فدوی مطرح کرد: خروج بیش از یک میلیون شهرک‌نشین از مناطق اشغالی بعد از طوفان الاقصی

  4020906045 ۱ نظر، ۰ در صف انتشار و ۴ تکراری یا غیرقابل انتشار

جانشین فرمانده کل‌سپاه گفت: گفته می‌شود بعد از طوفان الاقصی حدود یک میلیون نفر از مناطق اشغالی رفته‌اند، چراکه تمام کسانی که در این سرزمین هستند چند تابعیتی هستند و به فکر افتادند از جایی که آمدند به همانجا برگردند، چون امن‌تر است.

فدوی مطرح کرد: خروج بیش از یک میلیون شهرک‌نشین از مناطق اشغالی بعد از طوفان الاقصی

به گزارش تسنیم، سردار علی فدوی جانشین فرمانده‌ کل سپاه امروز در افتتاحیه همایش بین المللی «طوفان الاقصی و غزه، روایت‌ها و واقعیت‌ها» که در دانشگاه آزاد تهران مرکزی برگزار شد، ضمن تسلیت ایام فاطمیه با اشاره به اینکه تحلیل‌های بی‌شماری در خصوص وقایع اخیر فلسطین وجود دارد، گفت: جنگ 15 مهر به نوعی برای 79 و یا حتی 109 سال پیش است. اگر ما بخواهیم به تحلیل درستی برسیم باید حتما به قرآن مراجعه کنیم چراکه قران خیلی صریح و واضح صحبت کرده است. یکی از واضح‌ترین آیات قرآن آیه‌ای است که می‌گوید تحت هر شرایطی حزب خداوند پیروز است و حتی یک‌بار حزب شیطان پیروز نخواهد شد.

جانشین فرمانده‌ کل سپاه ادامه داد: فقط باید مواظبت کرد که چه کسی در حزب خدا و چه کسی در حزب شیطان حضور دارد. یک ظلم و اشغالگری برنامه‌ریزی‌شده و سازمان‌ یافته توسط جبهه باطل و شیاطین بزرگ در غرب، انگلیس و امریکا طراحی شد که در قلب اسلام اقداماتی انجام دهند تا برای منافع خود و خطری که از اسلام احساس می‌کردند، کاری کنند. این هم مربوط به دین نبود مربوط به یک حزب سیاسی بود و الان علمای یهود صراحتا می‌گویند بین دین یهود و صهیونیست‌ها تفاوت وجود دارد.

فدوی تاکید کرد: آنها اشغالگری را انجام دادند و هیچ‌کس این اشغالگری را تایید نمی‌کند که همراه با جنایت هم آن را انجام دادند. در برابر اشغالگر تکلیف صریح داده شده و باید مقاومت و اقدام کرد. تعداد اندکی هم که به مقابله پرداختند موفق نشدند تا وقتی که حضرت امام (ره) در سال 1342 نهضتی را برپا کردند که با همه نهضت‌ها متفاوت بود و از روز اول در نهضت اسلامی حضرت امام نوک حمله به صهیونیست‌ها بود برای همین بود که آنها احساس خطر کردند و امام تبعید شد.

وی در ادامه سخنان خود خاطرنشان کرد: با پیروزی انقلاب اسلامی این روال نقطه عطفی پیدا کرد که تا قبل آن وجود نداشت. اینجا دیگر ملتی بر پا خواست که با نظام انقلاب اسلامی همراه بود و همزایی را بوجود آوردند. مبارزه با ظلم و استکبار و مقاومت در اصل دوم قانون اساسی ما هم آمد. پنج نکته‌ای که اصول دین است و ششمی نیز همین که عرض کردم، ما باید پشتیبان مظلومین بوده و با ظالمین مبارزه کنیم.

