ناشناس۳۴۸۸۶۲۸۰۱:۱۵:۲۰ ۱۴۰۳/۲/۲۵
بد نبود بلکه بحران بود
ناشناس۳۴۸۷۵۴۷۱۴:۱۶:۲۵ ۱۴۰۳/۲/۲۴
آقای روحانی هرچه سریعتر باید توسط نهادهای امنیتی احضار و بخاطر تشویش افکار عمومی به قوه قضاییه دلالت داده شوند
ناشناس۳۴۸۷۵۵۸۱۴:۲۲:۱۰ ۱۴۰۳/۲/۲۴
آقای ونکی میگه درسته که کار شورای نگهبان بده و دارای شبهات است تو سی سال گذشته هم هیچ بهبودی نداشته ولی کسی حق اعتراض نداره
ناشناس۳۴۸۷۵۶۵۱۴:۲۴:۵۸ ۱۴۰۳/۲/۲۴
شیخ بنفش این مردمی که مخاطب نامه ات هستن همون مردمی نیستن که به مسخره بهشو گفتی صبح جمعه از گرونی بنزین خبردار شدی؟ اگه پست و مقام اختیار نداره چرا اینقدر برای از دست دادنش بی تابی میکنی؟
علی فیاضی۳۴۸۷۵۶۸۱۴:۲۶:۱۹ ۱۴۰۳/۲/۲۴
اگر شورای نگهبان دلایل رد صلاحیت روحانی و لاریجانی را مستند و مستدل می‌دانست، چرا نامه به آنها را با مهر محرمانه ارسال کرد؟
ناشناس۳۴۸۷۶۷۱۱۵:۰۸:۲۵ ۱۴۰۳/۲/۲۴
در دولت قبل قراردادهای بوئینگ و ایرباس و پژو و رنو و قراردادهای نفتی و حتی امار طلاق محرمانه بود نامه محرمانه شورای نگهبان که چیز مهمی نیست.
ناشناس۳۴۸۷۶۸۷۱۵:۱۲:۳۵ ۱۴۰۳/۲/۲۴
چون قانون نمی‌گذارد و این ها دنبال فرار روبه جلو هستند .
ناشناس۳۴۸۷۷۳۵۱۵:۲۷:۳۲ ۱۴۰۳/۲/۲۴
و لاریجانی اینقدر اصرار کرد و آخرش توسط اطرافیانش منتشر شد و باعث آبروزی خود لاریجانی شد
رضا محمدی۳۴۸۷۵۷۵۱۴:۲۹:۳۷ ۱۴۰۳/۲/۲۴
اتفاقاً نامه‌های دکتر روحانی و دکتر لاریجانی درباره رد صلاحیتشان بسیار مستند و دقیق بود. اگر کسی قرار است به این نامه‌ها جواب بدهد آن شورای نگهبان است. البته اگر جوابی داشته باشد و آن را بدون مهر محرمانه ارسال کند. یا حق
محمد۳۴۸۷۵۸۴۱۴:۳۶:۰۷ ۱۴۰۳/۲/۲۴
شما مدعی هستید که ادعاهای روحانی غلط است ، پاسخش را بدهید . در ضمن ، اعضای شورای نگهبان مگر زبان ندارند که شما به این سرعت برای پاسخگویی پیش قدم شده اید ؟ بگذارید برای یک بار هم که شده این شورا پاسخگوی ملت باشد. اگر حسن روحانی مجرم است ، اعضای شورای نگهبان ، لطفا این را روشن کنید وقتی جرمش ثابت شد مجازات کنید.
ناشناس۳۴۸۸۶۰۱۰۰:۴۲:۰۳ ۱۴۰۳/۲/۲۵
نامه حسن روحانی مغرضانه است و دلسوزانه نیست.
صمصام۳۴۸۷۵۸۹۱۴:۳۹:۱۵ ۱۴۰۳/۲/۲۴
آقای ونکی لحظه ای فکر کنید به نظر شما دلیل اصلی مشکلات کشور و انتخاب افرادی چون حسن روحانی به سمت بسیار مهم و حساس ریاست جمهوری ،آیا همین رویکرد اشکال دار شورای نگهبان نیست ؟ لحظه ای به این فکر کنید که اگر رویکرد انتقاد امیز شورای نگهبان در این سالها اگر بر مدار عدالت واقعی بود، آیا وضعیت کشور بهتر از الان نبود ؟ توضیخ آنکه : خودتان معترفید که رویه حاکم بر شورای‌نگهبان در مسیر احراز صلاحیت‌ها محل نقدهای بسیار و دارای شبهات مهمی است، و محل مناقشه نبوده و قطعاً تغییر روند کنونی امری ضروری است
aaao۳۴۸۷۵۹۱۱۴:۴۰:۱۹ ۱۴۰۳/۲/۲۴
نظر روحانی درست است
ناشناس۳۴۸۷۶۵۱۱۴:۵۸:۲۱ ۱۴۰۳/۲/۲۴
مخالفم .
ناشناس۳۴۸۷۵۹۳۱۴:۴۰:۴۵ ۱۴۰۳/۲/۲۴
این نامه فتنه گرایانه است. در راستای همان سیاست افسادطلبان که فقط حرف مفت تحویل ملت میدادن و از کار خبری نبود. و در نهایت باعث حذفشان از سیاست ایران شد.
ناشناس۳۴۸۷۶۰۰۱۴:۴۱:۳۶ ۱۴۰۳/۲/۲۴
نامه روحانی را خواندم و بسیار به نکات خوب و درستی اشاره کردند
ناشناس۳۴۸۷۶۷۶۱۵:۰۹:۳۰ ۱۴۰۳/۲/۲۴
نامه روحانی را خواندم فقط فرافکنی و فرار به جلو بود و نکته جدیدی نداشت.
ناشناس۳۴۸۷۸۶۷۱۶:۳۷:۱۲ ۱۴۰۳/۲/۲۴
از نظر شما همه مطالبی که مطابق با خواست و جناح شما نباشد فرافکنی است ! شما عاجز از بیان این جمله هستید که چرا فردی که 45 سال در راس امورات اجرایی و امنیتی کشور بوده چرا نمی تواند کاندید شود !
ناشناس۳۴۸۷۹۰۲۱۶:۵۳:۲۲ ۱۴۰۳/۲/۲۴
امام خمینی (ره): ملاک حال فعلی افراد است .
محمد۳۴۸۸۰۹۷۱۸:۴۱:۴۰ ۱۴۰۳/۲/۲۴
درسته ملاک حال فعلی افراده ولی در صورتی که با بعضیا برخوردبا همه یکسان برخورد بشه نه اینکه یه تعداد شامل برخورد مومنانه بشن و تعداد دیگه شامل برخورد غیرمومنانه
ناشناس۳۴۸۹۴۵۶۱۶:۲۲:۲۳ ۱۴۰۳/۲/۲۵
حال افراد از منظر قانون یا خواست و سلیقه یک عده ! اگر ایشان جرمی مرتکب شده باید دادگاهی میشد !
ناشناس۳۴۸۷۶۳۵۱۴:۵۳:۱۵ ۱۴۰۳/۲/۲۴
