توضیح منظور درباره افزایش مالیات در سال آینده/ توصیه مرعشی به اصلاح‌طلبان

  4020907071 ۳۴ نظر، ۰ در صف انتشار و ۲۳ تکراری یا غیرقابل انتشار

هر روز اخبار فراوانی در رسانه‌ها منتشر می‌شود که دنبال کردن آن‌ها ـ حتی برای آنانی که اهل مطالعه اخبار هستند ـ کار دشواری است. بسته خبری ـ تحلیلی الف، با رصد اخبار و رویدادهای مهم، همچنین تحلیل‌های صورت گرفته در این زمینه، مخاطبان خود را از مهم‌ترین وقایع روز آگاه می‌کند.

توضیح منظور درباره افزایش مالیات در سال آینده/ توصیه مرعشی به اصلاح‌طلبان

نتایج یک نظرسنجی رسمی درباره انتخابات امسال

حسن مسلمی نایینی رئیس جهاد دانشگاهی در گفت‌وگو با ایسنا به تشریح آخرین یافته‌های پیمایش اخیر مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران (ایسپا) پرداخت. این نظرسنجی اولین موج پیمایش‌های انتخاباتی را با عنوان «مشارکت سیاسی مردم ایران در دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی» است در آبان ماه ۱۴۰۲ با اندازه نمونه ۵۰۸۶ نفر در بین شهروندان ۱۸ سال به بالای ساکن در سراسر کشورمان به صورت حضوری اجرا شده است.

یافته‌های این نظرسنجی نشان داد رسانه ملی و شبکه‌‌های اجتماعی مجازی به ترتیب به عنوان مهمترین منابع پیگیری اخبار در بین مردم هستند؛ یعنی ۳۷.۹ درصد مردم گفته‌اند اخبار را بیشتر از طریق صدا و سیما دنبال می‌کنند. همچنین ۳۱ درصد از طریق شبکه‌های اجتماعی مجازی و ۸.۹ درصد از طریق ماهواره، اخبار کشور را پیگیری می‌کنند.

رئیس جهاد دانشگاهی در ادامه در خصوص شکل گیری فضای انتخاباتی کشور گفت: هرچند در حال حاضر آمارها نشانگر آن است که موضوع انتخابات در صدر توجه مردم قرار ندارد به گونه‌ای که که 27.9 درصد مردم اظهار کرده‌اند قطعاً در انتخابات شرکت می‌کنند. 7.4 درصد به احتمال زیاد در انتخابات شرکت می‌کنند. 21.9 درصد هنوز تصمیمی ‌برای شرکت در انتخابات نگرفته‌اند. 36 درصد گفته‌اند به هیچ وجه در این انتخابات شرکت نمی‌کنند. 6.8 درصد نیز احتمال کمی‌دارد در این انتخابات شرکت کنند. 

***

توضیح منظور درباره افزایش مالیات در سال آینده

به گزارش ایسنا، داود منظور، رئیس سازمان برنامه و بودجه با حضور در نشست خبری هفتگی سخنگوی دولت به ارائه جزئیاتی از تدوین لایحه بودجه پرداخت و گفت: دولت به هیچ‌وجه دنبال سختگیری مالیاتی و فشار جدید مالیاتی به مردم عزیز، کسبه و حقوق‌بگیران نیست. مالیات براساس قانون وصول می‌شود. یا باید پایه مالیاتی یا باید نرخ مالیاتی تغییر کند تا میزان دریافت مالیات افزایش داشته باشد که ما هیچکدام از این کارها را انجام نمی‌دهیم.

وی با بیان اینکه تمام رویکرد دولت این است که از اقشاری با درآمد پایین مالیات نگیرد، تاکید کرد: تاکید دولت برای اخذ مالیات از طبقات بالاتر هم این است که به روش پلکانی انجام می‌شود. بنابراین مردم هیچگونه نگرانی از این که قرار است بار مالیاتی جدیدی بر آنان تحمیل شود نداشته باشند.

منظور با بیان اینکه در مالیات مستغلات، حقوق و دستمزد یا مالیات مشاغل و شرکت‌ها اتفاق جدیدی رخ نمی‌دهد، تصریح کرد: اینکه منشأ رشد درآمدهای مالیاتی چیست اینگونه در نظر گرفته شده که محاسبه به صورت جزئی انجام شود و یکی از منابع ما دراخذ مالیات، گسترش تور مالیاتی برای فراریان مالیاتی است که این آرزوی کشور است تا عدالت مالیاتی محقق شود.

وی ادامه داد: این باعث مسرت است که همه نسبت به پرداخت مالیات اقدام کنند. البته مشاغلی داریم که کم‌درآمد هستند و از آنان مالیات نمی‌گیریم؛ امسال از ۵.۵ میلیون مشاغلی که اظهارنامه دادند، مالیات ۲ میلیون مشاغل صفر شد. در لایحه بودجه سال جاری سقف معافیت مالیاتی را ۱۰ میلیون تومان در ماه تعیین کردیم که نسبت به سال گذشته رشد داشت. سال قبل ۵.۵ میلیون تومان بود و سال آینده در نظر داریم این میزان را ۲۰ درصد افزایش دهیم و تا سقف ۱۲ میلیون تومان در ماه را از مالیات معاف کنیم.

