نگران نباشید، جیب مردم هست !

علی زاده حسین،   4020906022 ۶۷ نظر، ۰ در صف انتشار و ۲۷ تکراری یا غیرقابل انتشار
نگران نباشید، جیب مردم هست !

کسانی که از افزایش سن بازنشستگی دفاع می کنند احتمالا فقط روی کاغذ چند محاسبه انجام داده اند که اگر فلان مقدار سال به سن بازنشستگی اضافه شود فلان میزان به دارایی این صندوق ها اضافه شده  و اگر فلان مقدار به دارایی این صندوق ها اضافه شود فلان میزان از ناترازی این صندوق کاسته می شود و قس علی هذا .

جدا از اینکه در همین محاسبه کمی و عددی می‌توان پرسید آيا دارایی های سرمایه ای این صندوق ها و نحوه سرمایه گذاری این صندوق ها و اینکه آیا این سرمایه ها به اندازه کافی مورد بهره برداری قرار می گیرند یا نه عموما بار حیف و میل شان بیشتر است؟ ، باید گفت در مساله بازنشستگی صرفا با اعداد سرو کار نداریم بلکه با زندگی و معیشت میلیون ها نفر مواجه ایم که باید شرایط واقعی زیست آنان را در تصمیم گیری ها لحاظ کنیم. 

مدافعان افزایش سن بازنشستگی معمولا در چنین مواقعی برای توجیه جبران ناترازی صندوق های بازنشستگی از این طریق، مانند همیشه بلافاصله سراغ کشورهای دیگر مانند فرانسه می روند و این موضوع را مثل چماقی بر سر منتقدان می کوبند که حتی دراین کشور پیشرفته هم این امر اتفاق افتاده و برای کشور ما هم ناگزیر است. غافل از اینکه چنین مقایسه های موردی و جزئی ( که البته مسبوق به سابقه است مثل مقایسه قیمت های انرژی) به هیچ وجه نمی تواند گویای واقعیت های تلخی باشد که بر موضوع کار و بازنشستگی در ایران سایه انداخته که مهمترین آنها عبارتند از مساله دستمزدها و اتحادیه هایی که در فرانسه  و کشورهایی نظیر آن مزدبگیران آزادانه به اعتراضات صنفی می پردازند و تقریبا هر سال اعتصابات گسترده ای را سامان می دهند اما در ایران خودمان چنین امری به کلی غایب است.

حتی اگر از این فقره دوم بنا بر ملاحظات مختلف سیاسی و اجتماعی و فرهنگی چشم پوشی کنیم مدافعان افزایش سن بازنشستگی باید پاسخ دهند آیا در فرانسه و کشورهایی مانند آن بازنشستگان مانند بازنشستگان ایران ناچارند برای گذران معیشت دوباره مشغول به کار شوند؟ یا معمولا با تکیه بر مستمری قابل قول و پولی قدرتمندتر از اکثر پول های دنیا به استراحت و گشت و گذار و سفر به کشورهایی دیگر از جمله ایران خودمان می پردازند که در سال های اخیر ارزش پولش به یک سوم ارزش سابق تنزل کرده؟! آیا قدرت خرید دستمزد بازنشستگانی که عمرشان را صرف کرده اند و هزاران میلیارد تومان را به صندوق هایشان پرداخت کرده اند تناسبی با توان ضریب یافته این صندوق ها که به مدد همین پرداختی ها ایجاد شده دارد؟!  

اصلا نقش دولت ها در این ناترازی صندوق ها به خصوص صندوق تامین اجتماعی بررسی شده است؟ دخالت های سیاسی در شرکت های این صندوق هیچ تاثیری منفی بر ناترازی صندوق ها نگذاشته؟! شرکت هایی که خود میراث خصوصی سازی بی در و پیکر و رد دیون دولت ها به صندوق هاست.  شرکت هایی که عمدتا ناکارآمد و زیان ده بوده اند و به بهانه خصوصی سازی از سر دولت باز شده اند! آیا دولت ها دیون خود را به این صندوق پرداخته اند؟!

خلاصه اینکه باید پرسید چرا تصمیم گیران ارشد و قانون نویسان ما همیشه آسان ترین راه را که بار کردن هزینه بر عموم مردم است برای رفع مشکلاتی که اغلب هم خود مقصر و بانی آن بوده اند، انتخاب می کنند؟! 