امروزه مجلس و دولتی سرکار است که متعلق به اقلیت است نه اکثریت و ....
ناشناس۳۴۸۷۸۹۸۱۶:۵۲:۱۹ ۱۴۰۳/۲/۲۴
روحانی هم در سال 92 با نیم درصد تک ماده برنده شد یعنی رئیس جمهور با رای حداقلی بود.
ناشناس۳۴۸۷۹۷۴۱۷:۳۵:۲۲ ۱۴۰۳/۲/۲۴
دیگران را اینقدر مثل خودتان فرض نکنید لطفا! خوبه بعد از عمری سر و کار داشتن با کتاب و درس و شاگرد و معلم و استاد و امتحان و آزمون معنای تکماده را هم فهمیدیم!!! واقعا دستمریزاد!!!!
ناشناس۳۴۸۸۲۳۴۲۰:۰۹:۴۴ ۱۴۰۳/۲/۲۴
در سال 92 این آقا رأی اکثریت را در دور اول انتخابات کسب نکرد ولی از آنجایی که قرار بر این بود که پرونده انتخابات در همان دور اول بسته شود لذا این آقا با تک ماده و ارفاق های آماری،برنده انتخابات اعلام شد.چه بسا اگر انتخابات به دور دوم کشیده می شد اصلا معلوم نبود که این آقا برنده انتخابات در آن دوره باشد.حال این آقا و طرفدارانش به جای تشکر از نظام بابت این لطف و مرحمت انتخاباتی،سخت طلبکار هم شده اند.پرونده فساد مالی این آقا و برادرش و معاون اول او آنقدر سنگین هست که باید برای آن یک سریال بلند تلویزیونی ساخت.بر خلاف آنچه که در رسانه ها (حتی اصولگرا) تبلیغ می شود،این آقا کوچکترین محبوبیتی بین طبقات محروم و متوسط کوچه و بازار ندارد(به دلیل تورم وحشتناک و سقوط بورس در دوران تصدیش) و در شهرستان ها هم مردم علنا به او فحش می دهند،چون هیچ کاری در زمینه اشتغال زایی و توسعه اجتماعی در شهرستان ها نکرد.تنها بخشی از مدیران رانت خوار و دلال صفت و عده ای روزنامه نگار چاپلوس و دروغگو و فریبکار ساکن تهران هستند که هنوز هم سنگ او را به سینه می زنند.
ناشناس۳۴۸۸۶۱۹۰۱:۰۰:۵۵ ۱۴۰۳/۲/۲۵
شما عملا انتخابات را زیر سوال بردی.
ناشناس۳۴۸۸۸۷۷۱۰:۰۰:۵۸ ۱۴۰۳/۲/۲۵
مجلس چه ربطی به اقلیت و اکثریت دارد؟!!!
ناشناس۳۴۸۷۶۴۳۱۴:۵۵:۲۰ ۱۴۰۳/۲/۲۴
به هر حال اگر نيك بنگريم و يك تصوير كلي را در نظر بگيريم ، جداي از ملاحظات خطي و حزبي و جناحي ، موفقيت امثال « روحاني » موفقيت « روحانيت » است ، آن هم روحانيت شيعه ، آن هم در زمامداري و مملكتداري و سياست ! .....و زبانم لال شكست روحاني ، شكست « « روحانيت » ... « روحاني » يك نفر و يك شخص نيست روحاني يك قشر است كه اين قشر قرنها در تاريخ اسلام امتداد دارد ! روحاني علاوه بر اين يك شخص هست ، يك لباس هم هست ! حسن روحاني را لباس روحانيت شيعه را در نظر بگيريم نه فقط و فقط شخص حسن روحاني !!
ناشناس۳۴۸۷۶۵۲۱۴:۵۸:۲۱ ۱۴۰۳/۲/۲۴
آقا دو دوره رییس جمهور بوده و بعدش تایید صلاحیت نشده ، حق اعتراض هم نداره ، خیلی جالبه که روسای جمهوری قبلی بعدش مشکل دار میشن؟
ناشناس۳۴۸۷۶۶۱۱۵:۰۴:۴۶ ۱۴۰۳/۲/۲۴
آقای ونکی! کی میخوای سرتو از زیر برف بیرون بیاری؟ برفها کم کم دارند آب میشن!
ناشناس۳۴۸۸۵۳۰۲۳:۳۶:۴۰ ۱۴۰۳/۲/۲۴
روحانی سرش را زیر برف کرده و فجایع دولتش را فراموش کرده است.
سعید ونکی/ نویسنده۳۴۸۸۹۰۴۱۰:۲۳:۰۸ ۱۴۰۳/۲/۲۵
هر زمانی که حضرت عالی توانستید از زدن خودتان به کوچه علی‌چپ بپرهیزید
ناشناس۳۴۸۹۳۶۳۱۵:۲۶:۲۱ ۱۴۰۳/۲/۲۵
آقای ونکی بنده بازنشسته فرهنگی در این سه سال عملا بسوی فقر رانده شده ام.
ناشناس۳۴۸۹۶۲۱۱۹:۲۴:۰۸ ۱۴۰۳/۲/۲۵
روحانی چرا طرح رتبه بندی معلمان را اجرایی نکرد ؟!
ناشناس۳۴۸۷۶۷۷۱۵:۱۰:۰۷ ۱۴۰۳/۲/۲۴
اقای ونکی بی طرف نیستی.
ناشناس۳۴۸۷۶۷۸۱۵:۱۰:۲۵ ۱۴۰۳/۲/۲۴
طرف چشم تو چشم مردم راست نمی گفت بعد انتظار تایید صلاحیت هم داره!!! شاید بخاطر کم کاری قوه قضاییه است که محاکمه اش نکرده حالا طلبکار هم شده!
ناشناس۳۴۸۷۶۹۵۱۵:۱۵:۴۲ ۱۴۰۳/۲/۲۴
با آنکه با روحانی را بدلیل اشتباهاتش و غربگرایی بی حد او در دو دوره ریاست جمهوریش موثق نمی دانم و با او مخالفم اما این مورد را درست می گوید. بله شورای نگهبان به درجه ای از خطر برای کل نظام رسیده است. این نهاد می تواند با جهت دهی و سلیقه خود سه نهاد مهم 1- ریاست جمهوری ( که خود وزراء و معاونین و سازمانهای اجرایی را انتخاب و پیشنهاد می کند) 2- انتخاب نمایندگان مجلس ( که از ترس تیغ این شوراء یا مطیع خواست آن هستند یا ساکت می مانند ) 3- شورای خبرگان ( که وظیفه خطیر انتخاب رهبری و نظارت بر رهبر و عملکرد او را بر عهده دارند) را منصوب کند. خطر در اینجاست که با دخالت در انتخاب این افراد او را وامدار خود کنند یا یک جریان را منصوب کنند. بدتر اینکه رئیس این شورای نگهبان خود صلاحیت خود را برای شورای خبرگان تائید می کند!