منظور با تاکید بر اینکه مالیات را متناسب با قدرت پرداخت و ایجاد درآمد و ثروت درنظر می‌گیریم، تصریح کرد: بسیاری از افراد که مالیات ارزش افزوده به نام دولت گرفتند، طبق اظهارنامه به دولت تحویل ندادند و سازمان مالیاتی مکلف شده مالیاتی که فعالان اقتصادی به اسم دولت دریافت کردند و پرداخت نکردند را تعیین تکلیف کند و مالیات را پس بگیرد که این منبع قابل توجهی است. یکی دیگر از منابع درآمدی مالیاتی که انتظار داریم افزایش یابد هم معافیت مالیات خودساخته‌ای است که شرکت‌های بزرگ با تفسیر نادرست بر اساس بند «د» قانون برنامه پنجم توسعه انجام داده بودند. این شرکت‌ها که عمدتاً معدنی هستند، معافیت مالیاتی از ۱۰ سال را به ۲۰ سال افزایش دادند و این باعث شد درآمد دولت کاهش یابد. این موضوع در قانون برنامه هفتم اصلاح شده و شرکت‌هایی که معاف بودند باید مالیات بپردازند. پیش‌بینی می‌شود ۴۰ همت از این محل، درآمد مالیاتی حاصل شود و جمع این اعداد برابر با رقمی می‌شود که دولت در لایحه بودجه پیش‌بینی کرده است.

***

دستور رئیسی درباره معافیت مالیاتی حقوق کارگران و کارمندان 

به‌ گزارش ایرنا، علی بهادری جهرمی، سخنگوی دولت در نشست خبری گفت:براساس دستور رئیس جمهور برخی اصلاحات در لایحه بودجه ایجاد خواهد شد؛ یکی از اصلاحات مورد نظر افزایش کفِ معافیت مالیاتی کارگران و کارکنان به ۱۲ میلیون تومان در ماه است.براین اساس تمام مشاغلی که تا سقف ۱۲ میلیون تومان در ماه دریافتی داشته باشند، کاملا معاف از مالیات هستند.

سخنگوی دولت درباره افزایش سن بازنشستگی هم گفت: این افزایش شامل بازنشستگان موجود و کسانی که در شرف بازنشستگی هستند، نمی‌شود.

بهادری جهرمی افزود: همچنین یادآوری این نکته مهم لازم است که رابطه کارکنان دولت با دولت براساس قانون است نه صرفا قراردادی که حدود و زوایا و اجزای آن را قانون‌گذار معرفی می‌کند.

وی تصریح کرد: همیشه این قانون گذار است که ضوابط روابط کارکنان دولت را با دولت براساس عموم مردم و دولت روشن می‌کند تا به‌صورت توامان، قابلیت تامین و تضمین داشته باشد، یعنی هم مردم و شهروندان و هم حاکمیت و کارکنان منافع و مصالح خود را داشته باشند. 

سخنگوی دولت بیان داشت: در همه کشورهای جهان، با توجه به پیری و جوانی جمعیت، قوانین مرتبط با صندوق‌های بازنشستگی به روزرسانیی، بازآرایی و باز طراحی می‌شود و این موضوع درباره ایران هم صادق است و اصلاحات ناظر به این صندوق‌ها محدود به حکم نیست و همزمان هم امکان پرداخت مطمئن و پایدار و متوازن که هدف اصلی اصلاحات است، فراهم شود.

***

خرید جنگنده «سوخو۳۵» و بالگرد «میل۲۸» قطعی شد

سردار سیدمهدی فرحی جانشین وزیر دفاع در گفتگو با تسنیم از قطعی شدن ورود بالگرد هجومی میل28، جنگنده سوخو35 و هواپیمای آموزشی یاک130 به سازمان رزم نیروهای مسلح خبر داد.

وی با اعلام این خبر گفت: در حوزه هوایی، ورود هواپیمای آموزشی یاک130، جنگنده سوخو35 و بالگرد میل28 به کشور قطعی شده است و فرآیند آن در حال انجام است.

***

دستور بی‌سرانجام رئیسی درباره آزادسازی سواحل

مهر نوشت: «حدود دو سال پیش بود که رئیس جمهور فرمان طلسم‌شکنی تملک سواحل را در استان گیلان صادر کرد، دستوری که یک موج رسانه‌ای ایجاد کرد و صدا و سیما با سوار شدن بر این موج در قامت رسانه‌ای عدالت‌خواه به آن ضریب دوچندان داد، اما بعد از مدتی گرد و غبار و هیاهوها خوابید و حقیقتی که برخی کارشناسان از ابتدا به آن اذعان داشتند بیشتر نمایان شد. 