دیدگاه کاربران

علی۳۳۰۵۱۵۸۱۱:۱۵:۰۲ ۱۴۰۲/۹/۶
کاش اولین هدف دولتها در ایران بالا بردن ارزش پول ملی بود، ریشه تمام مشکلات یک کشور در همین بی ارزش شدن واحد پول نهفته هست که کم کم در همه ابعاد اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی و سیاسی خودش رو بروز میده
ناشناس۳۳۰۵۲۵۵۱۱:۵۵:۱۶ ۱۴۰۲/۹/۶
علی آقا! دیگه از کم کم گذشته و اساسی خودشو نشون داده.
ناشناس۳۳۰۵۲۵۹۱۱:۵۷:۲۰ ۱۴۰۲/۹/۶
یکی از دلایل کاهش ارزش پول ملی در همین چیزها هست که این مقاله نوشته شده بابت آن و فکر می کند درست فکر می کند!
ناشناس۳۳۰۵۲۷۴۱۲:۰۵:۵۵ ۱۴۰۲/۹/۶
کشوری که دور خودش حصار کشیده توان صادرات نداره هر روز تحریم جدید چطوری باید ارزش پول ملیش بالا بره ؟
ناشناس۳۳۰۵۳۴۸۱۲:۴۶:۰۳ ۱۴۰۲/۹/۶
تاریخ اقتصاد کشور را بخوان
ناشناس۳۳۰۵۱۶۱۱۱:۱۶:۰۷ ۱۴۰۲/۹/۶
تنها هنر دولت فعلی برای جبران کسری بودجه افزایش فشار اقتصادی روز افزون بر مردم است به بهانه های گوناگون
ناشناس۳۳۰۵۳۴۲۱۲:۴۱:۵۴ ۱۴۰۲/۹/۶
سید محرومان داره جامعه هدفش رو گسترش میده. راستی از 4 میلیون مسکن و شغل و تورم تک رقمی چه خبر؟؟؟
ناشناس۳۳۰۵۴۵۹۱۴:۳۶:۲۹ ۱۴۰۲/۹/۶
دولت روحانی چرا 8 سال ساخت مسکن را متوقف کرد و باعث نجومی شدن قیمت مسکن و افزایش شدید اجاره بهاء شد ؟!
ناشناس۳۳۰۵۵۱۵۱۵:۱۷:۳۹ ۱۴۰۲/۹/۶
انشاء الله که آقای رئیسی می سازند و شما و اولادتان خانه ارزان ابتیاع می فرمایید یا با کرایه ناچیز زندگی خواهید کرد!
ناشناس۳۳۰۵۶۱۹۱۶:۲۱:۳۸ ۱۴۰۲/۹/۶
در این دولت که سالی یک میلیون مسکن ساخته شده!!! چرا قیمت مسکن سر به فلک کشیده؟
ناشناس۳۳۰۶۴۰۲۱۱:۵۴:۰۰ ۱۴۰۲/۹/۷
یه نگاه بکنید ببینید چه مقدار از مسکن مهر در زمان روحانی تکمیل و تحویل شد .
ناشناس۳۳۰۵۳۶۵۱۲:۵۹:۱۰ ۱۴۰۲/۹/۶
دولت فعلی نشان داده به غیر از روش های منسوخ، روش های علمی جدید که در جهان جواب پس داده یکی یکی دنبال می کند و اگر اجرا شود آینده اقتصاد ایران درخشان هست
ناشناس۳۳۰۵۵۵۶۱۵:۳۹:۴۷ ۱۴۰۲/۹/۶
راست گفتی! درخشانتر از وضعیت معیشتی دو ساله اخیر؟! یا افزایش سنوات بازنشستگان آنهم نه یک سال نه دوسال بلکه بیشتر از ۵ سال.
ناشناس۳۳۰۵۶۰۱۱۶:۰۸:۱۱ ۱۴۰۲/۹/۶
معیشت اخیر که باید در گذشته نگاه کرد و آن هم جلوگیری از بدتر شدن
ناشناس۳۳۰۵۴۱۴۱۳:۵۳:۲۲ ۱۴۰۲/۹/۶
جالب آنجاست به اسم حمایت از مردم آخرین ترفند دست کردن در جیب باند و برداشت سهم هزاران میلیارد تومانی از پس انداز های خرد همین کسانی است که به سختی بخشی از دسترنج خود را طی چند ده سال نزد بانک سپردند! این کار از کاری که در بورس انجام شد هم بدتر است! بگذریم از افزایش نصف تورم مجدد و برداشتن سهم مالیاتی بیشتر از همان نصف!