ناشناس۳۴۸۷۶۹۶۱۵:۱۵:۴۸ ۱۴۰۳/۲/۲۴
اقلیتی تمامت خواه
ناشناس۳۴۸۷۸۹۵۱۶:۵۱:۰۴ ۱۴۰۳/۲/۲۴
اقلیت تمامیت خواه همان جریانی است که وقتی رای نیاورند یا میگن تقلب شده !!! یا میگن انتخابات دموکراتیک نبود !!! یا میگن دولت و مجلس منتخب اقلیت است !!!
سینا۳۴۸۸۰۳۷۱۸:۱۲:۴۵ ۱۴۰۳/۲/۲۴
آقای ونکی ... بفرمایید که رئیس جمهور توی این مملکت چقدر قادر است که ایده های خود را عملی کند ؟
ناشناس۳۴۸۸۴۸۷۲۳:۰۸:۰۴ ۱۴۰۳/۲/۲۴
روحانی بقدری اختیار داشت که هیچکدام از خطوط قرمز رهبری و شروط 9 گانه ایشان را در برجام لحاظ نکرد.
ایرانی آباد و آزاد۳۴۸۷۷۷۵۱۵:۴۴:۱۲ ۱۴۰۳/۲/۲۴
نامه روحانی و گفته هایش درست و حرف اکثریت مردم است همانگونه که نامه خاتمی صحیح و دلسوزاته بود .. گوش شنوا در حاکمیت نیست و صدای مردم را نمی شنود ‌‌ متاسفانه
ناشناس۳۴۸۷۷۷۶۱۵:۴۴:۳۹ ۱۴۰۳/۲/۲۴
حتما این مقاله دلسوزانه است؟
ناشناس۳۴۸۷۷۸۲۱۵:۴۷:۵۶ ۱۴۰۳/۲/۲۴
اقای روحانی تا زمان حیات مرحوم هاشمی رفسنجانی به خوبی کشور را اداره نمود و پس از فوت هاشمی بزرگ دچار سر درگمی گردید و تیم نسبتا خبره و کارآزموده دولت را دستخوش بی ثباتی کرد.
ناشناس۳۴۸۷۹۰۳۱۶:۵۵:۱۱ ۱۴۰۳/۲/۲۴
دولتهای هاشمی و روحانی رکورددار افزایش نرخ ارز و شاخص فلاکت و ضریب جینی در تمام دولت ها بودند و هرگز نباید تکرار بشوند.
ناشناس۳۴۸۸۰۵۴۱۸:۲۰:۳۹ ۱۴۰۳/۲/۲۴
اندکی صبر کنید استاد حاصل 8 سال رئیسی را مقایسه بفرمایید هنوز زود است
ناشناس۳۴۸۸۶۳۰۰۱:۱۷:۰۹ ۱۴۰۳/۲/۲۵
از دولت قبل بدتر نمی شود هیچ چندین دور آینده و افراد مختلف که خواهند آمد هم تکرار نخواهد شد
ناشناس۳۴۸۷۷۹۸۱۵:۵۴:۵۶ ۱۴۰۳/۲/۲۴
اصلاح طلبان میگفتن ما در انتخابات ۱۱ اسفند شرکت نمیکنیم -بعد یه عده شون شرکت کردند و رای هم اوردند- سوال اینه -ایا این یه عده نافرمانی کردند از دستور روسای حزب -که اگه اینطور باشه معنی اش اینه روسایی که عُرضه اداره کردن حزبشون رو ندارن چطور میخوان مملکت رو اداره کنن- یا شاید میخواستن ببینن بعد دولت روحانی اعتماد مردم به اصلاح طلبان چقدره - گفتن بذار بگیم ما نمیاییم اما در پشت پرده یه عده رو فرستادند برای شرکت در انتخابات
ناشناس۳۴۸۷۸۲۶۱۶:۰۹:۵۳ ۱۴۰۳/۲/۲۴
چه فرقی داره کی رییس جمهور بشه؟ انتخابات برای چی هست اصلا وقتی همه چی سلیقه یک گروه هست و اگر حرفی غیر از حرفشون زده بشه میشه ضد انقلاب یا جاسوس یا منافق یا گمراه یا اجنبی، یا بی بصیرت یا ضد اسلام یا ضد راه رهبری یا بی صلاحیت؟
ناشناس۳۴۸۸۵۳۳۲۳:۳۸:۵۹ ۱۴۰۳/۲/۲۴
فرق میکنه کی رئیس جمهور باشه یکی 8 سال به دشمن التماس میکنه و یکی 8 سال کار میکنه .
ناشناس۳۴۸۷۸۴۳۱۶:۲۲:۲۵ ۱۴۰۳/۲/۲۴
مگه اصلاح طلبان همفکر نیستند ؟ همشون که رد صلاحیت نشدند-یه عده شون تایید صلاحیت شدند -چرا مردم به اونها رای ندادند ؟ مثلا مطهری یا عارف یا نوبخت؟ نمایندگان اصلاح طلب مجلس ششم هم فکر میکردند اگه استعفا بدهند مردم گریبان پاره میکنن دیدید که اب از اب تکون نخورد
ناشناس۳۴۸۷۹۵۶۱۷:۲۵:۲۹ ۱۴۰۳/۲/۲۴
و نه اینکه مجالس بعدی هر یکی شاهکارتر از دیگری خیلی گل به سر ما ملت زده اند!
ناشناس۳۴۸۷۹۲۵۱۷:۰۴:۲۷ ۱۴۰۳/۲/۲۴
حوصله خواندن نظرات حسن روحانی را نداشتم ولی مانند برجام نخوانده مورد تایید علافان فضای مجازی است.
ناشناس۳۴۸۷۹۳۵۱۷:۱۱:۵۲ ۱۴۰۳/۲/۲۴
اقای روحانی اعتراضات کارگران نیشکر هفت تپه- هپکو ی اراک-اذراب اراک -کشت و صنعت مغان اردبیل و ....یادت هست؟ ایا این کارگران جز مردم نبودند؟ چرا نرفتی از نزدیک به درد دل شون گوش بدی؟ ایا این ۱۰ هزار روستایی که در اینن دولت دارای شبکه ابرسانی میشن در دولت تو ننبودند؟ عطش این روستاها و مردمش برات مهم نبودند؟؟عطش زاینده رود چی؟
ناشناس۳۴۸۷۹۳۸۱۷:۱۴:۳۷ ۱۴۰۳/۲/۲۴
شورای نگهبان از چه کسانی تشکیل شده و چگونه انتخاب می شوند.
محمد۳۴۸۷۹۶۱۱۷:۲۹:۰۹ ۱۴۰۳/۲/۲۴