در واقع با این فرمان روند آزادسازی و عقب‌نشینی از حریم ساحلی دریا بیشتر به طور نمایشی انجام شد و هنوز این دستور در بسیاری از قسمت‌های سواحل اجرایی نشده است...

مازندران ۴۷۰ کیلومتر نوار ساحلی دارد و هنوز رؤیای دسترسی آسان به دریا در استان کامل نشده است. از مجموعه نوار ساحلی ۲۸۱ کیلومتر در حوزه منابع طبیعی مازندران و مابقی در حوزه منابع طبیعی غرب مازندران و بخشی از این اراضی همچنان در اختیار دستگاه‌های دولتی و نظامی است که قابلیت آزادسازی ندارند و این مساله سبب شده تا مردم از دست یافتن به دریا بازمانند...

علاوه بر استقرار تأسیسات پلاژها و مراکز وابسته به ارگان‌های مختلف، نبود مسیرهای دسترسی هم سبب شده تا ساحل نشین خزر و مازندران نتوانند از مناطق آزادسازی شده دریا هم بهره برند. از مجموعه نوار ساحلی مازندران ۱۱۲ کیلومتر در محدوده‌های شهری واقع شده و تنها ۴۱ نقطه از ۴۷۰ کیلومتر ساحل در استان آزادسازی شده است...

آمارهای ارائه شده از سوی مسؤولان نشان می‌دهد که حدود دو کیلومتر از این سواحل به صورت غیرمجاز در اختیار دستگاه‌های دولتی، ۲۰ کیلومتر در اختیار بخش‌های خصوصی، ۲۶ کیلومتر به صورت مجاز در اختیار دستگاه‌های دولتی قرار دارد و فعالیت نهادهای دفاعی و امنیتی و وجود تأسیسات بندری سبب هم شده تا مسیری برای دستیابی شهروندان به سواحلی که دارای قابلیت آزادسازی هستند، وجود نداشته باشد.

آزادسازی نصف و نیمه سواحل مازندران از یک سو و نبود پیاده راه مناسب برای دسترسی از جلگه به دریا سبب شده تا دسترسی به ۱۱۲ کیلومتر سواحل محدوده‌های شهری در استان مازندران هم سخت یا غیرممکن باشد.»

***

وعده وزیر صمت درباره تولید خودروی هوشمند در ایران

به گزارش فارس عباس علی آبادی امروز در مراسم افتتاح نخستین خط تولید انبوه اتوبوس برقی در کشور، اظهار داشت: کاری که امروز در خصوص تولید خودروی برقی در کشور انجام می‌دهیم خیلی کار مهمی نیست زیرا این اقدام سال‌ها پیش در جهان آغاز شده است، البته سال‌ها پیش ‌خودروی برقی در جهان تولید شد ولی بعدها به دلیل مختلف تولید این خودروها متوقف شد، اما امروز مجددا در بسیاری از کشورها خودرو برقی تولید می‌شود.

وزیر صنعت، معدن و تجارت بیان داشت: بحث تولید خودروهای برقی در کشور ما نیز در سال 1378 شکل گرفت و از آن سال تمرکز برای تولید این خودرو جدی شد.

وی افزود: تولید داخل به دلایل مختلف از جمله ایجاد اشتغال بسیار مهم است اما مهمتر از آن نوآوری است، در حال حاضر من نگران تولید خودروی برقی در کشور نیستم چون این موضوع در کشور آغاز شده است، بلکه باید به سمت تولید خودروهای هوشمند در کشور حرکت کنیم و از این پس باید‌ در این باره صحبت کنیم و لذا از امروز به مردم خبر از تولید خودروهای هوشمند را می‌دهیم.  

***

گزارشی از فعالیت‌های انتخاباتی اصولگرایان

خبرگزاری تسنیم در گزارشی به فعالیت های انتخاباتی اصولگرایان پرداخته است. در این گزارش از از ائتلاف مبنا با محوریت قالیباف، جبهه تحول خواهان انقلابی با محوریت زاکانی، شورای ائتلاف با محوریت احزاب سنتی اصولگرا مانند جامعه روحانیت، شریان با محوریت افراد نزدیک به بذرپاش و در نهایت جبهه پایداری نام برده شده است.

در این گزارش آمده است: «برخی تحلیلگران، برگزاری همایشی با نامی جدا از شورای ائتلاف نیروهای انقلاب (شانا) را کنشگری فعال‌تر قالیباف برای انتخابات اسفندماه دانسته‌اند؛ هرچند حضور چهره‌هایی همچون حدادعادل رئیس شورای ائتلاف و یا محسن رضایی و سید محمد حسینی، نشان می‌دهد که رئیس مجلس در هماهنگی با ائتلاف سراسری نیروهای انقلاب فعالیت خواهد کرد...

شریان به‌خوبی توانست در فضای رسانه‌ای کشور خودش را مطرح کند اما اولاً شخصیت شناخته‌شده سیاسی در آن حضور ندارد و دبیرکل این جریان هم تنها یک دوره نماینده مجلس بود و ثانیاً وجود چهره‌های حاشیه‌سازی همچون حمید رسایی و معصومه منصوری اصل در شورای مرکزی آن موجب شده است مورد نقد قرار بگیرد...