ناشناس۳۳۰۵۴۶۳۱۴:۳۹:۱۹ ۱۴۰۲/۹/۶
دولت قبل هم با خالی کردن جیب مردم در بورس و افزایش 30 برابری مالیات ها و عوارض خروج از کشور و افزایش تصنعی نرخ ارز کسری بودجه اش را جبران می کرد.
ناشناس۳۳۰۶۰۰۷۲۲:۵۵:۰۹ ۱۴۰۲/۹/۶
دقیقا درسته،من یه سوال دارم آیا حقوق بازنشستگان فرانسه هم مثل ایران زیر خط فقر است.تورم و گرانی در فرانسه هم مثل ایران است.فرانسه منابع عظیم نفت و گاز و معدنی مثل ایران دارد.
صمصام۳۳۰۵۱۷۳۱۱:۲۳:۰۵ ۱۴۰۲/۹/۶
اقای علیزاده دیگه سن مزد بگیران انقدر بالا رفته و مشکلات زندگی شان انقدر گریبانگیر انهاست که متاسفانه هیچ رمق و توانی برای اعتراض کردن هم ندارند تنها باید ساعت رو نگاه کنند و منتظر رسیدن مرگشان باشند
ناشناس۳۳۰۵۱۹۹۱۱:۳۳:۰۷ ۱۴۰۲/۹/۶
این حرفها چهل سال پیش خوب بود الان دیره.
ناشناس۳۳۰۵۲۰۰۱۱:۳۳:۱۵ ۱۴۰۲/۹/۶
تا جیب مردم هست .دلیلی ندارد به خودشان سخت بگیرنند و بریز و بپاش نکنند
ناشناس۳۳۰۵۲۰۲۱۱:۳۴:۱۷ ۱۴۰۲/۹/۶
تورم خودش مالیات است این چه وضعی شده که مالیات مضاعف هم میخوان بگیرند
ناشناس۳۳۰۵۴۵۵۱۴:۳۳:۰۸ ۱۴۰۲/۹/۶
عزیز مالیات سه دفعه برای آنها که از حقوقشون مالیات پرداخت میکنند و تورم هم شاملشان شده
ناشناس۳۳۰۵۵۴۰۱۵:۳۴:۱۵ ۱۴۰۲/۹/۶
مالیات نگرفتند و چاپ پول کردن که تورم ایجاد شده
ناشناس۳۳۰۵۶۴۲۱۶:۳۱:۰۲ ۱۴۰۲/۹/۶
عجب .... مالیات نگرفتند؟!
ناشناس۳۳۰۵۲۱۰۱۱:۳۸:۲۲ ۱۴۰۲/۹/۶
اگر پایان هر دولت وعده انتخاباتی همون کاندید را بزارن جلوش فیلم و مرور کنه هر جا درست عمل نکرد محاکمه بشه امروز کارمون به اینجا نمیکشید متاسفانه نهادی نظارتی شدن کمک حال دولت چون بودجه شونو دولت تعیین میکنه جرات ندارن حرفی بزنن
ناشناس۳۳۰۵۲۱۵۱۱:۴۰:۰۱ ۱۴۰۲/۹/۶
‏اگه یه نفر شاغل از سال ١٣٧٢ سهم حق بیمه اش7درصدهمراه با 23 درصد سهم کارفرما بجای بیمه تامین اجتماعی به شاغل پرداخت می کردو شاغل انرا به خرید سکه اختصاص می داد، امروز ٣۶٠ عدد سکه داشت و تا ٣٠ سال می تونست هرماه یک سکه را نقد و هزینه کنه. امروز مردم بایست تاوان خیانت عده ای به صندوق ها و تورم تولید شده توسط دولتها را بدهند.
ناشناس۳۳۰۵۲۲۳۱۱:۴۳:۱۳ ۱۴۰۲/۹/۶
این همه هی گفتند این مجلس انقلابی است و.. از دولت هم که چیزی دیده نشد .
ناشناس۳۳۰۵۲۶۶۱۲:۰۴:۲۸ ۱۴۰۲/۹/۶
مجلس و دولت فعلی یعنی همین اوضاع و احوال دیگه!!
ناشناس۳۳۰۵۳۸۳۱۳:۱۵:۴۶ ۱۴۰۲/۹/۶
کاری به جا و درست انجام شده
ناشناس۳۳۰۵۲۳۴۱۱:۴۷:۳۰ ۱۴۰۲/۹/۶