جانشین فرمانده‌کل سپاه تصریح کرد: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی این دستور دین که مستقیما توسط امام به ما ابلاغ شده را به‌عنوان برنامه مسلم خود قرار داد و اثرات این معرفت به دلدادگان انقلاب اسلامی منتقل شد و خیلی سریع رشد پیدا کرد. انقلاب اسلامی یعنی اسلام و در اسلام این تکالیف به‌عنوان تکالیف قطعی شناخته می‌شود و اگر آن را انجام ندهد در پیشگاه خداوند جواب خواهد داد. جبهه مقاومت در نقاط مختلف گسترش پیدا کرده است در سوریه، عراق، یمن و ... همینطور هم گسترش پیدا خواهد کرد.

فدوی گفت: وقتی این گسترش بر اساس این اصول روندشان را انجام دهند و استطاعت و قوه خودشان را زیاد کنند و بفهمند که دشمن دنبال چیست، در مقابل اقدام دشمن، اقدام پیش‌دستانه انجام می‌دهند. در این شش‌ماه روالی را انجام دادند که قابل قبول برای مسلمانان فلسطینی نبود، عبور از مرزهایی که نباید، به‌عنوان اهانت‌کننده به مسجد الاقصی انجام دادند کشتن مردم در این شش‌ماه متفاوت شده بود و غیر از ارتش صهیونیست‌ها، شهرک‌نشینان آنها نیز مردم فلسطین را می‌کشتند. فلسطینیان بیش از 200 شهید در 6 ماه اخیر دادند و مطلع شدند برنامه جدی را برای مردم فلسطین دارند.

وی ادامه داد: برای همین اقدام پیش‌دستانه انجام دادند که اگر هم مصیبتی بر آنها وارد می‌شود لااقل با دستاورد باشد؛ سال‌های قبل اینگونه نبود و دستاوردی پیدا نمی‌کردند. اقدام پیش‌دستانه 15 مهر برای این بود که مطمئن بودند جبهه باطل و حزب شیطان پیروزی ندارد و حزب خدا غالب است. قطعا دستاوردهای تاکتیکی و عملیاتی زیادی وجود دارد که خود را نشان می‌دهد. چند صد نفر از همه موانعی که ساخته بودند عبور کردند. حدود صد میلیارد و دویست میلیون دلار در این 40 کیلومتر مرز فلسطین هزینه کرده بودند که فروریخت. فلسطینیان تعداد زیادی از صهیونیست‌ها را اسیر گرفتند و این تصویر از ارتشی که با تصویرسازی رسانه‌ای و مجازی ابهتی پیدا کرده بود که البته در جنگ 33 روزه یک‌بار فروریخته اما این بار خیلی فرق کرد و فلسطینیان تهاجم کردند.

جانشین فرمانده‌کل سپاه با اشاره به اینکه دستاوردهای راهبردی این جنگ خیلی بیشتر از تاکتیک‌های دیگر آن است، خاطرنشان کرد: در درون صهیونیست‌ها یک تصویری ایجاد کرده بودند که اینجا امن‌ترین جا برای یهودیان است. یک تحلیلگر اسرائیلی بعد از واقعه 15 مهر گفت یکی چیزی در ذهن‌ها رفت که ایجا جای ماندن نیست. گفته می‌شود حدود یک میلیون نفر از آن مناطق رفته‌اند، چراکه تمام کسانی که در این سرزمین هستند چند تابعیتی هستند و به فکر افتادند از جایی که آمدند به همانجا برگردند، چون امن‌تر است.

فدوی دومین شکست راهبردی اسرائیل را بهم خوردن تصویر مطلوب آنها در اذهان مردم دانست و گفت: 92 درصد مردم دنیا علیه صهیونیست‌ها راهپیمایی اعتراضی کردند. غیر از آن در دولتمردان دنیا نیز این تصویر بهم ریخت؛ با اینکه در تلاش بودند آنها پشت صهیونیست‌ها باشند اما تاکنون بیش از 20 کشور اعتراض کرده‌اند. الان حتی دولت‌ها هم از این روند عبور کردند تا حدی که در دولت آمریکا و انگلیس هم بروز کرد و دیدیم نمایندگان مجلس و کنگره آنها چه گفتند؛ دیدیم این اقدام این‌بار اثر راهبردی بر دولت‌ها هم داشته است.