از تشکیل مجمع عمومی جبهه پایداری و بیانیه اخیر، چنین به‌نظر می‌رسد که آنها فعلاً جدا از سازوکار شورای ائتلاف فعالیت می‌کنند اما باید دید؛ آیا در هفته‌های مانده به انتخابات، دود سفید از جریان اصولگرایی بلند خواهد شد؟»

***

توصیه مرعشی به اصلاح‌طلبان

حسین مرعشی دبیرکل کارگزاران گفتگویی با مهر داشته که بخش‌هایی از آن را می‌خوانید: 

«-چرا مجلس و دولتی که خودشان را تابع رهبری می‌دانند و رهبری هم در مورد دولت فرمودند «من از همه دولت‌ها تقدیر می‌کردم از این دولت تجلیل می کنم» مجلس را هم فرمودند «از اول گفتم این مجلس، مجلسی انقلابی است»؛ چرا همین مجلس انقلابی و دولت تابع رهبری با تصویب یک قانون و اعمال «قانون پیش ثبت نام‌ها» دست همه سیاسیون از چپ، راست و میانه را بستند؟ من این قانون بی‌ربط را تنظیم نکرده‌ام، مجلس تصویب کرده و دولت هم زودهنگام اجرا کرده است...

ما به عنوان حزبی که اهل مشارکت در انتخابات هستیم و معتقدیم تا صندوق هست انتخابات مهم است و تنها راه اصلاح امور کشور از صندوق می‌گذرد، ما که چنین اعتقاد راسخی به انتخابات داریم، وسط برنامه‌مان بودیم.

اینکه برای تهران ۶۰ نفر شخصیت تراز اول را متقاعد کنم که برای ثبت نام بیایند و در لیست انتخاباتی‌ام بگذارم، در سه، چهار روز انجام شدنی نیست، مقدمات دارد و گاهی چند ماه زمان می‌برد. به صورت روشن آقای باهنر داشتند کار می‌کردند، تیم آقای باهنر و جامعه اسلامی مهندسان مطلع بودم کار می‌کردند، اصول گرایان هم غافلگیر شدند.

-باید یک مسأله‌ای را هم اصول گرایان، هم نظام، هم اصلاح طلبان بپذیریم و این است که قرار نیست در انتخابات همیشه یک جناح پیروز شود. شکست هم بخشی از انتخابات است. اصلاح طلبان نباید توقع داشته باشند در انتخاباتی که پیروز می‌شوند حضور داشته باشند و در انتخاباتی که ممکن است شکست بخورند حضور نیابند، این سیاست درستی نیست.

انتخابات برد و باخت دارد. آن چیزی که مهم است باید ببینیم انتخابات مشکلی از مشکلات کشور را حل می‌کند یا خیر.

تا الان تجربه این بود که ما در دو مساله همیشه از انتخابات بهره‌های فراوان برده‌ایم؛ یکی در عرصه بین المللی و منطقه‌ای که انتخابات پرشور و با مشارکت بالای مردم، خیلی از خطرات را از ایران دور کرده و نقش بازدارنده داشته است.»

***

حضور بانوان در خبرگان منع قانونی ندارد

به گزارش ایرنا، آیت الله محسن اراکی عضو مجلس خبرگان رهبری در گفتگویی با اشاره امکان حضور بانوان در مجلس خبرگان رهبری گفت: منع قانونی وجود ندارد که خانم‌ها عضو خبرگان شوند اما یا خانم‌هایی که واجد شرایط هستند جلو نمی‌آیند و یا برخی نتوانستند شرایط حضور را محقق کنند و در کسب شرایطی که در عضویت وجود دارد موفق نبودند.

آیت‌الله اراکی مرجعیت را شرط رهبری جامعه در قانون اساسی ندانست و تصریح کرد: آنچه شرط است واجد شرایط رهبری بودن است که شرایط رهبری مرجعیت نیست بلکه فقاهت، عدالت و توانایی رهبری یعنی مدیر و مدبر بودن و داشتن شرایط مدیریت و رهبری است.

عضو هیات رئیسه مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: اصولاً مرجعیت با صلاحیت مرجعیت، دو مقوله متفاوت است. گاهی اوقات صلاحیت مرجعیت وجود دارد، اما به دلایلی خود را در میدان مرجعیت مطرح نکردند. اکنون در حوزه علمیه قم ممکن است تعداد زیادی وجود داشته باشند که واجد شرایط مرجعیت هستند، اما پیش‌قدم نمی‌شوند. بنابراین ممکن است فردی دارای صلاحیت مرجعیت باشد اما مرجع تقلید نباشد و یا برعکس.