دقیقا در موضوع افزایش حقوق سالیانه همین نگرش حاکم است. ساده ترین راه کنترل تورم را افزایشی بسیار پایینتر از میزان واقعی تورم می دانند. در حالیکه افزایش حقوق اگربه اندازه تورم نباشد کارمند به همان اندازه فقیرتر می شود و این افزایش فقر به بهانه کنترل تورم هم قابل دفاع نیست. در حالیکه تجربه چند سال گذشته هم نشان می دهد که افزایش حداقلی حقوق تاثیر چندانی بر کنترل تورم ندارد.
ناشناس۳۳۰۵۵۶۳۱۵:۴۶:۰۵ ۱۴۰۲/۹/۶
افزایش حقوق معلول تورم است نه علت آن!
ناشناس۳۳۰۵۲۴۷۱۱:۵۳:۳۹ ۱۴۰۲/۹/۶
آن زمانی که سن میان سالگی 50 را بازنشسته می کردن و خسارت سنگین به صندوق ها وارد شد کجا بودید؟
ناشناس۳۳۰۵۴۲۳۱۴:۰۱:۱۳ ۱۴۰۲/۹/۶
اون ۵۰ ساله هم ۳۰ سال خدمت کرده بود تازه اگر اشتباهی شده کسانی که اشتباه کردند باید مجازات شوند نه کارگر و کارمند
ناشناس۳۳۰۵۵۴۴۱۵:۳۵:۳۴ ۱۴۰۲/۹/۶
در قانون برای خیلی از کارها 20 سال کار معادل 30 سال حساب می شود
ناشناس۳۳۰۵۷۷۵۱۸:۳۲:۲۴ ۱۴۰۲/۹/۶
احمدی نژاد با ۲۵ سال کار و ۳۰ روز حقوق بازنشسته‌ کرد آثارش الان معلوم شده !
ناشناس۳۳۰۵۲۵۲۱۱:۵۴:۱۶ ۱۴۰۲/۹/۶
ببخشید خیلی وقته دولت جیب مردم برای خودش میدونه و راحت برمیداره پارسال تورم 60 درصد و افزایش حقوق 20 درصد امسال تا ابان تورم 49 درصد شده و افزایش حقوق پیشنهادی 18 درصد هست من نخواستم بازنشست بشم فقط حقم تو اشتغال و دریافت حقوق بدید و اگر عادل هستید حق بیمه تامین اجتماعی به خودم بدید که طلا بخرم که مطمئنم صد برابر تامین اجتماعی برام سود دارد!
ناشناس۳۳۰۵۲۵۸۱۱:۵۵:۵۱ ۱۴۰۲/۹/۶
هنوز دوران خوش شما هست صبر کن سن جوانی بیشتر کمتر شود آن وقت سن بازنشستگی بیشتر هم خواهد شد.
ناشناس۳۳۰۵۲۶۲۱۲:۰۳:۳۲ ۱۴۰۲/۹/۶
این دولت تا توانست اجناس رو گران کرد و مالیات گرفت .
ناشناس۳۳۰۵۵۰۲۱۵:۰۹:۵۲ ۱۴۰۲/۹/۶
یکی از دلایل گرانی همین مالیات است که قیمت تمام شدده را بالا می برد، بهترین توصیف را در خصوص این دولت و مجلس همان آقای آذری جهرمی کرد!
ناشناس۳۳۰۵۶۷۵۱۶:۵۷:۵۱ ۱۴۰۲/۹/۶
در دولت قبل چرا مالیات ها 30 برابر شد و تورم افسار گسیخته داشتیم ؟!
ناشناس۳۳۰۵۲۷۷۱۲:۰۶:۴۵ ۱۴۰۲/۹/۶
جیب مردم جایگزین چاه نفت شده !
ناشناس۳۳۰۵۳۸۵۱۳:۲۴:۱۴ ۱۴۰۲/۹/۶
اصل اقتصاد همین هست و قبلا نفت فروشی و تورم درست کردن
ناشناس۳۳۰۵۴۶۹۱۴:۴۵:۱۳ ۱۴۰۲/۹/۶
اون مال کشوری که مردمش تحریم اقتصادی نباشن !
ناشناس۳۳۰۵۵۴۸۱۵:۳۷:۲۰ ۱۴۰۲/۹/۶
تحریم دارد کمک می کند که یاد بگیرید اداره اقتصاد بر مبنای فروش نفت را کنار بگذارید بعد 60 سال تورم فروش نفت بر اقتصاد کشور!
ناشناس۳۳۰۵۶۳۷۱۶:۲۷:۰۸ ۱۴۰۲/۹/۶