وی ادامه داد: خداوند متعال فرموده اگر شما به تکالیف کمی که بر عهده شما هست عمل کنید، مابقی با من است. نه‌اینکه نتیجه مهم نباشد بلکه خدا نتایج را مشخص می‌کند. ما باید مواظب قسمت اول یعنی تکالیفی که بر دوش ما هست باشیم؛ در همه امور خصوصاً امور سختی مثل جنگ که حتی برایش باید جان داد. هیچ‌کاری سخت‌تر از کاری نیست که بخواهید برایش جان بدهید.

جانشین فرمانده‌کل سپاه یادآور شد: از سال گذشته خبیثان عالم با ما به جنگی رفتند که زنان را در رأس آن قرار دادند که درخصوص امر حجاب شبهه درست کردند. خداوند دستورات حجاب را فرموده و دستور اوست؛ نباید با خدا به جنگ رفت، چون چنین کسی بعداً از خدا خجالت خواهد کشید. الان جبهه مقاومت چه در فلسطین، عراق، سوریه، یمن به این روال رسیدند که به تکالیف خود عمل کنند. در این 50 روز وقایع غزه یک زن بی‌حجاب ندیدید، 15 هزار شهید که بین آنها بیش از 6 هزار کودک و 4 هزار زن شهید شدند و می‌بینید یک بچه‌ی 12 ساله مثل یک عالِم 50 ساله تفسیر قرآن می‌گوید. خداوند هم به خاطر تکلیف‌شان بهترین نتیجه را نشان‌شان می‌دهد.

فدوی گفت: یمنی‌ها هم هواپیمای آمریکا را زدند و هم کشتی زده و گرفتند و هم شهرک‌نشینان صهیونیست را زدند. ما الان بعضی از صوت‌های صهیونیست‌ها را شنیدیم که جزع و فزع می‌کنند و این خیلی روشن است در چه وضعیتی قرار دارند. نتوانستند در این 50 روز یک تصویر نشان دهند که یک سرباز حماس را اسیر گرفته یا کشته باشند. بعد از آن نیز فیلم بازی کرده و صحنه‌سازی کردند که مثلا اسیر گرفته‌اند. این حجم تانک، خودروی زرهی و تجهیزات آنها مورد اصابت قرار گرفته؛ این یعنی قواعد قرانی که خدا مشخص کرده، خدشه‌ناپذیر است.

سردار فدوی همچنین در حاشیه این همایش با اشاره به جنگ رسانه‌ها در جنایات رژیم صهیونیستی گفت: میزان مظلومیت مردم غزه، جنایات رژیم صهیونیستی و مقاومت مردم فلسطین طوری بود که سلطه و سیطره رسانه‌های غرب را شکست داد. بعضی از مواردی که 75 سال با رسانه تصویرسازی کرده بودند با تصویر درستی که در جنگ اخیر ارائه شد فروریخت.

وی افزود:  همه قدرت رسانه‌ای خود را به میدان آوردند اما شکست خوردند. چون مظلومیت غزه و جنایتکاری رژیم صهیونیستی زیاد بود.

فدوی گفت: صهیونیستها غیر از شکست عملیاتی و راهبردی در طوفان الاقصی به لحاظ راهبردی شکستهای مختلفی خوردند یکی از آنها شکست راهبردی تصویری به لحاظ تصویر درستی که از جنایتکاران صهیونیستی به جهان ارائه شد، بود. خودشان عنوان می‌کنند در بیش از 92 درصد کشورهای جهان علیه ما تظاهرات صورت گرفت.