دیدگاه کاربران

ناشناس۳۳۰۶۹۷۴۲۱:۴۱:۰۱ ۱۴۰۲/۹/۷
ای مجلسیان فاش بگویید تعلل در تصویب قانون عفاف و حجاب کدام است
ناشناس۳۳۰۷۱۶۶۰۰:۰۲:۵۵ ۱۴۰۲/۹/۸
سال نو مجلس نو نمایندگان نو
ناشناس۳۳۰۷۳۹۷۰۸:۴۷:۴۳ ۱۴۰۲/۹/۸
دلیل این است که این قانون و هر قانون مشابهی با واقعیات جامعه همخوانی ندارد و همگی محکوم به شکستند.
ناشناس۳۳۰۷۶۴۰۱۲:۲۳:۰۶ ۱۴۰۲/۹/۸
شما که دغدغه حجاب دارید چرا اولویت معیشت برای حفظ دین را کنار گذاشته اید. اول شکم مردم را سیر کنید بعد سرشان حجاب بکنید
ناشناس۳۳۰۶۹۸۵۲۱:۵۴:۱۴ ۱۴۰۲/۹/۷
پیشاپیش از نمایندگان مجلس جدیدی که تشکیل میشود درخواست میشود در اولین گام تفحص از عملکرد مجلس یازدهم و عملکرد هر نماینده مجلس یازدهم را در طول چهار سال بررسی نمایند
ناشناس۳۳۰۷۰۴۰۲۲:۳۶:۳۹ ۱۴۰۲/۹/۷
طرح تحقیق و تفحص از بانک مرکزی در سالهای گذشته به کجا رسید ؟!
ناشناس۳۳۰۷۱۶۳۰۰:۰۰:۴۹ ۱۴۰۲/۹/۸
مجلس انتخابی جدید فرق میکند انشالله عدم تفحص از بانک مرکزی و عدم تفحص از بورس را آقایان حاجی دلیگانی و موسوی لارگانی برای ملت باید پاسخگو باشند
ناشناس۳۳۰۸۰۱۷۱۵:۰۵:۳۱ ۱۴۰۲/۹/۸
وعده وعید بی خودی به مردم ندهید .
ناشناس۳۳۰۸۳۸۴۲۱:۰۹:۲۴ ۱۴۰۲/۹/۸
عزیزم ماملت صبر انقلابی داریم، تحقیق وتحفص ازبانک مرکزی انشالله مجلس بعدی، برای اونها وقت نشدمجلس بعدی
ناشناس۳۳۰۷۱۲۱۲۳:۳۷:۴۴ ۱۴۰۲/۹/۷
کشور را بعد از 60 سال نفتی اداره کردن که تورم ایجاد کرده با مالیات اداره کنید اقتصاد درست می شود
ناشناس۳۳۰۷۱۷۰۰۰:۰۵:۰۶ ۱۴۰۲/۹/۸
آقای منظور ۲۰ درصد افزایش حقوقی که برای بازنشستگان در سال آینده تعیین کره اید آیا متناسب با تورم است؟ با اینکار این سومین بار است که دولت جدید به جای بهبود معیشتی بازنشستگان در بدتر کردن آن گام برمیدارد.
علب۳۳۰۷۲۴۳۰۲:۲۸:۵۲ ۱۴۰۲/۹/۸
امروز بخاطر بی کفایتی در دولتهای قبل و فعلی باید شاهد خرد شدن استخوان های بازنشستگان زیر بار مشکلات معیشتی و درمان و مسکن می باشیم ،طی دو سال گذشته تورم بالای ۵۰درصد ولی افزایش حقوق 20 درصد. گرانی چند برابری سبد معیشت و تورم اجاره مسکن و درمان و....ناترازی شدید در حقوق بازنشستگان ایجاد شده و امروز حقوق تا ۱۲ م فقط ۱۰۰ درصدش برای اجاره خونه استیجاری هزینه میشود ،طی بررسی که شده خط فقر ۳۰ میلیون شده و حقوق بازنشستگان یک سوم خط رسیده و آنهم برای اجاره خونه هزینه میشود ،دولت باید مصوبه و ِلایحه متناسب سازی حقوق بازنشستگان رو به نحو احسن اجرا کند تا کمی فشار سختی ها کاهش یابد ،امروزه حقوق واقعی بازنشستگان با توجه به تمام شاخص ها نباید از خط فقر کمتر باشد ،در حال حاضر بسیاری از ضروریات و مایحتاج زندگی بازنشستگان از سبد معیشت رفته رفته حذف شده بعنوان مثال گوشت قرمز و ماهی و کلی پروتئین ها ،حتی مرغ و خیلی چیزهای دیگر که باید تاسف خورد ،دولت اگر بهانه منابع بیاورد شک نکنید قشر بزرگی از جامعه بازنشستگان لشگری و کشوری و تامین اجتماعی و ..به فقیرتر شدن نزدیک میشوند.