من طرف آقای ونکی هستم و فرض می کنم که آقای روحانی نامه اش پر است از اشکال آیا آن طرفهایی که شورای نگهبان تایید کرده خطایی ندارند و اگر آنها در جایگاه روحانی بودند با چنین ادبیات محترمانه ای نامه می نوشتند. حذف روحانی یعنی حذف برخی از مردم حالا چه خوشمان بیاید چه نیاید.
ناشناس۳۴۸۸۵۳۸۲۳:۴۰:۵۴ ۱۴۰۳/۲/۲۴
روحانی دیگه پایگاه اجتماعی نداره حذف روحانی به نفع مردم است.
عیدالله۳۴۸۸۰۰۴۱۷:۵۶:۴۷ ۱۴۰۳/۲/۲۴
اولین روز روحانی باخالی کردن انبارهای ایرن خودرو وَسایپا وسپ‌س تشکیل صف کالا شد
معلم تاریخ۳۴۸۸۰۰۸۱۷:۵۸:۳۲ ۱۴۰۳/۲/۲۴
دولت ها مجری تصمیمات نظام هستند. بفرموده رهبر معظم انقلاب دولت روحانی در حد توان تلاش کرد.نتایج بد جنگ اقتصادی امریکا با ایران را نباید به گردن دولت ها انداخت.
ناشناس۳۴۸۸۴۹۹۲۳:۱۳:۲۶ ۱۴۰۳/۲/۲۴
چرا هروقت اصلاح طلبان در کشور به قدرت می رسند نظام در مورد تعلیق و تخریب هسته ای به تصمیم می رسد ؟!
ناشناس۳۴۸۸۰۲۷۱۸:۰۶:۱۹ ۱۴۰۳/۲/۲۴
آیا عملکرد شورای نگهبان جناحی نبوده؟
ناشناس۳۴۸۸۵۴۱۲۳:۴۲:۳۲ ۱۴۰۳/۲/۲۴
شورای نگهبان اگر جناحی عمل می کرد امثال روحانی و خاتمی و نمایندگان مجلس ششم و لیست امید مجلس دهم هرگز تایید صلاحیت نمی شدند.
امیر۳۴۸۸۰۳۱۱۸:۰۸:۰۴ ۱۴۰۳/۲/۲۴
همانطوری که روحانی حذف کردیدننیجه انتخابت شد۸ درصدروحانی سال ۹۲ ۲۴ ملیون رای اوردولی الان نمایندگان هرکدم ده هزاررای اوردن نتیجه اینکه تندروهاازدیدمردم بایدحذف بشن
ناشناس۳۴۸۸۵۴۳۲۳:۴۴:۵۶ ۱۴۰۳/۲/۲۴
روحانی سال 92 حدود 18 میلیون رای داشت در سال 92 میزان مشارکت مردم 73 درصد بود در اثر عملکرد ضعیف دولت روحانی در سال 1400 میزان مشارکت مردم 48 درصد شد.
ناشناس۳۴۸۸۸۸۳۱۰:۰۳:۳۷ ۱۴۰۳/۲/۲۵
شما از رسانه های دشمن خودت فاصله بگیر تا بهتر دنیا را ببینی!!
ناشناس۳۴۸۹۲۷۴۱۴:۲۴:۰۵ ۱۴۰۳/۲/۲۵
روحانی سال ۹۲ و ۹۶ خودش رو مخالف حاکمیت نشون میداد -بعد سال ۹۷ که گند کارهاش در اومد خودش رو قاطی حاکمیت کرد
پرویز۳۴۸۸۰۵۱۱۸:۱۹:۴۷ ۱۴۰۳/۲/۲۴
دلم برای ونکی میسوزد مجبور هست در برابر حق چون از طرف دیگر زده شده جواب بدهد که آخرش این میشود که خواندم. نان خوردن سخت است جناب ونکی . سخت است. اما کمی هم گوش به قرآن بدهید. اگر قرار بود از کسی طرف داری کنید طرف حق را بگیرید حتی اگر به ضرر شما بود.
سعید ونکی/ نویسنده۳۴۸۸۴۴۸۲۲:۴۳:۵۰ ۱۴۰۳/۲/۲۴
انصافی در کامنتت ندیدم. این ادعاها و افتراها حق‌الناسی است گردن شما و بنده هیچ‌گاه شما را حلال نمی‌کنم.
ناشناس۳۴۸۸۶۲۲۰۱:۰۸:۳۴ ۱۴۰۳/۲/۲۵
با این حساب آقای ونکی صحت کامنتهایی که ایشون را مستقیما مورد خطاب قرار داده اند، پذیرفته است که به آنها پاسخ نداده الا این یکی!
سعید ونکی/ نویسنده۳۴۸۸۹۱۱۱۰:۲۸:۲۳ ۱۴۰۳/۲/۲۵
نه عزیز جان . بین کامنتی که بدون غرض نگاشته شده و حتی دارای سویه‌های منفی زیادی هست و نظری که با هدف تخریب و تهمت و در جهت عمل به منویات اربابان لشکر سایبری سبز و بنفش درج می‌شود، تفاوت از زمین تا آسمان هست. باید مقابل کسانی که توصیه‌های اخلاقی دروغین می‌کنند، ایستاد.
محمد۳۴۸۹۳۲۵۱۵:۰۳:۱۱ ۱۴۰۳/۲/۲۵
جناب ونکی قبول کن در این مورد طرف حق رو نگرفتی اگه گرفته بودی حد اقل به یه نکته مثبت از نامه روحانی هم اشاره میکردی در ضمن کامنتهای مودبانه منو هم سانسور نمیکردیدیا حق
ناشناس۳۴۸۸۶۲۵۰۱:۱۳:۰۰ ۱۴۰۳/۲/۲۵
عجیبه که ادعاهای شما (من باب احتیاط نگفتم افتراها) در مورد آقای روحانی حق الناس نیست.
ناشناس۳۴۸۸۴۹۱۲۳:۰۹:۴۸ ۱۴۰۳/۲/۲۴
درود بر اقای سعید ونکی که حرف حق می زند و از باطل دفاع نمی کند.
ناشناس۳۴۸۸۵۴۷۲۳:۴۷:۰۷ ۱۴۰۳/۲/۲۴
هرکه بغیر خدا امید ببندد ناامید خواهد شد قران هرگز کدخدا پرستان را تایید نمی کند.
ناشناس۳۴۸۸۵۵۰۲۳:۵۰:۴۶ ۱۴۰۳/۲/۲۴
من دلم برای امثال شما میسوزد به روحانی رای دادین که پراید 7 میلیون و دلار 500 تومان بشه اما برعکس شد حالا به سعید ونکی خُرده میگیرید !
ناشناس۳۴۸۸۰۷۱۱۸:۲۸:۳۶ ۱۴۰۳/۲/۲۴
نویسنده محترم لطفا نمونه نقد منصفانه رو از شورای محترم نگهبان بیان کنند تا منظور از نقد منصفانه مشخص بشود.
ناشناس۳۴۸۸۱۶۰۱۹:۳۱:۴۷ ۱۴۰۳/۲/۲۴