وی درباره ابعاد نظامی طوفان الاقصی نیز گفت: از نظر تاکتیکی و عملیاتی ابعاد زیادی در پیروزی‌های جبهه مقاومت فلسطین ارائه شد. هیمنه ارتشی را که شکست ناپذیری برای آن تصویرسازی کرده بودند،  فرو ریخت. چند صد نفر از آن دیواره  عبور و دهها کیلومتر در فلسطین اشغالی نفوذ کردند.

فدوی گفت: از آن طرف قریب 50 روز است به فلسطینی ها هجوم آوردند و چیزی که دیدیم کشتن کودکان و زنان و آوار شدن ساختمانها بود حتی یک نفر را نمی‌توانند نشان دهند که از رزمندگان کشتند و اسیر کردند در حالیکه رزمندگان فلسطین، ژنرال صهیونیستی و افسران بلندمرتبه را اسیر کردند که هنوز هم مبادله نشده است. لذا صهیونیستها به لحاظ راهبردی، عملیاتی و تاکتیکی شکست خوردند.

فدوی در پاسخ به سوالی درباره حمایت ایران از مقاومت گفت: همه تحولات و گفتمان مقاومت جریان مقاومت به برکت حضور انقلاب اسلامی است و حمایت از جریان مقاومت به دست ایران صورت گرفته و این روند  ادامه دارد. شایعه‌پراکنی بنگاه‌های خبری غربی برای ایجاد یأس و ناامیدی است و این فضاسازی نتیجه‌ای ندارد.

دیدگاه کاربران

ناشناس۳۳۰۵۴۶۰۱۴:۳۶:۵۴ ۱۴۰۲/۹/۶
آدرس غلط نده کسی خونشون را روی سرشون خراب نکرده برای امنیت جانشان تخلیه کردند.
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های دیروز

  1. نگاهی به مسیر بازیگرانی که مهاجرت کردند/ از بازیگری تا رقص و رانندگی تاکسی!

  2. با حلوا حلوا گفتن، دهان شیرین نمی‌شود!

  3. ساماندهی بازار مسکن و اجاره‌بها در خوان آخر/ اسب سرکش مسکن، آرام می‌گیرد؟

  4. هشدار حسین شریعتمداری؛ فاجعه برجام در انتظار لایحه عفاف!

  5. یکی از مسائل مهم کشور، عفاف و حجاب است/ نظرات شهید مطهری راهگشا است

  6. خلجی: آواربرداری از خرابی ۱۰ ساله زمانبر است

  7. نتانیاهو: احکام دادگاه لاهه را نمی پذیریم

  8. ناصر ایمانی: فرض کنیم یکی از این صحنه های ضرب و شتم ....

  9. اشکان خطیبی از شرایط زندگی‌ در اروپا می‌گوید: دیگر توانایی کار کردن ندارم

  10. همه رقیبان قالیباف در ریاست مجلس آینده/ توضیح معاون رئیسی درباره استقرار فراجا در بنیاد نخبگان

  11. سوء استفاده عباس عبدی از «ماچه الاغ ماده»!

  12. دلارهای خانگی روانه بازار شدند/ روند نزولی قیمت دلار در بازار آزاد سرعت گرفت

  13. آیت‌الله مکارم شیرازی خطاب به سردار رادان: «طرح نور» را با قدرت ادامه دهید

  14. افشای لیست ارزبگیران توسط گمرک

  15. سونامی مولانا در سینمای ایران؛ رکورد افتتاحیه شکست

  16. دانشجویان معترض در آمریکا، آقازاده هستند

  17. حضور حسن روحانی بر مزار والدین خود در سرخه

  18. خاندوزی: ۱۵۰ همت از اموال مازاد بانکها واگذار شد

  19. دانشگاه واشنگتن دانشجویان را به اخراج و تعلیق تهدید کرد

  20. سرنگونی پهپاد پیشرفته آمریکا در سواحل یمن

  21. رئیسی: جمهوری اسلامی تحریم‌ناپذیر است

  22. مورایس مسلمان شد

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. نگاهی به مسیر بازیگرانی که مهاجرت کردند/ از بازیگری تا رقص و رانندگی تاکسی!