مصطفی۳۳۰۷۳۸۱۰۸:۲۵:۰۹ ۱۴۰۲/۹/۸
پدر مردم درامده ، چقدر مالیات از قشر ضعیف ، نهاد های خاص که نه صورت مالی دارند نه مالیات میدن ، فقط کارمند و کارگر و کاسب بدبخت باید هر چی در میاره بریزه تو حلق دولت مفلوک نگاه کنید از یک کارگر و کارمند چقدر برای مالیات و بیمه کسر میشه و در ازاش چی دریافت میکنه ، بله مالیات خوبه ولی وقتی شفاف به مردم بفهمونی پول مالیاتشون دقیقا کجا خرج میشه و حق پیگری برای مردم بزارید .
ناشناس۳۳۰۷۴۲۰۰۹:۰۶:۵۴ ۱۴۰۲/۹/۸
سعی می‌کنیم مالیات از اقشار پایین نگیریم از اقشار بالا میگیریم مثل دکترها و بیمارستان وغیره آنها هم می‌دانند چگونه پوست اقشار پایین دست را چنان بکنند تا نفس نتوانند بکشند .
ناشناس۳۳۰۷۴۲۶۰۹:۱۰:۵۸ ۱۴۰۲/۹/۸
هردولتي رفت !بعدش بدتر اومد….كساني كه ديروز براي مرغ ٢٠هزارتومني يقه پاره ميكردن واشك تمساح ميريختن!امروز براي مرغ ٩٤هزار تومني ساكتن
ناشناس۳۳۰۷۵۵۹۱۱:۰۴:۲۴ ۱۴۰۲/۹/۸
فراموش نکنیم قیمت مرغ در ماههای پایانی دولت قبل کیلویی 65 هزار تومان بود.
کیوان۳۳۰۷۷۹۰۱۳:۳۱:۱۶ ۱۴۰۲/۹/۸
اشتباه میکنی
ناشناس۳۳۰۷۴۴۱۰۹:۲۰:۱۱ ۱۴۰۲/۹/۸
از زماني كه دولت ريسي اومده باهمان شتاب دولت حسن بلكه بيشتر كالا دارن گرون ميشن!تن ماهي ٧٠ومرغ رسيده به ٨٠هزارتومن!فقط ٤سال اول دولت حسن مردم نفس راحت كشيدن وقيمتها ثابت بود
ناشناس۳۳۰۷۷۱۹۱۳:۰۵:۱۱ ۱۴۰۲/۹/۸
باز حرف تکراری و از روی غرض
ناشناس۳۳۰۸۱۷۲۱۷:۳۱:۴۶ ۱۴۰۲/۹/۸
مگه مرغ ٩٥و تن ماهي ٨٠نشده؟حرف راست كه غرض و مرض نداره
ناشناس۳۳۰۷۴۴۵۰۹:۲۱:۴۶ ۱۴۰۲/۹/۸
لایحه بودجه کارشناسی میشود! تدیون میشود به تصویب هیات دولت می رسد بعد رییس دولت وقتی واکنشها را می بیند یکباره دستور می دهد دوازده میلیون معاف شود نه ده میلیون!!! خوب هزینه هایی که برای درامد مالیاتی از این ده تا دوازده میلیون پیش بینی شده چه میشود؟ همینطور کتره ای و بی حساب و دلبخواهی؟
آرمان۳۳۰۷۴۵۴۰۹:۲۸:۳۰ ۱۴۰۲/۹/۸
چرا باید مجلس موجود در باره اوضاع اقتصادی نامیزان وافتضاح کشور پاسخگو نباشد ؟
غ۳۳۰۷۴۵۶۰۹:۲۹:۱۱ ۱۴۰۲/۹/۸
انشالا در مجلس جدید نمایندگانی بیایند باسواد وباتخصص مردمی وفادار به نظام وضامن خون شهدا باشند
حبیب۳۳۰۷۴۶۱۰۹:۳۱:۳۳ ۱۴۰۲/۹/۸
همش وعده وعیده هرکی میاد برای جیب مبارکش هست و یا قدرت طلبی حزبی هیچ کدام از آرمانهای انقلاب برایشان مطرح نیست ضعفا را ضعیفتر و اغنیا را غنی تر کرده اند کارکر را به بردگی کارفرما کشانده اند و ادعای عدالت دارند جوانان را ناامید کرده و انتظار تشکیل خانواده و افزایش جمعیت دارند برای خانه دار شدن مدت ۱۲۰ سال باید صبر کرد خیلی ها دیگر گوشت نمی خورند چون توان خرید ندارند.
فراز۳۳۰۷۴۸۴۰۹:۵۳:۰۴ ۱۴۰۲/۹/۸