از روحانی خوشم نمیاد ولی در خصوص شورای نگهبان استثنا درست گفته
ناشناس۳۴۸۸۲۱۸۲۰:۰۱:۴۴ ۱۴۰۳/۲/۲۴
در زمان روحانی هرگز این حجم از فیلترینگ در کشور نبوده
ناشناس۳۴۸۸۲۵۶۲۰:۳۱:۳۶ ۱۴۰۳/۲/۲۴
بنده خدایی که کامنت مخالف روحانی میگذاره یک نفره با چندین خط که کاملا از ادبیاتش پیداست
ناشناس۳۴۸۸۲۵۷۲۰:۳۲:۲۸ ۱۴۰۳/۲/۲۴
وقتی مماشات باشد وضع اینجوری میشه. شورای نگهبان خیلی مودبانه ایشان را رد صلاحیت کرده ایشان طلب کار شده. اگر به صراحت به خیانت روحانی و دولتش اشاره میشد هرگز ایشان جرات نمی‌کرد اینجوری بره تو دل نظام. به تعبیر من شورای تشخیص مصلحت تبعیدگاه همه سیاسیون از گردونه خارج است. اینکه رهبری ایشان را به مجمع تشخیص تبعید نکرد نشانه عمق انحراف روحانی از مسیر انقلاب بود. بنظرم بهتره ایشان سکوت پیشه کنه.
ناشناس۳۴۸۸۳۴۴۲۱:۳۰:۴۷ ۱۴۰۳/۲/۲۴
در این دعوا حق با روحانی است و شورای نگهبان رفوزه است.
ناشناس۳۴۸۸۴۹۵۲۳:۱۱:۴۷ ۱۴۰۳/۲/۲۴
روحانی در اداره مملکت رفوزه شد و نباید دوباره تایید صلاحیت بشود.
یک حامی دولت۳۴۸۸۳۶۵۲۱:۵۱:۵۵ ۱۴۰۳/۲/۲۴
شاخص:نگاه به سفره هاتون بکنید(وضعیت اقتصادی) ویادبیاورید سفره های زمان دولت گذشته را ...گشایش درکدام سفره؟....حجاب زمان دولت گذشته را بیادبیاورید وحجاب درشوارع ومعابر این دولت را.... دلاردرآن دولت رامقایسه کنیدبا نرخ ارز این دولت وبعد تصمیم بگیرید
ناشناس۳۴۸۸۵۰۶۲۳:۱۶:۰۰ ۱۴۰۳/۲/۲۴
در سال 92 دلار 3 هزار و برنج 4 هزار و مرغ 5 هزار و پراید 17 میلیون بود در پایان دولت روحانی قیمت همه اقلام بیش از 10 برابر شده بود و سفره های مردم کوچک شده بود.
ناشناس۳۴۸۹۳۸۷۱۵:۴۱:۲۷ ۱۴۰۳/۲/۲۵
این سفره در دولت جدید کوچکتر و کوچکتر شده. اکنون قیمتها را سیر کن!
ناشناس۳۴۸۸۳۹۷۲۲:۱۴:۲۵ ۱۴۰۳/۲/۲۴
دولت رییسی در مورد سرعت اینترنت و فیلترینگ و گشت ارشاد مدیران پاسخگو باشد
ناشناس۳۴۸۸۵۷۱۰۰:۱۰:۵۵ ۱۴۰۳/۲/۲۵
روحانی در مورد افزایش 30 برابری عوارض خروج از کشور و مالیات ها و فیلترینگ تلگرام پاسخگو باشد.
ناشناس۳۴۸۸۴۰۳۲۲:۱۷:۲۶ ۱۴۰۳/۲/۲۴
قطعا عملکرد شورای نگهبان درتمام دوره ها مورد انتقاد اکثریت قاطع مردم ایران بوده وخواهد بود
ناشناس۳۴۸۸۴۴۵۲۲:۴۳:۲۶ ۱۴۰۳/۲/۲۴
هرچند روحانی بدنبال منافع خودش است ولی سخنانش درست است امروزه بغیر از تندروهای افراطی کسی دیگر در حاکمیت نمانده است.
ناشناس۳۴۸۸۴۶۸۲۲:۵۷:۵۳ ۱۴۰۳/۲/۲۴
وقتی محاکمه نمیشه طلبکارمیشه
ناشناس۳۴۸۸۴۸۵۲۳:۰۷:۴۳ ۱۴۰۳/۲/۲۴
علت کاهش مشارکت مردم در انتخابات شورای نگهبان هست
انصاف انصاف انصاف۳۴۸۸۵۹۱۰۰:۳۴:۱۲ ۱۴۰۳/۲/۲۵
بنام خدا چرا بعضی از مردان سیاست تا وقتی تایید صلاحیت و در انتخابات حضور داشته باشند همه چی گل بلبل آقای روحانی نمونه از این قبیل تا وقتی که در انتخابات مجلس و بعدها ریاست جمهوری تایید می‌شدند چیزی نمی‌گفتند اما بعد چندین سال همین ارکان انتخابات که قبلا ایشان تایید می‌کردند تاییدشان نکنن بلوا و جو سازی میکنن و بعضی‌ها فراتر رفتند علاوه بر تایید صلاحیت شرط پیروزی در انتخابات را دارند حالا خودشان یا هم حزبی خودشان واقعا باید فکری قانونی بود که کلا این بساط جمع شود انصاف انصاف انصاف انصاف انصاف
ناشناس۳۴۸۹۴۱۴۱۵:۵۹:۴۱ ۱۴۰۳/۲/۲۵
دوست عزیز! یکی از بندهای عدم صلاحیت ایشون انتقاد از شورای نگهبان و قوه قضائیه بوده! بیایید انصاف را از خودمان شروع کنیم تا شاید به دیگران هم تسری یابد.
ناشناس۳۴۸۸۶۶۵۰۱:۴۸:۲۳ ۱۴۰۳/۲/۲۵
اولا شورای نگهبان باید پرونده این شیخ که در این گونه اتهام زدن استاد است را فاش کند .. ثانیا در حالی که می‌بینیم اقدامات کرده و نکرده دولت روحانی از سال ۹۲ شروع شد و آثارش از سال ۹۷ شروع و اکنون به اوجش رسیده در خسارات محض آن بسر می‌بریم.. اینک توقع داشته باشیم کارهای دولت حاضر به سرعت دیده شود همان چیزی است که امثال روحانی می‌خواهند تا مردم مثل خودش طلبکار شوند و فراموش کنند چه بلایی سر مردم آوردند و از کسانی که مشغول ترمیم این خسارات هستند شاکی باشیم .. حتما حتما باید ضربه نهایی به این جماعت زده شود و بساط بازی شیخ و وزرایش با اعصاب مردم جمع شود ..
ناشناس۳۴۸۹۴۳۱۱۶:۱۰:۱۴ ۱۴۰۳/۲/۲۵