به این میگن عذر بدتر از گناه. برو ببین کشورهایی که از نفت و سایر منابع چطور ثروت میسازن بعد نظرت را مجدد بررسی کن. با شعب ابی طالب درست کردن مملکت و اقتصاد پیشرفت نمیکنه.
ناشناس۳۳۰۵۶۹۸۱۷:۲۰:۳۲ ۱۴۰۲/۹/۶
اصل اقتصاد این است که کشورهای نفتی از محل فروش نفت مالیات مردم را می دهند زیرا که نفت مال مردم است.الان هم تورم که مالیات پنهان است نصیب دولت شده، هم مالیات کمرشکن می گیرد و هم نفت را به میل خود دارد.در هیچ کدام هم شفافیت در صرف درآمدها وجود ندارد!
محمد جواد۳۳۰۵۲۷۸۱۲:۰۶:۵۰ ۱۴۰۲/۹/۶
آقا واقعا کسی نیست بگه ولمون کنید . بیچارمون کردید. بايد حتما سر و صدا باشه تا یه کم پاتون رو از روی خرخره مردم بردارید. مگه دولت نفت نمیفروشه مگه درآمد های دیگه نداره آخه چرا اینقدر مالیات میگیرید چرا سن باز نشستگی اونم با حقوق ۷ ملیون تومن رو بالا میبرید
ناشناس۳۳۰۵۳۱۳۱۲:۲۵:۳۱ ۱۴۰۲/۹/۶
آنها غافل از این هستند که در طول آن 5 سال آخر خدمت چون بیمه بیشتری پرداخت می شود ،باید در دوران بازنشستگی پول بیشتری بدهند و از ورشکستگی گریزی نیست
ناشناس۳۳۰۵۳۱۴۱۲:۲۶:۳۴ ۱۴۰۲/۹/۶
کدوم مسئول را دیدین که نیازمند حقوق بازنشستگی باشند؟
ناشناس۳۳۰۵۳۱۵۱۲:۲۶:۵۵ ۱۴۰۲/۹/۶
باید تورم صفر شود برای این قانون
ناشناس۳۳۰۵۳۳۱۱۲:۳۴:۳۰ ۱۴۰۲/۹/۶
در فرانسه اقتصاد آزاد است ولی در ایران اکثر شرکتها مال بنیادها و نهادها هستند.
ناشناس۳۳۰۵۳۴۶۱۲:۴۴:۲۸ ۱۴۰۲/۹/۶
در فرانسه اگه سن بازنشستگی بالا بردند بخاطر اینکه سن امید به زندگی در اروپا بالاست و همه جور تفریح و ورزش و گردش در اختیار جامعه هست .در تهران یک سانس استخر در میانه شهر ۱۵۰ هزارتومانه، دود و دم هوای شهر امان مردم را بریده ،گرانی عین اره برقی رو اعصاب جامعه کارگری و بازنشستگان و مستمری‌بگیران میباشد .برای همین در سن پنجاه به بالا انواع و اقسام مشکلات جسمی و روانی گریبان مردم را می‌گیرد.
ناشناس۳۳۰۵۳۵۰۱۲:۴۶:۱۷ ۱۴۰۲/۹/۶
کافیست بدهی ۷۰۰ هزار میلیارد تومانی دولت به تامین اجتماعی را درنظر بگیرید، علت ورشکستگی معلوم میشود.
صدای ملت که شنیده نمی شود۳۳۰۵۳۵۱۱۲:۴۷:۵۴ ۱۴۰۲/۹/۶
با سلام، ضمن تشکر از متن ارائه شده که منطبق بر واقعیات جامعه نوشته شده است. -اگر دولت بدهی خود به صندوق تامین اجتماعی را بدهد بخش زیادی از مشکلات حل میشود. -حداقل آقای ظریف و روحانی برای رفع تحریم و فروش نفت بیشتر یک تلاشی می کردند ولی این دولت هیچ تلاشی وبرنامه ای برای رفع تحریم ها ندارد. ودلشو به افزایش مالیات وسن بازنشستگی خوش کرده . -راه حل اساسی رفع مشکلات اقتصادی کشور رفع تحریم هااست.
ناشناس۳۳۰۵۳۹۷۱۳:۳۷:۵۰ ۱۴۰۲/۹/۶