  3. بازی با کلمات

  4. با حلوا حلوا گفتن، دهان شیرین نمی‌شود!

  5. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  6. نظرات برگزیده مخاطبان الف: تکرار تجربیات شکست‌خورده درباره حجاب هیچ ثمری ندارد/ زیباکلام به دشمنی اسرائیل با ایران توجه نمی‌کند

  7. هیچ تردیدی در اجرای طرح نور نداریم

  8. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  9. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  10. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  11. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  12. جریان دائمی تجارت، به جای تعطیلی روز شنبه

  13. ساماندهی بازار مسکن و اجاره‌بها در خوان آخر/ اسب سرکش مسکن، آرام می‌گیرد؟

  14. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  15. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  16. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  17. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  18. هشدار حسین شریعتمداری؛ فاجعه برجام در انتظار لایحه عفاف!

  19. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  20. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  21. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  22. یکی از مسائل مهم کشور، عفاف و حجاب است/ نظرات شهید مطهری راهگشا است

  23. حمایت معاون رئیسی از تعطیلی پنج‌شنبه‌ها/ تاکید رادان بر ادامه طرح «نور» فراجا/ انتقاد روزنامه دولت از کریمی قدوسی

  24. به زور کسی را به بهشت نمی بریم اما در برابر ناهنجاریها ایستاده‌ایم

  25. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. با حلوا حلوا گفتن، دهان شیرین نمی‌شود!

  3. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  4. نظرات برگزیده مخاطبان الف: تکرار تجربیات شکست‌خورده درباره حجاب هیچ ثمری ندارد/ زیباکلام به دشمنی اسرائیل با ایران توجه نمی‌کند

  5. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  6. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  7. هشدار حسین شریعتمداری؛ فاجعه برجام در انتظار لایحه عفاف!

  8. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  9. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  10. حمایت معاون رئیسی از تعطیلی پنج‌شنبه‌ها/ تاکید رادان بر ادامه طرح «نور» فراجا/ انتقاد روزنامه دولت از کریمی قدوسی

  11. به زور کسی را به بهشت نمی بریم اما در برابر ناهنجاریها ایستاده‌ایم

  12. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  13. خلجی: آواربرداری از خرابی ۱۰ ساله زمانبر است

  14. اشتباه برخی گروه‌ها در مقابله با توئیت فضائلی

  15. توضیحات سردار جعفری درباره تذکر رهبری پیرامون مبارزه با بی‌حجابی/ توصیه همتی درباره نرخ‌های متفاوت ارز

  16. خسارت در «اس-۳۰۰»؛ مدرکی که نیست و افتخاری که به نام اسرائیل می‌سازند!

  17. آقای رئیس‌جمهور! لطفاً فراموش نکنید!

  18. سلاح اتمی؛ جزو برنامه ریزی امنیتی و دفاعی ایران است؟ /تمام «نه»های رهبر انقلاب به سلاح هسته ای +اینفو

  19. رهبر انقلاب: تحریم‌ها ملت ایران را از پا در نمی‌آورد/ اگر حال جامعه کارگری خوب شود، حداقل نیمی از مردم حالشان خوب می‌شود

  20. وزیر کشور: پلیس با رعایت کرامت انسانی به عده کمی که قانون حجاب را رعایت نکنند تذکر می‌دهد

  21. توماج صالحی به حبس محكوم شد/مظلوم نمايي يك اغتشاشگر 

  22. ناصر ایمانی: فرض کنیم یکی از این صحنه های ضرب و شتم ....

  23. همه رقیبان قالیباف در ریاست مجلس آینده/ توضیح معاون رئیسی درباره استقرار فراجا در بنیاد نخبگان

  24. رئیسی: مشکلات آبی و برقی کشور در حال حل‌شدن هستند  

  25. سوء استفاده عباس عبدی از «ماچه الاغ ماده»!

آخرین عناوین