نمونه ای از نظرات خارج از ادب و نزاکت که به غیر از توهین دربردارنده هیچ مطلب قابل خواندنی نیست. جدا مایه تاسف است. اینقدر خود را از جامعه دور دیدن و پرت و پلا گفتن جای بسی تعجب است!
نعیم۳۴۸۸۶۹۳۰۵:۳۵:۳۵ ۱۴۰۳/۲/۲۵
این رفتارها با روسای قوا ی سابق و بی احترامی به آنها از طریق رد صلاحیت آنها و همزمان تایید صلاحیت عده ای بی نام و نشان جز توهین به شعور ملت ایران و خالی شدن صندوق های رای نتیجه ای ندارد
مجد۳۴۸۸۶۹۴۰۵:۳۶:۴۱ ۱۴۰۳/۲/۲۵
اتفاقا نامه روحانی جنبه حقوقی دارد آن هم حقوق اساسی مردم ولی پاسخی نخواهد یافت ؟شاید این نامه بغض فشرده تمام ریاست جمهوری های ایران باشه ؟ عدم احراز بعد از دوره ؟!!
ناشناس۳۴۸۸۷۲۱۰۷:۱۳:۴۸ ۱۴۰۳/۲/۲۵
جناب ونکی بحث منطقی ابتدا نیاز به بیان نظر اخیر روحانی و سپس نقد آن داشته و دارد. مماشات و ماله کشی شرایط موجود و بدون مراجعه به عقل میشود وضع موجود؛ لذا توصیه میکنم سیر تحولات اجتماعی بوجود آمده بدون در نظر گرفتن افرادی که پست ریاست جمهوری را به عهده گرفته اند و الان همه مشکلات به گردنشان انداحته شده پرداخته شود و ریشه این مهم که چرا در همه دنیا با رای مردم اعتلای در حاکمیت ایجاد میشود ولی در ایران خیر؛ پاسخ داده شود.
سعید ونکی/ نویسنده۳۴۸۸۹۱۷۱۰:۳۶:۲۶ ۱۴۰۳/۲/۲۵
دوست عزیز؛ شما اگر مصداقی برای ادعاهایتان مبنی بر ماله‌کشی اینجانب دارید بفرمایید و اگر ندارید لطفاً تصورات ذهنی خودتان را به‌عنوان فکت جا نزنید.
علی۳۴۸۸۷۳۸۰۷:۴۵:۱۴ ۱۴۰۳/۲/۲۵
حسن روحانی خسارتی که به کشور در طول 8 سال ریاست جمهوری اش زد از ماجرای حذف کارت سوخت تا نساختن مسکن و خسارت محض برجام و ...... ایکاش روزی مورد بررسی توسط دستگاه قضائی قرار بگیرد تا معلوم شود او کجای کار هست لذا اینکه او خود را طلبکار مینامد به دلیل عدم رسیدگی به اتهاماتش میباشد این اصلا برای اقناع افکار عمومی خوب نیست
علی۳۴۸۸۷۷۰۰۸:۲۵:۴۹ ۱۴۰۳/۲/۲۵
حق با روحانی است
ناشناس۳۴۸۸۸۶۰۰۹:۴۹:۱۱ ۱۴۰۳/۲/۲۵
این سیستم حکمرانی کار نمی کند با روحانی و روسای قبل از او نکرد با رئیسی و بعدی ها هم نمی کند.
ناشناس۳۴۸۸۹۶۱۱۱:۰۷:۲۲ ۱۴۰۳/۲/۲۵
به لایکها یه نگاه بندازید ارتش مجازی آقایون فعال هستند
ناشناس۳۴۸۹۰۳۱۱۱:۴۸:۰۹ ۱۴۰۳/۲/۲۵
لب پیام روحانی این است که :ای شورای محترم: تو برای چیزی من را را رد صلاحیت میکنی که انجام وظیفه من بعنوان رییس جمهوری که از طرف مردم به او توکیل شده است ، در مورد مجلس هم همینطور است ، نمایندای که از طرف اکثریت مردم سخن بگوید دوره بعد رد صلاحیت می شود.
ناشناس۳۴۸۹۳۲۹۱۵:۰۶:۲۴ ۱۴۰۳/۲/۲۵
نامه ایشان یقینا تاریخی است وبعداجزواسنادی دال بر یکجانبه گرایی حاکمیت!؟!
محسن۳۴۸۹۳۳۳۱۵:۱۰:۰۸ ۱۴۰۳/۲/۲۵
عزیزانی که خیلی تند اظهار نظر کردید انگار فراموش کردید که روحانی میخواست کاندید نمایندگی مجلس خبرگان رهبری شود ، نه ریاست جهمهوری گیریم که باعث و بانی تمام گرانی ها و آمدن ترامپ و نابودی برجام و تورم و .... این شخص بود و نه اصولگرایان و مجلس و چوبی که برخی در اجرای برجام زیر پایش گذاردند این چه ربطی به مجلس خبرگان دارد؟
مجید۳۴۸۹۳۹۹۱۵:۴۹:۱۶ ۱۴۰۳/۲/۲۵
تا حالا کی به نمره قبولی یا حکم برائت اعتراض کرده؟ وقتی یکی معترض هست میگن چرا وقتی نمره ۲۰ گرفتی یا در دادگاه تبرئه شدی اعتراض نکردی؟ سازوکار مدرسه و دادگاه ممکنه فرق نکنه ولی به هر حال عوامل تاثیر گذار دیگر هم هست ضمن اینکه طبق قاعده استصحاب وقتی قبلا بارها صلاحیت احراز و تایید شده الان عدم احراز دلایل متقن لازم داره
ناشناس۳۴۸۹۶۰۵۱۹:۰۰:۵۴ ۱۴۰۳/۲/۲۵
عده ای بر این باورند که اگر مدیریتها یکدست باشه مشکلات حل میکنه.
احمد۳۴۸۹۷۲۶۲۱:۰۸:۳۶ ۱۴۰۳/۲/۲۵
سرنوشت مشابه از بنی صدر هاشمی خاتمی مموتی روحانی هیچکدام عاقبت بخیر نشدند یا انها اشکال دارند یا سیستم
ناشناس۳۴۸۹۸۸۱۰۰:۵۴:۵۲ ۱۴۰۳/۲/۲۶
آنچه که من را متعجب می کند و به تحسین وا می دارد هماهنگ شدن شما با انگلیس پیر برای گرفتن دکترا در مکانی که کاملا نقطه مقابل جمهوری اسلامی است می باشد.ممنون می شوم اگر این معما برای اشخاصی مثل من روشن کنید؟!
yektanetتریبون