دولت ها در ایران نباید بیش از 4 سال دوام داشته باشند .
ناشناس۳۳۰۵۴۰۷۱۳:۴۴:۵۴ ۱۴۰۲/۹/۶
این دولت ومجلس باید قبول کنند با این ترفندها وضع بهتر نمیشود بروند ازکارشناسان خبره داخلی وخارجی کمک بگیرند شاید گشایشی حاصل بشه
ناشناس۳۳۰۵۴۱۰۱۳:۴۸:۳۵ ۱۴۰۲/۹/۶
شعارهای دولت مردمی را با اوایل انقلاب مقایسه کنید .
ناشناس۳۳۰۵۴۷۳۱۴:۴۷:۳۶ ۱۴۰۲/۹/۶
با کمک علم اقتصاد میتوان براحتی به کمک دولت و مردم رفت دولت میتواند گاز سی ان جی را رایگان اعلان کند و در عوض بنزین را صادر کند و به درامد افسانه ای 40 میلیارد دلاری دست یابد همزمان با واردات انبوه خودرو و لوازم خانگی به درامد 100 میلیارد دلاری فکر کند حالا نه کسر بودجه ای هست نه تورمی...
ناشناس۳۳۰۵۵۵۸۱۵:۴۲:۵۱ ۱۴۰۲/۹/۶
این بنزین رو طالبان هم بر می گردونه، درست مثل خودرو سازی داخلی در خصوص فروش بنزین هم سیستم مطبوعتان وقتی می تواند درآمد رویایی داشته و خرج رویاهایش کند که ملت ایران را محصور کرده و وادار به خرید آن کند!
ناشناس۳۳۰۵۴۷۸۱۴:۵۲:۲۸ ۱۴۰۲/۹/۶
خوب است که درد دل ملت بیان می‌شود هر چند گوش مسوولان شنوا نیست.
علی۳۳۰۵۴۸۲۱۴:۵۵:۳۹ ۱۴۰۲/۹/۶
سید محرومان در حال کندن ریشه کارمندان و کارگران است.
ناشناس۳۳۰۵۶۷۶۱۶:۵۹:۲۰ ۱۴۰۲/۹/۶
حقوق کارگران در سال گذشته 57 درصد افزایش یافت که بی سابقه بود.
ناشناس۳۳۰۵۷۷۸۱۸:۳۴:۵۴ ۱۴۰۲/۹/۶
با مدرک تحصیلی کارشناسی در یک بانک دولتی استخدام شدم بعد از سی سال پرداخت کسورات به صندوق باز نشستگی کشور پارسال حقوقم نه میلیون هشتصد و امسال به یازده میلیون هشتصد هزار تومان رسید پس از کسر وام و کسورات قانونی هفت میلیون دریافتی میباشد صندوق بازنشستگی کشور ی در حق بازنشستگان ظلم و اجحاف مینماید
تش۳۳۰۵۸۵۳۱۹:۳۴:۱۲ ۱۴۰۲/۹/۶
سالهای کمتری بعد از بازنشستگی زنده خواهیم بود‌!!
علی۳۳۰۶۱۹۹۰۸:۴۴:۳۹ ۱۴۰۲/۹/۷
عجب !!! تازه یکی یکی معلوم میشود چه بلایی سر کارمند و کارگر قراره بیاورند یک نفر باید 35 سال کار کند بعد 30 روز حقوق بازنشستگی اش باشد خب این ظلم کامل است. آقای نماینده !! آیا واقعا میشه باور کرد این نمایندگان وکیل ملت و قشر ضعیف کارمند و کارگر و بازنشسته هستند؟!!
ناشناس۳۳۰۶۲۲۰۰۹:۰۸:۰۰ ۱۴۰۲/۹/۷
ظلم و ستم این دولت به اصطلاح محرومان؟؟ بر قشر ضعیف کارگر، کارمندو بازنشسته تمامی ندارد؟؟
ناشناس۳۳۰۶۲۵۴۰۹:۵۴:۵۰ ۱۴۰۲/۹/۷
فقط خدا کنه این طرح اصلا اجرا نشه .برای زمان بازنشستگی همون 60 سال سن و سی سال سابقه خوبه برای خانم ها هم 55 سال سن و 25 سال سابقه عالی
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های دیروز