یک فروشنده لوازم خانگی از فروش یک جفت یخچال فریزر ۷۰میلیونی اگر بیشتر از ۱۵۰۰سودبگیرد مشتری از او خرید نمی‌کند ازین سود باید کرایه مغازه ،حقوق کارمند ،هزینه انبارداري.....را پرداخت کند حال شما ۱۵ تا ۲۵درصد از فروش را مالیات میگیرید چطور فروشندگان به فعالیت شان ادامه دهند
ناشناس۳۳۰۷۵۵۶۱۱:۰۲:۴۲ ۱۴۰۲/۹/۸
یخچال و فریزر 70 میلیونی عادلانه است ؟؟ یک کارگر چند ماه باید کار کند که یک یخچال فریزر بخرد ؟
ناشناس۳۳۰۸۵۴۵۰۰:۲۱:۴۲ ۱۴۰۲/۹/۹
همکاران شما روی اقساط، ماهیانه ۲ درصد بهره با عنوان کارمزد میکشند. البته این مبلغ برای تمام اقساط ثابت است. مثلا برای ۳۰ میلیون هر ماه مبلغ ثابت ۶۰۰ هزار تومان! لذا بهره مزبور سالانه ۴۸ درصد میشود که تقریبا دو برابر سود بانکی است.
حسین از اهواز۳۳۰۷۴۹۵۱۰:۰۱:۵۷ ۱۴۰۲/۹/۸
جناب آقای منظور، تونیامده شروع کردی؟ پدربیامرز همین امسال ۱۴۰۲ وزير اقتصاد درصدا وسیما اعلام کرددرامد مالیات از فروش نفت بیشتر بود؟ آقا بس کنید، دیگه اینقدر فشار به مردم نیاورید، پس این دلارهای آزاد شده طبق فرمايشات خودتان کجایند؟ ما که آثاری از آنها دراین جامعه ستمدیده مشاهده نمی‌کنیم، چرا با مردم رو راست نیستید؟
ناشناس۳۳۰۷۵۰۴۱۰:۰۷:۰۴ ۱۴۰۲/۹/۸
مشکل این‌جاست که فشارهارا به دکترها و بیمارستان‌ها می آورديد که ازهمه شفافترندواز همه اصناف بیشتر مالیات میدند درحالیکه باید اعصاب و فکرشون برای درمان بیمارها آزاد باشه از این پزشک با اینهمه آزار وهجمه ، دقت وتمرکز روی درمان نخواهید...اصناف پر درامد مثل طلافروشی‌ها که سرمایه شان رسما در سال ۱۴۰۱ دوونیم برابر شد باستناد آمار اداره دارایی یک هفتم پزشکان مالیات دادند این بی انصافیها و بی عدالتی فشاری زیادی باعصاب پزشکان وارد میکند
م فلاح۳۳۰۷۵۱۳۱۰:۲۴:۰۵ ۱۴۰۲/۹/۸
لطفا اون دو میلیون مشاغل و اصنافی که مالیات شون صفر شده چه مشاغلی بودند که درامدشون از درامد کارگری هم کمتر بوده ؟؟؟!!!
حسین۳۳۰۷۵۷۶۱۱:۱۹:۵۳ ۱۴۰۲/۹/۸
دولت قصد سختگیری مالیاتی ندارد؟! پس چه قصدی دارد؟؟ چطور از کسی که 13 میلیون تومان درامد دارد در شرایطی که رسما فقیر محض به حساب می آید (آنهم با کسری 20-25 میلیون تومانی ماهیانه) می خواهی مالیات به این سنگینی دریافت کنی و قصد سختگیری هم نداری؟ یعنی چه که قصد سختگیری ندارد؟ مثلا می شود هر کس نتوانست مالیات ندهد؟
ناشناس۳۳۰۷۶۴۵۱۲:۲۷:۰۷ ۱۴۰۲/۹/۸
جالبه نتیجه نظر سنجی تان حتی اعلام صدا و سیما که می دانند بین مردم اقبالی ندارند را هم شگفت زده می کند.
ناشناس۳۳۰۸۱۷۰۱۷:۳۰:۴۸ ۱۴۰۲/۹/۸
دردوسال دولت ريسي قيمت دلار دوبوابر!مرغ ٣برابر!ماكاروني و روغن مايع ٤برابر!تخم مرغ ٥برابر!اجاره ٣برابر!پرايد٣برابر شده
ناشناس۳۳۰۸۲۵۲۱۸:۵۹:۲۷ ۱۴۰۲/۹/۸
این نظر سنجی چرا جمعش میشه حدود 80؟
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های دیروز