پربحث‌های دیروز

  1. درخواست رئیس جمهور از وزیر دادگستری برای دو مجرم امنیتی

  2. راز شکست حمله اسرائیل به ایران از زبان مامور سابق MI۶ انگلستان: به نظر می‌رسد یک سامانه پدافند ناشناخته، عملیات جنگنده‌ها را قفل کرد!

  3. سیاست جدید ارزی بانک مرکزی اعلام شد/حذف تعددنرخ دربازار ارز

  4. لطفا کلنگ هایتان را زمین بگذارید!

  5. ارزهایی که برای تجملات به باد می‌روند!؛ واردات ۴ برابری آیفون در راه است؟

  6. آلمان دستور تعطیلی کنسولگری‌های ایران را صادر کرد

  7. توافقنامه مشارکت راهبردی روسیه و ایران به زودی امضا می‌شود

  8. اشک صهیونیست ها در جنوب لبنان درآمد!

  9. سخنگوی دولت توئیتش درباره رجیستری آیفون را برای بار دوم اصلاح کرد!

  10. ربیعی:‌ کارهای نژادپرستانه در قابل مهاجران با روحیه ایرانی سازگار نیست

  11. آمریکایی‌های نگران !

  12. وزیر خارجه عربستان: عادی سازی رابطه با اسرائیل قبل از تشکیل کشور فلسطین مطرح نیست

  13. رتبه دولت‌ ایران در هوش مصنوعی در قعر جدول منطقه!