  1. واکنش قوه قضائیه به شایعه ای درباره زیباکلام

  2. صادق زیباکلام روانه زندان شد

  3. بزرگ‌نمایی مشکلات به ضرر کشور است

  4. راه سخت قالیباف/ پیشنهاد جالب شریعتمداری درباره واکنش به اسرائیل

  5. شنبه‌ای که تکلیف تعطیلی شنبه‌ها را روشن کند هنوز نرسیده است!

  6. کنایه مجری شبکه ۴ رادیو بی‌بی‌سی به رضا پهلوی: هیچگاه نماد آینده ایران نیستی!

  7. سفیدشویی جنایت!

  8. جهان غرب و یک بازی عجیب با کشورهای در حال توسعه

  9. ترکیه ای که من دیدم! 

  10. تعطیلات آخر هفته و کاهش ساعت کاری ادارات همچنان بلاتکلیف ماند

  11. درخواست نمایندگان از رئیس جمهور برای حذف ارز ترجیحی واردات برنج

  12. این حق مسلم را پایمال نکنید!

  13. رادان: پلیس در امنیت ملی اثرگذار است

  14. بانکی‌پور، نماینده مجلس: در قانون عفاف و حجاب پلیس اجازه بازداشت ۵ گروه را دارد

  15. کارگاه بزرگ تولید سلاح جنگی و شکاری در اندیمشک منهدم شد

  16. اهانت به جامعه جهاني!

  17. ماجرای اقدام شهرداری منطقهٔ ۳ تهران مقابل یک داروخانه چه بود

  18. بانک سینا بابت طلب ارزی توسط صندوق توسعه ملی تملیک شد

پربحث‌های هفته

  1. کیهان: لایحه عفاف و حجاب ترویج‌کننده پدیده پلشت بی‌حجابی است/ امید است این لایحه ناکارآمد کنار گذاشته شود

  2. واکنش قوه قضائیه به شایعه ای درباره زیباکلام

  3. چرا این همه بد اخلاقی؟

  4. فردا دیر است...

  5. آقای رئیس جمهور خاطرجمع نباشید

  6. درباره توبه تتلو

  7. حرف طلافروشان را باید شنید، اما...

  8. پیرامون پشت‌پرده افشای فایل‌صوتی «ظریف»...

  9. هزینه ای که هیچ دولتی حاضر نشد بپردازد!

  10. سپاه برای مقابله با مواد مخدر مسئولیت گرفت‌

  11. راه‌حل ماجرای روحانی و شورای نگهبان چیست؟/ نظر ضرغامی درباره گسترش شادی و نشاط در جامعه

  12. نظرات برگزیده مخاطبان الف: مردم عملکرد دولت روحانی را فراموش نکرده‌اند/ گسترش مصرف مشروبات الکلی زنگ خطری برای مردم و مسئولین است

  13. خودمان بیگناهان زیادی را کشتیم نمی توانیم از اسرائیل انتقاد کنیم

  14. سردار رادان: کشف حجاب به خاطر مسائل اقتصادی نیست

  15. امیر تتلو در مدح امام علی (ع) شعر سرود

  16. انتقاد روزنامه اصولگرا از وزیر ارتباطات/ واکنش فرزین به انتشار اطلاعات مالی موسسه رائفی‌پور

  17. تنوری که هنوز سرد است...

  18. نتانیاهو: ‌صدها سرباز را از دست داده‌ایم

  19. ایثارگران را بدنام نکنید !

  20. صادق زیباکلام روانه زندان شد

  21. بزرگ‌نمایی مشکلات به ضرر کشور است

  22. راه سخت قالیباف/ پیشنهاد جالب شریعتمداری درباره واکنش به اسرائیل

  23. توضیحات «لیلاز» درباره فایل صوتی «ظریف»/ ادعای عجیب «آخوندی»

  24. نرخ رشد جمعیت با روند فعلی در سال ۱۴۰۹ به صفر می‌رسد

  25. تبلیغات پرحجم قدرت‌های بزرگ به وسیله دانشجویان غرب رنگ باخت

آخرین عناوین