  1. نگاهی به مسیر بازیگرانی که مهاجرت کردند/ از بازیگری تا رقص و رانندگی تاکسی!

  2. با حلوا حلوا گفتن، دهان شیرین نمی‌شود!

  3. ساماندهی بازار مسکن و اجاره‌بها در خوان آخر/ اسب سرکش مسکن، آرام می‌گیرد؟

  4. هشدار حسین شریعتمداری؛ فاجعه برجام در انتظار لایحه عفاف!

  5. یکی از مسائل مهم کشور، عفاف و حجاب است/ نظرات شهید مطهری راهگشا است

  6. خلجی: آواربرداری از خرابی ۱۰ ساله زمانبر است

  7. نتانیاهو: احکام دادگاه لاهه را نمی پذیریم

  8. ناصر ایمانی: فرض کنیم یکی از این صحنه های ضرب و شتم ....

  9. اشکان خطیبی از شرایط زندگی‌ در اروپا می‌گوید: دیگر توانایی کار کردن ندارم

  10. همه رقیبان قالیباف در ریاست مجلس آینده/ توضیح معاون رئیسی درباره استقرار فراجا در بنیاد نخبگان

  11. سوء استفاده عباس عبدی از «ماچه الاغ ماده»!

  12. دلارهای خانگی روانه بازار شدند/ روند نزولی قیمت دلار در بازار آزاد سرعت گرفت

  13. آیت‌الله مکارم شیرازی خطاب به سردار رادان: «طرح نور» را با قدرت ادامه دهید

  14. افشای لیست ارزبگیران توسط گمرک

  15. سونامی مولانا در سینمای ایران؛ رکورد افتتاحیه شکست

  16. دانشجویان معترض در آمریکا، آقازاده هستند

  17. حضور حسن روحانی بر مزار والدین خود در سرخه

  18. خاندوزی: ۱۵۰ همت از اموال مازاد بانکها واگذار شد

  19. دانشگاه واشنگتن دانشجویان را به اخراج و تعلیق تهدید کرد

  20. سرنگونی پهپاد پیشرفته آمریکا در سواحل یمن

  21. رئیسی: جمهوری اسلامی تحریم‌ناپذیر است

  22. مورایس مسلمان شد

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. نگاهی به مسیر بازیگرانی که مهاجرت کردند/ از بازیگری تا رقص و رانندگی تاکسی!

  3. بازی با کلمات

  4. با حلوا حلوا گفتن، دهان شیرین نمی‌شود!

  5. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  6. نظرات برگزیده مخاطبان الف: تکرار تجربیات شکست‌خورده درباره حجاب هیچ ثمری ندارد/ زیباکلام به دشمنی اسرائیل با ایران توجه نمی‌کند

  7. هیچ تردیدی در اجرای طرح نور نداریم

  8. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  9. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  10. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  11. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  12. جریان دائمی تجارت، به جای تعطیلی روز شنبه

  13. ساماندهی بازار مسکن و اجاره‌بها در خوان آخر/ اسب سرکش مسکن، آرام می‌گیرد؟

  14. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  15. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  16. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  17. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  18. هشدار حسین شریعتمداری؛ فاجعه برجام در انتظار لایحه عفاف!

  19. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  20. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  21. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  22. یکی از مسائل مهم کشور، عفاف و حجاب است/ نظرات شهید مطهری راهگشا است

  23. حمایت معاون رئیسی از تعطیلی پنج‌شنبه‌ها/ تاکید رادان بر ادامه طرح «نور» فراجا/ انتقاد روزنامه دولت از کریمی قدوسی

  24. به زور کسی را به بهشت نمی بریم اما در برابر ناهنجاریها ایستاده‌ایم

  25. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. با حلوا حلوا گفتن، دهان شیرین نمی‌شود!

  3. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  4. نظرات برگزیده مخاطبان الف: تکرار تجربیات شکست‌خورده درباره حجاب هیچ ثمری ندارد/ زیباکلام به دشمنی اسرائیل با ایران توجه نمی‌کند

  5. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  6. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  7. هشدار حسین شریعتمداری؛ فاجعه برجام در انتظار لایحه عفاف!

  8. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  9. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  10. حمایت معاون رئیسی از تعطیلی پنج‌شنبه‌ها/ تاکید رادان بر ادامه طرح «نور» فراجا/ انتقاد روزنامه دولت از کریمی قدوسی

  11. به زور کسی را به بهشت نمی بریم اما در برابر ناهنجاریها ایستاده‌ایم

  12. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  13. خلجی: آواربرداری از خرابی ۱۰ ساله زمانبر است

  14. اشتباه برخی گروه‌ها در مقابله با توئیت فضائلی

  15. توضیحات سردار جعفری درباره تذکر رهبری پیرامون مبارزه با بی‌حجابی/ توصیه همتی درباره نرخ‌های متفاوت ارز

  16. خسارت در «اس-۳۰۰»؛ مدرکی که نیست و افتخاری که به نام اسرائیل می‌سازند!

  17. آقای رئیس‌جمهور! لطفاً فراموش نکنید!

  18. سلاح اتمی؛ جزو برنامه ریزی امنیتی و دفاعی ایران است؟ /تمام «نه»های رهبر انقلاب به سلاح هسته ای +اینفو

  19. رهبر انقلاب: تحریم‌ها ملت ایران را از پا در نمی‌آورد/ اگر حال جامعه کارگری خوب شود، حداقل نیمی از مردم حالشان خوب می‌شود

  20. وزیر کشور: پلیس با رعایت کرامت انسانی به عده کمی که قانون حجاب را رعایت نکنند تذکر می‌دهد

  21. توماج صالحی به حبس محكوم شد/مظلوم نمايي يك اغتشاشگر 

  22. ناصر ایمانی: فرض کنیم یکی از این صحنه های ضرب و شتم ....

  23. همه رقیبان قالیباف در ریاست مجلس آینده/ توضیح معاون رئیسی درباره استقرار فراجا در بنیاد نخبگان

  24. رئیسی: مشکلات آبی و برقی کشور در حال حل‌شدن هستند  

  25. سوء استفاده عباس عبدی از «ماچه الاغ ماده»!

آخرین عناوین