  14. امیر نوری پسر شیخ نعیم قاسم! ؛ گاف های دشمنان ایران تمامی ندارد

پربحث‌های هفته

  1. تهدید بورل به اقدام علیه ایران در پی اعدام سرکرده تروریست‌ها

  2. بستن تنگه هرمز؛ چگونه؟

  3. صحبت‌های مهم معاون سیاسی وزیر کشور درباره اتباع/ « اتباع خارجی نیز برادر و خواهران ما هستند»  

  4. درز صحبت‌های محرمانه نتانیاهو: از پهپادها می‌ترسم

  5. واقعا عقب نشینی کردیم؟!

  6. حمله اسرائیل به ایران/ عملیات موفق پدافند هوایی تهران/اطلاعیه قرارگاه پدافند هوایی کشور درباره فعالیت پدافندی بامداد امروز

  7. گوشه‌ای از مجاهدت دلاورمردان پدافندی ایران اسلامی

  8. سردار رادان: طرد اتباع غیرمجاز بر کاهش جرم تأثیر دارد

  9. صهیونیست ها به دنبال آزادی عمل در آسمان ایران

  10. درخواست شریعتمداری برای حمله رعدآسا به اسرائیل/ سکوت احمدی‌نژاد/ هنرمندان ایرانی که در ارتش اسرائیل فعالیت می‌کنند

  11. واقعیت های یک حمله 

  12. صندلی خالی برخی رشته‌های تخصصی پزشکی/ حال درس خواندن نیست یا درس خواندن نمی صرفد؟!

  13. هويت جديد ايران

  14. ادعای عجیب زیدآبادی در خصوص واکنش ایران به اسرائیل/ آسمان به ریسمان بافتن برای گران‌کردن بنزین/ کلنجار اصلاح‌طلبان با دولت پزشکیان

  15. ما و این رویای عادی بودن!

  16. رهبر انقلاب: شرارت رژیم صهیونیستی نه باید بزرگنمایی شود و نه کوچک‌انگاری/کیفیتِ فهماندنِ قدرت و اراده ملت ایران به رژیم صهیونیستی را باید مسئولان تشخیص دهند

  17. درخواست رئیس جمهور از وزیر دادگستری برای دو مجرم امنیتی

  18. احمدی‌نژاد کجاست؟ حقیقت سوزی در «هولوکاست سکوت»!

  19. کوه اسراییل موش زایید!

  20. در انتظار روشن‌شدن موتور تورم

  21. جنگ پنهان علیه مردم در جاده ها/ فرغون‌هایی که جان می ستانند!

  22. صدور حکم بازداشت نتانیاهو در دیوان کیفری بین‌المللی ۵ ماه به تعویق افتاد

  23. شهادت دو رزمنده ارتش در دفاع از حریم امنیت ایران

  24. عزم دولت برای حفظ ظریف/ تلاش شهید رئیسی برای تأیید دیگر نامزدها در انتخابات ریاست‌جمهوری

  25. ۳ واقعیت رسواکننده در مورد حمله اسرائیل به ایران

پربحث‌های هفته

  1. بستن تنگه هرمز؛ چگونه؟

  2. صحبت‌های مهم معاون سیاسی وزیر کشور درباره اتباع/ « اتباع خارجی نیز برادر و خواهران ما هستند»  

  3. واقعا عقب نشینی کردیم؟!

  4. درخواست شریعتمداری برای حمله رعدآسا به اسرائیل/ سکوت احمدی‌نژاد/ هنرمندان ایرانی که در ارتش اسرائیل فعالیت می‌کنند

  5. واقعیت های یک حمله 

  6. هويت جديد ايران

  7. ادعای عجیب زیدآبادی در خصوص واکنش ایران به اسرائیل/ آسمان به ریسمان بافتن برای گران‌کردن بنزین/ کلنجار اصلاح‌طلبان با دولت پزشکیان

  8. ما و این رویای عادی بودن!

  9. رهبر انقلاب: شرارت رژیم صهیونیستی نه باید بزرگنمایی شود و نه کوچک‌انگاری/کیفیتِ فهماندنِ قدرت و اراده ملت ایران به رژیم صهیونیستی را باید مسئولان تشخیص دهند

  10. درخواست رئیس جمهور از وزیر دادگستری برای دو مجرم امنیتی

  11. احمدی‌نژاد کجاست؟ حقیقت سوزی در «هولوکاست سکوت»!

  12. کوه اسراییل موش زایید!

  13. شهادت دو رزمنده ارتش در دفاع از حریم امنیت ایران

  14. عزم دولت برای حفظ ظریف/ تلاش شهید رئیسی برای تأیید دیگر نامزدها در انتخابات ریاست‌جمهوری

  15. واکنش زیباکلام به حمله اسرائیل به ایران

  16. شکایت رحیم‌پور ازغدی از چند رسانه اصلاح‌طلب/ ساختن جنگنده سوخو-۳۵ در ایران/ تبعات سنگین یک بیانیه موهوم 

  17. بازداشت تروریستِ حادثه‌ تفتان در کمتر از سه ساعت

  18. افشاگری تحقیرانه درباره رضا پهلوی/ رفتار ترامپ در مقابل ایران چگونه خواهد بود؟

  19. ایران امروز نه ایران قاجار است ، نه ایران پهلوی/ این را باید به آمریکا فهماند

  20. نظرات برگزیده مخاطبان الف: جمعیت افغانستانی ها غیرقابل کنترل شده است/ ایران نیاز به قدرت هسته ای دارد/ آقای همتی حرف های سیاسی می زند

  21. فهرست طولانی از جنایت؛ وقت محکومیت صهیونیست ها کی فرا می رسد؟!

  22. وطن‌فروشی به چه قیمتی!/ ماجرای توهین یک فوتبالیست بی‌وطن

  23. شهادت دو ارتشی دیگر در حمله دیشب رژیم صهیونیستی  

  24. گواه تاریخ بر حاکمیت ایران در جزایر سه‌گانه خلیج فارس

  25. ادعای جنجالی یک نماینده درباره امکان جاسازی بمب در لوازم خانگی قاچاق شده به ایران

آخرین عناوین